Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Alina ja Almagirl Joo, äitikin tsempannut raskauden puolesta kovasti :grin itellä ei luottoa siihen ole, kun kaikki testit negaa, oli menkatkin ja viime kierto jäi muutenkin yrityksen osalta yhteen kertaan. Tiiän kyllä, että semmosiakin raskauksia on, ettei virtsatesteissä välttämättä ole näkynyt ollenkaan, tai sitten pidemmällä raskauden aikana vasta. Joten aion tänää vaatia verestä hcg-lukemat ja ens viikolla sitten terveyskeskuksen kautta viimeistään muihin tutkimuksiin, jos ei tää elämä siihen mennessä helpota. Tää etominen, yökkiminen ja ruokahaluttomuus on vaan pahentunut viime päivinä :depressed: raskausoireena kestäis iloiten, mutta muina oireina vaan ketuttaa :banghead: :bored: :hilarious:
 
pätkis85, käytännössä toi luokittelu a,b,c ja d luokkiin vastaa samaa kuin tuo eteenpäin liikkuvat, paikallakaan liikkuvat jne :) Teillähän on hyvä tuo siittiöiden kokonaismäärä. Luulisi, että pesussa saisitte hyvän saaliin liikkuvia siittiöitä :happy:

LaraS, toivottavasti syy epämääräisille oireille löytyy. Varmasti rankkaa kun joutuu tommoisista kärsimään. Varsinkaan jos eivät raskaudesta johdu :sad001

Triana, aika samoissa mennään! Meillä tässä kuussa 2vuotta yritystä ja yk28. Meillä kolmannen inssin piinailut menossa. Oliko teillä miehen simpat kunnossa? Työ täälläkin stressaa ja haluisin hakee muualle. Mutta yritän sinnitellä nykyisessä, kun nykyisestä työstä melko helppo olla poissa hoitojen vuoksi. Toivottavasti saisit jonkun mukavan työn :)

Almagirl, mä koen lämpöjen mittauksen jotenkin hankalaksi. Itse tikutan ovista ja varmistan vielä hymynaama testillä, että pitää paikkansa :grin
 
Alina16, näin oon ymmärtänyt et mittaamisella pystyy luotettavimmin kotikonstein tsekkaa, tapahtuiko ovis. Kun testithän vaan merkkaa sen hormonihuipun, josta pitäis seurata ovis. Mulla on vaan perus yhen desimaalin kainalomittari, ni tuohonki pitäis panostaa erikseen. Jaksaakohan siihen soppaan? :D

LaraS, hyvähän se ois varmasti selvittää, onko nuo oireet jonkin piilevän aiheuttajan oireita. Jostainhan nuo kielii ja toivottavasti tietenkin plussasta. Mut kroppa on ihmeellinen ja monimutkainen kokonaisuus. Jotain se nyt yrittää kertoa.
 
LaraS joo, kierrot ollu 23-28 päivää niin nousee yrityskerrat nopeaa. Mutta eipä tosiaan ne ylipitkät kierrotkaan hyväksi ole, mistä sinä ja monet muut täällä kärsitte :shifty: Mulla työn kans silleen vähä kinkkinen tilanne, kun tykkään mun työstä tosi paljo ja 4v ollu samassa paikassa jo, mutta huonon taloustilanteen vuoksi joutuivat taas entisestään laskemaan tunteja. Niin ei noilla tunneilla oo enää motivaatiota :sad001 Kuulostaa muuten tosi inhottavilta nuo sun oireet, toivottavasti saat pian apua niihin!

Almagirl joo ja ihan konkreettisiakin kilsoja on kertyny hoitojen takia n. 1800km ku hoidot tehdään toisessa kaupungissa ja vaatii aina koko päivän vapaata töistä molemmilta kun sinne lähdetään :grin Onneksi seurantaultrat oon saanu sovittua omaan terveyskeskukseen, tosin äitiyspoliklinikalle niin se vähän häiritsee. Onhan tuota yritystä teilläkin riittävästi, toivottavasti pian tärppää! Olitteko vielä ajatellu mennä mihinkää tutkimiksiin? Oot toki varmasti kertonu, mutta mulla ei jääny juuri mitään mieleen kun luin monta sivua näitä tekstejä, sori :hilarious:

