Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Frozen, tulokset tuli kirjeitse kotiin, kuun lopussa aika sinne polille, niin siinä käydään enemmän läpi. Eli en tiedä jatkoista edes sitä, voiko noita miehen simppoja ylipäätään edes käyttää, vai kantaako jtn geenivirhettä tai muuta. Sittenpä selviää enempi. Toki hirveä googletus lähti heti käyntiin. Miehellä oli vielä noin 1kk sitten sellainen lääkitys, joka heikentää siemennesteen laatua ja nyt on sormet ja varpaat ristissä, että olisi vain siitä johtuvaa ja kun 3kk on mennyt ja simppa uusiutunut, olisi tulokset toiset. Mutta varmaan tosiaan kontrolloidaan jossakin vaiheessa, näin ainakin olettaisin.
 
Cecilja, toivotaan todella, että tulos johtuu tuosta lääkityksestä! Mun käsittääkseni se on hyvin mahdollista. Ja tosiaan parin kk:n päästä voi olla jo ihan eri tulokset! :) Eli onko teidän aika kesä- vai heinäkuun lopussa? :)
 
Frozen, tän kuun lopussa, 29.6 Jotenki sitä ite ajatteli et vika on minussa, kun tätä perheessämme on, lapsettomuutta siis. Mutta nythän tämä meni entistä vaikeammaksi, kun molemmista löytyi vika.
 
Herukka, nyt siis uutta kiertoa ja yritystä odotellessa, ei masennuta :) mikäs teillä olikaan suunnitelma? Oliko jotain hoitoja tai lääkäri käyntejä tulossa? Anteeks kun en muista :D

Cecilja, voi hitsi :( toivottavasti olis nyt niistä lääkkeistä ja seuraavassa testissä näkyis parempia uimareita, tai edes osa, että vois pestä niitä ja hoituisi ivf tai icsi :llä

Lume, hyvältä kyllä kuulostaa toi kp13 tallettelu, että ei se nyt ihan hukkaan mennyt :)

Villisilmä, pitäishän vielä riittää jos tänään saisit kellistettyä miekkosen ;) ja tsempit sinne ensikäynnille :)

Frozen, voi hitsi :/ kyllähän toi varmasti masentaa, täältä paljon voima haleja! Nyt siis ens kiertoon positiivisin mielin ja ehkäpä siis jopa inssiin? Ehkä se auttais ja nappais heti :) ja toi mökki+menkat on inhottava yhtälö, mutta silti mielummin lomailee mökillä kun kaupungissa:)

ON: täällä nyt joku ihme stressimasennus pukkas päälle :/ inhottaa noi lugesteronit, vaikka tietää että niiden on tarkotus auttaa. Ne vaan on niin epämiellyttäviä, varsinkin töissä kun on tosi aktiivinen työnkuva ja tuntuu että jatkuvasti valuu jotain :( ja negatiivisesta tuloksesta oon jotenkin jo valmiiks ihan 100% varma ja haluttais siirtyä seuraavaan kiertoon jo :D menis nyt vaa nopeesti tää aika ja pääsis suunnittelee inssiä :D huomenna tulee lapsia hoitoon koko juhannus viikonlopuksi, niin unohtaa odottaa sitä ens kiertoa :D
 
Tttii: heti kun menkat alkaa niin pitää soittaa polille, että milloin alkaa menkat. Siintä sitten katsotaan kp 8-10 niin tehdään aukkari, jonka jälkeen katsotaan jatkot ja lääkitykset :)
 
Cecilja, onneksi nykypäivänä on tosi hyviä hoitoja tarjolla. :) Ja tosiaan simppatulos voi hyvinkin parantua tosta, kun lääkkeiden vaikutus lakkaa.

