Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Sininenkirahvi, kiva aina kuulla että miten joku hoitoja läpi käynyt on sen plussan saanut. Tosi paljon onnea loppuun odotukseen :)

Ronya, voi harmi että se täti sieltä taas tuli, mutta nyt katse sinne inssin suuntaan :) Tsemppiä tylsään!

Elisenda, vitsit että on nyt ollut niin huonoa tuuria teillä :( ehkä se nyt enteilis jotain tosi hyvää tulevaisuuteen! Testistä kuvaa oottelen! Ja onnea tähdestä :)

Herukka, hui kun kuulostaa toi vatsan tunne hyvältä oireelta :) testaatko ollenkaan nyt?

LaraS, hmm mikähän siellä vatsassa nyt vois olla ;) toivotaan sitä yhtä mukavaa matkalaista eikä bakteeria!

Frozen, täällä kans yks niiiin pessimisti ihminen, joskus sitten jos raskaaksi tuun, niin en sitä usko ennen kuin jollain 7: llä kuulla :D hyvää matkaa teille!

Kyfira, tervetuloa mukaan :) onkos sulla ultrattu vielä sitten ollenkaan? Tiedätkö yhtään vielä miltä munasarjat näyttää? Voisko olla PCO(S)? Hmm. Tsemppiä hoitojen alotukseen, hässäkkää sitä saa odotella jos nyt ei tärppää clomeilla, toivotaan nyt kuitenkin parasta!

ON: lyhyesti yritin kakille jotain kirjottaa, en oo vaan pariin päivään ehtinyt millään kirjotella. Nopeesti oon yrittänyt kaiken kuitenki lukea. Mulle kasautu kahden kolmen ihmisen työt tälle viikolle just ennen lomaa, tosi kiva :/ ja muutenkin kauheesti tekemistä muuallakin kun töissä. Ihan kiva silleen ettei oo tätä pitkittynyttä kiertoa ehtinyt ajatella kauheesti. En nyt ehdi niin aktiivisesti käydä kirjottaa tällä viikolla, parhaani yritän :) Torstain ultraa odotellessa...
 
Moi taas kaikki!

Frozenille mukavaa ja rentouttavaa matkaa, varmasti ihan hyvä ratkaisu koittaa olla miettimättä asiaa matkalla liiaksi.

LaraS, toivottavasti mahaoire selviää ja helpottaa.

Elisenda, tosi kurjaa kyllä kun noi ongelmat tuntuu aina kasautuvan... Autot ja niiden rempat on kyllä niin syvältä! Nimim. Ysikytlukulaisen romuläjän kuljettaja :D

Kyfira, tervetuloa mukaan ja pikaista onnistumista matkallenne!

Tttii, harmillista tuo ettei meinaa lähteä pistelystä huolimatta folli kasvamaan, mutta toivotaan, että se sieltä vielä ponnistaa!

Kaikille muillekin tsemppiä taas yritykseen!

Sitten omanapailut:
Meillä asia eteni eilen niin, että saatiin nyt lähete eteenpäin kohti hedelmöityshoitoja. Sen verran suunnitelmiin tuli muutosta, että aiemmin täällä tk:lla ja sairaalalla meille puhuttu siitä, että kaupunki tekee yhteistyötä yksityisten klinikoiden kanssa ja oltaisi maksusitoumuksella siirrytty yksityiselle, mutta ilmeisesti se kuvio ei ole ollut kovin toimiva ja ovat siirtymässä taas tekemään yhteistyötä KYSin kanssa. Mekin saimme nyt suoraan lähetteen KYSille (eli siis Kuopioon), josta nyt odotellaan kutsua suunnittelukäynnille. Jonoahan siellä toki nyt on, mutta lääkäri tuntui olevan vakuuttunut, että hoito on siellä tällä hetkellä hyvää. Eli, täällä edelleen odottelua ohjelmassa... Infektiolabroihin saatiin jo lähetteet myös valmiiksi, eli ne käydään täällä paikallisesti otattamassa pois alta.
 
