Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Äh, oon pahoillani ettei olekaan ollut jaksamista vastailla teidän kuulumisiin. Lueskellut kuitenkin ahkerasti. Täällä kp 12/27, eilen ovisplussa ja tänään aika selkeet ovulaatiokivut, tallettelut dpo -3 ja -1. Jätetään siis jälleen kerran herran haltuun. Toivotaan, että huomenna jo lämmöt nousisi merkiksi oviksesta. Viikonloppuna ajattelin kuitenkin ihan huoletta festareilla ottaa alkoholia, enkä kerrankin elää niinkuin olisin jo raskaana :shy:
 
Villisilmä kiva, että o+ tullut ja nyt piinailut saa alkaa :) ja just festareilla itsekin olleena totean, että hyvää tekee! Mahtavanmukavia festejä :dance011
 
LaraS, joo 20 antraalifollikkelia per puoli. Ei oo otettu testosteroneita eikä paljon muitakaan verikokeita. Täytyy pyytää että ottavat ne ennen kuin inssiin mennään. Mulla on vielä ens viikko töitä, sitten alkaa loma :) ompas kyllä ikävän oloinen palkkaus sulla! Mullakin oli provikkapalkka viime työssä, mutta työ oli sellaista että pääsi aina provikalle, mutta se kuinka paljon, niin vaihteli kuukausittain. Jospa pystyisit jossain vaiheessa vähän lomailla :happy:

tttii, ompa nyt kumma kun ei mitään tapahdu :dead: ja vielä sekoilua arvojen kanssa! Tuleeko sitten yhdyntäkielto, jos yhtäkkiä pamahtaakin monta johtofollia? Toivottavasti kaikki menis nappiin viivästyksistä huolimatta.

Frozen, luulis joo että ainakin näennäisesti ovis mulla tapahtuu, kun kierrot ei koskaan oo yli 30 päivää. Mutta se on sitten eriasia irtoaako munasolua tai minkälaisia sieltä irtoaa.. Tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti vesilinja olisi sen arvoinen ja oireista huolimatta olis joku tarrautumassa kiinni :happy:

Villisilmä, kivoja festareita :happy: toivotaan lämpöjen nousemista huomiselle! Hyvin on ainakin teillä talleteltu :)

ON: Mua on alkanut huolettaa meidän raha-asiat taas kerran, tuntuu että joka kuukausi saa pihistellä että rahat riittää. Ja sitten kun tuntuu että nyt on rahaa tarpeeksi, niin tulee jotain yllättävää rahanmenoa. Ja oon alkanut ajatella sitä, että onko järkevää kuumeilla vauvasta, kun ei tiedä miten raha-asiat on tulevaisuudessa :sorry: toisaalta olen itse hyvin köyhästä perheestä, enkä koe mitenkään kärsineeni lapsena siitä. Enemmänkin oppinut arvostamaan ihmissuhteita ja ilahtumaan pienistä asioista. Vähän kyllä kävi kateeksi kavereiden hienoja leluja ja pyöriä ja lemmikkieläimiä. Aina kuitenkin oli ruokaa ja vaatetta, ja synttäreinä ja jouluina lahjoja. Autoa meillä ei aina ollut, mutta eipä sitä tarvinnutkaan. Kerran vuodessa käytiin lomalla jossain sukulaisissa. Silti tuntuu että nykyään pitää olla niin hienoa lapsille ja varaa ostella vaikka mitä. Ja kuullut niitä juttuja, että päiväkodissa ihmetellään jos joku lapsi kulkee sisarusten vanhoissa vaatteissa tai kirpparilta hankituissa, vaikka olisivatkin siistejä ja ehjiä.:sorry:
 
Villisilmä, kaikkihan täällä kirjottelee niinkun jakselee itse :) ei mun mielestä tartte pahoillaan olla. Aattelitteko vielä talletella varuiksi vai onko riittämiin? Hyvät tallettelut kyllä :) voi vitsi kun itekkin pääsis festareille, mutta meillä on elokuun alussa kylpylä hotelli viikonloppu vuosipäivän kunniaksi niin ehkä se riittää sitten :)

