Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Pätkis: mulle sanottiin siintä yhteismäärästä a+b et ne pitäis olla yli 50%. Yksittäiset on hyvät kun on 25% -> tää on taas näitä Haah miten kukakin lääkäri puhuu :D

Tttii: okei. Kyllä se sieltä kasvaa hitaasti mutta varmasti <3 ei oo ollu puhetta siintä vaiheesta. Josko sen takia luget mulla.. vai laittokohan se muuten vaan kiinnittymistä tukemaan.. :o
 
Herukka: noita sperma analyysejä on olemassa niin monta eri tyyppistä että sekin jo pistää pään sekaisin. Meillä ollu joku suppeampi analyysi missä ei oo tarkemmin eroteltu a ja b ryhmään. :)
 
Pätkis: Niin meilläkin olin julkisella puolella kun saatiin tulokset. Vasta yksityiselle kun saatiin lähete lääkäri erotteli simpat ja kertoi totuuden :)
 
Lupailevaa o-tuntemusta, taaskin oikealla puolella. vielä yritän muistaa o-tikuttaa aamun tokasta. Sitten jää kosmisten linjojen varaan :p ainakin su-iltaan saakka :grin

Noista simppa-arvoista on mielenkiintoista kuulla. Meille vaan sanottiin, et niissä on näennäisesti kaikki OK. Toki lääkäri lisäsi, että tupakkatuotteet (mies käyttää) voi vaikuttaa siittön päässä olevaan kemialliseen rakenteeseen, jolla siittiö "sulattaa" munasolun pinnan ja luikahtaa sisään. Puhdasta arvailua ja spekulointia tämäkin teoria o_O lääkärilläkään ei ollut mitään faktoja tuohon, oli vaan "musta tuntuu" -syyllistämiskeino tupakin takia :mad: eri asia, jos olisi tutkimusten tulos. pitäytyisivät faktoissa :bored:
 
Herukka, joo siis ihan mielenkiinnosta vaan että mitähän mieltä lääkäri on siintä :D ja siis voi olla ihan muuten vaan tueksi, niin ne mullekkin laittovat ihan muuten vaan :D että kun ei niistä lugeista haittaakaan oo..

LaraS, nyt siis kovaa tallettelua ;)

ON: joo tosiaan eilen meni normaalia myöhemmäksi meidän ilta ja väsytti niiiiin paljon.. normaalisti nukkumassa viimeistään 19.30 aikoihin, eilen meni yli yhdeksään.
Ja siis siitä jomotuksesta vasemmalla, kun en nyt millään ymmärrä että mitä tapahtuu, kun oikealla se kasvava folli :O ihan hirvee turvotuskin oli eilen, mutta se varmaan johtuu siitä kun söin pastaa pitkästä aikaa.
Noista simpoista kun ollu puhe, pitäiskö mun ihan varmuuden vuoksi pyytää uus simppakoe, vaikkahan se ekakin testi näyttänyt hyvältä, mutta mitä jos on liikkuvat vaikka laskenut siitä tai jotain? Onko kellään mitään tietoa esim siitä että missä iässä alkaa miehellä vähenemään siittiöiden määrä tai laatu? (Mun mies kuitenkin 5 vuotta mua vanhempi)
 
Ei näytä tikut vielä ovista, joten saattaa mennä hyvinkin festareiden yli ennen kuin se tulee. Tai tulispa nyt yleensäkin :rolleyes:
 

Liitteet

  • IMG_20170713_080736.jpg
    IMG_20170713_080736.jpg
    370.3 KB · Katsottu: 114
LaraS, ei toi ylempi kyllä ainakaan ihan vitivalkonenkaan oo mun mielestä, mutta sehän sattuis kivasti just varmaan kotiinpaluun aikoihin se ovis sitten?

ON: en siis tajua ollenkaan, nyt taas nippailee ja tuntuu painetta ynnämuuta tuolla :O ihan kun olis ovis, mutta se on täysin mahdotonta :O ehkä se folli nyt ottaa jotai kasvupyrähdyksiä? ärsyttävää, pitäis olla oma ultrakone kotona niin vois tarkastaa :D
 
ttiii: mulla oli ihan vastaavia tuntemuksia. Viime viikon pe nippaili niin julmetusti ja tosiaan ke aamusta tapahtui vasta ovulaatio :) siellä se kasvaa, siksi varmaan nipsuja :) kp12-16 to-ma folli oli kasvanut 10.8 ~ 16.4mm. Sieltä se pikku hiljaa, baby steps <3
 
Tinkerbell, voihan ei :sad001 mutta aina alkiot eivät vaan ole kehityskelpoisia, vaikka mitään suurempaa vikaa ei olisikaan.