Tervetuloa Kyfira! Toivotaan sinnekkin lyhyttä visiittiä täällä odottamisen odottajien puolella :)

Herukka, Hyvin hyvin moni alkaa oireilemaan vasta plussatestin jälkeen. Mullakaan ei oo varmaan missään mun raskauksissa ollut mitään selkeetä oiretta ennen plussaa. Tissikipua on ollut joissain raskauksissa ennen plussaa, mutta esim tässä tämän hetkisessä raskaudessa ei ollut sitäkään :D Se tuli sitten paljon myöhemmin. Tuo omituinen tunne masussa kuulostaa jo tosi lupaavalta :) Toivottavasti siellä olis pikku kyytiläinen matkassa.

ON, täällä ollaan menossa niillä kriittisillä viikoilla, eli milloin mulla on yleensä alkanut km vuoto. Oireet on tällä kertaa ihan toista luokkaa kuin edellisissä raskauksissa, joten pieni toivo elää, että tämä pysyisi matkassa pidempäänkin ♥

Alina ja ehkä joku 6+2 kyytiläinen ♥
 
tttii: ultrattiin eilen joo, eikä ilmeisesti mitään poikkeavaa näkynyt. Sain ultrakuvatkin mukaan, hauskaa. Ja lähestyvän ovulaation sieltä bongasi vasemmalta puolelta: siinä ovulaatiota lähestyväksi follikkeliksi sopiva rakenne 16 mm.

Hirmuisesti tulee uusia termejä, joita yrittää nyt sisäistää. :bookworm:
 
tttii: Mä meinasin testailla vasta loppu viikosta, kun ja jos menkat ovat oikeasti myöhässä. Tänään pitäisi olla *THE menkka* -päivä, mutta ainakaan tähän mennessä ei ole tapahtunut lorahtelua housuun. Lämmöt ovat yli 37.2, eilen illalla jopa 37.8? Ei yhtään ole kipeä olo, hieman viluinen ajoittain. Vatsaa koski illalla menkkamaisesti oikealle puolelle.... vaikka follikkeli irtosi vasemmalta. Oon vähän pihalla, kun en tunne näköjään itseäni ollenkaan :D Koita jaksaa sisulla vielä hetki, kohta loma alkaa ja voi ottaa rennosti <3

Kissankulta: Hien juttu, että asiat etenevät. Meillä täällä etelässä sairaala tekee yhteistyötä yksityisen kanssa ja heti kun saatiin lähete alkoi tapahtua. Sairaalalla jonossa seisottiin liki 1/2 vuotta :( Tsemppiä ja toivotaan että te pääsisitte pian etenemään <3

LaraS: Vieläkö jomottelee massussa? Milloin sulla pitäisi alkaa kk? :)

Kyfira: Usko tai älä, tämä on vasta alkua. Miä olin puol vuotta sitten niin hukassa noiden sanojen ja termien kanssa, että piti olla koko aika sanakirja hallussa :D dpo, kp, inssi, ivf, terolut, clomi, luge yms :D :D

Frozen: Nauti! <3 testaillaan kimpassa loppuviikosta sitten :)

Alina16: Meinaatko? Ehkä se voi olla niinkin, ettei oireita ole. Kierto on ollut kyllä aika vatsanippailu painotteinen ovulaation jälkeen. Lämpöjä en ole ennen juurikaan seurannut, mut nyt tosiaan nekin ollut koholla. Eilen illalla hirvee menkka jomo, mut nyt ei sitten taas mitään.. Odotellaan :) Miten sulla menee?

ON: kp 31/30-32. Ei tuntemuksia....:jimlad:
 
tttii tsemppiä viimeisiin päiviin ennen lomaa! Kurjaa, että kasautui paljon työtä vielä :confused: mut ehkä se loma maistuu sitäkin paremmalle :happy:

Kissankulta mukava kuulla sinustakin :happy: mahtavaa, että asiat etenee sielläkin ja toivottavasti pääsette pikaisesti tositoimiin! :Heartpink

Lääkärillä käyty ja epäilynä lähinnä sitkeämmän sorttinen virusmahatauti. Tulehdusarvot OK, joten ei ole sitä pelkäämääni suolistotulehdusta ainakaan :)
Lämpö ollutkin taas tänään 37.0°, sekä vilunväristyksiäkin käynyt, joten jos oireet on vaan hormoniperäistä, niin toivo ei oo vielä täysin menetetty :rolleyes:

Herukka on joo kaikenlaista vatsaoiretta, tärinäkipua, nippailua ja vatsa sekaisin. Menkat alkaa kuun vaihteessa varmaan, jos kierto vaihtuu "ajallaan". Oon ennen niitä terolut-kuureja ollut havaitsevinani oviksen oireiden perusteella ja useesti sillon kierto vaihtuikin parin viikon kuluessa oireista (vaikka kierrot saattoikin olla suht pitkiä). Eli periaatteessa nyt loppuviikostakin voisi alkaa :) tänään siis vissiin dpo10, ja olinko näkevinäni jonkun hailun aamun pc-liuskassa :facepalm::bag: hyvällä mielikuvituksella ja sitähän ei saa kuvaan vangittua :grin:grin
 
Kissankulta, kiitos tsempeistä :)voi harmi että joudutte odottelee vielä :/ helsingissä hormonipolilla oli joskus purettu jonoja silleen että tehtiin maksusitomuksia ainakin väestöliitolle. Oiskohan ollut samankaltainen idea sielläpäin, jos nyt nopeesti pääsisitte sinne ekalle suunnittelukäynnille.

Alina16, hurjasti onnea matkaan! Kyllä tämä nyt varmasti pysyy matkassa! <3

Kyfira, hmm, eli ei ainakaan pco siis, ja oviskin ainakin nyt tässä kierrossa luultavimmin tapahtuu.. varmaan sitä miehen simppa testiä pyytävät seuraavaksi? Vai onko teillä lähete siihen jo? Juu, noopeesti oppii näitä uusia termejä, ja kannattaa kysyä jos ei jotain ymmärrä, niin mäki teen vieläkin :)

Herukka, ohoo jopas onkin noussu lämpö siellä illalla. Toivotaan nyt niiiiin kovasti että olisi salamatkustaja tarrannut :) mullakin tuntemuksia välillä "väärällä" puolella esim oviksen aikaan. lääkäri sen mulle selitti sillon, että miten niin voi tapahtua; liitty johonkin että siellä "paikat kasvaa/kutistuu" ja muutta vastaava :)

LaraS, joo mä kans ajattelen vaan nyt niin että saa sitten naatiskella oikeen kunnolla tälläsen rankan viikon jälkeen. Onneks ei ollut mitään vakavaa. Niin sulta ei otettu sitä hcg arvoa siellä lekurissa? Hui :D laitahan kuvaa heti jos saat sen viivan näkymään kameraan!

ON: kp24, pistoksia tähän mennessä 20. Ei oireita, epäilen vahvasti että ei vieläkään oo kasvanut johtofollia :(
 
Joo hei niin mä unohdin sanoa kans että LaraS laita kuvaaaaa testistäää :P <3

ttiii: Voikun uusi annos olisi tehnyt tulosta <3 Testaan seuraavaksi perjantaina. Tänään ei ainakaan alkanu menkat.
 
Kirjottelen täällä hotellilla nyt kuitenkin tänne, kun käveltiin koko päivä kaupungilla eikä enää jaksa mitään. :D

Kyfira, kyllähän toi kierron pituuden heittely kieltämättä viittaa johonkin (lievään?) häikkään, mutta toisaalta myös siemennesteanalyysi olisi syytä ottaa, koska sitten jos siellä paljastuukin jotakin poikkeavaa, et ainakaan joudu turhaan syömään lääkkeitä ja ravaamaan ultrissa. :) En siis missään nimessä sano tätä pahalla, vaan ihan vaan teidän omien mielenrauhojen vuoksi suosittelen testin teettämistä. :) Todennäköisempää on, että kaikki on todella hyvin kuin että jotakin löytyy. Mekin edettiin ensin yksityisen "perusgynen" kautta, kun ei tullu menkkoja eikä Terolut-kierroissa sitten ovista, mutta ennen Clomeja gyne vaati spermatutkimusta, jonka teetätimme ilman lähetteitä tai mitään Helsingin Dextra-klinikalla. (Lopulta päädyimme eri klinikalle hoitoihin.)

Alina16, voi kunpa tämä nyt pysyy tiukasti kyydissä loppuun asti! ♡ Pidäthän jooko meidätkin täällä ajantasalla. :)

LaraS, hyvä että tauti alkaa helpottaa ja voi oispa siellä kyytiläinen matkassa! ♡ Laita ihmeessä testikuvaa vaan tänne, ehkä joku muukin erottaa siinä jotain. :)

Herukka, jep, testataan loppuviikosta yhdessä, jos tarvetta vielä silloin on. :) Toivotaan, että on!!

