Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Herukka, niin sulla se aukkari olikin tänään :) eli siis inssiä ilman mitään lääkkeitäkö? Jännittääkö jo? :D

Elisenda, mites millon teillä suunnitteilla siis inssiä? Mull a mennyt aika paljon nyt ohi taas :D

LaraS, jeeee uus kierto alkanut vihdoin :) niin kannattaahan sitä talletella varuiks ennen kun lähtee..

Lume, voi hitsi noita :/ taikoisin sinne kyllä vaikka lugeja jos olis mahdollista :D

Frozen, toi piikin sohasu pelko on hirveetä :D ite joskus pelkään että piikitän meijän kissaa vahingossa kun se on niin hemmetin kiinnostunut heti kun ottaa tarvikkeet esille :D sulla limis kyllä tosi hyvän paksunen nyt. Tiedätkö oliko tuo johtofolli nyt kummalla puolella? Millon saat tietää tulokset noista labroista? Onhan toi ivf ihan hirveen hintasta, mutta onhan vaihto ehtona siirtyä jonoon julkiselle, voihan sitä sillä välin yrittää muilla keinoin kun jonottaa..

Elisenda, meillä nyt melkein sama kierto :) tsempit miehen kaatoon ;)

Napailua: mulla siis tosiaan mennyt töiden ja muiden kiireiden takia ihan hirveesti ohi taas. Oon käynyt lukemassa joka päivä, mutta ei sitä tällänen lahopää enää muista mitä eilen edes on lukenut :D toivottavasti meni oikeet jutut oikeille ihmisille :D
en ehtinyt tehdä siis testiä kun eilen alko uus kierto ja heti kunnolla alko vuotaa kun hanan olis avannut, ei minkäänlaisia varotusmerkkejä.
Tänään kp2 ja soitin polille niin torstaina alan taas piikitteleen 75IU, 12.7. On eka ultra ja siellä katotaan miten jatkuu. Luultavimmin se olis nyt inssi kierto jos ovis vaan tapahtuu arkena..
 
Herukka hyvät uutiset, mahtavaa! :) jospa nyt aukkarin voimalla tuleekin se plussa :wink

Elisenda Hehe, ikuisuusongelma :grin Mulla kyllä on o-testejä, mutta monesti mennyt harakoille testailut. Joko luovuttanut liian nopeesti, tai jäänyt joinain päivinä testaamatta :rolleyes: Nyt voisi kokeilla, kun on kilppariarvo korjaantunut: tulisiko mulla kerrankin ihan rehellinen o+ :nailbiting:
Kaipa tuossakin testaus kellonajassa on yksilöllistä vaihtelua, et milloin ne tasot on korkeimmillaan. Tärkeintä kai se, että testais joka pv samaan aikaan.
Niin, mulla oli se kemiallinen (?), niin oli siinä ovis ollut ja sitten ei viivojen häipymisen jälkeen tullutkaan vuotoja ennen kuin nyt o_O vatsa- ja muut kivut kyllä kielii, että nyt on kunnon "tyhjennys".

tttii kurjuus, että kierto vaihtui :confused: toivoin, että tulisi sinne plussa :shy: tekeekö ne lääkkeet tota, että vuoto alkaa niin reippaalla tahdilla?
 
ttiii: Joo, inssiin suoraan. Molemmat kunnossa ja ovulaatio, proge, limikset kaikki ok, niin kokeillaa sitä ruiskutusta :) En oikee osaa jännittää ku oon ihan pihalla tosta. Enkä uskalla viel riemuita kun ei oo tullu sitä ilmoitusta vielä yksityiseltä klinikalta missä se tehdään. Sairaalalta sanoivat tuon tämän kierron ajankohdan. Toivottavasti sattuisi, koska me ollaa ens kuussa reissussa just ovulaation aikaan.. plöh.. :)
 
Herukka, kiva että oli putket auki, ja hyvä ettei sattunut :) tuliko sulle jälkeenpäinkään mitään kipuja? Vau että pääsette inssiin heti! :happy:

tttii, meillä olis syys/lokakuulle suunniteltu ekaa inssiä, mutta mulla kun on se duunin projekti sillon, niin mahdan siirtää sitä inssiä myöhemmäksi, ehkä ens vuoden alkuun jopa. Harmi että sulla uus kierto alkoi, mutta toivottavasti tää kierto tuo plussan :happy: toivotaan että inssi onnistuu :)

