Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
tttii lähes näkymätön lh-viiva oli päivällä :wideyed: neljän tunnin pidätyksellä ja tummempi oli virtsakin kuin aamulla. Olisko kerinnyt yöllä olla o+ :eek: Harmi, ettei jäänyt tikulla kiinni, mut kiva, jos tulee ovis huomenna tai su :happy: ei enempiä oireita vielä, pelkästään jotain satunnaista nipistelyä ollut muutamana päivänä molemmilla puolin.

Elisenda voi ei, tsemppiä reissuun! :Heartpink
 
Kiitos kaikille, tulen sitten kertomaan, mitä varhaisultrassa näkyi vai näkyikö mitään. :)

Elisenda, tosiaan oiskohan vaikka joku seisaaltaan takaapäin OK asento miehen selän kannalta..? Ymmärrän, että harmittaa, kun ovis ei tullut nyt täydellisesti hyödynnettyä. :sad001 Toivottavasti teillä silti on kiva reissu! :)

Tttii, hyvä, että varmistelitte vielä! :)

LaraS,
meinaatko mennä progekokeeseen varmistamaan oviksen? Ajattelin vain, että jos testit on aika hailakoita, niin ehkei ovista ole tapahtunut..? Toivon tietenkin, että olen väärässä, mutta mun kohdalla viime syksynä, kun en vielä tiennyt PCOS:stäni, ovistestit näytti ihan oikein vain hailakkaa viivaa. Toivotaan siis kuitenkin, että sulla ovis ei vain jää kiinni! :)
 
Frozen en oo menossa mihinkään kokeisiin :) ihan vaan oireiden perusteella ovis joko tulee tai ei ja sittenhän sen näkee viimeistään, millon menkat tulee. Tai tietty toivottavasti ei hyvästä syystä tule pitkään aikaan :shy:
Tähän saakka ovis on ollut tunnistettavissa sen perusteella, et yleensä vuoto on alkanut n. 2vk o-kipujen jälkeen :) tiettykään ei 100-varma voi olla.
 
LaraS, joo, kyllähän se tosiaan on aika varma merkki, että ovis on tapahtunu, jos menkat alkaa 2 viikon päästä. :) Mullahan kävi kerran niin, että menkat alko 2 viikon kuluttua irrotuspiikistä, mutta proge kerto, ettei mitään ovista ollu ollu. Lääkäri sano, ettei olis uskonu ovuloimattomuuteen ilman sitä progekoetta, koska menkkojen pitäis olla periaatteessa aika varma merkki. Ehkä mulla vaikutti toi irrotuspiikki, että ne menkat ylipäänsä alkoi... Ja joo kyllähän oireista pystyy päättelee aika hyvin. :)
 
Toivonkin niitä kovia tuikkimisia, joita oli toukokuun lopussa! Kesäkuun alussa oli kemiallinen; toki nyt saisi jäädä pysyväksi. Mutta niistä tuikkimisista ei kyllä voinut erehtyä :grin älähtelin ääneen kauppareissullakin (mies oli sentään mukana, niin hälle kehtasin vingahdella), kun oli niin napakoita tuikkimisia :hilarious:
Nyt on ollut kummallakin puolella vuoroin jonkin asteista tuntemusta, mutta ei kamalasti vielä oviksen uskalla yhdistää. Kun oli sitäkin epämääräistä vatsakipua vastoittain ja sekin oli vuoroin kummallakin puolen. Harvoin sitä kovempia kipuja pyytää :wacky: :laughing002 mutta sit vois olla varma oviksesta :rolleyes:

*Muok* ällövaroitus.
Vatsa toimi ja hirmuinen "hormonin haju" oli mukana. Mulla siis monesti ns. kunnon menkoissa on vastaava haju mukana. Onko nyt kuitenkin hormonit päällä :nailbiting: sylkitestissä edelleen saniaiskuviota, lh-liuskassa edelleen hailu. Ja kuvia ei saa lisättyä... Pitää antaa palautetta ylläpitäjille tästä; mälsää, ettei vkl nykyään saa kuvia lisättyä. Menee monet jännät hetket ohi, kun ei pääse muiden testejä tihrustamaan :bored:
 
Muokattu viimeksi:
LaraS, miltäs siellä nyt tuntuu? Onko oviksesta vielä tietoo?
Ja joo on kyllä typerää toi ettei kuvia pääse lisäämään viikonloppuna :O

