Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Tänään oli -paljon- laimeempi näyte kuin eilen ja tuskin silmin nähtävät haamut. Pahoinvointia on lievää, mut ehkä toiveoireita :rolleyes: :oops:
Tossa testit la-su-ma. Lauantaina tosiaan eka haamu, mut unohdin tsekata testiajalla, niin viskasin vaan menemään, vaikka haamua näkyi. Pitihän tonkia vielä sekin, kun siinä jotain kuivana näkyy. :facepalm: :bag:
 

Liitteet

  • IMG_20170605_080115.jpg
    IMG_20170605_080115.jpg
    472.5 KB · Katsottu: 176
Lara mulla kävi samalla tavalla ja ihan ihmeellistä meininkiä, dpo8 sain aivan selvän viivan cb earlylla. Sit dpo10 haaleampi

Sit viivat melkein hävis melkein kokonaan.

Toissapäivänä tein illalla apteq testin johon tuli haalea viiva
Eilen tein aamulla uuden johon aivan selvä ja tänään taas haaleampi joka just ja just näkyy.. Arghh ärsyttävää

Tässä eilinen
ImageUploadedByVau Foorumi1496648115.035135.jpg


Ja tän päivän

ImageUploadedByVau Foorumi1496648177.934742.jpg
 
Lume kyllä lisää piinaa, että viivat vaihtelee :facepalm: tosin arvasin jo pissan väristä aamulla, että viivoja ei tule :grin mut tietty harmittaa. Alavatsa on pinkeän tuntuinen ja etookin vähän. Voihan tää enteillä menkkojakin :/
Onko sulla oireita? Mikä dpo sulla nyt onkaan? Mulla on kai dpo9, mikäli viikko sitten lauantaina olleet kivut oli ovis. Kiljahtelin ääneen, kun tuikki niin voimakkaasti! :eek:
 
Mulla on dpo12 tänään... mut kaikki maha vihlonnat ja muut hävis viime yönä. Et taisi jäädä kemialliseksi sitten taas kerran. :( mä en jaksaisi enää odottaa.... vaikka mä tiedän et monella varmasti pidempikin yritys takana kuin meillä. (4v)

Täss vielä dpo8 cb


ImageUploadedByVau Foorumi1496649685.695679.jpg


Ja sit tässä ylhäällä dpo8 ja alhaalla dpo10

ImageUploadedByVau Foorumi1496649706.155181.jpg
 
Lume ja LaraS, mä testasin just mamin puikolla aamupissasta, ja edelleen kaukana leffafiivoista. Voi olla ettei mulla sellasia tuukaan. Ja mulla kans alussa osa testeistä näytti haaleempaa ja osa negaa ja osa tummempaa, riippu tosi paljon olosuhteista. Joten en hätäilis vielä noiden kanssa, molemmilla näkyy jotain, ja pidän peukkuja että tarraa pikkuset kovasti kiinni <3
 
Deb joo, niin se on: viiva kuin viiva = raskaus. Muistissa vielä pääsiäinen ja kemiallinen, niin toki varovasti iloitsen... :shy: vähän pahoinvointi ja vatsatuntemukset antaa lisätoivoa :nailbiting:
Mutta liekö tuo tsh 2,91 riittävän matala, että pienellä mitään mahdollisuuksia tarrautua kunnolla matkaan :oops: (toki varmaan vähän matalampikin arvo jo on, kun thyroxin-annos tuplattiin).
 
LaraS, mä oon käsittäny että kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa lähinnä hedelmällisyyteen (?) En oo ihan varma, mutta näin mä muistelisin jostain kuulleeni.. ettei se vaikuta niinkään paljoo kiinnittymiseen.

Ja mun mielestä sulla on paljon vahvempi viiva kasetissakin nyt, kun pääsiäisenä :) ja noi pc:t kans!! Eikä se huoli siitä mihinkään lähde kuukautisten jäätyä poiskaan :shy: (Mitä mun kohdalla ei edes tapahtunu :D )
 
Huhuilen tuolta muualta, kun huomasin teidän kilppareita pohtivan. Mullahan on ollut jo ihan sikakauan vajaatoimintaa, ja thyroxin-lääkitys. Tiedän monia, joilla vajis ei ole vaikuttanut hedelmällisyyteen/raskaaksitulemiseen ja sitten on meitä, joilla se luultavimmin on lapsettomuuden taustalla. LaraS, toivotaan, että olet saanut arvoja alemmaksi. Sanoisin, mitä lähempänä 1-1,5 sen parempi.
Kilpirauhasen vajaatoiminta voi vaikuttaa hedelmällisyyttä alentavasti esim. sammuttamalla munasarjat ennenaikaisesti ja toisaalta vasta-aineiden kautta (keho hylkii alkiota). Mun kohdalla mikään hoita ei auttanut, kunnes sain kortisonia mukaan alkionsiirtoihin. Tyttö syntyi 6. IVF-kierroksesta.
 
