Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Pahoittelut herukka.. :/ eikö sulla ollu luget käytössä? Ne saattavat joillakin pidentää kiertoa huomattavasti. Rfsun testit ei oo siitä parhaimmasta päästä. Kannattaa jatkossa mieluummin satsata apteekin testiin. Tai jos edullista kaipaa niin preg check on paras.
 
Tännehän on tullut muutama plussakin, onnittelut! :Heartred:happy:

Tänne tuli nyt hetkellinen tauko yritykseen.. tää viimeinen km meni ihan itellään, eikä tarvittu mitään toimenpiteitä. Saatiin lähete nyt tutkimuksiin julkiselle puolelle. Tutkimukset aloitetaan vasta kun tästä viimeisestä raskaudesta on kulunut 3kk, eli siinä syyskuun puolessa välissä. Hirveen kauan menee vastauksissa, jopa 8 viikkoa! Menis aika vaan äkkiä..
 
Pätkis: Joo luget on. Menkka polttelua on ollut ovulaatiosta lähtien, siksi tää vähän kummastuttaa tää touhu :) Oon ennenkin testannut rfsu:lla ja en oo ikinä saanut tollaisia viivoja kun lauantaina. Ihan puhdasta on näyttänyt, siksi ihmettelen miksi ne muka voisi näyttää virheellistä..
 
Alina, kyllä saa valittaa, jos olo on ihan kauhea! Varmasti joo melkein kaikki vaihtaisi lapsettomuuden siihen, mutta jos toimintakyky heikkenee eikä selviä normaalista arjesta pahoinvoinnin takia, niin onhan se nyt varmasti ihan hirveää! Mutta joo toisaalta toi on merkki siitä, että siellä varmasti elämää huomenna näkyy. ♡ Tule kertomaan sitten kuulumiset! Paljon tsemppiä, varmasti km:t takaraivossa on... ♡

LaraS, no joo ihan totta ettei pidä vertailla... :) Jotenkin vaan silti toivoisi, että aiemmin täällä kaikki plussais kuin ne joilla vasta eka yrityskierto menossa. Ei vain ole reilua tämä, mutta mikäpä täällä maailmassa ois..? Ja kun sulla nyt ilmeisesti kuitenkin jonkinasteinen PCO on edelleen, niin aivan varmasti saatte viimeistään lääkkeillä siihen avun! ♡ Vaikka mulla olikin epäilyksiä, niin kuten Eltsi täällä joskus kirjoitti, niin lääkäreiden mukaan jos lapsettomuuden selvä syy on PCO(S), niin kyllä raskaus hyvin todennäköisesti saadaan aikaan, kun vain oviksia tulee tarpeeksi. :) Mullekin lääkäri tässä plussakierrossa sanoi, että selvän oviksen puutteen löytyessä onnistumusprosentti hoidoilla on todella korkea, myös IVF:ssä. Ei vain meinannu usko riittää... Niin ja ei toisten raskaudet tietenkään oo itseltä pois, mutta on se vaan niin väärin, että sellaiset tulee raskaiksi, jotka ei edes sitä lasta halua, ja sitten osa tekee kaikkensa eikä onnistu. Miten sun BMI muuten, ootko saanu alemmas? :)

Kyfira, voisko olla, ettei sulla munasolu johtofollista huolimatta irtoa..? Mulle siis kävi Clomien kanssa niin, samoin kuin Eltsille, eli tällä otannalla voi sanoa, ettei se edes ole kovin harvinaista.

Hattivatti, tsemppiä odotteluun! ♡

Herukka, sullekin tsemppiä piinaavaan tilanteeseen! ♡ Kuten kaikille muillekin tsemppiä!!
 
