Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Frozen, toki se tilanne varmasti lapsen saatua on niin eri, ettei sitä jatkuvasti ajattele, ettei esim. henno komentaa kun oli niin vaikeaa sen saaminen. Mä luulen että on perusluonteesta enemmän kiinni se, että lelliikö vai ei. Mutta sittenpä sen vasta näkee kun/jos joskus on äiti :) Mä niin kovasti toivon, että sulla olis oireettomuudesta huolimatta kyytiläinen matkassa :smiley-angelic001

tttii, voi nyt hyvänen aika! Kumma jos ei tuolla annoksella ala tapahtua! Toivotaan, että tulis max 2 follia, tai sitten vasteen saaminen kestäis siihen asti että pääset IVF:n! Tsemppiä kovasti! Kuin kauan oot jo pistellyt tässä kierrossa?

LaraS, meillä on suht samat piinapäivät :happy: ja oliko jopa kp:t samat? Hitsiläinen, ihan epistä jos noita oireita tulee ilman että on aihetta!

ON: Lainahommaan ei oo tullut vielä selvyyttä. Oottelen että pankkitäti soittaisi. Jotain vihlontaa on taas tuntunut alavatsalla, mutta en jaksa innostua kun on sellaista ollut monasti aiemminkin :rolleyes: ainut mikä ihmetyttää, niin ei oo tissikivuista vieläkään tietoakaan! Tässä vaiheessa pitäis jo kyllä vähän ees aristaa.. Tosin illalla kun olin menossa nukkumaan, koira tallasi tissin päälle, sattui kyllä pirusti :hilarious: mutta sattuu kai se muutenkin :grin
 
tttii: Ihan totta? Voi hitto vie. Toivotaan että uusi annostus tuo mieleisen loppu tuloksen <3

Frozen: En ollut sanonut milloin testaan :) Tänään dpo 11 (idiootti olen) testasin puhtaan negan. Vatsan kuoraisua on nyt enää muutaman kerran päivässäja turvotusta on ollut alku viikosta asti. Ihan raivo roope oon myös ollut. Että niistä syytän kyllä tota lugesteronia. 3 päivää ihan täyttä naama väärinpäin menoa. Sama juttu oli silloin kun mulle laitettiin se ehkäisykapseli ja se sisälsi keltarauhaishormonia. Olin silloin 4kk ihan hullu :D ääk!
 
Elisenda, oon nyt pistellyt yhteensä 16 päivää, ens torstaina kun meen ultraan seuraavan kerran niin oon pistellyt siis 3 viikkoa, ja tänään kp20 jo. Vaikka eihän noilla kiertopäivillä tässä nyt oo oikeen merkitystä. Toivottavasti pankin kanssa saatte sovittua nyt :/ mikä dpo sulla nyt?

Herukka, kaikesta sitä oireita tuleekin ja kaikenlaisia :D Anna meijän kaikki kestää :D eikä sitö koskaan tiiö vaikka siellä ruoais r-tikku tummuu? Mitä teillä oli suunnitteilla jatkoon jos nyt täti tuliskin kylään? Inssiä vaan?
 
tttii: Joo, inssejä tehdään max 4 kertaa. Mutta jos miehen siipat ei tuosta parane niin sitten varmaan sinne mikrohedelmöityshoitoihin helsinkiin. Veikkaan että ne ovat sitten ens vuoden juttu, jos sinne asti tarvitsee mennä.. Ainahan se ois niin helppoa kun se r-testi näyttäis plussaa <3
 
LaraS, kyllä sun oireet kuulostaa niin paljon paremmilta kuin mun. :) Jotenkin mä luulen, että vatsassa pitäis tuntua edes jotakin... En mä taida testata sitä vitivalkeaa negaa ollenkaan vaan odotan ens viikon torstaina/perjantaina tätiä saapuvaksi. :)

Tttii, siis voi nyt itku! :( Aika jännä mun mielestä, että seuraava ultra on vasta ens torstaina, vaikka annosta nostetaan. Mutta varmasti klinikalla tiedetään parhaiten. :) Uskon, että on sekavat fiilikset sen suhteen, haluaisiko vasteen löytyvän pian vai olisko parempi kasvattaa folleja iso määrä IVF:ää varten...

