Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Täällä kp 30/29-32 dpo 15. Lämmöt 36.9-37.2? Ei muuta oireilua, muuta kun vatsassa koko ajan ollut "outo tunne" Ei rinta aristusta, ei mitään. Keskiviikoksi odotan menkkojen alkamista. Ei tunnu yhtään, että olisi tärpännyt. Kai se joltain tuntuisi? :eek:
 
Muokattu viimeksi:
Frozen, ei mullakaan koskaan oo tällaista on/off tissikipua ollut :grin luulis kyllä että sun folli olis kasvanut tarpeeksi irrotuspiikkiin, mutta eihän sitä varmuudella voi sanoa.

Herukka, läheskään kaikilla ei alkuraskaus tunnu miltään. Mun kaveri oli seittämännellä viikolla, ennenkuin tajus että ei oo menkkoja tullu hetkeen ja teki raskaustestin :) ei ollut mitään oireita, ainakaan isompia joista olis tajunnut.

ON: Tissikipu on tänään yltymään päin! Kaikenlaista oiretta on olevinaan, mutta jotenkin tuntuu mahdottomalta että yhtäkkiä tuliskin raskaaksi luomusti! Saatiin lisää rahaa lainaksi, niin mies yrittää askarrella sen mun kotteron kuntoon.. Mä niin toivon että riittäis sen yhden osan vaihto, niin ei tulis kun reilun satasen remppa :smiley-angelic001
 
Herukka ehkä oireettomuus onkin just sitä itteään :) toivottavasti plussa tulee! :happy:

Elisenda hyvä, jos auton saa fiksattua luultua edukkaammin :) rahahuolet on ihan peestä :banghead:
Ja oireita, jee! :happy: jospa se plussa nyt yllättääkin, kun vähiten odottaa :joyful:

Sain huomiselle lääkäriin ajan tuon vatsan takia. Ei siellä nyt kaikki ihan kunnossa ole, tai sitten on vaan tulossa vuosituhannen menkat :confused: Tänäänkin r-testi nega, nyt tosin vasta dpo9, niin sikäli varhaista. Jospa lääkäri määriskin hcg-labran, jos joudun antibioottikuurille; mun normiarvo on toooodella matala eli alle 1. Niin kai kiinnittymisen jälkeen olis jo jonkinlainen nousu, vaikkei testeissä näkyiskään? :bookworm:
Ilman näitä kaikenlaisia oireita en ees elättäis toivoa raskaudesta. Mut tuleeko valeoireet sitten alitajunnan toiveesta, tiiäpä tuotakaan :angelic:
 
Herukka, eihän tosiaan kaikille tuu mitään oireita. Ja sun lämmöt on ainakin hyvin koholla. Toivotaan nyt parasta!! :)

Elisenda, joo uskon ettei hirveästi oo luottoa yhtäkkiseen luomuraskauteen, kun täällä ei ole luottoa edes hoidoilla aikaansaatuun raskauteen. Toivotaan nyt kuitenkin, että teidät palkittais kaikkien vaikeuksien jälkeen tän kierron plussalla! ♡

ON: Dpo12, tissiaristus on edelleen tosi vaihtelevaa. Tänään tuntu jo hieman menkkakipua, eli ehkä mun luteaali on tällä kertaa lyhyempi. Tosin viimeksikin tais ekat menkkajuilinnat tuntua jo paria päivää ennen vuotoa. Vieläkin oon kahden vaiheilla, testaanko varmuudeksi huomisaamuna ennen lentokentälle menoa.
 
LaraS, millasia vatsaoireita sulla siis on? Voi hitsi! Mutta hyvä että sait ajan huomiselle. :) Ja ei tosiaan r-testissä varmaan mitään näkyiskään vielä. :)
 
Frozen jos et haluu testiä tehdä, niin jää odottamaan. Kyllä nyt ruualla uskaltaa reissussa pienen lasillisen viiniäkin juoda, vaikka raskaus olisikin aluillaan - tuskin terve raskaus lasillisesta pilautuu, vaikken muutoin alkoholia raskausaikana kannusta nauttimaan. Vaan eiköhän parasta oo vaan elää niinkuin ei olisikaan ja reissun jälkeen sitten palautua tähän arkeen joko menkkojen tai (plussa)testin muodossa :)
 
Frozen viime viikolla alkoi vatsassa tuntua kaikenlaista oiretta, oli etomista ja vatsa ihan kuralla ke ja pe. Niin ja närästystä :grin
Istuessa lievää kiputuntemusta, puolieroa on. Ja kävellessä tuntui arkuutta - kaikki oireet alavatsalla.
Vilunväristystä oli parina päivänä (joskus dpo5-6 seutuun?). Lämmötkin oli koholla vielä viikonlopulla, tänään jo laskenut :sorry: niin, hyvä tietysti, jos suolistotulehdusta on, että lämpö normalisoituu. Bbt mittariahan mulla ei oo enkä oo aamuisin lämpöjä mittaillutkaan, mut nyt oli sen 0.3-05° koholla eli ihan perusmittarillakin ero oli selkeä päiväaikaankin.
Kaikenlaista "oiretta" ollut siis, jotka voisi laittaa raskauden tai pms piikkiin. Vatsakipujen ja (ihan rehellisen) ripulin takia kuitenkin se suolistotulehduskin mahdollinen :confused: Olosuhteiden osalta en todellakaan hirveesti toivoa raskauteen oo laittanut, mutta oireet tietty sai toiveet nousemaan :sorry:
 
