Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda, joo kysyin ja he suosittelivat jättämään sen pois. Ajattelin vähentää annosta pikkuhiljaa ja lopettaa varmaan viimeistään viikonloppuna.

Herukka, olikos sulla vielä luget käytössä? Jos, niin minkälaisen ohjeistuksen olet niiden käytöstä saanut? Mulle määrättiin aikoinaan siten, että kunnes vuoto alkaa tai raskauden 10 viikolle. En koskaan jaksanut jäädä odottelemaan vuotoa vaan testasin dpo 14 ja jos testi nega, niin lopetin suosiolla, ettei kierto siitä turhaan pitene. Vuoto ei nimittäin välttämättä ala ollenkaan, ennen kuin ne luget lopettaa.

Frozen, varhaisultraa odotellessa :) 6+ viikolla pitäisi näkyä jo syke, joten sinne aikaisintaa kannattaa varata. Jokos sulla poksahti ensimmäinen täysi viikko menkkojen jälkeen? :)

Lume, toivottavasti sielläkin olisi pikkuinen kyydissä! ♥

Niin ja tervetuloa Almagirl! Mullakin pco-tyyppiset munasarjat ja kierto normaalia pidempi (noin 31-36). Mutta ihmeitäkin tapahtuu, sillä olen nyt saanut jo kaksi luomuplussaa myöhäisellä oviksella :) Tässä kierrossa(keskenmenosta toinen kierto) se ovis tais olla vasta joskus kp 26 ja vielä ainakin toistaiseksi kaikki on hyvin :)
 
Alina: Joo oli mulla, mutta lopetin ne lauantaina. Kyllä nyt luulisi jo menkkojen alkavan.. Lääkäri sanoi, että pitäisi syödä samalla tavalla kun sulla, mutta rv 12 asti. Tiedä sitte mikä mättää.

LaraS: Ei tarvii pahoitella, ei minuu haittaa nega vaan tää epätietoisuus :) Välillä polttaa mahaa kovasti ja välillä on taas ihan normaali fiilis. Voikun nyt ennen meidän lomaa alkaisi niin ei tarvisi kärvistellä rannalla sen veren kanssa :D
 
LaraS, oi hääkuumeilu! Toivottavasti saat miehen sinne papin eteen :) meillä vuoden päästä pienet kesähäät tulossa, pahat hää kuumeilut ja suunnittelut menossa.

Hattivatti, tsemppiä odotteluun! Kyllä se syyskuu sieltä nopsaa tulee!

Elisenda, kiitos kysymästä, eihän siellä mitään taaskaan. Napailen tonne perään sitten. Tsemppiä sun mielentilaan :/ kyllä mä uskon että me kaikki vielä ajallaan pikkunen saadaan!

Herukka, voihan hittolainen! Eli oisko johtunu sitten lugeista toi kierron pituus?

Ronya, ohhoh olipas siellö muhkea folli :) nyt ihan sikana tsemppiä että tämä inssi nappaa!

Deb, jes, eli nyt siis vasemman puolen ovis? Ihan mahtava painon pudotus! Onneks olkoon siitä! Ja tsemiä siihen työpaikka hommaan!

Frozen, ihana kun sä jaksat vielä meitä muita täällä tsemppaa! Oon vaan niin onnellinen teidän puolesta! Syliin asti se sieltä tulee :) :Heartred

Lume, voi miten ihanaa! Kamalasti vahvistumista sinne viivalle, vauvaliimaa ja tarrasukkia ja tiukkoja vöitä ja kaikkea mahollista! Millon testaat uudestaan? Tuuthan kuvaa laittamaan sitten? :)

Alina16, oi miten ihanaa! Pääsit pikkuista kattelemaan sinne :) ja tsemppiä pahoinvointiin!

Kyfira, kiva että lopulta sinne o testiin jotain hailuraa edes nappasit :)

Villisilmä, pahoittelut tädistä! :sad001

Almagirl, tervetuloa mukaan! Onhan teilläkin jo matkaa takana, tsemppiä yritykseen! Täältä ainakin paljon vertais tukea tuohon pco(s) : ään.
 
