Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda, niinpä, ärsyttävää jos tulee ennenkuulumattomia oireita jotka ei sit tarkoitakaan mitään! Ovuloimattomissa kierroissa mulla ei tissit kipeydy, ei muistaakseni edes Terolut-kierroissa (vaikka Terot sisältääkin keltarauhashormonia). Sinänsä loogista, ettei tissit arista, jos ei ovista tapahdu, koska sithän ei muodostu keltarauhasta. Korkea FSH tarkoittaa aika varmasti vaihdevuosia; munasolureservi on huonontunut radikaalisti ja FSH nousee kiihdyttäen viimeisten hyvien solujen kypsymistä. Usein käsittääkseni korkea FSH ja matala AMH kulkee käsi kädessä, vaikka varmasti kaikilla ei ole noin. Onko sulta siis AMH otettu? Todennäköistä kuitenkin on, että sun ikäisellä noi on kunnossa! :) Iik sun(kin) huomista testiä odotellessa!! :)

Tinkerbell88, mun käsittääkseni sun TSH on raskautta ajatellen liian korkea, mutta ihan varma en oo. LaraS on ainakin spesialisti noissa kilpparijutuissa. :) Mun TSH on 0,6 ja sen sanottiin olevan hyvä.

Herukka, myös sun testiä odotellessa!! :)

LaraS, milloin sä meinaat testata seuraavaks? :)
 
LaraS: Joo, yritetään :D Mulla ei oo ollenkaan ollut rinnat kipeänä nyt, mitä yleensä on, kun menkat alkaa. Omituista omituista...

Frozen: <3
 
Frozen, on AMH otettu, oli hyvä luku, en vaan ulkoo muista että mikä. Mutta pco:n kylkiäisenä muistaakseni saattaa tuo FSH olla myös koholla.. pitääpä perehtyä aiheeseen uudestaan kun on näkäjään unohtunut :woot: niin just, sulla ainakin se tissiarkuus on seurausta oviksesta! Luin nimittäin jostain, että joilla kuilla oli todistetusti ovuloimaton kierto, ja silti tuli tissiarkuus!

ON: PC nega. Yöllä kramppasi vatsa siihen malliin, että ihme ettei jo kunnon vuoto alkanut! Illalla tuli pyyhittäessä jo punaista paperiin. Tissikipu on lähes kadonnut. Mutta hitsin toivonpilkahdukset, ennen tuota menkkakramppia ku olin suihkussa, tuli elohiiri kohtuun :grin olipa aika hurjan tuntoista, vaikkei sattunutkaan!

Eli täällä todennäköisesti kp 1. Toivottavasti muilla on parempi onni :nailbiting:
 
Pahoittelut Elisenda :oops: toi on niin ärsyttävää kun annetaan toivonpilkahdus :shifty: mutta hei, yritetään olla positiivisia silti, ensi kuussa uudet mahdollisuudet:angelic:

Ja Frozen oon siis samaa mieltä, oon lukenut että toi mun luku saattaa olla liian korkea raskautta ajatellen. Jos (ja kun) työterveyslääkäri sanoo maanantaina, että kaikki ois ok ni pitää varmastikkin soitella gynelle asiasta :bored:

Hei muut testaajat, huomenta!!! Jännää!!
 
Elisenda, pahoittelut. ♡ Toivonpilkahdukset on tosiaan inhottavia!

Tinkerbell88, jep, ilmeisesti vain gynet/lapsettomuuslääkärit tietää noista kilppareista raskauden kannalta. Tai ainakin varmuudella. :)

ON: Nyt on tehty testi ja ihan kuin joku hailura näkyis..! Yritän saada liitettyä (oon huono tässä). :)
 
Onnistukohan toi kuvan lataus nyt? Näettekö saman kuin mä vai onko mulla vain vahvat viivalasit..?
 

Liitteet

  • 20170728_071100-1-1.jpg
    20170728_071100-1-1.jpg
    212.7 KB · Katsottu: 150
Elisenda, tänään olis 23. pistos :/ sen estradiolin pitäis mulla olla vissiin vähintään jotain 0.45 että jotain kunnolla vois tapahtua, oviksen aikaan arvo on jotain reippaasti yli 1.0
Voi hitsulainen nyt tosta tädistä :( tsemppiä tähän uuteen kiertoon sitten! Ja hyvää ja rentouttavaa lomaa myös sinne!

