Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Täytyy nyt Frozen kommentoida, kun mulla on ihan sama tilanne kuin sulla (antraalisia follikkeleita myös tuo noin 60, eli yhtä "hyvät" lähtökohdat tuntuu olevan :wink) Pistoksilla kun oli saatu 15 mm folli aikaiseksi, niin sen jälkeen mun piti pistää vielä 2 päivää, 3. päivänä vasta irrotuspistos... Ja mulla ei myöskään LH heilahtanut mihinkään, alkukierrosta oli vahvemmat viivat kuin follin kasvaessa. Olen samaa mieltä siitä, että melko pienenä folli irrotettiin. Toisaalta juuri yksi päivä lueskelin netistä, että pistoksilla kasvatettu folli irrotetaan, kun on kooltaan alkaen 16 mm. Tuo irtoamiskoko sen sivuston mukaan riippui siitä, onko luonnolinen, suun kautta otettujen tai pistoslääkkeiden kierto. En luonnollisestikaan enää muista lähdettä :)

Onhan tämä rankkaa sekä meille naisille, että myös miehille, jotka eivät voi ikinä sivullisina täysin ymmärtää miltä tuntuu kun oma vartalo ei toimi niin kuin pitäisi. Jaksamista teille molemmille :Heartpink
 
Hcg alle 1, eli jään odottelemaan tädin tuloa. Liekö ollut kemiallinen tai sitten joku muu hormonihäiriö.
 
LaraS, oon pahoillani! ♡

Elisenda, pahoittelut myös sulle. ♡ Kunpa miehesi kuitenkin innostuisi tallettelemaan. Mun täytyy ens kiertoon kysyä, eikö follia voisi kasvattaa vielä suuremmaksi, koska aika pieneltä 16-17 mm (jos se nyt kasvoi edes niinkään isoksi) kuulostaa...

Inertia, kiitos paljon kommenteista ja tsempeistä! :) Hyvä tietää, etten ole ainoa, jolla LH ei näytä kohoavan itsestään minnekään. Sitä ihmettelen suuresti, miten se ei irrotuspiikinkään avulla kohoa näemmä tarpeeksi! Mikä teidä historia on, kauanko on yritystä takana ja millä hoidolla menette nyt? Todella erilaisia mielipiteitä kyllä ilmeisesti lääkäreillä siitä, minkäkokoisena folli on hyvä irrottaa... Parempaa elämää -sivustolla oli väh. 18 mm, parillakin eri jenkkiklinikan sivustolla taas väh. 21 mm... Ja joo varmasti eroa siinäkin, miten folli on saatu aikaiseksi, mutta luulisi, että missään nimessä ainakaan liian aikaisin ei kannata. Ja niinpä, ei miehet voi täysin tajuta tätä, miten turhauttavaa on, kun naisen kroppa ei toimi kunnolla. Varmasti sama olisi toisinpäin, siis että jos siittiöissä olisi vikaa, en ymmärtäisi täysin, miltä miehestä tuntuu.
 
Frozen, LH on kehon oma hormoni, joka nousee nopeesti korkeelle ikään kun tönästen vauhtia että munasolu irtois. Irrotuspiikki on just sitä varten, kun kehossa ei oo tarpeeks LH:ta, niin sen lääkeaineen tarkotus on irrottaa se munasolu keinotekosesti.

Ovis siis tapahtuu, mutta ei kehon oman lutenisoivan hormonin voimalla :)
 
Elisenda pahoittelut negasta :sorry: Ja Laras, mihin ne viivat oikein hävisi, en tykkää yhtään :sad001

Frozen, Deb sanoikin tuon jo hyvin! Limathan johtuu kaiketi estrogeenin noususta ennen ovulaatiota, ja jos sulla estrogeeni ei nouse (johtaen ovikseen luonnollisesti) niin ei kai niitä limojakaan varmaan sitten välttämättä näy. Tai en minä tiedä, näin vaan arvelisin :grin

Mulla alkaa pahimmat piinapäivät oikeestaan vasta nyt. Tänään dpo 12, viime aikoina yleensä tuhruttelua on ollut viimeistään dpo 13 ja menkat sitten kunnolla dpo 15. Tänään ei oo vielä näkynyt mitään, eli toivoa ei ole vielä menetetty. Aika negafiilis silti, eihän mitkään mun oireet koskaan ennenkään oo enteilly plussaa :sorry: Huomenna tuhruttelun myötä voin sitten vajota taas hetkeksi murheen alhoon ja alkaa samoin kuin joku muukin, miettimään sitä miten saa taas seuraavan oviksen aikaan miehen kellistettyä :mad:
En ole muuten oviksen jälkeen syönyt sitä gelee royalea, ja lämmöt onkin olleet pelottavan tasaiset, chartti liitteenä o_O Ihan niinkuin mun ekassa charttikierrossa, jossa en syönyt mitään ylimääräistä!
 