Herukka, se on kyllä kumma että lääkärit eivät ole yhtä mieltä siitä mitkä on hyvät sperma-arvot :eek:

tttii, joo, huomiselle tai lauantaille ootan ovisplussaa :rolleyes: tänää oli vielä melko haalee tikku. Ja ärsyttävää kun saa aina kaivella miehistä että mikä on, eikä silti tahdo saada vastausta. Ei sit tarttis äkäilläkkään jos ei viiti asiasta keskustella :mad: mullakin välillä jomottelee molemmilla puolilla ennen ovista, enkä yhtää tajuu miks. Ja siis on ultrattukin että toisella puolella vaan folli kasvaa. Ja nippailut alkaa melkeempä heti kun menkat loppuu. Siis vaikka ihan luomuna mennään.

LaraS, pidän peukkuja että ovis tulee kuitenkin! Meinaatko festareilla tikuttaa?

ON: Jouduin tekemään tänään aikasin aamulla ovistestin, huomenna on sama homma. En viiti töihin kantaa tikkuja :shy: Vähän eilistä vahvempi hailura sieltä tuli. Tosin unohdin alkuun koko tikutuksen, ja jouduin lopuksi vielä tiristämään muutaman pisaran että sain testin tehtyä :grin limat lisineet, joten huomiselle tai lauantaille oottelen ovisplussaa! Vieläkin oon vähän kahden vaiheilla alanko pakottaa tuota miekkosta peittojen heilutukseen vai en.. Ehkä voisin yrittää varovasti vihjailla :rolleyes: toisaalta tuntuu oikeella puolella folli kasvavan, eli siellä missä on johdin ilmeisesti tukossa. Että ei hirveesti toivoa ole, mutta tulispahan yritettyä! Vaikka se lääkäri meinas että vasen johdin voi noukkia sen oikeelta irtoovan munasolun, mutta en helkutissa tajua että miten??
 
Taas nopeita kommentteja:

Tttii, mullakin on joskus jomotellu molemmilla puolilla, vaikka selvä johtofolli on ollu vaan toisella puolella. Tässä kierrossa mua jomotteli vain joskus reilu viikko sitten (jolloin folli oli 11 mm), sen jälkeen ei oo jomotellu ollenkaan, vaikka edelleen pistelin! On tää niin kummallista tämä ihmiskehon toiminta... En tikuta täällä reissussa, vaan luotan siihen, että Ovitrelle irrotti munasolun n. 36 h pistämisestä. Tulehan kertomaan sitten uuden ultran kuulumiset. :) Niin ja voithan kysyä uutta simppatestiä, mutta jos ei ole ollut mitään leikkausta tms., niin eiköhän simpat yhä ole kunnossa. :)

Tinkerbell, pahoittelut! ♡ Sinuna tiedustelisin, voitteko elo-syyskuussa kuitenkin jo edetä asioissa. :)

LaraS, kivoja festareita!! :) Eiköhän se o+ tule vasta loppuviikosta tai ens viikon alussa, joten ei mene hukkaan tämä kierto. :)

Herukka, niinpä, outoa, että lääkärit on noin erimielisiä normaalista siittiötuloksesta!

Elisenda, voi hitsin miehet. :( Toivottavasti tallettelut kuitenkin onnistuu! Ja kuulostaa joo jännältä, että toinen munasarja voisi noukkia munasolun, mutta ehkä se sitten on mahdollista, jos lääkäri kerran niin sanoi..?

ON: Dpo1, talleteltu vielä tänäänkin (dpo-3, -1 ja 0 lisäksi). Lääkäri käski pohtimaan tosiaan sitä IVF:ää ens kiertoon, että osaa sitten heti mahdollisen uuden kierron alkaessa kertoa hänelle/klinikalle, mitä tehdään. Mies ei oikein kommentoi siihen mitään, vaan haluaa odottaa tän tuloksen. Ymmärrän toki tuonkin, mutta toisaalta olis se hyvä nyt pohtia tässä valmiiksi... Hankalaa..!
 
Elisenda, mulla oli tosiaan pari päivä välissä että kun menkat loppu, ja sit vasta alko nippailut.. ja kyllä se kannattaa yrittää varmasti vaikka oliskin se oikea puoli :) tosta että miten se vasen puoli sen voi sieltä oikeelta noukkia :O olis ihan kiva kuulla joltain lääkäriltä että miten?

Frozen, teillä on nyt kyllä tosi hyvät talletukset, sulle isot tsempit että olisi salamatkustaja jäänyt mukaan :) kaipa se sitten on ihan normaalia se nippailu tänä aikaan kierrosta :)

Herukka, hyvä siis tietää etten ole yksin tän mun nippailun kanssa :) joo pikkuhiljaa se kai siellä kasvaa vaan.

ON: joo tosiaan ton nippailun kanssa iski pieni paniikki että mitä tapahtuu, mutta onneks ootte olemassa ni tiedän etten oo yksin ainoo :D mulla ei siis oo oikeestaan koskaan tollasia nippailuja ollut, tosin enpä oo vissiin koskaan ovuloinutkaan (lukuunottamatta viime kiertoa) että enhän voi toisaalta tietää mikä on normaalia ja mikä ei :D
Tänään myöhemmin mulla se ultra niin tuun sieltä sitte kirjottelee lisää.
 
