Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Ai kauhee, mun koira rymysi läppärin näppäimistön päällä ja sai muutettua koko näytön näkymään "sivuttain" :eek: menipä hetki ennenkuin löysin mistä saan muutettua asetuksen takaisin normaaliksi! Mutta nyt jatkuu :)

Mä en edes tiedä miten meillä töissä menee tuollaiset ei akuutit käynnit, kun mä oon vissiin käynyt pitkälti vapaapäivinä sellaiset. Ei ainakaan taida olla palkallisia ne käynnit, mutta lääkärintodistuksella on luvallinen poissaolo. En sitten tiedä jos esim punktiosta sais saikkua, että onko sekin palkatonta.

Eilen mies toi kaupasta salaattitarpeet, niin tehtiin iltapalaksi salaattia :) pitäis vain jaksaa useemmin tehdä!

Elisenda kp 4/n.27, näyttää vuoto jo onneks vähentyvän.
 
Hei kun tosiaan sitä keltarauhas hormonia voi syödä tueksi niin onko kellään käytössä primoluteja ? :) miten sitä syödään, paljon ja millä kp:llä tai dpo:lla ? :)
 
Elisenda ihanat koirat, aina haluaa olla mukana :grin
Salaatti on hyvää ja sitä voi aina tuunata hedelmillä, pähkinöillä, juustoilla, lihalla, kalalla, kananmunalla jne., niin saa joko kevyempää tai ruokaisampaa tilanteen mukaan :) nykyään saa myös tosi hyviä uunivalmiita kasviksia, niitäkin kannattaa esim. perunan ja pastojen sijasta käyttää :p ellei siis itse halua kuoria ja pilkkoa :shy:

Lume mulla on käytössä terolut, mutta se on vaan kp15-24, kiertohäiriöihin (pco). Lääkärin mukaan tukee myös kiinnittymistä/alkuraskautta (tietysti oletuksena, että ovis on ennen tuota kuuria, mikä omalla kohdalla on usein epätodennäköistä). Primolut on vastaava, mutta käytetään kai samalla tavoin.
 
Frozen, kyllä mäkin luulen että jos IVF ään asti mennään niin alan käyttömään joustovapaita ynnämuita :) mä oon vähän tällänen lomien säästäjä. Tänä kesänäkin vaan 1 viikko ja loput lomaviikot ja joustovapaat säästöön :D

Elisenda, oi vitsi nyt munki alko tehdä mieli salaattia :D mä yleensä vaan heitän kaikkia mahollisia kasviksia pannulle sekasin, vähän esim saksan pähkinöitä sekaan, maustan limepippurilla ja persiljalla, ai että kun tulee hyvää :)

Lume, mulla on ollut primolut, se syödään kun kierto venyy liian pitkäksi. Eka sitä syödään 10 päivän kuuri, sit odotetaan noin 2 päivää ja sit pitäis alkaa kp1 eli kuukautiset kuin itsestään :) helppo lääke. Mut eroaa tosiaan siitä että syödään eri aikaan kun toi terolut

Kp5/30 pistopäivä1
 
Lume, saitkin jo näemmä vastauksen Primojen käyttöön. :)

Tttii, tosi hyvä kyllä toi, että vapaita voi käyttää silloin kun haluaa. :) Mulla on toki pitkät lomat, mutta sitten taas just vapaan pitäminen muulloin on sekä kallista että hankalaa.

Elisenda, joo ihan kiva että se kesäyliopisto loppu, vaikka vielä pitää tosiaan pari esseetä tehdä. Hyvältä kuulostaa toi salaatti. :) Niin joo ja tosiaan oiskohan punktio mullekin sairaslomaa..? Voi kunpa olis!