Liitteet

Frozen, mulle sano lääkäri siinä ultratessa vaan että limakalvo on n. 7mm hyvin on tullut paksuutta mutta vielä vähän pitäis kasvaa, mitä lie meinas mutta kai sen ihanteellisen sitten vähän paksumpi siitä pitäs olla. Mutta onhan sullakin ehtinyt varmasti muutamankin millin kasvaa limis sen ultran jälkeen? Mä kans vähän luulen ettei se LH siitä kauheesti nouse, ei kai sitä ovitrelleä muuten tarvis?

Villisilmä, onnea piinailuun :D
 
Kiitos (jälleen kerran) kaikille tuesta ja tsempeistä! :Heartpink
Olin toki jo henkisesti viivojen katoamisen myötä valmistautunut negaan labratulokseen, mutta tietty oli pettymys. Ei tule helmivauvaakaan..
Nyt odottelen siis tädin saapumista. Nyt on menossa kp32-45, riippuen lasketaanko edelliskierron vaihteesta vai siitä kp14 alkaneesta "välivuodosta". Pitkä kierto joka tapauksessa ja terolutithan söin tässä kierrossa kp16-25 jo tuon isomman kp mukaan. Ei enää teroluteja mulle, ainakaan pariin kiertoon!
 
Elisenda Joko täti kurvasi paikalle? Olisipa aukkari nyt tehonnut, harmi! :confused:
onko sulla tuo primaspan ihan oma kokeilu? Ootko puhunut lääkärille, mikä on heidän mielipide? Mielenkiinnolla odotan, mitä primaspan ja se inofolic tekee :) itsekin inofolicia harkitsin, mutta oli niin törkyhintaista, etten vielä ainakaan pysty siihen sijoittamaan :/ näköjään miehillekin inoman-kapselit :grin

Bambi joko teillä on aikataulu varmistunut pas varten? Mitä muuta kuuluu? :)

Lume mikä sun tilanne? Onko täti jo kuvannut? (Sori, en muista joko oli puhetta :shy: )

Frozen nyt vaan piinailemaan :Heartpink mietin tuota folkin kasvua.. eikös se aika nopeesti kasva kuitenkin ja jos irrotuspiikki vie max 36h, ennen kuin munasolu irtoo, niin kerkiäähän se vielä loppuspurtin ottaa irrotus piikin jälkeenkin. Ja eikös siinä oo riski, että jos se kasvatetaan liian pitkälle, niin se nahistuu pois? Omakohtaisesti siis en tiiä mitään, mutta tuli vaan mieleen :shy: ja onhan tässä maassa ennenkin lääketuella lapsia saatu alulle, niin ei kai täällä opit ihan vitikosta ole :happy: tsemppiä piinailuun!

Villisilmä hyvälle näyttää käppyrä :rolleyes: toivottavasti tulee r+ :happy:
 
Lara olen todella pahoillani :( vitsit mikä kemiallisten piina täällä nyt pyörii. :(

ei tosiaan täti ole vielä saapunut mutta olettaisin huomenna kurvaavan. Täällä testit nyt puhdasta negaa joten ei pitänyt kiinni tämäkään matkustaja :( no ehkä ensi kierrossa sitten. Tosin meillä ei ole tässä kuussa ilmeisesti rahaa lääkkeisiin kun miehen auton remonttiin menee 500€. Että en sitten tiedä kuinka hyvä onnistumisprosentti voisi olla.
Mut oli tästä kemiallisesta jotain hyötyäkin, lopetin tupakanpolton ja nyt jo 2 päivää ilman savun savuja ja niin aion jatkaakkin :) en halua pilata hoitoja sillä !
 
Kiitos kaikille tsempeistä, ja tolla tavalla olen itsekin järkeilly ton LH:n kanssa, mutta silti epäilyttää, kun luulis sen nousevan edes hieman itsestään, jos munasolu on pian kypsä. Lisäksi kaikkialla sanotaan, että ovistestit on plussaa irrotuspiikin jälkeen (enkä ole edes nettipalstoilta löytänyt ketään, jolla ne ois irrotuspiikin jälkeen negoja). Mulla testit on todella haaleita edelleen (oon tehny 3 testiä tänään, vaikka tiedän sen olevan tyhmää). Ja kai estrogeenia on oltava omassa kropassa sen takia, että limis kuitenkin paksuuntuu..? Vai sisältääkö Puregon (tai Gonal tms.) estrogeenia..? Yritin etsiä tietoa, mutten löytänyt. Aargh, tiedän, että oon ihan vainoharhainen, anteeksi nää vuodatukset ja ihmeelliset spekulaatiot, mutta taas kerran on sellanen olo, ettei meillä ikinä ole lasta!

