Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Lume, toi on kuitenkin positiivista, että munasolu on hedelmöittynyt. :) Kiva, että on ultra ens viikolla niin tietää sitten miten jatketaan! :)

LaraS, mahtavaa, että tosta käynnistä jäi hyvä mieli toisin kuin siitä klinikkakäynnistä silloin! :) Ja uskon, että kropan toimimattomuus pännii, sama homma täällä! Oliko niin ettet oo syöny Teroja nyt?
 
Frozen joo, olin itekin varautunut että tulee taas saavillinen sontaa niskaan tuolla ravitsemusterapeutilla :laughing002 oli kiva olla väärässä!
Mulla oli (tuon kp51 mukaisesti) tässä kierrossa terolut vielä, kp16-25. Nyt aattelin pitää ainakin kierron-pari siitä taukoa, niin näkee miten oma kroppa toimii.
 
LaraS, ai niin söit ne silloin (oikeaan aikaan tottakai), mutta ikävää, että kierto venyy nyt noin Teroista huolimatta. Hyvä toki toisaalta, että tiedätte kemiallisten takia, että hedelmöittyminen on mahdollista. Varmasti siis saatte vielä pienen syliin asti. :) Olis kiva itsekin saada edes kerran tuplaviivat vaikka haalistuiskin sitten pois, niin tietäis, että meidän sukusoluilla on ylipäänsä mahdollisuus kohdata... Tsemppiä elämäntaparemonttiin, toivottavasti virtaa löytyy, vaikkei aiemminkaan tuloksia oo helpolla tullu! :)
 
Frozen, joo niin mä vähän muistelin että dpo-1 on otollisin :) pitäis aina vaan luottaa siihen lääkäriin, kai niillä kokemusta kuitenkin on sen verran :D jännitän noita vaan niin paljon.. mä myös asennoidun valmiiks negaan ettei sitten tulis ihan niin kauheen pahaa pettymystä :/

Lume, isoja tsemppejä sinne tiistaille! Kuulumisia sieltä oottelen :)

LaraS, jaksamista taparemonttiin, itse aikoinaan ennen leikkauksia laihduin just noin, pikkuhiljaa elämän muutoksia eikä mitään nopeita dieettejä! Ja niin positiivistähän se on tietää että on mahdollisuus tulla raskaaksi, nyt saattais päästä vaikka luomu plussa yllättämään ensi kierrossa :)
 
Frozen, vuorotyö on kyllä siitä kiva että saa arkisin hoidettua vapaa-ajalla kaikenlaista :) vaikka mulla onnistuis nuo lääkärikäynnit periaatteessa työajallakin, mutta kuitenkin jonkun pitää kuitenkin "korvata" jos ei tulekaan töihin niinkun on työvuorot laitettu. Vaikkakaan sitä korvaajaa ei tarvitse itse kysellä. Mulla on tällä hetkellä se fiilis, että alotettais ne hoidot vasta ens vuoden puolella. Sais sit kerättyä sitä lääkekattoakin koko vuoden. Ei auta muu kuin toivoa, ettei rahanmeno ja mielipaha ja sumpliminen olis turhaa, vaan palkittais ennemmin tai myöhemmin. :Heartred Ei voi voittaa jos ei pelaa :)

LaraS, tuo on kyllä jännä että painonpudotus voi laittaa myös kierrot sekaisin :eek: ei nyt ollut kovin pysyvä se makeanhimon katoaminen, aamupalaksi tänään söin useemman suklaaleivoksen :grin mut se tais mennä ahdistuksen piikkiin! Pitäis tehdä pakastimeen jotain sokerittomia herkkuja valmiiks ,että ois saatavilla kun on tarve. Harmi että sulla kierto venyy ja venyy :bored: Kiva että ravitsemusterapeutilta sait apuja :)

ON: Lähiapteekissa ei ollut muita ovistestejä kuin clearblue, hintaan 60e :eek: jäivät sinne. Mukaan tarttui sitten kalaöljykapselit raskaus&imetys, niissä pitäis olla joku sellainen pinta, ettei ne närästä. Mä niin toivon et ne kävis mulle, eikä kokoajan olis norjalaisen kalasataman maku suussa.. Sit aloitin taas ceylonin kanelin käytön, pitäis tasata verensokereita :)
 
Elisenda itsekin oon just mielialasyöjä, makeet yleensä on "lohturuokaa". Ja sitten ne koukuttaa, et on vaikea lopettaa. Nyt tosin oon radikaalisti saanut takavuosien määristä vähennettyä: nykyään riittää muutama namu. Keksejä, pullia tms. ei tuu yleensä ees ostettua / tehtyä, kun ne (onneksi laughing7 ) jää usein syömättä.
Se ravitsemusterapeutti sanoikin tuosta "vaistosyömisestä", että makea on ollut ihmisen kehityksen aikaan usein turvallinen eli myrkytön syödä ja makean syönti on jäänne niiltä ajoilta. Tunnesyömisessä pitäisi malttaa sen alkuimpulssin ohi odotella ja mikäli silti päätyy "sortumaan" herkkuihin, sen ei pidä antaa enää ahdistaa vaan pysyä siinä päätöksessä. Seuraavalla kerralla miettisi vaan vielä vähän pidempään ja ehkä sitten jättääkin syömättä. Sillä tavalla mua nyt kannustettiin ja siksi jäikin hyvä mieli siitä käynnistä :happy: ei tarvitse olla pyhimys!! :dance018 :hilarious:
 