Tttii, joo positiivisin mielin yritän lähteä uuteen kiertoon... Kysyn joo inssistä, mutta jotenkin luulen edelleen mun ovulaatiossa/munasoluissa olevan vikaa... Luget on varmasti aika ikäviä etenkin tuollaisessa työssä! Toivottavasti ette joutuisikaan uuteen yritykseen ollenkaan!! :)

ON: Nyt pyörähti uusi kierto käyntiin. Ihan hyvä toisaalta, että niin kävi, mutta olisi voinut alkaa muutamaa tuntia aiemmin, koska klinikka oli jo suljettu enkä voinu soittaa sinne. :( Maanantaina sitten, ja silloin on jo kp5. No, pistoksethan aloitetaan kp5 eli sinänsä ei ole myöhäistä. Kuten Tttiille kirjoitin, mulla on sellainen fiilis, että mun ovulaatiossa/munasoluissa on jotakin vikaa (tyyliin munasolu ei kypsy kunnolla), vaikka ovis nyt on avustetusti saatu ilmeisestikin 3 kertaa aikaan. Tiedän, ettei 3 tuloksetonta kertaa ole paljon, mutta luulis, että haalea viiva o-testissä Ovitrellenkin jälkeen kertoo jotakin..! Hemmetti kun pitää odottaa monta päivää ennen klinikalle soittoa. :( Ja nyt mun on pakko saada se estradioliarvo ens kiertoon oman mielenrauhan takia..!
 
Noniin nyt on tutkittu, ei näkynyt ultralla missään mitään. Vaihtoehdot kkm/ku, jäätiin seuraamaan vielä tilannetta, metotreksaatti olis ollut toinen vaihtoehto. Mutta me saatiin lähete tutkimuksiin!! :)
 
Noniin, eilen illalla saatiin vielä talletukset tehtyä ja tänä aamuna nousi lämmöt reilusti ylöspäin. Mietin vaan, että varmaan myöhässä oltiin, kun eilen jo aamulla oli vatsalla turvotusta ja kipua, jonka arvelen johtuneen oviksesta. Ei kai se munasolu nyt hirveen kauaa siellä kuitenkaan elossa pysy (lähteiden mukaan optimistisimmillaan 24h, todennäköisemmin noin 12h) Onpahan kuitenkin nyt päästy oviksen yli eikä tarvi ressata enää. Tiistaina sitten ensikäynnille :nailbiting:
 
Frozen, ärsyttävää kun alkaa just ennen pitkää viikonloppua ja klinikat kiinni :( mut onneks maanantaina ehtii sit vielä :)

Hattivatti, öö kerros vähän tietämättömälle, mikäs toi metotreksaatti oikeen on? :D

Villisilmä, jes teillä se ensikäynti lähenee :) peukut. Ja kyllähän se tallettelu ajankohta kuulostaa ihan hyvältä mun mielestä :)

ON: täällä ollaan nyt vähän sekavin ajatuksin. Jotenkin on sellanen olo, että ei tässä kierrossa selvästi nyt ole ollenkaan napannut, mutta toisaalta oireita on kyllä ollut. Voihan ne olla kyllä "kuviteltujakin" osittain :D tissit on siis vielä kipeet, välillä enemmän välillä vähemmän, alavatsassa sillon tällöin painetta ja jotain ihme nipistyksiä tai vastaavaa. Pikkasen muistuttaa menkkajomoo mut ei sitten kuitenkaa. Ja no joo väsymys. Siltikin oon ihan satavarma että negaa näyttää tikussa huomen aamulla ja viikonkin päästä. :D
 
Villisilmä, ette välttämättä ollu yhtään myöhässä tallettelujen kanssa, vaan kuulostaa aika optimaaliselta! :) Tulehan sitten kertomaan ensikäynnin jälkeen tänne kuulumisia. :)

Tttii, mä niin toivon, että tää eka pistely tuotti jo tulosta!! :) Edelleen niin lupaavia oireitakin! Sun testiä odotellessa. :)