ON: Kp14, tänään oli folliultra, jossa näkyi 11-millinen johtofolli. Huomenna lääkäri soittaa ja kertoo, kuinka pitkään vielä pistelen ja milloin irrotus. Sanoi, että ihan hyvä, että on sitä estradioliarvoa nyt otettu, niin osaa arvioida paremmin. Klinikka on seuraavat 2 viikkoa kiinni eli ultra ei onnistu, ja mekin lähdetään reissuun lauantaina, tosin mietin, pitäiskö yrittää varata gyneaika jostain matkan varrelta. :D No, kysyn vielä huomenna lääkäriltä. :)
 
Noniin sielunsiskot ottakaas popkornit esille :D

Käytiin tosissaan maanantaina aukkarissa. Kaikki kunnossa. Samoin miehen simppatesteistä sanottiin sen olevan ok. Noh. Ensin tuli "eipäsjuupas" kamppailu yksityisen kanssa, että päästäänkö tästä kierrosta inssiin vaiko eikö. Ensin oli että ei ja nyt sitten tänään aamulla sain viestin, että se onnistuukin tähän kiertoon. Kävin ultrassa, jossa follikkeli oli kasvanut hyvin 11.8mm. Limakalvo oli 10mm ja sitä rataa. Kaikki mun puolelta ok. Käytiin lääkärin kanssa pitkä keskustelu ja kysyin kaikki mitä mieltä askarruttaa. (todella pätevä mies lääkäri)

Kävimme sitten juttelemaan mieheni spermatuloksesta. Aijemminhan tosiaan oli se tieto että kaikki on hyvin. MUTTA tämä lääkäri avasi minulle tätäkin puolta ja kertoi, että mieheni siittiöt ovat ok kyllä, kokonaismäärällisesti oli simppoja 120milj, mutta eteenpäin liikkuvia on kokonaiset 0% ja hitaasti liikkuvia sinne sun tänne on 33% eli ei mitenkää täyty se raja. Vai että kaikki on ollut hyvin :D Kiva kun näistä on viititty puhua ääneen. Saatanan julkinen sektori :D

Mutta edelleen pinna pitää, miehellä vähän kärisee, koska hänestä kiinni nyt tämä lapsettomuus. Jos olisi aikaisemmin voitu kertoa olisi noita hempskutin super pillereitä voitu käydä syömään aikaisemmin. Joten hei! Jos haluutte et miehen simpat paranevat syöttäkää ukkeleille Vidan seleeniä 200mikrog, Vidan vahvaa sinkkiä ja vahvaa e-vitamiinia (Bio-E). Lääkäri sanoi, että tuolla yhdistelmällä siittiöt saavat "elinvoimaa sekä "syötävää" ja toipuvat liikkuvammiksi kavereiksi. Olipas mukavan rentoa keskustelua.

Inssi tehdään ihan tietty ovulaation mukaan, mutta maanantaina tai tiistaina :)

Herukka kp12/29-32
 
Herukka onpas ollut melkoista vuoristorataa :eek: ihmeellistä, että tuota määrä vaan on julkisella tuijotettu eikä sitä liikkuvuutta ollenkaan o_O Mahtavaa, että nyt oli lääkäri perusteellinen ja inssikin mahdollistuu! :happy:
 
Herukka no jopas oli tulos :O on kyllä todella outoa kun ei ole kunnallisella muuta ku sanottu et kaikki on Ok :O


On tänään alko tuhru joten huomenna varmaan kp1, taas........ nii ja kiitos tiedoista primojen käytöstä :)
 
Muokattu viimeksi:
Moikka! Pitkään olen taustalla seurannut ja ajattelin vihdoin rohkaistua liittymään mukaan keskusteluun. Kuukauden päästä tulee 2vuotta yritystä täyteen. Tutkimukset aloitettu julkisella 09/2016. Minulla kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta miehessä hieman vikaa. Huhtikuussa kyllästyin julkisen hitauteen ja päätimme siirtyä yksityiselle. Nyt yksityisellä tehty kaksi tuloksetonta inseminaatiota toukokuussa ja kesäkuussa.

