Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
d026acb05c6bca55c66486ec93b7b999
 
Frozen: mulla tällä hetkellä kp21/29. Ei ole ollut mitään tulehduksia. En ainakaan muista. Hiivasta olen kärsinyt paljonkin, mutta ei se vissiin aiheuta tukkeutumista? Aukkari on mun laskujen mukaan ens kuun alussa :)

Oon ollu ja tullut siis raskaaksi aikaisemmin hyvinkin helposti. Juuri silloin, kun elämän tilanne ei ole ollut otollinen :( Nyt sen ehkäisykspselin jälkeen kun on yritetty ei ole onnistunut. Se otettiin pois 2015 keväällä. Vaikuttaakohan jälkiehkäisypillereiden syönti raskaaksi tuloa?
 
Tttii, komea plussa nyt! :) Mun on kyllä pakko sanoa lääkärille ens kierron alkaessa siitä, etten saa kuin hailakan viivan Ovitrellenkaan jälkeen... Vaikka Sininen kirahvikaan ei ollu saanu plussaa, niin silti meinaan sanoa tosta, koska onhan tää ilmeisesti tosi harvinaista. Jep, kyllähän nää sataset ja tonnit voisi käyttää niin moneen muuhunkin... Toivotaan sulle komeita viivoja myös kahden viikon päähän! :)

Herukka, muistelisin, että jos jälkiehkäisyä on käyttäny useita kertoja lyhyen ajan sisään, niin sitten se voi vaikeuttaa raskautumista. Oliko tuolloin siis, kun aiemmin olet raskautunut, sama kumppani kuin nyt?

ON: Dpo8 ja edelleen täysin oireeton olo. Mua harmittaa etten vaatinu sitä estradioliarvon ottamista ultrien lisäksi. Kysyin siitä kyllä, mutta lääkäri tyrmäsi täysin; kuulemma ultrat ajaa saman asian. Ihan oman mielenrauhan takia pitää ens kierrossa vaatia kahta kauheammin!
 
Prog. 34 ovulaatio tapahtunut normaalisti. Vaginaalisella ultraäänellä kohtu säännöllinen, AP-mitta 37 mm, endometrium sekretorinen 11 mm. Oikea ovario 34 x 24 ja siinä corpus luteum (keltarauhanen). Vasen 24 x 20. Vasemmassa ovariossa antraalifollikkeleita 12. Oikealla 7.

Yritän suomentaa tätä kirjotushirviötä, mutta mulla ei oo hajuakaan missä noitten arvojen pitäisi olla et on normaalit? Sen ymmärsin että limakalvon paksuus on tuo 11mm mut muut on ihan hepreaa. Apuaaa :D
 
Pahoitteluni Deb :sad001 Hirmuisesti voimia sinne :Heartred Tosiaan positiivista on, että luomuraskauskin on mahdollista. Mukavaa kesää!
 
Frozen, kannattaa vaatia kyllä ottamaan sen estradioliarvon ihan vaan vaikka sen mielenrauhan vuoks. Jos itse oikein muistan niiin tais kyllä mun lääkäri sanoa, että vaikka ultrassa kaikki olis niinkun pitäis mutta arvot ei ole kohdillaan niin ei välttämättä onnistu raskautuminen :O siks se vielä sen viimeisen ultran jälkeen mut sinne labraan lähetti.

Herukka, ei kyllä ota mitään selvää tosta tekstistä :D toivotaan että löytyy joku "syy" mitä hoitaa. Onko sulla seuraava käynti sitten se aukkari?

Deb, niin sehän on jo iso plussa kun on luomuna saanut sen plussan :) käytitkö mitään lääkkeitä tukemaan? Voiskohan siitä olla seuraavalla kerralla apua?

ON: tänään siis dpo1. Tissit on niin arat, painetta, sykkimistä ja nykimistä tuntunut aamupäivän jälkeen koko ajan oikealla kohdun alueella :O voiko se vielä muka kiinnittymis kipua olla?
 
