Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
tttii, tuli nyt ihan väärän lääkkeen nimi mulla tuohon ensin :hilarious: eli primaspania tarkoitin, se on niinkuin mini-aspiriini. Aspiriini ohentaa verta, joten lisää verenkiertoa myös kohdussa ja vähentää tukostaipumusta. En tiedä kuinka hömppää tuo on, mutta jotkut lääkäritkin on määränneet hedelmöityshoidoissa oleville tuollaista pientä annosta aspiriinia.

Herukka, miten pitkä sulla luteaalivaihe on? Lyhyt kierto on kyllä mukava, kun on vähempi ooteltavaa :grin ja mulla taitaa jäädä tämäkin kierto 25 päivään kun ovis oli niin aikaisin.
 
Täällä hätähousu uittanut jo r-testejä :shy: (anna mun kaikki kestää) :laughing021 negojahan ne oli, enkä kyllä oleta niiden plussaksi muuttuvan. Toivottavasti nämä oireet sitten enteilee kierron vaihtumista piakkoin :) olis mahtavaa, kun kroppa älyäis toimia ilman lisähormoneja :happy: siis eka terolutiton kierto 6 kuukauteen (tai siis kiertoon, kun on ollut pitkiä kiertoja).
Jännittää myös, kun tilasin sen sylki-ovulaatiotestin, että miten se mulla toimii! Kiva päästä testaamaan :p
 
Niin ja Bambin kuulumisia täälläkin mietiskelen :rolleyes:

Ja kellä kaikilla nyt oli follinkasvatusultrat ja muut käsillä :nailbiting:
 
LaraS, mikä sulla nyt on, dpo 6? Ei ehkä ihan vielä näkyiskään mitään testissä :happy: mut tosi hyvä edistysaskel olis sekin, että kierrot ei venyis enää! Toivottavasti sylki-ovistesti toimis sulla hyvin! :)
 
Elisenda niin, luultavasti se dpo6 tai vähemmänkin. Siksi tässä onkin niin taula olo, kun piti jo mennä testaamaan :wacky: toisaalta mulla on ollut aikaisia oviksia aiemmin niin kaikki on mahdollista :grin
 
tttii: Sanos se. Tänään aamulla näytti 37 ja yöllä mies herätti minut ja kysyi onko mulla kuumetta kun olin niin lämmin. Olo on kuitenkin ihan normaali, vähän ehkä kurkku on karhean oloinen. Oliko sulla huomenna se ultra?

Elisenda: Mulla luteelivaihe on 14-16 päivää.

Nyt kp 26/29-32 dpo 10
 
LaraS, saahan sitä testata toki :happy: varsinkin kun ei oo ihan varman oviksen ajankohdasta!

Herukka, ompas jännä kun lämmöt on noin koholla! Olispa se merkki kyytiläisestä :)

ON: Tulipa taas semmonen yllätys että hohhoijaa. Meillä kun on yks vanha asuntolaina, myytiin muutama vuosi sitten talo tappiolla erinäisistä syistä, niin jäi se loppulaina meille maksettavaksi. Siinä muutosvaiheessa oli sit tullut virhe, ja näin ollen vajaa 10tonnia erääntyy maksettavaksi ens kuussa :eek: nyt sitten koitetaan selvittää saako laina-aikaa pidennettyä, kun uutta lainaa ei voida ottaa. Ja eikä oo ihan tuommosta summaa sinne kerralla maksaa :sad001 Ja eikä oo mitään todisteita pankille siitä, että puhuttiin virkailijan kanssa ihan eri juttuja, kun mitä se oli papereihin kirjannut.. Tietysti olis pitänyt sillon tarkkaan lukea ne paperit, ettei tollasta virhettä olis tullut :sad010
 
Elisenda oho, mikä tilanne :excited001 kyllä varmaan pankilta joustoa löytyy tuollaisessa tilanteessa. Toivotaan näin :smiley-angelic001 kyllä asiat selviää, tsemppiä :Heartpink
 
LaraS, toivotaan et onnistuis, pankinjohtaja sen päättää.. ja siinä lainassa kun on vakuutena miehen vanhempien omaisuutta, niin ei oo yhtää hyvä jos päättävätkin realisoida :sad001 ihme sotku.