Kissankulta, hyvä, että asiat alkaa edetä! Tiedätkö, ollaanko Kuopiossa myös sitä mieltä, että IVF-hommiin ryhdytään heti? :) Tai siis niin heti kuin vain mahdollista... :)

Tttii, mullakaan ei siis oo ollu juuri koskaan tuntemuksia, mutta silti on (joskus) folli kasvanu, eli varmasti sullakin on toivoa! :)

ON: Tänään tuntui pariin otteeseen menkkajuilintaa, ihan samoin kuin (ainakin) eilen; en muista, tunsinko myös toissapäivänä. Luulin jo, että nyt alkaa vuoto, mutta ei. Voiskohan kiinnittyminen tapahtua sittenkin vasta nyt (tänään dpo13)..?! Tissit oli tänään ajoittain tosi arat. Tai sitten tää on vaan mielikuvituksen tuotetta. Vitsi kun ei pitäis alkaa kuvitella nyt liikoja!
 
Frozen: Kyllä toivoa on :) Täällä ihan samat fiilikset niitten menkka tuntemusten kanssa. Tuntuu jopa, että tulevat asteen kovempana nyt kun ennen.. Huoh tapahtuis nyt jotain suuntaan tai toiseen :D
 
Tttii ja Frozen: nyt ihmettelen itsekin ettei spermatutkimuksesta gyne maininnut mitään. Pitää miettiä, josko laittaisi sille lääkärille viestiä ja kysyisi. Tai sitten viimeistään, kun on clomien kontrolliultra.

Jänniä aikoja monella. Peukut pystyssä täällä.
 
tttii, harmi että työt kasaantui nyt just ennen lomaa. Mutta jospa jaksaisit puristaa, kun on loma tiedossa :happy: Tsemppiä ultraan, tosi harmi jos ei vieläkään oo vasteesta tietoakaan :sad001

Kissankulta jospahan alkaisi pian asiat etenemään :) harmillista että se yhteistyö yksityisen kanssa oli loppunut.

Alina, edelleen niin toivon että keskenmenoa ei tule, vaan saatte pikkuisen viimein syliin asti :Heartred

LaraS, hyvä ettei ollut bakteeritulehdus ainakaan! Jospa se plussa pärähtäis testiin :happy:

Herukka, tsemppiä piinailuun! Oireet ainakin olis kohdallaan :happy:

Frozen, jospa sielläkin jäisi täti tulematta :happy: ymmärrän että ei haluaisi elätellä mitään toiveita, koska sitten se pudotus tuntuu entistä pahemmalta :sad001

ON: Hah, tein iltapissasta Apteekin ultra herkän testin, sain jonkun ihan onnettoman viivanpaikan aikaiseksi :grin:eek: ekaa kertaa ikinä! Eka katoin että ohhoh, no nyt on viivalasit viritetty maksimiin, mutta näin sen vaan uudelleen ja uudelleen! Että voi sellasestakin tulla iloiseksi :hilarious: teen huomisaamuna pc:n, vaikka tiiän että masennun kun siinä ei kumminkaa näy mitään! Laitan puhelimella vielä kuvan testistä, jos joku muukin vahvat viivalasit omaava näkee siinä jotain :grin

Elisenda kp 23/25-27, dpo 10
 
Tää on testiajalla otettu.
 

Liitteet

  • IMG_2057.JPG
    IMG_2057.JPG
    699.5 KB · Katsottu: 123
Frozen, on toki se mahdollisuus, että keksisivät vielä esim inssiä kokeilla, mutta meilläkään ei sinänsä siitä pitäis olla suurta lisäarvoa, kun simpoissa ei vikaa, niin toivotaan (?) että olisivat siellä Kuopiossa samalla linjalla kuin täällä kotikaupungissa meitä hoitaneet. Näissä tuntuu tosiaan olevan lähes yhtä monta erilaista hoitoreittiä, kuin on hoitavia tahoja, täällä kun juttuja lukee. Ja kaikilla hoidoilla tuloksiakin syntyy! Joten ehkä toivon vain, että saatais just meille tehokkainta hoitoa :)
 
Tässä hetken kuivuttuaan, näkyy mun mielestä tuo viivanpaikka paremmin..