Herukka, ainakin antraalifollikkeiden määrä on hyvä, jos oon ymmärtäny googlailujen perusteella oikein! :) Ja varmaan lääkäri olisi sanonut, jos jotain selvää häikkää olisi jossain.

Deb, tosiaan raskautuminen teillä ainakin on mahdollista! :) Ja koska et oo saanu mitään apuja, niin aivan varmasti jo pieni apu tuo lopulta halutun tuloksen. :)

Alina, miten sulla menee? :)

Tttii, kiitos tiedosta! :) Mua niin pännii, ettei noi klinikan lääkärit ota tota verikoetta kuuleviin korviinsakaan! Tuohan se lisää kustannuksia, mutta minä ne maksan!! Ja ainakin sitten voin olla rauhallisin mielin, jos tiedän estradioliarvon nousevan. Sulla ilmeisesti hormonit ainakin on kunnolla koholla rintojen arkuudesta päätellen, hienoa. :) Ja ehkä noi tuntemukset vatsassa johtuu esim. kohdun suurenemisesta! Uskon teillä olevan hyvät mahdollisuudet plussaan nyt! ♡

ON: Dpo9, ei tunnu missään miltään. Kyllähän tää turhauttaa, kun nyt oon viidessä eri kierrossa kuullu sanat: "Johtofolli löytynyt, nyt yhdyntöjä parin päivän välein." (Ja kolme kertaa on yhdistetty siis irrotuspiikkikin.) Kahdessa kierrossa viidestä tosin ovista ei progearvon mukaan tapahtunut, eli jos oletetaan, että mulla nyt oli ovis, niin tämä oli vasta kolmas ovis koko yrityksen aikana. Ei siis pitäisi vielä masentua, mutta kyllä mun on nyt vaadittava oman mielenrauhan takia ens kiertoon sitä estradiolin ottamista! Mitenköhän paljon pitää mellastaa ja/tai itkeä, että saan sen? :eek:
 
Ttiii: Joo aukkari on seuraava ja siellä sitten sen jälkeen katsotaan lääkitystä tai muita hoitokeinoja :)

Frozen: Totta puhut. Ehkä ne olisivat kertoneet jos on jotain pahasti pielessä.
 
Frozen, oletteko miettinyt että missä vaiheessa tai jos ei nyt nappaa niin siirryttekö esim inseminaatioon? Meille ne vähän vihjas jo siihen suuntaan että ens kierrossa voisi jo kokeilla, henkilökohtasesti haluttais ainakin muutama kierto kokeilla ihan tällä menetelmällä. Ja tajusin just että onkohan mussa jotain pahastikki "vikana" kun heti tokaan kiertoon ehdottaa IUI: tä

Herukka, siitä se lähtee sitten :) muista ettet oo yksin ku hermostuttaa tai itkettää tai muuta, meitä on täällä monta saman läpi käynyttä :) tsempit
 
Deb, voi ei, oon niin pahoillani :sad001 olis jo ollut teidän aika saada vauva syliin asti. Toivottavasti saatte apuja kiinnittymisen tueksi.

ON: Jos jotakuta närästää kalaöljyvalmisteet, niin voin suositella noita möllerin raskaus&imetys-kapseleita!

Elisenda kp10/n.27 (fiilisten mukaan ovis ois mennyt jo, mutta jospa ei kuitenkaan ihan näin aikaisin..)
 
Tttii, inssistä ei oo ollu mitään puhetta missään vaiheessa; kai siksi, että sehän ei ilmeisesti juuri paranna onnistumismahdollisuuksia, kun kerran simpat on kunnossa? En usko, että sussa on sen enempää vikaa, vaikka puhuivat inssistä, mutta ilmeisesti julkisella halutaan kokeilla sitä vaihtoehtoa "varmuuden vuoksi". :) Mun työkaveri, joka jäi lapsettomaksi hoidoista huolimatta (viimeisimpänä kokeiltiin ICSIä), kertoi, että julkisella kokeiltiin peräti kuusi inssiä, mitä ihmeteltiin suuresti yksityisellä, jonne he siirtyivät sitten IVF- ja ICSI-hoitoihin.
 