LaraS, mulla meinaa mennä muutaman päivän jälkeen hermot ovistestailuun :grin ja sit meinaan joskus myös unohtaa tehdä! Ompas hassua, olikohan sulla joku hormonihäiriö sitten että yhdet menkat jäi välistä :wideyed:
 
LaraS, en oikeen tiiä että mistä johtuu tää hanojen aukeaminen. Ennen ollut aina niin että eka yhtenä päivänä ihan pientä tiputtelua ja sitten se virallinen kp1 vasta seuraavana päivänä. Oli ihan kamalaa kun ei ollu minkäänlaista menkkajomoa tai muuta ja oltiin autokorjaamolla kun huomasin yhtäkkiä sellasen vesiputouksen tuolla :D

Herukka, okei :) no mutta sehän kiva et pääsee jännäilee. Ittee jännittää toi inssi vaikka eihän siinä mitään omituista pitäs ollakkaan, aika "luomuahan" se tavallaan on... toivon vaan mahollisimman paljon tälle vuodelle vielä yrityksiä kun mulla tulee tässä kierrossa lääkekattokin täyteen :D
 
tttii: Okei :) Onko sulla siis lääkettä inssin apuna? Ja tehtiinkö sulle aukkari siis jo? Anteeks kun en muista <3

Elisenda: onko sulle tehty jo aukkari? Ei tullut mitään kipuja sen jälkeen. Tämä lääkäri joka hoiti meitä sanoi, että 70% lapsettomuudesta kärsiviä tulee raskaaksi heti aukiolotutkimuksen jälkeen. Vähän jaksan epäillä, mutta katsotaan onnistaako :)
 
Herukka, on tehty aukkari mulle, tuli sen jälkeen hartiapistos ja menkkakrampit. Mut kiva ettei sulle tullut mitään :) mullekin lääkäri silloin sanoi että aukkarikierto on erityisen hedelmällinen, kun on "putsailtu" paikkoja. Toivottavasti teillä tärppäis :happy:
 
Herukka, joo sama pistoshoito gonal-f kynällä ja ovitrellellä kun viime kierrossa. Viime kiertoon yhdistettiin ajoitettua yhdyntää, nyt luultavimmin se inssi kuhan ei ovis osu viikonlopulle.. mulle on tehty aukkari aaaaikoja sitten :D oisko viime loppuvuonna, on ollut letrot käytössä, sitten selkäleikkaus ja toipilas aika välissä ja nyt viime kierrossa eka pistos hoito :) mulla putket hyvin auki, molemmilla kaikki labrat ihanne arvoissa ja miehen simpat super hyvät. Selkeen pcos : ssän takia en vaan ovuloi ilman lääkitystä.
Tosiaan sen aukkarin pitäis parantaa raskautumis mahdollisuuksia joten tsempit nyt onnistumiseen ;)
 
Herukka, kiva kuulla et aukkari meni hyvin ja pidetään peukkuja että tämän jälkeen natsais:happy: mua pelottaa jo valmiiks oma aukkari :facepalm:oletteko siis julkisella hoidoissa vaikka inssi toteutetaan yksityisellä klinikalla? :happy:

Me asutaan varsinais-suomessa ja täällä on tosiaan miljoonasata erilaista klinikkaa ja lääkäriä jne, valinnan vaikeus mihin menisi.
Täällä odotellaan menkkoja, parin päivän sisällä pitäisi tulla. Tässä kuussa ovista tikutettu ja hyödynnetty ja sainkin monena päivänä vahvan plussan, onko teillä muilla ollut sama? :wideyed:
 
Elisenda, toivottavasti miehen kellistäminen onnistuu ensi viikolla! :) Saan tietää verikokeiden tulokset torstain käynnillä. Lääkäri sanoi, ettei halua arvioida 8-millisestä follista mitään; luin jostain, että sellaisesta ei välttämättä kehity johtofolli, vaan sieltä saattaa joku pienempi kiilata ohi. Kesäyliopisto on sinänsä ohi, että kaikki tentit on nyt tehty, mutta vielä pitää tehdä pari esseetä kotoa käsin. Ja toi jatkuu ens kesänä, sillon on myöskin pakollinen läsnäolo kesäkuussa. Jos tapahtuis ihme ja tulisin raskaaks tässä pian, sit menis varmaan suunnitelmat uusiks, mutta kun en voi miettiä elämääni silleen, että silloin ja silloin mulla on lapsi, koska on myös se vaihtoehto, ettei sitä ikinä ole.