ON: En tiedä, laskenko nyt olevan kp2 vai kp3; luultavasti kp2, koska torstaina ei sittenkään tullut verta vielä juurikaan (oikeastaan vain pyyhkiessä), hanat aukes kunnolla eilen. Kysyn vielä klinikalta maanantaina, kun soitan. Kävin parilla mökillä ja tulin yksin kotiin tänään (erinäisistä syistä). Mies ehkä vähän pahoitti mielensä (hän jäi), mutta saanpahan nyt itkeä yksin ilman, että hän on syyllistämässä mua siitä. Tiedän, että oon etenkin negojen ja tädin kyläilyjen aikaan hirveä pessimisti, mutta välillä tuntuu, etten saa häneltä sellaista tukea kuin tarvitsisin; päinvastoin tulee kommenttia "Tollasella stressaamisella tää ei voi onnistua ikinä". Oon saanu onneks nyt paljon tukea siltä mun työkaverilta, joka siis on käyny läpi vuosien hoidot tuloksetta (ja tottakai onneks tukea tulee myös kaikilta teiltä ♡). Se mun työkaveri sano samaa, että mies ei aina ymmärtäny, mitä vaimo kävi läpi ja oli esim. järkänny bileet yhden epäonnisen IVF-kierron jälkeen, vaikka vaimo oli sanonu, että haluaa olla kaksin r-testin tuloksen tehtyään - riippumatta siitä, onko tulos yks vai kaks viivaa. Oon tukeutunut liikaa myös Googleen ja löytänyt sen mahdollisuuden, että munasolu(t) ei vain kypsy tarpeeksi, vaikka folli olisikin iso. Luulis, että tässä on nyt taustalla jotain sellaista tai sitten jos ei sitä niin selittämätön lapsettomuus PCOS:n lisäksi. Anteeksi taas negatiivisuus ja omien teorioiden kehittely! Mutta ihanaa, että tänne saa vuodattaa. ♡ (Työkaverilleni en ehkä kuitenkaan uskalla vuodattaa niin paljon, koska pelkään repiväni haavoja auki, sillä hoitojen lopetuksesta tuloksettomina on jo kauan.)
 
Mä käväsen pikaseen omanapailee täällä :)

Ensimmäinen kierto km jälkeen lähti tänään käyntiin. Ovista en aio tikuttaa, enkä yrittääkään oikeestaan nyt vähään aikaan raskautumista. Ilman ehkäisyä jatketaan kuitenkin, tärppi tulee jos on tullakseen :) positiivista, että nyt oon lopettanu tupakoinnin, ja alottanu laihdutuksen (-10kg tähtäimessä, etten olis normaali- ja ylipainon rajalla). Ajattelin nyt keskittyä hetken kaikkeen muuhun kun lasten tekoon, tää laihdutusprojekti ihan etusijalla nyt :)

Taustalla seurailen täällä teidän juttuja! :)
 
Frozen, varmaankin olis kp2, mulle kun kävi samanlailla niin lääkäri laski vasta siitä kun kunnolla alko vuotamaan. Hyvähän on saada vähän omaa aikaa ja rauhaa kaikesta. Saa ajatella yksin, ja ehkä ne ajatukset siitä vähän edes selkenee sitten. Henk.koht. hankala yrittää sanoa tähän miehen käyttäytymiseen niinkään kun niin erilainen tilanne itsellä :( mutta toivottavasti ehkä saisitte puhuttua asioista ja saisi yhteisymmärryksen aikaan. Ei kai ne miehet yleensä sitten ymmärrä kuinka syvältä ottaa kun tilanne on mitä on :( toi googlettelu on itestä kyllä hyvä juttu, seuraavalla lääkäri käynnillä voi sitten aina kysellä että josko? Ja voisko olla? Saa lääkäriltä sitten minkälaisen vastauksen tahansa niin ainakin asia on sillä selvitetty :) tietty kaikki lääkärit ei ehkä tykkää vastailla "muka tyhmiin" kysymyksiin, mutta naikkarilla ne ainaki vastaa ihan mielellään kaikkeen maholliseen. Tsemppiä uuteen kiertoon! Mä tuun viikon päästä perässä! :)

Dep, onnea laihdutukseen! Ja eihän sitä tiiä jos nappaa just sillon kun vähiten olettaa ;)

ON: oireet johtuu jostain muusta koska äsken tehty r-testi ja ihan puhtaan valkoiseksi jäi. Viikon päästä teen vielä varmuuden vuoks uuden testin, mutta ens kiertoa jo kovasti oottelen. :) pääsis jo siihen inssiin :) ei ärsytä eikä masenna tai muutakaan, oon ilonen koska kuudennen kerran musta tuli tänään aamulla taas täti pienelle pojalle :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Deb, paljon tsemppiä sinne! ♡ Upeaa toi tupakoinnin lopetus! Painonpudotuskaan ei varmasti ole pahasta, vaikket mikään lihava olekaan. :) Toivotaan tärpin käyvän ennen kuin lähdette tutkimuksiin ja seuraavan pienen pysyvän matkassa loppuun asti! ♡ Palaile sitten tänne, kun tuntuu siltä. :)

