Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda meillä on ihan sama homma välillä. Ja sit kun yrittää kauniisti puhua niin tulee juuri tuo erittäin tutun kuuloinen lause suusta. Ja sit jos huono tuuri käy alkaa kamala riitely. Nyt viime kierrossa ei edes talleteltu oikeastaan kuin 2 kertaa viikon sisään. Mies ei pystynyt tulemaan yritystä kyllä oli. Siinä on vähän vaikea yrittää peittää pettymystä kun toinen on niin kovasti yrittänyt.

On ei vielä tätiä mutta ei viivojakaan eilinen oli jo täysi nega joten en testannut enää
Tänään ollenkaan :/ aika kovia jomoja on välillä
Kuitenkin :/
 
Almagirl, meilläkin on aiemmin ollut niin että just treffit ja yhteinen vapaa-aika on nostattanut haluja. Mutta ei piiiitkään aikaan! Ja oon koitanut jutella aiheesta miehen kanssa, mutta ei se vaan ala juttelemaan.. Sanoo vain että kun ei jaksa niin ei jaksa. Meillä tää pidempi yritys on tehny seksielämästä vaan vaikeempaa! Oon aatellut niin, että mä teen aloitteen oviksen aikaan, ja mies saa tehdä muulloin. No eipä ole sieltä suunnalta aloitetta tullu ku ties millon viimeks.

Kyfira, hauska idea nuo pelikortit! :) harmi että ovista ei tunnu tulevan :sour: miten pitkät kierrot sulla on?

Frozen, mikä rv sulla nyt on? :)

ON: Jotenkin musta tuntuu, että tää koko vauvayritys on tehnyt sen, ettei miestä kiinnosta petihommat enää ollenkaan.. Koitin taas puhua varovasti aiheesta miehen kans, mutta kuulemma vaan painostan sitä. Ehkä mä vaan luovutan, ja oottelen sitä inssiä. Onhan tässä jo niin kauan yritetty, että tuskimpa luomuna kumminkaan tärppäis kun ei oo tähänkään asti tärpännyt.
 
Täällä luomuna menty nyt reilu vuosi "tulee jos tulee"-meiningillä, vasta nyt olen tosissani alkanut tikuttelemaan ja oviksia metsästämään (greippimehukin apuna). Ovis kyllä löytyy tikulla, mutta yrityskertoja pitäis olla huomattavasti tiheämmin, meinaa mullakin mennä miehen ahdisteluksi jos ei meinaa peitot heilua tiettyyn aikaan kuusta :sorry:
 
Kuumeilija91, vaikuttaa olevan yleinen vaiva tuo ettei petihommia meinaa olla oikeaan aikaan :sorry: kunhan nyt edes yks kerta olis ovista lähellä niin olis jotain mahkuja ainakin!

ON: Turhaan mäkätin ja mökötin, eipä kauaa mennyt kun mies ehdotti pikaisia ennenkuin lähti autonhuoltohommiin :shy: flo ennustaa ovista torstaille, aattelin taas tikuttaa niin tietää mille päivälle oottaa tätiä! Oon kyllä niin innoissani tuosta sovelluksesta, vähän väliä sitä ihastelen ja päivittelen :grin
 
Elisenda, hyvä että onnistui nyt petipuuhat! :) En tiedä, onko tää liian kaukaa haettua, mutta jos niitä on oikeasti tosi vähän, voisko vaikka seksuaaliterapia olla vaihtoehto, mitä luulet? Mulla olis itellä korkea kynnys mennä juttelemaan jollekin randomille omasta seksielämästä, mutta monet sanoo sen auttavan... Mulla on nyt menossa 6. raskausviikko; jos Ovitrelle irrotti munasolun tasan 36 h pistoksen jälkeen niin tänään on 5+3. Raskaustesti näytti eilen niin vahvaa viivaa jo ennen kontrolliviivan ilmestymistä, että uskalsin varata varhaisultran 17.8., kun ainakin HCG ilmeisesti on noussu hyvin, ja saahan ton ajan peruttua maksutta vielä aika pitkään, jos tarvitsee. :)
 
Frozen, varmasti olis seksuaaliterapiasta apua! Minä itse voisin mennä vaikka mihin terapiaan, mutta mies ei kyllä lähde. Paransi myös mun fiilistä se, että mies teki varsinaisen aloitteen :happy: vaikkakin olin aiemmin yrittänyt aiheesta puhua. Ehkä se koittaa yrittää? Mahtavaa että viiva on vahvistunut noin hyvin! Vitsit, jännää odottaa sun varhaisultraa :nailbiting::Heartred mä niin toivon että siellä olis pikkuisella kaikki hyvin!
 