Elisenda, niinpä, pakko laittaa näemmä kaikki rahat tähän, tai muuten sitä lasta ei ainakaan saa... Ja joo muidenkin asioiden hoitamisen kannalta olisi kiva, jos olisi vuorotyö. Vaikka toisaalta on siinä myös ikävät puolensa, hattua nostan teille jotka sitä tekee! :) Mulla on usein tosi vaikea syödä vain tyyliin muutama suklaapala, ja siksi en mieluusti ota sitä ensimmäistäkään (paitsi yhtenä päivänä viikossa). Tänään, kun näin paria kaveria ja ne otti jätskit, onnistuin pysymään tiukkana ja jätin ostamatta. Toivottavasti kalaöljykapselit ja toi kaneli sopii sulle ja tekee tehtävänsä! :)

LaraS, fiksuja neuvoja kyllä anto se terapeutti! :) Ja voi vitsi, että oon kateellinen, kun pystyt syömään vain muutaman karkin, mulla menee koko pussi ja siksi parempi olla aloittamattakaan.

Tttii, onko ovisoireita? :)

ON: Dpo7, ei niin minkäänlaisia tuntemuksia. Tissit ei oo yhtään arat, oon pirteä kuin peipponen vaikka oon nukkunu tosi vähän parina viime yönä. Jotain positiivista sentään: niille mun kahdelle syöpää sairastavalle läheiselle (joista alkukeväästä täällä kerroin) ei oo annettu ainakaan toistaseks kuolemantuomiota. :) Tilanne elää, mutta niin elää toisaalta nekin. (Mun appiukko kuoli pari kk syöpädiagnoosin jälkeen.) Mun miehellä meni tänään vaihteeksi hermo, kun itkin tätä rahanmenoa. Se uhkas lopettaa koko yrittämisen, jos jatkan, joten pitää ilmeisestä negakierrosta huolimatta koittaa löytää joku tsemppivaihde jostain... :)
 
Frozen, älä vielä heitä kirvestä kaivoon ton kierron suhteen, noin aikaset dpo:t vielä niin et voi tietää onko tärpänny vai ei :) kiinnittymistä ei kaikki edes tunne, eikä kaikilla tuu kiinnittymisvuotoo. Tai oireita ennen plussaa välttämättä. :) Mä plussasin vasta dpo13 ekan kerran, ja mulla tuli oireita vasta rv5+ silleen kunnolla :)

Huomenna varhaisultra, jännittää kamalasti, onko siellä kaikki niinku pitää :)

Deb, rv 6+3
 
Frozen: Mulla dpo 6 eikä myöskään mitään oireita, ei niin mitään. On ärsyttänyt niin paljon toi sairaalan toiminta et ajatukset on siunaantunut melkeimpä vaan sille. Sairaalan henkilökuntakin jotenkin tosi tympeitä vaikkakin sanoivat meille alussa, että kaikkea saa soittaa ja kysyä. Eivät viime puhelulla tieneet miestään mitään. Kertoivat mun kierron olevan ihan erissä mitä ite oon laskenut ja ettei olla käyty missäin kokeissa eikä testeissä. Ensimmäisen käynnin yhteydessä kävin silloin proge kokeissa ja sen arvo oli 34. Mitä lie tarkoittaa. Se otettiin kp22.

Toivotonta :(
 
Kiitos kaikille, toivotaan niitä tarrasukkia nyt kovasti pikkuiselle matkaan :happy: maanantaina uusi hcg kontrolli. Ainakin testit näyttää vahvempaa plussaa ja ihana pahoinvointi ja tissikipu tullu kuvioihin. Katsotaan kuinka käy ja mistä pikkuinen löytyy. Toivotaan lisää plussia tänne! :happy:
 
Deb, kiitos paljon tsempeistä! :) Kiva kuulla tuollaisiakin tarinoita; tuntuu, että kaikilla on kunnon oireita jo tosi varhain, mutta mistäpä sitä tosiaan tietää, miltä oma raskaus tuntuisi, kun siitä ei oo pienintäkään kokemusta. Varmasti on kaikki hyvin siellä sulla! ♡

Herukka, ainakin toi proge oli hyvä! Oliko siis ihan luomukierto? Jos oli, niin ovis on kyllä tapahtunut! :) Harmi, että henkilökunta on tympeää, tollanen asia vaikuttaa tosi paljon. Mustakin tuntuu, että yks meidän klinikan lääkäri tekee tota ihan liukuhihnameiningillä. Toki varmaan tympäsee tehdä kymmeniä ultria päivässä ja sanoa samoja asioita... Onneks kaks muuta, joilla oon käyny, on ollu empaattisia. Tsemppiä sinne! :)

Hattivatti, upeaa! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Frozen, paljon voimia sekä syöpää sairastaville että syöpäsairaan läheiselle! Ja joo mä oon jo päättänyt etten näiden lääkkeiden hinnoista valita miehelle :D tietäähän se kuinka kalliita nää on mutta kun en muistuta niin se ei valita :D
Niin ja saattaa se plussa sieltä tulla, malta nyt vielä :)

Deb, et voikkaan uskoa miten ilonen täällä sulle tuntematon ihminen voi olla sun puolesta :) tuuhan kertoo ultrakuulumiset heti kun ehdit :)

Herukka, voi harmi että menny noin :( toivottavasti kokemus paranee tästä eteenpäin.

