Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Eltsi, upeaa, että siellä on kaikki hyvin! :) ♡ Mustakin on kiva lukea teidän onnistujien kokemuksia (en tiedä, kuinka moni meistä käy lukemassa muita ketjuja; mä en ainakaan siis lue muita kuin näitä pitkään yrittäneiden ketjuja). Sä tosiaan olit yksi pisimpään yrittäneistä täällä! Ja kiitos kaikesta infosta. :) Joo, tota mäkin oon miettiny, että eihän munasolujen laatua ja kohdun vastaanottavaisuutta tiedä, koska oviskaan ei takaa loppujen lopuksi mitään. Varmaan yksityisellä suositellaan herkemmin IVF:ää. En tiedä, monta ovista tässä vielä kannattaisi odottaa, nyt tuleva on siis ilmeisesti neljäs. Julkisella varmasti odotettais vielä parin oviksen ajan, mutta kyllähän se IVF vaan huimasti nostais mahdollisuuksia... Oletteko nyt kertoneet "kaikille", kuinka kauan yrititte lasta? Muistelisin, että ette sillon yritysaikana kertonu kovin monelle..? Ihanaa, että nyt voi hengittää jo hieman vapaammin, nauti! :)

Ronya, no voi hitsin hitsi! :( Kannattaa varmaan testata vielä tänäänkin, koska voihan se olla, että ovisplussa kestää kauan ja jos lopullinen irtoaminen tapahtuisikin vasta myöhemmin. Mulle lääkäri sanoi tällä viikolla, että yli 14-milliset follit sisältää kypsän munasolun. Sitä vaan ihmettelen, miksi monille luonnollinen o+ tulee vasta 20-millisen kohdalla! Haluaakohan luonto "varmistaa", että munasolu on kypsä..? Kuinka paljon miehesi spermanlaatu on heikompi kuin normaali? Joo uskon, ettei hirveästi ole uskoa luomuplussaan. :( Onko teitä jo käsketty harkitsemaan IVF:ää? Paljon tsemppiä! ♡

Elisenda, loppukierron ultrasta olis ainakin se hyöty, että näkee, onko siellä jossain (nyt en muista tarkkaa paikkaa :D) nestettä eli onko ovis tapahtunut. Mutta onhan se tyyristä hommaa... Niin ja kysyit estradiolista, se oli mulla maanantaina 0,32 ja torstaina 0,48, eli noussut oli. :)

LaraS, ihania häitä! Mukavaa, että saat nauttia niistä ilman menkkoja! :)

ON: Mulla AMH tosiaan 7,8 (olen 30-vuotias), joten sen puolesta ei pitäisi olla ongelmaa. Mä siis itse halusin otattaa ton, ja toisaalta ihan hyvä, niin sai ainakin mielenrauhan sen suhteen. Toisaalta on ristiriitaiset fiilikset tän ilmeisesti vikan pistoskierron suhteen, koska vaikka jo koko ajan mietin syksyä IVF:n suhteen, niin kovasti toivon, että tästä kuitenkin tärppäis; pääsis niin paljon helpommalla ja halvemmalla. Mun äiti ja sisko lupas onneks molemmat lainata rahaa, ja meinaan käyttää omat lomarahat IVF:ään, eli eiköhän noilla (+ miehen panostuksella myös) yks IVF-hoitokerta yksityisellä makseta. Katsoin, että Kelan lääkekattokin tulee reilun 100 euron päästä täyteen. :) Senkin takia kannattaa kyllä IVF-hoito(ja) tehdä tän vuoden puolella.
 