Villisilmä, eikö kuitenkin kropassa pitäisi olla estrogeenia, vaikka folli olisi saatu hoidoilla aikaan..? Sen takia jossain paikoissa kai määritetään sitä estradioliarvoa. Seuraavaan kiertoon meinaan vaatia estradiolin ottoa ihan oman mielenrauhan takia. Voi kun sulla pysyisi nyt täti poissa! Milloin meinaat testailla? :)

Tttii, olisi mielenkiintoista tietää, mikä se limakalvon paksuuden raja virallisesti on, siis että milloin pitäisi olla loppukiertoon jotain tukea..! Tai kai se sitten vaihtelee tosi paljon eri lääkärien välillä. :)

LaraS, joo on se folli saattanut olla 16,5-millinen irrotuspiikin aikaan, ja tosiaan kai se kasvaa vielä hetken senkin jälkeen. :) Ja jep, eihän se liian isoksikaan saa kasvaa just ton surkastumisriskin takia, jos kerran oma LH-taso ei vain sitten nouse missään vaiheessa. Voi hitsin hitsi kun sulla oli niin hyvät viivat, olin jo varma että nyt teillä onnistui. Tsemppiä! ♡

Lume, pahoittelut selvästä negasta. ♡ Mutta hienoa, että olet päässyt tupakasta eroon!! Sekin varmasti parantaa teidän mahdollisuuksia jatkossa. Ja on niin väärin, että tää homma maksaa niin hirveän paljon! :( Meilläkin meni eilen toiseen autoon 200 e, sit joudun maksamaan mun kesäyliopisto-opinnoista melkein tonnin. Mielessä kummittelee se, että pitäisi noikin rahat pistää ennemmin IVF-kassaan..!

ON: Dpo0, koska eilen pistin Ovitrellen. Kai se vain täytyy siihen luottaa, että ovis tapahtuu limojen ja nippailujen puutteesta huolimatta. Sillon pari kk sit, kun sain selkeän o-plussan Letro-kierrossa "spontaanisti" jotain kp25, mulla oli selkeät limat, halut ja nippailut. Mutta ehkä se tosiaan on niin, että mun estrogeeni-, LH- ja kaikki muutkin tasot, jotka normaalikropassa on kunnossa, on mulla aivan nollassa eikä sen takia mitään ovisoireita kuulukaan olla... Mielenkiintoista kuulla, onko Tttii sulla sitten sama juttu, eli että mitään oireita ei oviksen aikaan ole.
 
Lume, niin iso harmi ettei pitänyt pikkuinen kiinni :( mutta ihan super hyvä että tupakan lopetus on onnistunut. Ite ollut nyt 4 kk polttamatta ja voi että kun maku aisti ja hapen saanti on parantunu ja huomaa kavereista kuinka pahalle se haisee ja kuinka se haju tosiaan jää vaatteisiin yms. Joten Onnittelut :) sä pystyt siihen!

Frozen, mulla on perjantaina ultra, voin kysyä mitä mieltä lääkäri on tosta LH noususta tai siitä jos ovis testiin ei pukkaa viivaa ollenkaan. (Laitan vielä itelleni kalenteriin ylös että varmasti muistan) niin ja näkee siellä sitten miten on paksuuntunu mulla limis ja mitä mieltä se siitä on. Juu jännää nähä millasta oiretta tulee jos tulee ollenkaan, mulla vaan se ovis on aina ollu niin kadoksissa etten osaa suoraan yhdistää siihen mitään tiettyä "vaivaa"
Ja just tilasin valmiiks testejäkin ihan älyttömästi ni pääsee niitä kattelee sen irrotuspiikin jälkeen. :D

ON: ei vieläkään mitään oloja/oireita/vaivoja, lukuunottamatta ripsi katoa ja finnejä :D tasaisempaa kiertoa ei varmaan oo koskaan ollutkaan, aika kummallista :)
 
Täytyy huudella täältä sivusta Lume, että mäkin oon pystyny nyt olemaan ilman tupakkia yllättävän helposti! Luulin että tulis kauheet viekkarit, mut ei tullu oikeestaan mitään :) Tsemppiä tupakista erossa pysymiseen!
 
