Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Deb, ihan mahtavaa! :) Onkohan niin, että sulla ei tule "kunnon" ovista kuin toiselta puolelta? En tiedä, onko toi mahdollista, mutta etkö jotain sellasta miettinyt? Pistely sujuu ihan OK, kiitos kysymästä. :)

Elisenda, joo ei toi sun rakkuloiden määrä ihan hirveän paljolta kuulosta. Ja just toi että menkat ylipäänsä tulee (toisin kuin mulla) on varmasti hyvä merkki. :) Mulla on folliultra huomenna. Mikäs kp sulla nyt onkaan? :)

Tttii, me ollaan siis hoidossa Fertinovalla, joka sijaitsee Unioninkadulla, eli pitää ajaa vielä jonkin verran Naistenklinikkaa pidemmälle. Jätän auton aina Kasarmitorin Q-parkiin. Toivottavasti meillä kummalllakin tää annoskoko 50 jo tois hyvän vasteen eikä tarttis hirveästi ravata ultrissa. Toisaalta parempi varautua siihen, että tuskin toi vielä vaatetta tuo...

Babe, mä en valitettavasti tiedä, miten piinapäivät tossa tapauksessa lasketaan. :( Ootko jutellu IVF-ketjuissa? :) Täällä kun Bambi on muistaakseni ainoa, jolla on omakohtaista IVF-kokemusta... :)

ON: Kp9, pistelyä takana 5 kertaa, huomenna folliultra. Mulla on sellanen viikko menossa, että saa nähdä, miten ehdin tänne kirjottelee, mutta yritän tulla päivittää ultrakuulumiset. :)
 
Frozen, mä haluan ainakin lueskella sun ultrakuulumiset sit! :) Toivotaan että ois muheva folli :p Ja joo, oon miettiny että voi olla hyvin mahdollista että oikeelta puolelta ovuloinnissa jotain häikkää jollain tapaa. Ehkä hedelmällisyys huonompi siellä tms. Oon hurjan ilonen siis, että tärppäs siitä yhdestä harvasta kerrasta kun ovuloinkin vasemmalta!
 
Frozen, ai joo totta tehän olittekin siellä, onpa tosi hyvä muisti mulla :D ja ite ainakin henkisesti varautunut nostamaan annosta ja odottelemaan.
 
Deb, onhan noita oireita sulla pitkä liuta :happy: laita taas kuvia jos testailet vielä :)

Frozen, sitä mietin että taitaa ne useat follit kuitenkin huonontaa johtofollin laatua. Tuu kertomaan ultrakuulumiset kun ehdit :) mulla on tänää näköjään kp 20, nopsaan mennyt aika kun ei oo oikein mitään käsitystä dpo:ista :woot:

Triana, mitä sulle kuuluu? Onko nyt ollut endokipuja?
 
Elisenda ihmeellisen kivuton kierto on ollu tämäkin :) Hartiapistosta ollu viimeksi kp11, eilen tuntu jotain repäsykipuja oikealla puolella kun niin rajusti imuroin :grin Tänään lenkillä vähän tuikki oikeelle, toivottavasti ei rupee juoksusta ja sen aiheuttamasta tärähtelystä aiheutua enempi kipuja.. Nyt siis kp23/23-28, dpo9. En usko, että on tärpänny, varmaan lauantaina testaan jos ei oo tädistä merkkejä siihen mennessä.
 
Muokattu viimeksi:
Mä käyn vähä väliä kurkkimassa, että oisko Deb tehny uusia testejä, niitä viivoja on niin kiva katella :p
 
Tttiii, eihän täällä millään voi muistaa, kuka on missäkin hoidoissa! :D

Elisenda, ootko lukenu jostain, että useat rakkulat heikentää johtofollin laatua? Siis että vaikka johtofolli saatais sinne OI-hoidolla muodostettua, niin se on luultavasti joka tapauksessa huonolaatuinen? Sinänsä ihan järkeenkäypää... Meinaatko testata tässä kierrossa? :)

Triana, oispa noi tuikkimiset kiinnittymisestä johtuvia..! :)