Frozen, me kerrottiin jo yritysaikana lapsettomuushoidoista perheille, ystäville ja töissä. Lapsettomuus koskettaa tosi monia, mutta on kuitenkin tietyllä tapaa tabu. Mä en tykkää siitä, ettei siitä "osata" puhua. Joten itse teen päinvastoin. Oon alusta asti avoimesti kertonut ongelmista ja se on ainakin mun omaa oloa helpottanut. On saanut tukea ja tyhmät/tökeröt kysymykset on jäänyt ystäviltä ja perheiltä pois. Et kyllä varmaan kaikki läheiset tietää meijän 2,5 vuoden yrityshistoriasta :D Ja oon myös sanonut, että jos ja kun joskus halutaan toinen lapsi niin sama kivinen tie on meillä silloin edessä. Eipähän varmaan tuu senkään suhteen ikäviä kyselyitä, että "joko". Ehkä meen nyt asioiden edelle, mutta tämä ollut mun pointtina!
 
Frozen, hyvä että sait kuitenkin ovitrellen tilattua matkan varrelle apteekkiin, eipä ookkaan itellä käynyt toi mielessä, vaan ihan törkeesti sanoin nytkin että ens viikolla en pysty mökille lähteen :D meinaako se IVF annoskoko sitten vaikka sitä 75IU mutta pitkään kestävät pistospäivät? Toivotaan kuitenkin että nyt sitten nappais :) ja hyvää lomailua!

Elisenda, ehkäpä siellä tosiaan on oikeella kasvamassa folli :) tiedätkö yhtään etukäteen millon vois olla ovispäivä?

Eltsi, ihan mahtava lukea sun kuulumisia :) tulee itelle olo että ehkä mullakin pcos vaivasella on toivoa :) kyllä se siis oviksen jälkeisenäkin päivänä tärppää, mutta eikös lääkäritki yleensä sano että se kaikista otollisin on päivä ennen ovista, että ne kaverit olisi valmiina siellä odottamassa. Kakkihan me ollaan erilaisia joten tuskinpa voi varmaksi sanoa kenenkään kohdalle :) ai primoja voi siis syödä myös tuolla terojen tavalla, nytpä tiedän siis senkin :D minä myös oon ihan avoimesti kaikille kertonut että hoidoissa ollaan ja että mulla on pcos, ei oo kukaan vaivaantunut sen jälkeen kun on huomannut ettei mua haittaa puhua siitä :) itellä tosiaan parempi fiilis kun avoimesti voi olla kenen vaan seurassa :) ja siis ihan tosi paljon vielä onnea koko perheelle! :)


Ronya, toihan on varmaan ihan hyvä välillä antaa lepoa kropalle, eihän sitä tiedä vaikka sattuis olemaan juuri tämä se kierto :) harmi että se ovis nyt viikonlopulle tuppas, mutta ootko tuntenut irtoamisen jo? Mulla kävi viimeksi niin, että ensin tuli o-testiin plussa, seuraavana päivänä tuli vielä vahvempi plussa ja sitten kolmantena päivä vasta tunsin itse irtoamisen. Eli voihan se lopullinen irtoaminen tapahtua sulla vaikka sunnuntaina vasta, sillon ehtisi follikin vielä kasvaa :) eikös sillon sattais vielä ehtiä?

ON: eilen aamulla lähti täti tältä kierrolta, oli kylässä siis pidempään kun normaalisti :O eilen myös tuntui jotain painetta ja muuta sellaista tuolla alavatsalla vähän piikityksen jälkeen illalla, varmaan folli alkanut kasvaa. Tänään siis kp7 ja pistopäivä 3
 
Eltsi, sekotan sitten johonkuhun toiseen, kun muistelin, ettette ois kertonu juuri kellekään, sori. Joo, lapsettomuus on tabu, vaikka koskettaakin monia. Itsekin olen kyllä syyllistynyt puhumattomuuteen, koska vain harvat meidän lähipiiristä tietää. Mua pelottaa ne "joko?"-kyselyt, koska helposti lisääntyvät ei aina ymmärrä, miten kauan tässä voi kestää. Yks mun kaveri, jolle kerroin talvella ja jolla on molemmat lapset tärpänny heti, on kyselly ja kommentoinu hieman tökerösti, ja siksi kai en halua kertoa ainakaan muille sellaisille, joilla ei oo omaa kokemusta. Toki näissäkin on eroa, osa osaisi varmasti olla hienotunteisia, vaikka tietäis. :)

