Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Laras kävin juuri :) normaali raskaus tää ei kyllä ole..

Tttii kuulemma vasta kolmannen keskenmenon jälkeen pääsee, kaksi voi olla vielä huonoa tuuria. Ulkopuolisia ei lasketa. kovasti harkinnassa jos menis yksityiselle, mutta ei hajuakaan mitä sit tulee maksamaan.. onks toi sun testi ovis?
 
Tttii, vau, hienosti tummuu jo viiva! Mun viiva ei ollu Ovitrellenkaan jälkeen noin tumma! Mielenkiintoista kuulla, kuinka iso sun folli huomenna on vai onko se jo puhjennut. :)

Hattivatti, hyvä, että kävit verikokeessa, niin saa selvyyden. Tsemppiä sinne. Suosittelen yksityistä, jos on vähänkään ylimääräistä rahaa, koska siellä pääsee etenemään nopeasti ja aikoihin voi vaikuttaa. :)

Cecilja, kiva, että asiat siellä etenee ja toivotaan vian olevan vain siinä polyypissa! :)

-Frozen dpo5, ei oireita
 
LaraS, hienosti on vaavi tarrannu kiinni, torstaina ultrassa varmistetaan vielä että onhan oikeessa paikassa, ja onko siellä yks vai enemmän :nailbiting: ja sykkiihän sydän :) toivotaan että kaikki kunnossa!

Dep ja pikkunen, rv6+1
 
Hattivatti, onhan tossa naistenklinikalla myös että jos on yrittänyt jo 2 vuotta tuloksetta niin pääsee, että jos on teillä pitkä yritys niin pitäis siinäkin tapauksessa päästä.. ja juu kyllä ovis testi, en osannu liittää siihen mun tekstiin sitä ni laitoin erikseen :D

Deb, tsemppiä ultraan! Ja kovasti onnea :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Tttii nyt vaan sit peitto heilumaan :wink onhan tota yritystä ollu useempi vuos mutta välillä pidetty taukoa oman jaksamisen takia.. en tiennykkää että on olemassa myös kahden vuoden raja vaikka raskaaksi onkin tullut.
 
Frozen, sepä siinä just onkin kun se projekti on päiväsaikaan, ja viikonloput vapaita. Tokihan sieltä voi olla pois, kun sanoo että on lääkäriaika. Mut mieluiten kävisin ultrat yms ihan vapaa-ajalla, niin ei tarvis toimittaa mitään lääkärintodistuksia käynneistä. Mut täytyy sitä miettiä, että miten tehdään. Hassu juttu, en tiedä johtuuko tosta inofolicista vai kierron vaiheesta vai mistä, mutta ei tee makeeta yhtään mieli :) voihan se tosiaan olla, että menee pitkäänkin ennenkuin munasarjat saa taas asettumaan. Mun mielestä on kyllä hullunkurista, kun mulla ne rakkulat tuli sen jälkeen kun olin laihtunut 10kg :eek: vaikka jokapaikassa sanotaan, että pitäs olla toistepäin.

Cecilja, toivottavasti polyypin poisto tosiaan auttais! Tiedätkö, onko se ollut pitkäänkin?

tttii, jännityksellä oottelen ultrakuulumisia :happy:

Deb, toivon niin koko sydämestäni että syke näkyy ja vauveli on hyvässä paikassa kiinni :happy: onko sulla tullut uusia oireita jo?

hattivatti, vau mitkä lukemat! Onnea :Heartred Toivottavasti kaikki on pikkuisella hyvin!

ON: Täti tais häippästä. Täällä on tosi painostava ilma, välillä jyrisee. Mulla aina tekee päänsäryn ukkonen, kärvistelin pari tuntia pää jomottaen, kunnes tajusin että saan ottaa särkylääkettä laughing7 kylläpä helpotti!

