Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Alina, miten meni polikäynnillä? :nailbiting:

tttii, näkyikö ultrassa edistystä?

Kyfira, toivotaan että se ovis tulis pian! Mutta hassua ettei cb näytä mitään, aloititko testailemaan sillä tarpeeks aikaisin?

Herukka, harmi että uudet testit oli negaa :sad001 pääsitkö verikokeeseen?

hattivatti, tsemppiä lääkärikäynnin odotteluun!

deb, vautsi miten hyvin oot saanut puotettua painoa :happy: ja tsemppiä työpaikan suhteen, toivottavasti saat sen!

Villisilmä, kumpa täti jättäis tulematta kuitenkin!

Ronya, miten meni inssissä? :) toivotaan että nyt tärppää! :happy:

LaraS, hauskaa että alkaa tulla jo kuvioita sylkitestiin :) mielenkiintoinen aparaatti!

Frozen, ootko varannut ar-ultraa, vai meinasitko mennäkään? Kerkeehän niitä oireita vielä tulla, jos on tullakseen :)

ON: Olipa paljon tullut viestejä, enkä näköjään silti keksinyt kauheesti kommentoitavaa :rolleyes: mulla on ollut tosi huono fiilis, lomasta huolimatta (tai ehkä just sen takia, kun ei oo muuta kuin aikaa ajatella). 2 vuotta sitten alotettiin yritys. Ja edelleen ollaan samassa tilanteessa, paitsi että tutkimuksia on tehty. Tuli joku totaaliromahdus, ja tuntuu ettei tää onnistu ikinä! Ja tuntuu myös, että koko lapsettomuus on mun lihavuuden ja monen vuoden tupakoinnin syytä :sad010
 
Vielä kuulumisia ja Elisensa en päässyt. Kun klinikan terveydenhoitaja ilmoitti sairastapauksesta ja kokeita ei siis tänään otettu. Sanoin sitten sinne, että odottelen itse rauhassa menkkojen alkamista nimittäin luget lopetin jo lauantaina. Luulisi että ois menkat jo alkaneet.. :eek:

LaraS: Kiitos :Heartred tuun sitte infoomaan mikä tilanne. 5% mahdollisuus siihen raskauteen on vaan kuitenkin :sad001
 
Elisenda, polikäynti meni nopeasti :) päästiin näkemään pikkuista ultrassa ja se vastasi viikkoja 7+0 :Heartred näin pitkällä ei oo koskaan vielä oltu :shy: syke oli vahva ja tyyppi kovasti liikuskelikin siellä :p voi kuinka toivonkaan, että nyt päästään loppuun asti ja saadaan pikkuinen syliin asti.
 
Frozen: Cb mittaa estrogeenin ja LH:n, ei pitäisi mitata progesteronia. Mutta mietin vaan, että voiko progesteroni kuitenkin vaikuttaa estrogeenitulokseen. Mä yritin viime vuonna mittailla niillä normiliuskoilla ovista, mutta en koskaan sitä löytänyt (pari kertaa tosi hailura viiva). Sitten kun kokeilin tuota cb:tä niin löysi saman tien. Sen takia mulla ei oo kovin suuri luotto noihin liuskatesteihin, mutta tosin mulla oli rfsu:n, joten voisihan sitä kokeilla jotain toista merkkiä. Mennään nyt tää kierto gynen ohjeilla ja ensi kierrossa on sitten clomitkin jo mukana.

LaraS: Mä siis söin teroluteja 3 kiertoa vuoden alussa työterveyslääkärin määräyksestä ja toimi silloin ainakin ihan hyvin. Sit mulla oli yksi normi kierto tässä välissä, joka pysyi säännöllisenä (n. 3 päivää ennen alkoi tuhruvuoto), ja nyt siis terot taas uudestaan käytössä. Toivotaan että se ovis sieltä nyt kuitenkin tulee, mutta aika myöhään tulee jos tulee, koska nyt jo kp18. Testi näyttänyt nyt kahtena aamuna kohonnutta estrogeenitasoa, eli siis sen ajan kun oon teroja ottanut ja sen takia mietitytti, että reagoiko testi siihen, mutta ei sen pitäisi sitä progesteronia mitata. Ja ihanaa, kun ihmiset tekee tuollaisia nopeita päätöksiä elämässään (pituus on kuitenkin rajallinen.) Musta tuntuu, että me jahkataan vaan aina kauhean pitkään ja toivoisin välillä miehen puoleltakin asioihin aloitetta :)

Elisenda: Aloitin testaamaan kp12, ja nyt tosiaan näyttänyt kohonneita estrogeenitasoja 2 päivää, ehkä se ovis sieltä vielä tulee.