Alina, toivotaan että tulis taas yks lady jonka uimareista nappais omakseen :) kokolailla osaan sanoo millon ovis tapahtuu, ihan ilman tikutteluakin nykyään, niin jospa ajotuskin osuis kohdilleen.. no, ainakin tuolla joka-toinen-päivä taktiikalla :hilarious:

LaraS, et oo ainoo, eikä mun mielestä oo outoo jos nega tai menkat ei tuo pahaa mieltä. Mulla vähän sama, ja onhan tässä ehtiny kaikkeen jo kans tottumaan, kun kokolailla 2,5v ollu ilman minkäänlaista ehkäsyä. :)

Kyfira, se voi hyvin olla, että siellä kasvaa vaan folli edelleen. Mulla myöhäsin ovis taitaa olla kp19, joten kannattaa jatkaa vaan tikuttelua, kyllä se sieltä vielä tulee :)

Herukka, laita kuva siitä testistä? Mä en taida olla mikään hyvä esimerkki, kun mulla oli alkuraskauden keskenmeno, mutta todella todella hitaasti nousi hcg kun olin raskaana, ja varmaan viis päivää tuijotin sellasia hailuja, joita mies ei edes nähny, kunnes viiva vahvistui. :)

Hattivatti, olitkos säkin tuolla helmikuisissa? Pahoittelut keskenmenosta :Heartred Mullekin oli toinen laatuaan, montako se vaati että pääsi tutkimuksiin? Toivon toisaalta, että kunhan seuraava kyytiläinen jaksaa napata kiinni, niin pysyis siellä kans.. :) molemmilla!

ON: kp8, ja tosiaan vasemmassa muniksessa nippailee, jee! Oikeeta kihelmöi, mut oon jo tottunu siihen että ympäri kierron siellä se kysta kihelmöi.

Oon ollu vaan menossa ja menossa niin vauhdikkaasti joka paikassa, etten oo ehtiny oikeestaan rauhottua paikoilleen miettimään näitä lapsihommia. Samassa vaaka kertoo parempia lukemia kun voisin ees kuvitellakaan, -8,5kg lähtenyt ihan huomaamatta! Ja vaan, kun muutin elämäntapoja (lähinnä ruokavalion ja lisäsin arkiliikuntaa), enkä edes tajua laihduttavani :happy:

Nyt odottelen vastausta siitä, että saanko yhden työpaikan, sekin ois sellanen minkä todella haluan. Sais vähän enemmän rahaa, ja enemmän tekemistä! Tuntuu että välillä tuo kesä on houkutellu liikaakin terassille :hilarious: vaikka onkin aina vaan terassilla ollessa ihan vaan tissutellu vähän.
 
Dep siellä oli pikainen visiitti, muistan myös sut sieltä. Rankkoja kokemuksia :Heartred 3 peräkkäistä km ne kunnallisella vaatii, siinäkin oli vielä että saman miehen kanssa, ultralla todettuja tai 2 km jos on yli 2 vuoden yritys. Aika nihkeesti tää lähete saatiin, eikä kukaan lääkäri ole sanonut tuosta 2 vuoden yrityksestä mitään.. eiks sullakin ole jo pitkä yritys takana? Oot saanu hyvin painoo tippumaan! :happy: täällä kans ylimäärästä löytyy, mutta se saamattomuus.. toivottavasti saat sen työpaikan! :thumright
 
Frozen ei mitään hajua, kun ei mulla oo vaakaa miehen kotona :confused: ei varmaan ainakaan oo tippunut, kun ei oo tuo ruokavalio siistiytynyt niinku olin ajatellut. Rehellisesti sanottuna tulee tehtyä liikaa pikaruokaratkaisuja, kun miehellä on iltavuorot (koskaan ei tiiä, pääseekö ajoissa, yleensä venyy 1-2 tuntia suunniteltua vuoroa pidemmäksi) ja mullakin duunit klo 17-18 asti, iltavuoropäivinä klo 20. Hyvä uutinen kuitenkin mulla tuo, että siitä huolimatta oli sopivan pituinen viime kierto :happy: ja toivottavasti tääkin ja jatkossa muutkin, jos ei tapahdu se ihme :angelic: :shy:

Hattivatti voimia odotteluun! :Heartpink toivottavasti vastauksia saatte selvittelyiden myötä ja siten myös apua :happy:

Herukka varmaan on ollut puhetta kun, mut miten tarkka sulla tuo dpo on? Anteeks, kun en muista :shy: meinasin vaan sitä, että oliko oletettua myöhempi ovis vai kenties myöhäinen kiinnittyminen. Tsemppaan edelleen hyvien uutisten puolesta :happy:

Deb niinpä, ajan myötä moneen tottuu eikä oo ehkä niin voimalla kaikissa tilanteissa tunteet mukana. Tosin ymmärrän heitäkin, joille menkat tai nega on aina tosi raskas asia ja vie pohjan moneksi päivää. On niitä fiiliksiä sattunut toisinaan itsellekin.
Musta tämäkin keskustelu on tärkeää, koska tässä näkee et jokainen meistä kokee asiat eri tavalla. Eikä yksikään oo sen oikeempi tai väärempi tunne tai kokemus :) oon sitä mieltä, että avoimuuden kautta pystytään tukemaan toisiamme paremmin ja ymmärtämään, mitä kukakin käy läpi. Ja voin sanoo, että paruin lähes hysteerisesti vkl, kun mies yllätti mut kyynelehtimästä ja yritin kertoa tästä ystävän ylläriraskaudesta. Jokaisessa tilanteessa ne fiiliksetkin on erilaiset. Ja se on ihan OK ja hyvä niin :)
 
Deb: en ottanut kuvaa, kun ei siinä ollut mitään mainittavaa. Enkä oo nyt kotona niin en pääs ottaa kuivanakaan. Voihan se olla, että hcg nousee hitaasti, mutta miksi välillä kunnon hailura ja välillä ei mitään mainittavaa.

Frozen: Tattis <3

On: lämmöt huitelee 37.1-37.6 välillä. Olo ei ole yhtään kipuinen. Vatsassa tuntuu että menkat alkaa nyt eikä justii. Kiukkuinen olo on vaikka nukuin 12h yöunia :D edelleen voi mies parka.
 
LaraS: mulla ovulaatio tapahtui vasta kp18. Siitä seuraavana sunnuntaina kp22 tuli se hirveä kipu kohtaus kun nousin nopeasti autosta ylös. En tiedä hedelmöityksestä enkä kiinnittämisestä mitään, koska ei tullut mitään vuotoja. Aikaisemmissa kemiallisissa menkat alkaneet samantien heti seuraavana aamupäivällä kun testin tulos oli hailura sitä edellisenä päivänä. Ikinä ei mun kiertojen historiassa ole ollut näin paljon kk myöhässä.
 
Herukka entä jos kp22 kipu olikin vasta ovis? :think005 Silloin sulla olis vielä dpotkin vähemmät :rolleyes: ja ehkä se plussa sieltä vielä tulee :)
 
Herukka, onpas inhottava tilanne. Toivottavasti tulee pian selvyyttä!

Deb, onnea jo nyt hienosta painonpudotuksesta! :)

ON: Jo kolmas päivä kun tuhruttaa. Tänään siis kp 25/27, dpo 12. Masennuksissani jo tuossa itkeskelin miehelle, että kun haluan tämän tilanteen jo selviävän. Loppuisi tämä tuhruttelu tai alkaisi oikea menkkavuoto, että sais jonkun päätöksen tälle kierrolle! Jotenkin musta tuntuu epätoivoiselta ajatella että tämän jälkeen vielä tulis plussa. Tänään tullut ehkä hieman enemmän ja tummempaa tiputtelua kuin aiempina päivinä. Tai sitten se vaan näyttää vähän eriltä kun ollut tuo kuukuppi paikoillaan. Väsyttää ihan sikana ja tissit on kipeet, niinku aina tässä vaiheessa. Kyllä ärsyttää jos tuhruttelee vielä kaks päivää ja sitten tuleeki taas kp1 :mad:
 
Herukka, toivottavasti tilanne ratkeaa pian ja parhain päin! <3

Villisilmä, pahoittelut tuhruttelusta. Jospa nuo tissikivut ja väsymys kuitenkin olisi oireita raskaudesta!

Deb, ihan huikeesti oot saanut painon tippumaan! Pitäs itsekkin ryhdistäytyä ja yrittää muutama kilo tiputtaa. Toivottavasti saat hakemasi työpaikan :)

Hattivatti, tsemppiä odotteluun!

ON: Tänään aamun folliultrassa himpun alle 20mm folli vasemmalla. Nyt illalla ovisplussa. Taas melko lyhyt kierto tulossa, kun ovisplussa jo kp11 illalla. Eli huomenna meillä siis kolmas inseminaatio. :)
 
Ronya, tsemppiä inssiin, toivottavasti tästä tärppäisi!