Elisenda kp5/n.27
 
Deb, varmasti kaikki on hyvin! Tule kertomaan sitten ultran jälkeen tännekin. :)

Hattivatti, toivottavasti on tarrannut nyt kunnolla kiinni! :)
 
Frozen, tuun kertomaan :)

Elisenda, on oireita vaikka kuinka, ensimmäinen sellanen pahoinvointi oli tänään, mikä oikein herätti mut. Ei tarvinnu onneks halailla pönttöö, selvisin hengittelemällä ja syömällä marie-keksejä :) sit väsymys on kova, ja kolmen tunnin välein pitää olla jotain syömässä :)
 
Elisenda, joo on tää naisen kroppa todella mystinen! Tosiaan laihdutuksen pitäisi auttaa rakkuloiden kanssa. Mutta sulla varmaan hyvät mahdollisuudet, että toi Inofolic auttaa. :) Ja jep, lääkärikäyntejä ei mieluusti ottaisi työaikaan! Sinänsä olis helpompi, jos olis sellainen työ, jossa vois vaihdella vuoroja tms. Mulla on sellanen olo, ettei tää onnistu mun kesäloman aikana vaan käyntejä tulee syksyllä, stressaa jo valmiiksi miten saan hoidettua ne töiden ohella. Ei pitäisi ajatella vielä niin pitkälle, mutta toisaalta en mä ehkä ehdi kuin yhteen (maksimissaan kahteen) uuteen kiertoon tässä loman aikana, ja etenkin elokuussa mun on tosi hankala ottaa palkatonta, kun mulle tulee uus (kuulemma hankala) seiskaluokka jonka kaa on kaikenlaista ryhmäytymistä enkä voi olla sieltä oikein pois. Miksei tämä voi onnistua luonnollisesti?! Taas maksoin ultrakäynneistäkin pari sataa ja yksi lasku on vielä tulematta. Voi kun joku osaisi luvata varmasti, että tämä rahanmeno, aikataulujen sumpliminen ja kyyneleiden vuodatus joskus palkitaan...
 
Tietääkös kukaan muuten että onko nämä meijän kaikki ultra käynnit ynnä muut lääkärit koskien lapsettomuus hoitoja, niin kuinka "laillisia" töiden suhteen? Tarkotan siis että riittääkö lain mukaan tälläsessä tapauksessa että tuo vaan lääkärin todistuksen vai voiko esimies kieltää siellä lääkärissä juoksemisen. Eihän tämä nyt sairaus tai vastaava ole mutta kuitenkin? Onko kellään mitään tietoa? Ite en viitti pomolle ihan suoraan sanoa mitä varten juoksen jatkuvasti lääkärissä mutta kai sekin arvailee kun lapuissa lukee naistenklinikka :D
 
Tttii, varmaan riippuu tosi paljon työnantajasta. Meillä on niin, että kaikki muut paitsi akuuttilääkäriajat pitää pyrkiä hoitamaan vapaa-ajalla; jos on hoidettava käyntejä/tutkimuksia työajalla, niin on velvollinen ensin hoitamaan itselleen sijaisen ennen kuin voi kuvitellakaan menevänsä minnekään työpäivän aikana. Senkin takia mieluusti noi hoitaa vapaa-ajalla, koska vaikka menee palkattomaksi, joutuu kuitenkin tekemään töitä niiden tuntien eteen sijaisohjeiden muodossa. Joitakin kertoja olen joutunut ottamaan palkatonta käyntien takia ja ilmoittanut syyksi vain lääkärikäynnin; esimiestä ei kiinnosta mikään muu kuin se, että joku on opetusryhmästäni vastuussa eikä mukulat oo keskenään ilman vastuuhenkilöä - saan ottaa palkatonta ihan niin paljon kuin haluan, kunhan hoidan sijaisen. Mutta tämä on tosiaan varmasti tosi työnantaja- ja alakohtaista. Sun ultrakuulumisia odotellessa. :)
 
Omaa napailua, ultrassa näkyi johtofollikkeli 17mm ja limis sen 7,5mm. Lääkäri määräs vielä täksi illaksi yhden annoksen gonalia ja huomen illalla irrotuspiikki. Yhdyntöjä heti huomisesta lähtien :) sunnuntaista lugesteron x2 päivässä. Peukut pystyyn.

Vähän jännittää kun nyt folli 17mm ja huomenna vasta ovitrelle, ei kai se ehdi rupistumaan siellä :O mitä mieltä ootte?
 
Lume kuulostaa menkkakivut siltä, että tosiaan oli varmaan kemiallinen. Toki antaa toivoa, mutta onhan se silti ikävä kokemus; syliin saakka toivoisi, kun testissä ne kaksi viivaa näkee :oops: Jospa seuraava clomikierto on se kierto :smiley-angelic001

Bambi toivotaan uutta kiertoa pikaisesti, jotta pääsette seuraavaan vaiheeseen :happy: jännittää sun puolesta! :nailbiting:

Triana tsemppiä paljon! Itsekin olin vastaavassa fiiliksessä taannoin ja on se raskasta :sorry: Toki toivon, että ylläriplussasta tuut piakkoin ilmoittelemaan :smiley-angelic001 :shy:

Frozen piinailuun tsemppiä! Ja se toivottu tulos... :smiley-angelic001

Inertia kiva kuulla sun kuulumisia myös :)

Cecilja mahtavaa, että sielläkin asia etenee! :happy: mulla alkoi myös uusi työ 1,5kk sitten. Vie tosiaan mehut, mutta nopeesti sitä oppii ja tottuu uusiin kuvioihin :) tsemppiä!