Tttii, siellä on varmaan muheva folli nyt kasvamassa! :) Ilmeisesti IVF:ssä pistoskoko on vähintään 100 IU. En oikein tiedä vielä kunnolla tosta, täytyy selvitellä sitä tarkemmin. :)
 
ttiii: Älä muuta sano. Meille tuli myös lappu kotiin, jossa kerrottiin että "liikkuvia" on 37% mutta siinä ei oltu eritelty a,b,c,d kohtia. Ihan tosi kiva! Nyt suunnitelmissa ma ultra tai riippuu mitä ovulaatiotesti kertoo. Tänään oli hailakka, eli en usko että vielä huomenna on vahva. Tiistaina lääkäri ennusti ovulaation tapahtuvan ja silloin tehdään inssi. Pestään ja ruiskutetaan. Pillerit joo mitkä mies sai, ei todellakaan kerkeä tehota tähän inssiin. Mutta syyskuussa on varmasti jo toivottavasti paremmat mahdollisuudet ja sperma parempaa :)

ON: Jomottelee kovasti oikealle sekä vasemmalle puolelle koko ajan. Ovulaatiotesti hailakka. Muuten ihan ok olo :)
Herukka kp 14/29-32
 
Frozen, toivotaan parasta että tästä kierrosta tärppäis, niin säästyis ne ivf-rahat muuhun! :smiley-angelic001 ja tosi kiva että äitisi ja siskosi voi tarvittaessa lainata rahaa :happy:

tttii, mun ovis pitäis olla joskus ens viikon lopulla. Oli tarkotus ostaa ovistestejä, mut enhän mä taaskaan oo muistanu!:confused: toivottavasti sun folli kasvaisi nopsaan :)

Herukka, tsemppiä inssiin :happy:
 
Frozen, toivottavasti teillä tässä kierrossa onnistaa! Se IVF on niin hirmu kallista. :sad001 Meillä on suunnitelma kokeilla yksi inssi luomukiertoon ja sitten IVF. Eli inssejä yhteensä kokeillaan kolmesti. Miehen siittiöissä tiheys on hyvä ja liikkuvuus on kohtalainen. Suurin ongelma on kun siemennesteen määrä on liian pieni. Normaali määrähän on 1,5ml tai enemmän, mutta mun miehellä on vain neljäs osa tuosta määrästä. Toivottiin, että insseissä siitä pienestä määrästä saataisiin kuitenkin pestyä hyvä saalis. Mutta ekassa inssissä oli vain 1miljoona ja toisessa inssissä 3miljoonaa hyvin liikkuvaa siittiötä. Raja hyvälle määrälle on se 5miljoonaa. Henkisesti olen varautunut jo IVF:ään.:sad001

Herukka, onnea inssiin! :)

tttii, kuulostaa hyvältä, että jomottelee! Hyvä folli toivottavasti kasvamassa:)

LaraS, toivottavasti oli mukavat häät, ainakin ilma on ollut ihana :)

ON: Täällä ovis testit haalenneet ja irtoamis jomottelut olleet tänään aamusta. Eiköhän tämä ovis mennyt tässä. Eihän kyse ole kuin yhdestä kierrosta, mutta tässä vaiheessa ei halua hukata yhtään mahdollisuutta :sad001
 
Ronya: Kiitos :) Sulla on siis melkeimpä sama kierto kun mulla. Muutaman päivän ehkä edellä? Onko siis sen pesun jälkeen 5milj siittiötä hyvä määrä? Meillä nyt alkuviikosta eka ja vähän jännittää kun meillä myös miehen simppojen kanssa ollut ongelmian. Niitä kuitenkin määrällisesti on ollut tosi hyvin, mutta liikkuvia ei.. :(

