Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda: Mulla tuli tiistai iltana sellanen kunnon klöntti kananmunan valkuaista muistuttavaa mönjää. En ollu ikinä aijemmin huomannut, että tulis sellaista. Nippailua oli eka vas. puolella kovasti, mutta sitten kun ovulaatio lähestyi, siirtyi nippailut oikealle, vaikka johtofollikkeli oli vasemmalla. Kyselin lääkäriltä mistä se voisi johtua, muttei hän antanut mitään kunnollista vastausta.

Onko muuten teillä ketkä käytätte lugesteronia niin tullut mitään oireita siitä? Itseäni aivastuttaa aivan julmetusti ja vatsa on sen tuntuinen että se olisi koko ajan täynnä.
 
Elisenda, komea o+! :) Pidän peukkuja, että tallettelut onnistuu. Mulla ei valitettavasti oo mitään havaintoja limatulpasta tai limoista ylipäänsäkään. :(

Villisilmä, komppaan Elisendaa spermatutkimuksen tekemisestä yksityisellä. En muista missä asut, sori, mutta ainakin pk-seudulla on useita paikkoja, joissa onnistuu ilman lähetettä eikä ollu kovin kallistakaan (n. 80 e). Luulis, että myös muissa isoissa kaupungeissa toi on mahdollista. :)

Tttii, voi hitsin hitsi! :( Onpa ärsyttävää! Ikävää, että munasarjat ei vastaa samoin kuin viimeksi. Kuinka iso johtofolli siis oli, vai oliko selkeetä johtofollia vai kaikki tosi pieniä?

ON: Dpo2. Mä varmasti kuvittelen, mutta ihan kuin rinnat ois hieman arat... Aiemmin, kun on ollu ovulaatiokierto, ne on tullu aroiks korkeintaan viikkoa ennen menkkoja. Mutta tää on kyllä niin vähäistä arkuutta, että varmasti vaan kuvittelen, kun alitajunta toivoo niin kovasti tärppiä eikä IVF-hoitoja.
 
Villisilmä, onpa ärsyttävää että venyy tollasen yhden jutun takia koko hoitoon pääsy :/ jaksuja!!

Elisenda, joo kysyin nippailuista, ja lääkäri totesi että jotain kramppi "jäännöksiä" kuukautisista tai vastaavia, että kun kierron eri vaiheessa siellä voi kasvaa tai kutistua "paikat".. ihan järkeenkäypää kai.. limatulpista ei oo itsellä mitään hajua :D mutta ovistesti näyttää kyllä ihan tosi hyvältä, eikös tossa kuvassa ole testi viivakin controllia vahvempi jopa?

Herukka, mulla tosta lugesta tuli myös sellanen ihan tosi turvonnut olo, että olis just vatsa täynnä..

Frozen, ei siis oikeestaan selvää johtofollia ollut, se yksi vähän muita isompi oikeella.. tsemppiä piinailuun!

Omaa Napaa: joo siis tosiaan tilanne on seuraavanlainen, 2päivää sitten limis oli 7.2 mm ja tänään ilmeisesti vaan 6.4mm(en oo 100%varma tän päivän paksuudesta). Mutta ohentunut vaan vaikka olisi pitänyt kasvaa. Se isoin follikkeli oli vieläkin vaan sen n. 10mm eli ei niinkään johtofolli vaan vähän isompi vain kun muut. Estradioli ei ollut noussut mihinkään. Oltais nostettu annoskoko 100 IU: hun muuten, mutta siinä kun alkaa olla se riski että kasvaa liian monta isoa follia ja naikkarin IVF labrat on nyt 3 viikkoa kiinni, siinä tapauksessa siis jos liikaa kasvavia niin joutuisi lopettaa kesken ja käyttää ehkäsyä. Kun IVF labra taas aukee ja annoskoko nousee niin voidaan ihan kädenkäänteessä vaihtaa hoito muoto siis IVF: ään.. nyt siis vielä annoskoko 87.5IU ja tiistaina uus labra ja ultra. Ja mulla lääkekattokin meni noin 100 eurolla yli, joten kaikki maholliset hoidot vaan tälle vuodelle :)
 
Herukka, okei! Mulla tulee erilaisia klönttejä sit oviksen jälkeen, mut ei ikinä ennen ovista oo tullu :rolleyes: jännää miten noi vatsatuntemukset vaeltaa puolelta toiselle..