Hattivatti, tarrasukkia ja tiukkoja vöitä ja kaikkea mahollista että kyydissä pysyy!

ON: ovisoireista en tiiä mutta tänään aamulla heräsin, että nännit on ihan super kipeet ja kovat :D ja ovistestin tein tossa aamusella ja näytti jo ihan tosi hyvältä, en tiiä tummeneeko viiva siitä vielä kun irrotuspiikistä on jotain 14h. Mutta hyvältä näyttää ainakin vielä. (Aamulla tehdyn ovistestin kuva seuraavana)
 
7baf496d7eb68386b026622a708a01d7
 
Ttiii, Frozen: Niimpä. Ehkä oon soittanut vaan väärään aikaan :) joo luomuna mennään. Mulla aukkari seuraavassa kierrossa kp8-10. Sen jälkeen tehdään suunnitelma millä lääkityksellä tai toimenpiteellä lähtään liikkeelle. Veikkaan että ovulaatio on tapahtunut kyllä, ainakin melkein aina, mut jossain muussa mättää nyt. Ei kyl ainakaan verikokeitten perusteella missään kerran kaikki on niin kuin pitäisi. Voihan se olla et on torvet tukkeessa kerran miehellä nyt kahdesti todistettu että simpat on kunnossa.
 
Hei! Mä liityn takas tänne puolelle, vaikka luultavasti pidän nyt pitkän tauon vauvahaaveilusta ja foorumilta. Varhaisultrassa ei näkyny mitään, ei kohdussa eikä kohdun ulkopuolella. Kesken oli sit kuitenki menny, oireita on niin kauan kunnes kaikki 'raskausaines' vuotaa seuraavalla vuotokerralla pois, kun hcg:tä saattaa olla vielä kehossa.
 
Deb, oon niin pahoillani!! ♡♡ Voimia! ♡

Tttii, ei mua lääkkeiden hinnat niinkään ota päähän, koska musta n. 600 e koko vuoden lääkkeistä on ainakin työssäkäyvän näkökulmasta erittäin inhimillinen summa. Enemmän mua harmittaa rahamäärä, joka menee/on menny klinikkakäynteihin. Tässäkin kierrossa ultrattiin 350 euron edestä... Oma "vika" toki kun käy yksityisellä julkisen sijaan. Sullahan on jo komeat viivat! :) Ehkei kaikilla muutu täysin positiiviseksi toi testi irrotuspiikinkään jälkeen, mutta on toi jo tosi paljon lähempänä positiivista kuin mitä mulla on ikinä irrotuspiikin jälkeen (nyt kokemusta kolmesta kerrasta) ollu! Nyt vain piinailemaan. :)

Herukka, onko sulla joskus ollu esim. kohtutulehdus? Ilmeisesti se ainakin saattaa tukkia torvet. Toisaalta olisi hyvä, jos joku syy löytyisi, niin tietäisi miten hoitaa. Mikä kp sulla siis nyt eli milloin toi aukkari about on tiedossa? :) Tsemppiä ja toivottavasti henkilökunta olisi tulevaisuudessa mukavampi! :)
 
Voi ei dep!! Ihan hirveetä, paljon jaksamisia! :Heartred et saanu mitään lääkkeellistä apua? Herkästi sit vaan näytille jos testi vähänki näyttää haaleeta viivaa. Mulla oli viimeks vielä lääkkeitten jälkeen 5 viikon päästä haalee viiva ja hcg 30, kaavintaan jouduin ja tavaraa oli viel paljon vaikka ultra ei näyttäny että on mitään. Sulla oli sillon alussa vuotoa?
 
Deb, voi surku :( tosi paljon voimia teille <3

Frozen, joo mulle toi 600e ei tee pahaa, mutta miehen mielestä silläkin rahalla vois laittaa autoa :D siihen päälle vielä vitamiinit ja foolihapot ja testit ynnämuut. Tosiaan yksityiselle meillä ei kyllä olis edes varaa :O joo uskon että noi testaukset on niin henkilökohtaisia, ja niinku lääkäri suositteli sitä clearbluetakin vielä :)

omaa napaa: ovis oireita taitaa nyt olla ne herkät ja kovat tissit ja alavatsaa nipistelee jotenki ihan omituisella uudella tavalla, ja tein sitten vielä just äsken yhden ovistestin ihan huvin vuoks (vaikka tosiaan aamuinen oli kans selkee plussa) ja sieltähän iski oikeen testi viiva tummemmaks kuin ite control viiva :) nyt sitten piinailut alkakoon.
 
Takaisin
Top