Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
No tänään oli testit tän näköisiä (ja luonnossa tietty vähän tummempia kuin kuvissa)
Yksittäinen päivältä ja kaksittainen alkuillalta.
Ja mies ilmoitti, että tänään meneekin sitten myöhemmälle (taas :confused:) töissä :facepalm:.
 

Liitteet

  • IMG_20170717_103645.jpg
    IMG_20170717_103645.jpg
    333.8 KB · Katsottu: 119
  • IMG_20170717_184024~2.jpg
    IMG_20170717_184024~2.jpg
    534.6 KB · Katsottu: 123
Elisenda, Frozen jo vastailikin sun kysymykseen. :) Eli mulla ei ikinä ultralla "tarvinnut" varmistaa ovuloimattomuutta. Rakkuloita on vaan tosi paljon (useakin lääkäri hämmästeli määrää), ja kuukautiset pari kertaa vuodessa, niin siitä on helppo päätellä ovuloimattomuus. Näin juuri usein pco-potilailla. Ja tämä riitti naikkarilla diagnoosiin. Lisäksi sain sitten toisen diagnoosin päälle, ettei munasolu irtoa. Eli vaikka clomeilla saatiin johtofollikkeli aikaan, ei se kuitenkaan irronnut. Kuukautisia eI kuulunut tämmöisten kiertojen jälkeen, siitä diagnoosi. Näin ainakin mulla, mutta varmasti tapauskohtasia eroja löytyy vaikka kuinka!
 
Tttii, alkaa jo väriä sen verran olla, että varmaan näkyy ultrassa johtofolli! :) Joo, kyllä mä mietin, että ois helpompi olla työpaikassa, jossa riittää, kun ilmoittaa pitävänsä palkatonta eikä tarvii sen lisäks vielä hommata sijaisia... En mä ainakaan hetkeen vielä testaa, kun vasta dpo6 menossa. :) Tulehan kertomaan sitten ultrakuulumiset. :)

Ronya, voi hitsi, mutta toivotaan, että kuitenkin olisi tärpännyt! Tai sitten viimeistään seuraavassa inssissä. :) Mutta joo, ymmärrän hyvin, että on samanlaiset fiilikset kuin täällä, ettei hirveästi luottoa ole ennen IVF-hommia.

Herukka, oi vitsi, närästyskin vielä!! :)

LaraS, hyvä että eilen kuitenkin onnistui tallettelut. :) Onko sulta muuten kuinka usein otettu progekoetta? Eli sulla ovis tapahtuu, vaikket sitä tikkuun saakaan? :)

Eltsi, kiitos taas tiedoista! :) En muistanutkaan, että sulla oli sama juttu kuin mulla, että vaikka Clomeilla saatiin johtofolli aikaan, niin munasolu ei irronnut. Ihanaa odotuksen jatkoa. :)

ON: Mua niin ärsyttää, ettei voi tietää, saako näille tuhansille euroille ikinä vastinetta, joten varasin ens viikolle Norjan reissun, koska siitä ainakin tietää, että rahat ei mee hukkaan. :D Meneehän tohon taas sen verran rahaa, että sillä pääsis hyvin IVF-kassan kanssa alkuun, mutta haluan tehdä rahoillani muutakin kuin syytää niitä näihin hoitoihin. Ja vaikka jollain ilveellä saisinkin järkättyä sijaiset ja päädyttäiskin ens kierrossa IVF-hoitoon, niin tuolla reissussa mun ei tarvii vielä pistellä, koska se on vielä tätä kiertoa tai just ja just uutta. :)
 
Frozen itseasias ei me eilenkään :sorry: mutta kai mestoilla joku sissi vielä teoriassa on. Ei kai mulla oo ku kerran otettu proge o_O tai en edes tiiä :grin silloin aikoinaan, kun tuota pco-diagnoosia tehtiin niin ei ollut sähköistä dokumentointia ja nyt en oo ees kattonut labrakokeita, kun silloin polilla vaan sanottiin et ne oli ihan hyvät. Pitäs ehkä käydä kattoo, mitä on otettu ja mitä lukemia niis oli :rolleyes:
 
Jaa, kävin nyt kannasta kattomassa verikoevastauksia. Lääkärin tekstiin kiinnitin huomiota: "En ymmärrä, mistä "tehosta" puhutaan. Eli jos kierto pyörii Terolutilla, tehoaa se niin kuin pitääkin." :banghead: No, kun ei pyöri eikä tehoa!! Siksihän sitä primolutia oon kerta toisensa jälkeen pyytänyt. :banghead:
Mitä idiootteja tuolla "erikois"sairaanhoidossa oikein on töissä?!? :mad: erikoista niissä lääkäreissä taitaa vaan olla se, että ne ei ymmärrä mitä niille puhutaan :smiley-angry019

Verikokeista ei ollut muuta kuin lääkärin epikriisiin kirjaamat alkukierron kokeet ja maininta, että lh/fsh suhde normaali (siis ei pco-mainen)
S -Testo 0.7 nmol/l, S -SHBG 40 nmol/l, S -E2 0.08 nmol/l, S -DHEAS 8.9 umol/l, P -PRL 229 mU/l, P -LH 6.5 U/l, P -FSH 6.7 U/l
 
Herukka: lh hormonia on elimistössä kokoajan jonkun verran, eniten ovulaation aikaan. Ainoastaan raskauden aikana fsh ja lh:ta ei erity.
 