Elisenda: mulla kierrot vaihteli 25-46 päivää. Sotten söin 3 kk teroluteja kierron tasaamiseen ja sen jälkeen oli kierto kerran 30 päivää. Gyne suositteli jatkamaan edelleen teroluteja ja aloitin ne nyt siis uudestaan tässä kierrossa.
Ja hyvä, että mieskin innostui sitten :)

Frozen: Ei tartte sitten enää kauhean kauan odotella varhaisultraa, vaikka päivät varmaan tuntuvatkin pitkiltä.
 
Elisenda, joo, upeaa, että mies teki nyt aloitteen. :) Varmasti häntäkin painaa tuo juttu, vaikkei siitä puhukaan. Miehet vaan on ehkä yleisesti huonompia puhumaan tollasista asioista kuin naiset... Toivottavasti tähän tuli nyt pysyvä muutos; jos ei, niin sitten ehkä voisit varovaisesti kysellä tosta seksuaaliterapiasta..? Voihan se olla, että mies suostuisikin. :)

Kyfira, harmi, jos nyt oli ovuloimaton kierto. :sad001 Ja jep, päivät tuntuu matelevan, vaikka tääkin tuntuu jo voitolta, että on saanut testiin kerrankin kaksi viivaa.

ON: (Sanokaa oikeasti, jos ette halua kuulla!!) Aloin tässä miettiä, että mun toka raskausoire (satunnaisen tissikivun jälkeen) taisi olla häntäluukipu! :eek: Sitä alkoi tuntua n. viikko ennen plussaamista. Ajattelin, että oon vaan istunu jotenkin liialla voimalla kovalle alustalle tms. (Kerran tömähdin baarissa yksille portaille perse edellä ja häntäluu oli kipeä pari viikkoa, mutta luin että se menee itsestään ohi, kuten menikin.) Nyt en kuitenkaan muista mitään tuollaista tapahtumaa, ja äsken googlaillessani löysin muidenkin kärsineen samasta raskausoireesta. Liittynee kehon muovautumiseen... Ei tunnu koko aikaa eikä satu mitenkään pahasti, mutta ajattelin jakaa tämän tiedon, jos jollekulle muullekin tulee sama oire. :)
 
Lume, harmillista että teilläkin petihommat välillä epäonnistuu, ja kuitenkaan yhtään kiertoa ei haluais jättää välistä! Pahoittelut negasta :sad001 joko olis pitänyt menkkojen alkaa?

Kyfira,
ikävää jos ovuloimaton kierto tuli nyt, mutta toivotaan ettei ainakaan venyis kovin pitkäksi!

Frozen, on kyllä harvassa ne kerrat kun mies on suostunut puhumaan aiheesta, mut sekin varmasti stressaa ovisaikaa koska minä stressaan.. toivotaan että sen suunnalta tulis nyt aloite useammin :happy: kaikkia oireita se raskaus teettääkin :woot: minä ainakin tykkään lukea kaikkia raskausoireita ym, eikä mua haittaa että tänne puolelle niistä kirjottaa :)

On: Oon monesti miettinyt&googlannut ovuloimattomia kiertoja, kun niitähän pitäis olla joskus kaikilla. Mulla vaan joka kuukausi on ovislimat ja -kivut, ja kierto suht säännöllinen, nyt pitkään ollut 25-27pv. Mutta kai niistäkin huolimatta voi olla ovuloimaton kierto? Viime syksynä ihmettelin kun ei ovista kuulunut, mutta tuli ne tuntemukset sitten kuitenkin muutaman päivän myöhässä ja kierto oli sillon 30pv. Onko muita joilla ei selvästi oo koskaan ollut ovuloimatonta kiertoa?
 