LaraS, joo ei oo festareilla tikuttaminen helppoa, tai oikeastaan edes mahdollista. Siittiöthän elää monta päivää, joten varastoon pupuilu on ihan hyvä vaihtoehto. :)

Herukka, hienoa että putket on auki eikä toimenpide sattunut! :) Millon on inssipäivä, joko lyötiin lukkoon, vai katsotaanko ovistestien mukaan?

Tttii, voi hitsi että alkoi uusi kierto, olin niin odottanut että plussaat. En kysynyt, kummalla puolella se isoin folli oli; tosiaan oon lukenut, että 8-millisestä ei välttämättä tulekaan johtofollia vaan joku pienempi saattaa kiilata ohi. Joo mietin kanssa tota, että voisikohan julkisen IVF-jonoon jo päästä, vaikka on vielä pistoshoitoja yksityisellä menossa. Varmasti ainakin vaatii ensikäyntiä julkisella yhdessä miehen kanssa... Tsemppiä taas pistelyyn, älä joo sohase kissaa! :)

Tinkerbell, mulla oli yhdessä "pieleen menneessä" Letro-kierrossa o+ ainakin 2 vrk; saattoi olla pidempäänkin, koska tikutin sattumalta, kun luulin sen kierron olleen jo ihan hukkaan heitetty.

ON: Kp12, kaksi pistosta edessä ja sitten uusi ultra. Musta tuntuu, että meidän parisuhde ei kestä tätä rumbaa... :( Eilen riideltiin taas kerran tästä aiheesta. Mies oli siellä klinikalla eilen mukana, ja hän jo siellä sanoi lääkärille, että mun päänuppi pitäis saada kuntoon ennen kuin tää voi onnistua. Hän jatkoi sitten samaa kotona; kuulemma jos ajattelen niin, ettei tää onnistu, niin sitten tää ei varmasti onnistukaan. Mua vaan yhä epäilyttää mun munasolujen kypsyys. Riideltiin myös siitä, lähdetäänkö minnekään pidemmälle reissuun vai ei; joka kesä ollaan käyty (joko kahdestaan tai erikseen kavereiden kanssa) useammassakin paikassa, mutta nyt ei olla varattu mitään näiden klinikkakäyntien ja pistosten takia. Eilen oltiin jo varaamassa, mutta sitten mä aloin epäröidä, koska nekin rahat pitäisi säästää IVF:ään. Mies olisi halunnut varata reissun, mutta sanoi sitten, ettei varata, jos vaan stressaan siellä rahanmenoa ja sitä, että ne rahat ois voinu käyttää IVF:ään. Itkin itteni yöllä uneen. Ja oon miettiny sitä, kuinka todennäköistä edes on, että IVF auttaisi, koska syy on alunperin ovuloimattomuudessa, joka nyt on saatu kuntoon...
 
Frozen kovasti voimia ja tsemppiä että saatte asiat kuntoon! :Heartred Meillä on myös tällä hetkellä iso kriisi elämässä menossa, ei oikeastaan liity tähän lapsettomuuteen enkä asiaa halua avata enempää täällä ainakaan tässä vaiheessa. Erokin on mahdollinen. Mutta tarkoitus oli siis vain sanoa, että sinä ja toki kaikki muutki täällä ootte monesti ajatuksissa ja sitä jotenki myötäelää muidenkin murheita ja kriisejä.

Tulen luultavasti jäämään vähän pysyvämmin taustalle/tauolle täältä nyt. Letroja syön tälläkin hetkellä tähän kiertoon, mutta ei mulla oo uskoa raskautumiseen ilman ivf-hoitoja, niin kai tää nyt melkeen vähä tjottailuna sit menee.

Tsemppiä kaikille ja toivotaan että kaikkien mahdolliset vaikeat asiat kääntyis parhain päin ja joskus saavutettais se meidän kaikkien suurin unelma! :Heartred
 
Triana ja Frozen, voimia parisuhdehaasteisiin :Heartred

Muuten tyly omanapa, sori siitä. Tänään vasta kp 25/27, dpo 12, ja nyt jo ekalla vessakäynnillä alkoi pieni tiputtelu. Siis ihan sen verran, että paperi ei ollut enää valkoinen vaan hennosti punainen. Mutta sillä se aina alkaa. Ja onestepin herkällä testillä niin valkonen nega kun vaan voi olla. Nyt vituttaa ja rankasti, miks kaiken pitää olla niin vaikeeta :mad:
 
Elisenda: okei. Mulla yöllä itseasiassa tuntui alavatsalla ihmeellisiä "virtauksia" muuten ihan normi olo. Jos vaikka tässä kierrossa tuntisin ovulaatio kunnolla :D

tttii: okei :) niin se pco plöh :( hitto näitä naistenvaivoja. Iteki. Kyselin lääkäriltä onko mulla mitään yhteyttä siihen pco:hon, mutta ei ollut. Voikun teilläkin nappaisi nyt <3

Tinkerbell88: noista oviksista, silloin kun vielä tikuttelin, niin mulla oli joissain kierroissa ihan sama juttu :/ luulee että nyt... ni seuraavana päivänä vielä vahva viiva ja sitä seuraavana.