Alina16: Ihanalta kuulostaa :Heartred

ON: tänään tosiaan toinen päivä, kun cb näytti kohonneita estrogeenitasoa. Rinnat on kipeät, mitkä tulee kyllä mun mielestä yleensä vasta oviksen jälkeen. Ehkä noi terolutit nyt kuitenkin jotain sekoittaa. :bored:
 
hattivatti_, joo on kyllä. Mulla on takana nyt kolme keskenmenoa ja saatiin yksityiseltä lähete hormonipoliklinikalle tutkimuksiin. Neljäs raskaus alkoi yllättäen ennen tuota aikaa ja eilen tosiaan käytiin siellä vähän juttelemassa ja päästiin samalla ultrassa näkemään meiän pikkuista :) Edellisissä raskauksissa kasvu on pysähtynyt aina viimeistään rv 7, mutta nyt päästiin näkemään elämää jo rv 8 ♥ Voi mä niin toivon, ettei enää jouduttaisi pettymään. Se lääkäri sanokin, että jos nyt tulisi vielä keskenmeno, niin sitten ei saisi yrittää ollenkaan sinä kolmen kuukauden aikana, että saataisiin otettua ne peruskokeet. Noh nyt kävi näin :)
 
Vieläköhän tänne mahtuisi mukaan..? Oon jo pitkään miettinyt, että liittyisinkö foorumille vai riittäisikö vain yksi vertaistukeakin antava formaatti. Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan.

Olen siis 2015 naimisiin mennyt rouva. Aloitettiin miehen kanssa yritys helmikuussa 2016. Kävin silloin gynellä, joka ultrassa totesi, että molemmissa munasarjossa on PCO:n piirteitä. Kierrot vaihtelee 29-42, viimeksi vuosi sitten oli 48 päivää. Muita oireita (onneksi) ei tuohon liittyen ole. Plussaa vaan ei ole kuulunut. Nyt menossa 15:s yk. Katotaan ainakin vielä tää syksy, ennen ku harkitaan mitään hormonaalista hoitoa. Uskon, että ovuloin, mutta en ehkä ihan joka kierto. Miestä ei vielä ole tutkittu. Nyt pitkästä aikaa ottaudun taas tälle asialle ja mukana greippimehu, punaviini ja lisäravinteista maca, sinkki, D, kalsium, magnesium ja msm-jauhe. Että semmonen koktail :D

Menee varmaan hetki päästä kärryille teidän seikkailuista, mutta hiljalleen :)

Almagirl kp 3/ yk 15
 
Alina ihanat uutiset, onnea hurjan paljon :Heartpink varmaan upea tunne nähdä pieni siellä hyvinvoivana :love017

Kyfira Hitaasti ja harkiten on ihan hyvä, jos itestä siltä tuntuu :) Kiire en kuvitellut olevan itelläikään, mutta toisin kävi.
Mulla on tullut tehtyä elämän isot päätökset (asunnon ja auton osto, toiselle paikkakunnalle töihin muuttaminen ja tää parisuhde) todella nopeasti. Intuitio on ollut näissä tosi vahva - ja onnekseni tarkka! :happy:
 
Almagirl tervetuloa mukaan ketjuun :) meitä pco-tyyppisiä on täällä useita, niin sen suhteen vertaistukeakin on :)
 
Täällä kp 1. Heräsin viideltä ottamaan lämmöt, ne oli edelleen matalat eli eiköhän se eilinenkin pitänyt täysin paikkaansa. Kävin laittamassa kuukupin valmiiksi ja muutamaa tuntia myöhemmin vatsakivut jo herätti ja vuoto oli alkanut. Arvelen että ovis oli juuri silloin kun sen ajattelin olleen eli jo kp 12, jolloin tänään ois dpo 15 ja tässä kierrossa tiputtelua infernaaliset dpo 11-14 eli neljä päivää ennen menkkoja, jumaliste! Oli varmaan jotenkin huono ovis tai jotain muuta häikkää.

Jos jotain positiivista, niin onneksi nyt pääsen pikkuhiljaa eroon tästä järkyttävästä pms-väsymyksestä, jonka takia en jaksa tehdä yhtään mitään viikkoon ennen menkkoja. Niin ja tietysti näistä tissikivuista. Tänään tulee tarpeeseen tuo kirja, jonka eilen kävin kirjastosta lainaamassa: Ei kenenkään äiti (kertomuksia lapsettomuudesta). Koska just sellainen fiilis on taas tänään :bag:
 
Moikka tytöt :) tulen törkeästi oma napailemaan.

En ole kirjoitellut kun tosiaan luulin ettei ole mitään kirjoitettavaa. Kun en saanut edes ovista tikkuun. Ajattelin ettei sitä ollut ollenkaan ettei clomit enää tänne asti vaikuta joten jäin tyytyväisin mielin odottamaan klinikan ensikäyntiä joka on 30.08.