Minä pöljä pyysin jotain lopetusta tälle kierrolle ja taidan saada sen nopeammin kuin uskoinkaan. Tänään nimittäin lämmöt laski alkukierron lukemiin tädin tulon merkiksi. Tällä hetkellä ei näy edes tuhrua, mutta aiemmista kierroista päätellen täti tulee joko tänään tai huomenna. En minä nyt ihan tätä lopputulosta toivonut, nyt on aika epätoivoinen olo :sad001 Ainoa mikä vähän vois antaa toivoa jos jaksais olla optimistinen, en tiedä onko tuo lämpö ihan oikein kun meillä oli vaihteeksi ikkuna raollaan ja ulkona satoi vettä eli huoneen lämpötila oli todennäköisesti vähän kylmempi. Mutta en usko että se niin paljon vaikuttaa. :shifty:
 
LaraS: Joo en kyllä tiedä, mikä olis "oikea" tapa syödä teroluteja. Mulle ne määrättiin kp 16-25 välille. Mutta jos loogisesti ajattelee, niin ehkä sillä haetaan sitä kierron säännöllistämistä. En tiedä miten ne ovikseen vaikuttaa. Eilen tosiaan aloitin terot ja rinnat kipeytyi myös eilen ja nyt tänään näytti sitten cb ovistesti kohonnutta hedelmällisyyttä. Mietin, että vaikuttaakoha noi terolutit nyt siihen. Tosin eikös se cb mittaa estrogenia ja teroluteissa on progesteronia. Tosin olen jo noista hormoneista ihan sekaisin. Mutta jatkan nyt joka tapauksessa tuota mittaamista vielä muutaman päivän. Niinä kertoina, kun olen saanut cb:llä mitattua oviksen, niin näyttänyt 3-4 päivää kohonnutta hedelmällisyyttä ennen ovista.
Ja minä taisin puhua siitä, ettei mun maailma ole mennyt negoista raiteiltaan vaan olen ollut niiden suhteen aika neutraali. Mulla oli vähän se, etten oikeen nuorempana tykännyt lapsista. Vasta tässä muutaman vuoden aikana tullut niitä kohtaan sellainen, "on ne ihan kivoja" asenne. (Tai ainakin osa on, jotkut ei sitten niin). Me ollaan oltu mun miehen kanssa yli 10 vuotta yhdessä, mutta elettiin siitä ajasta suurin osa etäsuhteessa ja vasta viime vuonna oikeastaan asetuttu kunnolla saman katon alle. Ja vasta nyt sitten kunnolla puhuttu perheen perustamisesta ja siitä, että kyllähän se lapsi meidän perheen täydentäisi. Mutta tosiaan, kun olen jotenkin kasvanut näin hiljakseen tähän ajatukseen ja jotenkin tiesin heti alusta, ettei varmasti helposti onnistu, niin menen aina kuukausi kerrallaan ja sitten uusi kuukausi on aina uusi mahdollisuus. Mutta täytyy tunnustaa, että olen lievää kateutta ja epäreiluutta jotain kavereitani/sukulaisiani kohtaan tuntenut, joilla on tärpännyt lähes heti. Mutta ehkä se on normaalia. Täytyy sanoa, että enemmän mua on pännineet uutiset, kun joku on mennyt kihloihn/naimisiin, kun itse kosintaa odottanut viimeiset 5 vuotta :banghead: Tulipas pitkä vuodatus, pahoittelut.

Frozen: En tosiaan tiedä voisko olla niin ettei irtoa. Mutta tosiaan kuten tuossa LaraS:lle yllä selitin, niin nyt näyttää kohonnutta, mutta en tiedä vaikuttavatko terolutit. Muutaman päivän päästä selvinnee.

Deb: Mulla oli viime vuonna epäsäännöllistä kiertoa ja nyt oon vasta ajatellut, että ehkä mun ovis tapahtui pitkissä kierroissa vaan niin myöhään, etten senkään takia saanut sitä ikinä tikutettua. Hieno painonpudotus. Mulla ei varsinaisesti ole suurta tarvetta pudottaa, mutta tuntisin oloni paljon paremmaksi sellaisessa - 5 kg. Mutta mulle painonpudotus on vaan todella vaikeeta. Pariin otteeseen sen tehnyt, mutta aina tulee takaisin. Sen takia kyllä arvostan ihmisiä, jotka pystyvät noinkin paljon tiputtamaan ja vielä melkein huomaamatta. Ja tsemppä :happy:

Herukka: mä en luota noihin rfsu:n testeihin sen puolesta, että yritin niillä viime vuonna metsästää ovista turhaan. Pari kertaa sain ihan haalean viivan, mutta kun sen viivan olisi pitänyt olla yhtä paksu. Noh, raskaustesti on tietty eri, mutta

Villisilmä: Tuollainen on/off-tuhruttelu on kyllä rasittavaa. Viime kierrossa olin ihan varma että kiinnittymisvuotoa oli, kun sellaista hailakan punaista oli vaan päivän. Ja sit ei mitään, ja sit taas tuhrua. Ja tätihän sieltä lopulta tuli. Toivottavasti sulla käy toisin.
 