Mites muilla? Miten Elisendan matka? Deb, kovasti oottelen onko siellä jo oireita? :wink kyfira mikä kierron päivä menossa, tulikos se täti sinne nyt siis? Triana mikä tilanne? Kissankulta mikäs suunnitelma siellä, sori en millään muista? Muilta missäs mennään? :D

On: Mulla ihan ihme nippailuja molemmin puolin. Ja voi luget sentään kun ne turvottaa niin hirveesti, ja on inhoja kun valuttaa ja peittojen heilutuksessa ei oo omasta mielestä kivaa ollenkaan. (Miestä ei kuulemma kiinnosta se valkonen mönjä yhtään :D)
Ite oon jotenki niin pahasti asennoitunut siihen negaan joka parin viikon päästä tikussa taas möllöttää, mutta mies on kuulemma nyt niin varma että tämä on se meidän onnen kierto, silittelee jo alavatsaa ja huolehtii lugejen laitosta ja folirenin ottamisesta yms :) ja siskokin oli nähny jotain enne unia, että nyt tärppäis. Ei sen takemmin kertonut mutta kuulemma on kirjottanut jo ylös että mitä se "ennustaa" ja sitten parin kuukauden päästä saan lukea sen :D Mä vaan niin odotan kovasti sitä negaa, ettei tarvitse niin paljon pettyä taas.
 
tttii voi kunpa se sun testi näyttäis parin viikon päästä plussaa! :rolleyes: Täällä dpo7 menossa, vatsan juilimiset ja repäisyt loppu perjantain jälkeen. Ei oo mitään erikoisempia oireita aiempiin kiertoihin verrattuna, tissien sivut välillä hieman aristaa ja hartiaan tuikkii ihan satunnaisesti.

Ei oo uskoa plussaan, vaikka varmasti loppuviikosta taas kehittelen päässäni jonku "uuden" oireen että saa muka testin tehdä :grin Lauantaina pitäs tädin tulla, jos on tarkalleen saman pitunen kierto ku kaks aiempaa Ainaki niissä on ovikset ollu samana kiertopäivänä ku tässä kierrossa.

Triana kp20/25, dpo7
 
tttii Kiitos kysymästä :) tän pv kirjasin ovispäiväksi, kun oli muutama napakka pistely oikeella. Ja saniaiskuvio alkaa hävitä. vielä jos tänään ja huomenna sais uimarit matkaan, niin sitten voi jäädä odottelemaan muutamia piinallisia päiviä :rolleyes: miehelle sanoin, et alkaa vaan kattelee lastenrattaita :grin
Ihana sun mies, kun on niin luottavainen :happy: ja sisko :) mun äitikin oli nähnyt unta, että meillä on lapsi. Sukupuolta ei ollut unessa saanut selville :hilarious: ei siis olla ainoita, joilla on vauvakuume :laughing002
Mulla on tosi kovat toiveet tälle kiertoa, niin saatan aika tavalla romahtaa, jos / kun negaan tai varsinkin, jos taas tulee kemiallinen :sorry: Tsemppiä lugejen kanssa! Toivottavasti niistä on apua ja tulee plussa :Heartpink

Triana apua, jännittää sun puolesta! :nailbiting: Ihailtavaa sitkeyttä testaamisesta pidättäytyminen! Ei vaan mulla onnistu, varmaan jo ens viikolla alkaa :facepalm: :laughing005 kiinatestit on aika vähissä ja en kyllä aio kamalasti laittaa pc-liuskoihinkaan rahaa. Niin varmaan :grin
 
Eilen oli vielä aika isot saniaiset, tänään ihan vähän enää. Ihmeen tumma oli lh-liuska tänään eiliseen verrattuna. Sitä plussaa en oo saanut kiinni :confused:
 

Liitteet

  • IMG_120817_kp14.jpg
    IMG_120817_kp14.jpg
    352 KB · Katsottu: 105
  • IMG_130817_kp15_2.jpg
    IMG_130817_kp15_2.jpg
    296.6 KB · Katsottu: 106
  • IMG_130817_kp15_lh.jpg
    IMG_130817_kp15_lh.jpg
    150.3 KB · Katsottu: 102
  • IMG_20170812_105002~2.jpg
    IMG_20170812_105002~2.jpg
    136 KB · Katsottu: 98
tttii, toivottavasti testi olisi plussa parin viikon päästä! :)

Triana, tsemppiä sinne piinapäiviin! Toivottavasti tulee plussa! :)

LaraS, harmi kun se lh huippu jäi saamatta testiin. Mutta ainakin lupaavat ovis oireet ollut muuten :) Tsemppiä piinailuun!