Frozen, jospa se tissiarkuus voimistuis, niin ei tarvis arvailla onko vai eikö :happy: mulla kyllä tulee tosi vaihtelevasti nykyään joko heti oviksen jälkeen tai vasta myöhemmin aroiksi. Ja mä oon aina pitänyt tissiarkuutta merkkinä progesteronista, niin eilen luin sitten jotain keskustelufoorumia että jolla kulla oli ultrassa todettu ovuloimaton kierto, ja silti oli ollut tissien arkuutta ennen menkkoja :eek:

tttii, no joo, kyllähän tuo paikkojan kasvaminen ja kutistuminen vaikuttaa ihan järkeenkäyvältä selitykseltä. :) osittain oli joo tuo mun ovistestin testiviiva vahvempi, joskus oon saanut ihan selvästi vahvemman testiviivan verrattuna kontrolliviivaan. :) harmi että nyt ei tehdä ivf-hoitoja, mut jospa tuokin nosto sais tulosta aikaan. Sit vaan ivf:n jos ei nyt tärppää :)

ON: Tuo mun mies on ihan toivoton tapaus :facepalm: ei vaan kuulemma jaksa peittoja heilutella. Tänä aamuna ovistesti oli jo haaleempi, ja eilen illalla oli toi oikee munasarja niin kipee että hyvä että kävellä pysty :eek: Nyt aamulla on taas vasenta munasarjaa jomottanut kipeästi. Mietin tossa että jos oisin käyny yksityisellä progekokeissa, mutta sopivat päivät osuis just viikonlopulle,ja perjantainakaan en ehdi..

Elisenda kp 13/n.27 dpo 0
 
Elisenda: Niimpä. Ja kuinka paljon oireita sitä oikeasti on. En miä muista tällästä että oisin tuntenu mitään ennen. Ei oo nippaillu eikä koskenut mahaa. Tissit ei oo ikinä olleet kipeät mun elämäni aikana, mutta nyt lasta yrittäessä kaikki tulevat niin vahvasti. Onkohan mun päässä kaikki hyvin :D

LaraS: Huomenna sitten toimiin niin pääset piinailemaan jee :) Onko ollut festareilla mukavaa?

tttii: Joo. Koko aika tuntuu et on ihan tukkeessa. Ja tuo ei oo kyllä kivaa kun mulla on annostus 2tbl aamuin ja illoin emättimeen niin päivällä kun sitä pastaa valuu housuihkin niin YÖK!!

Täällä menossa kp 21/29-32 dpo 5. Ei tosissaan muita tuntemuksia ole kun kylläisyyden tunne vatsassa. Ihan kun oisin syöny tunnin välein ison pitsan.
 
Tttii, voi hitsin hitsi, mutta toivotaan nyt, että tuo annoskoon nostaminen tuottaa oikein muhkean follin! Harmi, että niin monessa paikassa on kesällä supistettua toimintaa, vaikka ymmärtäähän sen. Ihan mielenkiinnosta kysyn: Paljonko sun estradioliarvo oli? :)

Elisenda, piti jo aiemmin kommentoida, että vaikkei mies laukeakaan, niin onhan raskaus silti mahdollinen. Ainakin aina siitä varoitellaan, ja mäkin joskus parikymppisenä, villinä opiskeluaikana, käytin sitä "ehkäisynä" ja pelkäsin sitten, olinko tullut raskaaksi. Kyllä voi asiat kymmenessä vuodessa muuttua! :grin Hitsi, jos miehesi ei jaksa enää heilutella peittoja, mutta eihän tämä kierto ihan hukkaan heitetty ole. :) Ja jos haluat progekokeen, varmasti myös to tai ma käy. :) Ja joo, ainakin siinä LUF-tilassa käy just niin, että proge nousee, vaikkei munasolu oikeasti olekaan irronnut.

