Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
En tosiaan tiedä miksi en saa mitään tukea siihen et raskaus jatkuisi, lääkäri vaan täällä toistaa ja jankkaa mulle et arvot on kunnossa ja keltarauhanen toimii niin kuin pitää.

Nyt onneksi on se naistenpoliklinkan ensi käynti 30.8 ja jatketaan hoitoja yliopistollisessa joten uskoisin että sieltä saa paljon asian tuntevampaa ja laadukkaampaa hoitoa ja tukea :)
 
Frozen, Toivotaan kovasti että torstaina olis jo selvä johtofolli näkyvissä! Tosi ikävää että ajauduitte riitaan miehen kanssa, mutta onneksi saitte puhuttua ja sovittua reissuista. Kannattaa kysyä klinikalta sitä vaihtoehtoa, jos laittaisivat ivf-jonoon julkiselle, koska siinä säästää kyllä pitkän pennin julkiseen verrattuna.

Triana, voimia kriisiin, toivottavasti saatte asiat kuntoon :Heartred

Villisilmä, pahoittelut negasta ja tiputteluvuodosta :sad001

Lume, kiva että pääsette hoitoon yliopistolliseen, toivottavasti saisitte sieltä apua raskauden jatkumiseen, että saisitte viimein vauvan syliin asti :happy:

ON: Ihan järkky menkkavuoto, yli tuplaten runsaampi mitä ikinä ennen :yuck: onneks ei kipua sentään oo, mutta vähän ihmettelen että mikä nyt on. Jospahan alkais laantumaan!

Saisi kyllä tähän ketjuun tulla plussia, tuntuu niin epäreilulta kaikkien meidän puolesta, odottaa ja pettyä kuukausi toisensa jälkeen :crybaby2
 
LaraS, joo ei stressaantunut elimistö varmasti ole paras mahdollinen lähtökohta, mutta stressaamattomuus ei vaan oo niin helppoa, kun pitää miettiä menot ja rahanmenot tän mukaan. Tiedän, ettei pitäisi ajatella näin pitkälle, mutta IVF meinaa tooosi monia sijaishankintoja, ja ilmeisesti suht lyhyellä varoitusajalla, ja se mua vasta stressaakin! Mutta joo, kuten kirjoitit, on lapsia tehty esim. sota-aikanakin. Ihanaa, että sulla on noin positiivinen asenne! :) Täytyisi ottaa mallia ja ajatella, että joskus sen lapsen lopulta saa... Toisaalta mulla on kirkkaana mielessä se mun työkaverin kohtalo, siis kun he eivät hoidoista huolimatta onnistuneet.

Herukka, lähdetään kiertää Itä- ja Keski-Suomea; yövytään hotellien lisäksi kaverien mökillä, niin ei tule ihan niin kalliiksi. :) Kerro sitten, kun sinulle on tullut puhelu ja tiedät, milloin pääsette inssiin. :)

Lume, tuntuu kyllä tosi omituiselta, ettet saa apuja raskauden jatkumiseen!! Tosiaan eiköhän yliopistollisessa sairaalassa ole sitten enemmän osaamista. :)

Elisenda, oho, aika jännä, että vuoto on nyt noin runsasta! Hyvä, ettei kovia kipuja kuitenkaan ole! Joo, mun täytyy torstain käynnillä kysyä, oisko mahdollista päästä julkisen IVF-jonoon, vaikka voikin olla, että päädytään hoitojen jatkoon yksityisellä, koska mun työkaveri suositteli sitä, niin sitten ei mene ihan niin pahaksi sumplimiseksi töissä.

Niinpä, tuntuu tosi pahalta meidän kaikkien puolesta, ei oo hetkeen tullut plussia tänne! Nyt sais keskikesän kierrot olla hedelmällisiä!! ♡
 
Frozen, onneksi saitte puhuttua miehen kanssa, ja siis olen tosi pahoillani jos loukkasin jotenkin aijemmin, en takottanut mitään pahaa :) itsellä vaan niin eri lähtökohta, että välillä vähän hankalalta tuntuu yrittää tsemppaa kyseisiä tilanteita :) ja ihan super hyvää lomailua kun ootte reissunkin saaneet varattua!
mitä sijaishankintoja siis IVF voi tuoda tullessaan? Kovasti kasvupyrähdyksiä johtofolliin lähettelen :D

Herukka, mulla siis alkaa huomenna pistelyt, ja tossa ens viikolla siellä ultrassa sovitaan tarkemmin inssistä kun näkee tarkemmin mihin kohtaan ovulaation pitäis tapahtua..

