Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Inertia, kiitos paljon kommenteista ja tsempeistä! :) Hyvä tietää, etten ole ainoa, jolla LH ei näytä kohoavan itsestään minnekään. Sitä ihmettelen suuresti, miten se ei irrotuspiikinkään avulla kohoa näemmä tarpeeksi! Mikä teidä historia on, kauanko on yritystä takana ja millä hoidolla menette nyt? Todella erilaisia mielipiteitä kyllä ilmeisesti lääkäreillä siitä, minkäkokoisena folli on hyvä irrottaa... Parempaa elämää -sivustolla oli väh. 18 mm, parillakin eri jenkkiklinikan sivustolla taas väh. 21 mm... Ja joo varmasti eroa siinäkin, miten folli on saatu aikaiseksi, mutta luulisi, että missään nimessä ainakaan liian aikaisin ei kannata. Ja niinpä, ei miehet voi täysin tajuta tätä, miten turhauttavaa on, kun naisen kroppa ei toimi kunnolla. Varmasti sama olisi toisinpäin, siis että jos siittiöissä olisi vikaa, en ymmärtäisi täysin, miltä miehestä tuntuu.
Meillä on aika samanlainen yrityshistoria: reilu vuosi yritystä, ollaan saman ikäisiä, sama bmi, en ovuloi itsestään, kokeilin pari kiertoa epäonnisesti letroja ja nyt piinaviikot menossa ekasta pistoskierrosta :) Mulla oli tosin lääkkeenä Gonal-f ja Pregnyl. Siis jopa niin tarkkaan sama historia, että itsekin söin ekan letrokierron väärinä päivinä ja sen takia oli hieman epäselvyyksiä :hilarious: :grin Teki mieli jo silloin huudella että kohtalontoveri, mutta olen yrittänyt pidättäytyän täällä foorumilla vain lukijan roolissa :) Vuosi sitten yrityksen alkupuolella kirjoittelin aktiivsemmin, mutta sitten turhauduin ja poistinkin kaikki vanhat viestini, päätin että luen vaan taustalla :rolleyes:
 
Äh, nyt näkyi jo sitten vähän punaista. Kohdunsuu oli tullut alemmas, pehmennyt ja auennut ja siellä oli venyvää verta (o_O), siis ihan kuin eggwhite-liman ja veren yhdistelmää :wtf: Laitoin kupin takaisin, vuoto varmaan alkaa kunnolla tänään tai huomenna. Tässähän ois muuten saattanu jo luulla olevansa raskaana! :sour:
 
Elisenda, toivotaan Inofolicin auttavan meitä molempia! :) Ja näiden aikataulujen sumpliminen (ihan jo pelkästään puhelimeen vastaamisen takia!) on niin rasittavaa. Samoin kuin rahanmeno.

Tttii, kiitos sulle tuttava kysymisestä ja vastauksen kertomisesta. :) Joo täytyy kertoa hoitavalle lääkärille, ettei Ovitrellekaan tuo positiivista ovistestiä. Mulla on onneksi olemassa kuva vahvimmasta viivasta, jonka sain, ja sitä ei kyllä kukaan voi erehtyä luulemaan plussaksi. Limakalvohan sulla on tosiaan hyvä, ja hienoa, että siellä on nyt johtofolli nähtävissä, varmasti siis ovista pukkaa viimeistään alkuviikosta! :) Mukavia peittojenheilutuksia viikonlopun aikana! ;)

Inertia, onpa hauskaa, että meillä on näin samanlainen historia (jos siis tästä tilanteesta nyt jotain hauskaa voi löytää). Olisi kiva, jos kirjoittaisit ainakin sen verran, mikä oli ekan pistoskierron lopputulos. Toivottavasti molemmat plussataan eikä tarttis pistellä enää. :)

Villisilmä, voi höh! :(
 
Kiitos taas kaikille.

Olin kyllä jo mielessäni asennoitunut, että ivf on meidän hoito. Yllätyksenä tuli tietty, et vika on mussa ja sen sulattaminen onkin ollu vaikeeta. Nyt ku pahimman yli on päässy, niin herää huoli, miten saisin parannettua jäljellä olevia soluja? Tai voiko niitä edes parantaa?