Elisenda, joo elikkäs sullakin pco(s)? Ja olikos se inssi nyt ens kiertoon teillä? Sori en muista :D joo jos nyt kasvaa liian monta follia ennen kun IVF puoli aukee niin sitten suojan käyttö tai yhdyntäkielto ja ehkä varuiks vaan pidättäydyn tietyksi aikaa :D kuvitella nyt jotku viitoset heti alkuun :O Jos nyt sattuis niin hassusti käymään että menis sinne elokuun alkuun niin sitten ne vaan kerätään. Toi raha asia muakin on painanut pitkään. Nyt onneks alkaa helpottaa kun se lääkekatto tuli täyteen. Mutta uskon että me pärjätään kyllä tulevaisuudessa. Minäkin oon suht köyhästä perheestä, yksinhuoltaja äidin tuloilla eletty, ja aina oon itse ollut tyytyinen elämääni. Nyt vanhemmalla iällä vähän varakkaampi isäni on tullut kuvioihin mukaan (ns.korvaa lapsenlapsilleen nyt sitä ettei ollut mukana minun ja siskon lapsuudessa) ja hän vielä sysää ainakin siskon lapsille rahaa ja uusia pyöriä ynnämuita ettei siskon tarvitse niitä ostaa. Kyllä me kaikki pärjätään! Onhan niitä sellaisiakin vanhempia nähty(ikävä kyllä) jotka elävät vaan valtion tuilla alusta loppuun ja pärjäävät nähtävästi iha hyvin. Toi kyllä ihmetyttää itseäkin että nykypäivänä jotenkin oletetaan että lapsella täytyis olla tuhannen euron vaunut ja merkkivaatteet aina päällä? :O siis miksi? Ne vaunuthan ei kovin kauaa ole ja vaatteetkin menee siinä iässä niin nopeesti pieneksi. Vaikka meillä rahaa olis niin en kyllä minä ainakaan sitä kaikista kalleinta vaatetta tuu ostaa.
 
Frozen, kiitos kysymästä, ihan hyvä vointi on :) Vähän vaan etovaa oloa ja muitakin oireita kyllä riittää. En oo vielä varannut ultraa, kun ajattelin odotella ensin siihen parin viikon päästä olevaan hormonipoli käyntiin, jos ne vaik jostain syystä suostuis siellä ultraamaan. Neuvolaan sain ajan kolmen viikon päähän. Jos nyt edes sinne asti päästään. Koko ajan vähän pessimisti olo, ettei tästä kuitenkaan mitään tuu, mut haluan silti pysyä optimistisena ja yllättyä positiivisesti :) Tuli tosta alkoholista mieleen, että mun mielestä ei oo mitään pahaa juoda luteaalivaiheen aikana, jos se a) rentouttaa ja b) kiihdyttää verenkiertoa. Jos ihan totta puhutaan niin tuli vedettyä pitkästä aikaa kunnon mökkiviikonloppuperseet just kiinnittymisen aikaan :hilarious: Ainakin sai nollattua kaiken keskenmeno- ja lapsettomuusstressin. Ja en tässä nyt kannusta ketään holtittomaan alkoholinkäyttöön, mutta musta on ihan ok nollata välillä ihan kunnolla :)

Elisenda, mua kans vähän huolettaa nuo raha-asiat, kun jos tästä vielä joskus lapsi syntyy, niin haluaisin olla kotona ainakin sen 1,5 vuotta, mutta mitä nyt olen kavereilta kuullut, niin tuo hoitovapaan korvaus on kyllä jotain niin minimaalista. Kollegani palasi töihin heti vanhempainvapaan jälkeen, eikä se lapsi osannut sillon vielä edes kävellä saati puhua. Tuntuu jotenkin arveluttavalle laittaa lapsi hoitoon, kun se ei vielä oikein pysty ilmaisemaan itseään kunnolla. Toki ei ole omaa kokemusta, niin en sitten tiedä miltä tilanne näyttää omassa elämässä. Meiän kaveripiirissä on muuten kans ihan hirvee hehkutus noihin lasten muotivaatteisiin. On Minirodinia ja Gugguuta ja mitä kaikkee. Ite kans yh-äidin kasvattamana käytin jossain määrin jopa veljeni vanhoja vaatteita, eikä se minuun koskaan mitenkään vaikuttanut. Pelottava ajatus, jos nykylapset kasvatetaan jo ihan pienestä asti kauhean pinnallisiksi ja kauneusihanteita vaaliviksi.