Elisenda, joo varmaan hemmottelu on enemmän luonteesta kiinni. Mutta tosiaan sitten vasta tietää, jos/kun itse on äiti. Harmi, ettei laina-asiaan vielä tullu selvyyttä. Olispa noi sun oireet merkki raskaudesta..! Ja joo, varmasti koiran tallaaminen sattuu joka tapauksessa! :D

Herukka, voi hitsi, pahoittelut negasta, mutta se ehtii vielä hyvin muuttua plussaksi! :)
 
tttii, mä pistelin ekalla kokonaisella hoitokierroksella vähän alle 3 viikkoa ja seuraavalla kerralla tasan 21 vrk. Malttia, kyllä se vaste sieltä tulee!! Hoitaja yhdellä käynnillä sanoikin mulle, että aamun asiakas oli pistellyt 35 vrk ennen kuin vaste tuli.. et joillakin se vaan tulee hitaasti. Tsemppiä!
 
Herukka, pahoittelut negasta :sad001 toivottavasti vielä muuttuis plussaksi :happy:

tttii
, oothan tuota jo saanut pistellä! Mutta on kumma juttu jos ei ens torstainakaan näy vastetta :confused: Muistelinkin että Eltsi sai kans pistellä taannoin vaikka kuin kauan ennenkuin vaste tuli. Tänää on mulla dpo 7 :happy:

Frozen, ei sekään oo kivaa, että joka kuukausi tuntuu kaiken maailman raskausoireita, mutta sitten ei kuitenkaan koskaan oo raskaana :sorry: mut mä oon googlannu varmaa miljoona kertaa "oireet ennen plussaa" ja joka kerta tullu siihen tulokseen, että ne oireet voi olla mitä vaan tai sitten ei mitään :)

ON: Oon nukkunut pari yötä ihan törkeen huonosti! Niin ärsyttää mennä silmät ristissä töihin :dead: ja viikonloput on vielä kaikista rankimmat mun duunissa :sour: mutta ens viikon lauantaina mulla on jo loma, jee :happy:

Elisenda kp 20/n.27 dpo 7
 
Elisenda joo, samat kp:t ja oletettavasti dpo myös :) jee, enää viikko sulla lomaan! Sen onneksi jaksaa väsyneenäkin, kun tietää että kohta helpottaa ja saa levätä :happy: mut kokemuksesta tiiän, millasta on vähillä unilla duunit vääntää :confused: tsemppiä! :Heartpink
 
Elisenda, jep, ollaan kaikki niin erilaisia, että jollain ei oo mitään oireita ja jollain taas kaikki mahdolliset oireet jo vaikka kuinka aikaisin. Ja sit kun ne oireet voi usein olla myös PMS-oireita. Ei oo helppoa tämä! Paljon tsemppiä töihin ja onneksi sulla pian on loma! :)

Bambi, oletko jo testannut? :) Mä niiiiin toivon, että tää toka IVF on tuottanut tulosta!! ♡

ON: Oon alkanu pohtia sitäkin vaihtoehtoa, pitäiskö kuitenkin siirtyä IVF-hoitoihin julkiselle. Selvitään siis taloudellisesti yhdestä yksityisestä IVF:stä, mutta ei useammasta. Tosin jos siirrytään julkiselle, siellä varmaan halutaan kokeilla vielä pistoksia ja luultavasti inssiä siihen yhdistettynä (kun taas yksityisellä torpattiin inssi täysin meidän tapauksessa)... Tosin mulle käy luultavasti pistosten kanssa kuten Eltsille ja tttiille, että yhä vaan pidempään joutuu pistelemään, eli yhä vaan enemmän ultrauskertoja tarvitaan, mikä tietää hirveästi palkattomia poissaoloja töistä ja sijaisten hommaamista aika lyhyellä varoitusajalla. No, täytyy kysyä, mitä klinikalla arvioidaan tosta, siis että haluaako julkinen kokeilla pistoksia + inssiä; luultavasti haluais. Siellä siis IVF:ään vois pahimmassa tapauksessa päästä vasta vuoden kuluttua... Kyllä olis elämä niin paljon helpompaa, jos tää onnistuis normaalilla menetelmällä kuten suurimmalla osalla onnistuu!! Onneks te kaikki ootte olemassa. ♡
 
