Mökkireissulta palattu, varmasti unohdan jonkun jolle oli tarkoitus kommentoida, sori! Täällä on keskusteltu raha-asioista, jotka valitettavasti aiheuttaa monille päänvaivaa, eikä nää lapsettomuushoidot ainakaan edesauta tilannetta.
Tiedän, että selvitään yhdestä yksityisen IVF-hoidosta, mutta pelottaa, että jos niitä tarvitseekin useamman, että mitä sitten. Ja mä oon teidän monen muun kanssa samaa mieltä, että lapsella ei tarvitse olla muotivaatteita, kaikkia uusimpia leluja ym.! Omassa työssäni nään niin paljon kusipäisiä teinejä, jotka on tottuneet saamaan kaiken, kun mielestäni nimenomaan vanhemman tärkein tehtävä olis tuottaa lapselle pettymyksiä. Oon ennenkin kirjottanu tänne, että mua pelottaa, että jos joskus onnistutaan saamaan lapsi, jonka alulle saamiseen on tähän mennessä menny n. 4 000 e (ja luultavasti IVF vielä päälle, eli yht. n. 7 000 e), miten mä osaan olla sille tarpeeks ankara. Oon muistuttanu miestäkin, että jos ihme käy ja meillä on joskus muksu, meidän ei pidä ajatella sen olevan täydellinen vaan meidän on todella
kasvatettava se. Onneks ei olla rikkaita, että tarttis pelätä että me ostettais sille tonnin puhelimia, kymppitonnien mopoautoja tms.
Elisenda, tosi ikävä tilanne teillä noiden raha-asioiden kanssa!
Tottakai sitä ajattelee, että virkailija puhuu samoja juttuja kuin mitä siellä papereissa lukee. Surettaa ja suututtaa teidän puolesta. Toivottavasti saatte asiat järjestymään! Ja voi kunpa toi äklön punkun juominen ei olis ollu turhaa vaan siellä olis tyyppi kiinnittymässä!! :) Paljon tsemppiä!! ♡
Deb, kiva kuulla sinusta! :) Hienosti oot saanu jo painoa putoamaan. :)
Alina16, tulehan jooko sitten tännekin kertomaan, kun sut on ultrattu. :) Ja joo varmasti tossa on perää, että pitkänä yritysaikana kunnon nollaaminen luteaalivaiheessa voi jopa edesauttaa raskautumaan, kun se vähentää stressiä. :)
Tttii, toivottavasti oireettomuudesta huolimatta siellä ois folli kasvamassa kunnolla! :) Mullakaan ei läheskään aina oo follinkasvukipuja. Tuu kertomaan sitten seuraavan ultran jälkeen tilanne. :)
Herukka, varmaan ootkin jo kertonu, mutta millon meinaat testailla? :) Sun testiä odotellessa!
LaraS, niin varhainen dpo sulla että tuskin vielä mitään pitäis näkyäkään. :)
ON: Dpo8, rinnat on ajoittain arat ja ajoittain ei taas ollenkaan, en ymmärrä! Join mökkireissulla puol lasia skumppaa, mutta en enempää, vaikka sainkin ihmettelyä osakseni. Tänään on paleltanu ja väsyttäny, mutta johtuu varmasti viileästä mökki- ja ulkoilu-ilmasta sekä liian vähistä yöunista. Vatsatuntemuksia ei ole lainkaan, eli tätiä odottelen viikon päähän. Edelleenkään ei harmainta aavistusta siitä, mitä sanon klinikalle IVF-hommasta ens kiertoon.