Huih, tulipas vakavaa tekstiä :woot: Täällä tosiaan mennään vasta rv 6. Tarkoista päivistä ei tietoa.
 
tttii, joo mulla on pco, kun ei oo muuta kun niitä pikkufollikkeleita vähän liikaa. Meillä on inssiä suunniteltu vasta syys/lokakuulle, mutta mun täytyy katsoa miten noi duunikuviot menee, että siirretäänkö se vasta ens vuoden alkuun. Ja sekin meillä oli ehtona, että oltais pudotettu painoa, mutta ei oo pudonnut nyt kesän aikana yhtään :shy: hyvä tosiaan että tuo lääkekatto on olemassa, niin sen täytyttyä helpottaa hiukan. Ja sehän on hyvä, jos isovanhemmat tai muut auttaa rahallisesti, niin saa lapset välillä jotain extraa :) Ja auttaahan valtiokin sitten tarvittaessa, jos esimerkiksi itse sairastuu eikä pysty käymään töissä! Mun mielestä, jos on rahaa niin voi ostaa lapsille miten kallista vaan haluaa, mutta en kans tajua tota että lapset puetaan aina muotivaatteisiin ja ostellaan tonnin vaunuja :eek:

Alina, mä niin sydämestäni toivon että sun raskaus kestäisi loppuun saakka, ja saisitte viimein vauvan syliin :Heartred mäkin haluaisin olla mahdollisimman pitkään lapsen kanssa kotona, mutta onhan tuo hoitovapaan korvaus tosi pieni. Kyllähän sillä jotenkin pärjää, jos ei ole kauheesti velkoja ja muita menoja. Mut tuntuis kans kamalalta laittaa ihan pikkuvauva päiväkotiin :confused: On kyllä kumma tuo lasten muotivaatebuumi. Etenkin kun lapsilla likaantuu ja hajoaa vaatteet niin herkästi.
 
Samaa mieltä edellisten kanssa tuosta raha-asiasta ja lasten kasvattamisesta "snobeiksi" (huono sana, mut en keksinyt muuta :shy:). Ei ne lapset ymmärrä kalliista vaatteista, merkeistä tai muusta tuon taivaallista, ellei vanhemmat siihen pienestä asti opeta. Tärkeintä on, että on ruokaa, vaatteet ja ennen kaikkea välittävät vanhemmat.
Mullakin on huolena toisinaan se, että miten talous kestää lapsen ja onko "järkevää" edes niitä tähän maailman menoon tuoda. Yh-lapsena kasvanut, koskaan ei mitään puuttunut ja joskus jopa merkkivaatteita saatiin. Ite en kyllä juurikaan niistä silloinkaan välittänyt. Ja omalla rahalla (eli pieni viikkoraha) sai ostettua pikkujuttuja Tiimarista :happy: kun oli vähänlaisesti, osasi arvostaa just niitä pieniä juttuja. Kaveri kiukutteli, kun hän ei saanut kalliita asioita - vaikka omat lapsilisät sai jo ala-asteaikaan omalle tilille ja käyttää kuten lystäsi :eek:
Nykyiset sotatilat, ympäristöasiat, terroristi-iskut... Ovat niitä, mitkä laittaa miettimään muutoin sitä lapsen tulevaisuutta. Oma lapsuus tuntuu niin turvalliselta ja ihan lintukodossahan sitä oltiin.

Uskon kuitenkin, että raha-asiat järjestyy ja omilla teoilla saa sen lapsen suojeltua paljolti myös ympäristön pelottavilta jutuilta. Rajat, rakkaus ja läsnäolo - niillä se lapsi kasvatetaan :love017
 
Oonko muuten ainoo, jolla menee kännykällä selatessa hermo noiden pop-up mainosten kanssa? :mad:
Saako ne pois jotenkin blokattua?

*Muok* käykää antamassa muutkin palautetta ylläpidolle Palaute -ketjuun, niin saavat asialle tehtyä jotain!
Mulla loppuu kohta koko foorumin käyttö, kun nuo mainokset käy yhä vaan ärsyttävämmiksi ja häiritsevät pääasiaa - eli viestien lukemista, kommentointia ja selaamista.
 