Lume, henk.kohtasesti me ollaan ainakin saatu ihan super hyvää ja asiantuntevaa hoitoa naistenklinikalla :) ainoa miinus ettei käynti aikoihin voi vaikuttaa oikeestaan ollenkaan..

Elisenda, onkos mitään hajua mistö vois johtua toi runsaus? Onko ollut mitenkään muuten erilainen kierto nyt tai edellinen? Itellä kans meinaan niin outo tää vuoto mutta johtunee edellis kierron pistos hoidosta.

Nyt kaikille ihan kauheesti niitä plussia puhaltelen! Kyllä uskon että täältä yks kerrallaan päästään siirtymään plussanneisiin joskus :)

Omaa napaa vaan sen verran että kovasti oottelen jo huomista ekaa pistosta tähän kiertoon :)
 
Tttii, ei et loukannut mitenkään. :) Hienoa, että sä osaat ottaa rennosti! :happy: Mun on vaan niin vaikea olla stressaamatta, kun ärsyttää jatkuva kalenterin ja pankkitilin kyttääminen - ja mun työkaverin kokemuksen jälkeen on pelko siitä, että tää kaikki on täysin turhaa. Ymmärrän kyllä, että mun miehellä menee hermo, mutta sen osuus tässä onkin vain "siementen kylväminen". :grin Ja siis mä oon opettaja, ja ainoastaan akuuteissa sairastapauksissa meidän ei itse tarvitse järkätä itsellemme sijaista; kaikissa muissa tapauksissa täytyy. Mikään IVF:ään liittyvä ei oo akuuttia, eli pitää hommata sijainen kaikkia käyntejä varten, ja punktion jälkeenhän pitää olla vielä aika monta päivää pois... Eikä noita päiviä tiedä välttämättä yhtään etukäteen. :sad001 Toivotaan juu kovasti, että päästään kaikki täältä joskus siirtymään plussanneiden puolelle! Pistelyintoa sinne! :happy:
 
Frozen, on kyllä hyvät puolensa yksityisessä klinikassa, että saa paljon paremmin sovittua ajat. Ja toisaalta, vaikka joutuisikin laittamaan tonnikaupalla rahaa ivf:n ja muuhun, niin mulla on itsellä sellainen tunne, että jos ei silti lasta koskaan tule, niin olisi helpompi hyväksyä asia. Kun olis ainakin tehnyt kaikkensa.

tttii, ei kyllä mitään käryä mistä tää niagara nyt johtuu :eek: muuta eroa ei ole, kun että n. kuukausi sitten aloitin sen inofolicin syömisen. En tiedä voiko se sitten aiheuttaa.

ON: Kerroin eilen yhdelle kaverille, että ollaan käyty lapsettomuustutkimuksissa. Vaikkei hänellä lapsia itsellä ole, eikä ainakaan vielä suunnitteillakaan, niin oli tosi pahoillaan meidän puolesta. Tyrmistyi kun kerroin, että meidän täytyy laihduttaa ennen kuin päästään hoitoihin, eikä olla saatu vielä mitään lääkitystä edes. Käytiin just aamulla miehen kans puntarilla, kummallekki on tullu vaan painoa kilo lisää :bag:
Mä en tiedä mikä mulle on tullut, mutta tää yrityksen pituus on alkanut ahdistaa ihan todella. Ei jaksa enään edes toivoa, että joskus tärppi kävisi. Eikä enää ole ilon tunnetta siitä, että joskus meillä on vauva. Aiemmin mietin sitä, että sit kun joskus plussaan, niin miltä se mahtaa tuntua. Nyt koko plussa tuntuu aivan mahdottomalta saada. Ärsyttää. :shifty:
 