Muokattu viimeksi:
Joo eilen mutta ei näy vielä :/ luulen että kun kuitenkin oli hcg vielä keskiviikkona koholla että antaa odotuttaa vähän aikaa. Ja nyt tänään aamulla on koko ajan aivan kamalat kivut munasarjoissa ja alaselässä ja mahassa joten eiköhän ne sieltä rantaudu :) . Vaikka Mä odotan innolla naistenpolia niin silti alkaa nyt tulla semmonen olo et ei me ikinä saada vauvaa :sad001
 
Elisenda, joo varmasti stressi tarttuu. Mun mies ei stressaa mistään, mutta kyllä sitäkin alko stressata, kun mä vollotin, ettei tää ikinä onnistu. Ja hyvä, jos ei nää kirjotukset haittaa! :)

Lume, paljon voimia!! ♡♡ Luulis, että siellä naistenpolilla annetaan apuja luteaaliin! Hedelmöitys kun näemmä kuitenkin onnistuu oikeastaan joka kierrossa. Tsemppiä! ♡
 
Elisenda, joo varmasti stressi tarttuu. Mun mies ei stressaa mistään, mutta kyllä sitäkin alko stressata, kun mä vollotin, ettei tää ikinä onnistu. Ja hyvä, jos ei nää kirjotukset haittaa! :)

Lume, paljon voimia!! ♡♡ Luulis, että siellä naistenpolilla annetaan apuja luteaaliin! Hedelmöitys kun näemmä kuitenkin onnistuu oikeastaan joka kierrossa. Tsemppiä! ♡

Eikö olekin tosi jännä. Toivon että siellä otetaan tosissaan asia. Kun kunnalliselle sanoin et pitäiskö kokeilla
Esim keltarauhashormonia koska hedelmöitys onnistuu mutta aina jää yritykseksi ni se oli sitä mieltä että kun on yhden kerran ( clomi kierrossa ) otettu kokeet ja ne oli hyvät ei tartte uudestaan tai mitään pillereitä. Eipä hän uskonut sitäkään kun ne kk hävis kun söin clomeja et se johtuis ohuesta limakalvosta. Joten todella toivon et polilla saisin kunnon hoitoa ja mua uskotaan jos sanon että sain viivan testiin. Ja se otetaan tosissaan.

Nyt alko vuoto.. koskee aivan saakelisti. En ees muista millo ollu näin kovat kivut.
 
Moikka kaikille! Kirjotan tälleen yleisesti nyt kun on menny jo niin paljon tekstiä tässä meikäläisen lomailun, kamalan flunssan ja kylpylä viikonlopun aikana. Oon käyny kaikki lukemassa mutta ei millään voi muistaa taas kaikkea :D
Voi hitsiläinen! Ja tsemppiä isosti kaikille joille nega on tullut tai uusi kierto alkanut :sad001 toivon kaikille niin kovasti pikaista plussaamista!
Tossa puhuttiin miehen kellistys keinoista, pitsikorseteista, seksiviestittelystä ja terapiasta. Meillä on peittojen heiluttelua aikalailla joka toinen päivä, joskus jopa joka päivä, joten mun on vähän hankala samaistua siihen millaista on yrittää niin kovasti. Tsemppiä teille paljon niihin kellistyksiin! Vinkkejä täältä vähän jakelen kuitenkin, meillä meinaan ainakin toimii esim toi "sekstailu".. päivän mittaan voi vähän vinkkailla kuinka paljon toista haluaa, välillä jopa ihan suoraan että missä asennossa illalla haluaa olla ynnä muuta.. ja meikäläisen mies ainakin innostuu ihan saman tien kun vinkkailee/antaa suuseksiä.(tässäkin tietty oma tapansa että ihan viime hetkellä siirtyy vaikka itse päälle, ettei mene ne uimarit hukkaan) kaikki ei tietenkään siitäkään tykkää, enkä minäkään ennen tykännyt sitten yhtään, pikkuhiljaa siihen opettelin ja nyt sen antaminen tuo itelle niin paljon iloa, kun näkee kuinka paljon mies tykkää. Meillö toimii myös; pelit, nopat, kortit, "roolileikit" yms. Omat ehdotukset siis on että uusia kuvioita sekä petipuuhiin että sen ulkopuolelle "kiusoitteluun"..(välillä ne pikasetki tekee hyvää :wink ) ja kyllä nämä vinkit on meille jo monta vuotta toimineet.

Kaikille yleisesti siis plussatuulia, ja plussanneille tarrasukkia!

