Kyfira, jep, jokainen kertoo niille, keille haluaa tai on kokonaan kertomatta. :) Mäkään en oo kertonu kuin äidille ja siskolle sekä parille kaverille; yhdelle sen takia, että hän ja hänen miehensä kävi itse oikeastaan kaikki mahdolliset hoidot läpi tuloksetta, parille muulle kaverille taas kerroin sen takia, että he ovat kommentoineet ja kyselleet jo monta vuotta ihan hemmetin ärsyttävällä tavalla (molemmilla on kaksi lasta tärpänny heti, eli heidän mukaansa lapsia tosta noin vaan "hankitaan"). Heille molemmille sanoin vielä, että mä en mieluusti puhu aiheesta (ainakaan heidän kanssaan, kun ymmärrystä ei vain ole!), ellen ite aloita keskustelua. Nyt oon tosi tyytyväinen, etten oo kertonu tästä laajemmalti, koska alkuraskaus olis tosi vaikea salata, jos "kaikki" tietäis hoidoista; äidille ja siskolle jouduin kertomaan heti plussan saatuani, koska he oli ainoot, joille sanoin, että seuraava kierto on lääkärin suosituksen mukaan IVF-kierto, ja he sitten kysyivät, millon IVF-jutut alkaa. Oli sitten pakko kertoa, ettei IVF taida sittenkään olla ajankohtainen. Ja mulla on ihan sama, että opiskeluaikana tuli tehtyä selväksi, etten edes pidä lapsista enkä välttämättä niitä koskaan halua. Mun työ opettajana on vielä vahvistanu sitä, että mä en oo erityisen lapsirakas (ja mua hirvittää se kasvatustyö, mikä lapsesta seuraa); mulla on aika tyhmä syy lapsen haluamiseen nytkin, meinaan se, että mua ehkä joskus kuitenkin kaduttaa... Mutta nää on jokaisen täysin henkilökohtaisia asioita ja just toi kertominenkin on jokaisen ihan oma asia. :) Ymmärrän kyllä niitäkin, jotka on avoimia, mutta itsestä tämä vaikeneminen on tuntunu omalta vaihtoehdolta. Niin ja pahoittelut menkoista!
Ronya, voi hitsi, että se IVF taitaa olla edessä teillä.
Tsemppiä! ♡
LaraS, ovis näyttää siis olevan kuitenkin vasta tuloillaan, eli peitonheilutusintoa edelleen! :)
Testaamisesta vielä, että yrittäkää olla testaamatta liian aikasin. :) Mähän testasin vasta dpo16 ekan kerran, ja viiva oli silloinkin tosi haalea. Veikkaan, ettei pari päivää aiemmin olis näkyny mitään. (Riippuu toki testistäkin.) Luen yhä joka päivä täällä ja tuun taas kommentoimaan viimeistään torstaina, kun on varhaisultra. :)