Elisenda täälläkin on kohtuullisen runsas vuoto, moniin kiertoihin ei oo ollutkaan. Mulla on tosin ollut myös hiukan kivuliaampaa, vatsan osalta, sekä niin arka alakerta, että tamponin vaihto on tosi kivuliasta :arghh: mut pakko pitää, kun ei pelkän siteen kanssa tule mitään, tehdä istumatyötä. Ite epäilen, että nyt mulla poistuu se kesäkuun alun kemiallinen, puhdistuu paikat niin sanotusti. Ennettäin mulla oli kaikki vuodot näin runsaita, tai vielä hurjan paljon runsaampiakin.
Voisikohan se inofolic tosiaan vaikuttaa sulla tuohon tilanteeseen. Mutta jospa se kunnon vuoto sullakin tekisi hyvän kasvualustan tähän kiertoon :rolleyes: :smiley-angelic001
Ja mahtavaa, että pystyit puhumaan kaverin kanssa sekä sait häneltä tukea :happy:
Painoasian kanssa täälläkin kamppaillaan, nyt ei oo oikeen tullut lenkkeiltyäkään niin paljon, tässä miehen kotona ollessa. Mun kämpällä on tosin vaakakin, niin ei pääse kattomaan lukemia ja lannistumaan niistä :grin tsemppiä siihenkin projektiin, sekä voimia noihin ikäviin fiiliksiin :Heartpink

Frozen joo, ymmärrän kyllä, et sulla on niin monta asiaa huomioitavana, että siksi stressaa :sorry: pitää kuitenkin muistaa, että sun työkaverin lapsettomuus ei ole teidän lapsettomuus ja sun polku sillä tiellä on aika alussa vielä. Sut on nyt jo saatu ovuloimaan ja se on huikea edistysaskel, eikö vaan :happy: koitetaan vaikeina päivinä muistaa onnistujia tässä ketjussa sekä noita "ei voi olla vaikeeta" -menestystarinoita ja ammentaa voimaa niistä :joyful: oon huomannut, että ihmeitäkin tapahtuu :angelic:

tttii yksi yö enää, menee nopeesti :) toivottavasti tää kierto on just se :happy:

Lume kiva tosiaan, että pääsette muualle jatkossa :) ehkä kuitenkaan ei tarvitse mennä :wink :happy:

Villisilmä kurja nega ja inhat tiputtelut :sorry: olisiko kuitenkin kiinnittymistä vielä :rolleyes: :shy: toivon, että täti jättää tulematta ja kuvaakin haikara paikalle :smiley-angelic001
 
Ja Villisilmä mun kokemuksen mukaan ne "herkät onestepit" on kaukana herkästä :bored: Paremmin saa viivan jo marketin pc-liuskaan kuin noihin onestep herkkiin :rolleyes:
 
LaraS, mullakin menkkojen ekoina päivinä on tuota alakertakipua, käytän kuukuppia, niin laitto ja poisotto tuntuu tosi kipeeltä! :bored: joo sulla varmastikin on nyt kunnon tyhjennys käynnissä, mutta ihan hyvä että tulee kaikki ylimääräinen pois :) mä mietin tätä mun vuotoa, että jos inofolic onkin jo auttanut ovikseen, ja siten on tullut kunnon keltarauhanen ja limakalvo paksuuntunut paremmin kuin ennen. Kiitos tsempeistä, toivottavasti sullakin painoprojekti onnistuu :happy:
 
LaraS, tuota minäkin jaksan aina toivoa viimeiseen asti, että jospa se oliskin kiinnittymisestä tai jospa se testi ei näyttäiskään vielä :shy: Toistaiseksi ei vaan lopputulos oo koskaan ollut muu kuin uusi kierto, siksi ei kovin paljon toivoa enää tällä hetkellä jäljellä :sad001
 
Tulipas tieto, että ei keretä tämän kierron inssiin. Ens kuu ollaan lomalla ovulaation aikaan niin menee sitten syyskuulle :)
 