ON: tänään tehty testi täysin puhdas nega. Se tästä kierrosta sitten. Nyt yritystä täynnä 2vuotta ja mitään ei ole testeissä näkynyt kokoaikana. :sad001 Näköjään se täytyy IVF:ään mennä..
 
Hitsi, kun ei tule lämpöjä mitattua niin oviksen ajankohdasta ei oo varmempaa tietoo :facepalm: Vieläkin aika tumma viiva lh-liuskassa (ei läheskään o+ tumma kuitenkaan). Lämmön mittaus ei kyllä mulla varmaan toimis muutenkaan, kun olosuhteet muuttuu niin paljon. Esim. huoneen lämpötila sään mukaan, mun yöunien määrä ja laatu jne. Pitää kyllä ehkä silti laittaa bbt-mittari harkintaan ja hankintaan :rolleyes:
 

Liitteet

  • IMG_20170813_201651.jpg
    IMG_20170813_201651.jpg
    213.6 KB · Katsottu: 83
LaraS, kyllä mä melkein väittäisin, että vaikka olosuhteet muuttuis paljonkin, niin kyllä sen alku ja loppukierron lämpöeron huomaa ihan selkeästi :) (ei toki välttämättä kaikilla) Noita lämpöjä oppii muutenkin tulkitsemaan vasta vähän pidemmällä seurannalla, eli ihan kaikkiin omituisiin lämpöpiikkeihin tai droppeihin ei kannata liiaksi tarttua, mutta sellainen keskimääräinen lämpöero kertoo jo mahdollisen oviksen tapahtuneen. Tavallaanhan vois olla myös aika mielenkiintoista seurata sekä noita saniaisia, että lämpöjä. Eikös se mikroskooppi näytä juuri estrogeeniä ja estrogeeni kaiketi myös jäähdyttää kehonlämpöä.
 
tttii: täällä kp 4, täti siis tuli. Vatsakivuista huolimatta oli yllättävän vähäistä vuoto. Odotin jotain megamenkkoja, mutta pari päivää normaalia vähäisempää vuotoa ja puoli päivää ihan miniä. Kummallista, mutta ehkä tämäkin terolutista johtuvaa.... Toivottavasti siellä nyt onnistuisi! Sun mies kuulostaa ihanan omistautuneelta asiaan :Heartred

LaraS: Luulisi, että ovis on nyt ainakin ollut ja sitten vaan toivotaan, että siellä nyt tärppäisi. Piinailupäiviä siis tiedossa.

Triana: tsemppiä piinapäiviin, ehkä se plussa sielä nyt tulisi

Ronya: ikävä kuulla :sad001


Lueskelin teidän juttuja ja ilmeisen moni on vauvahaaveista myös vanhemmilleen/sisaruksilleen/kavereilleen kertonut?? Meidän yrityksestä ei tiedä, kun yksi mun kaveri. Ja musta on jännä, että juuri sille mun tuli kerrottua, kun en voi sen edes sanoa olevani niitä mun "parhaimpia kavereita". Mutta ehkä juuri siksi sille siitä tulikin puhuttua. Mun vanhemmille en oo koskaan osannut oikein tällaisista asioista puhua ja mua alkaa lähinnä ärsyttämään, jos johonkin vauva-asioihin jutut kääntyy tai äiti kyselee mun kavereiden lapsista yms. Ja sitten nää mun lähimmät kaverit taas, en tiedä pitääkö ne mua edelleenkin lapsivihaajana, kun opiskeluaikana tein usein hyvin selväksi, mitä mieltä lapsista olen. :rolleyes: Voi olla, että osalla niistä tuleekin yllätyksenä, jos meiltä joskus vauvauutisia tulee. Mutta siitä olen kyllä yllättynyt, että sukulaisten suunnalta ei mitään kyselyitä ole tullut, ehkäpä nykyään osataan jo varoa vähän sanomisia. Yhden ainoan "törkeän" heiton olen omalle kohdalleni saanut, kun yksi miehen puolen etäinen perhetuttu ohimennen vaan heitti meille, että alkakaa tekin niitä lapsia vihdoin tekemään.. siinä vaiheessa meillä ei edes ollut yritystä vielä hirveästi takana, mutta kyllä sekin tuntui pahalta ja jos tilaisuus olisi ollut yhtään sopivampi, niin olisin varmaan jotain nasevaa sille heittänyt takaisin. Voin vaan kuvitella, kuinka pahalta tuollaiset heitot tuntuvat niistä, jolla yritystä on vuosiakin takana. Raivostuttavaa...:mad:
 
