Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda, luomuna ehkä kerran kaksi vuodessa. Eli aika lähellä nollaa :D Mua harmitti aluksi, ettei letroja kokeiltu, mutta nopeasti pääsin ajatuksen kanssa sinuiksi. Nyt tuntuukin, et meni puoli vuotta hukkaan clomejen kanssa. Onneksi samaa aikaa ei tuhlattu letroihin!!
 
Herukka, kyselit Lugesteronien oireista. Mulla tuli rinnat/nännit kipeiksi. Vihloi kovasti sitä puolta mistä munis irtosi. Ja hieman lievää pahoinvointi.

Frozen, kunpa rintojen arkuus kertoisi pienestä ihmeestä! Ymmärrän täysin, tunteen kun toivoo että ei tarvitse IVF:ään asti mennä. Meilläkin seuraavan kierron inssin jälkeen IVF edessä. Ja varsinkin kun oon ymmärtänyt, että sulla on vaikeata töistä olla poissa :sad001

Elisenda, paljon tsemppiä! Toivottavasti yksi tallettelu kerta riittää <3 Mulla meni myös hermo julkisen hitauteen. Päätimme siirtyä yksityiseen ja nyt kolmessa kuukaudessa on jo edetty huimasti!
 
Herukka, joo siis kai mulla estrogeeni ei oo ollu koskaan (sitä yhtä kevään kiertoa lukuun ottamatta) tarpeeks koholla, että lutenisoivaa hormonia alkais sitten sen takia erittyä. Mutta ilmeisesti irrotuspiikin pitäis kypsyttää munasolu loppuun saakka, jos oikein ymmärsin. Sulla on kyllä niin hyvää oireilua!! :)

LaraS, toivottavasti jaksoitte heilutella peittoja rankan viikonlopun jälkeen! :)

Ronya, kiitos, toivottavasti me molemmat selvittäis ilman IVF:ää! :) Joo, mä just mietin, etten mä varmaan voi ens kiertoon ottaa mitään IVF-hoitoja, koska se tulee töiden kannalta ihan hiton huonoon saumaan. Aloin kyllä miettiä, onko IVF mulle ikinä mahdollista, koska sitä punktiopäivää ei voi tietää kovin paljon etukäteen, kun ei tiedä, miten munasarjat vastaa. Ja sitten taas lyhyellä varoitusajalla en varmasti saa hommattua sijaista. :( Eli elokuun kiertoon teillä seuraava inssi? :) Voi kunpa se tuottaisi tuloksen! Vai oliko mahdollista, että tästä kierrosta olis onnistanut? :)
 
Frozen, niin tottahan tuokin, ettei se tikku välttämättä mitään näytä ja silti ovis tapahtuu, varsinkin kun sen ovilla irrotta :)
Harmittaa niin sun puolesta kun se sijainen pitää hommata ja menee niin hankalaksi tuo. Oletko puhunut kenenkään kanssa tuosta asiasta, että voiko kukaan auttaa esim siinä kierron tietyssä vaiheessa että jos täytyykin yllättäen jäädä saikulle hoidon takia? Esim siis pomon kanssa tai joku vastaava? Mietin vaan että jos jollekkin selittäisi että mitä hoitoja käyt läpi, ehkä joku taho voisi auttaa siinä tapauksessa?

Herukka, oi vitsi jännää, nyt vois kyllä olla kiinnittymistä siellä :)

LaraS, hyvän näkönen viiva oli eilen tikussa! Talletteluja nyt vaan ;)

Ronya, nyt muuten kun mainitsit tosta rintojen/nännien kivuista lugesteronin aikaan, oli muuten itselläkin ihan super kipeet nännit sillon, ei vaan osannut yhdistää sitö siihen lugeen. Samoin kun se täyden vatsan tunne.
 
Tttii, meillä akuuteissa sairastapauksissa sijaisjärjestelyt hoitaa meidän apulaisrehtori, mutta sekä hän ja rehtori aina muistuttaa siitä, että hän tosiaan hommaa sijaisen vain akuuteissa sairastumisissa (kuten kuumetaudeissa), muuten se on yksittäisen opettajan vastuulla. Ymmärrän ton kyllä tosi hyvin, koska meitä on n. 30 opettajaa eikä apulaisrehtorilla ole oman opetuksensa sekä kaiken muun lisäksi aikaa järkkäillä sijaisia vielä muutenkin. En siis usko, että se auttais yhtään mitään, että kerron tästä tilanteesta. Pitäis saada punktio sovitettua kierron kannalta syyslomalle, mutta se tuskin on mahdollista! Millon sulla onkaan seuraava ultra? :)
 
Elisenda täälläkin jäi yhteen kertaan. Miestä en saanut innostumaan enkä edes viitsinyt alkaa enemmälti painostamaan. Väsynyt oli hänkin, kun oli vieraita hänellä kotipuolestaan viikonlopun.