Elisenda, jep, sit jos on yrittänyt monta kertaa IVF:ää/ICSI:ä eikä siltikään onnistu, niin sitten ainakin tietää tehneensä kaiken voitavan. Ja sama homma, enää en edes viitsi ajatella, miltä plussan saaminen tuntuisi, koska se tuntuu niin kaukaiselta. Hienoa, että sait ystävältäsi tukea. :) No voi hitsin paino! Syötkö paljon kasviksia ja kuituja? Me ollaan miehen kaa tehty enemmän kasvisruokia, ja herkkuja pyrin syömään vain kerran viikossa. Alkoholiakin oon vähentäny tosi runsaasti, kun en nykyään viitsi ottaa kuin tädin ollessa kylässä jos silloinkaan. On tää silti yhtä tuskaa, tuntuu että pitäis syödä pelkkää kurkkua, jos haluaa päästä normaalipainoon. :grin
Paljon tsemppiä sinne kaikin tavoin! ♡

LaraS, kiitos kannustuksesta. ♡ Jep, ei voi verrata meidän polkua toisiin. :) Toisaalta taas joitain jenkkisivuja lukiessani törmäsin "ohjeeseen", että täytyy henkisesti varautua siihen, ettei lasta ikinä tule. Mutta joo, onhan tässä vielä kiviä kääntämättä. :) Ja tosiaankin muiden menestystarinoista saa voimaa. Kiitos vielä tsempeistä. ♡

Herukka, häh, miksei ehdi inssiä tähän kiertoon? Ja missä ajassa spermanlaadun lasku oli tapahtunut? Millasissa lukemissa nyt ollaan?
 
Herukka, minuakin kiinnostaa miksi tälle kuulle ei ehdikään inssi, ja oliko sperman laatu paljonkin laskenut?

Frozen, niimpä, pakkohan se on kaikki kivet kääntää asian suhteen. Harmittaa vain suunnattomasti, että kaikilla ei luonnollisesti onnistu. Ja joillakin ei hoidoillakaan :sad001 mä syön nykyään kasviksia tosi huonosti, kun en jaksa tehdä ruokaa. Syön vaan valmisjuttuja :sorry: ruisleipää syön kans, että kai jonkunverran kuitua tulee. Ja hedelmiä ja marjoja myös. Kaikkea turhaa vaan tulee syötyä, joten eipä se oo kummakaan ettei paino laske :shy: alkoholi ei maistu mulle juurikaan, välillä tekis mieli, mutta en sitten jaksa kumminkaan :grin ja kiitos tsempeistä :Heartred
 
Frozen, ai hitsi kun menee varmasti hankalaks toi aikojen sumpliminen sun ammatissa :O mua lähinnä vaan hävettää kun on niin paljon pois töistä, vaikkei se pomoa tai ketään muutakaan haittaa..

Elisenda, voisohan olla toi inofolic :/ kiva että oot päässy puhumaan jollekkin ystävälle asioista, helpottaa että joku edes kuuntelee :)

LaraS, joo se vois olla sellanen tyhjennys ja puhdistus sitten uutta yritystä varten :)

Herukka, no mutta voihan sitä tässä kierrossa ihan varmuuden vuoksi pupuilla tärppi päivinä ;) jos sinne inssiin sitten ei tarvis edes lähteä ;) toi miehen sperman laatuhan voi mun muistaakseni vähän vaihdella kyllä, esim jos ollut tosi lämmintä, tai ruokavalio tai alkoholi tai lääkkeet, esim.. ei oo varmaa tietoa, mut näin mä muistelisin, en usko että on pysyvästi laskenut.