Herukka, toivotaan että nyt jostain noista neljästä inssistä nappais, mitä nopeemmin sitä parempi tietty :)

Frozen, joo munki mielestä aika jännä et vasta viikon päähän laitettiin, koska jos nyt lähtee kasvamaan niin se saattaa ens torstaina olla jo liianki iso. Mut kaipa se lääkäri tietää parhaiten.. vaikuttaiskohan se että jos yksityiseltä saa tekstiä missä kerrotaan että kaikkea mahdollista ollaan kokeilu siellä, paitsi IVFää? Luulis että jollain tavalla suoraan yksityiseltä vois päästäkkin siihen julkisen IVF jonoon :O kannattaa varmaan kysellä teijän klinikalta jos ne osais auttaa asian kanssa?

Eltsi, joo eihän sitä pitäis huolestua kun mullekkin on sanottu että joillain menee jopa yli 40 päivää.. kiitos tsempeistä :) ja kiva tietää etten oo yksin ainoo tän asian kanssa painiva.

Elisenda, yritä jaksaa lomaan saakka! Mullakin enää viikko töitä, sitten viikon loma. Tsemppiä piinailuun ;)

ON: eipä tässä oikeestaan muuta kun että vähän tuo annoskoon nosto on tuonut taas entistä enemmän finnejä :( inhottavaa.
 
Frozen, meillä ainakin vaikutti yksityisellä tehdyt ovulaation induktiot hoitosuunnitelmaan naikkarilla ja varmaankin se että yksityisellä puolella oltiin todettu jo hedelmättömyyden johtuvan pääasiassa mun ovuloimattomuudesta.

Ymmärtääkseni oltaisiin suoraan päästy ivf-jonoon (jonotusaika 6 kk), jos oltais haluttu. Me haluttiin kuitenkin kokeilla inssiä ja vasteesta riippuen oltaisiin tehty inssejä 1-3 ennen ivf-jonoon siirtymistä. Meillä ainakin edettiin tosi nopeaan, kun tarvittavat tutkimukset oltiin jo tehty yksityisellä. Itselle jäi ainakin semmoinen fiilis, että meitä kuunneltiin tosi hyvin että miten halutaan edetä.

Täällä raskaus on jo yli puolen välin. Käyn välillä lukemassa teidän kuulumisia ja jännäilen teidän mukana. Toivon niin kovin tänne monelle pian plussia. Ihanaa kesää:)
 
Tttii, joo ja sullahan saattaa olla siellä ens torstaina jo monta johtofollia! Vaikka kai se aika epätodennäköistä on, kun nyt on munasarjat vastanneet niin hitaasti. Harmi, että finnejä tulee, mutta toivottavasti se on merkki siitä, että pistokset tehoaa! :) Niin, täytyy tosiaan kysyä ens viikolla klinikalta, mitä ne sanoo mahdollisesta siirtymisestä julkiselle. Vitsi kun lääkekatto on ihan kohta täys, mutta ei julkisella varmasti pääse IVF:ään tän vuoden aikana. :(

Sininen kirahvi, kiva kuulla sinustakin, vitsi oot jo pitkällä! :) Kiitos kannustuksesta sekä tiedoista; en muistanutkaan, että siirryitte yksityiseltä julkiselle. Millä tavalla yksityisellä tehtiin OI-hoito(ja) sulle? Eikö siellä saatu johtofollia aikaan? Oliko niin, että eka pistoshoito julkisella toi tuloksen? Yhdistettiinkö siihen inssi? Anteeksi kysymystulva! Hyvä tietää, ettei julkisella välttämättä odottais kuutta pistoshoitoa ja inssiä ennen IVF-jonoa. :) Ihanaa kesää ja odotusta sinne! :)
 
