Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Tuosta inssistä, olen sen hyötyjä tutkinut jonkun verran, niin on siitä se hyöty jos kohdunkaulan lima on liian sitkeä koostumukseltaan, ettei siittiöt meinaa päästä läpi, niin inssissä saadaan siitä läpi siittiöt. Sekä siittiöiden "pesu" poistaa vasta-aineita, joten senkin takia voi olla paremmat mahdollisuudet. Aluksi pidin inssiä jotenkin turhana, mutta ei se ihan turhaa taida ollakaan :rolleyes:
 
Pikkuinen85, voimia teille! Toivotaan onnistumista <3

Triana, tsemppiä että tarrais kiinni :)

Elisenda, hyvä tietää! :) eipä siittä haittaakaan voi siis olla :D
 
Eltsi, kiitos kannustuksesta ja mukavaa, että käyt vielä täälläkin. :) Mä en oo käyny lukemassa mitään raskausketjuja, koska oon ajatellu, että "palkitsen" itteni niillä vasta sitten, jos joskus itse oon raskaana. Kiva siis kuulla sinunkin kuulumisia, usein kyllä mietin, mitä teille plussanneille kuuluu! :) Ja tosta estradioliarvosta en tietäisi mitään ilman sinua, eli kiitos! Nyt vaan täytyy toivoa, että suostuvat sen ens kierrossa ottamaan!

Pikkuinen85, paljon tsemppiä teille sinne! ♡ Menette ilmeisesti julkiselle tutkimuksiin? :)

Triana, voi kunpa plussa pääsisi yllättämään teidät tässä eikä tarttis mennä rankempiin hoitoihin!! Olisitte niin sen ansainneet! ♡ Tsemppiä vikoihin työpäiviin ennen lomaa, rentoudu sitten kunnolla! :)

Elisenda, kiitos tiedosta inssin suhteen! :) Mä oon luullu, että siitä ei olisi juuri apua, mutta onhan siitä näemmä hyötyä verrattuna yhdyntöihin! Täytyykin ehkä kysellä inssistä mieluiten jo vaikka ens kiertoon, koska miehellä on lomaa, mutta silloin kun hän on töissä, hän ei oikein voi irrottautua sieltä.

ON: Dpo11. Eilen tuntui tissit ehkä hieman kipeiltä, mutta nyt aloin miettiä kuvitelleeni sen, koska tällä hetkellä ei tunnu. Jos siellä kuitenkin progea vähän olisi..? Alkaispa menkat nyt ennen juhannusta, niin pääsis soittamaan klinikalle jatkosta eikä tarttis odotella sitten seuraavaan viikkoon! Kyllä tää palsta on huikea, kun saa niin paljon tietoa. Päällimmäisenä tällä hetkellä mielessä informaatio koskien inssiä sekä estradiolia, täytyy niistä kysellä klinikalta, kun eivät ole itse ottaneet ollenkaan puheeksi. Tai siis estradiolia en enää kysy vaan vaadin. :)
 
Frozen, juu julkiselle ollaan menossa tutkimuksiin. Kävin jo maaliskuussa yksityisellä gynellä ultrassa, kun ton viime syyskuun kkm:n jälkeen ei plussaa kuulunut. Sillon tsekattiin verikokein myös prolaktiini, kilpparit ja keliakia. Puhuttiin sillon jo tutkimuksiin lähetteen tekemisestä, mut ois pitänyt oottaa syyskuuhun et tulis vuosi täyteen edellisestä raskaudesta. Sit tuo plussa yllätti toukokuussa, mut se tosiaan meni taas kesken. Nyt sit nää kolme vaadittua keskenmenoa "kasassa" jotta saatiin lähete julkiselle. Oisin toki mieluummin ottanut minkä vaan näistä kolmesta syliin asti, mut nyt sentään saadaan sit apuja tähän hommaan.
 
Pikkunen85, joo, rankkaa, että vasta kolmen km:n jälkeen pääsee tutkimuksiin. :( Mutta hyvä puoli on se, että sun on mahdollista tulla raskaaksi! :) Toivottavasti en loukkaa näillä sanoilla, en ole itse kokenut keskenmenoa, en edes kemiallista raskautta, kun testit ovat aina olleet vitivalkoisia sen toisen viivan suhteen. Mutta siis uskoisin, että kun saatte hieman tukea loppukiertoon ja alkuraskauteen, teillä on hyvät mahdollisuudet onnistua! :)
 
Kaikilla meillä varmasti on vahvana se vauvan kaipuu - kumpi sit on pahempaa et pieni lupaus jo annetaan, kerkee innostumaan ja sit se viedään pois vai et sitä pientäkin toivoa joutuu odottaa ikuisuuden. Raastavaa tää on kaikin puolin. Mutta et siis Frozen loukannut sanoillas.

