Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Herukka, nyt on viiva siinä missä kuuluukin :happy: ihanaa! Tiukat vyöt kyytiläiselle :Heartred

LaraS, no hyvä ettei kierto venynyt! :happy: selvästi ne terot sotki sun kiertoa! Tsemppiä uuteen kiertoon :happy: ja mukava nähdä miten sylkitesti sulla toimii.
 
Elisenda joo ja nyt paljon miettinyt sitäkin, että oliko kaikki oikeesti kiinni "vaan" kilpparihommista :eek:

Herukka onko tänään uutta testiä tiirattavaksi :rolleyes:

Muita, joiden testikuvia pääsee kattelemaan? :rolleyes: :grin
 
LaraS, harmi kp1 mutta kiva ettei kierto venynyt!

Täällä on edelleen outo tilanne. Tänä aamuna lämmöt lähti takaisin nousuun, jos tuota on luottaminen. Eilen tuli vaan aamulla pyyhkiessä punaista, tänä aamuna jatkuu sama homma eli pyyhkiessä hailakan punaista, paria tippaa verta siis. Ärsyttää kun pitää vaan odottaa ja katsoa mihin tämä kehittyy. On nimittäim ihan samanlaista tiputtelua kun mulla yleensä on dpo 12 /13 eteenpäin menkkojen alkuun asti. Nyt vaan alkoi pari päivää etuajassa! Lämpöjen puolesta kaikkea ei ole vielä menetetty. Tuntuu että voin pahoin jo tästä jännityksestä!
 
Villisilmä kuulostaa niiiiin hyvälle kiinnittymistä ajatellen, toivon todella että pian pärähtää kirkuva plussa! :happy: aiotko tehdä testiä lähipäivinä? :rolleyes:
 
Elisenda, joo, mäkin sillon ekalla kerralla yllätyin, ettei noi pistoslääkkeet olleetkaan ton kalliimpia. :) Puhuttiinko sulle nimenomaan, että inssikiertoon otetaan pistokset? Ettei Clomeja tai Letroja? Letrot oli tosi edulliset, muistaakseni n. 10 e ja niistä riitti pariinkin kiertoon. :) Ajattelin vaan, kun ilmeisesti ovuloit muutenkin, niin oishan noi lääkkeet helpommat kuin pistokset ja luulis niiden tehoavan sulla... :)

LaraS, ihana asenne! :) Tosiaan toisaalta hyvä, että kierto alkoi ilman Terojakin! Hyvin mahdollista, että kaikki on kiinni vain kilppareista. :)

Villisilmä, toi odottelu on niin raastavaa! :( Kunpa toi olisi kiinnittymisvuotoa! Paljon tsemppiä! ♡

Herukka, nyt näkyy viiva oikeassa paikassa!! ♡ Sun uutta testiä odotellessa.

ON: Viime yönä heräsin aikamoisiin "menkkakramppeihin" (mielestäni pahempiin kuin menkkojen aikana). Piti taas käydä varmistamassa, ettei vuoto ollu alkanu. Mutta nyt sillä asenteella, että oon raskaana kunnes toisin todistetaan. Nyt sain liitettyä tähän eilisaamun testin. :)
 

Liitteet

  • 20170729_083254-1.jpg
    20170729_083254-1.jpg
    427.9 KB · Katsottu: 146
Frozen mahtava plussa!

Lara, yritän odottaa ainakin muutaman päivän tai siihen että menkat on myöhässä, torstaina pitäis alkaa. En haluais testata sitä negaa, varsinkaan jos johtuis siitä että testaa liian aikasin [emoji15] toivon vaan että tämä tuhruttelu nyt loppuis ja lämmöt jatkaisi nousua!
 