Edit: Eipä näköjään läppärillä näykkään mitään, kun meni niin rakeiseksi kuva :woot:
 

Liitteet

  • IMG_2062.JPG
    IMG_2062.JPG
    615 KB · Katsottu: 124
Muuten, oonko nyt taaskin ainoo, jolla tulee viestit hitaasti näkyviin? Useana päivänä oon ihmetellyt, että eikö oikeesti tuu mitään viestiä mihinkään ketjuun. Nyt onkin tullut lähes jokaiseen seuraamaani ketjuun ja ihan vieläniihin kellonaikoihinkin, kun kävin katselemassa vika kerran illalla :eek:
 
Kiitos kaikille mukana tsemppaajille :Heartpink Toistaiseksi mulla on ainakin ihan hyvä fiilis tästä raskaudesta. Ei oo ollut yhtään kipuja eikä mitään epäilyttäviä vuotojakaan. Varmaan kaikissa mun edellisissä raskauksissa on tässä vaiheessa ollut jo jotain pistelyä tai muuta vihlontaa. Mulla on aina tuo 6+0 ollut sellainen ensimmäinen merkkipaalu, kun eka raskaus meni silloin kesken, niin nyt on taas päästy sen ohi. Seuraava merkkipaalu oliskin sitten 7+0, kun viimeksi meni silloin kesken. Jos sen jälkeen näkyy vielä ultrassa jotain elämää, niin ollaan taas jo voiton puolella. Tässä raskaudessa on ollut ekaa kertaa ihan oikeasti kunnon pahoinvointia, että senkin puolesta uskallan jo vähän luottaa tähä raskauteen.

Ens viikolla meillä onkin sitten se hormonipolikäynti ja mä vaan toivon, että siitä olis jotain hyötyäkin ja saatais vaikka nähdä meiän pikkuinen ultrassa. Toivotaan parasta :shy:

Mä pidän täällä kaikille peukkuja, että saadaan lisää plussia kehiin :thumright

Alina 6+3?

P.S. Mulla on tällä hetkellä käytössä lugesteron 100+200mg ja 100mg Primaspan.
 
Paljon jänniä hetkiä käsillä :nailbiting: toivottavasti tulee iso plussapuhuri :smiley-bounce016

tttii ei otettu hcg, kun ei tarvinnut alkaa antibioottia. :facepalm: :hilarious:

Elisenda näkyi mullakin tosiaan sun testissä jotain silmään :rolleyes: jännittävää :nailbiting:

Joo, siis eilisaamuiset testit oli pöydälle jääneet ja kuivana niissä näkyi jotain ministi.. Ja en kyllä itse tiiraile enkä kannusta muitakaan tiirailemaan vanhoja testejä. Mutta omalla kohdalla voin sanoo, että ellei jotain hailua oo oikeesti ollut testiaikana, niin ei näy myöskään kuivana (vitivalkoinen viivan paikka tietysti, mut ei mitään väriä). Eilisissä siis hentoista väriä näkyi :eek:
Ja koska olen malttamaton, niin oon käyttänyt lähes kaikki mun "hyvät testit", nuo epäherkät kiinalaiset on enää jäljellä :grin:grin ja siihen ei kyllä tullut tänään mitään näkyviin :banghead:

Lisäksi, että nyt tunnustan kaikki synnit, niin olin siis laskenut dponkin väärin :facepalm: Unohdin siis varsinaisen ovispäivän laskea dpo0:ksi :bag: niin tänään vissiin vasta dpo10 :banghead:
Joten Kyfira ei ole täälläkään aina kaikki päivänselvää :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
LaraS, ainakin tän foorumin kellonaika on ihan pielessä! Huomaa kun katsoo omia viestejä, että oikeesti on kirjottanu sen viestin joku pari tuntia myöhemmin. Kivaa että säkin näät jotain tossa testissä :woot: Mun aamuiseen pc:hen tuli joku viivanpaikka, mut vasta testiajan jälkeen. Ja mulla on kyllä kaikki pysyny kans aiemmin ihan valkosena! Mutta kyllä se siitä vahvistuu, jos aihetta on :happy:

On: ihan outo tunne vatsassa. Ja niin kovat menkkakrampit välillä, että oli pakko laittaa rätti housuun varulta! Saapas nähdä miten tässä käy :p
 
Takaisin
Top