ON: mulla kivasti just tähän lomalle tälleen että, sunnuntaina nousi kuume ja nenä on ihan tukossa ja nieleminen sattuu. Väsyttääkin ihan kauheesti, ei jaksais mitään tehdä. Lähtis nyt nopeesti tää flunssa matkoihinsa kun perjantaina olis tarkotus kylpylään lähtee vuosipäivää viettämään. Yritin lukea kaiken mistä oon jääny paitsi nyt..
Ma kävin siis ultrassa ja labrassa. Ultrassa ei siis EDELLEENKÄÄN näkynyt yhtikäs mitään ja lääkäri määräsi annosta nostettavaksi 100-> 125IU: hun. Noh olin jo melkein takasin kotona ja sieltä lääkäri soitti perään että labratulokset oli just tullut, mun E2 arvo oli siis laskenut sitten viime viikkosen(Siis mitäh?!?). Kokeillaan siis boostata oikeen kunnolla ja nostetaankin siis suoraan 150IU: hun. (Ei hätää kun ivf puolen kesä loma loppuu nyt). Vähän jotenkin epätoivonen olo tähän kiertoon, tuskin auttaa tuokaan nosto :sad001 tossa annoksessa menee nyt tän kierron raja, jos mitään ei ole tapahtunut torstaihin mennessä niin hoito tältä kierrolta lopetetaan ja täytyy odottaa uutta kiertoa. Mur, kun kiukuttaa. Kiukuttaa olla kipeenä ja kiukuttaa toi follien kasvamattomuus. Yleensä otan kaiken tosi rennosti, ja uskon että lapsi meillekkin joskus tulee. Mutta tää pistelyjen määrä alkaa nyt vaan kiukuttaa! Oiskohan tänään siis 28. pistopäivä ja kp 32 :O
 
Herukka joo, se epätietoisuus on pahinta :confused: mullakin ne epämääräiset pahoinvointi- ja muut oireet jatkuu niin ilman menkkoja vieläkin elättelis varmaan toivoa plussasta. Toivottavasti siellä täti tulee ja menee ennen reissua :)

tttii voihan kadonneet follit! :facepalm: olis nyt saanut jo vastetta tulla noilla pistelypäivillä ja -määrillä :arghh: alkaisipa nyt kunnon kasvupyrähdys, ettei jäisi kierto "käyttämättä"! Tsemppiä :Heartpink
Ihanaa, että teillä jo häät suunnittelun asteella :happy:
 
ttiii: Voi olla. Mutta jos lugejen lopetuksesta pitäis alkaa menkat 2-5 päivän sisällä niin.. en mä tiedä..
 
Onks täällä teissä siis muita, joilla PCO-oireet rajoittuu vain epäsäännölliseen kiertoon? Netistä kun on selannut keskusteluita, ni suurimmalla osalla on sit kans niitä muita PCOS-oireita ja menkat tulee tosiaan vaan lääkkeillä.

Lume kun laittoi nuo kuvansa testeistä, ni ajattelin, et täältä ehkä löytyy kokeneempia testien tiirailijoita. Mulla nimittäin oli ekan kerran ikinä tämmönen tilanne:

Dpo 11 (viime pe) ajattelin testata pitkästä aikaa (mulla tiputtelu paljastaa aina menkat ni ei oo tarvinnu testailla. Tikkuun tuli x ajassa jotain. En osaa sanoa, et onko se vaan sellanen viivanpaikka. Semmosta kun en oo ikinä nähny ite. Kuitenkin se jotain tarttui kameraan. Menkat käynnistyi hitaasti su-ma. Tiputtelua esiintyi hieman, kuten normaalisti. Toissayönä sit valvoin neljä tuntia kun mulla oli niin järkyttävät vatsakivut. Eka Ibumax ei auttanu, kaks seuraavaa tuli pois, kun oksensin yhteensä kolme kertaa. Lopulta siis neljännen tunnin aikana lääke pysyi sisällä ja kivut alkoi loitota. Kipujen aikana luonnollisesti myös kohtu tyhjentyi huolella. En muista ikinä kärsineeni noin kovasti. Onko tässä siis mitään mahdollista yhteyttä näitten kahden tapahtuman välillä teidän mielestä? Olisko joku kiinnittymisyritys voinut olla ekan kerran vai oliko tässä kaks sattumaa?

