Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Frozen: Ei lannistuta <3 Mun kaverit vetelee jo toista kierrosta, kohta varmaan kolmatta putkeen kun minä venaan ensimmäistä tulevaksi. Mulla pisti vihaksi myös kun ei niin hyvä kaveri facebookissa ilmoitti onneissaan että ensi treffeillä tullut raskaaksi ja he seurustelleet 4kk tällä hetkellä. Voi hitto viä!!! :(

Orottelen sitä ma aukkarikäyntiä :) Voikun saisin jotain apuja kiertoon. Mitä lie kylläkin kun "eihän minussa oo mitään vikaa" huoh..... eikä miehessä....
 
Herukka, onko sulla tehty muita tutkimuksia vielä? Kerro sitten miten aukkari meni, tsempit sinne! Ja tiedän ton tunteen niin hyvin kun ympärillä muut lisääntyy ja itsellä ei tapahdu mitään :sad001 se lannistaa ja tekis mieli muuttaa vaikka toiseen maahan "pakoon" kaikkia tuttuja ihmisiä:eek: vaikka samalla onkin onnellinen muiden puolesta ja yrittää luottaa siihen, että meidän kaikkien vuoro on vielä edessä <3
 
Frozen, onhan se ivf tietty julmetun hintanen yksityisellä, mut varmasti joo pääsis nopeemmin. Kauheeta jos munasolut paljastuisi ihan ruppanoiksi, vaikka verikokeet ja kaikki ok :eek: IVF on kyllä tehokas hoito, vaikka onhan se rankka varmastikin. Kaks pussia juon sitä inofolicia päivässä, pari kertaa oon unohtanut ottaa toisen.

LaraS, hyvä toi kilppariarvo :happy: mahtavaa! Toivottavasti saat ne primot!

Herukka, tsemppiä aukkariin! :happy: toivotaan että kaikki on kunnossa siellä, ja että saisit jotain apuja. On kyllä epäreilua kun toiset tulee raskaaksi kerrasta, toiset ei meinaa millään :sad001

ON: Yön aikana oli kunnon näppyarmeija ilmestyny mun naamaan :eek: eikös se pco lisää finnejä, vai muistanko väärin?
 
LaraS, niinpä, tosi outoa, ettei lääkäri voi määrätä Primolutia, kun Terot eivät kerran toimi..! On toi sun kierto niin pitkä jo, että luulis kaikin puolin olevan parempi, että katkastaan! Mutta hei hienoa, että TSH on laskenut! :) Onko elämäntaparemontin aloittaminen ollu rankkaa?

Tinkerbell88, mulla on sama juttu, että aika villi nuoruus takana, ei sillon 18-vuotiaana opiskelijatyttösenä kovin pitkälle miettiny tulevaisuutta. Ikinä ei kyllä onneks mitään tauteja tarttunu, tosin tajusin käydä sentään usein opiskelijoiden terveydenhuollossa testeissä. Eihän noita tollasia juttuja voi muistaa! Harmi, että ovat niin vanhoja terveystietoja sulla, etteivät näy Kannassa. Ja mulla on sama, että murehdin tosi herkästi tulevaa, vaikkei pitäisi. Ja jep, aina ei ole niin helppoa olla vilpittömästi iloinen toisten raskauksista, etenkin jos kyseessä on "iloinen vahinko", kuten aika monilla tuntuu olevan.

Herukka, aargh, pistää vihaksi tollanen "ekoilla treffeillä raskaaksi" -tapaus..! Eihän ne ihmiset edes tuntenu sillon toisiaan!! Pian tulee maanantai niin pääsette asioissa eteenpäin. ♡

Elisenda, joo finnit kuuluu monen PCOS-potilaan oireisiin. Mulla se on ollu tosi vähäistä kylläkin, mitä nyt joskus ilmestyy joku muheva yksilö, mutta mietin, että voi johtua myös vaikkapa puolikkaan suklaalevyn syömisestä. Niinpä, olis ihan hirveetä, jos munasolut paljastuis IVF:ssä luokattoman huonoiksi! Oon miettiny, että voisin hyvin käyttää säästöni ja loppuosaa varten ottaa lainaa ja maksaa IVF:n yksityisellä, jos tietäisin varmasti, että se tuottaa tulosta! Mutta pelottaa ihan hemmetisti se vaihtoehto, että menee monta tonnia aivan hukkaan.