LaraS: Mulla kävi niin keljusti, että testipakkauksessa piti olla 2 testiä, mutta joku ryökäle oli vienyt sen toisen sieltä, joten tämä aamun tulosta ei ole näytettävissä höh :( Käyn apteekissa kun lähden liikenteeseen ja sitten teen illalla tai viim huomenna aamulla :)

Ihan huikee juttu, ettei tarvi venailla 40 tai 70 päivää. Jospa se sun keho alkais nyt toimimaan, kerran toi 27 pv kierto kuulostaa lupaavalle. Sika hieno juttu <3

Elisenda: Ei uskalla vielä innostua. Pitää tehdä vielä uusi testi, että pitääkö tuo hailura muka paikkansa :o

Frozen: Plussa plussa plussaaa <3 jee jee onnea vielä :)

On: kp 36/30 dpo 19. Palaan asiaan myöhemmin kun oon saanu ostettua testin. Onko jotain suosituksia? Apteekin oma?
 
Frozen, sitä minäkin ihmettelin, mutta lääkäri meinas että pistoshoito on mulle ainoa vaihtoehto :confused: enkä tiedä miksi. Oon lukenut tosta, että monelle tulee tosi pahat menkkakrampit alkuraskaudesta, mutta ilman vuotoja ainakin on ihan normaalia :happy: ompa kyllä selvääkin selvempi plussa tuossa cb:ssä! :Heartred
 
Herukka, ainakin toi Clearbluen Early Detector näyttää antavan kunnon viivat, toki nyt onkin jo dpo18, että ehkä sekin vaikuttaa. Oon käyttäny tota joskus aiemminkin eikä antanu mitään hailuroita vaan oli selvä nega, eli luotettavalta vaikuttaa. :)

Elisenda, sinuna varmaan kysyisin vielä perusteluja pistoksille. Ja kiitos tiedosta, että pahatkin menkkakrampit voi kuulua asiaan. Mulla on suht kivuttomat kuukautiset (en ota koskaan särkylääkettä), että tuntuu oudolta tämä. Mutta kaikki krampit otan ilolla vastaan! :)
 
Herukka, näyttää hyvältä tuo testi! Vahvistumisia viivoille ja napakat vyöt kyytiläiselle <3 Tuu sit laittamaan kuvaa uudesta testistä!

Frozen, sullakin kauniisti vahvistuis viiva testissä! Oon ilonen sun puolesta! Monelle tuleeko noita menkkakramppeja alkuraskaudesta, mutta se johtuu useimmiten vaan siitä, että kohtu vähän venyy ja jotain sielläkään tapahtuu :)

Villisilmä, toivotaan että tuhruttelu olis kiinnittymisestä johtuvaa! Luin jostain että monella se kiinnittymimen tapahtuu vasta dpo9-10 paikkeilla.

LaraS, hyvä asenne sulla vaikka uusi kierto alkoikin! Ja kivaa että oli välivuodoton edellinen kierto :)

Elisenda, mullakin on ton km jälkeen ruvennu tulemaan finnejä ennen menkkoja, huomasin sen tossa viime kierron lopussa. Erehdyin jo kuvittelemaan että ois taas tärpänny, kun se oli mulla yks raskausoire. Ei niitä niin häiritsevän paljoo tuu, mutta se on ärsyttävää kun tulee muutama sinne tänne :shy:

ON: Tässä kun kattelen teiän plussia, oon samaan aikaan onnellinen teiän puolesta ja jotka sellasia saanu, ja samaan aikaan taas vähän pahalta tuntuu kun meni kesken se oma raskaus.. Rupeen taas ajattelemaan, että toivottavasti kohta taas plussaisin :shy: Ilman oviksen tikutusta aattelin tässä kierrossa koittaa miehen kanssa tota joka toinen päivä -taktiikkaa, se toimi viimekskin :woot: nyt jo alkanu nippailee vasenta munista, se näköjään nyt heräilee jostain horroksesta kun pitkään ovuloin vaan oikeelta puolelta, missä on se kysta! Luultavasti palailen taas kirjottelee tänne aktiivisemmin, kun toi kuumeilu meinaa kuitenkin alkaa iskee takasin :hilarious:

Deb kp7/30(+- pari pvää)
 