ON: Kp10, folliultrassa käyty, ei ollu annoskoko 50 vielä riittävä, nyt nostettiin 75:een ja maanantaina uus ultra. Olin ihan varautunut tähän. :) Nyt makso lääkkeet vähän enemmän kuin viimeksi, tulispa se Kela-katto pian vastaan. Kai sen jostakin näkis, nää on niin vieraita juttuja nää lääkehommat, kun melkein pelkillä e-pillereillä on pärjänny tähän asti. Ja minkä hiton takia oon niitäkin syöny?! :D
 
Tuun nyt tänne kertomaan, että voi olla mahdollista että joudun tänne puolelle palaamaan. Mulla oli tosiaan sitä vuotoo, ja tänään sain tietää että vuodon jälkeenkin voi testi näyttää positiivista vaikka olis menny kesken.

Mulla on kokoajan ollu iso epäilys siitä, että onko tää nyt kuitenkaan totta, ja nyt sit huomasin että kohdunsuu on taas pehmee, laskeutunu takas alemmas ja vähän auki, niinkuin 'normaalitilassa'. Testiä teen huomenna, ja verikoekontrolliin koitan päästä perjantaina, mutta näyttää nyt siltä että kesken meni ennen kun ehti kunnolla alkaakaan.

Mutta jotain positiivista: tässä tapauksessa jos näin on käyny, ainakin tiedetään että raskaaks voin tulla, jopa luomuna.

Päivittelen tilannetta kun saan varmuutta asiaan. En tarvii sympatiaa, niinku sanoin niin positiivista tästä saa irti kans! :) Käyn luultavasti yksityisellä sit tutkituttaa limakalvot ja ton oikeen muniksen, vasen toimii vissiin todella hyvin - aina sillon ku sieltä jaksaa ovuloida, niin jos sais oviksen jotenki sinne puolelle keskitettyä niin eiköhän sieltä lapsi vielä saada aikaseks! :)
 
Elisenda, hmm kyllähän se järkevältä kuulostais, mutta ite oon lukenu aika paljon pcos: stä eikä mulle ainakaan oo osunut silmään että heikentäisi laatua, pitääkin kysyä maanantaina ultassa :)

Frozen, millaselta siellä ultrassa näytti sitten? Oliko mitään tapahtunu? Kuinka paljon lääkeainetta on nyt tässä uudessa kynässä siis?
Ja jos joku osaa neuvoa mistä tota lääkekattoa voi tarkistaa, niin kertokaa ihmeessä? Mulla se varmaan on tullut jo vastaan.

Deb, positiivistä tietää että teillä luomuna raskautuminen ainakin onnistuu! Toivotaan että nyt sun tuntemukset on väärässä ja kyytiläinen olisi vielä mukana! Hyvä että olet hyvillä mielin suhtautunut asiaan, ja tsemppiä nyt kuitenkin :)

ON: kp8 tänään, eilen piikin laitto onnistu jo kun vanhalta tekijältä :) lääkäri sano että lääke pitäis pistää aina samaan aikaan illasta, kuinka tarkkaan luulette että se pitäis olla? :D esim aina klo 20.30 vai noin suunnilleen vaikka 20-21
 
Frozen, kela seuraa sun lääkelaskuja. Kun maksukatto tulee täyteen, saat kirjeen kotiin. Maksukaton ylittyminen näkyy apteekissa nopeammin kuin kirje ehtii omasta postiluukusta tipahtaa. Säästä apteekkikuitit, sillä kelasta voi sitten viimeisestä ostoksesta saada jotain takautuvasti takaisin. Maksukatto on 605 e, ja sitä kerryttää kaikki kelakorvattavat lääkkeet. Eli esim. Ovitrelle ei siihen sisälly. Tsemppiä pistelyyn!
 