Muokattu viimeksi:
LaraS, hyvin kirjoitit myös noista ulkoisista uhkaavista seikoista, mun mies oli ennen yrityksen aloitusta sitä mieltä, ettei tähän mätään maailmaan kannattais lapsia ajatellakaan. Mutta ne on toisaalta sellaisia asioita, joihin ei itse voi mitenkään vaikuttaa. Ja onhan tässä maailmassa paljon hyvääkin :happy: Mä käytän läppärillä pääsääntöisesti tätä foorumia, en oo nähnyt ollenkaan niitä mainoksia, vaikka välillä selaan puhelimellakin :eek:
 
tttii :Heartred Tänään lämmöissä ei näkynyt vielä samanlaista selkeää nousua kuin aiemmissa kierroissa, joten ajattelin kaiken varalta yrittää houkutella miestä vielä yhteen talletukseen, ennenkuin huomenna lähden reissuun :shy: Mutta se riippuu oikeastaan siitä, minkälainen päivä sillä on töissä. Jos on hyvä, niin voi olla mahiksia, mutta jos huono niin todennäköisesti ei kannata edes yrittää mitään hempeilyitä :shifty:
 
Mulla tulee tuo yksi mainos joka hemmetin kerran, kun klikkaan jotain ketjua :bored: selaan siis pelkästään kännykällä ja verkkoselaimella (en siis appsilla).
 
Mä käyn aina vähintään kerran päivässä lukemassa teidän kuulumisia, nyt aattelin vähän kirjotellakin :)

Ihan ensiks, miten Bambilla pas sujui, joko on testejä tehty?

Ja Alinalle taisin jo tarrasukkia ja vauvaliimaa täältä huudella, mutta huutelen uudelleen!

Aiemmin täällä puhuttiin siitä, että tutkailee kehoo niin tarkasti, että löytää kaikenlaisia oireita. Ite oon huomannut, että sen saa helposti kyllä pois päältäkin :grin En oo tietoinen mikä dpo mulla on menossa, kp taitaa olla 26 tässä ekassa kierrossa km jälkeen. En kiinnittänyt tässä kierrossa huomioo sen kummemmin ovisnippailuihin kun limoihinkaan :hilarious:

Nyt jos oikein tutkailen ja mietin, niin oon kyllä ollu jonkun aikaa taas tavallista väsyneempi, ja rinnat on kipeet tosta kainaloiden puoleisilta syrjiltä.

Muuten oon suhteellisen energinen välillä, ja tulee tehtyä vaikka mitä. Laihdutusprojekti tuottanu tulosta -6kg verran! Kuumeilu ei nyt oo tällä hetkellä samalla tavalla mielessä kun aiemmin, mutta olisin hirmu onnellinen jos menkat jäis pois ja oisinkin raskaana :shy: Ajattelin, että odottelen rauhassa tätiä, ja jos kierto alkaa venymään sinne 40pvän tienoille niin sit voisin tehdä testiä.

Tällasta tänne :)
 
Muokattu viimeksi:
Nyt alkoi ne oireiden kuvittelut täälläkin :grin hätäseen dpo5, jos sitäkään :facepalm: :hilarious: närästää ja vatsassa nippailee. Närästys voi johtua banaanistakin, mutta oli myös dpo5-6 edellisessä kemiallisessa oireena, vuorokauden ympäri vaivana.
Raskaus muutenkin epätodennäköinen, mutta ei näköjään osaa olla piinailematta :laughing002


*Muok* ja ihme vilunväristyksiä menee kropassa
 
Muokattu viimeksi:
LaraS, ite käytän vaan pelkästään puhelimen tätä appsia ja tähän ei ainakaan tuu mitään mainoksia. Tää on hyvä käyttää muutenkin mun mielestä :) hyvältä kuulostaa noi nippailut ja närästykset.. eihän sitä tiiä jos siellä vaikka joku matkassa oliskin ;)

Villisilmä, uu kuulostaa hyvältä, jos mies vaan jaksaa niin kellistät ihmeessä sen vielä. Vaikka kyllä ne aijemmatkin talletukset kuulostaa jo ihan hyvältä.

Deb, kiva kuulla susta! oi kun siellä jo hyvältä vaikuttaa laihdutus projekti! Tsemppiä jatkoon! Ja tuut sitte heti ilmoilee jos testi näyttää plussaa ;)

Omaa napaa: täällä ei tapahdu yhtään mitään, ei oo mitään tuntemuksia missään, ärsyttää vaan kun on tällänen hemmetin jämähtänyt vaihe :/ perjantai ultraa ootellessa. Tänään saan kyllä vähän muuta ajateltavaa onneks, kun on naisten kesken pieni illan vietto missä ekaa kertaa aletaan miettimään/järjestämään mun ja mieheni ens vuoden kesä häitä :)
 
tttii: Oi vitsi, häät <3 Voiku oma ukkokin tajuaisi polvistua joskus :D Follikkeleille ihan tsikana kasvu puhalluksia <3

Deb: ihanaa kuulla susta. Laihutuskuurikin on lähtenyt hienosti käyntiin :)

