Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Ainiin muuten. Soitin tänään sinne julkiselle mistä meidät lähetettiin yksityiselle. Kysyin sieltä verikoetta, mutta olivat sitä mieltä, ettei sitä vielä oteta. On kuulemma ihan normaalia, että raskaushormoni nousee hitaasti ja voi näyttää plussaa vasta rv 8. Just joo:hilarious::grin

Eivät kommentoineet niihin lauantai päivän haamuihin mitään.
 
Almagirl, onpa meillä paljon yhteistä; myös mä oon opettaja. :D Ihanaa, että osaat olla stressaamatta, pystyisinpä/olisinpa pystyny samaan! Et oo ehkä lukenu vielä kaikkia näitä kirjoituksia, mutta meille suositeltiin IVF:ää elokuun kiertoon, koska pistoskoot alko olla mulla niin isoja. Punktio olis luultavasti osunu just ikävästi ekoille työviikoille, ja oot varmaan samaa mieltä, ettei sillon oo kovin mieluusti pois montaa päivää... Toivottavasti teillä ainoa vika on epäsäännöllinen/ovuloimaton kierto, koska siihen on olemassa hyviä ja monenlaisia apuja! :)

Herukka, miten on mahdollista ettet päässy verikokeeseen?! Voisitko mennä yksityiselle?
 
Frozen: Siellä yksityisellä oli just se sairastapaus ja se terkkari ei oo paikalla huomenna ja pe se on kiinni koko pulju.. että :D
 
Frozen, kappas! Mulla on eka syksy alkamassa ja vaikea luokka vielä, ni en todellakaan ottais mitään vapaaehtoisia poissaoloja [emoji23] mut en varmaan tuu koskaan pystymään ite pistoshoitoihin. Toivottavasti sellaset ei oo meijän vaihtoehto. Hatunnosto kyllä kaikille, jotka sitä ovat (valitettavasti) pitkäänkin tehneet. Mut katotaan nyt tekiskö aika tehtävänsä :)
 
Almagirl, voi itku mikä kipu kohtaus sulla ollut :O ihan sattuu jo ajatuski. Itellä ei kyllä yhtään tietoa että mikä olis voinu olla... niin ja mulla siis PCOS myös, kaikki verikokeet täysin normaalit, on vaan aina ollut todella paljon munarakkuloita molemmin puolin, ja en ovuloi luomusti ollenkaan. (+sääri ja kainalo karvat kasvaa nopeammin ja vatsan seudulta vaikeasti pois saatava "uimarengas"). Kyllä kuulostaa siltä että sä ovuloit ihan normaalisti onneksi :)

Eltsi, mulla nyt tänään aamusta ultra, toivon niin kovasti että jotain edes olis tapahtunu, mutta epäilen vahvasti. Eilen illalla tein (rfsu) o-testin mihin en saanu yhtikäs mitään väriä.

Frozen, kiitos :) tästä ketjusta on kyllä itellekkin tullut sellanen tukipilari! :Heartred

Elisenda, tänään onneks jo uus ultra :D vähän pelottais pupuilla muuten jos siellä nyt oliskin liikaa folleja kasvamassa :D jes pääset sitä inofolicia syömään, ja onpa kiva että on lyhyempi kierto, ei tarvii jännitellä niin kauaa!

Herukka, no kylläpä nyt meni vaikeeks toi juttu :O toivottavasti nyt mahollisimman nopeesti jotain tapahtuis! Tsemiä.

Tuun napailee tossa päivemmällä ultran jälkeen :)
 
Herukka ite oon soittanut aina ihan terveyskeskukseen, jossa hoitaja tehnyt lähetteen hcg-verikokeeseen. Pitää vaan olla tarkka, että eivät laita pelkkää virtsanäytettä. Ja perustella kannattaa, esim. sulla hyvä tuo reissu (mitä ruokia / juomia vältellä, jos on raskaana). Terkan kautta koe vieläpä ilmainen! :)
 
Missä on mun saniaiset :eek:
Tää on siis ihan eka kierto, kun tällaista testiä teen (enkä oo netissäkään katsellut juurikaan tällasista kuvia).. Niin en todellakaan tiedä, onko normaalia tuo "jääkukkien" katoaminen näin alkukierrosta. Nähtäväksi jää, mitä tapahtuu! :)
 

Liitteet

  • IMG_030817_kp5_N1.jpg
    IMG_030817_kp5_N1.jpg
    225.7 KB · Katsottu: 112
Uusi testi tehty ja vaaleampi viiva kuin eilen ja aivan selvästi hyvä että sitä edes näki. Näyte oli kyllä paljon vaaleampi myös kuin eilen ja vähemmän aikaa rakossa yön yli että en tiedä olisiko sillä vaikutusta, pidättelen nyt 2-3h enkä juo yhtään ja teen uuden. :) nii ja siis varmaan taas joku kemiallinen tai keskenmeno tai jotain mun tuurilla ja naistenpoliklinikka odottaa.
 