Elisenda: Kiitos <3

Herukka kp 15/30
 
Frozen, niin kaikki omalla tavallaan, jos ei tee mieli puhua asiasta niin ei kannata, on sillon itsellään parempi mieli :)

Herukka, niin hyvähän se sitten nyt on alottaa syömään jo niitä pillereitä että jos tässä kierrossa ei nappaa niin on kerennyt vaikuttaa ens kertaan :) kyllähän siellä varmaan iso folli jo on kun jomottaa nii kovasti! Ja joo noi hinnat tosiaan on ihan älyttömiä, meillehän itse hoidot ei maksa kauheesti kun julkisella ollaan, mutta jo noita pistos kyniä kun on ostanut ni tuleepi lääke katto muutaman kympin päästä täyteen :D

Ronya, tsempit nyt luomukiertoon, ehkäpä se nyt onnais vaikka inssiin ette ilmeisesti ehdi? :) toivotaan että olis paljon liikkuvia siellä. Ootteko peittoja sitten heiluttanut varmuuden vuoksi?
 
Omaa napaa tälle aamulle.. täällä on taas sellanen kauhee kiire päällä, ei siis millään jaksais odottaa ovista :D vois kelata tästä nyt keskiviikko aamuun, kun on ultra ja siitä sitten ovikseen :D meillä on mennyt nyt viime päivät jotenkin vielä normaalia paremmin, yhdessä vietetty laatuaikaa, grillailtu, syöty hyvää ruokaa, käyty leffassa ja peittojakin on heluteltu muuten vaan joka päivä ja eilenkin 2 kertaa :D koko ajanhan meillä on mennyt tasaisen hyvin, mutta nyt jotenkin erikoisen hyvin. Pelottaa että kohta tipahtaa joku iso pommi elämässä. Aina mennyt niin että jos menee elämässä liian hyvin ni kohta ei enää meekkään :/ tiedän, ei pitäis miettiä etukäteen :D
Kp9 tänään
 
Ronya, tosi harmi että tuli teille "taukokierto", mutta eipä niille aina mitään mahda :sorry: hyvä sentään että liikkuvia siittiöitä löytyy, varmastikin viimeistään ivf:llä tärppää!

tttii, tiedän tuon tunteen, että kun menee hyvin, niin alkaa pelottaa että mikä pommi tipahtaa seuraavaksi :sour: mut niitä pommeja tulee jos tulee, koita nauttia hyvästä ajasta :happy:

ON: Kiireinen viikonloppu taas takana. Töitä, koiranäyttelyä ja pääsin pitkästä aikaa ratsastaan! Nyt on joka lihas ihan hellänä, tuntuu toivottomalta lähtä töihin edes :inpain: miten sitä voikin mennä niin jumiin tunnin ratsastuksesta!
Talletteluja ei olla vielä(kään) aloitettu, miehellä selkä taas niin kipee että en jaksa toivoakkaan että tästä tulis muu kuin taukokierto :crybaby2
 
Ronya, tervetuloa joukkoon! Toivottavasti visiittisi olisi lyhyt ;)

ON: Täällä on pidetty ihan huolella lomaa kaikesta ja on siis foorumiakin tullut luettua vähemmän. Frozen taiskin jo kysellä kuulumisia jossain välissä :) Nyt ollaan taas palattu lomilta takas sorvin ääreen ja mietin vaan, että missä mun menkat? En oo tässä kierrossa tikuttanut, enkä mittaillut lämpöjä, niin en yhtään tiedä oonko ovuloinut ollenkaan, mutta limojen perusteella arvioin oviksen olleen juhannusviikonloppuna. Tais tulla ovuloimaton kierto, koska tänään on jo kp 40. Mitään jo tutuksikin tulleita raskausoireita ei ole, joten en usko tärppiin. Toisaalta vähän pelottaa, että jos tärppi onkin käynyt, niin olenko valmis taas uuteen keskenmenoon. Olin niin varautunut jo siihen elokuussa olevaan poliklinikkakäyntiin, etten ole jaksanut edes yrittää mitään ennen sitä. Kovasti odottelen jo jotain apukeinoja, että saadaan joskus vauva terveenä syliinkin asti.