LaraS, jes, tuskin huomenna vielä on myöhäistä! :) Hyvää festareiden jatkoa! :)

Herukka, tsemppiä Lugejen kaa! :)
 
LaraS, tsemppiä huomiseen miehen kellistykseen :wink

Herukka, itsekin oon tässä todennut, että mielikuvituskin saa paljon kaikkia oireita aikaan :woot: ja kyllähän sitä kuulostelee itseään herkemmin, kun on yritys päällä.

Frozen, joo kyllä on kymmenessä vuodessa paljon asiat muuttuneet :rolleyes: ennen raskauden mahdollisuutta pelkäs niin hitosti, ja nyt pelkää ettei raskautta koskaan tule! Toi LUF selittäis kyllä paljon, koska ei kuullosta että mulla kaikki on kunnossa, kun ei koko yritysaikana ole kerrassa mitään tapahtunut. Vaikka ilmeisesti ovuloin. Maanantaina voisin ehtiäkin Helsinkiin progekokeeseen, jos vaan ei oo liian myöhästä!

ON: Mä oon nyt näin pari kuukautta jälkikäteen TODELLA pettynyt naikkarin toimintaan meidän kohdalla. Kun eivät usko muka että mitään vikaa olis, käskevät vaan laihduttaa, ja SILTI ensimmäiseksi hoidoksi suunnitellaan inssi pistoshoidolla sekä irrotuspiikillä! Ja niitä kolme ja sit IVF. Alkoi vaan ärsyttää ihan tosissaan tää tilanne. :mad: Luulis että ne ottais kaikki verikokeetkin ennen mitään hoitoja, ja ylipäätään jos uskovat luomuplussaan niin alotettais joillain lääkkeillä vain.
Ja mulla on nyt reilun tunnin ollut ihan törkeen kipee vasen munasarja :dead: onneks on vapaapäivä, sattuu ihan sikana!! Tuntuu et se räjähtää :wideyed:
 
Elisenda, niinpä, joskus on pelännyt, että raskautuu, ja nyt pelkää, ettei ikinä raskaudukaan! Varmasti myös maanantain proge on OK, koska eihän se nyt niin paljon yli 7 vrk oviksen jälkeen mene. :) Olis ehkä ihan hyvä saada myös toisen kierron progearvo, koska voihan olla, että se edellinen matalahko oli vain yksittäistapaus. Ja joo, olis kuvitellu, että ensin kokeiltais lääkkeillä ja inssillä (tai inssiä jopa luomukiertoon?). Voisitko tiedustella, olisko se mahdollista? On kuitenkin hyvin mahdollista, että lääkkeet toimis sulla oikein hienosti. Niin eikö sulta oo otettu mitään verikokeita (paitsi se yks proge)? Kilpparit ainakin kannattaa ottaa!

ON: (Kiitos kysymästä, Herukka. :) ) Reissulta palattu, ja seuraaville viikoille kaikenlaista mökkireissua ja juhlaa luvassa. Dpo3, ja kyllä nää rinnat on arat, kun niitä painelee/niillä osuu johonkin. Mahassa ei mitään tuntemuksia.
 
Frozen: Iiiik :) Olisiko siellä pienen elämän alku <3 toivotaan parasta. Sormet varpaat ja jalat ristissä :)

Elisenda: On kyllä kummallista että ilman perus verikokeita/hormoonikokeita aletaan hoitamaan. Meille sanottiin, että kun vika löytyi selkeästi miehestä niin kannattaa inssiä lähtä kokeilemaan luomu kierrolla ensin. Sitten vasta jos ei nappaa niin tulee letrot avuksi. Nyt toki on noi lugesteronit apuna (enkä tiedä että miksi) Ootteko julkisella vai yksityisellä hoidossa?
 