Tässä kierrossa kävin tänään folliultrassa, jossa 15mm johtofolli. Jos ovulaatio plussa tulee sunnuntaina, niin maanantaina inseminaatio. Jos plussa tulee ennen sitä, niin menee tämä kierto hukkaan.:sad001
 
Ronya tervetuloa mukaan! hyvä, että olette jo päässeet asiassa etenemään :) toivotaan tähdet linjaan, että inssi mahdollistuu tähän kiertoon :smiley-angelic001
 
Frozen, toihan oliskin hyvä idea varaa gyne matkan varrelta, varainkin jos siis saisi samalta yritykseltä missä käyt nyt :) toivotaan että kaikki menee niinku pitää ja oikeat päivät nappaa :)

Herukka, ihan mahtavaa että pääsettekin inssiin tässä kierrossa! Aika ihme kyllä että ei oo kerrottu noiden liikkuvien määrää, hmm. :O Meille meinaan ainakin tuli kotiin lappu missä luki simppatestin tulokset, kaikki paljonko yhteensä, liikkuvat yms.. mut nyt ihan super hyvä, että saitte tietää tosta. Puhuttiinko teillä jatkosta? Pestäänkö nyt parhaimmat siittiöt esiin vai? Mietin vaan että ehtiikö noi vitamiinit ja sinkit ym. vaikuttaa jo näin nopeasti?

Ronya, tervetuloa! Pitkään on teilläkin yritetty, toivotaan että plussa suosii teitä, niinkuin tietty kaikkia muitakin vielä tänä kesänä! :) isot tsempit että ovis tapahtuis vasta su jälkeen :)
 
LaraS ja tttii, kiitos salaatti yms. ruokavinkeistä :) kyllähän salaatista saa tosi hyvää ja vaihtelevaa, kun vaan keksii mitä siihen laittaa!

Frozen, kiva että johtofolli oli näkyvillä! :happy: ja mukavaa että lääkäri nyt piti sitä estradiolin ottoa hyvänä asiana. Kivaa reissua teille :happy:

Herukka, ompa kummallista! Mutta hyvä että pääsette inssiin jo tässä kierrossa, inssi on hyvä hoito silloin kun spermassa on alentumaa. Ja kiva että teille kerrottiin myös noista vitamiineista, joita kannattaa syödä!

Ronya, tervetuloa ryhmään! Toivottavasti et kauaa ehdi tällä puolella jutella :) Jospa ovis tulis sopivaan aikaan, että pääsisitte tässä kierrossa inssiin! Käytätkö mitään lääkkeitä, vai tehdäänkö inssi luomukiertoon?
 
Herukka, ihmeellistä kyllä tuo touhu! Inssi varmasti parantaa mahdollisuuksia nyt huimasti! :)

Lume, pahoittelut! ♡

Elisenda, kiitos, mukavaa lähteä kerrankin reissaa Suomeen, hävettävän vähän tulee kannatettua kotimaanmatkailua. :)

Ronya, tervetuloa ja toivottavasti visiittisi on lyhyt! Tule sitten kertomaan, miten inssin kanssa käy; toivottavasti se ehtii tähän kiertoon! :)

ON: Lääkäri soitti tänään ja käski pistää Puregonia vielä maanantaina vikan kerran, sitten tiistaina Ovitrelle. Päädyin siihen, etten mene ultraan minnekään meidän reissun aikana, koska se tekisi tosi paljon lisälenkkiä (ei ollu gyneaikoja juuri missään tarjolla). Oli aika täpärällä, että ehdin edes tilata lääkkeitä oikeaan apteekkiin! Etenkään Ovitrellea en viitsi käydä hakemassa valmiiksi matkaan mukaan, koska se pitää säilyttää jääkaapissa eikä kuumassa autossa. Lääkäri sanoi, että jos tämä kierto ei tuota tulosta, hän suosittelee ens kiertoon IVF:ää, koska vasteen saaminen kestää nyt niin kauan, ja seuraavat annoskoot on jo kuulemma IVF-annoskokoja. Mulla oli siinä kiire enkä tajunnut kysyä, tarkottaako tää sitä, että todennäköisesti IVF-annoskootkaan ei sitten kasvata kovin montaa follia, vaikka PCOS-potilailla niin pitäisi käydä... (AMH-arvo ei oo vielä tullut.) Tavallaan oon jo pitkään ajatellu, että IVF:ään mennään, mutta ois se kyllä töissä sumplimisen kannalta niin ihanaa, jos ei sinne tarttis mennä!
 