Ronya meillä tosiaan melko samoissa yritysaika. Miehen simpat tutkittu 1/17 ennen ensikäyntiä ja oli normaali näyte, samoin inssissä 4/17 oli hyvä näyte, mutta negaa tuli :sad001 Ja tosiaan mulle löyty keväällä parin turhan letrokierron jälkeen sopiva annos ja nyt oon omin päin niitä käyttäny kesä-heinäkuun. Selittämätön on kai vielä diagnoosi, vaikka ilmeisesti on munasolun kasvussa häikkää ja endometrioosiakin epäillään mm. kipujen vuoksi. Mulla myös nykyisessä työssä suht helppo ottaa vapaata, varsinki ku tunnit nyt tippu entisestään. Niin sekin stressaa, että jos saan uuden työn niin ei kehtais heti alkaa vuoroja vaihtelee ym. :shifty: Onko teillä mikä syynä lapsettomuuteen? Toivon todella että tämä inssi ois teille viimeinen hoito tällä erää! :p Ootteko julkisella ja onko tämä viimeinen ennen ivf?

Alina aivan ihana oli myös lukea että sulla on pysyny pikkuinen matkassa! :Heartred Tuossa lueskellessa mietin heti, että mä uskon sen Primaspanin(?) auttaneen! Kävi jopa mielessä, että kokeilenko itekin tässä kierrossa meiningillä "ei siitä haittaakaan voi olla". Vaikka meillä ei siis oo välttämättä koskaan edes hedelmöitys tapahtunu tai mitään kiinnittymisyritystä ollu.

Ja nyt en tiiä sotkenko asioita keskenään, mutta mulla on kai aika korkea hb, niin laskeeko tuo Primaspan sitä? Ja veri kiertää paremmin? Toppuutelkaa mua jos vaan tässä just heränneenä sekoilen ihan huolella :hilarious: Siis yhtäkkiä tuli mieleen, että voiko korkea hb vaikuttaa raskautumiseen? Ja piti ihan käydä Omakannasta mun kilppariarvo tarkistaa, kun täällä niin monella ollu viitteiden sisällä, mutta raskautumista ajatellen liian korkea. Se oli onneksi 1.2, onneksi sentään jotain on tässä kropassa kunnossa :grin
 
Triana, sen verran mitä ite oon netistä lueskellut tuosta primaspanista, niin aika monella on nimen omaan ollut korkea hb ja matala verenpaine ja siitä on ollut apua kiinnittymiseen ja kohdun verenkiertoon. Mutta en tosiaan tiedä yhtään onko se mitenkään liitoksissa hemoglobiinin kanssa oikeasti. Itelläni hb on siinä 140 tienoilla ja verenpainekkin tais olla ihan normaalin tasoissa.
 
LaraS, toivotaan että pääset nyt hcg testiin ja jos mitään ei siinä näy, niin ottasivat ainakin helicon! Mulla on ollut "selittämätön" 2 viikon "oksennustauti", siis oksentelin solkenaan eikä mitään syytä löytynyt tähystyksestäkään. Meni lopulta ohi happosalpaajilla, oisko ollu somac merkkinen.. mulla syynä tais olla stressi tai stressin laukeaminen, vaikka lääkärit eivät sitä oikein myöntäneetkään.

Triana :Heartred mulla on ollu ikävä sua :shy: kiva kuulla taas susta! Tsemppiä työnhakuun, toivottavasti saat stressaamattomamman työpaikan :happy: onko sulla ajateltu vaihtaa letroja esim. pistoksiin?

ON: Mäkin kiinnostuin tuosta lämpötilan mittaamisesta! Pitäis vaan ostaa kunnollinen mittari. Ja sit pitäis muistaa vielä mitata joka aamu :rolleyes:

Elisenda kp 8/25-27, yk 22
 
No anyway, lyhyesti sitten :D Triana, tarkoitin lähinnä kuvainnollisesti tein kilsoja, mut onhan noita kertynyt konkreettisestikin :D

Meidän tutkimukset jäänee mieheen ja omalta kohdaltani korkeintaan uusintaultraan (helmikuussa tulee 2 vuotta edellisestä ja ekasta). Jos vaan ovuloin luomusti, ni sit otetaan omaa aikaamme. Jos miehellä on tilanne hyvä tai edesauttaa voi ravinnon kautta, se on ok. Pieniäkin apuja esim. itteni kanssa harkitsen aikaisintaan ensi keväänä. Halutaan mennä tässä asiassa niin luonnollisesti kuin mahdollista.
 