Olisipa jo lokakuu ;)
 
Jännäksihän tää todella käy! :nailbiting: en sit malttanu olla illalla testaamatta, haamun sain! Aamulla oli vuoto alkanu ja ihan kunnon vuotoa onkin.. pelottaa vaan että ku uusiutuu, sillonkin haamu ja vuoto alko ihan normaalisti..
 
Frozen, joo, lupaan tulla huutelemaan mikä on tämän yrityskerran lopputulos :nailbiting: Toivottavasti tosiaan molemmat plussattaisiin nyt, eikä tarvitsisi enää tökkiä itseensä piikkejä tällä tavalla :rolleyes:
 
Enpä mä sit näemmä kesäyliopiston työmäärästä huolimatta osaa olla kirjottelematta tänne ahkerasti (no onneksi on lomaa töistä sentään). :grin

Mauste, yritin nopeasti googlata, miten jäljellä olevien munasolujen laatua voisi parantaa, mutten löytänyt mitään. Varmaan ei ainakaan kannata tupakoida eikä käyttää alkoholia runsaasti (mutta tuskin muutenkaan teet niin?). Onko sun FSH kuinka koholla, saako udella? Kyllä se lokakuu pian tulee! Paljon tsemppiä edelleen! :Heartred

Hattivatti, olikohan siis kemiallinen..? Miten te nyt etenettekään tutkimuksissa ja hoidoissa? Sori, en muista.

Inertia, kiva, tule kertomaan! Tsemppiä piinapäiviin! :happy:

ON: Dpo3. Aiempaan lisäyksenä, että talleteltiin dpo-1:n ja dpo0:n lisäksi vielä dpo1. Mieskin on oppinut termit, koska se kysy myöhään dpo1:n iltana, eikö pitäisi vielä talletella. :hilarious: En sit tiedä, kuinka korkealaatuisia uimareita oli, kun eipä ne tossa ollu ehtiny kamalasti uusiutua, mutta ei pitäisi olla ainakaan siitä kiinni, että peittojenheilutus olisi jäänyt vähälle.
 
tttii, kiva että folli oli kuitenkin kasvamassa ja limis hyvä :) mukavia talletteluita :wink

Villisilmä, höh :sad001 runsastuiko vuoto jo? Mulla kans nykyään alkaa menkat venyvällä verensekaisella vuodolla..

Frozen, oliko sulla metmorfiinit lisäksi? Tänään join ekan satsin inofolicia, ei onneks maistunut juuri miltää! :) otatko sä kaks pussia päivässä? Mä aattelin ainakin alkuun ottaa, sit jos kävisin vaik heinä/elokuussa yksityisellä ultrassa kattoon mikä tilanne munasarjoissa on. Jotenkin aattelisin, että koska ne rakkulat kahdessa kuukaudessa tulikin, niin jos ne yhtä nopeesti sit lähtiskin :grin hauskaa että sun mieskin on alkanut käyttää "alan" termejä :hilarious: kyllä ne uimarit kerkee päivässä ihan kohtalaisesti uusiutua, paitsi jos on määrässä alenemaan, niin sitten kai suositellaan että joka toinen päivä. Ja kiva että kerkeet opiskelujen ohessa kirjotella tänne :happy:

mauste, mäkin odotan lokakuuta ja hoitojen jatkumista :grin no, äkkiä se tulee! Kesät menee niin nopeesti :)

hattivatti, jännää :nailbiting: toivottavasti ei olis ku, ootko tänään testannu vielä?

ON: Tänään tosiaan alkoi inofolic kuuri :) toivottavasti siitä olis apua! Haluaisin käydä yksityisellä keskustelemassa näistä lapsettomuusjutuista, mutta ärsyttää kun kaikkia naikkarin tutkimustuloksia ei oo omakannassa. Mietin sitä että olisko parempi pyytää lääkettä ovulaatiota tukemaan, vai loppukiertoon.. Ja ottaisko sen progetestin uudelleen, ihan vertailun vuoksi. Täytyy miettiä sitäkin mihin rahat riittää :rolleyes: Sit mua mietityttää se syksyn inssi, kun oon hakenut yhteen projektiin töihin, se olis just syyskuu-marraskuu. Sit tietysti tulee vaikka kuinka monta käyntiä polilla, kun pistoksilla tehdään OI.. No, sitä ehtii vielä pohtia!
Eilen taas mäkätin miehelle, kun tää kaikki on niin vaikeeta :dead:
 
Frozen, Ei mulle muista arvoista sanottu mitään tai no kaikki muut oli kuulemma ihan normaalit. Kilppari arvoista lääkäri mainitsi myös, mutta mulla oli ihan hirvee stressi ennen niitä verinäytteitä.