LaraS, ai niin sulla on/oli ihan tollasia oireita! Kannattaa tosiaan käydä tarkistuttamassa. :) Voi oispa ne raskausoireita! Luulis, että saat HCG-verikokeen, koska raskaus on mahdollinen. Joo mä mietin kanssa tota, ettei testais ja sit ottais viiniä ruoan kanssa, mutta sitten taas toisaalta kun tää on vika kokeilu ennen IVF:ää, en haluais riskeerata mitään (tosin joinhan mä mökilläkin puoli lasia skumppaa). Luin jostain rottakokeisiin perustuvasta lääketieteellisestä artikkelista, jossa käskettiin välttämään alkoholia ihan kokonaan. Sitten taas osa vetää ihan viinaakin tyyliin 10. raskausviikolla eikä siitä tule mitään. En varmaan olis näin "hysteerinen", jos meillä olis ennen IVF:ää vielä keinoja.

Lume, mitä sulle kuuluu? :)

Ja Bambin testiä odotellessa! Jos käy, voisin laittaa sulle jossain vaiheessa yksityisviestiä IVF:stä. :)
 
LaraS, toivottavasti olis raskaudesta johtuvia! Ja kun tuo sun hcg on lähtöjään noin matala, niin varmasti kestää että se sieltä nousee testeissä näkyvälle tasolle.

Frozen, mahtavaa jokatapauksessa kun pääset reissuun :happy: tuu kertomaan aamulla testin tulos, jos teet sellaisen :happy: olis kyllä niin mahtavaa, jos kaikesta huolimatta sulle tulis nyt plussa :Heartred

Bambin kuulumisia odottelen minäkin :happy:

ON: Aattelin käydä ostaan kuitenkin pari raskaustestiä oottamaan. Aattelin testailla kyllä vasta ke/to, oireista huolimatta ei oo yhtää sellanen olo että olis raskaana. Pe pitäis siis tulla täti, kun on sillon dpo13.
 
Elisenda, jee onnea kolmannesta tähdestä! :D Ja mikä ihmeen ailahtelevan tissikivun kuukausi nyt on meneillään?! Mulla on ihan sama, että välillä tuntuu tosi selkeästi, välillä taas ei ollenkaan! Odotellaan siis samalle päivälle tätiä, mulla tosin perjantai on dpo16, sillon on nyt aiemmissakin Ovitrelle-kierroissa täti tullut. Kunpa täti kiertäisi meidät kaukaa! Ja tosta "raskaana olevan olosta", niin jotenkin luulen, ettei mulla oo sellanen olo edes joskus jos oon oikeasti raskaana - on vaan aika vaikea uskoa, että toista viivaa elämänsä aikana siihen testiin ikinä saa. Ärsyttää, että oon näin pessimisti..! Ja joo, ilmotan tänne, jos aamulla testaan - edelleen oon kahden vaiheilla.
 
Täällä on monella jännät paikat! Paljon tsemppiä kaikille piinailijoille! :) Nyt kunnon plussa aalto!

Frozen, tsemppiä huomiseen testaukseen! Jos siis aiot testata :)

LaraS, toivottavasti vatsa kivut osoittautuisi raskausoireiksi!

Elisenda, onnea kolmannesta tähdestä! :)

Herukka, olisipa oireettomuus merkki plussasta!

ON: Itsellä on ihan tylsä vaihe kierrossa. Ei viitsi vielä alkaa edes ovista tikuttaa. Kp4 / 24-29.
 
Tulenpa mukaan tähän ketjuun. Uusi täällä vielä kaikin puolin. Kävin tänään gynellä ja diagnoosin sain "Määrittämätön naisen hedelmättömyys". Yritystä takana n. 1 v 3 kk. Sain terot ja clomit. 3 kk:n terokuuri jo takana ja yhdet normaalit menkat tulleet välissä, missä sain ovulaation tikutettua. En tiennyt että clomeja voidaan määrätä siinäkin tapauksessa että ovulaatio todistetusti on. Gyne sanoi, että saattaa kypsyttää parikin munasolua kerrallaan, jolloin mahdollisuudet tuplaantuu.

Tässä välissä on kontrolliultra pariin otteeseen ja jos ei kahdeksaan kuukauteen tapahdu mitään niin sitten sanoi että voidaan miettiä koeputkihedelmöitystä. Siinä vaiheessa laitoin stopin ja sanoin, että sitä pitää miettiä sitten, jos sen aika tulee. Rehellisesti en ole sitä miettinyt vielä yhtään.

