Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Ou nou, nyt en tiedä näyttääkö kovin hyvältä. Äsken pyyhkiessä tuli paperiin vähän hennon vaaleanpunaista. Samanlaista, millä tuo menkkoja edeltävä tuhruttelu aina alkaa. Ja vielä toi lämpödippi. Ei kai tämä kierto nyt tämmöseksi voi mennä, oispa sitä maagista kiinnittymisvuotoa :sorry:
 
Nyt tuli melko sokkiuutinen ystävältä. Saa vauvan; on eronneet jokin aika sitten ja tää ei todellakaan ollut suunniteltu. Ja minä täällä sängyn pohjalla oon huonovointinen ja yökkäilen, eikä raskaudesta oo tietoakaan :hungover: Itkuksihan se meni :sad010 vaikka toki iloitsen ystävän hyvistä (vaikkakin yllättävistä) uutisista :shy:
 
Villisilmä, toivotaan, että olisi kiinnittymistä! Tsemppiä loppukiertoon!

LaraS, niin ymmärrän tuon tunteen. Minun ystävä ilmoitti muutama kuukausi sitten olevansa raskaana. Eivät kuulemma edes yrittäneet ja kertoi, että ei ole asiasta juurikaan edes innoissaan. Toki olen myös onnellinen heidän puolesta, mutta tuntuu myös niin epäreilulta :sad001

Herukka, minunkin silmään tuossa jotain näkyy. Toivottavasti maanantaina viiva olisi vahvistunut! Huikeeta jos ekasta inssistä onnistaa <3

Frozen, todella paljon onnea täältäkin ihan virallisesti! <3

Elisenda, pahoittelut uudesta kierrosta, mutta hyvää lomaa! :)

ON: Täällä ovislimoja havaittu. Ovistestissä melko tumma viiva, mutta ei plussa vielä. Varmistin myös hymynaama testillä, että vielä ei ole plussa. Jos huomenna on plussa nii maanantain folliultra täytyy muuttaa inssiksi :)
Ihmettelen kun nyt viime kierrossa ja tässäkin kierrossa ovis tulee niin aikaisin. Yleensä ollut kp12-15. Nyt kuitenkin vasta kp9 :wideyed: No täytyy toivoa, että ei ihan vielä huomenna olisi plussa.
 
Lume ja LaraS, kiitos! ♡

LaraS, voi ei, ei varmasti osaa kunnolla iloita ystävän uutisista. Kunpa sullakin nyt plussaksi muuttuisi! ♡ Voimia!!

Villisilmä, toivon todella, että kyseessä on kiinnittymisvuoto! :) Ei kai sulla yleensä menkat vielä tuolloin ala?

Elisenda, tosta Puregonista saa suoraan 40 % pois Kela-korvauksen ansiosta, joten 300 IU:n "kapseli" maksoi 70 - 80 e. 600 IU oli tupla eli n. 150 e. Jos munasarjat vastaa hyvin, toi 300 IU saattaa riittää yhteen kiertoon; mulla ei riittäny kummassakaan pistoskierrossa, vaan molemmissa meni muistaakseni reilu 200 e noihin, itse asiassa tässä plussakierrossa tais mennä enemmänkin. Sitten Ovitrelle-irrotuspiikki maksaa n. 50 e. Pregnyl on halvempi, mutta se pitää sekoittaa itse (ei oo ilmeisesti vaikeaa), mutta halusin varmuuden vuoksi ton Ovitrellen. Puregon kerryttää sitä Kela-kattoa, eli kun se ylittyy (n. 600 e), sen jälkeen lääkkeet maksaa vain pari euroa. Ei koske Ovitrellea. Puregonia vastaava lääke on käsittääkseni Gonal-F; luulis sen olevan aika samassa hintaluokassa.
 
Nyt on kerennyt tulla tekstiä eilisestä :D miten sitä nyt millään muistais kaikille kirjotella :D mä otin jo niin loma moodin päälle etten oo jaksanut kirjotella mitään lukemisen perään.

Ronya, kiitos inssi tiedoista :) ja tsemppiä ovisteluun ja toivottavasti siis myös uuteen inssiin alkuviikosta!

Herukka, kyllä mäkin siellä jotain iha hailakkaa näin, uutta testikuvaa oottelen :) epäiletkö itte että vois lugesta johtua toi kierron piteneminen? jos ei nyt napannutkaan niin onkos teillä tähtäimessä uus inssi vai mikä suunnitelma? Toivottavasti nyt vaan vahvenisi toi viiva!! Tsemppiä!

LaraS, aikas jännän näkönen toi sylkitesti homma. Mikähän sulla nyt tota oiretta antaa :O vaikka noi ystävien raskaus uutiset on omalla tavallaan ihania, niin meille joillekkin se on tosi raskasta. Varsinkin just jos on joku "vahinkoraskaus" kyseessä. Jaksuja sulle niin paljon!

Deb, voi itku :( mut varmasti toi lepo ja yrittämisestä lomailu auttaa jaksamaan. Ties vaikka auttais raskautumaan ;) tsemppiä tohon kysta juttuun kans!