Deb, kiitos! ♡ Joo, ihan loogista, että tuntemuksia on, koska pitäähän tuolla paikkojen kasvaa/venyä yms. Tottakai sitä ajattelee muiden plussia katsellessa, milloin on oma vuoro. Toivottavasti pysyvä plussa teillekin pian tulee. ♡ Enhän mäkään mistään pysyvästä tietenkään voi vielä iloita, mutta ainakin hedelmöitys on mahdollista, ja se on helpottava merkki, koska 1 v 3 kk pelkkää negaa on suht pitkä aika. Toki täällä monella on vieläkin pidempi aika. Jotenkin tässä toivoo, että kaikkein pisimpään yrittäneet palkittaisiin ekana ja mahdollisimman pian. ♡ Myös niiden, jotka on IVF-/ICSI-hoidoissa, toivoisi onnistuvan heti ekasta rankemmasta hoitokerrasta. Siksi tuntuu, että jos tämän nyt saa syliin asti, on kuitenkin päässyt aika helpolla verrattuna moneen muuhun, vaikka epätoivon hetkiä, tutkimus- ja hoitokertoja sekä rahanmenoa onkin riittänyt.
 
Äh, vieläkin tuhruttaa. Tiedä nyt mitä tästä pitäis ajatella. Laitoin nyt työpäivän ajaksi kuukupin, ettei tarvi miettiä kokoajan. Jännä, että tuota tuhrua tulee aina vaan aamuisin, silloinkin kun sitä tulee normimenkkoja ennen. Liitteenä tämänhetkinen chartti, kyllä nuo lämmöt nousi dipin jälkeen mutta eivät aivan samalle tasolle kuin mitä olivat, saa nähdä mitä tulevat päivät tuo tullessaan. Eilen olin jo ihan varma että kyllä meillä nyt tärppäsi, mutta eieieiei saa ajatella näin, ettei vaan tipu korkealta jos/kun tää onkin vaan jostain huonosta keltarauhasesta johtuvaa pitemmän kaavan tiputtelua :(
 

Liitteet

Herukka, joko oot testaillut uudestaan :) kuvaa odotellessa! Ite oon todennut nuo apteekin omat testit luotettavimmiksi, koska niihin ei kyllä mitään hailua tule. Ne raskauskeijun kaupanpäällis onestepit on vaan ihan sika ärsyttäviä, koska niihin ei taida koskaan tulla ihan selkeetä viivaa :grin

Deb, Toivottavasti siellä olis taas yks voittaja munasolu kehittymässä :) Tuli muuten mieleen, että mulla aina tulee ennen menkkoja se yks kipee menkkafinni johki päin naamaa ja jos sitä ei oo tullut, niin oonki ollu raskaana :grin Jotenkin keltarauhashormoni tekee ihmeitä mun iholle, kun taas estrogeeni pilaa sen, haha :hilarious:

Frozen, olethan säkin kyllä ihan hirveesti nähnyt vaivaa tämän uuden elämän alun eteen, joten ihan ansaitusti olet raskaana :) Niinkuin kaikki muutkin täällä. Mulla meni kans sen 1,5 vuotta ensimmäiseen plussaan ja voin kyl sanoo, et se on tosi piinaavaa aikaa, kun ei tiedä yhtään onko raskaus edes mahdollista. Täälläkin monta vielä kauemminkin asian kanssa paininutta. Toivottavasti teidän pikkuinen pysyy nyt napakasti kyydissä loppuun asti :)

ON. Pikku hiljaa alkaa jo jännittämään huominen polikäynti. Pelottaa, että siellä ei olekkaan mitään elämää. Toisaalta tämä pahoinvointi pitää kyllä huolen siitä, että on ihan sellainen olo kuin olisi raskaana :grin Kauheeta sanoa, mutta välillä tuntuu, että selviinköhän mä tästä ollenkaan, että olenko sittenkään valmis äidiksi :sorry: Tämä jatkuva krapula olo ottaa kyllä veronsa ja olen vasta niin alussa, että rankempiakin oireita on varmasti vielä luvassa. Ugh :depressed: Anteeks, ei sais valittaa. Varmaan kuka tahansa vaihtais lapsettomuuden tähän raskauspahoinvointiin :oops: Kyllä tää tästä.

Alina 7+1?
 