-Frozen kp7
 
Siis inhottavaa! Kirjotin piiiitkän tekstin ja se koko hemmetin teksti ei tullut tänne??? Nyt en varmaan enää muista/jaksa kaikkea kirjottaa uudestaan...

Elisenda, ehkä mä siis vielä heinäkuussa ens kierrossa pääsisin inssiin :) tosta kierron vaihtumisesta ei vielä niin tietoa kun aina tullut kuukautiset miten sattuu, mut jos nyt menis piikkien takia kuin oppikirjassa niin ehkä su tai ma alkaa uus kierto. Niin ja itsellä kans omasta tahdosta elämäntapa remontti menossa :D mm eilen oli niin kauhee treeni, että ei melkein pysty rappusia alaspäin kävelee :D VHH:ta tässä yritetään.

Frozen, mä ehkä jotenkin vähän epäilen että pcos : llä olisi suoraa yhteyttä tohon munasolujen rappeutumiseen, tai ainakin toivon niin.
Ja itse henkilökohtaisesti ihan lähipiirin vauva uutiset otan super hyvin, mutta ne puolitutut jota ei edes kiinnosta koko vauva tai on seurustellut sen kuukauden, mutta kun kerran on vahingossa raskautunut, niin aikoo sen nyt pitääkkin sitten, se on niiiiin ärsyttävää. Miks sellasille suodaan lapsi ketä ei lasta edes halua ja sitten meille ketä sen kovasti tahtoo niin on niin hankalaa :(

LaraS, jes onnea sait sen arvon alaspäin :) toiv. Saisit ne primot vielä joskus.

Herukka, tsempit aukkariin! :)

ON: täällä siis ihan perus pms oireita, itellä se näppyarmeija kävi jo ja nyt lähössä hyvää vauhtia loppukiertoo kohden pois :D su tai ma siis ehkä luulisin että voisi alkaa uus kierto. Kärsimätön täällä oottelee jo sitä tätiä tulevaks :)
 
Herukka tsemppiä taaskin odotteluun ja sitten siihen aukkariinkin! Ikuinen odottaminen väsyttää jo itsessäänkin... :oops:

Elisenda mulla yleensä hormoninäpyt tulee ihan leuan alle, siis "parta-alueelle, kaksoisleuan kohdalle". Harvoin edes kasvoihin, enemmän selkäänkin. Jospa nuo sun näpyt enteilisi hyviä uutisia :happy: :smiley-angelic001

Frozen Herkuista oon yrittänyt arkipäivistä luopua, leipää tulee syötyä liikaa tällä hetkellä ja "unohdan" syödä riittävän usein. Muutoin sujuu ihan kivasti :happy: Kannustimeksi liikkumiseen ostin aktiivirannekkeen, jolla voi seurata aktiivisuuden kehittymistä ja jopa yöunen laatua :) istumatyötä teen nyt kotoa käsin, niin käytän osan lounastauostakin koiran kanssa lenkkeilyyn.
Miten sun painoasiat sujuu? Eipä sulla paljoa ylimääräistä enää kyllä olekaan :)

tttii useammalla aknesta kärsivällä raskausaikana on iho paremmassa kunnossa, jospa sun näppyjen katoaminen enteilisikin muuta muin menkkoja :nailbiting: :smiley-angelic001

Liekö tuosta kilppariarvojen paranemisesta vai masennuslääkkeen vähentämisestä (tai kesän ja auringon vaikutusta), mutta mulla on aivan erilailla energiaa kuin aikoihin! Oon purkanut mielialalääkettä pois ja lopetan sen kokonaan tän viikon aikana. Eipä ole sekään enää haittana, kun joskus se kyytiläinen matkaan tarttuu :happy:
Tänään pitää käydä omalta kämpältä testiarsenaalit tänne miehen asunnolle :hilarious: ihmeen kosteet olot, vaikka normisti mulla on kuivaa kierrot läpeensä :eek: oli myös ovismaista kipua jokin aika sitten, vaikkei niitä vuotoja välillä ollutkaan.. en kylläkään muista milloin ja edellisestä sänkypainistakin on aikaa jo ties kuinka pitkään. Juhannuksenakin oli vieraita, niin ei viitsinyt ryskyttää yläkerrassa :grin