Elisenda, Kiitos paljon ♡. Onneks kesälle on tekemistä, niin ei ennätä kyttäämään ajan kulua.

ON: Olen ihan just ollu vuoden ilman tupakkaa. Tää onki menny paremmin kuin luulin.
 
Kiitos kaikille :) 5 päivä lähti tänään savuttomana ja onnellisena käyntiin :)

Taitaa olla niin että clomit ohentaa mulla ton limakalvon. Taas saan todistaa todella niukkoja ja outoja kuukautisia, ei hyytymiä tai niagraa niin kuin yleensä. Tähän kiertoon en kerkeä enää limistä tukevia lääkkeitä pyytämään mutta ensi kiertoon sitten :) joten ajattelin ottaa riskin ja kokeilla nyt tän kuukauden ilman clomeja kun kuulemma ovat silti pitkä vaikutteisia, eli jospa limis pääsisi kasvamaan ja ovis silti tulisi :) ensi kiertoon sit kunnon lääke cocktailit :)

Frozen toivottavasti nyt vihdoin teille suotaisiin onnellinen kk :) ainakaan uimareiden puutteesta ei ole pulaa :)
 
Pelkkä pikainen omanapa: Dpo 15 ja lämmöt tipahti tänään 36,4 (luteaalivaiheen ajan ollut 36,8). Kupin pohjalla oli jo vähän verensekaista vuotoa, uskon että runsastuu tänään oikeaksi vuodoksi. Kipuja ei ole vielä kuulunut, yleensä niistä tunnistaa kp 1:sen. Lämpöjen tipahtaminen kuitenkin kertoo paljon ja luulenpa että tänään on joka tapauksessa se kp 1. Harmittaa, mutta toisaalta kiva, että ei ollut monen päivän tiputtelua niin kuin yleensä. Kaipa nuo gelee royalet oikeesti tasoittaa jotenkin, uuteen kiertoon siis myös käyttöön :happy: Vaikka jotenkin mulla on vahva tunne siitä että tää raskautuminen ei oo nyt kiinni enää musta vain jollain lailla miehestä. Sepä nähdään. Luomuplussaan ennen tutkimuksia me ei ehditty, mutta jospa ehdittäisiin vielä ennen mahdollisia hoitoja :shy:
 
Mauste ja muut, joilla "viime metrit", mitä voisi harkita kokeiltavaksi on Uniqinoni Q10. Tuo voisi jollain lailla auttaa, itse käytin rv 36 asti. Lähempänä synnytystä viisasta lopettaa, ja samoin kuin omega-3. Ubiqinoni jollain lailla "nuorentaa" solujen aineenvaihduntaa. Lisäksi siitä löytyy tutkimustuloksia, että mahdollisesti pienentää raskausmyrkytyksen riskiä.
 
Elisenda, niinpä, miks hitossa tän pitää olla näin hemmetin vaikeaa?! Hitsi, että se projekti olis just samoihin aikoihin inssikierron/-kiertojen aikaan, kun klinikalla tulee tosiaan sitten käyntejä aika runsaasti. Kuinka pakollista on olla jokaisena projektipäivänä paikalla tyyliin klo 8-16? Mä käytän Inofolocia kaks pussia päivässä. Tekis mieli käyttää enemmänkin, koska tosiaan se ei maistu miltään ja parin kk:n käytöllä ei oo ollu mitään vaikutuksia munasarjoihin. No, kai tässäkin asiassa pitää vaan olla kärsivällinen... Ja joo metmorfiini on lisänä, sitä oon syöny nyt 6 kk. Koska sulla ne rakkulat tuli nopeasti, hyvin mahdollista varmaan, että ne myös häipyy nopeasti! :)

Mauste, hienoa että oot ollu noin kauan ilman tupakkaa! :) Sanottiinko sun antraalifollikkeleiden määrästä? Luin, että se on AMH:n lisäksi tärkeä tieto. Tää on vain tällainen mutu, mutta jos kerran FSH ei ollut koholla, niin luulis sen olevan hyvä merkki.

