Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Lume: Sulla on kuitenkin tuollaisia oireita. Mulla ei ole kun menkkojen pois jäänti ja ajoittaiset (tällä hetkellä) vatsa juilinnat. Tänää testasin apteekin testillä viimisen negan ja nyt odotan yli viikon seuraavan testin tekemistä. Lähdetään su reissuun niin saa todellakin muuta ajateltavaa :)
 
Herukka onpas omituinen systeemi o_O entäs äitiysneuvola? Jos sanoo, että oireita on ja välillä ollut positiivinen testi eikä menkkoja näy... Epätietoisuus tosiaan kaikista raastavinta. Voimia! :Heartpink Onneksi tosiaan tuo reissu, niin saat muuta ajateltavaa :)

Lume kyllä se plussa ajan kanssa tulee, jos on tullakseen; luulisin, että hormonia erittyy tyyliin tietty määrä tunnissa / vuorokaudessa virtsaan, niin tuskin se juomatta oleminen lisää hormonin erittymistä eli viivan vahvistumista. Tee uusi testi huomenna tai ylihuomenna, jos ei menkat ala. Tiiän, että odottaminen ja epäselvä tilanne on ne raastavimmat, voimia! :Heartpink ja toivottavasti vahvistuu lähipäivinä kunnon viivaksi :happy:
 
LaraS: En viitti edes lähtä soittelemaan sinne kun tää tilanne on niin outo. Kyllä jaksan odottaa :)

Eilen illalla petipuuhissa pyysin miestä tekemään vähän rankempia pökkäyksiä, että lähtis keltarauhanen liikkeelle, mut helvetti ei sekään auttanut :D

Tulee sit koettua näköjään pitkäkin kierto tän elämän aikana :) :D
 
Lume: Itse muuten pohdin tuota hormonin "nousua" ja sitte samaista laskua, että jos hormoni nousee niin kyllä sen pitäisi pysyä ylhäällä eikä tippua negaan jos on hedelmöitys tapahtunut. Eihän hcg voi heitellä? tai voi, mutta ei pitäisi voida?
 
Herukka, tuollainen epäselvä tilanne on todella inhottava. Toivottavasti tilanne ratkeaa pian. Ihanaa reissua kuitenkin!

Almagirl, tervetuloa mukaan :) Täällä myös 2015 naimisiin mennyt rouva. Aloitettiin yritys samassa kierrossa kun oli häät. Aika tarkalleen alkaa olee 2vuotta kun otin viimesen e-pillerin.

Villisilmä, pahoittelut tädistä ja tsemppiä uuteen kiertoon :Heartred

tttii, jes vihdoinkin! Nyt hirmuisesti tsemppiä ja maanantaina toivottavasti oikein muhkea folli :) Ja pääsisitte vielä inssiin ensi viikolla :)

Lume, toivottavasti viiva vielä tummuisi! Tsemppiä!

LaraS, mielenkiintoinen tuo sylkitesti. :) En ole tuollaista ennen nähnyt. Toivottavasti saniaiset tulee takaisin!

Elisenda, minä oon myös lopettanut tupakoinnin vuosi sitten. Lopetin sen kun oltiin vuosi yritetty. Olin varma, että lapsettomuus johtuu siitä ja oon pilannut kaiken. No nyt vuosi eteenpäin mun munasoluissa/ovulaatiossa ei ole löytynyt vikaa. Vaan vika löytyikin spermasta. Itse myös satunnaisesti oon polttanut tän vuoden aikana.. Mutta en usko, että satunnainen tupakointi vaikuttaa mihinkään :)

ON: toissapäivänä meillä oli kolmas inssi. Siittiöitä vähemmän kun viimeksi. Lääkäri kuitenkin meinasi, että mahdollisuus on onnistua. Varattiin kyllä jo 2viikon päähän IVF suunnittelu käynti. Kumpa sen saisi perua.. :shy:
 
Ronya, hyvä kuitenkin että sinäkin olet lopettanut tupakoinnin :happy: ja kiva ettei ainakaan enää tupakoinnin vaikutuksia näy munasarjoissa yms! Tsemppiä piinailuun, toivottavasti tosiaan saisitte perua sen IVF käynnin :happy:

Tutkin tupakoinnin vaikutusta lapsettomuuteen tänään, mutta missään ei sanottu että miten kauan vaikutukset kestää. Kerrottiin vaan että joku myrkky kertyy munasarjoihin, ja alentaa estrogeenin tuotantoa ja vaikeuttaa follin kasvua. Jossain keskustelupalstoilla oli tuumattu, että 3kk jälkeen tupakoinnin lopetuksesta ei olis enää vaikutusta.. Ehkäpä mä en sitten mitään peruuttamatonta tuhoa ole saanut aikaiseksi :rolleyes: ärsyttää vaan näin jälkikäteen, että koskaan on edes tupakoinut :banghead: samaan syssyyn koitin ettiä lihavuuden syitä lapsettomuuteen, mutta empä tullut hullua hurskaammaksi. :sour: noh, ei auta kun vaan odotella! Eiköhän se plussa vielä joskus tule :happy:
 
hattivatti_, Sulla ihan sama tilanne kun mullakin. Just noilla viikoilla mennyt aina kesken. Mulla ei oo tutkimuksissa selvinnyt koskaan oikeen mitään. Kaikki kokeet näyttänyt normaaleja arvoja. Ainoo vaan mfo/pco tyyppiset munikset mikä aiheuttaa pikkasen pitemmän kierron. Jos on muuten ihan normaalit arvot, niin suosittelen kokeilemaan johki kiertoon, jos se vaikka auttais kiinnittymisessä :)
 