Frozen, on multa otettu perusverikokeita ja amh, ja kerran tuo progesteroni. Ja infektionäytteet. Joku kilppariarvo otettu. Mutta ei muuta lapsettomuuteen liittyvää kuin amh ja proge.

Herukka, julkisella ollaan hoidoissa. Tai ei vielä oo mitään hoidettu, tutkittu vasta.

Mä ihmettelen miks meille pitää niitä inssejä ees tehdä, kun simpat on hyvät. Tietysti jos kohdunkaulan lima on liian sitkas, niin inssi auttaa siitä johtuvaan lapsettomuuteen. No, syksyllä täytyy sit lääkärin kans keskustella aiheesta.
 
Elisenda, ei meillekään naikkarilta määrätty mitään verikokeita. Kaikki verikokeet, mitä otettiin oli määrätty terveyskeskuksesta lähetteen yhteydessä. Multa ei ole edes tota amh-arvoa otettu koskaan! (Ainakaan muistaakseni, kun ei taida kuulua peruskokeisiin?) Sitten naikkarilla otettiin estradioliarvo, joka liittyi pistoksiin, clomejen kanssa ei mitään. Meilläkään ei ollut simpoissa vikaa ja suunnitelmissa oli 6 inssiä. Mulla siis pco, et sen takia varmaan useampi inssi suunnitelmissa. Mun kohdalla ei koskaan letroja edes kokeiltu, koska pistoksilla saa paremman vasteen. Lisäksi pistoskierrosta voi jatkaa ja jatkaa, kunnes vaste tulee. Letroilla ja clomeilla on vaan odotettava seuraavaa kiertoa, jos annos ei ollut riittävä. Kovasti tsemppiä kesään ja syksyn hoitokierroksiin!!
 
Eltsi, olitko luomua täysin ovuloimaton, vai tuliko ovikset normaalisti? Varmaan ne sit siksi meillekin heti pistoshoitoa suunnitteli, kun mulla on rakkuloita vähän liikaa.

ON: Tallettelut jäi sitten siihen yhteen kertaan. Tuntuu kyllä että alkaa parisuhdekin rakoilla, kun ei (minun mielestä) ihan perusasiat onnistu.
 
Frozen, oilikohan niin että 12.7. E2 ollut 0.46, ja ei siis ollut noussut yhtään 14.7. otettuun labraan Joillakinhan saattaa olla vähemmänkin alku kierrosta, kaikki ollaan erilaisia, mutta pitäishän sen kuitenkin nousta ylöspäin että jotain vois tapahtua :/

Elisenda, on kyllä niin harmi että teidän ja niin monen muun pariskunnan kohdalla naikkarin toiminta on ollut tuollaista :/ itsellä kun on ihan päin vastoin, en edes haluaisi vaihtaa yksityiselle puolelle kun olen niin hyvää palvelua saanut naistenklinikalta. Ja joo meillä kyllä kaikki labrat laitettiin terkkarista sillon samalla kun saatiin lähete hormonipolille. Muutaman kokeen oli terkka unohtanut pyytää niin naikkarin lääkäri laitto ne sitten ekalla käynnillä lisäksi. Meille myös sanottiin että letroja pitäis kokeilla 6 kiertoa ja sitten vasta inssiin, mutta niitä käytin vaan 2 kiertoa ja kun ei mitään vastetta ollut niin suoraan pistoksiin. Nyt sanottiin että pistos kiertoja väh. 3-4 kiertoa ja sitten vasta inssiin mutta tähän toiseen kiertoon jo inssi sittenkin tehdään, kun näyttää niin vaikealta tuo vasteen saaminen, jopa IVF suunnitelmissa siis ehkä ens hoitokiertoon, jos sattuu liian monta follia kasvamaan tai IVF jonoon ainakin. eli ei ole mennyt yhtään niin kun lääkäri ekoilla kerroilla antoi ymmärtää. Tsemppiä teille, toivottavasti asiat alkaa luistamaan kunhan pääsette alkuun! :)

ON: Ei mitää ihmeellistä täällä, ovistestiin tuli aamulla ihan hailakka viivanpaikka, eli varmaan aika kauan menee vielä ennen kun ovista saa päästä todistamaan..
 