Alina kp 40/ 34-36
 
Alina, tervetuloa takaisin lomilta :happy: meinasitko odotella menkkoja, vai teetkö testiä varmuuden vuoksi? Mutta onneksi elokuu koittaa pian, ja saatte apuja. Onhan ne keskenmenot niin raastavia, ja etenkin toistuvat sellaiset :sad001
 
Elisenda, toistaiseksi vain odottelen, että menkat alkaa :D Kotoota löytyis kyllä ovistestejä, jos huvikseen sellaisen tekis, mutta en mitenkään jaksa uskoa, että keskenmenon jälkeen jo toisesta kierrosta nappais. Mulla on yleensä ehkä kerran vuodessa tai kahdessa just yks tämmönen pidempi kierto, et veikkaan, et on vaan ovuloimaton kierto.

Sinänsä jos nyt oliskin tullut tärppi ja tulis 4. keskenmeno, niin jouduttais odottaa taas 3 kuukautta, ennen ku voi tutkia keskenmenojen syitä :/ Eli vähän 50/50 fiilikset täl hetkel.
 
Alina kiva kuulla susta, pitkästä aikaa :)
Harmillista, että sielläkin pitkä kierto vaivaa :confused: toki toivon, että olisikin siitä parhaasta syystä kierto pidentynyt :smiley-angelic001 ja täti kurvaisi sitten oikein kaukaa :shy: on varmaan vähän vaikee tilanne, kun sulla on useampi km taustalla ja ei oikein uskalla toivoa, että plussa tulisi. Mutta mikäli nyt on ovulimaton kierto, niin toivon ettei nyt hirmu pitkäksi kuitenkaan venähdä :happy:
Miksi pitäis sitten oottaa taas 3kk, jos se ikävin skenaario sattuisi kohdalle? Onko siinä joku hormonien tasaantuminen tms. taustalla? Anteeks, että kysyn :shy:
 
Alina, toivotaan parasta ettei ainakaan keskenmenoa enään tulisi!

ON: Ostin nyt kuitenkin ovistestejä, äsken tein ekan ja ihan negaa näytti. Mut tänään onkin vasta kp 8, katsotaan miten alkaa tummumaan :)
 
Elisenda Kiertokamu! :greet025 Täälläkin kp8. minäkin tänään aloin o-testauksen ja koitan nyt tehdä kuitenkin sinne to-aamuun saakka 1-2 testiä päivässä. Mulla on nyt uudenlaisia (kiina)testejä, jotka ainakin nyt näyttää jo vahvempaa viivaa kuin muut tähän saakka tekemäni tässä vaiheessa kiertoa. Eli olisko nää nyt sitten mulle riittävän herkkiä :) voi tosin jäädä peitot heiluttelematta, mutta kiva ois ees kerran nähdä se o+ tikussa :shy:
Tsemppiä kiertoon!
 
On: ultrassa käyty. Johto follikkeli 16mm. Jos ovulaatiohuippua ei kuulu ke iltaan mennessä sain pregnyl 5000IU pistettäväsi. Sitten to aamulla inssi. Ovulaatiotesti tänään aamupissasta näytti jo tummumisen merkkejä eli lähipäivinä olisi :)

Nyt kp 16/29-31
 
Muokattu viimeksi:
LaraS, mun ymmärtääkseni juurikin niin, että siinä on joku hormonien tasaantumishomma :D En tiedä yhtään sen enempiä, mutta monesta paikkaa olen lukenut tuon saman kolmen kuukauden odottelun ennen tutkimuksia. Ja tietty aina saa kysyä :)

Muhkeita ovisplussia sinne Elisenda ja LaraS!
 
Takaisin
Top