LaraS, joo kyllä se viikko menee vaikka väsyttää :) ja mä oon nyt tän kesän suunnitellu mun työpisteen työlistat, niin oon laittanu ens viikolle itelleni kaikki helpoimmat hommat, ihan tarkotuksella :grin

Frozen, joo sen kun tietäiskin että mitkä kaikki on PMS oireita, kun nekin vaihtelee alvariinsa! :rolleyes: Oiskohan sellainen mahdollista, että jos kävisitte yhden IVF:n yksityisellä, ja jos se ei tuo toivottua tulosta, niin menisitte julkiselle jatkamaan? Mutta sitten selviää enemmän, kun kysyt klinikan mielipidettä.

ttiii, jospahan se lääkeannoksen nosto kasvattais muutakin kun finnejä :happy: tsemppiä sullekin loman odotukseen :)

Sininen Kirahvi, voi kun oot jo pitkällä :happy: mukavaa loppuraskautta, tulehan välillä kertomaan kuulumisia :happy:

ON: Alkoihan ne tissit aristaa viimein, ihmettelin jo että mikä on :rolleyes: aina kun alavatsaa vihlaisee, tulee toivonkipinä, että olisko siellä joku! Mut sitten kun vihlonta lakkaa, niin tulee sellainen plääh-olo, että tuskimpa vainen. :sorry: Mun auto hajosi vuorostaan tänään, jouduin lainaamaan siskolta rahaa uusiin osiin. Onneks miehellä on huomenna vapaapäivä, toivottavasti saa sen korjattua!
 
Frozen, mulla tehtiin kolme ovulaation induktiota letroilla ja Ovitrelle joka kierrossa irrotukseen. Yksi kolmesta yrityksestä tuotti ovulaation. Muissa oli paljon pieniä folleja, muttei yksikään lähtenyt sitten kasvamaan johtofolliksi. Meidän piti seuraavaksi tehdä yksityisellä inssi pistoksin, mutta päädyttiin siinä vaiheessa laittamaan lähete myös julkiselle. Olin itse jo tuossa vaiheessa valmis ivf:ään yksityisellä, mutta todettiin että muutaman kuukauden tauko on paikallaan. Jostain käsittämättömästä syystä heti ekalla kierrolla sitten naikkarilla tärppäsi pistosten avulla, vaikkei inssiin asti edes päästy.

Meillähän meni ensimmäinen vuosi yrityksestä täysin luomusti, ovuloin ehkä maksimissaan pari kertaa. Varsinkin viime kesä oli tosi raskasta aikaa, kun tuntui että kaikkensa tekee mutta mitään ei vaan tapahdu. Tuntui välillä, ettei mieskään ymmärrä mitään, vaikka kyllähän se sillekin oli raskasta. Käsitteli vaan niin eri lailla asiaa. Lapsettomuus on niin raskas ja omanlaisensa kokemus jokaiselle, joka siitä joutuu valitettavasti kärsimään. Toivon niin kovasti jokaiselle teille plussaa. Onneksi nykypäivänä on ihan hirveän hyvät mahdollisuudet onnistua viimeistään sitten erilaisten hoitojen avulla, jotka kehittyvät vieläpä koko ajan.
 
Elisenda, se toivonkipinä on aina niin ihana, mutta usein melkein heti tulee just tollanen "plääh"-olo, kun ei oo koko yritysaikana edes haaleeta hailuraa saanu r-testiin. Voi hitsi ton auton kanssa! Meilläkin oli just toinen auto ihan vaan vuosihuollossa, 350 e, vaikkei mitään "vikaa" ollu, tosin tollahan just pyritään estämään suuremmat viat. Ja toinen auto pitää käyttää vielä loman aikana myös huollossa, ettei tarvii sit mitään vara-autoa töihin. On tää auton omistaminen niin halpaa... Toivottavasti miehesi saa auton kuntoon! Teille on kyllä kasautunu noita rahahuolia ihan riittävästi. :( Ja joo, pitää kysyä, että saako yhden yksityisen IVF:n jälkeen mennä suoraan julkisen jonoon, vai haluaako ne vielä yrittää OI-pistoksia ja inssiä, kun sellanen yhdistelmä jää nyt näillä näkymin kokonaan yksityisellä väliin...