LaraS, hyvä tosiaan, että kierto oli nyt pituudeltaan tuollainen! :) Jospa sitä uutta kiertoa ei tulekaan! Kuten oon aiemminkin todennu, teillä on kuitenkin todistetusti mahdollisuus luomuplussaan, mikä on huippua. :) Mulla sama juttu painon kanssa, etten nyt kesällä oo saanu alaspäin (eli yhä n. 7 kg matkaa 25:n BMI:hin), kun ei reissuissa viitsi syödä pelkkää salaattia. :D Toisaalta ei se oo noussutkaan, mikä on varmaan metmorfiinin ja kävelylenkkien ansiota.

Deb, sulla on jo tosi hyvä painonpudotus takana, upeaa!! :)

Villisilmä, voi kun ei se täti nyt tuliskaan. ♡

Ronya, hyvä, että nyt on ovis arkena ja inssi onnistuu! Sanokoon kolmas kerta toden! Tsemppiä! ♡

Kyfira, niin, en tiedä oikein tosta ovistestistä, siis että vaikuttaako noi Terot nyt tulokseen... Kun se on kerran kahden hormonin testi, niin eikös se juuri estrogeeniä ja progesteronia mittaa? Ootko tehny ihan "normaalia" ovistestiä? Ihan siis sellaista edullista liuskaa? Mitä se näyttää? Kun sehän näyttää sen LH-piikin, joka johtuu estrogeenin noususta, eli siihen tulokseen ei (mun käsittääkseni) proge vaikuta mitenkään. Oon lukenu jostain, että jos Terot aloitetaan ennen kuin ovis on tapahtunu, ne estää oviksen, mutta jossain taas sanottiin, ettei ne estä. Tiedä sitten, mikä on totta..! Mutta sinuna tekisin nyt piakkoin normaalin liuskatestin. :) Niin ja täällä tosiaan ihan sama homma, että ennemmin mulla on tollanen "osa lapsista on ihan kivoja" -asenne. Varmasti just vaikuttaa se, että oon tässä vuosien varrella törmänny niin moniin ei kovin kivoihin lapsiin, vaikka kaikkihan toki lähtee kodista ja kasvatuksesta mun mielestä, eli jos joku lapsi on vaikka ilkeä ja ylimielinen, ei se ole sen vika. Jos joskus lapsen saa, toivottavasti osaa itse kasvattaa siitä hyvän ja toiset huomioon ottavan ihmisen... :)
 
Ronya mahtavaa! Tsemppiä inssiin! :signs003

Villisilmä kyllä nuo olosuhteet vaikuttaa yllättävän paljon lämpöihin (ikkunat auki on iänvanha kuumeen alennuskeinokin), joten ei toivo oo vielä täysin menetetty! Täti pysyköön vaan muissa paikoissa ja tulispa sulle se plussa :happy:

Kyfira joo, sinä se varmaan olit kun tuota silloin mietti ja mun oli tarkoitus vastata, mutta sit se unohtui (taas ollut mukavan aktiivista kirjoittelua täällä :)).
Mullakin terolut määrättiin säännöllistämään kiertoja, mutta sittemmin tosiaan luin toisesta ketjusta, että raskautta yrittäville pitäisi määrätä ovulaation mukaan eikä tietyille kiertopäiville automaattisesti. Onko sulla terolutit toimineet hyvin? Siis onko ollut säännölliset kierrot? Vai alkoiko sulla ne vasta? Anteeks, kun en muista :shy: Mulla meni ekat 3 kiertoa oppikirjan mukaan (kierrot 27pv, kp24 kuurin viimeinen tabletti) ja sitten alkoi tiputtelut, välivuodot ja kiertojen pituudet heittelemään. Mulla tosin aloitettiin myös se thyroxin niillä main, niin oon miettinyt että vaikuttiko se sitten tuossa kuviossa minkä verran. Viime kierto meni tosiaan ilman hormonilääkkeitä (tietty se kilpparilääke on jatkuva), ja olikin just sopiva 27pv kierto ja 13pv luteaali. Ja kertaakaan en saanut lh-liuskaan plussaa terojen aikana eikä ne tietääkseni vaikuta ovistesteihin muutenkaan. Sulla siis on luultavasti vaan sitten ovis tulossa! Jes!:happy093.
Me siis tavattiin miehen kanssa -15 joulukuussa ja kyllästyin odottamaan kosintaa jo helmikuussa -16 :rolleyes: :laughing021 eli kosin itse karkauspäivänä ja kihlat ostettiin (mies siis perinteisesti osti, ja sormusta laittaessa kysyi, tuunko hänen vaimoksi) :happy: tuohon aikaan me kyllä oltiin jo puhuttu, että lapsi saa tulla ja oltiin ilman ehkäisyäkin jo heti eka kertojen jälkeen :shy: Oli siis looginen askel kihlautua, kun itekin halusin "vakiintua", ettei lapsi myöhemmin luule olleensa syynä "pakkoavioon", jos olisikin pian ilmoittanut tulostaan. Häitä ei oo vielä suunnitteilla ja hääkuumeen sain, kun olin serkun häissä tänä kesänä :angel4 Eli nyt pitäisi täälläkin saada isäntä jollain papin eteen :happy119 Eihän se lopulta mitään arjessa muuta, mutta itselläkin haaveena vanhanaikaisesti ydinperhe :love017

Frozen kuten Kyfiralle kirjoitin niin mietin, että sotkikohan mulla thyroxin ne terolut-kierrot :bookworm: Eli thyroxin yritti oikoa "luomusti" kiertoja, sekä terolut väkisin vääntää johonkin tiettyyn suuntaan niin tuli yks sekamelska! :facepalm: ihme (tai ei oikeestaan, julkisen lapsettomuuspuolen kokemuksellani), että lääkärit ei varoittaneet tästä, että niin voi käydä. But all's good :happy7
Mikä sun olo on muutoin? :) Joko oireita alkaa tulla?
 
Muokattu viimeksi:
LaraS, joo hyvin mahdollista, että Thyroxin ja Terot ei ollu kovin hyvä yhdistelmä kierron säännöllisyyden kannalta... Ja tosiaan jännä, ettei sulle kerrottu siitä! Tai no, kuten itse kirjoitit, ei sit ehkä olekaan niin kovin jännä juttu, kun miettii ettei esim. sitä Terojen toimimattomuutta oo otettu todesta siellä! Kiitos kysymästä, oikein hyvä olo on, edelleen tissit ajoittain arat ja menkkakramppeja tuntuu silloin tällöin, mutta siinäpä ne. :) Pelottaa, onko siellä edes mitään, kun on näin lievät oireet! Mutta tosiaan sillä rktt-asenteella mennään. :)
 
Ainiin, päivän testivertailut meinas unohtua!
Eli tänään kp3 täti edelleen visiitillä (oletettavasti ja toivottavasti viimestä päivää). Aamulla unisena mietin sylkitestiä tehdessä, että hitsi, sehän voi kohta näyttää jo positiivista! (eli täysi saniaiskuvio) Jos näyttää 3-5pv ennen ovista; viimeksi ovis oli kai kp13-14. Ja hyvin kuvio on alkanut kasvamaan :) yllärinä (?) lh-liuskassa tuskin silmin nähtävä hailu :eek: kp1 oli paljon selvempi. Mutta tiiän sen, että itse o+ voi tulla tollasta hailua seuraavana päivänä, jos lh-huippu tulee rivakasti :)
 

Liitteet

  • IMG_010817_kp3.jpg
    IMG_010817_kp3.jpg
    303.2 KB · Katsottu: 125
  • IMG_010817_kp3_2.jpg
    IMG_010817_kp3_2.jpg
    323.2 KB · Katsottu: 112
  • IMG_300717_kp1_liuska.jpg
    IMG_300717_kp1_liuska.jpg
    186.2 KB · Katsottu: 118
Takaisin
Top