Aamulla oli oikeella kipua, niin ehkä siellä kohta ovis tapahtuu. Isäntä tuumi, että illalla sitten harrastellaan, mut jää nähtäväksi. Tuskin jaksaa 10-12 tunnin duunipäivän jälkeen. Ja mulla taitaa loppua ns. tarjoilut sitten seuraaviksi viikoiksi. Payback is a bi*ch. :hilarious:
 
LaraS: Hahaa, tarjoilu :D Hyvin sanottu.

Täällä kp 23/29-32 menossa. Flo -sovellus näyttää että 9 päivää olisi menkkoihin ja en millään jaksais odottaa testin tekemistä. Tää on taas näitä raskaus houruja mitä täällä sepittää ja aivan saletisti joutuu taas pettymään pahemman kerran. MIKS TÄÄ ON NIIN VAIKEETA :gen053:happy093:taunt005
 
Seuraava oire: Kylkikipu. Vasemmassa kyljessä on sellaista lihaskipua. Meinasin että olenko nukkunut huonosti, mutta tajusin että tuo kipu alkoi just, kun olin menossa suihkuun. Muuta ei ole. Täysinäinen vatsa -oireyhtymä on lähtenyt pois :D
 
Herukka ite tykkään piinailusta ja oon toisinaan jopa yllättynyt, millasia oireita yhtäkkiä onkin tullut :laughing002 en oo ennen juurikaan jaksanut ees välittää / kiinnittää huomiota kierron eri vaiheiden oireisiin ja nyt on jännä, et niitä kyllä huomaa kun on opetellut kuuntelemaan kroppaansa :) pari kemiallista oon tunnistanut selkeistä r-oireista heti kiinnittymisaikaan: julmettu närästys ja etova / paha olo alkanut dpo5-6 tietämissä. Ne oireet toki hävisivät, kun tikustakin katosi toinen viiva.
Tsemppiä piinailuun :) ja saahan niitä testejä tehdä, vaikkei oireitakaan tulis :rolleyes: ite oon ollut jo dpo5 testaamassa, kun ei oo malttanut :hilarious: tosin, kun ei o+ saa tikulla kiinni, niin oireiden perusteella joskus vaikea kovin tarkkaan dpo laskea.
 
LaraS, tarjoilut, heh. :grin Hyvä, että kuitenkin eilen onnistui tallettelut! Tiedä vaikka se riittäisikin. :)

Herukka, niinpä, miks tän pitää olla näin vaikeeta?! Toivottavasti kylkikipu sulla olisi sellainen oire!! :)

ON: Dpo5, tissikipu tuntuu hävinneen oikeastaan kokonaan, eikä ole mitään muitakaan oireita.
 
tttii, joo se on jännä miten palvelu tuolla naikkarilla vaihtelee. kait normipainoiset saa parempaa kohtelua kun pyylevät :rolleyes:

Herukka, voi olispa ollut kiinnittymiskipua :happy:

Frozen, noita labroja vois ollakin vara käydä otattaan yksityisellä, mut varsinkin kun taas autoremppaan ja eläinlääkäriin on mennyt sievoinen summa rahaa, niin ei muuten.

Eltsi. miten sulla todettiin ovuloimattomuus? Sen suhteen ymmärrän "järeämmät" keinot, koska sehän on perustavanlaatuinen ongelma jos ei ovulaatiota itsestään tapahdu.

Ronya, kyllähän tuo yksityinen puoli kiinnostaisi nopeutensa vuoksi. Kiva tunne varmasti kun pääsee vauhdilla eteenpäin viimein :)

LaraS, jospa se sun mies kuitenkin yllättäisi ja jaksaisi vielä tänään :happy:

ON: Sittenkin mies innostui vielä eilen, eli talleteltu myös dpo1. Saattoi olla kyllä jo liian myöhäistä :rolleyes: kiitos kaikille tsempeistä!:Heartred
 
Elisenda jes, hyvä juttu! Tuskin oli liian myöhäistäkään vielä :) onpahan uimarit olleet vielä energisiä leidin luona, kun ei oo kovin kauaa joutuneet oleen kytiksellä :happy:

Frozen jospa oireettomuus onkin oire :rolleyes:
 
Elisenda, hyvä, että tuli vielä tehtyä talletteluja! :) Tuskin oli liian myöhäistä. :) Ja tohon kysymykseen, jonka esitit Eltsille, sanoisin, että varmaan hänen kuten niin monen muunkin PCO(S)-potilaan kohdalla on ovuloimattomuus todettu mm. munasarjojen uä:n avulla; kun rakkuloita on liikaa, mikään niistä ei kehity johtofolliksi ja siten myöskään ovulaatiota ei pääse tapahtumaan. Myös puuttuvat menkat on monella meillä oireena. (Eltsi voi korjata, jos hänen kohdallaan menikin eri tavoin, mutta ajattelin vastata, kun tällä tavalla mun käsittääkseni myös muilla kuin mulla on ovuloimattomuus todettu.)