Frozen, juu tottakai se on hyvä että se E2 oli noussut edes sitten sen vähäsen verran, mutta lääkäri sano ettei nyt kannata noin pienen nousun takia iloita liikaa, kun mikään muu ei ollut muuttunut sitten edellis kerrasta. Hui ku mua jänskättää sun puolesta, aiotko testata uudestaan ja jos niin millon? :D kuvaa oottelen! Jeejeee

Tinkerbell88, hyviä häitä sinne :) ja kiva että oot nyt ottanut rennosti, niinhän se pitääkin :)

ON: itellä on niin sekavat tunnelmat. En nyt siis oikeen tiedä että mikä tässä olis hyvä, että vastetta pistoksiin tulis vasta sitten kun IVF aukee vai? Mutta eihän se sitä tarkota että vaikka nostais annoksen kuinka isoksi, että sieltä kasvais enemmän kuin 2 johtofollia. Toisaalta olis vaan niin kiva kun siellä jo maanantaina näkyis se yksi kasvava folli ni pääsis inssiin.
Hei muuten te ketä ootte inssejä käynyt niin missä vaiheessa sitten mies käy ne simpat viemässä sinne? Samana päivänäkö kun se inssi on?
 
Tttii, tossa yllä mun testikuva. Ja on siis eka testi tässä kierrossa, en oo viittiny testata aiemmin. :) Kyllä siellä luultavasti kasvaa sitten monta isoa follia, kun noustaan IVF-annoskokoon ja pistetään tarpeeksi paljon. PCO(S) on vaan niin viheliäinen, että ensin just ei välttämättä tunnu tapahtuvan mitään mutta sitten munasarjat villiintyykiin. Uskon, että on ristiriitaiset fiilikset... Toisaalta monta follia ja IVF nostais mahdollisuuksia huimasti. :) Mä en valitettavasti tiedä tosta inssistä varmuudella, mutta vois kuvitella, että mies käy "purkittamassa" inssipäivänä. Tai kai ne voi kuljettaakin sinne, mutta jos on sama homma kuin simppatestissä, niin ne ei sais olla tuntia kauempaa matkalla. Saa korjata, koska varma en siis ole. :)
 
Frozen apua, tuohan on plussa :excited001 kunpa viiva vahvistuisi pysyväksi :smiley-angelic001 ja pysyisipä pieni nyt kyydissä loppuun saakka :Heartpink (vielä en uskalla onnitella, mutta tiiäthän... :wink)

Tinkerbell tosiaan alle 2,5 on tsh-tavoite raskautta suunnitellessa ja mun mielestä jossain oli että mielellään jopa alle 1 o_O "Raskautta suunnittelevalla naisella S-TSH:n viitevälin yläraja on 2,5 mU/l." Ja "Raskauden aikana S-TSH:n viiteväliksi on kansainvälisissä suosituksissa sovittu ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana 0,1-2,5 mU/l ja vastaavasti 0,2-3,0 mU/l toisen ja 0,3-3,5 mU/l kolmannen raskauskolmanneksen aikana." (Suomen Kilpirauhaspotilaat Ry nettisivuilta)

Elisenda harmillista, jos kp1 :sorry: mutta antaahan tollanen toivoa, että jotain ehkä yritti tapahtua! :happy: kohti uutta kiertoa, uudella optimismilla :Heartpink varmaan perästä tullaan.
 
Muokattu viimeksi:
Frozen, siiiiis apuuuaaaa mä niiiin nään tossa ihan selvän hailuran! Voi eeeiii ooon niiiin ilonen nyt sun puolesta! Toivottavasti se viiva siitä nyt vahvistuu!! :) millon siis aiot uudestaan testata?
Joo niin se taitaa olla että ihan max tunti matkaa saa sen simpan kans tehdä, mutta testipäivänäkin tehtiin miehen kans sillain et aika lailla heti "purkittamisesta" niin lähdettiin matkaan naistenklinikalle. Mietin vaan just sitä että onko se samana päivänä vai ennen sitä inssipäivää, että pestäänkös niitä simppoja sitä inssiä ennen? :D
 
Frozen, tuo on ihan selvä plussa!!! Ei tartte tihrustaa mitenkääm, kun siinä se on! Eikä Ovitrellekään enää näy testissä noilla päivillä. HUIKEETA!!! Suuret onnittelut! [emoji173]
 