Käyn varmaan yksityisellä ne primot heinäkuussa, ellei ala vuodot sitä ennen. Tai raskaus :rolleyes:
 
Mä tuun tänne väliin huutelee vähän tauolta:

Kyllä vaan on vaikeeta tämä! Toivoisin niin että tähän ketjuun alkais tulla plussia, kurjaa että täällä ollaan kierrosta toiseen ja googletellaan kaikkee ja ressataan lisää :( Puhaltelen kaikille plussatuulia <3

Mulla on ensimmäinen normaali kierto km-kierron jälkeen alkanu, en tiiä kuuluuko asiaan mut vieläkin vuotelee kp6/29-32, vaikka olin jo tottunu kahden - kolmen päivän menkkoihin. Noh, ultrassa kyllä todettiin, että oli todella paksu limalalvo, jospa siinä syy.

Sit mulle todettiin että oikeessa munasarjassa on kysta, en muista yhtään minkä kokonen kun olin vähän sekasin siinä siitä uutisesta etten ollutkaan enää raskaana. Kontrolli tulossa viikon päähän, sit näkee että onko kysta hävinny. Jos ei, niin voidaan joutua leikkaamaan. Mutta se ois oikeestaan hyvä, mä ovuloin yleensä oikeelta, ja sieltä en oo raskautunu, kun taas kaks kertaa tullu raskaaks vasemmalta puolelta. Jospa siellä on sellanen kysta mikä ei lähde, ja häiritsee munasolujen tuotantoo?

Muuten näytti tosi hyvin olevan kohdussa kaikki, oikeen puolen kystaa lukuunottamatta oli ihan terveet munasarjat, paksu limalalvo ja kohtu normaalissa asennossa. Kuulemma oivat mahdollisuudet raskautua. Oisko sit miehestä kiinni - toisaalta ei sekään mahdotonta oo, kuten nyt todettiin taas :)

Nyt tuntuu kyllä siltä, että vasemmalla puolella kasvais taas folli, joten toiveikkaana lähdetään tähän kiertoon taas! Kun vaan tää vuoto loppuis, en aio heittää hukkaan yhtäkään vasemmalta ovuloitua kiertoo, varsinkin kun km jälkeen tulee uudestaan usein helpommin raskaaks :) uutta putkeen vaan, toivottavasti onnistuis :)
 
LaraS, mulla ei siis oikeestaan koskaan ennen oo ollut näppyjä, nyt oviksen aikaan puhkes ihan sikana, mut nyt alkaa helpottaa tosiaan. :) varmasti toi kilppari arvon lasku vaikuttaa, mun äidillä myös energiaa pukkas ja mieliala parani kun sai arvoja alemmas :) huisi, mitähän noi sun oireet nyt meinais :D jään jännäämään..

Deb, oi tsemppiä ihan hurjasti nyt uuteen yritykseen :) tuuhan kertomaan sitten mitä siitä kystasta sanotaan..
 
Tinkerbell88: Multa on otettu kaikki verikokeet ja hormoonikokeet sekä tehty alustava tutkimus ja kartoitus naistenklinikalla. Miehen simpat, verikokeet ok. Nyt on tää aukkari "viimeinen" etappi ennen lääkitystä tai mitä lie muuta hoitoa :)

Lannistaa kyllä ja hitto vaikka kuin on onnellinen toisten puolesta niin se ei näy naamalta. Vaikka kuinka yrittää niin ei vaan pysty. :(

Elisenda, Frozen: Kiitti. Ei ois enää montaa päivää. Tuun sit heti kertoo miten kävi. Oonko ihan tukkeessa :D

tttiii, LasaS: Kiitos teillekki. Joutuu venaa mut toivotaan et tää on SEN arvoista :)

Deb: Paljon tsemppiä ja toivottavasti tästä kierrosta nappaisi sulle, mulle ja kaikille muille <3