Frozen joo, nauti sitten lomareissusta, ilman ultria ja muita ylimääräisiä sumplimisia :) hyvää ruokaa, puolison seuraa ja ihanat kesämaisemat - lepoa kaikesta kiireestä ja hoitostresseistä :) ihania lomapäiviä teille!

Elisenda sepä just onkin, että äkkiä kyllästyy "pupunruokiin", jos ei aina vähän muuta salaatin (tai kasvislisäkkeiden) sisältöä. Tökkii se joskus siltikin :grin ja se tekemisen vaiva tuntuu joskus ylivoimaiselta :facepalm: valmiina salaatit toki kätevä ostaa vaan onhan ne omatekemiin verraten myös törkyhintaisia :bored: paitsi jotain kilosalaatteja saa nykyään aika kivaan hintaan :) edellyttää toki sitä syömisintoakin :grin
 
Frozen, Suomessa matkailu on kyllä yllättävän mukavaa :) hyvä että sait kuitenkin tilattua lääkkeet oikeaan apteekkiin, eipä niitä viielässä säilytettäviä ole kovin helppo mukana kuljettaa. Ikävää että vasteen saaminen kestää, mikähän siinä on ettei sulla meinaa follit kypsyä :sad001 onko se sitten sen pcos:n syytä.. kerkeäisittekö sen ekan ivf:n hoitaa sun loman aikana, jos tämä kierto ei tuota tulosta? Voi kun joku vois luvata, että viimestään se ivf tois pysyvän plussan :Heartred muistatko mikä sulla oli fsh arvo? eikös sulta oltu se otettu. Miltä se estradioliarvo vaikutti?

LaraS, sepä se kun pitäis eka keksiä mitä tekee ruuaksi, ja sit vielä tehdä :grin ennen tein erilaisia kasviskeittoja, ne on tosi hyviä kans kun maustaa sopivasti. Mutta mun mies ei oikeen perusta keitoista, niin en viiti vaan itelleni tehä.. Myöskin oon ennen tehnyt uunikasviksia usein, mutta nyt ei tuu tehtyä :shy: ja tälleen kesällä on kyllä kiva syödä raikasta salaattia!

ON: Täti pakkasi ennätysvauhtia kamppeensa! Kai se runsas vuoto sit lyhenti kestoa. Ihmeellistä kuhinaa tuntuu oikeessa munasarjassa, jokohan siellä folli kasvaa.. Mä vaan ootan että millon irtois vasemmalta, kun siellä se tuuba ainakin on auki.. Voi olla että just viime kierrossa irtos vasemmalta, kun ei mitään tuntemuksia ollut.. Oikeelta puolelta tuntuu selvästi kun sieltä irtoo, vasemmalta ei niinkään. Tajusin myöskin että aina kun on ultrattu, on ollut alkukierto. Olis kiva tietää sekin, miltä siellä loppukierrosta näyttää..