Kiitos vahvistuksista teille, mietin jo näänkö ihan omiani... :)

LaraS, juu, vielä en uskalla kunnolla iloita, vaikka on tää jo saavutus, kun tätä ennen aina ollu niin selvä nega kuin olla ja voi. Niin millon sä meinaat testailla uudelleen? :)

Tttii, aa niin meinasit että millon testaan nyt tämän jälkeen uudelleen, sori en tajunnu! En oikein tiedä vielä... Mulla ois kaapissa myös tollanen Clearbluen Early Detector, eli tosi herkkä, mietin pitäiskö tehdä se. Nyt tein RFSU:n (herkkyys 25). Niin joo tosiaan se simppojen pesu... Herukka on ainakin vastikään käyny inssissä joten tietää hyvin. :)

Eltsi, kiitos paljon! :) Oot tsempannu tosi paljon kaikkia täällä, etenkin meitä pistelijöitä, kiitos vielä hirveästi! ♡ Vaikka teillä itsellä olikin niin pitkä yritys (tai no ehkä just sen takia). :)
 
tttii hmm, varmasti on sekava fiilis :confused: toki sen inssin kannalta olis hyvä, että yks hyvä folli siellä olis. Mutta jos ootte jo valmiita ivf-hoitoon, niin toki sen suhteen saisi tulla useampi priimamollukka :rolleyes:
Jospa kohtalo (vai miksi sitä kutsuisi), päättääkin sun puolesta ja tulos olisikin lopulta se ihanin :Heartpink

Frozen äsken uitin tollasen kiinaliuskan ja negahan se on. Eilen lääkärissä pissasta tekivät myös ja negatiivinen sielläkin. Ehkä huomenna teen pc-liuskan (tai jo tänään myöhemmin päivällä). Vatsaoireet on siis ilmeisesti jotain virusperäistä. Mutta pieni toivon pilke on, että pari pv sitten alkanut yökkäily ja ajoittainen huimaus onkin muuta oiretta :rolleyes: nyt kai dpo12.
Katoinkin, että sulla oli rfsu-liuska; monihan siitä sanoo, ettei oo kovin herkkä niin tolla viivalla voi ehkä jo vähän tuulettaa :happy: :happy090 Luultavasti pc-liuskaan tulee jo vahvempi viiva :)
 
Frozen, tuo ei oo mikään hailura!! Ihan tällanen viivalasitonkin likinäköinenkin näkee ton :D Varovaiset onnittelut, viivalle vahvistumista ja turvavyöt kyytiläisen alulle!!!

Mulle taidettii tosta TSH arvosta sanoa, että alle 2 raskautta ajatellen hyvä arvo. Mulla tainnut nyt lääkityksellä pyöriä siinä 1 hujakoilla, jos oikein muistan. Pitäis itsekin käydä kontrolleissa..

Pahoittelut negoista ja tädeistä niitä kohdanneille.
 
Frozen, ihan selvä viiva! Hirmuisesti onnea! <3

tttii, meille on tehty kaksi inssiä. Meillä ohjeena oli, että näytteen saa antaa kotona kunhan se on tunnin sisällä klinikalla. Ja siis samana päivänä kun inssi tehdään. Näytteen viennin jälkeen se pestään heti, joka kestää noin 2,5tuntia ja sen jälkeen pestyt siittiöt ruiskutetaan kohtuun :)

Elisenda, pahoittelut tädistä :sad001 Tsemppiä uuteen kiertoon!
 
Mä oon keskenmenon jälkeen pitänyt taas hiljaiseloa kirjottelussa, mut päivittäin käyn kyl lukemassa. Mut nyt oli pakko jo kirjottaakin.

Frozen,
selkeä plussahan tuo on, ei mikään hailura! Varovaiset onnittelut nyt jo, pienelle paljon vauvaliimaa, että jaksaa sinnitellä kyydissä ja viivalle vahvistumista ♡

Täällä keskenmenon jälkeen ensimmäinen varsinainen kierto käynnissä, kp10. Odotellaan kutsua lapsettomuuspolille.
 
Minkälaisia kokemuksia ihmisillä ns. roskishaamuista? Tänään tein apteekin oman 10mlU/ml testin jossa testiajalla ei mitään, mutta roskikseen heittäessä muutama tunti myöhemmin viivaa pukkaa. Kp tänään siis 27/28-30.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top