Toivotaan tosiaan et tuella se pieni ihme ois mahdollista saada syliin asti, kaikille meille ♡
 
Kyselen vähän tyhmiä, mutta tiedättekö saako yksityinen gyne kirjoitettua tarvittaessa lähetettä julkiselle hoitoihin. Mulle gyne sanoi, että jos syksyyn mennessä eioo tärppiä tullut tehdään aukkaritutkimus väestöliitolla, ni tarkoittaako se automaattisesti että jatkojututkin mitä tulisi tehtäisiin yksityisellä? Perus pessimisti täällä jo valmiiksi vaikka koko kesä aikaa yrittää rennoin ottein :angelic:
 
Tinkerbell88, meillä ois ainakin mennyt ilman tätä viimesintä keskenmenoa niin, että syksyllä lähete ois tehty yksityisen gynen kautta julkiselle tutkimuksiin.
 
Frozen, mä niin toivon ettei sulle täti tuliskaan, vaan juhannuksena saisit plussan :happy: musta on pöljää että progetestiin tarvii yksityiselläkin lähetteen. Kun vois vaan marssia labraan ja iskee tukon seteleitä pöytään, ja sit vaan sais sen arvon kun se testi valmistuu. Sais vaan itse varmuuden siitä että ovis on tapahtunut.

pikkuinen85, pahoittelut keskenmenoista :sad001 toivottavasti pienillä avuilla saisitte seuraavan syliin asti :Heartred

Tinkerbell88, mun käsittääkseni pystyy saamaan yksityiseltä lähetteen julkiselle missä vaiheessa vain, kunhan julkisen "ehdot" täyttyy eli esim vuosi tuloksetonta yritystä. Plussatuulia, toivottavasti tärppäis ennen syksyä :happy:

ON: Ihan kamalat siitepölyallergiaoireet puskeneet päälle, ei tahdo lääke auttaa enää :sour: täytyy hakee apteekista lisää lääkkeitä. Ja muutenkin karsee olo kun koko kroppa on ihan turvoksissa. En edelleenkään tiedä joko ovis meni jo, vai onko vasta tulossa.. Vaihtelee oireet niin ihmeellisesti päivästä toiseen :rolleyes:
 
Hups, piti alkaa tänään kp11 metsästämään ovista ja tikkuun tuli heti niin vahva plussa että h-hetki on pian käsillä. Oon aina ennen ilmeisesti aloittanut tikuttaan liian myöhään tai sit mun ovis vaan on etuajassa. Hämärää mut ei auta kun illalla töiden jälkeen talletella
Kivaa uutta viikkoa kaikille!
 
Tinkerbell88, myös mun käsittääkseni lähetteen yksityiseltä julkiselle saa missä vaiheessa vain, jos tosiaan se ehto täyttyy, että on vuosi tuloksetonta yritystä on takana. Milloin jätitte ehkäisyn pois? Ootko ennen saanu tikutettua ovisplussaa? :) Toivottavasti nyt tärppää!

Pikkunen85, hyvä etten loukannut! :) On varmaan ihan hirveää, että pieni lupaus jo annetaan mutta otetaankin sitten pois.

Elisenda, juhannusplussa olis toki oikein kiva, mutta tuntuu niin kaukaiselta, että joskus saisin sen toisen viivan edes haaleana siihen... Joo olisi huippua, jos progekokeeseen voisi vain kävellä ja iskeä rahat tiskiin siitä hyvästä. Samoin saisi olla sen estradiolin kanssa! Hitsi kun piti olla niin kiltti tässä kierrossa enkä vaatinut tarpeeksi. Tosin mä uskon, että progesteronia on kehossa ainakin jonkin verran tällä hetkellä, koska tissit on tänään ollu selvästi arat. :) Voi harmi sun allergiaoireita! Luulisi pian jo helpottavan kun kesä etenee! Oliko siis niin, ettet tikuta ovista ollenkaan tässä kierrossa?

ON: Dpo12. Nyt ei ole rintojen arkuus kuviteltua, eli kai mussa ainakin pieni määrä progesteronia jyllää. :) Lisäksi oon ollu tuntevinani jotain pientä menkkajuilinnan tapaista hetkittäin. Voi ku sitä olis ollu viikko sitten jo, niin voisi olla kiinnittymistä, mutta nyt on varmasti merkki lähestyvästä tädistä. Aina ennen, kun ovis on olettavasti saatu aikaan, oon testannut dpo10, mutta nyt ei jotenkin tee mieli testata... Alan ilmeisesti olla sitä koulukuntaa, joka pettyy enemmän puhtaanvalkeasta negasta kuin tädin saapumisesta.
 
Frozen, no ens kierrossa (jos se tulee) oot napakkana kokeiden suhteen! Sain tänään korvalääkäriltä nenäsuihkereseptin allegiaan, mut unohdin hakea suihkeen apteekista :facepalm: mulla heinät on pahin, joten loppukesä menee kärvistellessä oireiden kanssa :shifty: hyvä että jotain tuntemuksia on keltarauhashormonista, selvästi sitä on siis ainakin jonkun verran :) onhan se niin että pessimisti ei pety, mutta kyllä ne negat ja tädin tulo vetää aina mielen matalaksi..
 