Terkkuja, Herukka kp5/29-32
 
tttii mua myös närstää koko ajan (sitä oli viimeksi tällasessa muodossa edellisen kemiallisen aikaan) ja eilen oli niin etova olo, että luulin mahataudin iskevän päälle :eek: yökkäilin aamulla ja meinasin jo töihin ilmoittaa, että vatsatauti iski :grin koholla olevasta (lepo)pulssistakin oon syyttänyt vaan aktiivirannekkeen mittausherkkyyttä - tai rapakuntoa :hilarious: raskauden aikana pulssikin on koholla, tänään just sen älysin :nailbiting:
onhan tässä tullut tehtyä sen kemiallisen jälkeenkin testejä (viimeksi reilu viikko sitten, 20.6.), ja ne oli negoja.
Mutta voisko olla... vaikkei sitä "tyhjennysvuotoa" kemiallisen jälkeen tullutkaan :eek: :nailbiting:

Deb voihan kysta :confused: mullekin lääkäri sanoi silloin parikäynnin ultrauksen yhteydessä, että mulla on hemorraginen kysta vasemmalla. En minäkään siinä älynnyt kysyä sen kokoa, mut ei kuulemma mulla vaikuta mihinkään. Paitsi vuotaa ja voi olla kipeäkin vissiin. Toivottavasti sun kysta poistuu tai sitten leikataan, jospa alkaisi sekin munis toimimaan täpöllä :happy:
 
Hassua miten erilailla näitä asioita hoidetaan eri paikoissa, mun yksityinen gyne sanoi heti että jos syksyyn mennessä enoo raskautunut niin tehdään aukkari silloin Väestöliitolla. Eioo puhettakaan ollut mistään verikokeista tms..
Aattelin kyllä loman jälkeen pyytää työterveyden kautta lähetteen kilpparitesteihin ihan vaan varmuuden vuoksi :wideyed:
Plääh, ihanaa joo että on kesä ja loma ja kaikkea, mut silti, jotain puuttuu ja tää odottamisen tuska on kamalaa..tsempit meille kaikille!!
 
Hätäpäissään tein testin / testit, kun ne käsiini sain. Joo, eipä tullut tuplaviivoja testiin, vaikka oireet olis voineetkin enteillä muuta. Olipa yllättävää :laughing002 kaikenlaisiin pieniin toivonpilkahduksiin sitä tarttuu, vaikka miten on todennäköisyydet vastaan :grin
Tuli taas kiinaliuskoja postissa niin voi ihan huoletta uitellakin :rolleyes: :hilarious:
 

Liitteet

  • IMG_20170629_174506.jpg
    IMG_20170629_174506.jpg
    355.4 KB · Katsottu: 115
Meillä oli tänään eka käynti lapsettomuuspolille. Hyvä käynti, positiivisilla mielin nyt :) Virusnäytteet molemmista ens kuussa ja sit inssiin. Olis päästy jo elokuussa, mut päätettiin et ei lähdetä lomareissuja perumaan, joten mennään syyskuun kierosta sitten. Letrozolit määräs ovista tulemaan, vaikka mulla ovulaatiot tuleekin. Nyt tjottaillaan ja hölläillään siihen saakka, ei testejä, ei aikatauluja :happy: Nyt siis varmaan siihen saakka oon sivussa täältä.
 
LaraS, mäki jo innostuin kun luin sun oireita! Voi hitsin hitsi! Ootko tehny ovistestiä, kun on kerran kosteat olosuhteet? :) Mulla on leivän kanssa sama juttu, syön sitä ihan liikaa; mutta se on vaan laiskalle ruoanlaittajalle helppo välipala. Söin yhdessä vaiheessa vain ruisleipää, mutta nyt oon lipsunu ja saatan syödä muutakin (en täysvaaleeta kuitenkaan). Pitäisi skarpata ton suhteen, niin sais nää loputkin kilot varmaan pois. Eilen käytiin miehen kanssa lenkillä ja juostiin mulle aika pitkä matka, kun mies siinä "pakotti" (se ois jaksanu pidempäänkin).