Almagirl, joo, usein sitä menee hieman puolikuntoisenakin töihin, koska sijaisohjeiden väsääminen on niin perseestä. Ja töihinpaluun jälkeen kaikki on aivan sekaisin, ja joka tapauksessa joutuu lukemaan vanhemmilta tulevia viestejä kotona kipeenäkin, että voi laittaa poissaolot. Mulle tulee uus oma seiskaluokka (oon siis yläasteella, päättelisin että sä oot ala-asteella..?) eikä olis yhtään hyvä, jos joutuisin olemaan ekoina viikkoina hirveästi pois, vaikka toki jos iskis esim. 40 asteen kuume niin pakkohan se ois. Pistoshoidot ei mun mielestä oo pahoja muuten kuin sen suhteen, että ultrissa täytyy ravata. Tosin mä käyn esim. luovuttamassa säännöllisesti verta eikä mua pelota neulat, joten siksi varmaan toi ittensä pistely ei ollu mikään iso juttu. Mutta ennen pistoksia on olemassa myös tablettivaihtoehtoja. :)

LaraS, mikä kp sulla onkaan? Jos ne saniaiset ei vaan ihan vielä näy..? :)

Tttii, oispa sulla hyviä kuulumisia ultrasta! ♡

Lume, voi ei. ♡ Tsemppiä! ♡
 
Frozen, itseasiassa joo seuraan, mut näköjään mulle ei oo vähään aikaan tullu yhtään ilmoituksia sieltä :dead: Pitääpä äkkiä käydä lukasemassa uudet viestit, kun näköjään pari sivua tullut jo uusia :grin

Elisenda, kyseinen lääkäri ei suositellut primaspania, koska se on tulehduskipulääke, mikä on siis aivan totta, mutta olen lukenut, että moni lääkäri nimenomaan määrää sitä parantamaan kohdun verenkiertoa. Ilmeisesti on myös joku ihan reseptilääkekkin, mitä jotkut määrää veren "ohennukseen" raskauden aikana, mutta mä en siis tosiaan ollut tästä koko primaspanista kellekkään lääkärille mitään maininnut :woot: Ihan omatoimisesti kokeilin ja siksnei ehkä ihan tykännytkään ajatuksesta. Mä jotenkin haluan uskoa, että sillä oli vaikutusta, kun nyt ollaan päästy tavallaan jo sen mun vaikeimman viikon eli 6+ viikkojen yli. Tiedä sitten oliko kyseessä vaan plasebo vaikutus vai silkkaa tuuria, että nyt onnisti.

Hattivatti_, Mulla on nyt toistaiseksi ainakin vielä lugesteronia 100+200mg rv 10 asti ja tosiaan tuota primaspania oon oma-aloitteisesti napostellut 50mg /pv, mutta nyt pitäis jotenkin uskaltaa luopua siitä :shy:
 
Frozen, on jo optimistisempi fiilis, mutta edelleen välillä sitä putoaa syviin vesiin.. lopetin tupakoinnin alunperin n. vuosi ennen kun alettiin yrittää, mutta sillon kun yritys oli muutaman kuukauden tauolla, niin ratkesin taas. Onnistuin lopettaan uudelleen, mutta oon sen jälkeenkin ratkennut muutamia kertoja :sad001 en tiedä tosta yhtään miten nopeesti tupakoimattomuus vaikuttaa munasoluihin, toivottavasti ei ole kerennyt myrkyttää jo kaikkia!

Herukka, olipa kummallinen vastaus tk:ssa :confused:

tttii, kiva että pääset jo tänään! oispa oispa nyt hyviä uutisia :nailbiting: joo kyl mä luulen että siitä inofolicista on mulle apua, vaikkei heti vaikutus tuntunutkaan. Etenkin siitä päättelen, kun sen viime kuurin jälkeen on pahoinvointi kadonnut! :happy:

LaraS, ompa kumma että saniaiset on kadonneet.. :eek: jospa se estrogeenin määrä voi vaihdella alkukierrosta? Varmaan tulevat vielä takaisin :happy:

Lume, eikä :sad010 oliko samanlainen testi?

Alina, okei, varmasti jakaa lääkärien mielipiteitä, kun on tulehduskipulääke.. Jenkeissä paljon lukemani mukaan käyttävät. Mutta jospahan se olis sulla jo tehtävänsä tehnyt! :happy: mä oon ajatellut, että se vois auttaa nimenomaan kiinnittymään.
 