Frozen, huh, hyvä tietää ettei mitää hätää :D joo tosiaan miehellä simpat oli enemmän kun hyvät, että siellä ei mitään ongelmia, kai sitä inssiä voi varmuudeks sitten kokeilla silti :)
 
Tttii, me oltiin julkisella hoidoissa ja meillä oli suunnitelmissa noin 6 pistos kierrosta ja niihin inssit, mikäli ovis ei osu viikonlopulle. Miehellä tosiaan hyvät simpat, mutta insseillä olisi "varmisteltu" tulosta. Eli että varmasti kaverit olisi oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Frozen, onpa jännä, ettei sitä estradioli arvoa otettu! Naikkarilla just sanottiin, et aina ultrakuvasta ei kaikkea nää, minkä takia estradioliarvo näyttää suunnan. Estradioliarvon ja ultrakuvan yhteen analysoinnin tuloksena sit aina nostettiin annosta tai jatkettiin samalla. Onpa eri käytännöt! Muista, et harva tulee ensimmäisestä kerrasta raskaaksi ja sulla nyt vasta se muutama mahdollisuus takana. Eli vaikka lääkärin kliseiset sanat tuntuu kurjilta, niin ei auta muu kuin vähän löytää jostain malttia! Tsemppiä hurjasti!

Isot tsempit kaikille muillekin! Edelleen päivittäin luen tätä ketjua ja teidän kyulumisia. Tää ketju oli niin tärkeä tuki ja turva! <3

Eltsi 10+2
 
Mä voisin päivitellä meijän kuulumisia. Viimeksi kirjotellut ihan tän ketjun perustamisen aikoihin, sen jälkeen kirjoittelu jäänyt, mut seuraillut kuitenkin kokoajan.

Meillä on siis keskenmenot taustalla 5/2016 ja 9/2016, yritys aloitettu 12/2015. Nyt toukokuussa äitienpäivänä tehty vahva plussa, josta kerettiin jo kovin innostumaan, kunnes viime viikon maanantaina ar-ultrassa ei näkynyt muuta kun raskaus-ja ruskuaispussi vaikka viikkoja piti olla jo 9+0. Epäiltiin tuulimunaa tai varhaista keskenmenoa. Lähetteellä loppuviikoksi polille, jossa uusi ultra.

Nyt torstaina oli vielä polin varmistusultra, ettei vaan ois hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin. Ite olin kyl jo varma ettei tilanne voi olla niin, mut toisaalta ymmärsin että haluavat olla varmoja. Tyhjennys siis aloitettu lääkkeellisesti torstaina.

Nyt sit ootellaan kutsua tulevien tutkimusten suhteen kun tää oli kolmas keskenmeno, mut aika menee siis ainakin kesän jälkeen. On tää kyl pirun raastavaa. Aina sitä on kerennyt jo kovasti toivo nousta noista plussista et josko nyt ois meijän vuoro, mut kovaa on tultu alas.

Debille myös kovasti voimia! Oliko teilläkin niin, että tutkimuksiin oli jo lähete? Anteeks, en ihan muista.
 
Täältä tauolta/taustalta omanapailen. Letrot söin siis tähän kiertoon ilman follikkeliultraa ja eilen tuli ovisplussa. Nyt vaan paljon lempeä ja toivoa, sitä ku ei sais koskaan kokonaan menettää vaikka on tässä nyt melko maassa välillä oltu. Hölkkäilyn/juoksun alottelin uudelleen muutaman vuoden tauon jälkeen ja se on kyllä parantanu oloa kaikin puolin. Muutama viikko hullun lailla töitä ja sitten jään kuukauden lomalle, alkaa tässä tosiaan olla jo akkujen lataamisen tarpeessa.

Debille syvimmät pahoittelut :Heartred

Muillekin tsemppiä tilanteisiin!

Triana kp13/23-28, dpo0
 
Takaisin
Top