Deb tervetuloa takas tauolta
ilmeisesti tauko teki hyvää :) Tuota jokatoinen-taktiikkaa itsekin miettinyt, mut ei taida meillä vanhuksilla puhti riittää työviikoilla moiseen suoritukseen
joten ajoittamalla muutama kerta kohdilleen ja loput sitten kohtalon käsiin
Frozen on energian hukkaa verrata omaa lapsettomuutta muiden kokemuksiin, tai potea huonoo omatuntoa omasta raskaudesta
Jokaisella on oikeus iloita ja olla onnellinen, eikä tosiaan sunkaan polku ole kaikista helpoin ollut! Ymmärrän kyllä, että ristiriitaisia tunteita tulee; varmaan itsellekin sitten, jos joskus viiva jääkin pysyväksi
Ihanaa, että sait plussan ja toivon (sekä uskon) todella, että tulee syliin saakka
Villisilmä noususuuntainen tuo lämpö kuitenkin on
toivottavasti saat kuukupin laittaa piiiiitkäksi aikaa poispoikkeen
hyppää plussajunan kyytiin vaan!
Alina varmasti huonovointisuus verottaa ja väsyneenä alkaa miettiä ja pelätä kaikenlaista
Kyllä varmasti pärjäät hienosti ja susta tulee hyvä äiti!
Vahva nainen oot; km toistuvasti käynyt läpi ja siinä edelleen porskutat! Mullakin on ollut nyt viikon verran lievää "krapulaoloa", ja kauhulla ajatellut just sitä, että jaksaako tällaista - ja vielä voimakkaampanakin - viikkoja
saati sen koko raskauden, kuten joillakin on ollut
mutta luotetaan siihen, että leijonaemon vaistoilla yhdet raskausolot jaksaa ja lopputulos kruunaa ne kaikki vaikeat ajat
Tsemppiä oloihin ja huomiselle käynnille!
Täällä siis kp2 ja edelleen sitä pahoinvointia / yökkäilyä
ajattelin, että hormonaalinen phv menis ohi menkkojen alettua, mutta ei
käyn taas lääkärissä tänään ja pyydän pahoinvointilääkkeet, niin kykenisi edes töitä tekemään.
Laskin, että tässä nyt yritystä tullut tuo 1v7kk ja kemiallisia tainnut olla 3. Ne kaikki viimeisen 6-7kk aikana. Toki alkuun en tainnut juuri testejäkään tehdä, ennen kuin oli menkat "myöhässä" - mitä se nyt mun kohdalla tarkoittaakaan
Kerroin miehelle mun ystävän äkkiraskaudesta ja mieskin taisi sitä jäädä vähän miettimään. Että miten kaikki nallekarkit ei mene tasan tässäkään asiassa... Ei kenenkään raskaus meiltä ole pois, mutta kyllä se silti sattuu, että niillä onnistuu, jotka ei sitä edes halua
Joku taisi tässä ketjussa aiemmin miettiä sitä, että onko outoa, jos ei negoista ja menkoista maailma suistu radaltaan? Sama on täälläkin!
Kyllähän se pännii ja etenkin, jos on oireita ollut (kuten mulla nyt) ja negaanegaanegaa
Mutta mulla onkin puolellani se, että ikuisesti on ollut epäsäännölliset menkat ja tiesin heti silloin, että "musta ei tule äitiä". Muistan, että aloin myös sanomaan aina, että en ees halua lapsia. Joo, ikää 12-13v ja sisimmässä nousee tollaset puolustusmekanismit ylös!
Kymmenisen vuotta menkkojen alusta lähdin lopulta itse lääkärille, kun edelleen epäsäännölliset menkat. Sitten selvisikin tää pco. Ja kyllä se lapsettomuuden paino on sylissä tuntunut ihan sieltä parikymppisestä saakka. Tuon diagnoosin jälkeen harkitsin jo 25-v yksin lapsettomuushoitoihin lähtemistä (kun ei se elämänkumppani ollut tullut vastaan), mutta en osannut olla silleen itsekäs, että lapselta riistän oikeuden toiseen vanhempaan. Joten jäin odottelemaan rakkautta ja tulihan hän lopultakin!!
ja vaikkei mies paljon tunnu näihin asioihin ajatuksia laittavan, tiiän että hänelläkin sattuu, ettei sitä lasta vaan tule.
Sanoin siis nyt, että jos pitää lääkäriin tän homman takia lähteä, niin mennään yksityiselle! Mua v*tuttaa se lääkäri, joka ei edes voinut soittaa ja kysyä, mitä tarkoitan terolutin tehottomuudella - saati että sieltä olisi tullut minkäänlaista ohjetta (puhelimitse, viestillä, kirjeenä kotiin) siitä, että jatkat kilpparilääkeannostusta kontrollin jälkeen ennallaan. Eikä tullut muuten kontrollikokeisiinkaan ohjetta!
No, siis kuitenkin, kaikki hyvin täällä tänään
pahoittelen vuodatusta ja toivon, että kaikki saa täällä purkaa omia tuntemuksiaan :) kuten tähänkin asti, ilman että tulee tuomituksi tai joutuu kokemaan jotenkin olonsa syrjityksi tms. Toki eri mieltä saa olla ja keskustella, hyvässä hengessä (kuten tähänkin asti
). Meillä on hyvä porukka ja tervetuloa myös uusille, jotka kokee tällaisessa elämäntilanteessa tarvitsevansa vertaistukea!
*
Muoks. Tuon mun taustan avaamisen ajatus oli siis se, että mulla on sopeutumisaikaa tähän lapsettomuuteen ollut siis pitkään. Osaltaan ehkä siksi nämä negat ja menkat ei kaada maailmaa. Ja uudet kierrot on mulle aina uusi mahdollisuus :) kun on ollut 3-6kk kierrot nuorena ihan tavallista.*