Spekulointiahan tää vaan on, ei sinänsä merkitystä. Mutta kukapa nainen ei näitä pohtisi...?
3df618afb046d7606f436edcd835c454

5b1c785bd8a50bb20a0de10bfc8696d5
 
Mulla on pcos ja tosiaan oireina on se että kierrot venyy 33-36 päivään ja ovista ei ilman lääkitystä ole :)
 
Huh, Lume! :O vaikka on kuitenkin noin säännöllinen pitkä kierto! Saa miettimään uudelleen tätä omaa tilannetta ja gynellä käymistä. Onks sulla otettu verikokeet PCOS-epäilyn yhteydessä? Mulle gyne ei koskaan selittäny asiaa tarkemmin, sanoi vain et mahdollisuuksia on muita vähemmän (vuodessa esim). Diagnoosiksi oli kirjoittanut "epäsäännöllinen kierto, PCO?". En tiiä pitäiskö käydä niin, et otetaan ne verikokeetkin. Näkis, et onko sitä oireyhtymää vai vaan monirakkulaisuutta. Apua, jos en ovuloi ollenkaan :/ tunnen kyllä ovulaatioajan selkeänä kipuiluna muutaman tunnin ja selviä plussia ovistesteihin oon saanu aina, kun oon viittiny tikuttaa.
 
Tttii, mulla kävi samalla tavalla.. et kesken pistosmaratonin E2 laski!! Olin ihan kauhuissani, et miten on mahdollista.. seuraavalla kerralla E2 olikin sitten nousussa, annosnosto tietty takana. Koska sulla on seuraava ultra? Tsemppiä hirveesti ja paranemisia!

Almagirl, mulla on pco, mutta ei muuta häikkää kuin pitkät kierrot ja ovuloimattomuus. Ovis siis ehkä pari kertaa vuodessa ja menkat muutaman kerran vuodessa. Et kierrot jtn 42-100 pv... lääkkeillä tuli säännöllisesti. Jos sä testeihin saat o-plussan ja tunnetkin sen, niin kyllä vois olettaa, et sulla ovulaatioita on.
 
On todettu mulla ultrassa
Tuo pcos ja tosiaan ilman hoitoja yritettiin alkuun ja nyt sit puoli vuotta clomeilla ja hoitojen yhteydessä otettu verikokeita :) eli tosiaan Mulla ilman lääkkeitä jää tuo LH päälle ja yrittää irrottaa munasolua mutta se ei irtoa missään vaiheessa. Clomeill saatu Aika hyvin vastetta mutta sitten oheni tuo limakalvo,
 
Alina16, pähkäilen just, mille päivälle varaan ultran. :) Eilen tuli tasan 3 viikkoa Ovitrellen pistämisestä, eli luultavasti hedelmöitys tapahtui joko tästä päivästä tasan 3 viikkoa sitten tai huomenna tulee se 3 viikkoa hedelmöityksestä täyteen. (Pistin Ovitrellen aika myöhään tiistai-iltana, eli siksi hedelmöitys saatto olla vasta torstaina. Mitään kipuja tai limoja ei taaskaan ollu, eli siitä ei voi päätellä mitään.) Eli mulla on nyt täynnä joko 4+6 tai 5+0. Kyllä te nyt tämän saatte syliin asti, kun viikkoja jo 7 täynnä!! :) Seuraatko enää tuota "Lopultakin esikoinen tulossa" -ketjua? Tule ihmeessä sinne juttelemaan. :)

Tttii, no voi nyt itku!! :sad001 Nyt on onneks niin reipas annoskoko, että varmasti alkaa tapahtua. ♡ Ja kiitos, mäkin niin toivon, että tää tulee syliin asti, ettei tarvii lähteä IVF:ään. Niin ja hyvä jos ei haittaa, että kirjotan aika paljon täällä yhä. :) En vaan oo vielä viittiny edes lukea mitään odottajakeskusteluja (paitsi tota tämän ketjun jatkoa), koska haluan ensin käydä varhaisultrassa. Muutenkin tästä ketjusta on tullu niin tärkeä. ♡ Paranemisia ja paljon tsemppiä!