Sininen kirahvi, jep, jokainen käsittelee tätä niin eri tavoin. Mustakin välillä tuntuu, ettei mies täysin ymmärrä, vaikka varmasti raskasta on hänellekin. Yhdistettiinkö sulla siis Letroihin aina Ovitrelle, vaikkei johtofollia joka kerta ollutkaan? Ihanaa, että pistokset tuotti heti julkisella tuloksen! :)

ON: Dpo11, tissit on edelleen arat vain silloin tällöin, kun ennen ne on näillä dpo:illa ollu koko ajan. Ehkei keltarauhanen toimi kunnolla... Mietin sittenkin, pitäiskö varmuudeks testata se nega tiistaiaamuna ennen lentokentälle lähtöä, niin vois sitten reissussa ehkä juodakin jotain...
 
tttii, ootpas kauan pistellyt! Toivottavasti annoskoon nostolla saatte vastetta :)

Elisenda, voi ei, kun autokin vielä hajosi. Rahahuolet on niin kurjia :sad001 Toivottavasti vihlonta olisi oire raskaudesta. Tsemppiä!

Herukka, toivottavasti negatiivinen testi muuttuisi positiiviseksi!

Frozen, toivotaan että testi olisi positiivinen.:) Ihanaa reissua!

ON: Täällä kp3, vuoto alkoi perjantaina. Vähän meinaa masentaa, vaikka tiesin ettei tästä kierrosta ilman hoitoja tuu mitään. Mutta nyt sovittu folli ultra kp11. Ja tässä kierrossa toivottavasti päästään inssiin asti:)
 
Ronya, kiitos! :) Toisaalta tiedän sen negan masentavan, niin mietin, pitäiskö vaan odottaa menkkoja reissun jälkeen (luultavasti perjantaille)... Ja voi harmi, pahoittelut uudesta kierrosta. :( Toivon todella, että pääsette inssiin nyt ja se tuottaa tuloksen!! ♡
 
Frozen, munkin autoon pitäis huolto tehdä, mutta ei nyt tiedä tuleeko siitä peliä enää edes.. mies sai korjattua, mutta hajosi pian sen jälkeen eri kohdasta :sad001 lomallaki tarvisin autoa, ärsyttävää perua kaikki mitä on sopinu jos sitä ei saa enää korjattua. Ultrattiinko sulla enää oviksen jälkeen? Ainakin voisi hyvällä omalla tunnolla juoda reissussa viiniä, jos tiistaina testaat negan. Mutta ymmärrän täysin tuon että ei haluaisi testata ja pettyä, jos ei toista viivaa tulekaan :sorry:

Ronya, pahoittelut tädistä :sad001 mutta pianhan tuo folliultra on, toivottavasti inssi onnistuu tähän kiertoon :happy:

ON: En voi käsittää miten voi olla niin paha karma, autojen hajoilun suhteen ja muutenkin, se laina-jupakka ja koira sairastuu ja kaikki mahdollinen yhtä aikaa :dead: tekis mieli hinata koko auto romuttamolle, mutta tarvisin sitä vielä syyskuun alussa pari viikkoa :sour: sit toi tissikipu on ihan outoa nyt, välillä katoaa kokonaan, eikä oo lähellekkään niin kipeet kun normaalisti tässä vaiheessa ovat.

Elisenda kp 22/n.27 dpo9, ei oo montaa piinapäivää enää jäljellä :joyful:
 
Elisenda, no kyllä on huono tuuri nyt tosiaan siellä! :( Mulla on ihan sama ton tissikivun kanssa, että välillä katoaa kokonaan! Tosi outoa!! Ei ultrattu oviksen jälkeen, ja koska viimeinen ultra tehtiin klinikan kesäloman takia sillon ku folli oli 11 mm, kai on mahdollista, ettei se edes ollu tarpeeks iso irrotuspäivänä, joten voi kai olla teoriassa mahdollista, ettei mitään ovista edes tapahtunu. Toivottavasti autosi kestää ja muihinkin rahajuttuihin tulee pian selvyys! :)
 
Takaisin
Top