Deb jännittävää! Kohta pääsette kurkkaamaan kyytiläistä eka kertaa :nailbiting: käythän sitten kertomassa kuulumiset :rolleyes:

hattivatti mahtavaa, onnea! Ja napakat vyöt kyytiläiselle :happy:

Elisenda mullahan aikoinaan painonpudotuksen seurauksena meni kierrot ihan sekaisin. Että ei se painon lasku aina tee vain ja ainoastaan hyvää o_O jännä tuo makeannälän häviäminen, oisko inofolic noin nopee tehoamaan :eek: hyvä asia kuitenkin :)
Mullakin joskus kipulääkkeen ottaminen ollut sellainen ahaa-elämys :hilarious: kun esim. mennkakipuihin eka-toka päivänä ottaa yhden Buranan niin ihmettelee, että voi oikeesti sen ottaa :laughing002
 
Tttii hyvältä kuulostaa, nyt vaan onnea kosolti matkaan ja täälläkin peukut pystyssä onnistumisen puolesta! :thumleft
 
Tttii, mun mielestä toi kuulostaa oikein hyvältä; itseäni päinvastoin on pelottanut, että kun 15-millinen käsketään irrottaa jo seuraavana päivänä (on siis 16-17 mm pistettäessä Ovitrelle). Monessa paikassa on lukenut, että pitäis olla väh. 18 mm, kun pistää piikin, eli mielestäni menee oikein hyvin sulla. :) Tutkimusten mukaan on paras, jos siittiöitä on tyrkyllä jo ennen munasolun irtoamista; siittiöt jää odottelemaan (muistaakseni) munatorven päähän. Tämän perusteella sanoisin, että paras tallettelupäivä on dpo-1. Toki kaikilta välillä dpo-5 - dpo2 on ilmeisesti raskauksia alkanut.

LaraS, kiitos! :)

ON: Ei oireen oiretta (nyt dpo6), varaudun henkisesti tädin saapumiseen ensi viikolla; jännä vaan nähdä, venyykö luteaali taas sinne jonnekin 17 päivään! Toki aikaistahan tämä on, mutta ajattelin, että paras katsella jo vähän kalenteria ens kierron ultrien kannalta, niin ei tule sitten niin kovaa pettymystä. :)
 
No niin. Lääkäri soitti äsken ja päätti niin että tässä kuussa en syö clomifenia ja ens tiistaina on sitten ultra. :) oli sitä mieltä että tosiaan hedelmöittynyt alkio ei kiinnittynyt. Kun aluksi epäili et olisin raskaana mutta kerroin sitten pos testistä ja viivojen katoamisesta. Toivottavasti sit ens ti selviää enemmän miten jatketaan :)
 
Täällä edelleenkään ei oo kierto vaihtunut sen kemiallisen (?) jälkeen :banghead: nyt siis menossa kp51-38, riippuen lasketaanko ihan kierron alusta, vai välivuodosta. Voin sanoo, että pännii, kun ei kroppa toimi :facepalm:

Kävin tänään fertipolin varaamalla ravitsemusterapeutin vastaanotolla ja se oli ihan kiva sekä mielenkiintoinen kokemus :) tehtiin kehon koostumuksen mittaus, josta ei mulla ole aiempaa kokemusta. Sovittiin uusi käynti elokuulle; jännä nähdä, tuleeko mitään muutosta siihen mennessä :rolleyes:
Ravitsemukseen vähän kerrassaan koittaa tehdä muutosta - nimen omaan elämäntaparemontti, ei dieetti kyseessä. Ja ravitsemusterapeutin sanojen mukaan yksi tilanne kerrallaan ja pitää opetella olemaan sinut omien valintojen kanssa. Tärkeintä on, että ottaa opiksi ja pyrkii joka päivä tekemään jonkin parannuksen. Itselleen pitää olla armollinen ja sallia myös ne lipsumiset.
Tosi hyvä tsemppifiilis tuli sieltä! :happy090
 
Takaisin
Top