Sori mä tuun vierestä huutelee tänne mut kyllä joillakin yksityisillä labroil voit vaan kävellä sisään ja pyytää erinäisiä kokeita. Monesti ne kysyy et onko lähete kun sit sais kelakorvaukset, ilman sitä ei saa. En nyt ala mainostaa mut jos tarttee lisätietoa ni kysyy. Nimimerkillä työskennellyt yksityisessä labrassa :)
 
Zoria, kiitos tiedosta! :)

Elisenda, ai noi voi hitsi, siinä tapauksessa ei oo oireet helpottamassa ihan hetkeen. Toivottavasti muistat ja ehdit hakemaan suihkeen tänään! :) Joo just tolla "Pessimisti ei pety" -asenteella yritän mennä, vaikka joo todellakin kyllä ne negat ja kp1:t silti masentaa.

ON: Dpo13, tissit ei tunnu mielestäni enää yhtä aroilta kuin eilen, eli kai se proge on häviämässä kehosta ja menkat alkamassa piakkoin.
 
pikkunen85 pahoittelut myös sinne ja paljon voimia :Heartpink hyvä tosiaan, että nyt selvitellään missä vika. Toivotaan, että seuraava tulee syliin saakka :happy:

Elisenda täällä myös allergikko. Oireet alkaa jo maaliskuussa ja loppuu suunnilleen lumien tuloon, kun kaikki mahdollinen ja mahdoton on kukkinut :bored: hukkasin nenäsumuni, niin nyt pari pv ollut ilman. Niiiiiiskkk!!! Tsemppiä! Ja mikäs dpo sulla onkaan...:rolleyes: +++

Tinkerbell88 saikin jo vastauksia tuohon lähetekysymykseen :) onnea o+ ja toivottavasti parin viikon kuluttua tulee yhtä hyvät viivat toiseenkin testiin :happy:

Frozen täällä jännään, milloin nähdään testi... :rolleyes: :shy: toivottavasti nyt on teidän vuoro :smiley-angelic001
 
Frozen, unohdin eilen kirjottaa, että en tikuta ovista ollenkaa nyt. Mietin kyllä et oisin tikuttanu, mut miten oonkin niin laiska ja saamaton :rolleyes: joo pakko hakee nenäsuihke tänää! No hitsit, ei sulle mitään oireiden katoamista tilattu, vaan voimistumista! :happy:

LaraS, tää allergia on niin ärsyttävää! Mulla heinien kukintaan asti kaikki ok, kun muistaa vaan syödä ton allergialääkkeen. Joinain vuosina menee loppukesäkin hyvin, joinain ei o_O Dposta ei mitään tietoa, en tiedä ees menikö ovis jo vai ei. Limoja joka toinen päivä ollut, eilen viimeks, nippailuita ei ollenkaa.

ON: Vähä alkaa vaikuttaa siltä että tuli taukokierto, koskapa en saa ukkoa peittojen heilutukseen. Ei työpäivinä kuulema nyt jaksa ja seuraava vapaapäivä on juhannuksena, sillon se ovis on jokatapauksessa ohi.
 
Elisenda voi noita ukkoja, kun ovat vähän tommosia :confused: ei oo meilläkään varmaan otollisina päivinä kaikkia kiertoja hyödynnetty ja kyllähän se rasittavaa on :sorry: tietty väsyneenä ei jaksa, mutta pari vetoahan siihen riittää. Miehelleni oon sanonutkin sen ja sitäkin puhunut, että ei sen lapsen teon tarvi kivaa olla :grin sen "viihdepuolen" voi hoitaa sitten ajan kanssa, nauttia ja viettää laatuaikaa rakkaan kanssa.
Tsemppiä "viekoitteluihin" ja vielä niiden allergioiden kanssa!
 
Elisenda, harmi noiden allergioiden oireet, itellä ei muuta kun koivu allergia ja se on jo ihan tarpeeks. :( jos nyt sattuis taukokierto olemaan niin ehkä se keho kerää voimia tulevaan kiertoon ja pieneen matkalaiseen :)

Tinkerbell88, paljon tärppejä teille :)

Frozen, onko minkälaista oiretta siellä muuta kun herkät tissit? Nyt siis piinapäivät? Aattelitko tehdä testiä vai odottaa vielä?

ON: eipä oo ehtinyt kauheesti lukemaan pariin päivään täällä, veli tuli suomeen pitkästä aikaa, eikä olla nähty kahteen vuoteen. Ihan kiva, että on saanu ajatuksia vähän muuallekkin :)
Tänään dpo5, tissit on kyllä niin kipeet, ettei pysty edes mahallaan makaamaan. Pari päivää kaikki punanen liha on saanu oksennusreflexin aikaan (mikä lie? Yleensä rakastan punasta lihaa). Eilen illalla alavatsaan särki aika kovasti. Nyt kolmatta päivää menee lugesteron x2.
 
tttii mulla oli kamalaa närästystä jo varmaan dpo5, kun sain sitten plussan dpo8 (kivuista arvioitu ovis). Jäi kemialliseks, mutta uskon että kroppa tietää :wink toivottavasti pian nähdään sun plussatestistä kuvia :happy: :nailbiting: oireet on lupaavan kuuloiset!
 
Takaisin
Top