Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Herukka, siis pcos potilaana mulla ei ovista normaalisti oo ollenkaan, joten kai se noilla pistoksilla sieltä joskus tulee.(viime kierrossakin tuli kun jakso vaan odottaa) Meinasin että jos tästä nyt täytyis vielä annoskokoa nostaa niin olis sama kuin IVF : ään menisi.. ja pistetään sitten vaikka 30 päivää putkeen, niin kauan kunnes on tarpreeksi iso folli :D hei tuo liikkuvien määrähän on kasvanut oikeen huimasti! Kyllä sieltä nyt saattais joku kyytiläinen jäädä matkaan ;) ja kiva ettei sattunut, nyt vaan ne inhot luget vielä ja avot :) aiotko testata vai odottaa että jääkö täti tulematta?
 
tttii: Lääkäri sanoi, että parin viikon päästä kannattaisi testailla, mutta jos yhtään tulee mitään kummalisuuksia niin ainahan sitä voi yrittää :) Aivan se hiton pco. Onko se pistos hoito nyt parhain vaihtoehto follin kasvatteluun?
 
Herukka, lähtikö teille matkaan siis 16milj siittiöitä? Meille ei oo insseissä sanottu mitään määrää monta miljoonaa/ml on ollut. Ainoastaan kerrottu, että kuinka monta miljoonaa niitä on yhteensä koko ruiskutettavassa määrässä. Mietin siis onko se sama asia, mutta ilmaistu eritavalla :) 16miljoonaa kuulostaa paljolta :)

tttii, toivottavasti folli nyt kasvaisi ja inssi onnistuisi ensi viikolla :)
 
Nopeasti taas huikkailen matkan varrelta:

Jonnaa, Alina ja Bambi, nyt paljon kaikkea tahmaista matkaan! ♡ Ja Bambi, myös minä testaisin ennen tuota 25.7. :)

Tttii, myös mulla kävi siis niin, että vaikka tiedettiin jo, millä annoskoolla kannattaa aloittaa, munasarjat ei vastannetkaan nyt samoin kuin edelliskierrossa. Niin ja noista talletteluista, että muistelit varmaan Eltsin talletteluja, kun siellä myöhemmin nähtiin, että hedelmöitys oli tapahtunut kaks päivää Ovitrellesta, mutta sitähän ei tiedä, minkä päivän siittiö oli kyseessä, ne kun voi elää useitakin päiviä. :) Eli ennen ovista on hyvä talletella. :)

Herukka, hienoa, että pesun jälkeen oli noinkin laadukkaita siittiöitä. :)

ON: Dpo0, eilen siis hotellilla pistetty Ovitrelle ja talletteluja su, ti ja ke (eli tänään). Ei minkäänlaisia tuntemuksia missään, mutta eipä oo ennenkään Ovitrellen jälkeen ollu.
 
Ronya, unohdin vastata, että joo mekin ajateltiin tehdä IVF yksityisellä, ettei tarvii odotella. Ja saa ainakin hieman vaikuttaa aikoihin. :) Näin viime yönä painajaista siitä, etten saanu sijaisia järkättyä ja jäi IVF-hoito sen takia kesken.
 
Ronya: Hmmh. Selittiköhän/kirjoittikohan se sitten väärin.. Pesun jälkeen siinä lapussa luki et 16milj/ml :D En miä tiiä hehee.

Frozen: Hyvät tallettelut :) Nyt piinaillaan taas kimpassa <3
 
Herukka ihan hyvää, kun on uusi kierto vihdoin vauhdissa, täti viskattu eteen päin ja mukavaa ajanvietettä tiedossa :) lähdetään siis huomenna festareille, niin aika kuluu mukavasti ja saa miniloman, 4 pv viikonloppuvapaan muodossa :) mun mies vaan jää kotiin, niin oviksen sattuessa loppuviikolle on tää kierto hukkaan heitetty :confused: mutta seuraavassa kierrossa sitten pitää osutella suhteilut sopiville päiville :happy:
Sillä välin jännään teidän muiden tilanteita :nailbiting:
 
LaraS: Ai kuin kiva :) Mulle selvisi tänään että lh-huippu kun tulee ovulaatiotikkuun ei se tarkoita sitä että ovulaatio tapahtuu silloin vaan siitä 1-2 päivän päästä. Joten ehkä ei ole myöhäistä teillä :P Minne festareille oot menossa? :)
 