Pätkis: Kiitos tiedosta :) Olen joskus aikaisemminkin testannut ovulaation jälkeen, enkä ole saanut tikkuun mitään. Siksi ihmettelin tätä :)
 
LaraS, oi anteeks, mä muistin että sunnuntai-iltana ois siellä talleteltu! Mutta tosiaan simpathan saattaa elää jopa viikon naisen elimistössä! :) Onpa ikävää toi, että siellä erikoissairaanhoidossa ei kuunnella potilasta. :( Tosiaan eihän sulla Terot ole toimineet! En myöskään ymmärrä, miksei Primoja ole voitu määrätä... Voisitkohan saada sen progekokeen nyt johonkin toiseen kiertoon ihan siitäkin syystä, että edellisestä on niin kauan? Tietäis sitten, miten keltarauhanen siellä toimii. :)
 
Lh määrä on niin pieni ettei testi kykene havaitsemaan sitä silloin kun ei tikkuun tule mitään... Lh määrä vaihtelee luteaalivaiheessa aika paljonkin voi jopa saman päivän aikana muuttua.. Lh, estrogeeni ja progesteroni auttaa elimistöä valmistautumaan raskauteen niin siinä mielessä voi ajatella että on positiivinen juttu että jotain tikussa näkyy nyt. Tosin tässä vaiheessa ovulaatio testi ei pysty ennustamaan mahdollista raskautta kun mahdollinen kiinnittymis prosessi vasta käynnistymässä. :)
 
Herukka, mulla tänään ultra tossa päivällä. Nyt tässä labrassa estradiolia otattamassa. Ei ne nyt voi olla kuviteltuja :) kuulostaa niiiin hyviltä noi sun oireet.

Ronya, ehkei se täti nyt tuliskaan :) mutta tsemppiä viimoseen inssiin sitten jos sinne asti "jouduttekin"..

LaraS, hmm oliko tuo nyt siis haalenemaan vai? Vitsi että kiukuttaa sun puolesta kun et sitä primolutia oo saanut :(

Frozen, juu kyllähän siellä luulis jo jonkunlainen johtofolli näkyä, mut vähän luulen ettei se vieläkään oo mikään kummonen kun noin hitaasti tummenee :/ tänään iltapäivällä tuun kertoilee ultrasta :) jännään sun tilannetta täällä, ja ihan mahtavaa että päätitte lomailla kaiken keskellä, se tekee varmasti niin hyvää :)

Tosiaan tuun napailee sitten iltapäivällä ultran jälkeen :)
 
Frozen ja tttii Niin, ei se olis lääkäriltä pois, että kokeeksi Primolutia vaikka sen 3 kiertoa kokeilisin. Mut tällä hetkellä en jaksa ees lähtee asiasta kyselemään. Luomuna mennään :)

tttii taitaa tosiaan olla lh-huippu just mulla mennyt; olisko kerrankin tullut ihan o+ jos olisin viikonloppuna pystynyt testailemaan :nailbiting:

Herukka mulla on tullut testailtua o-testeillä kanssa vähän pitkin kiertoa, kun mun kierrot vaihtelee pituudeltaan niin paljon. Mulla tulee jonkin näköistä viivahailua lähes kaikkina kiertopäivinä. Tosin mun o-testitkin on herkemmästä päästä. Tai pitäisi olla, jotain 25mlu herkkyydellä. Se plussan saaminen o-tikkuun onkin sitten toinen juttu :grin
 
Muokattu viimeksi:
Frozen ja Eltsi, kiitos tiedosta ton ovuloimattomuuden ja pco(s):n suhteen. Mulle on aina ultratessa sanottu, että ovulaatio tapahtuu hyvin todennäköisesti. Kun on jonkunlainen folli ollut, ellei ole ihan alkukierrossa ultrattu. Joten kai tässä jotain toiveita olis luomunakin onnistua!

Ronya, toivotaan että täti ei kuitenkaan tulis, ja oireet tulis vaan myöhemmin :)

Frozen, kiva että päätit varata reissun, onhan se totta että oman mielenterveyden vuoksi kannattaa tehdä muutakin kun säästää hoitoihin! :)

LaraS, just joo mitä tekstiä sulle kirjotettu :dead: mistähän ne tonkin oli keksinyt että teroilla kierto pyörii normaalisti :facepalm:

tttii, tsemppiä ultraan, toivon niiin kovasti että nyt olis folli ottanut kunnon pyrähdyksen :happy:

ON: Tänne ei mitään ihmeellistä. Oottelen lomaa vain ja yritän jotenkin jaksaa töissä :rolleyes:
 
Frozen, Oi vitsi Norjaan. Oon ihan kade. Se on kyl kans niin uskomattoman kaunis paikka :) Ja oon ehdottomasti samaa mieltä, että välillä on ihan hyvä saada myös ihan oikeasti vastinetta rahoilleen :) Ihanaa loman odotusta sinne!