Ronya, täällä yritystä 2,5v takana, ja kaks kertaa viimesen vuoden sisään tärpänny (ilman hoitoja), ja molemmat päättyny keskenmenoon. Tiedän siis todella kuinka turhauttavalta tuntuu.. Meillä vielä mitä ilmeisimmin selittämätön lapsettomuus, mulla on kaikki kunnossa ja miehen sperma on vähintään kahdesti hedelmöittäny mun munasolun. Tsemppiä sulle, toivotaan että vielä plussaks muuttuis :Heartred

LaraS, voi nyt harmi ettet saanu LH-huippua kiinni.. Vai voisko olla, että toi saniaiskuvio vois vielä muuttua runsaammaks? Jos estrogeenin määrä vaihtelee ennen ovista niin ku LH:n..? Tai itellä joskus pomppii LH ylös ja alemmas ennen ku tulee huippu. Toivotaan parasta!

Triana, mäkin mietin eilen että pyydänkö miestä tuomaan testiä kaupasta, mutta en lopulta pyytäny ku aattelin että liian aikasta se ois kuitenki vielä. Oon päättäny olla tuhlaamatta nyt liikaa rahaa noihin testeihin :angelic::grin

tttii, munki mies on pari kertaa ollu niin että "tää on nyt se meidän kierto, aivan varmasti on!" ja ainakin toisella tulikin plussa :D vaikka meniki sit kesken mutta kuitenkin! Lupaavia ovisoireita siellä :)

ON: Mulle on kehittyny tosiaan ihmeen hyvä itsekuri ton testaamisen kannalta, on ollu alamahassa nippailua, tissikipua, väsymystä ja nälkää, enkä yhtäkään testiä oo vielä tehnyt! Ajattelin, että kattelen ihan reilusti vaan kalenteria, jos alkaa mennä kauheesti yli 30 kiertopäivän, niin testailen sit :)

Deb kp22 dpo8?
 
Triana, toivottavasti se nyt se plussa kuitenkin olis ja jäisi täti kokonaan käymättä:Heartred piinaavaa! Tsemppiä!

LaraS, nonnii, kyllä on talletteluja siellä ainakin tarpeeksi :) ehkäpä tämä on nyt se teidän kierto! Ainakin toivon niin! Ja joo kyllä se vauva kuume on täälläkin noilla muilla vähintään yhtä kova kun itellä :D

Ronya, voi itku :sad001 tsempit :Heartred ootteko jo suunnitellut sitä IVF ää tarkemmin?

Kyfira, voi harmi sentää :sad001 mutta onneks ei sitten ainakaan mitkää niagaran putoukset tullut. Kaikkihan me ollaan erilaisia, ei tarvitse kenellekkään kertoa yrityksen vaikeudesta jos ei halua, mitäs se kellekkään kuuluu. Ite henk kohtasesti oon kertonut kaikille tosi avoimesti just siks ettei sit tuu ihmettelyjä että miks ei vielä ja mikä kestää yms. Täällä tietää äidit, isät, kaverit, serkut, työkaverit ja kaikki :D yllättävänki hyvin kaikki ottanut asian vastaan ja tsemppaakin!

Deb, joo ihmettelen että miten se mies nyt noin yhtäkkiä kun koko muu yritysaika on menty niin ettei sillä ole luottoa plussaan ollut. No on sulla kyllä sit itsekuria! Ja on muuten oirettakin kivasti :D piinapäivät tulossa sinne, tsemppiä!
 
Tänään olikin yllärisaniaiset! :eek: vitsi, vieläkö se o+ on vasta tulossa :eek:

Alina joo, estrogeenin vaikutuksesta se saniaiskuvio tulee. Tosin sitä voi tulla myös miehillä, niin tiedä sitten tuon luotettavuudesta :smiley-bounce022 varmaan se lämmön seuranta olis ihan hyvä juttu. tosiaan ajan kanssa näkee sitten ne merkittävät vaihtelut. Tilipäivä on huomenna, pitänee tehdä erinäisiä tilauksia :rolleyes: :hilarious:
Mikä sun olo on, onko alkanut tulla oireita?