Niin joo, ei oo vielä seuraavaa ultraa tiedossa. Ens viikolla vasta eka neuvola :)

Vitsi täällä on nyt monella ihan ihme mysteerikiertoja :woot: Mulla itseasiassa on kans joskus aikoinaan ollut aina just kesäloman aikaan yks semmonen megapitkä mysteerikierto. Liekkö kroppa sit vaan niin lomalla aina kesäsin :hilarious: haha.
 
Täällä onkin paljon keskustelua ja uusia nimiä mulle! Tuhannesti onnea ja tarrasukkia kaikille plussanneille :Heartred itsekin käyn aina välillä lukemassa, mutta niinkuin joku muukin mainitsi ni tuntuu ettei oikein kehtaa kommentoida. Niin paljon tsemppiä kaikille, lapsettomuus, keskenmenot, plussaamattomuus, rahahuolet, riidat puolison kanssa aiheesta on kyllä niin kuluttavia. Ootte vahvoja naisia ja täällä on kyllä ihanan tsemppaava ja positiivinen ilmapiiri :Heartred
 
Ronya: paljonko teillä insseissä on ollu liikkuvia siittiöitä? Entä minkä verran siemennesteanalyysissä? Sori kysely.. Ei oo pakko vastata. :)
 
pätkis85, mies antoi kaksi näytettä julkisella, jotka analysoitiin. Ja lisäksi on nyt yksityisellä antanut insseihin kolme näytettä. Kaikissa näytteissä tiheys ollut 20-60miljoonaa/ml. Paitsi kakkos inssissä oli 180milj/ml. Liikkuvuus on ollut a+b 30%-60% kaikissa näytteissä. Ihan siis hyvät arvot, mutta se ongelma on näytteen pieni tilavuus. Se on vain 0,3ml -0,5ml. Normaali on kuitenkin yli 1,5ml.. Insseissä lopulliset kohtuun ruiskutettavat siittiö määrät olleet 1milj, 3milj ja tässä inssissä 2,3miljoonaa hyvin liikkuvaa siittiötä. :)
 
Ronya, ahaa meillä ei oo noita siittiöitä luokiteltu a ja b ryhmiin. Meillä oli joku suppeampi analyysi missä oli vaan eteenpäin liikkuvat, paikallaan liikkuvat, liikkumattomat jne. Eteenpäin liikkuvat oli 15%. Siittiöiden määrä oli normaali 24miljoonaa per ml. kokonaismäärä 93.6miljoonaa ja tilavuus 3.9ml.
 
Alina mullekkin lääkäri sanoi että on hyvin todennäiköistä ettei mitään vikaa löydy. Mulla on vielä yksi kohdun ulkoinenkin ollu.. Meinaatko mennä vielä ultraan ennen sitä nt ultraa? Onko sulla muuten km menneet itekseen vai ootko tarvinnu lääkkeitä/kaavintaa?
 
Täällä hyvinkin raskauspahoinvointia muistuttavat olotilat - tai niin mulle on kaikki raskauden kokeneet sanonut; äiti, systeri, ystävät...
Siis pitää syödä vähän väliä jotain (pikkunapostelut helpottaa ja reilumpi ruokailu meinaa oksettaa), etoo lähes tauotta, yököttää ja tänään nousi sitten hissi ylös asti. Kolmesti. :depressed: Raskaustestit negaa, menkatkin tuli ja meni. Ärsyttää kärsiä tämmösistä oireista, kun ei oo jakoja olla raskaana :facepalm: ja ne hyväntahtoiset "voihan raskaana olla vaikkei testeissä vielä näy" -kommentit...
Huomenna taas lääkäriin saikkua hakemaan, kun en duunia pysty tässä olossa tekemään. Tää yökkäily alkoi tosissaan viikko sitten ja senkun vaan pahenee! Nyt kyllä saisivat jo tehdä asialle jotain ja kattoa sen hemmetin hcg-verikokeenkin samalla :smiley-angry016
Anteeksi väsynyt purkautuminen :shy:
 
LaraS: No mitä ihmettä? Olisiko sinun kohdalla mahdollinen myöhäinen plussa? Tollaset olot oiskin "jees" jos tietäisi, että jotain hyvää on tulossa..
 