LaraS: ei mullakaan ole puhelimen kanssa mitään ongelmia. Toimii melkein paremmin kun tieskalla. Oireita, oireeeiiitaa jeee :)

Elisenda: Toi raha on ainainen ressin laukaisia. Itseäkin on mietittänyt, jos joudumme lähtemään rankempiin hoitoihin, että mitäs sitten. Mies lupasi kuitenkin siinä vaiheessa olla rahoittajana. Miks ihmeessä se on niin kallista :(

ON: Täällä menossa kp 25/29-32 dpo 9. Oikean puolen ala vatsaa jomottelee välillä ja välillä on taas ihan normaali olo. Vasempaan kylkeen tulee myös lihasmaisia kramppeja, mutta loppuvat yleensä heti. Rinnat eivät ole kipeät ja olo on muutenkin mainio. Väsymystä on, mutta sekin johtuu vaan tästä mun valvomisesta. Eli ei siis juurikaan mitään raskauteen liittyvää.. Mittailin eilen illalla ihan huvikseen lämpöjä. Tuolloin näytti 37.2 ja tänään aamulla 36.8. Otin toki lämmön korvasta, kun en viittinyt sitä korvamittaria suuhun tai peppuun työntää :D
 
Kiva kuulla Debinkin kuulumisia! :Heartred
Eipä ollu mitään :sex tarjolla täällä tänään. Tottakai miehellä taas huono päivä töissä ja kaikki paikat kipeet yms. Joskus mietin että miksi edes yritän :shifty: Toivotaan että lämmöt nousis aamulla oviksen merkiksi että ois edes jotain mahkuja tähän kiertoon.
 
LaraS, mulla tuli tänään kerran se mainos kun selasin puhelimella. Klikkailin kuitenkin montaa eri viestiketjua. Kumma että sulla tulee se jatkuvasti :eek: ja kyllähän se mahdollisuus periaatteessa on, ettei nuo oireet olisikaan kuviteltuja :happy:

Deb, kiva kuulla sun kuulumisia :) tosi hyvin oot saanut painoa pudotettua! Toivottavasti jäisi menkat tulematta :happy:

tttii, kiva että saat piristystä jämähtäneeseen vaiheeseen :) häitä on niin ihana suunnitella, se vie kyllä täysin mukanaan! :Heartred tsemppiä perjantain ultraan, kumpa siellä olisi jo folli näkyvissä!

Herukka, jospahan ne raha-asiat järjestyisi, jos tarvii niihin rankempiin hoitoihin lähteä. On ne kyllä hurjan hintaisia! Meinasitko testailla, vai ootatko jääkö täti tulematta? :) eihän kaikille tule oireita ennen plussaa.

Villisilmä, harmi että miehellä oli huono päivä :sad001 toivotaan tosiaan lämpöjen nousua huomiseksi!

ON: Muistin että mulla oli kaapissa ne joskus ostamani 50mg primaspanit, otin aamulla yhden :) aattelin nyt niitä syödä yhden päivässä menkkoihin asti. Tosi lievää menkkajomoa on ollut tänään, tissit ei vieläkään ole kipeytyneet, mutta ehtiipä ne vielä :rolleyes:

Elisenda kp 17/n.27 dpo 4
 
Muokattu viimeksi:
Elisenda: Niimpä. Toivotaan parasta,pelätään pahinta :) huomioin nyt illalla että mitä enemmän liikun sen enemmän vasemmalle jomottaa. Ja illalla vatsa on kuin pallo. Oon kyl tosin syönyt ison kasan sipulia :D

Niin ja oispa itelläkin kierto lyhkäsempi niin ei tarvisi jännittää niin paljon :D
 
Herukka, joo kyllä se itelle tuli vuosi sitten niiiin täysin yllätyksenä kun miekkonen kosi. Vielä kun mun mies on tavallaan niin ujo loppupeleissä etten olis uskonut kosintaan kaikkien ystävien ja läheisten edessä :D meinasin kirjaimellisesti pyörtyä siihen paikkaan :D joo kasvu puhalluksia otetaan nyt vastaan! Mites se lämpö nyt tollain pomppii? :O

Villisilmä, voi hitsin vitsi :/ inhottavaa jos työt on niin rankkoja ettei enää sitten jaksa muuta kun kotiin tulee :( miltäs lämpö tänään sitten näyttänyt?

Elisenda, kiitti tsempistä :) mites toi primperan vaikuttaa käytännössä?
 
Takaisin
Top