Elisenda kp 5/n.27 (ja odotan kuumeisesti millon saan tällä foorumilla kolmannen tähden :grin)
 
LaraS, kiitos! :) Joo, siellä se folli kasvaa jos on kasvaakseen - jotenkin tän päivän puhelun jälkeen tuli sellanen olo, että lääkärikin on sitä mieltä, ettei meille lasta ilman IVF:ää tuu (jos tietty sillonkaan), eli fiiliksellä "kunhan pistelen" mennään. :) Joko siellä on vuoto vähentynyt? :)

Elisenda, mä sain kolmannen tähden aika hiljattain. :D Hyvin mahdollista, että sulla folli jo oikealla kasvaa! :) Varmaan vuodon runsaus lyhensi kestoa. Voisitko mennä yksityiselle loppukierron ultraan, mitä luulet? :) Ja joo, PCOS:n kanssa follien kasvattelu ei oo helppoa, ne "estää" toisiaan. Ihmettelen, miten viime kierrossa vaste tuli sekä määrällisesti että laadullisesti vähemmällä pistelyllä. Mutta kai jokainen hoitokierto on erilainen... Nyt, kun tää mun kierto venyy (irrotuspiikki vasta kp19), niin en ehtis punktioon ens kierrossa ennen töiden alkua. :( Menis varmaan just jonnekin ekoille koulupäiville, mikä ei oo yhtään hyvä, kun mulle tulee uus oma seiskaluokka ja kaikkee. :/ Mietin muutenkin (samaa ku kirjoitin tonne toiseen ketjuun), että miten ens kierto vois olla jo IVF-kierto, kun ne sumut kai pitäis alottaa edelliskierrossa eli nyt tässä. Mutta ehkei PCOS:ssä tarvii sumuja, kun oma hormonitoiminta on unessa..? Mun FSH oli jotain vähän päälle 2, eli hieman alakanttiin. Parempi toki, ettei yläkanttiin, koska sehän vois olla merkki ennenaikaisista vaihdevuosista. Ja mun AMH oli tullu iltapäivän aikana Terveystalon nettipalveluun, se oli 7,8! :) Eli reserviä pitäisi kyllä olla, mutta laatuahan tääkään ei takaa... Meinaatko mennä niihin verikokeisiin yksityiselle, ootko päättäny? :)
 
Frozen, mulle lääkäri sanoi, et jos ivf:n joudutaan niin siinäkin pitää varautua pitkään kasvatteluun, kun vaste tuli mulla tosi hitaasti. Nythän pistelin joka kerta yli 3 vk!! Jos ivf:n olisi meidän tie vienyt, oltaisiin se tehty lyhyellä kaavalla eli ei olisi tarvinnut sammutella omaa hormonitoimintaa. (Noh, eihän sitä edes ilman lääkkeitä ollut! xD ) Mulle lääkäri sanoi, et yleensä, kun pco-potilas saadaan ovuloimaan, niin kyllä se raskaus sieltä tulee. Tivasin, etteihän me vielä tiedetä onko kohtu vastaanottavainen tai munasolut hyviä.. mutta lääkäri sanoi, että harvoin näin käy. Kunhan vaan ovuloita saadaan tarpeeksi aikaseksi, niin kyllä se sieltä tulee. Uskoin lopulta lääkäriä, kun hänellä kuitenkin kokemusta asiasta enemmän kuin mun pelot... ja siitä kierrosta, jossa nämä keskustelut käytiin niin tärppi kävikin :) tsemppiä kovasti, toivottavasti tämä on teidän kierto!

Täällä oli puhetta vähän aikaa sitten otollisimmista peitonheiluttelu päivistä. Meillä Ovitrelle pistettiin tiistaina, ja petileikkejä oli su, ti, ke ja to. Jälkeenpäin ultrasta nähtiin, että hedelmöittyminen oli tapahtunut torstaina.

Täällä kirjoitettiin teroluteista ja primoluteista. Mä käytin primoja samalla tavalla kuin teroja, eli kp 15-24. (Molempia oon käyttänyt ja terot ei mulla toiminut.) Molempia voidaan käyttää samalla tavalla, mutta jokaisella ohje riippuu lääkäristä ja käyttötarkoituksesta. Primolut vähän vahvempi valmiste.

Monella onkin painonpudotus operaatio täällä meneillään. Hirveesti tsemppiä siihen kaikille!