Kyfira tilanne edelleen avoin :wideyed: ehkä se lh-piikki vielä on tulossa.
Oon jonkin verran puhunut läheisille tästä yrityksestä, toisille enemmän ja toisille vähemmän. Joskus vähän vieraammille on helpompi puhua yleensäkin asioista ja sekin on ihan OK. :) Oman fiiliksen mukaan vaan menee, niin hyvä tulee. Ja kyllä ne utelut on rasittavia, joskus loukkaaviakin. He, joille lapset on tulleet yrittämättä, ei vaan osaa ymmärtää.

Deb näköjään tänään olikin saniaiset runsaat :eek: saa nähdä, miten käy. Tänään ei vissiin sitten ookaan dpo1 :facepalm:
Ihailtavaa itsehillintää! :happy: ja noilla oireilla vielä :wideyed: mulla ei varmasti onnistu, oireittakaan :hilarious:

tttii joo, kerrankin, kun mies ei oo ollut töissä, niin on ollut aikaa ja energiaa :rolleyes: :happy: ja onneks ei vielä menekään, kun näköjään "joutuu" vielä jatkamaan petiurheilua :eek: :joyful:
 

Liitteet

  • IMG_140817_kp16.jpg
    IMG_140817_kp16.jpg
    672.8 KB · Katsottu: 95
LaraS, Toi saniaistenkin seurailu vaikuttaa ihan hirmu mielenkiintoiselta :p. Täällä vointi ihan ok. Sellanen kestokrapula edelleen 24/7 :dead: Tänään oli aamulla taas vähän voimakkaampi pahoinvointi, mutta välipaloilla senkin saa taltutettua. Aika tuntuu matelevan, kun vasta 8+6 menossa.

Kyfira, Mä en ole kertonut kuin parille kaverille. Ihmiset on niin erilaisia ja joistakin asioista on helpompi puhua vain tietynlaisten ihmisten kanssa. Esim. äitilleni en ole uskaltanut vielä kertoa mitään, koska hän tykkää juoruilla meidän lasten asiat kaikille kavereilleen :hilarious: Mulla on yks kaveri, jonka kanssa ollaan puhuttu vauvantekohommista jo heti alusta asti, niin hänelle ole kertonut heti plussan saatuani ja keskenmenoistakin hän tietää. Nyt tosin ei olla kerrottu vielä kenellekkään, koska niin monesta keskenmenosta kertoneena, haluan kerrankin kertoa ihan oikeasti hyviä uutisia :shy: Toivottavasti päästään sinne nt-ultraan asti, niin sitten uskaltaa jo kertoa kavereillekkin. Meille tuli kans yhessä vaiheessa kauheesti niitä "teiän vuoro tehdä lapsi" kommentteja, kun kaikki muutkin sai lapsia. Nyttemmin ei ole enää tullut kommentteja. Voi olla, että meistä on kauheat spekuloinnit käynnissä tai sitten vaan ovat tajunneet, että jokaisella on oma aikansa tehdä lapsia.

Deb, Maltti on valttia :happy: Toivottavasti siellä olis taas pieni salamatkustaja kyydissä!
 
Alina musta sulla on jo paljon viikkoja, vastahan sait plussan! :eek: Sama fiilis mulla kaikkien plussanneiden kanssa, raskausviikot menee vaudilla :hilarious: varmaan omalla kohdalla sitten joskus ne ekat viikot ja kuukaudet tuntuu matelevan :rolleyes: kaikki on niin suhteellista :p
On tosiaan mielenkiintoista noita saniaisia seurata :) oon tehnyt rinnalla vielä lh-liuskoja, koska haluisin siihenkin sen plussan edes kerran elämässäni saada :shy:
Toivottavasti olo sulla pysyy vaan lievästi krapulaisena :rolleyes: Samoissa oloissa ite tän vatsaoireilun kanssa elänyt viimeiset viikot (yökkäily on onneksi loppunut, mut edelleen lievää pahoinvointia lähes jatkuvasti), niin sympatiat täältä!
 
Nyt on jännää :nailbiting: aamun tokasta mulle vahvat viivat :rolleyes: Jaiks, kohta loppuu o-testitkin :facepalm: :hilarious:
 

Liitteet

  • IMG_140817_kp16_lh.jpg
    IMG_140817_kp16_lh.jpg
    243.6 KB · Katsottu: 105
Takaisin
Top