On tässä pari päivää ollut vähän huono olo ja alamaha kamalan herkkä. Eilen illalla yritin juoda siiderin mutta saman tien tuli semmonen olo että yrjö lentää. Tein sitten rfsu 15miu puikko testin. Kp on 26 ja tosiaan dpo hävyksissä. Tämmönen hyppäs puikkoon. Mulla on ollut niitä kemiallisia mutta enää tässä kohtaa kun on 4päivää kk en oo saanut enää tikkuihin mitään. Mä vaan rukoilen ja toivon että vihdoin 4 vuoden ja puolen vuoden clomi kokeilujen jälkeen nyt vihdoin tämä
Pitäisi kovasti kiinni :Heartred antakaa ton viivan vahvistua :Heartred

KIITOS JA ANTEEKSI :Heartred

ImageUploadedByVau Foorumi1501658956.348810.jpg

ImageUploadedByVau Foorumi1501658964.256834.jpg

ImageUploadedByVau Foorumi1501658972.481563.jpg
 
Herukka, harmi ettet päässyt verikokeeseen. Ja outoa ettei vieläkään menkat ole alkaneet, en tosin tiedä miten ne luget vaikuttaa menkkojen myöhästymiseen..

Alina, ihanaa että pikkuisella oli kaikki hyvin :happy: :Heartred kysyitkö muuten siitä primaspanin käytöstä?

Kyfira, eiköhän se ovis pian tule :happy: varmastikin voi terolut aiheuttaa rintojen arkuutta. Toivotaan nyt ettei ne ainakaan ovista estä! Mulla rfsu:n ovistestit ei toimineet ollenkaan, sain ihan mitä sattuun tuloksia sillä. PC toiminut hyvin!

Almagirl, tervetuloa mukaan juttelemaan :) nyt on sulla ainakin vitamiinit yms kohdillaan :woot: sitten vaan tutkimuksiin kun siltä tuntuu, jos ei plussaa kuulu!

Villisilmä, pahoittelut tädistä :sad001 kuullostaa hurjalta neljän päivän tiputtelu! Toivottavasti tuo kirja tuo lohtua :Heartred

Lume, haamulainenhan se siellä :Heartred voi kun nyt tarttuisi tiukasti kiinni!:smiley-angelic001 miten pitkät kierrot sulla yleensä on?
 
Tädin pitäisi tulla sunnuntaina... tosin mulla on aika ailahtelevat ja epäsäännölliset kierrot mutta niin mennyt ainakin nyt clomien aikaan. Tosin en tietysti tiedä oviksen ajankohtaa eli voihan ne alkaa myöhemminkin :D

Edit; toivottavasti ei ala ollenkaan :) :Heartred
 
Elisenda, en oo vielä uskaltanu varata varhaisultraa. Ajattelin varata sen ens viikolla, jos ei tule vuotoa (menkkakramppeja tuntuu edelleen, että luulen koko ajan vuodon alkavan, vaikka tiedän tämän johtuvan luultavasti kohdun venymisestä/muutoksista). :) Toivottavasti saisit lomalla ajatukset muualle, vaikkei se olekaan helppoa... Kuten oon tainnu ennenkin kirjoittaa, teillä ei oo kuitenkaan vielä kokeiltu mitään lääkkeitä/apuja, joten toivoa on. Paljon tsemppiä! ♡

Alina, upeaa!! ♡♡

Kyfira, aa niin siis onko tää nyt luomukierto? Muistin, että Clomi-kierto, sori! Joo uskon ettei tollasten kokemusten jälkeen oo luottoa normaaleihin liuskatesteihin. Hyvä, että tolla CB:lla löysit nyt oviksen! Onko limoja, nippailuja, haluja? :)

Lume, vahvistumista haamulle! ♡

Almagirl, täällä myös yksi v. 2015 avioitunut PCOS-potilas, joka teki ekaa kertaa yritysaikana (yritys aloitettu 4/16) positiivisen r-testin viime viikolla. Mä en ovuloinut ilman apuja lainkaan, eli tää ei ois ollu mahdollista ilman hoitoja. Sperma kannattaa toki tutkituttaa ihan vaan että tulee suljettua pois se mahdollisuus, että myös miehessä on jotain häikkää. Paljon tsemppiä sinne! :) Jos vain ikä ei tule vastaan ja vika on "vain" PCO(S):ssä, onnistuminen on erittäin todennäköistä, vaikka itselläkin meinas monesti usko loppua. Eikä tääkään toki nyt meinaa automaattisesti lapsen saamista, mutta kun ennen ei oo ollu testeissä mitään hailuraa, niin tuntuu hienolta tietää, että hedelmöitys ylipäätään on mahdollinen! :)

Villisilmä, pahoittelut ja paljon tsemppiä!! ♡♡

Herukka, tsemppiä piinaavaan tilanteeseen! ♡
 
Villisilmä pahoittelut kp1 ja edeltävät tiputtelut :sorry:

Lume kiva kuulla sustakin ja toivottavasti viiva vahvistuu :) käythän kertomassa tilanteesta lisää ajan kuluessa :happy:

Herukka äh, inhottava nega :sorry: pahoittelen, ettei vahvistunut kunnolla plussaksi :Heartpink
 
Takaisin
Top