Frozen onnea! :love017 Toivoin niin kovasti, että olisi edes yksi mun tauon aikana plussanut, tuli niin hyvä mieli sun puolesta :rolleyes:

Tässä oon pari päivää lueskellu viestejä läpi ja oon silti ihan pihalla kaikkien tilanteista :grin Ei ollut lomasta ja rentoutumisesta apua meille, raskautumisen suhteen siis. Muuten asiat tällä hetkellä hyvin, työkuviot stressaa ja pitäisi tässä loman lopun aikana muutamia työhakemuksia tehdä. Kp10 menossa, letrot vedetty taas kp3-7 ja huomenna alotan ovistestailun. Tää on siis 5. letrokierto sopivaksi todetulla annostuksella. Inssiin ei päästä miehen töiden vuoksi, seuraavassa kierrossa pitäs onnistua ainakin sen puolesta. Turhauttaa hirveästi, kun en usko että letroilla (tai insseilläkään) raskaaksi tulen, eiköhän se ois jo onnistunu jos ois mahdollista edes. Tässä kuussa tulee yritystä 1v10kk täyteen :arghh: Muoks. Kuitenki yk26 jo menossa lyhyehköjen kiertojen ansiosta.
 
Muokattu viimeksi:
Herukka en usko myöhäiseen plussaan, kun eilenkin oli ihan nega (kiina)testi. Ja tosiaan nää olot kyllä hyvinkin kestäis, jos olis varmasti raskausoireita! Epäilyttää, että on kyse kuitenkin jostain helikobakteerista tai muusta inhasta vaivasta :wtf:

Triana tervetuloa tauolta :) Harmi, ettei plussa tullut tauon aikana :sad001 toivottavasti kuitenkin nyt tärppää! Ja sulla on tosi paljon tuo yk-lukema jo :eek: mun vastaava on paljon vähempi, vaikka 1v7kk jo takana täälläkin. Mutta ne pitkät kierrot... :shifty:
Työt on kyllä yks inhottava suolensisältö :grumpy: mullakin on duunin etsintä menossa, nykyinen työ oli alkuun mukavaa mutta palkkamallit osoittautui vähemmän kannustavaksi, kuin olin kuvitellut. Onneksi työ on kuitenkin sellainen stressin aihe, johon voi itse vaikuttaa :happy: onnea etsintään ja toivotaan, että sopiva työ löytyy!
 
Hattivatti_, Pitää kattoo tilannetta sitten sen neuvolan jälkeen, mikä on vasta ens viikon to. En oo viel saanut aikaa nt-ultraan, mut sen verran pelkään koko ajan keskenmenoa, et pakko varmaan käydä yksityisellä vähän kurkkimassa uudestaan, että onksiellä enää ketään :grin Mulla on kaikki keskenmenot alkanut spontaanilla vuodolla ja tullut kokonaan itsekseen ulos. Yhdessä raskaudessa oli luget käytössä, mikä varmasti viivästytti vuodon alkua ja silloin todettiin kkm.

LaraS, mitä ihmettä siellä oikein tapahtuu? :woot: Oon joskus lukenut, et joku ei olis saanut ollenkaan plussaa testiin, mutta silti ollut raskaana. Ootko sä käynyt nyt ollenkaan ultrassa? Vai voisko olla jotain vatsatautia tai stressiä? Kyllä nyt pitäis lääkäreidenkin alkaa pikku hiljaa kiinnostumaan noista sun oireistas :wideyed:
 
LaraS, onpa sulla mystistä oireilua. Kuulostaa niin klassisilta raskausoireilta. Epävarmuus on kyllä ärsyttävää ja piinaavaa. Toivottavasti pian syy oireille selviää.

Triana, sulla on jo kilsoja näemmä yrityksen saralla kertynyt. Itekin kun on jo kaikenlaisia ehtinyt miettiä tässä neljäntoista kierron aikana, ni seki tuntuu lyhyeltä suhun verrattuna. Toivon teidän vuoronne olevan aivan edessä!

Täällä menkat selätetty. Arvon, että tilaisinko ovistikkuja vai en. En oo tikuttanu sitten kevään. Oviskivut on ollu selvät ja ehkä onnekkaastikin ollaan parissakin kierrossa hyödynnetty niitäkin edeltävä aika. Et luonto on tavallaan kai hoitanu tehtävänsä, kun omat halut on ajanut asiansa :D Mut sit ku ovistikkuihin on saanu niin selvän plussan, ni tikutus on ollu kuitenkin palkitsevaa niitten negaraskaustestien rinnalla :'D

Onks teissä lämpöjen mittaajia? Millä mittaatte? Pidättekö missä kirjaa? Ootteko pystyny todentaa sen avulla, tapahtuiko ovis?
 
Almagirl, lämpöjen mittaaja ilmoittautuu :greet025 Oon mittaillu ihan normi kahen desimaalin kuumemittarilla kainalosta. Joka aamu samaan aikaan eli heti kun herään(paitsi viikonloppuisin, mutta sillon en yleensä merkkaa tuloksia muistiin) ja oon kirjannu tulokset tuohon mun kuukautiskalenterisovellukseen puhelimeen :p Siit on ollut suuri apu, kun on pystynyt todistamaan sen lämmön nousun oviksen jälkeen. Ovistesteihin kun saattaa tulla vähän epämääräistä viivaa, niin lämmöillä oon sit aina varmistanu, et oliko oikeesti ovis vai ei.
 
Takaisin
Top