Meillä täällä sairaalassa ei ole siihen inseminaatioon palveluita, niin he ostavat palvelun yksityiseltä :) siksi mennään sinne ja jos niillä ei tärppää niin sitten Helsinkiin ivf.

Frozen: lääkäri sanoi, että klinikalta ollaan yhteydessä tämän viikon aikana vielä :) sitten tiedetään milloin mennään. Mulla ovis olisi kalenterin mukaan Ma-ke aikana.

Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Itselläni oli viime kesänä tuo hetki, kun tajusin ettei puolen vuoden yrittämisen jälkeen vauvaa ole tullut. Itkin, itkin, riideltiin, itkin. Sit päätin et nyt riittää. Juteltiin pitkään miehen kanssa ja tultiin siihen päätökseen että mennään hoitoihin ja otetaan "rennosti", niin rennosti kun voi. Varattiin matka ja toinenkin, käytiin viettämässä rentoa aikaa muualla. Auttoi ihan valtavasti kun ei mikään muistuttanut matkalla minua lapsettomuudesta. Täänon super rankkaa, mutta asiaa ei auta yhtään riitely :( ajattelin silloin, että en usko että onnistun siinä, mutta onnistuin! Asia on ressitasolla taka-alalla vahvasti, mutta näiden hoitojen venyminen on ainut mikä on tuottanut päänvaivaa :D tiedän että ota rennosti -lause on sama kun heiluttaisi keskaria naaman edessä, tiedän, mutta kannattaa yrittää puhua ja tehdä jotain kivaa puolison kanssa niin asia vähän unohtuu. Kyllä se plussa vielä tulee, usko pois <3 nuoria ollaan vielä.

Triana: paljon voimaa sinne <3

Herukka kp10/29-32
 
Herukka, oot ihanan positiivinen :Heartbigred
Haluan myös uskoa sydämeni pohjasta että meille kaikille suodaan se onni omasta lapsesta.

Tsempit parisuhde murheisiin. Elämä aina välillä heittelee, mutta muistakaa että kaikesta selviää, ennemmin tai myöhemmin:Heartred
 
Frozen, voi harmi tota riitelyä :( stressihän ei kyllä ainakaan auta tässä tapauksessa lapsen saamiseen, tsemppiä ja toivottavasti saatte asioista puhuttua tai jollain tavalla lievitettyä stressiä :O kyllähän ehkä jossain vaiheessa kannattaakin pistää vauva jutut ihan sivuun ja miettiä ihan kaikkea muuta, saattaa sellanen raskautumisesta "lomailu" pelastaa suhteen.

Triana, tsemppiä sinne kans ihan sikana! toivottavasti saatte asiat kuntoon!

Villisilmä, voi hemmetti :( tuntuu nyt ettei kellään onnistu näillä kesäkierroilla. Tsempit!

Herukka, meillä on ihan sama meininki täällä, ei oikeestaan stressata tätä vauva asiaa sitten yhtään. (Ainakaan vielä :D) noi ultra ajat yms tietty mietityttää mutta päällisin puolin oon tyytyväinen kun olen löytänyt miehen rinnalle joka pitää mut tyytyväisenä ja stressivapaana ja jonka kanssa haluan elää loppuelämän ihan vaikka sitten ilman lastakin. Voipi olla että joskus kaukana tulevaisuudessa jos vauvaa ei olla saatu niin tipahtaa, kovaa ja syvälle. Nyt otetaan rennosti eikä mietitä tulevaisuutta yhtään sen enempää :) eipä olla riidelty sitten kertaakaan ainakaan vauva asioista :)
Nii ja jänskään täällä sun puolesta inssiä :D saatan tulla sitten perässä hyvinki nopeesti :D
 
Triana, kiitos ja kovasti voimia ja jaksamista sinnekin! ♡ Toivottavasti ette nyt eroon kuitenkaan päätyisi vaan saatte asiat selvitettyä! ♡ Sama juttu, usein on kaikki tän palstan tyypit mielessä. Voi kunpa meistä ei kummankaan tarttis IVF:ään asti mennä, vaikka taitaakin olla aika toiveajattelua...