Herukka joo, niinhän se on, että varsinainen ovis tulee kai keskimäärin 12-36/48 tunnin kuluttua o-plussasta :) Eli hyvin vielä tikkuplussan jälkeen voi saada asioita aikaan :happy:
teen vielä aamulla testin ja sit en enää tähän kiertoon. Mun ovikset tulee miten sattuu ja monesti ei varmaan ollenkaan (mullakin on sitä pco-ongelmaa), mut optimistina ajattelin, että kilppariarvojen parannuttua nyt tulis sievästi ovis kp14-15 seutuvilla :shy: No, se osuisi niillä päivillä su-ma seutuun niin ennättää siinä tapauksessa kotiin tultuakin harrastella :hilarious: on ollut aikaisiakin oviksia, ja tuossa aiemmin tuntui vatsassa tuntemuksia, niin... No, koitan vielä saada illalla tai aamulla uimareita mestoille :grin just in case :happy:
Eipä siellä festarireissulla kovin pystyisi suhteilemaankaan, vaikka mies ois mukana. Meillä on 2 hotellihuonetta kaveriporukalla ja siinä on yksityisyys kaukana :laughing002
Jyväskylään suomipop-festareille siis mennään :)
 
LaraS: Okei, kivaa! :) Mul tuli mieleen joko noi festarit tai sitten kotkan meripäivät. Itse menossa sinne joku päivä käymään kun tässä lähellä asutaan :) Kotkaan siis. Minusta oli hassua huomata että itsellä toi ovulaatio on kiertoon nähden tosi myöhään. kp 30 ja o+ yleensä kp 17-18.
 
Jonnnaa, onnea, toivottavasti nyt pysyy mukana loppuun asti :happy:

Alina, onnea, rutkasti vauvaliimaa ja tarrasukkia pienelle, kumpa nyt pysyisi mukana :Heartred minä ostin niitä primaspaneja, mutta ei oo ollut vielä käyttöä niille.

Bambi, isot tsempit huurunenälle, että tarttuu tiukasti kiinni :happy:

tttii, hitsiläinen ettei se folli suostu kasvamaan tollaisellakaan annoskoolla :sad001 mut jospa se ottais nyt jonkun kasvupyrähdyksen ettei viikko tolkulla tarvis pistellä!

Herukka, olipa tosi hyvään suuntaan muuttuneet simppojen liikkuvuudet :happy: toivottavasti nyt tärppäisi!

Frozen, hyvät tallettelut teillä ainakin :happy: ja mukavaa reissun jatkoa :)

Jännää, niin monta piinailijaa täällä! Toivon suuuurta plussamyräkkää tähän ketjuun :happy:

ON: Inofolic alkaa loppua, en meinannut ostaa sitä lisää. Ovistikut jotain hailuraa näyttää edelleen. Eikä vieläkään ole petihommista tietoakaan :shifty: lisäks mun mies jokseenkin ikävästi kohtelee mua, enkä jaksa alkaa selvittämään asiaa :sour: mun mielestä se vois ihan utelemattakin sanoa mikä mättää..

Elisenda kp 10/n.27
 
Täällä taas! :bored:
Eli kävi niin, että tein perjantaina ekan testin kpl 29 ja selkeä plussa. Tein vkl aikana vielä usean testin ja kaikki plussaa. Kokoajan silti outo tunne että jotain pielessä ja niinhän sitä oli. Eilen eli RV 4+4 päivillä alkoi voimakas verenvuoto ja näin ollen pieni alkuni meni kesken/tapahtui kemiallinen raskaus tms :sad001
Olin ja olen toki edelleen niiiiin surullinen ja itku tulee herkästi, mutta toisaalta myös onnellinen että tämä tapahtui näin aikaisessa vaiheessa jos piti tapahtua:smiley-angry017
Nyt vaan odotellaan uutta ovulaatiota ja yrittämistä kovasti. En haluaisi lannistua, mutta hetkittäin epätoivon olo valtaa sydämen :(
 
Nyt vaan kaikki vinkkivitoset taas esiin, millä sais kiertoon kaikki mahdolliset hyödynnettyä! Joku käytti macaa ja gelee royalea yms, pitäiskö näitä kokeilla :smiley-angelic003
 
Tinkerbell88: Anteeksi kun en muista, mut oliko teillä ovulaatiohäiriöitä, miehessä vikaa? Meillä lääkäri pisti miehelle sellaset simpan nostatus pillerit että oksat pois. Toivottavasti niillä sperma paranisi, helpottaisi tätä urakkaa todella paljon. vahvaa seleeniä, sinkkiä ja e-vitamiinia.

Itse kokeilin sitä macaa ja ai hitto se on hirveän makuista laittaa sitä mihin tahansa :D Luin jostain, että jos juo paljon vettä, vaikuttaa se paljon ovulaatioon ja siihen limaan. En kyllä tiedä pitääkö paikkansa. luulis et tollaista myyttiä ois huudeltu enemmänkin aijemmin.