ON: täällä siis edelleen kipeenä, kuume on laskenut ja hiukan enemmän on energiaa päivän aikana. Harmittaa kun tänään aamulla oli kuitenkin pää aivan kamalan kipeä ja oli pakko ottaa ekaa kertaa puoleen vuoteen burana. Ei auttanu banadoli yhtään, eikä mikään muukaan! Onkohan siitä haittaa kuinka pitkäksi aikaa? Jos ovista ei kuitenkaan oo vielä tapahtunut?
Ultrasta kuulumisia; E2 noussut 0.59, ja 17mm johtofolli löytyi :) tänään illalla vielä yks pistos, huomen illalla ovitrelle, ja torstaina me päästään vihdoin ja viimein ensimmäiseen inssiin! Oon niin ilonen!
 
Triana, joo tämä kolmas inseminaatio on viimeinen ennen IVF hoitoa. Ollaan yksityisellä tehty inssit ja aiotaan jatkaa myös IVF samalla klinikalla. :) Meillä lapsettomuus johtuu siemennesteen vähäisestä määrästä. Vähän tämmönen harvinaisempi ongelma, että spermaa tulee vain pieni tippa n.0,4ml kerralla. Siitä pienestä tipasta ei luonnollisin keinoin kulkeudu tarpeeksi siittiöitä munasolun luokse. Tiedä sitten kulkeutuuko ollenkaan... Toiveena oli että insseissä kun sperma pestään niin saataisiin hyvin liikkuvia siittiöitä. No saalis on kuitenkin jäänyt melko pieneksi, niin tän kolmannen inssin jälkeen ei näillä hoidoilla kannata jatkaa.

Kurja kun sulla töissä vähennetty tunteja. Varsinkin kun viihdyt töissäsi. Ja uudesta työstä ei varmasti heti ole kiva olla poissa tai alkaa vaihtelee vuoroja. Toivottavasti työasiat kuitenkin ratkeaa parhain päin. Ja toivottavasti saitte talletettua nyt oviksen aikaan :)

Lume, tsemppiä :Heartred Luulisi,että ne ottaa tosissaan kun kerrot ja saisit tukea luteaali vaiheeseen.

Elisenda, mulla kanssa joka kierrossa limat ja muut ovis oireet. Lisäksi oon aina saanut ovisplussan testiin ja tuntenut muniksen irtoamisen. Oon itsekkin joskus noita ovuloimattomia kiertoja miettinyt, mutta koskaan en ole itsellä sellasta huomannut.

tttii, mahtavaa kuulla, että torstaina vihdoin inssi! Luulisi että yhdestä buranasta ei ole mitään haittaa :)

ON: täällä dpo 6, mitään oireita ei mihkään suuntaan.
 
Toivottavasti kaikki joilla ovis nyt, ovat saaneet miehen kellistettyä! :wink Meillä ei kauheesti oo ollu sillä puolella ongelmia, toki joskus miehellä tullu vähä suorituspaineita, mutta en oikeen osaa antaa mitään "vinkkejä" ku kaikilla on ne omat jutut mitkä toimii.

Täällä kp14/23-28, dpo1. Tallettelut dpo -6, -4, -2 ja 0, eli kaikkemme on annettu ja yritetty tälle kierrolle taas :hilarious: Eilen oli välillä tosi kovia nippasuja ja nykäsyjä oikeella puolella, jännä ku se munasarja ei oo siellä niin mikä muka nykii.. o_O Ja lauantaina oli kevyttä jomotusta sillä puolen myös. Sitte mulla tuli siellä tupareissa hikka ja se tuntu sitte taas hartiassa vaikka muuten ei oo tässä kierrossa ollu hartiapistoa :shifty:
 
Ronya tsemppiä teille IVF-hoitoon jos tästä viimeisestä inssistä ei tärppää! Paljon on tälläkin foorumilla niitä tarinoita, joissa just ennen rankempia hoitoja raskaus alkaa, kävisipä teillekin niin :rolleyes:
 
Joku kysyi lämpöjen mittailuista, täällä yksi mittailija :hello Ite suosittelen tuota Fertility Friendiä jos haluaa lämpöjä mittailla, mulle se ilmaisversio on riittäny oikein hyvin. Minähän mittailen siis joka aamu kello viisi tuolta alakerrasta kahden desimaalin mittarilla, toimii myös vuorotyöläiselle kaikkina muina päivinä paitsi yövuorojen kohdalla. Hyvin on ovikset löytyneet ja pystyy seurailemaan vähän tuota luteaalivaiheen kulkua ja ennustamaan menkkojen alkua. Aika paljon on tullut luettua tästä BBT:stä, saa kysyä ja vastaan jos osaan :rolleyes:

Täällä ovis on tulossa vasta tämän viikon lopulla. Mies on lähdössä reissuun, mutta lupasi tulla käymään kotona kun ovistesti näyttää plussaa :grin:woot:
 
Ronya, oi toivotaan ettei nyt tarvis sinne IVF : ään mennä :wink mutta hyvä että ootte valmiiksi ajatellut mitä teette jos ei nyt vielä nappaiskaan :)

Triana, no nyt on kyllä talletukset niin oppikirjasta :) luulis nyt tärpin käyvän! Mulla oli viime kierrossa niin että vasemmalla ovis mutta oikeelta vaan nyki :D mistä lie johtuu tollanen :O

Villisilmä, no sehän on hyvä ettei menis hukkaan toi kierto :wink
 
Hei muutes te jotka sitä primaspania ootte käyttäny apuna? Miten ootte sitä syönyt? Missä vaiheessa kiertoa? kuinka pitkään? ja kerran päivässäkö? Joku aiemmin puhu siitä, ja mulla myös tosi korkee hemoglobiini, niin voiskohan se olla mulle ehkä jeesinä?
 
Frozen kiva, että vielä suht helpolla pääset :) Onneksi oireettomuus ei tarkoita mitään raskauden kannalta ja toivotaan, ettei kummempia oloja tulekaan :) sun ultrakuulumisia jo jännäilen :nailbiting:

Elisenda mahtijuttu, että onnistui ja toivottavasti nyt vähän helpommin jatkossakin :)
Latasin muuten minäkin tuohon "oma kalenteri" (ollut useamman kk käytössä) rinnalle sen Flo'n. Jännä nähdä vertailuna, kumpi on tarkempi :)

Lume Kurjuus, että kipujen kera täti tuli :sad001 olisihan tuossa jo pikkuhiljaa joku apu tarpeen! Toivottavasti jotakin loppukierron tukea saat :)

tttii no nyt alkaa kuulostaa jo hyvälle :happy: ei sun kuumetauti tiettykään (pikaista paranemista!), mut labrat ja folli! :) Tsempit inssiin! :)

Ronya olisipa piinapäiville ihana yllätyspäätös :smiley-angelic001

Triana mahtava panostus kiertoon, jes! :) Nyt vaan piinailemaan! Ihania tuloksia sinnekin :smiley-angelic001

Villisilmä ihanan sitoutunutta toimintaa mieheltä! Jospa ovis tulisikin ennakkoon :) ovistsempit sinne!

Täällä eilen sylkitesti tyhjä ja tänään taas oli kuvioo. Jotain teknistä ongelmaa mulla vissiin on näytteen ottamisen kanssa :think005 tai sitten hormonit vaihtelee hurjasti :confused5 lh-liuska ihan hailu myös edelleen ja viikonlopulle pitäisi ovis osua. Jonkinlaista ovistuntemusta on olevinaan ollut jo parina päivänä. Ja himot on noussut (vaan ei tänäänkään saanut miestä vällyihin :smiley-angry026)... Yleensä en himokkuudestakaan osaa oviksen lähestymistä veikata, kun ei kovin vauhdikas libido oo muutenkaan (saati mitään selkeitä v.vuotoja); toiveikas olo siis, että thyroxinin myötä alkaa hormonit hyrrätä kuten kuuluu :rolleyes: ja varmaan masennuslääkkeen lopettaminenkin vaikuttaa libidon kohenemiseen :)
Mitä muuhun oloon tulee, niin se samperin pahoinvointi vaan jatkuu :blackeye: tänään sain päivystysajan terveyskeskuslääkärille ja kokenut, asiallinen ja perusteellinen lääkäri onneksi sattui! Hänen kanssa aiemmin kesällä soittelin, kun oli se kemiallinen ja menkat ei vaan alkanut. Sain labrakokeisiin lähetteen ja sen hcg-kokeenkin siihen. Huomenna soitan tuloksia, onko niissä jotain. Oletettavasti ei-niin-mitään. Helikobakteeri katotaan ulostenäytteestä ja sen pystyn antamaan vasta reilu viikon kuluttua :confused: kun viime viikolla sitä omeprazolia otin muutamana päivänä; 2vk pitää olla ilman, jotta tulos on luotettava.

LaraS kp9/27?
 
Takaisin
Top