Lume, peukkuja pitelen sulle että tummenis se viiva. Laita kuvaa sitte, pääsis tiirailemaan :D

ON: limakalvo oli paksuuntunu ja oli hyvät 7.5mm. E2 arvo ei ollu vielä tullut. Mutta vihdoin! Vihdoin ja viimein! Oikealla yksi folli lähtenyt vähän kasvamaan ja oli nyt n. 11mm eli 150IU annoksella jatketaan maanantaihin ja toivotaan että se nyt sieltä lähtee kunnolla vielä kasvamaan :) voi luoja mikä helpotus ettei nyt mennytkään hukkaan tää kierto. Ens viikolla sitten jos tarpeeksi vaan kokoa follikkelilla vielä arkena; niin päästään vihdoin inssiin :)
 
Lume toivottavasti "vahvemmasta" virtsasta tulee viivat :)

Frozen nyt kp5 ja eilen oli vielä kuviota (toissapäivänä vielä lupaavammat), niin siks ihmettelen :rolleyes: Mutta kaipa ne hormonitasot vaan vaihtelee näin alkukierrosta. Ja ehkä mun kroppa muutenkin hakee vielä balanssia terojen jälkeen, kilppariarvojen korjaannuttua. Menkat kesti 3pv, eilen ei mitään ja nyt vähän tuhruista vv. Kyllä tää tästä :)

Alina kyllä tosiaan melkoinen sattuma, ellei primaspan oo jotenkin vaikuttanut asiaan :rolleyes: ymmärrän sikäli lääkäreiden näkökannan, koska tuo pienikin asetyylisalisyyliannos voi lisätä verenvuotoriskiä. Tuliko sulle helposti mustelmia tai muuta verenvuotoa tuon primaspanin aikana?

tttii jes, vihdoinkin! Mahtavaa :smiley-bounce012
 
Tttii, loistavaa!!! :) Mun muistaakseni vähintään 11-millinen kehittyy johtofolliksi (viimeistään pistosten jatkamisella). Niin kävi mullekin, kun mullahan viimeisin havainto follista oli just toi 11 mm. Koska klinikalla oli sitten 2 viikon kesätauko, mua käskettiin jatkaa pistelyä vielä viitenä päivänä, sitten Ovitrelle, vaikkei ultraa saatukaan varmistamaan follin kokoa (mietin silloin ultra-aikaa jostain Pohjois-Suomesta, kun oltiin reissussa, muttei siellä ollu oikein aikoja). Eli uskon, että nyt sieltä tulee muheva folli!! :) Huippua, ettei menny kierto hukkaan, kun oot pistelly näin hirveän kauan.

Elisenda, hienoa että oot ollu noin kauan tupakoimatta paria repsahdusta lukuunottamatta. :) Tuskinpa munasolut on piloille menneet, kun et oo aikoihin polttanu paljoa!

LaraS, joo ilmeisesti hormonitasot vaihtelee aika reilustikin...
 
Pidättelin 2h ja näyte oli saman väristä mutta sakeampaa kuin aamuinen. Viiva näky vähän paremmin muttei puhettakaan että
Pärjäisi eiliselle. Täytyy nyt huomenna yrittää aamusta saada tosi tumma aikaiseksi. Mä jotenkin taas tiesin tämän -,- pettynyt olen ja tekis mieli huutaa kun ärsyttää. Miksi aina näin.
 
Elisenda ja Laras, veikkaan että nimenomaan ainakin kiinnittymiseen auttanut, koska tärppi kävi näin nopeasti edellisestä keskenmenosta :wideyed: Ja myöskin siihen, että verenkierto kohdussa on ollut nyt parempi kuin aiemmin. Mä napostelin sitä 50mg annosta sillon oviksen aikoihin ja alotin uudestaan plussan jälkeen. Viime viikolla nostin annoksen 100mg, että varmasti virtais veri hyvin ja nyt laskin takas 50mg :) Mulle ei oo tullut siitä yhtikäs mitään oireita. Ei mustelmia tai mitään vuotoja. Mun mielestä tuommonen pieni kokeilu ei haittaa(on kuitenkin sen verran pieni annostus aikuiselle ihmiselle), mutta ymmärrän myös sen, että pidemmällä käytöllä voi loppuen lopuksi olla jotain haittavaikutuksiakin. Eihän mitään lääkkeitä turhaan kannata syödä.
 
LaraS: täällä lähetteen saa vaan hoitavasta sairaalasta terkkulaan tai yksityiselle. Yksityisellä on sairastapaus ja huomenna se on kiinni. Terkkulaan en saa lähetettä sairaalalta :D Hyvin menee.

Lume: Sulla on siellä vähän saman kaltainen tilanne kun täällä :sad001 Tosi tyhmää :sad001 Ei vuoto kuitenkaan ole alkanut?

ttiii: Vihdoin jeeeee :Heartred super hyper hieno juttu :)

ON: Ei muutosta..
 
Ei oo. Sunnuntaina vasta pitäisi alkaa :) mut kyllä sapettaa :sad001 miks sen pitää haalistua... aina käy näin. Ärsyttää ku huono olokin on :sad001
 
Alina mullakin käynyt mielessä että kokeilis ominpäin, mun km olleet rv 8,6 ja 6. Nyt kuitenkin odottelen mitä tutkimuksissa selvii vai selviikö mitään. Mä niin toivon että tää sun raskaus jatkuu loppuun saakka! Millon sulla seuraava ultra?
 
Takaisin
Top