Ihan hirveästi tsemppiä sinne <3 Eikö tuleva raskautuminen tapahdu helpommin kun on keskenmeno taustalla. Niin ainakin muistelisin. Edelleen, voimaa ja haleja <3

Elisenda: Joo, ihan yllätyin itsekin, mutta jotenkin noi määrät ja miljoonat on vähä epä selviä. En oikein tiedä mihin vertaa kun tuntuu että jokainen lääkäri puhuu arvoista eri tavalla mikä on hyvä ja mikä ei :( Mutta toivotaan parasta :)
 
Herukka: mitä pillereitä sun miehelle annettiin jos saa kysyä? :) ja oliko sun miehellä vähän siittiöitä vai vaan huonosti liikkuvia?
 
Meitä eioo vielä tutkittu. Tilanne on semmoinen, että piti ottaa gyneen elo-syyskuussa yhteys ja varata aukkariaika jos mitään ei tapahdu sitä ennen. Ja nyt kun tuli tämä tapaus, niin en tiedä kuuluuko mun vielä ottaa yhteyttä vai ei :facepalm: tän kierron jälkeen meinasin soittoaikaa saada ja jutella.
Tää fiilis tän kaiken jälkeen on kyllä kamala! Epätietoisuus on aina kamalaa,mut vielä jotenkin nousi enemmän kaikkia kysymyksiä esiin että miksiii :sad001:sad001
Toivon meille kaikille oikein onnistuneita talletuksia <3 onneks meillä on täällä toisemme <3
 
Tinkerbell88: Juuri niin <3 hakeutukaa vaan pian hoitoihin niin saatte apua :)

Pätkis85: Vidan seleeniä 200mikrog. Vidan vahvaa sinkkiä, BIO-E e-vitamiini 350mg (reseptilääke) :) Meillä miehellä on liikkuvuus huonontunut. Muut ovat kunnossa. Lääkärin mukaan noilla rohdoilla pitäisi laadun parantua. Tais olla toi sama termi kun teillä, teratozoospermia. Inssissä pesun kesti kuitenkin hyvin ja a+b liikkuvia löytyi 58% eli ihan hyvä määrä, mutta katsotaan. Yhtään en uskalla toivoa mitään :(
 
Herukka, joo luulisin että follin kasvatteluun paras on tää pistos hoito, ei ne letrot mulla auttanu mihinkään. Joo aikas myöhään on sulla kyllä ovis.. ootko siitä sanonu lääkärissä että on lyhyt luteaali vaihe?

Frozen, no eltsihän se taiskin olla joo :D joo niin hedelmöitys oli vissiin tapahtunu jälkeenpäin. Onko sulla o-testejä mukana siellä matkalla vai meettekö ihan mutu tuntumalla? Piinapäivät alkakoon :)

LaraS, nyt kyllä peukut pystyyn että olis kavereita siellä oottelemassa kun ovis sattuu tulemaan :) ja mukavaa festarireissua!

Elisenda, toivottavasti se nyt edes jonkun verran kasvaisi. Toi noissa miehissä yleensä kyllä ärsyttää kun kaikki täytyy pitää sisällään, eikö sitä joskus vaan vois sanoa suoraan mikä on ongelma?? Ja eikös sulla parin päivän päästä pitäis tikku tummua? :O

Tinkerbell, voi vitsi :( voimahaleja suunnattoman paljon teille !! Mä ehdotan tota foolihappoa (mama vitamiineja) ja lääkäriltä käydä pyytämässä lugeja..

ON: oon niin super väsynyt etten varmaan tajua kaikkea lukemaani, täytyypi aamulla käydä lukemassa uudestaan :D nyt kyllä on niin outoa että miks mua jomottaa vähän väliä tonne vasemmalle puolelle
 
Muokattu viimeksi:
Herukka: ok meillä kanssa seleeni 200mg, sinkki ja e vitamiini käytössä. Meillä tosin yksityinen klinikka jossa nyt ollaan hoidoissa sanoi että miehellä normaali sperma. Eli teratozoospermia diagnoosia ei enää ole. Ei kuulemma uusien tutimusten mukaan siittiöiden muodolla oo merkitystä. Meillä siittiöiden määrää normaali. Liikkuvuuskin tulkittiin normaaliksi vaikka eteenpäin liikkuvia vain 15%, paikallaan liikkuvat 55%, liikkumattomat 30%. Viite oli jotenki jännästi että piti olla eteenpäin liikkuvat 32% TAI yhteensä liikkuvat 70%. Ja nuo paikallaan liikkuvat lasketaan kuitenkin mukaan niihin liikkuviin jotenkin... Monimutkaista... :D
 
Takaisin
Top