Tttiii, pahoittelut negasta mutta onnea taas tädiksi tulemisesta! ♡ Toki sun testi oli aika aikaisin tehty, eli ei vielä voi olla varma... :) Joo no tuolla klinikalla ne ei hirveästi tykkää vastailla tyhmiin kysymyksiin, tai ainakin sellanen fiilis mulla on, kun kerran estradioliarvollekin ne naureskeli, että "joo tottakai julkisella otetaan kaikki mahdollinen turhakin, mutta me halutaan säästää asiakkaan rahoja". Ja onhan tää nyt toki vielä aikaista masentua näin, kun kolme ovista vasta takana... Inssiä en kyllä halua, jos sitä estradiolia ei oteta samalla. Katoin inssin maksavan n. 400 e (ja folliultrat päälle), joten haluan olla varma, että siellä on kypsä munasolu, tai muuten menee paljon rahaa hukkaan. Kiitos sulle tsempeistä ja toivotaan, ettet nyt kuitenkaan tulisi perässä kierron suhteen! Jos tulet, niin inssi varmasti nostaa mahdollisuuksia huimasti teillä! :)
 
Villisilmä, kiva että saitte juteltua miehesi kanssa, toivottavasti jatkosa olisi seksielämä parempi :) ja vau, kivaa ettei polikäyntiin oo enää montaa päivää :happy:

Cecilja, hyvinkin voi olla mahdollista että lääkitys on huonontanut siittiöitä, sormet ja varpaat ristissä, että normaaleja löytyisi seuraavasta näytteestä!

Frozen, harmi että uus kierto alkoi sen jälkeen kun poli oli mennyt jo kiinni! Mut huomenna pääset soittamaan sinne, ja asiat etenee taas! :happy: Se kyllä masentaa, jos mieheltä ei saa tarvittavaa tukea lapsettomuuden tunteisiin. Eihän se lohduttaminen lapsettomuuteen varsinaisesti auta, mutta ei auta se ns. syyllistäminenkään. Minä jos miehelle koitan puhua lapsettomuuteen liittyvistä tunteista, niin se sanoo että no onhan sulla koirat :facepalm:

Deb, onneksi olkoon tupakoinnin lopettamisesta :happy: tsemppiä laihdutuskuuriin, toivottavasti se plussa taas pian yllättäisi :happy:

tttii, toivottavasti muuttuisi vielä plussaksi :happy:

ON: Mä pääsin siihen työpaikan projektiin, se alkaa syyskuussa.. En tiedä vielä miten sen inssin kanssa tehdään, mut toisaalta mun paino ei oo nyt puonnu yhtään, niin voi olla ettei senkää takia päästä ees syksyllä vielä inssiin! Oon ollut nyt ihan tosi väsynyt, ja vihaan vaan kaikkea :shifty: ja väsyneenä tulee syötyä kaikkee epäterveellistä, kun ei terveellinen ruoka maistu ollenkaan..
 
Elisenda, harmi että on tuollaisia fiiliksiä; ei mullakaan tosin hirveän paljon parempia ole. Ei oo ilmeisesti Inofolicit sen alun jälkeen vaikuttanu huomattavasti? Ja harmi, että myös siellä mieheltä tulee kommentteja, jotka ei paljon lohduta. Ne kokee tän tietty niin eri tavalla... Onnea siihen projektiin pääsystä! :) Niin kuinka monta kuukautta se kestää? Töiden kanssa sumpliminen on kyllä niin inhottavaa! Jos projekti ei kestä kovin kauaa, ehkä parempi siirtää inssi(t) vasta sen jälkeen, vaikka odottelua on jo ollut muutenkin. Ja tässä on syksyyn vielä aikaa, joten ehdit hyvin pudottaa painoa. :) Mäkin yritän päästä eroon vielä kuudesta extrakilosta, taidankin tästä lähteä ostamaan tuoreita kasviksia ja hedelmiä/marjoja, vaikka mieli tekis suklaata, mutta pysyn vahvana. :) Paljon tsemppiä! ♡♡
 