Lume, joo, varmaan ihan hyvä pitää tauko Clomeista, ja tosiaan ne varastoituu elimistöön eli silti hyvin mahdollisesti buustaa ovista. Eikö sulla ovis tullu muutenkin ennen Clomeja jonkin aikaa? Limiksen kannalta hyvä vaihtoehto varmasti siis tämä, eli uskon teillä olevan hyvät mahdollisuudet nyt tässä kierrossa! :)

Villisilmä, hyvä että Royal Geleet on toimineet sulla! :) Jos miehessä on vikaa, toivotaan, että laadukkaita siittiöitä on kuitenkin sen verran, että "vain" inssi toisi teille avun! :)
 
Joo mulla tuli ovis pitkästä aikaa tossa helmikuussa luonnollisesti mutta lh jäi silloin roikkumaan päälle, sain o+ vielä 3 päivän päästä ensimmäisestä plussasta joten en tiedä irtosiko munasolu sitten naturalisti kuitenkaan. Mutta toivotaan että clomit tosiaan antaisi nyt buustia ovikseen ja niiden vaikutus riittäisi, tosiaan tänään eilen 3 vuoto päivä ja ei olisi tarvinnu kyllä koko päivänä vaihtaa sidettä edes, eli todella todella niukat kk. Yleensä kun vuodan kuin seula ensimmäiset 5 päivää. Ja nyt tänään jo melkein loppu.. -,- toivottavasti lääkäri nyt kuuntelee minua ja saisin sit elokuun kiertoon ne limistä tukevat lääkkeet, tietysti toivoisin ettei sitä seuraavaa kiertoa enää tulisi :)
 
Frozen meillä ei ole ollut mitään hoitoja, julkiselle puolelle ei meitä huolittu vielä. En usko että on kemiallinen. Tänään vuoto alkanut hiipumaan ja pääsin nyt testaamaan ja edelleen näyttää haaleeta viivaa..
 
hattivatti kannattaa pyytää hcg verestä. Se on ainoa, millä saa varmuuden. Mitenkäs esim. Debillä kävi :rolleyes: Olisipa kyytiläinen tiukasti matkassa, ja oikeassa paikassa :smiley-angelic001
 
Villisilmä, harmi ettei ollut teidän kierto tämä, mutta onnea tutkimuksiin, ja peukkuja että saisitte kuitenkin plussan ennen hoitoon lähtemistä. :) tai viimeistään sillon.

Lume, peukut pystyyn että ens kierto on viimenen kierto vähään aikaan :)

Hattivatti, miksei teitä vielä huolittu, onko kuinka paljon yritystä takana?

ON: viikonloppu meni mulla ihan super nopeesti kun lauantaina oli miehen synttärit, ehdittiin kuitenki varmuuden vuoks talletella sunnuntaina. Tänään vielä heiluttaa peittoja ja huomenna aamulla ultraan tarkistaa tilannetta.
Mulla vielä onni että sain ovistestiin aika selkeän viivan eilen illalla :D oon niin ilonen kun en koskaan ennen ole o-plussaa napannut :D
 
d84878d0e894f7d1ab5505494638462f
 
Long time no see.

Onnea Babe plussasta!

Ja pahoittelut muille tädistä ja huonoista uutisista.

Tänne tulee niin paljon asiaa, etten oo nyt ihan kartalla kaikkien tilanteista. Vaihdoin työpaikkaa ja kaikki mehut on nyt menny siihen viimeiset viikot. Nyt alkaa tasoittua.

Me saatiin tosiaan lähete polille, itse kävin verikokeissa ja mies menee tällä viikolla simppatesteihin, kesäkuun lopulla on sitten aika polille, missä käydään tulokset läpi. Jännittää kovasti. Toivoo, et vika olis vaan siinä polyypissa, mikä ultrassa mun kohdusta löytyi, ja tää ratkeais sen poistolla, mut saa nähdä.
 
Takaisin
Top