On: otin punkkupullosta huikan, jos auttais sitä mahdollista alkiota kiinnittymään.. olipa pahaa, maistu ihan laihalta pilaantuneelta mehulta :woot:
 
Mökkireissulta palattu, varmasti unohdan jonkun jolle oli tarkoitus kommentoida, sori! Täällä on keskusteltu raha-asioista, jotka valitettavasti aiheuttaa monille päänvaivaa, eikä nää lapsettomuushoidot ainakaan edesauta tilannetta. :( Tiedän, että selvitään yhdestä yksityisen IVF-hoidosta, mutta pelottaa, että jos niitä tarvitseekin useamman, että mitä sitten. Ja mä oon teidän monen muun kanssa samaa mieltä, että lapsella ei tarvitse olla muotivaatteita, kaikkia uusimpia leluja ym.! Omassa työssäni nään niin paljon kusipäisiä teinejä, jotka on tottuneet saamaan kaiken, kun mielestäni nimenomaan vanhemman tärkein tehtävä olis tuottaa lapselle pettymyksiä. Oon ennenkin kirjottanu tänne, että mua pelottaa, että jos joskus onnistutaan saamaan lapsi, jonka alulle saamiseen on tähän mennessä menny n. 4 000 e (ja luultavasti IVF vielä päälle, eli yht. n. 7 000 e), miten mä osaan olla sille tarpeeks ankara. Oon muistuttanu miestäkin, että jos ihme käy ja meillä on joskus muksu, meidän ei pidä ajatella sen olevan täydellinen vaan meidän on todella kasvatettava se. Onneks ei olla rikkaita, että tarttis pelätä että me ostettais sille tonnin puhelimia, kymppitonnien mopoautoja tms.

Elisenda, tosi ikävä tilanne teillä noiden raha-asioiden kanssa! :( Tottakai sitä ajattelee, että virkailija puhuu samoja juttuja kuin mitä siellä papereissa lukee. Surettaa ja suututtaa teidän puolesta. Toivottavasti saatte asiat järjestymään! Ja voi kunpa toi äklön punkun juominen ei olis ollu turhaa vaan siellä olis tyyppi kiinnittymässä!! :) Paljon tsemppiä!! ♡

Deb, kiva kuulla sinusta! :) Hienosti oot saanu jo painoa putoamaan. :)

Alina16, tulehan jooko sitten tännekin kertomaan, kun sut on ultrattu. :) Ja joo varmasti tossa on perää, että pitkänä yritysaikana kunnon nollaaminen luteaalivaiheessa voi jopa edesauttaa raskautumaan, kun se vähentää stressiä. :)

Tttii, toivottavasti oireettomuudesta huolimatta siellä ois folli kasvamassa kunnolla! :) Mullakaan ei läheskään aina oo follinkasvukipuja. Tuu kertomaan sitten seuraavan ultran jälkeen tilanne. :)

Herukka, varmaan ootkin jo kertonu, mutta millon meinaat testailla? :) Sun testiä odotellessa!

LaraS, niin varhainen dpo sulla että tuskin vielä mitään pitäis näkyäkään. :)

ON: Dpo8, rinnat on ajoittain arat ja ajoittain ei taas ollenkaan, en ymmärrä! Join mökkireissulla puol lasia skumppaa, mutta en enempää, vaikka sainkin ihmettelyä osakseni. Tänään on paleltanu ja väsyttäny, mutta johtuu varmasti viileästä mökki- ja ulkoilu-ilmasta sekä liian vähistä yöunista. Vatsatuntemuksia ei ole lainkaan, eli tätiä odottelen viikon päähän. Edelleenkään ei harmainta aavistusta siitä, mitä sanon klinikalle IVF-hommasta ens kiertoon.
 
Elisenda, joo primaspanin tiedänki :) ei herranen aika kun inhottaa tollanen että jonkun toisen takia itse pitää kärsiä, toivon teille niin paljon onnea matkaan tohon asioiden selvittelyyn, ja tietty kaikkeen muuhunkin :)

LaraS, hmm miten se sylkitesti toimii? Onko siinä jotain vaihtoliuskoja vai onko se sellanen että kun kerran maksaa niin ei tartte mitään lisä juttuja enää ostella? Tsemppiä piinailuun :D vielähän tässä on aikaa

Herukka, juu mulla tänään iltapäivällä ultra. Hmm, oiskohan siellä nyt joku salamatkustaja mukana :) peukut pystyyn!