Täällä kierto vaihtui tänään. Kp1 ja nokka kohti aukkaria :) ei huono fiilis laisinkaan :)

Tsemppiä kaikille <3
 
tttii pahoittelut negasta! Musta on tosi ärsyttävää että pms- ja raskausoireet on niin samankaltaisia, loppukierrosta sitä on niin täynnä kaikenlaista oiretta että on aina ihan varma olevansa raskaana, mutta joka kerta huomaa sen olevan vain pms:ää :shifty: Jospa täti jättäis vielä tulematta ja tuliski plussa!

Frozen harmi että mieheltä saama tuki on mitä on. Voisko olla, että hällekin omalla tavallaan raskas tilanne? Musta tuntuu, että miesten on välillä hankala ymmärtää miten raskaasti me koetaan näitä asioita ja kuinka paljon tukea siihen tarvitaan. Onneksi on nämä foorumit, varmaan ois muuten jo hajonnut pää :grin Tsemppiä kilojen karistukseen!

Deb, mukava kuulla susta, tsemiä painonpudotukseen :Heartred

Elisenda, komppaan kyllä tuota että väsyneenä tulee syötyä huonosti! Mulla syöminen menee tosi aaltomaisesti, välillä syön mielestäni tosi terveellisesti ja sitte tulee niitä aikoja kuin esim nyt viimeisimmät päivät, eli käytännössä menee sipsillä ja suklaalla :shy: Pitäis taas tsempata tossa ruoanlaitossa.. :hungry:

Herukka, oispa tämä kierto teidän! Onko sovittuna jo aukkariaika? :)

ON: kp 16/27, dpo 3. FF merkkasi tänään ovulaation, ja lämmöt on kyllä nyt niin selkeet että kai tuo gelee royale nyt alkoi tasoittamaan. Tää kierto tuntuu parilla tavalla eriltä muutenkin, toivottavasti hyvällä tavalla. Ovikseen liittyvä kipu oli nyt ihan erilaista, kesti yhden illan ja yhden aamun ja ilmeni kovana turvotuksena ja koko alavatsalla jomottavana tunteena. Vähän kuin ois syönyt tosi paljon liikaa ja sitten vatsaa kivistäis sen vuoksi, ja niin luulinkin ensin :grin Toiseksi, muistelen että rintojen aristus ois alkanut yleensä vähän myöhemmin, nyt on tänään jo ihan selkeesti sivuilta aristavat. Progesteroni jyllää kai :grin
 

Liitteet

Villisilmä: soittelen huomenna sairaalalle niin saan varmasti ajan sitte viikon päähän tai mikä se nyt sitten on se kp 8-10 :)
 
Tttii metotreksaattia käytetään kohdunulkoisen hoidossa. Silla ainakin viimeks ku mulla hoidettiin. Tais olla syöpähoidoissa käytettävä lääke, tuhoaa nopeasti kasvavat solut. Voin olla väärässäkin, näin muistan että lääkäri sen mulle selitti :D Toivottavasti saisit plussan! Jännittäviä aikoja. :happy:

Onko jollain kokemusta vahvemmasta foolihaposta? Onko siitä mitään hyötyä..
 
Villisilmä, joo ärsyttävää sekottaa raskaus ja pms oireet, mulla varsinkin erilainen kierto nyt kun ekaa kertaa ovis satavarmasti tapahtunut. Sulla kyllä se proge siellä nousussa :)

Hattivatti, ahaa kiitos infosta, on taas vähän viisaampi :) ja mä syön tällä hetkellä ite foliren pillereitä, aikasemmin söin sitä perus mama vitamiinia mistä saa myös sen tarvittavan annoksen foolihappoa raskaana tai raskautta yrittävälle. Mulle ainakin lääkäri suositteli jompaa kumpaa. Juon vielö noita vitamin mehuja missä on kaiken maailman sinkit ja muut sekä foolihappoa. :)
 
Takaisin
Top