Triana, kiitos! ♡ Paljon tsemppiä sinne ihan kaiken suhteen! Muillekin hirmuisesti tsemppiä! ♡ Mä en varmaan kirjottele sen takia niin paljon lähiaikoina, että töihinpaluu ja piiitkät päivät on edessä. (Tai sitten kirjottelen, että saan muuta ajateltavaa. :grin)
 
LaraS, onpa nyt kumman kuulosta! Toivottavasti olis yllätysraskaus, mutta varmasti helpottuisit jos jonkinlaisen infon saisit että mitä toi on jos ei raskaus, ja saisit apuja siihen.

Triana, kiva kuulla sustakin! Toivotaan että saat jonkun toisen työpaikan, ei tuo jatkuva stressailu oo ikinä hyvä juttu :)

ON: Mies otti meille extemporee viikonlopuks (la-ma) tallinnasta hotellin ja mennään nyt sitte sinne huomenna! :Heartred Välillä se osaa olla kyllä tosi yllättävän ihana :shy:

Vasenta munista jomottelee ja pistelee välillä hurjastikin, sieltä nyt on taas ihan kunnon folli ilmeisesti tulossa! En usko et kauheen montaa päivää enää ovikseen :) Sovellus ennustaa sitä tohon ylihuomiselle.

Deb kp12/~30
 
Alina kiitti infosta! Mulla oli hb keväällä 2016 ennen leikkausta 151 (viitearvo 117-155) eli aika ylärajoilla. Verenpaine ollu muistaakseni aina hieman koholla, mutta selittyy kai silloisella tupakoinnilla. Mitenköhän mä saisin ne nyt mittauttamaan ton hb:n o_O Itseni tuntien alan sitä nyt stressaamaan ja miettimään liikaa..

Elisenda :Heartred Mullakin on ollu sua ja kaikkia ikävä, välillä miettinykkin että mitä kaikille kuuluu mutta tauko teki silti hyvää :) Ei oo ollu ainakaa vielä pistoksista puhetta, taidan soittaa Oysiin vasta kun seuraavat menkat alkaa kun ei kuitenkaan tähän kiertoon ehditä enää mitään tekemään. Luulen, että ne haluaa vielä ne 2 inssiä letroilla tehdä, kun niillä on saatu hyvä vaste. Oliko teillä nyt tällä hetkellä vielä odottelua hoitojen suhteen?

Almagirl hah joo, kuvainnollisesti ja konkreettisesti, vaikka ekaa tarkotitkin :grin Toivotaan, että teillä luomuilu tuo lopulta toivotun tuloksen :)

Deb ihanaa ja rentouttavaa reissua! :p

ON: Ei tullu ovisplussaa tälle aamulle, enkä toki odottanutkaan. Ovikset tullu letroilla kp13-14, eli huomenna tai sunnuntaina pitäs yhtä vahvat viivat tulla. Tallettelut kyllä aloteltu jo ja mennään tää viikko joka toinen päivä taktiikalla.
Mullakin mahan kanssa ollu ongelmia säännöllisen epäsäännöllisesti, kipuilee ja vääntää lähes joka päivä ja tällekin aamulle saanu jo 3 kertaa olla istunnolla :shifty: Ensin muka yhdistin sen letroihin mutta nyt tätä oli jo ennenku kerkesin tähän kiertoon alottaa ne. Mullahan oli tätä aiemmin jo n. 8-9v sitten eikä mitään syytä löydetty vaikka kokeita otettiin iso liuta ja molemmat päät tähystettiin.