LaraS, kiitos tsempeistä. :) Toi oviksesta saakka ollu tissikipu nosti toiveita, koska ennen ei oo niin käyny, mutta nyt kun se hävis, oon entistä varmempi, että IVF kutsuu. Tekis ehkä toisaalta mieli monestakin syystä pitää taukoa jonkin aikaa, kun AMH- ja FSH-testien puolesta kiirettä ei oo, mutta täytyy nyt pohtia. :)
 
Frozen, ompas nyt huonosti kyllö sun kannalta suunniteltu tuo sijaistus homma.. toivotaan että saat sijoitettua tarpeelliset käynnit jotenkin edes! Hurjasti vaatii hermoja tollasten asioiden stressaaminen!

LaraS, niin miltäs se viimesin o- tikku sitten näytti :D

Herukka, en kyllä minä jaksais oottaa ikinä testausta niin pitkään kun oikeesti tarvis :D ja tää oireilu on kyllä nyt tullut ihan uutena mulle, jokaista oiretta mietitään että liittyiskö johonkin kyytiläiseen ynnä muuhun vaiheeseen vai ei. Ja sitten kun on kertakaikkisen oireeton niin siitäkin saa jo tehtyä oireen :D
Mutta tosiaan niinkun LaraS sano niin huomaa paremmin oireita kun on opetellut kuuntelemaan omaa itseään.

Frozen, toivottavasti sieltä nyt jotain oiretta tulisi! Aiotko testailla vai odotella?

Elisenda, minähän olen myös pyylevä, ja kyllä mulle alussa sanottiin että täytyis vähän yrittää saada pois kiloja, mutta alotettiin kuitenkin hoidot. Toivottavasti saisitte jatkossa parempaa palvelua! Ja jos vaan jossain vaiheessa lompakon saumat riittää niin yksityiseltä varmasti saa ainakin nopeampaa palvelua. Kiva että saitte vielä talleteltua, tsempit loppu kiertoon :)

Napailua: piikittely menee niin rutiininomaisesti, ihan kun olis vuosikaudet sitä pistellyt :D kävin kurkistelee että lääkekatto ylittynyt 137eurolla eli loppu vuoden lääkkeistä vaan 2.50e/lääkepakkaus. Nyt iltapäivällä tein o-testin johon hailakka viiva tuli, vähän tummempi kun edellinen minkä tein. Silti tuntuu ettei tääkään annoskoko tuo tarpeeksi (nopeesti) vastetta. Toivon että tästä nyt kuitenkin se inssi saatais aikaseksi. Vaikka oon jo valmiiksi miettinyt että kaikki säästetyt lomat käytän tänä vuonna vielä IVF kiertoihin.
 
Tässä tämä tänään iltapäivällä tehty o-testi. Jotain hailuraa sieltä heikosti näkyy :)
 

Liitteet

  • 1500301947643.jpg
    1500301947643.jpg
    10.9 KB · Katsottu: 91
ttiii: ihan selvä viiva, vähän vielä odotellaan niin ois vahvempi :) onko sulla nyt seuraavaksi milloin ultra?

En tiedä näistä oireita. Minuu nolottaa ees sanoo mitään kun tiedän että nää on vaan kuviteltuja, mutta nyt närästää. Minuu on kerran elämässä närästänyt tän lisäksi. Katotaan niin mulla on ennemmin refluksi tauti kun et oisin raskaana :smiley-ashamed004
 
Frozen, me kyllä talleteltiin oviksen aikaan, joten mahdollisuus tietty on onnistua luomunakin. Mutta ei ole vielä melki kahteen vuoteen tuottanut tulosta, niin en usko että nytkään :rolleyes: Elokuun alkuun näillä näkymin sijoittuu meidän viimeinen inssi. Ja sen jälkeen elokuun lopussa/syyskuun alussa IVF. :)

Toivottavasti teillä olisi kuitenkin tällä kierrolla onnistunut. Todella kurjaa jos joudut töiden takia lykkäämään IVF:ää :sad001

Herukka, lupaavia oireita! :) Koska aiot testata?

Elisenda, hyvä kun saitte talletettua vielä. Paljon tsemppiä! :)

LaraS, toivottavasti mies jaksaisi vielä tänään talletella. Ootko testannut miltä ovistesti tänään näyttää? :)

tttii, toivottavasti ovis testi vielä tummuisi ja vastetta tulisi. Ja pääsisitte inssiin. Hyvä kun lääkkeet tulee loppuvuoden edullisemmaksi :)

ON: Täällä dpo 10 ja ei mitään oireita. Tätiä odottelen torstaille :sad001
 
Takaisin
Top