Deb tervetuloa takas tauolta :wink ilmeisesti tauko teki hyvää :) Tuota jokatoinen-taktiikkaa itsekin miettinyt, mut ei taida meillä vanhuksilla puhti riittää työviikoilla moiseen suoritukseen :laughing005 joten ajoittamalla muutama kerta kohdilleen ja loput sitten kohtalon käsiin :happy:

Frozen on energian hukkaa verrata omaa lapsettomuutta muiden kokemuksiin, tai potea huonoo omatuntoa omasta raskaudesta :shy: Jokaisella on oikeus iloita ja olla onnellinen, eikä tosiaan sunkaan polku ole kaikista helpoin ollut! Ymmärrän kyllä, että ristiriitaisia tunteita tulee; varmaan itsellekin sitten, jos joskus viiva jääkin pysyväksi :rolleyes: Ihanaa, että sait plussan ja toivon (sekä uskon) todella, että tulee syliin saakka :Heartpink

Villisilmä noususuuntainen tuo lämpö kuitenkin on :rolleyes: toivottavasti saat kuukupin laittaa piiiiitkäksi aikaa poispoikkeen :happy: hyppää plussajunan kyytiin vaan!

Alina varmasti huonovointisuus verottaa ja väsyneenä alkaa miettiä ja pelätä kaikenlaista :confused: Kyllä varmasti pärjäät hienosti ja susta tulee hyvä äiti! :happy: Vahva nainen oot; km toistuvasti käynyt läpi ja siinä edelleen porskutat! Mullakin on ollut nyt viikon verran lievää "krapulaoloa", ja kauhulla ajatellut just sitä, että jaksaako tällaista - ja vielä voimakkaampanakin - viikkoja :eek: saati sen koko raskauden, kuten joillakin on ollut :excited001 mutta luotetaan siihen, että leijonaemon vaistoilla yhdet raskausolot jaksaa ja lopputulos kruunaa ne kaikki vaikeat ajat :love017 Tsemppiä oloihin ja huomiselle käynnille! :Heartpink

Täällä siis kp2 ja edelleen sitä pahoinvointia / yökkäilyä :depressed: ajattelin, että hormonaalinen phv menis ohi menkkojen alettua, mutta ei :oops: käyn taas lääkärissä tänään ja pyydän pahoinvointilääkkeet, niin kykenisi edes töitä tekemään.
Laskin, että tässä nyt yritystä tullut tuo 1v7kk ja kemiallisia tainnut olla 3. Ne kaikki viimeisen 6-7kk aikana. Toki alkuun en tainnut juuri testejäkään tehdä, ennen kuin oli menkat "myöhässä" - mitä se nyt mun kohdalla tarkoittaakaan :facepalm: :hilarious: Kerroin miehelle mun ystävän äkkiraskaudesta ja mieskin taisi sitä jäädä vähän miettimään. Että miten kaikki nallekarkit ei mene tasan tässäkään asiassa... Ei kenenkään raskaus meiltä ole pois, mutta kyllä se silti sattuu, että niillä onnistuu, jotka ei sitä edes halua :sad001

Joku taisi tässä ketjussa aiemmin miettiä sitä, että onko outoa, jos ei negoista ja menkoista maailma suistu radaltaan? Sama on täälläkin!
Kyllähän se pännii ja etenkin, jos on oireita ollut (kuten mulla nyt) ja negaanegaanegaa :bored: Mutta mulla onkin puolellani se, että ikuisesti on ollut epäsäännölliset menkat ja tiesin heti silloin, että "musta ei tule äitiä". Muistan, että aloin myös sanomaan aina, että en ees halua lapsia. Joo, ikää 12-13v ja sisimmässä nousee tollaset puolustusmekanismit ylös! :eek: Kymmenisen vuotta menkkojen alusta lähdin lopulta itse lääkärille, kun edelleen epäsäännölliset menkat. Sitten selvisikin tää pco. Ja kyllä se lapsettomuuden paino on sylissä tuntunut ihan sieltä parikymppisestä saakka. Tuon diagnoosin jälkeen harkitsin jo 25-v yksin lapsettomuushoitoihin lähtemistä (kun ei se elämänkumppani ollut tullut vastaan), mutta en osannut olla silleen itsekäs, että lapselta riistän oikeuden toiseen vanhempaan. Joten jäin odottelemaan rakkautta ja tulihan hän lopultakin!! :love7 ja vaikkei mies paljon tunnu näihin asioihin ajatuksia laittavan, tiiän että hänelläkin sattuu, ettei sitä lasta vaan tule.
Sanoin siis nyt, että jos pitää lääkäriin tän homman takia lähteä, niin mennään yksityiselle! Mua v*tuttaa se lääkäri, joka ei edes voinut soittaa ja kysyä, mitä tarkoitan terolutin tehottomuudella - saati että sieltä olisi tullut minkäänlaista ohjetta (puhelimitse, viestillä, kirjeenä kotiin) siitä, että jatkat kilpparilääkeannostusta kontrollin jälkeen ennallaan. Eikä tullut muuten kontrollikokeisiinkaan ohjetta!