Huhuilen tuolta muualta, kun huomasin teidän kilppareita pohtivan. Mullahan on ollut jo ihan sikakauan vajaatoimintaa, ja thyroxin-lääkitys. Tiedän monia, joilla vajis ei ole vaikuttanut hedelmällisyyteen/raskaaksitulemiseen ja sitten on meitä, joilla se luultavimmin on lapsettomuuden taustalla. LaraS, toivotaan, että olet saanut arvoja alemmaksi. Sanoisin, mitä lähempänä 1-1,5 sen parempi.
Kilpirauhasen vajaatoiminta voi vaikuttaa hedelmällisyyttä alentavasti esim. sammuttamalla munasarjat ennenaikaisesti ja toisaalta vasta-aineiden kautta (keho hylkii alkiota). Mun kohdalla mikään hoita ei auttanut, kunnes sain kortisonia mukaan alkionsiirtoihin. Tyttö syntyi 6. IVF-kierroksesta.

Oho, tajusin just että mulla oli luteaalivaiheessa tässä kierrossa allerhioihin kortisonikuuri.. tärppikierrossa! Onkohan voinu sit vaikuttaa?
 
LaraS, olispa se näyte ollut vaan laimee tänään, eilen kuitenkin oli niin lupaavat viivat!

Lume, höh, miten ne viivat tolleen taas häviää :sad001 tsemppiä, toivotaan kuutenkin että vielä vahvistuis!

Mulla vihloo nyt vähän väliä kohtua ja kohdunsuuta, välillä tosi kipeästikin :wideyed: mietin jo jotain tulehdusta, mut se aukkarin gyne sano et tulee pahan hajuista vuotoa jos on tulehdus, ei ole semmoista kuitenkaan ollut.. ei oo tämmöstä vihlontaa ennen ollut, lievänä kyllä joskus, ja ei ole pystynyt sanomaan että missä kohti alavatsaa. Jäispä se täti tulematta :cat:
 
Elisenda, mulla on just tollasta vihlontaa! Ja sit sellasta tuikkimista, ja kohtu muljahtelee välillä :) ja oon oppinu että voi olla myös kohdun kasvukipuja, koviakin! :P
 
Elisenda tissioireet alkaa yleensä 3-7 päivää ennen tädin tuloa, eli normaalisti paljon aiemmin mitä nyt. Ja vieläkään ei ole kipeät.

LaraS toivotaan että oli tosiaan niin laimee pissa sulla, että viivat taas myöhemmin näkyy! :happy:

Aamuyöllä heräsin kipuihin, joten en sitte viittiny enää tänään tuhlata testejä. Vuoto on kyllä pelkkää tuhrua tähän mennessä, mutta taidanpa laskea tän päivän kumminki jo kp1. Ei kyllä ollu tähän kiertoon odotuksia ollenkaan toisin ku sillon inssikierrossa. On ihan kokonaan toivo menny näihin kevyihinki hoitoihin, alan olla melko varma että me ei ilman ivf:ää vauvaa saada, jos sillonkaa.
 
Oho, tajusin just että mulla oli luteaalivaiheessa tässä kierrossa allerhioihin kortisonikuuri.. tärppikierrossa! Onkohan voinu sit vaikuttaa?

Deb, hyvinkin. Mulla oli viikko ennen alkionsiirtoa alkaen Prednisolon 10 mg sinne rv 12 asti muistaakseni :)
 
Deb samaa luin tosta kilpparihommasta itekin just. Ja joo, ei oo pc koskaan antanut mitään silmin nähtävää, niin siksi vähän enemmän toiveikas :nailbiting: Tuo kasetti on näemmä herkempi kuin pc, siksi tilasinkin niitä lisää ja saapuivat just sopivasti viime pe :)
Koko ajan vessassa jännitän, tuleeko jo verta :sorry: mut ei oo näkynyt :happy:
 
Mä luulen et mun viivat jäi taas vaan kemialliseksi. Mun tekis mieli oikeasti vaan itkeä... anteeks oma napailu.

Mä en tiedä miten mä pystyisin enää taas uskomaan ja toivomaan. Kaks kemiallista takana ja molemmat hoitokiertoja. Mut miksi se ei pysy kiinni :( jos menkat on tosi niukat soitan sit lääkärille ja vaadin kyllä limakalvoa tukevat lääkkeet, jos clomit ohentaa sitä sen verran ettei kiinnity sen takia.
 