Almagirl, mun PCOS todettiin siten, että ei tullu menkkoja (enkä ollu raskaana), jolloin sain Terot avuksi. Silloin vielä munasarjat näytti ilmeisesti suht normaaleilta, koska ultrattuaan lääkäri sanoi, että Terot varmasti pelkästään auttaa raskautumaan. No, söin Teroja (menkat tuli) ja tikutin ovista, jota ei löytyny kolmessa kierrossa putkeen, joten menin uudelleen gynelle. Silloin munasarjat oli selvästi PCO-tyyppiset. Koska mulla oli/on ylipainoa (BMI tuolloin 30, jota oon sittemmin saanu alas 27:een), tuli diagnoosiksi PCOS ilman mitään verikokeita. Tätä tautia on ilmeisesti tosi eriasteisena; jollakulla on kaikki mahdolliset oireet ja jollakulla vain munasarjat on monirakkulaiset. Onko sulla ylipainoa, liikakarvoitusta tai muita oireita?
 
Lume, laita lisää kuvia kun testaat :happy:

Herukka, eikä :sad001 mihin ne viivat katosi??:sad001

Frozen, varmasti outo fiilis, kun menkkakrampit ei johdukaan menkoista :woot: meinasin nyt että koitan tässä laihtua muutaman kilon (esim. 7 kilon pudotuksella bmi olis just alle 30), ja soittelen sitten naikkarille jatkosta. Että mennään sitten vaikka pistoksilla+inssillä, niinkun olivat suunnitelleet. Kuhan nyt jotain apuja sais. Kiitos tsempeistä :Heartred

Alina, eli olivatko sitä mieltä ettei primaspania kannattais käyttää ollenkaan? Vai että jos käyttää niin lopettaa jossain vaiheessa?

tttii, ei oo tosikaan ettei vieläkää ollu mitää, ja vielä e2 laskenu :eek::eek: Jospahan tuo nosto nyt sais jotain aikaiseksi, onko sulla ens viikolla uus ultra-aika? Hirmuisesti tsemppiä flunssaan, toivottavasti menee pikapikaa ohi!!

Almagirl, ai kauhee mikä kipukohtaus sulla ollut! Mäkin sain viime kierrosta tuon tyyppistä viivanpaikkaa tms, mutta menkat oli ihan normaalit ja alkoi ajallaan. Periaatteessahan se on mahdollista, että jos on tosi kipeet/oudot menkat, niin olis varhainen km. Mulla on jonkun sortin pco, n. 20 pikkufollia per puoli, mutta kierto säännöllinen 25-27päivää ja ovikset todennäköisesti tapahtuu.

ON: Nyt tuli postissa Inofolicit! :) Ja meinasin käydä ostaan ubikinonia, mutta oli kyllä niin tympeä myyjä että jäi ostamatta :mad: täti näkyy pakanneen kamppeensa ja häipyneen, ja viikon päästä on jo ovis! Miten tää alkukierto meneeki aina niin nopsaa :eek: johtunee näistä mun lyhyehköistä kierroista, ettei tarvi tässä alkupäässä hirveesti ootella :rolleyes:
 