Frozen ja Alina16, täällä mä kans niin mielellään luen teidän plussanneiden kuulumisia. Onhan tässä tavallaan tutuksi tullut. Ja niin paljon tsemppiä antaa tähän omaan ponnisteluun. Onnea ja iloa teidän odotukseen :)

Elisenda, joo tässä nyt mennään niin monetta päivää jo pistoksilla että alkaa usko loppumaan. Mitäs jos me lomalaiset nyt oltais seuraavia plussaavia? ;) tsemppiä uuteen kiertoon! Ja siis mulla henk.koht. pistos hoito tullut aika kalliiksi kun ei tunnu vastetta löytyvän niin helposti. Gonal-f 450IU kynä maksaa jotain 100e korvauksen jälkeen ja siitä saa siis 9x50IU annosta, mulla ekassa pistos kierrossa tais mennä 2 kynää kun joutui nostaa annoksen siihen 75IU hun eli noin 200e ja irrotuspiikki ovitrelle on jotai 50e (ja siitähän ei saa kela korvausta) (plus vielä 2 pakettia lugesteronia luteaalivaiheeseen jotain 40e korvauksen jälkeen.) Tässä pistos kierrossahan mulla on sitten mennyt jo ihan älytön määrä tota gonalia. Viides kynä(450IU) menossa, eli tähän kiertoon olis mennyt jo yli 500e jos ei olis lääkekatto täyttynyt(Mulla oli alkuvuodesta selkää varten kipulääkkeitä niin paljon ja lääkekatto tuli hetki sit täyteen, joten kahdesta viimesimmästä kynästä maksoin 2x2.50e) ei kannata heti pelästyä tota määrää, vaan pitää muistaa että kaikki on niin erilaisia. Mulla toi vaste on niin vaikeessa, jollain muilla se on tullut jo sillä pienemmällä annoksella.

mauste, ihan mahtavaa ettet ota stressiä tosta ivf jutusta :) tsempit odotteluun kuitenkin!

Inertia, onnea onnea onnea sinnekkin niin isosti!

Villisilmä, sormet ja varpaat ristissä että on kiinnitymis vuotoa!

ON: Meniköhän nyt varmasti oikein kaikille? :D omassa olossa ei kummempia, odottelen vaan maanantain ultraa.
 
Villisilmä, kumpa olis kiinnittymisestä noi oireet :happy:

LaraS, ohhoh, tuntuu kyllä noi ylläriraskaudet ihan uskomattomilta näin pitkän oman yrityksen jälkeen :rolleyes:

Ronya, jopas on aikaisin sulla ovis tuloillaan! Jospa se vielä pari päivää malttais :)

Frozen, kiitos tosta hintatiedosta! :) ei ne vissiin ihan niin kalliita lääkkeitä olekaan, mitä olen ajatellut.

tttii, joo passais minulle että loma tekis plussat meillekin :woot: ja etenkin sinulle, kun käyt hoidoissa! Kiitos sullekin pistosten hintatiedoista :happy: Mut hyvä että on se lääkekatto olemassa. Mä jotenkin kuvittelisin, että mun ei tarvis pistää kovin suuria annoksia, koska mulla ovis tulee joka kuukausi itsestäänkin, eikä mun pco ole kait kovin paha. Tsemppiä maanantain odotteluun! :happy:

ON: Huomasin tässä, ettei mulla nyt ollut ollenkaan loppukierron pahoinvointia! En muista ees millon viimeks oon ottanut pahoinvointilääkkeen. Eikä tullut niitä menkkafinnejäkään naamaan. Luulempa että se kesäkuinen Inofolic-kuuri on mulla auttanut! Sen hintakin oli pudonnut reilusti, ilmeisesti sen vastaavan valmisteen markkinoilletulon myötä. Tilasin paketin taasen, tuolla reilun kolmen kympin pakettihinnalla raskii käyttääkkin sitä :)

Elisenda kp2
 
Elisenda hyvä tietää että se hinta on noissa laskenut! Voin ottaa itsekin tuolla hinnalla käyttöön :) oliko tuo 30€ siis kuukauden annos vai?

Herukka oijoi, mikäs siellä kurkistaa :joyful: suosittelen tekemään uuden testin, kun on vähän epämääräisessä kohdassa viiva.
 
Jos nuo on rfsun liuskoja niin kannattaa kyllä varmistella jollain paremmalla testillä. On molemmissa testissä jotenki ihmeellisen epätasainen viiva. Toivotaan että on tärppi käynyt! :)
 
Pätkis: On juu rfsu:n. Mulla on tuolla clearblue, mutta teen sen vasta myöhemmin :)

ttiii: Seuraava inssi on suunnitteilla syyskuulle, koska ens kuussa ollaan just ovulaation aikoihin matkalla kreikassa :)

ON: menkat nyt 5 päivää myöhässä. Testissä tosiaan vähän ihmeellinen viiru, mutta jotain punasta siinä kai on :)

Herukka kp 35/30 dpo 18
 
LaraS, joo oisko ollu joku 33e, kuukaudeks riittää jos ottaa ohjeen mukaan 2 pussia päivässä. :)

Herukka, hassun muotoiset viivat noissa testeissä, mutta selvästi punaiset :happy: vahvistumisia viivalle! :happy: suosittelen kans kokeilemaan esim pc:n liuskatestejä, ne on halpoja mutta laadukkaita.
 
Täällä näemmä on kp1, enkä oo siitä edes pahoillani! :) Loppuipahan sekin arpominen, että mitä nää vatsaoireet on. Nyt oli eka kierto ilman terolutia sitten viime joulukuun ja kierto-ongelmia (tiputtelut, välivuodot, kiertojen alkoi venyminen) alkoi olla terojen kanssa enemmän kuin ilman niitä.
Nyt oli sievä kp27 kierto ja oireista (sekä siitä just hitusen vajaa o+ tikkuun saatuna) päätellen luteaalikin 13pv. Aika nättiä, pco-tausta huomioiden :happy: viime kierto jäi muutenkin 1 lempeilyn varaan (ja o+ ei jäänyt kiinni, kun oli se festarireissu), niin kiva, kun pääsee kunnolla panostamaan tähän kiertoon :p
Tässä kierrossa olis ajatuksena uittaa o-liuskoja sekä rinnalla tehdä sitä sylkitestiä. Jännä nähdä, miten käy :rolleyes: :happy:
 
Takaisin
Top