Frozen, toivottavasti oli mukava mökkireissu :) mulla on ollut vähän sama mielessä, tai siis pelkään kun sitä lasta on niin kauan toivottu ja yritetty, että lellinkö sen sitten ihan täysin sen takia. Noh sen näkee sitten. Samaan aiheeseen ehkä ihan pikkusen liittyen niin siskon kanssa puhuin, että onko mulla "lupaa" saada esim burnoutia tai onko "lupaa" olla väsynyt tai itkeä tai muuta, kun kerta sitä lasta on niin kovasti haluttu ja yritetty? Sisko sanoi että tottakai on lupa kaikkeen samaan mitä kenellä muullakin. Tuntuu että jotkut tietynlaiset ihmiset saattais esim sanoa että "ei sulla oo varaa burnoutiin, iteppähän sitä lasta niin kovasti halusit" . En nyt tarkota että pakosti mitään burnoutia tulee mut esim jos on ihan super väsynyt kun vauva on ollut vaikka kipeenä tai muuta vastaavaa. Tsemppiä nyt että se täti jäis vaan tulematta. Tai sitten siihen että mitä sinne klinikalle aikoo kertoa IVF : stä

Napailua iltapäivällä taas ultran jälkeen
 
tttii tuolla plussa vai ei -ketjussa on ollut viime aikoina mielenkiintoista seurata tuota sylkitestin käyttöä :) eli sellainen mini-mikroskooppihan se käytännössä on. Siihen laitetaan sylkipisara, annetaan kuivua ja tiiraillaan kuviota, joka hormonitoiminnan vaihtelun aikana muuttuu. Vissiin paristot lähinnä uusittavissa (kestänee nekin aika monta kiertoa :laughing002) - muutoin ei tarvi kai osia uusia :happy: Mulla ei vielä omakohtaista kokemusta ole, niin en sen tarkemmin osaa sanoo :) mut pitkään siitä haaveillut ja lopultakin sijoitin siihen :happy090 äkkiä kuitenkin hankkinee hintansa takas, jos toimii eikä tarvi o-testejä joka kiertoon ostella uiteltavaksi.
 
Ja lisää "oireita". Vatsa sekaisin, vilun väristyksiä ollut jo parina päivänä, väsymystä, ärtyneisyyttä, ja äsken kainalosta lämpö 37,2° (eilen olisin jo mitannut, mut ei ollut mittaria), hiukan etovaa oloa.
Tosin ehkä tää voi olla mahatautiakin :grin
 
LaraS, ahaa, mielenkiintosta.. täytyypä tutkia paljon se tollanen vehje sitten kustantaa? Itellä olis just o-tikkujen tilaus käsillä, jos sitä tilaiskin tollasen..
 
Tttii, just tota samaa oon kanssa miettiny, että jos tää joskus onnistuu, onko "lupaa" olla uupunut, kun kerran niin monet kivet on tullu sen muksun saamisen takia käännettyä. Kyllä vauva-aika on luultavasti suht raskasta, ja sen jälkeenkin tottakai - teiniajasta puhumattakaan. Kuitenkin nyt ainakin tuntuu siltä, että kaiken sen on valmis kestämään, jos vaan lapsen joskus saa. Sun ultrakuulumisia odotellessa! :)

LaraS, vitsi mitä oireita! Mikä dpo sulla onkaan, 6 tms., jos kerran ovis oli oletettavasti viime viikonloppuna? :) Ja mielenkiintoinen toi sylkitesti! :)

ON: Dpo9, nyt taas ei lainkaan tissiarkuutta, mutta usein se voimistuu iltaa kohti, outoa!
 
tttii taitaa olla noissa kotimaisissa verkkokaupoissa jotain 40€ luokkaa. Ite tilasin ebaysta parilla kybällä :)

Frozen joo, mullahan ei se lh-huippu jäänyt testiin, mutta aika vahvat kuitenkin. Niin varmaan joku dpo6 :)
Mites, millonka meinaat tehdä testin :rolleyes: :nailbiting: lupaavia oireita sullakin :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Omaa napaa. Että nyt nakertaa ja hiertää ja pännii ja kaikkea mahollista. Ei siis vieläkään ollut yhtikäs mitään tapahtunu. Lääkäri kysy että haluanko keskeyttää vai nostetaanko annosta. Ja annostahan nostettiin nyt 100IU hun
 
tttii voi että, onpas nyt kasvu tiukassa :depressed: toivotaan, että vaste tulee nyt isolla annoksella ja pääsee seuraavaan vaiheeseen. Tsemppiä! :Heartpink
 
Napailua vielä.. toisaalta haluisin että nyt tää uus annos toisi sen yhden max 2 johtofollikkelia mahdollisimman pian, mutta toisaalta lääkäri tossa muistutteli, että ei maailma siihen kaadu jos tämäkään ei vielä vastetta anna, kun se IVF aukee 2 viikon päästä, että jos sinne saakka menee niin buustataan oikeen kunnolla ja kerätään sitten iso kasa munasoluja kerralla. En tiiö kumpaa tässä odottais, vai odottaako mitään. Ens viikon torstaina vasta seuraava ultra ja E2 arvo.
 
Takaisin
Top