Triana kp11/23-28
 
Moi, tulin vaan sivusta huuteleen, että korkea hb on jo itsessään tukosriski, varsinkin naisilla. Toki täällä hb oli jollain viitearvojen sisällä mutta mulla on määrätty noille hb:llä aina vesikuurille tai mielellään luovuttaa verta. Mulla on vaan tuppaa paranee veriarvot aina luovutuksen jälkeen niin siks sit on syöty disperiiniä tai juotu vettä. Sitä en osaa sanoa kuinka toi korkea hb vaikuttaa raskautumiseen, mutta voisin järkeillä että siitä vois olla apua jo verenkierron parantamisena. En tosin oo lääkäri mut hoitaja :) niin ja muuten tupakointi nostaa hb, mulla oli vuosia sit kun vielä poltin hb aina jotain 160 päälle mut lopetuksen jälkeen laski 145 noin, eli vähän tippu sen vuoksi. Ja ei siitä haittaa ole, se on tulehduskipulääke, niinkuin periaatteessa buranakin, turvallinen pienissä annoksissa eikä jatkuvassa käytössä. Mutta en tosiaan lääkäri, sivusta tulin vain kokemuksen kertomaan :)
 
Triana, kiva kuulla sinusta! Harmi, ettei loma suonut sinnekään tähän tilanteeseen ratkaisua :/

LaraS, melko ärsyttävän kuuloisia oireita, varsinkin kun testit negaa :sour:

tttii, jeeee hienoa että kasvua oli tapahtunut, kyllä se sieltä vielä ponnistaa!

Deb, ihana viikonloppu teillä toivottavasti siis tiedossa! Kivaa reissua!

Tsemppiä eritoten kaikille, joilla tilanne epäselvä eikä testit selvästi kerro miksei tätiä näy!!

Napaa. Mulla kans oviksen odottelu menossa, kp taitaa huidella jo 15 ?? eikä eilen testissä näkynyt mitään. Viime kierrossa muistaakseni kp15 ovisplussan sain. Liekö jää tämä kierto ovuloimattomaksi... Ensi tiistaina eka aika hoitojen suunnitteluun KYSillä! :nailbiting: sit varmaan jonottelua kyllä vielä tiedossa, mutta ainakin suunnitelmat taas selkiytyy vähän. Meillä kans nyt kaksi vuotta ns kunnollista yritystä takana, vielä paljon enemmän tjottailua... :sorry: ei tässä luomutärppiin hirveitä odotuksia ole, mutta sama tässä joutoajalla siitäkin haaveilla.
 
Deb, oi minkä ihanan yllärin on miehesi järjestänyt :happy: ja hyvä että vasemmassa muniksessa tuntuu folli kasvavan, eikös se ollut se "parempi" puoli? :)

Triana, niin voihan se olla että haluavat että letroilla jatketaan, kun on vaste hyvä. Kumma juttu ettei silti tärppää :sad001 Joo mun pitäis saada laihdutettua, ja sitten vasta alotetaan hoidot. Koitan tässä parin kuun aikana saada 7 kiloo pois, niin olis bmi sit just alle 30, luulisin että se riittää että päästään inssiin. Hyvät tallettelut teillä :happy: eiköhän se ovisplussa sieltä viikonlopun aikana tule :)

Kissankulta, toivottavasti se ovisplussa sieltä vielä tulee! Ja pianhan tuo KYSin aika teillä on, kivaa että pääsette etenemään :happy:

ON: Latasin nyt flo appin, olipa melkonen urakka saada se puhelimeen :eek: ei muuten, mutta mun iphone herjasi jotain virheellisestä maksutavasta, vaikka se appi on ilmanen! Yritin muuttaa sitä maksutapaa, vaan ei auttanut. Lopulta kävin ostamassa prepaid luottokortin, ja sit kun se aktivoitui niin hyväksyi sen maksutavaksi :rolleyes: ihme juttuja, mutta nyt alan tutkimaan tuota appia :)
 
Anteeks, että napailen. Oon tosi väsynyt ja itkettää. Ja nyt tyhmänä vielä etsin tässä tietoa siitä, että onko mahdollista olla raskaana, vaikkei vielä näy tikuissa ja menkatkin oli :facepalm: Tossa yhdenlaisessa hcg-taulukossa sanotaan, että
Aika hedelmöityksestä / Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko / 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa / 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa / 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa / 6 viikkoa 1080-56500

Mulla tulee oletusta oviksesta nyt vkl 3 viikkoa ja tiiän, et mun hcg-taso on normaalisti <1
Oon antanut läheisten mielipiteiden mun oireista vaikuttaa liikaa ja oon alkanut itekin toivoa, että ehkä sittenkin... Mieskin kysyi, että oonko oikeesti paksuna, kun makaan sohvalla väsyneenä ja huonovointisena. Kunpa olisinkin!