Taas meinasin unohtaa tikuttaa, ja oli vähällä etten saanu tiristettyä ulos enää mitää :shy: sain kun sainkin, ja vaikuttais ovisplussalta :happy: eilen sain miehen houkuteltua peittojen heilutukseen, mutta ihmettelin mihin kaikki sperma katosi :pompus: yleensä valuu osa pois, nyt ei valunut mitään.. ja en kertakaikkiaan kehdannu kysyä mieheltä, että laukesiko se :bag:
 

Liitteet

  • IMG_2040.JPG
    IMG_2040.JPG
    979.3 KB · Katsottu: 123
Elisenda aina siellä joku touhutippa lähtee, joten jotain on kuitenkin mestoilla :) komee o+

Ikävöin rakastani (ja koiraa) hirmuisesti! Ei olla oltu eka treffien jälkeen paljoakaan erossa, niin 3 yötä erossa on kamalaa :facepalm: tekee toki hyvää olla välillä poissa, niin ei mee liian läheisriippuvaiseks tää homma :hilarious:
 
Kirjotin tuon äskeisen kuvan takia puhelimella, ja oon sen kanssa niin surkea niin vastailen läppärillä nyt perään :grin

Frozen, jotain oon lukenutkin tuosta että toinen puoli voi imaista sen munasolun, mutta siinäkään ei ollut kerrottu että miten.. Ja jostain luin, että jollekin ei tehty inssiä silloin ollenkaan, kun ovuloi siltä tukkeessa olevalta puolelta.. No, selvinnee tarkemmin sitten kun mennään inssiin. Onhan miehelläsi vielä hetki aikaa miettiä IVF, mutta oon kyllä samaa mieltä että jos nyt ei tärppää niin olis hyvä olla jo vastaus valmiina, mitä lääkäriin sanoo.

LaraS, varmastikin on festareista huolimatta hyvät mahdollisuudet raskautua, vaikka ovis oliskin viikonlopun aikana, jos festareiden jälkeen pääsette vielä tallettelemaan :) mä niin haluaisin festareille, etenki niille ysärifestareille mitä loppukesästä on, mut hitsi kun ei pääse :hungover:

tttii, täytyy vähän googlata tuota munasolun noukkimis-asiaa lisää, jos jotain faktaa löytyis :rolleyes: tsemppiä ultraan :happy:

Elisenda kp 12/n.27
 
Napailua vaan, ei siis ollu tapahtunu mitään. Ei sitten yhtikäs mitään. Ei ollu folli kasvanut, ei limis kasvanut, eikä estradioli arvo liikkunut mihinkään suuntaan. Nyt nostettiin taas annosta 87.5 IU ja ens tiistaina uus ultra. Vähän äksyttää nyt :(
 
Täällä aletaan pikkuhiljaa päästä alkukierron negaamisesta ja ajatukset kohti ovista, kp 8/27. Tulen taas lueskelemaan ja kommentoimaan paremmin mukaan kun ajatukset on kuitenkin suureksi osaksi tässä hommassa seuraavat kolme viikkoa :shy: Tänään en vielä millään jaksa, oon tosi pettynyt kun kuulemma meidän sairaalan ainoa kemisti joka tekee niitä spermatutkimuksia, on kuukauden lomalla. Sanoivat siis labrasta kun mies soitti että palaa kuukauden päästä asiaan :mad: ÄRSYTTÄÄ että nyt kaikki viivästyy entistä enemmän, en jaksa odottaa että päästäisiin jo hoitoihin enkä jotenkin usko enää luomuplussaan. Ja vahvasti luulen että vika on miehessä :sour: Mulla kuitenkin ainakin vielä kaikki näyttäis olevan kunnossa, ja progesteronikin oli oviksen jälkeen 50, että kyllä siellä ovis tapahtuu. Siitä pitäis tietty olla iloinen, mutta hitto kun en jaksa olla iloinen tällä hetkellä yhtään mistään :sour:
 
tttii, voihan hitsiläinen :sad001 on se kumma miten voikin olla, että ei mitään ole tapahtunut! Jospahan isompi lääkemäärä nyt auttaisi. kysyitkö muuten niistä nipistelyistä?

Villisilmä, eikä :confused: miten voi ollakin noin, ettei kukaan muu tee siellä spermatutkimuksia! Oisko teillä mahdollisuutta käydä yksityisellä klinikalla testaamassa sperma? Varmasti ärsyttää kun taas viivästyy :sad001

ON: Tänään on nippaillut taas molemmilta puolilta, mistähän se munasolu nyt mahtaa irrota! Olispa sittenkin tuo vasen puoli :happy: Tein äsken taas ovistestin, en tiiä onko vahvempi vai samanlainen kuin aamuinen..
Mutta millanen on se limatulppa, joka irtoaa ennen ovista? En oikeen oo iteltä koskaan sellasta bongannut, eilen vissiin tuli semmonen pieni kiinteä kirkas pallura, onko se sellainen?:shy:
 
Takaisin
Top