Laihdutuksesta kun muutamakin on puhunut niin mulla tosiaan on käynnissä kans sellanen elämäntapamuutos. Tupakan lopetin monta kuukautta sitten, alkoholia juonut tänä vuonna vissiin 2 kertaa, perunat pastat leivät yms jäänyt pois. Herkkuihin kyllä sorrun sillon tällöin. Salilla käyn vähintään 2-3 kertaa viikossa. Ei viitsi noudattaa mitään ihan tarkkaa ruokavalioo yms kun en sellasta osaa pitää :D ennenkin on päästy laihtumaan ihan yllättäen näin pienillä muutoksilla :) Iiiisot tsempit kaikille ketkä edes yrittää, me pystytään siihen!!! :)
Ei muuta napailua kun että on taas tissit niin saakutin kipeet, mutta vuodon pitäis huomenna viimestään loppua ja sitten onkin illalla pistos :)
 
LaraS, sulle piti vielä sanoa, että varmaan tosiaan kunnon puhdistus kemiallisen jälkeen menossa. Toivottavasti tämä kemiallisen jälkeinen kierto olisi otollinen. :)

Elisenda, niinpä, tosi epäreilua että nallekarkit ei mee tasan tässäkään jutussa. :( Mäkin sorrun helposti valmisjuttuihin aina välillä. Etenkin nyt lomalla on tullu tehtyä aika vähän itse ruokaa. Lisäksi oon käyny usein ulkona syömässä ja siellä tulee otettua sellaisia aterioita, jotka ei oo kovin terveellisiä. Kotona yritän kyllä popsia esim. tomaattia ja hedelmiä välipaloiksi. Paljon tsemppiä tämänkin suhteen, yritä lisätä tuoreita kasviksia ruokavalioon! :)

Tttii, teetkö sitten poissaolot sisään vai miten sun työssä toi hoituu? :) Jep, ehkä eniten kammoksun IVF:ää just sijaisten järkkäilyn kannalta... Oho, jännä että sulla on tissit edelleen kipeät, vaikka on varhaset kp:t menossa! Mulla ne on ollu kipeät vain vähän ennen menkkoja. Mutta me ollaan toki kaikki erilaisia.

ON: Toivottavasti en oo vaan kuvitellu, mutta ihan kuin jotain jomottelua ois ollu munasarjoissa, eli toivon mukaan huomenna johtofolli näkyy. :)
 
Pikainen omanapa: lämmöt laski tänään takaisin alkukierron tasolle, eli kunnon vuoto todennäköisesti alkaa tänään tai viimeistään huomenna. Ärsyttää kun tissit on vieläkin kipeet, onneksi kohta pitäis alkaa helpottaa. Eipä ollut meidän kierto tämäkään. :sad001
 
Frozen, öö meillä on vähän silleen että mikä tahansa lääkäri/hoitaja/fyssari ynnämuuta niin ei tarvitse korvailla :D hullulta se munki mielestä kuulostaa mutta siks henk.koht. itse niinä päivinä kun on lääkäri niin jätän ton tunnin ruokkiksen pitämättä.. ja saan vielä työautoa käyttää kun lääkärissä ravaan :D nii ja toi tissikipu väheni päiväksi ehkä mut nyt taas tulee oikees sellasia puukoniskuja :D ei oo ennen tällästä ollu mut toisaalta on vähän erilainen kierto muutenkin. Jeeee kyllä siellä varmasti jo jotain isoa näkyy :)
 
Villisilmä, pahoittelut! ♡ Ettekös kuitenkin pian pääse tarkempiin tutkimuksiin, muistanko oikein? Anteeks oot varmaan kertonu moneen kertaan!

Tttii, oi vitsi mikä työpaikka sulla! :) Tosi joustavaa! Mulla menee kaiken lisäksi tottakai palkattomiksi kaikki muut paitsi akuutit sairaspoissaolot. Eli mahdollisesta IVF:stä tulee kaikin puolin tooodella kallis. Tuntuu, että koko muu elämä pitää pistää jäihin, jos sinne joudutaan.
 
tttii, tosi hyvältä kuullostaa sun elämäntapamuutos :happy: ja työpaikkasi myöskin, vautsi! Ei tarvi ainakaan sun stressata mitään poissaoloja hoitojen takia!

Frozen, kumpa siellä jo olis johtofolli näkyvissä! Tsemppiä ultraan! :happy: ja unohtui kommentoida, että kiva että kesäyliopisto ei koko kesää kestä, niin kerkee lomaillakkin :)

Villisilmä, pahoittelut :sad001
 
Takaisin
Top