Almagirl Mulle tehtiin hormoni- ym. labrakokeita silloin, kun mun epäsäännöllisten kuukautisten syytä haettiin. Silloin oli vapaan testosteronin määrä liiallinen ja en muista, mitä muita hormonihäiriöitä oli. Lisäksi ne monirakkulaiset munasarjat, joten sain pco-diagnoosin. Ovuloin kuitenkin, joten sitä syndroomaa (pcos) mulle ei laitettu diagnoosiksi. Nykyään taitaa olla erilaiset perusteet luokittelulla.
Mulla on liiallista karvankasvua (hirsutismi), kaulalla/leuan alla finnejä, hiusten harvenemista päälaelta jne., joten paljon noita muitakin pco-oireita. Nyt mulla lopulta lapsettomuuspolilta aloitettiin kilpirauhaslääkitys vajaatoimintaan - joka myöskin yksi pco-johdannainen tila.
Suosittelen, että selvittelyihin menee, jos yritys jatkuu tuloksettomana. Pco tosin pitäs kai helpottaa iän myötä.
Mun mielestä on ensiarvoisen tärkeää tutkia myös mies, jottei nainen turhaan joudu syömään / pistämään lääkkeitä, jos sattuu olemaan myös siemennesteessä vikaa.
Tsemppiä tälle taipaleelle! Meillä on täällä mahtava porukka ja vertaistuki onkin tosi tärkeää :)
 
Frozen, oon ihan normaalipainon rajoissa, 162cm/64 kg. Hiukan ylimääräistä on kertyny aktiivisempien urheiluvuosien jälkeen. Ei oo myöskään liikakarvoitusta saati aknea.

Minuu mietityttää hirveesti nuo hoidot. Miehen kanssa ollaan yhtä mieltä, ettei oteta mitään "rankempia" hoitoja. Halutaan sillä lailla mennä "luomusti". Olis varmasti meijän kannalta fiksuin tsekata se sperma. Jos on jotain, mihin voi ravinnon ja lisäravinteiden puolesta esimerkiks puuttua. Tuo kilppariasia myös kiinnostaa, kun sen tietää olevan yks ratkaiseva osa raskautumisjuttuja.

Kiitos tsempeistä! Katsotaan mitä syksy tuo tullessaan. Tutkailen teidän muiden taipaletta paremmalla ajalla. Luettavaa riittää :D
 
Elisenda, jotain hyvää tosiaan tollasissa lyhyehköissä kierroissa. :) Toivottavasti tänään on parempi mieli kuin eilen. ♡ Tosi paljon tsemppiä painonpudotukseen, BMI:n saaminen alle 30:een voi jo pelkästään auttaa! Eikä sulla ole sinne kovinkaan paljoa matkaa. :) Niin ja mainitsit tupakoinnista aiemmin... Onko siitä kauan, kun lopetit? Eikös kroppa palaudu aika nopeasti entiselleen tupakoinnin jäljiltä? Eli jos olet ollut kuitenkin jo hyvän aikaa polttamatta, älä syytä itseäsi siitä, sillä tuskin on tekemistä lapsettomuuden kanssa. :)

Almagirl, normaalipainoinen siis tosiaan olet. :) Joo sperma kannattaa ehdottomasti tutkituttaa, on jopa yksityisellä aika edullista. Muakin pelotti aluksi hoidot sen takia, miten saan kaikki lääkärikäynnit sumplittua lähinnä töiden kanssa. Meillä siirryttiin asteittain "rankempiin" hoitoihin, kuten PCO:ssä yleensä onkin tapana, joten ei ollu niin paha, kun ei ollu suoraan esim. IVF (joka olisi ollut seuraavana klinikan lääkärin suosituksena). Kilppariarvot on joo syytä tarkistuttaa! :)
 
Ehkäpä ehdotan miehelle, et kävis sen testauttaa. Olis huojentavaa tietää, et "vika" ois vaan epäsäännöllinen (ja mahdollisesti ovuloimaton) kierto. Onneks kohta alkaa taas työt (opeilua)! Ei järjestä tästä nyt taas isompaa stressiä elämään. Tais kyllä stressi jäädä pois jo vuoden kohdalla, kun mitään ei kuulunut...
 
Alina on sullakin aikamoiset kokemukset, nyt toivottavasti on tämän pikkuisen aika päätyä syliin asti! :Heartred hyvältä ainakin kuulostaa. Onko sulla mitään lääkkeellistä apua tässä raskaudessa? Ihan kun jostain olisin keksinyt että syöt primaspania.
 
Elisenda: Älä muuta sano!!! :sad001 Täytyy nyt vaan valmistautua uuteen yritykseen, sitten ja kun menkat joskus haluaisivat alkaa.. :hilarious:

kp39/30 dpo 22
 
Takaisin
Top