Jossain toisessa ketjussa oli vielä henkilö, jolla oli rv5 testattu hcg nega ja ultrakin nolla. Sitten oli kuitenkin rv11 todettu normaali raskaus. Että kyllähän näitä ihmeitä tapahtuu. Mut mulla oli todella olemattomat odotukset viime kierron suhteen ja nyt tää epämääräinen oireilu on saanut vielä uudelleen toiveet nousemaan. Enkä saanut tänäänkään hcg-labraa, kun mun työterveyspalveluihin ne ei kuulu ja ei ollut kertakaikkiaan varaa otattaa niitä yksityisellä. Ja täälläkin kuulemma kiristynyt terveyskeskuksen linja, että hoitajat ei saa määrätä ilman lääkärin lupaa sitä seerumin hcg-määritystä.
Ainakin maanantaihin asti siis odotettava, että saanko verikokeen, meneekö oireet ohi vai miten sitten muutoin tutkitaan olojen syytä. Ja hitsi, että en älynnyt tänään soittaa lapsettomuuspolille, että olisko sieltä saanut sen verikokeen :banghead:
Lisäksi vielä ilmeisesti kohdunulkoinen on mahdollisuus, vaikkei pissassa plussaa näy. Mun mielestä senkin takia olis perusteltua se hcg tarkistaa.
Palaan paremmalla energialla ja fiiliksellä kommentoimaan :Heartpink
 
Cityterveyden labrasta saa ilman lähetettä hcg verikokeen eikä hintakaan kovin paha 35€. Jos sattuu asumaan sielä päin mistä löytyy sellainen..
 
Kissankulta teilläkin siis "tositoimet" lähestyy :) Odotteluakin varmaan vielä tiedossa, mutta aina se vähän helpottaa kun tietää että jotain apua tulee saamaan.

Elisenda niinpä :shifty: Oon paljon eri foorumeita lueskellu, niin aika monella, jolla letrot on tuonu avun, niin tärppi on tullu jo 1.-3. vasteellisessa kierrossa. Toivottavasti sun painonpudotus onnistuu suunnitelmien mukaan ja pääsette aloittamaan hoidot :happy:

LaraS kunpa pääsisit pian siihen labraan, tuollanen epätietosuus on ihan kamalaa :sad001

Mä oon ollu nyt 2 päivää ihan puhkipoikkiväsyny enkä oo saanu syötyä kunnolla. Mulla ei muutenkaa yleensä kesäsin maistu ruoka samalla tavalla ku talvella ja sit unohdan aamulla/päivällä syödä ja illalla on jo niin heikko olo ettei se enää syömällä korjaannu. Sitte tänään ihmeellisesti pamahti tissit turvoksiin ja kipeiksi, tätä ei yleensä tapahdu ku jossain ~viikko ennen menkkoja :eek: Jos ei ois ollu niin selkeet menkkakivut ja lähes normaali vuoto (ehkä hiukan niukempi) niin alkasin epäillä olevani raskaana :hilarious: Huomenna ois ystävän tuparit ja harkitsen vielä meenkö, toisaalta vois nyt vielä ottaa alkoholia ja sitte inssikierrossa jättää kokonaan pois. En oo nyt kesällä miettiny sen kummemmin enkä jättäny mitään pippaloita välistä, ehtii sitä syksyn tullessa taas koti-iltoja viettämään :grin
 
Keskenmenohan se vissiin sit oli. Illalla alkoi oranssi vuoto ha äsken vessassa käytäessä paperiin liimaantui raa'an maksan näköinen jänteikäs klöntti 2x2cm. Hiiohoi!

Kohti uutta kiertoa! Pisin kierto ikinä:blackeye:

Herukka kp1/30-41
 
Herukka eikä :sad001 ! Täällä testi myös negaa aivan puhdasta sellaista. Eilen tuli vielä pieni hailurainen viiva ja nyt aamusta ei mitään. :/ eli kyllä
Vissiin sit hoidot alkaa. Ehkä he osaa siellä sit auttaa miksi ei pysy kyydissä nää hedelmöittyneet munasolut.... :sad001 kipeää vuotoa
Odotellessa.....
 
Takaisin
Top