Villisilmä, voi pöh, että menkat siellä tekee tuloaan. Tää on kyllä niin syvältä, että tän pitää olla näin vaikeeta. :(

Herukka, kiitos tsempeistä ja positiivisista ajatuksista! :) Tosiaan "ota rennosti" -ohje on kuin keskisormen heiluttelu naaman edessä. Ei ole kovin helppoa ottaa rennosti, kun pitää varailla ultra-aikoja, sumplia muita menoja (etenkin mua stressaa töissä sijaisen etsiminen, mitä ei toki onneks nyt kesällä tarvii miettiä) sekä jättää ostamatta muita juttuja sen takia, että riittää rahat käynteihin ja lääkkeisiin. Mutta joo onneks tässä nyt ei vielä 40-vuotiaita olla, niin ehkä tää joskus saattaa onnistuakin... :)

Tinkerbell, joo toivon mukaan meidät kaikki palkitaan lopulta! Sitä toivoo niin kovasti kaikille tällä palstalla roikkujille. ♡

Tttii, juu tiedän ettei stressi auta yhtään, mutta toisaalta kuulemma tutkimukset eivät ole aukottomasti pystyneet todistamaan, että stressi vaikuttaisi negatiivisestikaan. Näin meidän klinikan lääkäri sanoi. Eli sinänsä miehet ei voi syyllistää naisia stressistä. :grin Hienoa, että osaat ottaa yrityksen rennosti, voi kun pystyisi itsekin siihen! :)

ON: Nyt on hieman parempi fiilis, saatiin puhuttua ja varattiin yks reissu, luultavasti varataan vielä toinenkin ennen kuin seuraava kierto ehtii alkaa (tai ihan kierron alkupäiville saa matka venyä, mutta haluan varautua alottamaan pistelyt taas kp5). Mun eilinen estradioli oli näemmä tullu jo Terveystalon Oma terveys -sivuille, se oli 0,32. Ilmeisesti ihan OK siihen nähden, että siellä ei ollu vielä kovin isoa follia. :)
 
Triana voi kurjuus, elämän aallokoita :sorry: paljon tsemppiä ja voimia :Heartpink

Frozen hyvä, että saitte juteltua ja sovittua :)
Itse tuota stressiä mietin, että kyllähän se yleensä laittaa elimistön "hälytystilaan". Niin kyllähän se vaikuttaa mm. tulehdusarvojen nousuun, hormonitoimintaan jne., sitä kautta sitten myös ehkä raskautumisasioihin. Mutta voin 100% varmuudella sanoa, että on sitä ennenkin kuormittavissa elämäntilanteissa ihmiset lisääntyneet (esim. sota- ja pula-ajat), niin tuskin se mikään totaalinen este nytkään on :grin

Mun stressaaminen näissä asioissa liittyy lähinnä kiertojen pituuteen. Ja epämääräisiin vuotoihin, joita nyt ollut kevään-alkukesän aikana. Oon jotenkin varma, että meille vauva tulee - jossain vaiheessa. Toki toivon, että ei mene monia vuosia ja läjäpäin erilaisia hoitokierroksia, ennen kuin siihen päästään. Tällä hetkellä kuitenkin näyttää elämä aika hyvälle :happy: pienokainen vain täydentäisi tän meidän elämän :love017
 
Tinkerbell88: Me ollaan hoitoihin päästy vasta toukokuussa. Helmikuussa saatiin aika ensimmäisen kerran terveyskeskukseen ja siellä otettiin noi kilpparikokeet ja muut mitä siin nyt oli kaikkee prolaktiinii yms. Tää aukkari kerta oli vasta toinen käynti sairaalalla. 6kk mennyt ja nyt vasta tapahtuu jotain :) Onneksi ees nyt :) Voikun tärppäisi nyt. Toivoisin ainakin kovasti että tuntisin ovulaation :)
Et ole ensimmäinen joka positiiviseksi sanoo. Kiitos siitä <3

tttii: Ai että :) Tää on kyl huippua nyt, koska oli ihan hirveetä olla koko aika huonolla tuulella, mielellä ja itku silmässä :( Toi sun kirjoitus oli kun suoraan mun suusta. Ihana <3 Tietyt asiat joo mietityttää just sen takia kun niihin ei voi itse vaikuttaa mitenkään juurikaan :) Oliko se sun inssi kaavailtu nyt mihin? Vai pitääkö sun pistellä vielä kauan..?
 
Takaisin
Top