Lume onnea tupakoinnin lopettamisesta! Yks parhaista päätöksistä mitä voi tehdä :happy:

Dpo 13 ja lämmöt droppasi tänään 0,2 astetta. Laitoin jo pikkuhousunsuojan valmiiksi :shifty: En tosin tiedä, oisko voinut vaikuttaa näin paljon, kun koko yö nukuttiin ikkuna raollaan? Odotan tätiä joka tapauksessa :shifty:
 
Tttii, kiva, kiitos jos viitsit kysyä! :) Mä mietin myös klinikalle soittoa ja kysymistä, kun ovistestit jäi selviksi negoiksi ja kun kaikki oireet puuttuu, mutta sit mietin, etten kehtaa, vaan kysyn ennemmin sitten, jos ja kun uusi kierto alkaa. Mutta tosi kiva, jos sinäkin viitsit kysyä, niin saa pari eri mielipidettä. :)

Villisilmä, tota oon just kanssa itse miettiny, että kuinka paljon lämmönmittailuihin vaikuttaa avonainen ikkuna, paksumpi peitto tms., ja sen takia en oo alkanut mittailla lämpöjä. Toivottavasti täti nyt kuitenkin pysyy poissa! :)
 
LaraS, pahoittelut negasta verikoetuloksesta :sad001 on toi primaspan ihan oma kokeilu, oon lukenut paljon puolesta ja vastaan, mutta löysin jonkun jenkkitutkimuksen minkä perusteella päätin kokeilla! En oo lääkärille puhunut mitään asiasta, kun ne meidän lääkärikäynnit oli muutenkin niin kiireisiä, eikä ne paljon kysymyksistä olleet kiinnostuneita.. Mulla on suuret odotukset tosta inofolicista, mä niiiiiin toivon että se auttais painonpudotuksessa ja rakkuloiden määrään! Onhan se kallis, mutta päätin sijoittaa siihen :)

Onnea kaikille tupakoinnin lopettaneille :happy:

ON: Eilen alko tiputtelu, yöllä sit kunnon vuoto. Välillä kramppaa kipeesti, mutta ei mitkää megakipeet menkat kuitenkaa, onneks! En vaan edelleenkään tajua, mikä tässä hommassa mättää, kun ei tärppää. Ja ärsyttää, että lääkärit suhtautuu niin ympäripyöreesti asiaan, eikä mitään lääkkeitä vaikka progesteroniarvo oli niin huono (18,9). Pystyyköhän niitä vasta-aineita tutkimaan mitenkää?

Elisenda kp1
 
Tuossa aamulla töihin joutuessani mietin, että ajatelkaas, jos olisin tyytynyt siihen ekaan positiiviseen testiin o_O Kuvittelisin edelleen olevani onnellisesti raskaana :eek: :eek: Onneksi tän foorumin myötä on tullut se testausvimma :grin ja ei tuudittaudu yhden tikun tuloksen perusteella onnelliseen odotusaikaan.

Aamun miete, LaraS kp46-33
 
Elisenda kurjuus, pahoittelut kp1 :sorry: toivottavasti tuo inofolic tosiaan auttaa! Jahka mullakin alkaa palkka kunnolla juoksemaan, niin ehkä kokeilen itekin :)

Villisilmä helposti varmaan ikkuna auki nukkuminen vaikuttaa lämpöön. Toivottavasti lämmön lasku onkin just sitä!

Hyvä te, jotka ootte tupakoinnin saaneet lopetettua! Jatkakaa samaan malliin!! Tsemppiä :happy093.
 
Eilisenda, mä ehdin käyttää puolisen vuotta Inofolicia ennen plussaa. Oon varma, että se edessuttoi, koska oviksetkin alkoi tulla luomusti kuukausittain. Ultrissa myös rakkuloiden määrä todistetusti väheni, kun kuukaudet kuluivat, joten uskon sillä olleen myönteinen vaikutus:) pcos:ssä tuo myo-inositoli on d-vitskun ohella olennainen lisäravinne. Itse otin alkuun sen kaksi annosta päivässä, mutta jonkin ajan jälkeen otin vaan yhden päivässä (on muuten kallista kamaa) ja oviksetkin tulivat.

Frozen, mulla oli siinä ainoassa onnistuneessa letrokierrossa (+Ovitrelle irrotukseen) vähän sama tilanne, ettei ollut mitään limoja, kipuja tai ovisoloja, mutta progetestin mukaan ovulaatio kuitenkin tapahtui. Sitten taas plussakierrossa en saanut koskaan ovistestiin plussaa Ovitrellestä ja Gonalista huolimatta, joten ihan mystistä miten ainakin oma kroppa käyttäytyi, mutta silti raskauduin:)

Toivon ihan kauheasti tsemppiä teistä jokaiselle, ja toivon mahdollisimman plussarikasta kesää tänne:)

Täällä pyörähti tänään jo 16+0 käyntiin. Kaikki on toistaiseksi mennyt suht hyvin, vaikka huolia ja pelkoja onkin ajoittain.
 
Takaisin
Top