No, siis kuitenkin, kaikki hyvin täällä tänään :grin pahoittelen vuodatusta ja toivon, että kaikki saa täällä purkaa omia tuntemuksiaan :) kuten tähänkin asti, ilman että tulee tuomituksi tai joutuu kokemaan jotenkin olonsa syrjityksi tms. Toki eri mieltä saa olla ja keskustella, hyvässä hengessä (kuten tähänkin asti :happy:). Meillä on hyvä porukka ja tervetuloa myös uusille, jotka kokee tällaisessa elämäntilanteessa tarvitsevansa vertaistukea!

*Muoks. Tuon mun taustan avaamisen ajatus oli siis se, että mulla on sopeutumisaikaa tähän lapsettomuuteen ollut siis pitkään. Osaltaan ehkä siksi nämä negat ja menkat ei kaada maailmaa. Ja uudet kierrot on mulle aina uusi mahdollisuus :) kun on ollut 3-6kk kierrot nuorena ihan tavallista.*
 
Muokattu viimeksi:
Kiva mustakin lukea plussanneiden kuulumisia. Herukan uutta kuvaa odotellessa...

ON: kp16 eikä tietoakaan oviksesta. Cb ei näytä edes kohonneita estrogeenitasoja. Mietinpähän vaan, että mitähän se gyne sitten oikein näki, kun sen mielestä oli jo silloin kp9 kohdalla se follikkelin näköinen. Luulis että näkyisi jo testissä. Mitään ajatusta kellään fiksummalla? Mulla on edelleen jatkuneet oudot alavatsatuntemukset. Ei niitä kivuksi voi sanoa, en oikein tiedä miten niitä kuvailisi. No, tänään aloitin sitten terot.
 
Kyfira jospa siellä vaan nyt kasvaa hyvän kokoinen folli ja supermunasolu sitten ajan kanssa :)
toisessa ketjussa oli tosta terolutista, että siinäkin pitäisi kierron mukaan olla määrätty se annostus. Eli oviksen jälkeen aloittaa, oli se sitten kp9 tai 32. Mulle aina oli vaan määräys "kp15-24", jota sitten itsekin ihmetellyt; eikö tuo lääke ennen ovista oo ehkäisevä? :think005 toki aina lääkärin määräyksen mukaan otin itsekin. Mutta ihmettelen miten erilaisia ohjeita eri lääkärit antaa :banghead:
 
Anteeksi törkeä omanapailu :( : Mutta täällä tilanne siis se, että niiden rfsu testien jälkeen kävin eilen hakemassa apteekista niiden omia testejä 25IU vahvuudella. Niitä 10IU ultria ei ollut. Noh, tein tietysti reippaana tyttönä testin ja sehän oli pientä hailuraa lukuunottamatta negatiivinen. Odotin illan ja testasin nyt aamulla uudestaan ja ihan sama tilanne.

Eiköhän tän kierron voi heittää roskiin. Se rfsu:n testi näyttikin liian hyvältä ollakseen totta.

Ja mitä oireista: Menkat eivät ole alkaneet. Ovat nyt 7pv myöhässä. Ala mahaa ja alaselkää sekä nivusta polttelee ajoittain tosi kovasti menkkamaisesti. Soitin huomiseksi verikokeen, jossa selvitellään mikä boogi.....

Tällästä.. kp 37/30 dpo 20
 
Takaisin
Top