Tttii, joo mäkin todella toivon, että PCOS:n takia ei olisi huonolaatuisia munasoluja! Varmaan noi jutut, joita löysin, oli vain yksittäistapauksia, mutta en voi sille mitään, että kaikenlaisia teorioita on tullu kehitettyä. :(

Deb, niinpä, on tää kurjaa, kun joutuu roikkumaan täällä kuukaudesta toiseen ja googlailemaan kaikenlaista. :( Varmaan paksu limakalvo voi hyvinkin olla syynä vuodon jatkumiselle. Hyvä, että pian on kontrolli. Toivottavasti kysta olisi hävinnyt tai jos ei ole, niin tosiaan hyvä jos se leikataan, koska se voi vaikuttaa lapsettomuuteen. Jep, keskenmenon jälkeen kroppa on suotuisa raskaudelle, kunpa niin kävisi teille! ♡

Cecilja, toisaalta ehkä kivakin ottaa nyt hetki rennosti tän suhteen ja nauttia reissuista. :) Kesä tuppaa menemään niin nopeasti, että pian onkin jo syksy ja tekin pääsette sitten asioissa eteenpäin. :)

Tinkerbell88, mä en ainakaan pysty nauttimaan kesästä ihan täysillä, kun pitää miettiä kiertopäiviä, pistelyjä ym. Tsemppiä todellakin meille kaikille!
 
Frozen Huippujuttu, että lenkkeily sujuu! Mulla vielä menee kävellen, mutta välillä jo vähän intervallisti hölkkääkin. Kun alkaa tuntua, että kävellen ei pääse riittävän lujaa :)
Mulla leivän syönti on nyt lisääntynyt, kun yritän syödä aamupalan ja sitten myös päivän mittaan ruuan. Eli aamupalaksi pari leipäpalasta kahvin kanssa ja sitten ruuan kanssa vielä päivällä leipää. Voihan leipä! :grin
Testasin ovista yks päivä, mut unohdin kattoo sen :hilarious: kuivana oli aika tumma, mutta ei siltikään o+ ja eilen sitten testiajalla aika hailukkaa. Tätä kosteutta on kuitenkin ollut jo monta viikkoa.
 
LaraS, niinpä, voihan leipä! :grin Nyt on kyllä ihana liikkua luonnossa, vielä kun on valoisaa niin pitkään. No onpa jännää toi pitkään jatkunut kosteus, tuskin menkkojakaan enteilee kun on kerran jatkunu noin kauan. Alotatko Terolutit tässä pian? Hitsi, kun et saanut Primoja, mutta toivottavasti se kierto nyt pian tavalla tai toisella vaihtuisi! Tsemppiä! ♡

Bambi, joko sä olet hakenut kyytiläisen klinikalta matkaan? :)
 
Triana voi ei, pahoittelut :sad010 on se vaan niin rankkaa, pettyä kerta toisensa jälkeen :sorry: voimia :Heartpink

Frozen joo, ihana kesä :happy090 niin paljon energisempi olo, kuin talvella! Oon harkinnut sitä kirkasvaloa, josko laittais työpöydälle talvella päiviä piristämään :)
En nyt aio pitää kiirettä sen terolutin kanssa. Turhalta tuntuu ostaa 3kk annos sitä, jos saisi kuitenkin vaikka yksityiseltä primot. Jos heinäkuun tilistä jää, niin saatan käydä. Nyt jos ottaa 10pv terot, niin just varmaan on vuodot, kun on suvussa häät ja festareillekin meno kuun puolivälissä.
 
Triana, ♡♡♡♡!! Tää on kyllä niin perseestä! IVF nostaa kuitenkin mahdollisuuksia huimasti, sitten kun sinne pääsette. Paljon tsemppiä ja haleja! ♡

LaraS, joo ei varmaan kannata kiirehtiä Terojen kanssa kun on tuollaisia menojakin tiedossa. :)

ON: Kp8, vielä kolme pistosta ennen tän kierron ekaa ultraa.
 
Moi! En oo vähään aikaan käynyt lukemassa, nyt kahlasin kaikki viestit läpi. Tsemppihaleja negoja testanneille:Heartred

Frozen ei oo vielä kyytiläistä. Mulla veny kierto ja vasta maanantaina on ultra (kp 12), jolloin saan tietää milloin siirretään. Toivottavasti pian:) ihan hassua kun on nenäsumute jarruttamassa hormonitoimintaa ja sit purkista syön hormonia samaan aikaan että limis kasvaa..ei oo järkee:wacky:

Bambi kp 9 PAS- kierto
 
Takaisin
Top