Voi viivaset, vahvistumista kaikkien viivoille! :nailbiting:

Lara, yritän olla testaamatta ennenkuin menkat myöhässä, ja nykyään se onnistuu jo ihan hyvin, perus nega-asenne :grin En halua testata kovin aikaisin, en kestäis jos kävis niin että ensin tulis viiva mutta se haihtuiskin pois :sorry:
Tänään dpo 10, perus tissiaristukset ja niin järkky väsymys että pakko ottaa päiväunet joka päivä, yöllä tosin sitten ei taas saa unta. Tätä on ollut jo monessa kierrossa, en ois uskonu että unettomuus pms oireena voi olla näin kauheeta :hungover:
 
Villisilmä mulla on kokemusta uniongelmista, joten symppaan täysillä :Heartpink
Ja tuota malttia arvostan testailujen suhteen! :rolleyes:
 
Tässä hieman kerkeän kirjottaa, varmasti unohdan joitakuita, pahoittelut!

Deb, mahtavaa, ehkä tosiaan se kortisooni oli sulla se ratkaiseva tekijä. :)

LaraS, selvät viivat oli tosiaan sulla aiemmin, jos ne vain hetkellisesti haaleni..? Toivotaan!! :)

Lume, vitsin viivat! Kuinka paksu sun limakalvo on ollut? Ja montako Clomi-kiertoa onkaan nyt ollu putkeen ja monta on tarkoitus jatkaa? Nehän todella saattaa kuivattaa limakalvoja, joten pyydä ihmeessä jotain tukea siihen! Ihme, ettei lääkärit oo itse sitä ehdottaneet, kun on ollu kemiallinen aiemminkin. Paljon tsemppiä! ♡

Elisenda, jääköön täti tosiaankin tulematta sinne! Osuvia oireita sulla! :) Meinaatko siis testailla?

Triana, ♡♡! Mitä meinaatte tehdä nyt kesällä hoitojen suhteen, joko päätitte? Ihan varmaan viimeistään IVF tuo teille avun! Toivottavasti tietty ei tarttis niin pitkälle mennä...

ON: Kp15, folliultra oli äsken, ja 15-millinen johtofolli löytyi. :) Limakalvon paksuudesta lääkäri ei sanonut mitään enkä muistanut kysyä, mutta pistän vielä tänään 75 IU Puregonia ja huomiselle kävin ostamassa Ovitrellen. Kai toi folli voisi isompikin olla, mutta ehtiihän se vielä kasvaa ja siihen oon tyytyväinen, ettei munikset riehaantuneet eikä tarvita päivystys-IVF:ää ainakaan tässä kierrossa, koska mun on pakko olla läsnä kesäyliopistossa (vieläpä muualla kuin Helsingissä jossa ollaan siis hoidoissa) koko kesäkuun ajan. En siis välttämättä ehdi vastailemaan/kirjottelemaan kovin paljon, koska on paljon luettavaa ja tehtävää, mutta edelleen tsemppiä kaikille! :)
 
Mulla oli vain se yks kontrollikäynti ja se oli viime kierrossa kun oli ensimmäinen clomi kierto. Ja tämä
Nyt toinen.

Clomeja olis tarkoitus jatkaa elo/syyskuuhun mutta omatoimista taukoa ajattelin pitää kyllä jossain välissä. Nyt toivon todella että lääkäri ottaa tämän kuuleviin korviin ja antaa jotain limikseen vaikuttavaa.

Onhan se tietysti positiivista että 2 lääkekiertoa takana ja molemmissa saanut viivat ja ollu kemiallinen, mutta kyllä se pistää surettamaan kun ei vaan tarraa kunnolla kiinni. Mutta ehkä seuraava on meidän kierto....
 
Frozen olin tänään polille yhteydessä, niin sovittiin että saan kesä-heinäkuun syödä letroja jos haluan, eikä tarvi käydä ultrassa kun annostus on todettu nyt sopivaksi :) Tässä kuussa ei päästä inssiin kun meillä ei oteta töihin kesätyöntekijää, niin ei pysty pitää vapaapäiviä millon sattuu ja heinäkuun on poli kiinni. Elokuussa jatketaan insseillä. Hienoa että on sullaki tullu nyt vastetta! :Heartred

Melko inhottavat kivut taas, ei tosiaan pahimmat mitä on ollu, mutta ei pelkästään Panadol+Burana riitä. Pakko ottaa jo nyt Panacodia, mitä yleensä otan vaan yöksi. Kyllä tän jotenki kestää ku tietää että muutaman päivän päästä helpottaa.
 
Takaisin
Top