Plussatuulia kaikille! :wav
 
Elisenda sullakinhan joskus on kuitenki pco-tyyppistä monirakkulaisuutta ollut? niin se voi hyvinkin olla kaiken taustalla. Mullakin oli tosiaan viimeksi "normaalit" munasarjat, mutta aiempina ultrauskertoina sitä monirakkulaisuutta on ollut. Oliko sulla sitten otettu ne kaikki testosterini- ja muut hormonikokeet tuohon liittyen? Mulla on ollut mm. vapaa testosteroni joskus koholla ja se on yksi pco-löydös.
Ja oi, saispa lomia :wacky: kolmisen kk nyt tehnyt duunia ja olisipa kiva saada edes muutama pv pidettyä. Koskas sulla alkaa loma? :)
Muutenkin tää duuni alkanut tökkiä, kun osin provikka-palkalla (pohja+bonukset), niin saa tehdä ihan hulluna tulosta ja silti ei näy tilissä :meh: sentään nyt päivärahan verran saan joka tapauksessa, mut tän duunin piti helpottaa rahallisesti niin ei tässä kyllä paljon plussalle jää.
 
LaraS, tsemppiä duuneihin :/ ja siis joo nyt huomasin ihan itekkin että tuolla kanta.fi ssä kun lukee noita juttuja niin ei kyllä pidä paikkaansa yhtään, tai lukee ihan mitä sattuu :(

Omaa: mulla siis luki tiedoissa että 12.7. Otettu E2 arvo muka 0.46, mutta nyt lääkäri kerto että siihen oli vahingossa liitetty edellis kierron tulos!! Siis MITÄH?? Ja että oikea tulos 12.7. Oli vaan 0.16!! Tosi kiva. ja tänään E2 vaan 0.17 :O ei siis hemmetti ole vieläkään liikkunut mikään mihinkään suuntaan! Ei oo johtofollia mailla halmeilla, eikä ole limis paksuuntunut mihinkään, ei hajuakaan mistäön oviksesta! En tajua, miten ovis tikkuun eilen tuli sitten se hailakka? Noh joka tapauksessa, samalla annoksella (87.5IU) jatketaan taas perjantaihin. Lääkäri ei uskaltanut nostaa annosta vielä kun se IVF puoli kerran on kiinni. Vähän tällain varpaillaan mennään eteenpäin :O
 
Elisenda, kun sulla kerran on (suht) säännölliset menkat, se on aika varma merkki siitä, että ovis tapahtuu. Toki satavarmaa se ei ole, mutta todennäköisempää kuin ovuloimattomuus. :) Tsemppiä töihin, toivottavasti pääset pian lomalle. :)

Alina16, mikä vointi? Oletko jo varannut ekan ultran? :) Joo mä en oo käyny Norjassa sitten lapsuuden, hauska mennä nyt. :)

LaraS, varmasti rankkaa tollanen provikkapalkkatyö! Toivottavasti pystyisit jossain vaiheessa lomailemaan edes hetken. :)

Tttii, voi hitsin hitsi nyt niiden follikkelien kanssa!! :( Ja tollanen sekoilu vielä sen E2-arvon kanssa! Tän PCO(S):n yks ikävä puoli on toi, ettei voi tietää, miten munasarjat vastaa; sitten voikin yhtäkkiä olla 5 johtofollia. Millon se IVF-puoli aukeaa, eli millon sitä annosta uskaltaa nostaa? Toivotaan tietty, ettei sille ole tarvetta! Tsemppiä!!

ON: Dpo6, vielä on vähän rinta-arkuutta ajoittain, mutta ei niin paljon kuin pari päivää sitten. Ja kyllä nyt kai pitäisi sitä "menkkajuilintaa" alkaa tuntua merkkinä kiinnittymisestä... Taidan silti olla vesilinjalla mökkireissuilla ja juhlissa, joita tässä on. En halua riskeerata mitään, jos vielä onkin pieni mahdollisuus selvitä ilman IVF:ää. :)
 
Frozen, niimpä sitähän tässä pelätään että pienelläkin nostolla kasvaa sitten se kourallinen johtofolleja :/ IVF puoli aukee vasta 7.8. Tuskin sinne asti ootellaan tällä annoksella, mutta ikinä ei tiedä.. luulen että jos perjantaihin mennessä ei oo vähääkään kasvanut niin nostetaan annos koko 100IU : hun, katsotaan mitä tapahtuu sitten, tuleeko johtofolleja 1 vai enemmän. Kannatan tota vesilinjaa :) joillakinhan ei tunnu välttämättä mitään missään ihan alussa :) joten toivotaan parasta ja täti jättäis tulematta tässä kierrossa !!
 
Takaisin
Top