Herukka ja Frozen kiitos, oli huippu festarit :) hyvää seuraa, musiikkia ja juomaakin. En todellakaan ollut vesilinjalla, vaikka oviksen seutuviin festarit osui. Kerran kesään, niin ihan täysin siemauksin nautin elämästä :happy:
Kohta pääseekin kotiin, alkaa olla ajomatka taitettu :)

Elisenda :confused: voimia :Heartpink ja eipä se kyllä tarvi, kun sen yhden kerran, jos menee kaikki nappiin. Toivottavasti nyt piinailu palkitaan :happy:
 
Elisenda: Okei. Ymmärrän sinua ja on turhauttavaa kun ei oikein tiedä missä mennään. Meillä kesti koko prosessi tähän inssi juttuun asti melkein 7kk. :(

LaraS: Kiva juttu. Itseki laitoin viihteelle ja olin ystävien kanssa meripäivillä juhlimassa. Oli tosi mukavaa ja rentouttavaa :)

ON: Äsken miehen kanssa tultiin kotiin ja autosta noustessa tuntui, kun vasemmalta puolelta vatsaa joku olisi puukkoa sinne tunkenut. Kesti n. 5min ja meni pois sitten taas hetki väliä ja tuli taas kipeäksi. auh :/
 
Elisenda, on kyllä jännä, miten eri käytäntöjä on! Kun meille tosiaan lääkäri sanoi, kun kysyin inssistä, että se ei tuo hyötyä, koska simpat on kunnossa ja lapsettomuuden selvä syy on mun PCOS. Verikokeista kannattaa varmistaa, että ainakin AMH, FSH, LH sekä ne kaks kilpparia (en muista nimiä) on otettu. Ja tosiaan sinuna haluaisin ehkä toisenkin kierron progen... :) Jos tuntuu, että julkisella edetään liian hitaasti, olisiko teille taloudellisesti mahdollista mennä yksityiselle? Ja tää rumba on todella kuormittavaa parisuhteelle! :( Paljon tsemppiä! ♡

LaraS, kiva että oli hyvät festarit! :) Nyt sitten miehen kellistystä, eikö? ;) Teetkö nyt illalla vielä ovistestin?

Tttii, mullahan ei ovistestiin ole tullut mitään väriä, vaikka folli ois 15 mm! Eli hyvin siellä saattaa kuitenkin hyvä folli olla. :) Tässä kierrossa en jaksanu tikuttaa ollenkaan, kun lääkäri kerran sanoi mulle, ettei haittaa, ettei Ovitrellenkaan jälkeen tule ovisplussaa.

Herukka, oi, oispa kiinnittymiskipua! Oliko sulla johtofolli vasemmalla? :)

ON: Dpo4, tissit edelleen jonkin verran arat, mutta ajoittain tuntuu arkuus katoavan, että ehkä tää on vain kuviteltua.
 
Frozen: Joo johto follikkeli oli vasemmalla :) Tuli mieleen siitä folikkeli kasvusta mitä kirjoitit, että voiko olla niin että elimistöön ei erity tarpeeksi sitä hormoonia mikä nostaa LH huipun?
 
Herukka kiva että sielläkin oli mukavat juhlamat :)

Frozen tein just o-testin ja (mun mittapuulla) aika vahva viiva tuli. Vaikee tietää joko meni vai onko vasta tulossa :oops:
 

Liitteet

  • IMG_20170716_174726.jpg
    IMG_20170716_174726.jpg
    826.9 KB · Katsottu: 114
Takaisin
Top