Mulla ei varsinaisesti varmaan vauvakuumetta ole koskaan ollut, mutta ikää on 32 ja elämäntilanne sellainen että vauva olisi tervetullut ja molemmat lapsi kyllä haluttaisiin. Mutta välillä tuntuu, että pitäisikö musta tuntua kurjemmalta, kun menkat aina alkaa. Pitäisikö mun toivoa enemmän. Toisaalta mä aavistin jo silloin, kun alettiin yrittää, ettei varmasti tuu olemaan helppoa, niin ehkä olin jo valmiiksi asennoitunut ettei heti tärppää....

Mutta tällaisia mietteitä.
 
Ronya, toivottavasti aika kuluu sun mielestä nopeasti seuraavaan ultraan ja siitä inssiin! :)

Kyfira, tervetuloa mukaan! Onko teillä sperma tutkittu? Ja mulla on ihan sama homma, ettei varsinaista vauvakuumetta ole koskaan ollut - mun mielestä lapset ei oo mitenkään yli-ihania (olen opettaja, mikä varmaan selittää osaltaan asiaa :D ), mutta koska täälläkin ikää alkaa olla (sekä minä että mies täytetään tänä vuonna 31), viime vuoden alussa päätin, että kai sitä vois yrittää. Mies olis halunnu jo aiemmin, ja nyt tuntuu niin väärältä, että se joutuu odottamaan vielä lisää mun PCOS:n takia - tai voihan olla, ettei tää ikinä onnistu... Kävitkö julkisella vai yksityisellä gynellä? Ymmärrän, että puheet IVF:stä hirvitti, niin muakin vajaa puoli vuotta sitten, kun lääkäri siitä ekan kerran mainitsi, mutta nyt se tuntuu jo aika luontaiselta jatkumolta pistoshoitojen perään. :) Toivottavasti teillä Clomeilla tärppää! :)
 
Frozen, mikä lie kausi meneillään, en oo ikinä ees kuullu että tissikipu vois tälleen vaihdella koko ajan :eek: ihan mukavaa toisaalta, ettei oo megakipeet niinkun yleensä on!

Ronya, kyllä se oviksen metsästysaika sieltä pian tulee :happy: tsemppiä tylsään vaiheeseen!

Kyfira, tervetuloa :) toivottavasti lääkehoidoilla tärppää! Toisaalta se on omaa henkistä hyvinvointia ajatellen parempi, jos jokainen kp1 ei ole maailmanloppu :)
 
Elisenda, jep, ihmeellistä!

ON: Dpo13, nyt lentokentällä, en testannut ennen tänne lähtöä. Yritän olla ajattelematta koko asiaa reissun ajan. :) Toki jos menkat alkaa matkalla, niin sitten pitää ajatella. Tullaan torstaina myöhään takas, sillon saattaa menkat alkaa. Niin ja ajattelin mennä vesi-/limulinjalla, kun syön tota metmorfiiniakin ja sen kanssa ei kuulemma pitäis juoda ollenkaan (jätän aina lääkkeet ottamatta, jos on tiedossa edes lasillinen). :)
 
Frozen: Ei ole spermaa tutkittu. Kävin nyt yksityisellä, jossa lääkäri oli erikoistunut lapsettomuuteen.

Alkuvuodesta kävin julkisella ja silloin otettiin vaan perus verikokeet ja lääkäri sanoi että hyvinkin voi odottaa pari vuotta. Ja sanoi silloin mun menkoista, jotka vaihteli 25-46 päivää, että ihan on normaalin rajoissa. Itse kyllä tunnistin, että jotain häikkää on, kun välivuotoja niin usein ja ennen Nuvaringia pari vuotta sitten oli säännöllinen kierto. Mutta julkiselle puolellekin on nyt kuitenkin optio, kun lääkärin lausunnossa lukee että odotetaan muutama kuukausi ja sitten vastaanotolle yhdessä miehen kanssa. Mutta katsotaan nyt jos näillä lääkkeillä jotain tapahtuisi. Sinällään voisin ihan hyvin vielä muutaman kuukauden töiden puolesta odottaa että tärppää, mutta ei tässä iän puolesta tosiaan viitsi oikeen kovin pitkälle lykätä ja kun ei sitä koskaan tiedä kauan lopulta menee vai tärppääkö ollenkaan.
 
Kyfira tervetuloa mukaan! Toivottavasti clomeilla tulee tulosta :)
Sikäli hassua, että sulle on jo tollanen diagnoosi kirjattu, ilman että spermatutkimustakaan on tehty. Tietysti epäs. kierrot antaa aihetta epäillä, että jotain hormoni- tms. häikkää olis. Toivotaan, että pääsette reippaasti jatkoselvittelyihin, jos aihetta on.
 
Takaisin
Top