Luen tän ketjun vieläkin useita kertoja päivässä läpi, mut tuntuu ettei nyt oikein osaa ja kehtaa tänne kirjoitella enää.. vaikka taisinkin kuulua niihin pisimpään yrittäneisiin täällä. Mielessä siis olette!! Tsemppiä kaikille! <3

Pikaisesti omia kuulumisia: nt-ultra takana ja kaikki on hyvin! Siellä pikkuinen huitoi vimmatusti. Nyt tästä osaa jo iloita, muttei oikein osaa vielä suunnitella ja tehdä hankintoja. Pikkuhiljaa kaikki lähipiirissäkin tietää raskaudesta. Nyt jo 13+1!
 
Elisenda, meillä oli kahdessa edellisessä inssissä käytössä Puregon + Pregnyl + Lugesteron. Nyt lääkäri halusi kokeilla luomukiertoon ja antaa munasarjojen levätä.:)

Frozen, toivottavasti saatte tähän kiertoon hyvän follin ja vasteen pistelyille. Kaikesta huolimatta nauti lomareissusta! :)

ON: Meillä kävi juuri kuten pelkäsin ja ovisplussa pärähti tikkuun tänään illalla. Klinikka viikonlopun kiinni, joten ei auta kun yrittää kotona. Usko luomuna onnistumiseen on olematon :sad001 Ihmettelen vain kun lääkäri eilen ultrassa sanoi, että folli vasta 15mm ja ei pitäisi ovisplussaa vielä tulla.
 
Frozen, pitää vaan ahkerasti naputtaa viestejä niin kai se kolmas tähti sieltä tulee:woot: mietin että voisin sen fsh:n käydä ottaan yksityisellä. Mut en ehkä ultraan mene, tavallaan turhaa kait maksaa loppukierron ultrasta, en tiedä. Kiva että amh on noin hyvä :happy: kai se vaste voi sit vaihdella kierrosta riippuen, kurjaa. Harmillista ettet ehdi ivf:n loman aikana, olishan se niin paljon helpompaa. En yhtään tiedä millä aikataululla ne ivf lääkkeet menee, että missä vaiheessa pitää alottaa. Kai siinäkin on eroa onko lyhyt vai pitkä kaava.

Eltsi, ihanaa että pikkuisella on kaikki hyvin :happy: kiva lukea sun kuulumisia :)

Ronya,harmi että ovisplussa tuli näin aikaisin! Ja erikoista että jo nyt, kun folli ei ollut tuon isompi.:sad001 Jostain oon kyllä lukenut, että lh-huippu saattaa tulla toisenkin kerran, jos ekan huipun aikaan ei munasolu ole vielä kypsä.. mutta sitähän ei tiedä mistään että irtosiko vai ei. Paitsi ultrassa varmaan.
 
Frozen joo, nyt on jo vuoto loppunut. Onneksi! Huomenna ne serkun häät, niin kiva että saa olla siltä osin huoletta :)
Toivottavasti "huoleton pistely" tuokin yllärituloksen :happy:

Eltsi kiva, että kävit täälläkin moikkaamassa :) toki täälläkin on kiva teidän odottajien kuulumisia lukea. Ihanaa, että pienellä kaikki hyvin :Heartpink
Muistinkin, että sulle oli primot toimineet hyvin. Mulla ei ole nyt aikomusta käyttää teroja ainakaan pariin kiertoon. Mielenkiinnolla odotan, millaiset kierrot on ilman niitä; ja miten kilppariarvojen korjaantuminen kiertoihin vaikuttaa :) primot pyydän, ellei luonnollisesti kierrot suju. Pitää varmaan yksityiseltä ne sitten käydä vaatimassa.

Ronya voiskohan sen oviksen vielä ma varmistaa ultralla? Josko o+ tulikin niin ajoissa, että munasolu irtoaa vasta alkuviikosta ja inssi vielä onnistuisi? Ei nuo o-testit kuitenkaan tunnintarkkoja ole :rolleyes:
 
Takaisin
Top