Deb, Voih toivottavasti sieltä vielä kuitenkin viiva vahvistuisi. Positiivistahan on, että luomuraskauskin on mahdollista. Sinun tapauksessasi kuitenkin jo pieni lääkeapu voi tuoda lapsen syliin asti. Suosittelen kysymään lääkäriltäsi keltarauhashormonivalmisteita loppukierron tueksi :)

Frozen/Elisenda, mä en jotenkin halua uskoa, että ois ihan yks yhteen tuo monirakkulaisuus ja huono follikkeli. Mä uskon, että se on ihan yhtä sattumaa, minkälainen folli sieltä sattuu millonkin kasvamaan. Pääasiassa kai monirakkulaisilla vaan sen johtofollikkelin aikaan saaminen on se haaste kysymys. Mutta en tosiaan yhtään tiedä :D Kai yritän vaan pitää jotain toivoa yllä, että joskus näillä pco/mfo-tyyppisillä munasarjoillani vielä saan elävän lapsen syliin asti. Ai niin ja kun oli painosta puhe, niin täälläkään ei siis paino vaikuta monirakkulaisuuteen, sillä itse olen bmi alle 20 ja rakkuloita löytyy ja paljon.

ON. Tänne saapui viimein kp 1. Luteaalivaihe jäi taas vain 12 päivään, mutta enpä mitään kovin laadukasta munista odottanutkaan näin keskenmenokierrosta. Nyt pääsee taas nauttimaan normaalikierrosta, tosin luomuna mennään nyt siihen elokuuhun asti, että saa nähdä mitä kaikkea tää mun kroppani vielä keksii :D
 
Alina16, joo se on totta että monirakkulaisilla sen yhden follin kasvamaan saaminen on tosi vaikeaa. Tässä sitä nyt pistoksilla kasvatetaan kun iteltä toi pcos tosiaan löytyy :) ja onnea uuteen kiertoon :)
 
Triana, kiva ettei ole ollut pahemmin kipuja :happy: toivottavasti ei juoksu nyt ala aiheuttamaan mitään oireita! Lauantaita odotellessa, toivottavasti täti pysyy pois :)

Frozen
, jossain joo törmäsin siihen että useat rakkulat huonontaa johtofollin laatua, mutta en nyt muista missä yhteydessä se oli, että tarkottiko se kuitenkin että jos rakkuloita on liikaa niin johtofollia ei tule.. Tavallaan ymmärsin että se huono johtofolli voi irrottaa epäkypsän munasolun, olla irrottamatta sitä lainkaan tms. Mutta käsittääkseni OI-hoidot tekee just sen että hyvä johtofolli saadaan aikaiseksi, tietystihän se munasolu on ihan tuurissaan silloinkin millainen se on.. Täytyy miettiä testailua, varmaan voisin ens viikolla joku päivä testata :) loppuviikosta ainakin jos tätiä ei näy! Toivottavasti annoksen nosto sulla auttais, ja alkais folli kasvamaan :happy:

Deb, toivottavasti vuoto olis ollut harmitonta, ja pikkuinen olis edelleen tiukasti mukana :happy:

tttii, tuu ihmeessä kertomaan sit mitä gyne oli mieltä tosta pco:n vaikutuksesta johtofolliin! Kiva että piikittely on alkanut sujumaan :)

Alina, voi olla hyvinkin juuri noin tuo folli&pco-juttu kun sanoit, ei olis ensimmäinen kerta jos ymmärsin ton jutun itse väärin :grin ja mielummin oliskin noin että kun johtofolli kasvaa, niin siihen ei enää pco vaikuttais! Eihän tuo 12päivän luteaalikaan liian lyhyt ole, mutta eiköhän sun kroppa palaudu normaaliksi tässä kierrossa :)
 
Frozen toivotaan että annoskoon nosto ois riittävä :) Mullaki kiinnostaa mitä siellä näky, oliko kuitenki jotain tapahtunu? Minä myös tässä mietin miksi oon syöny e-pillereitä viimeset 10v enempi ja vähempi ku ilmanki ois näköjään pärjänny :hilarious:

Deb sydämestäni toivon että se vuoto ois sellasta harmitonta mitä monilla on alkuraskaudessa! :Heartred

Nyt jo kp24/24-26, dpo10 ja normaalit tätiä edeltävät oireet loistaa poissaolollaan :woot: Jotain hormonifinniä tuli leukaan alkuviikosta, mutta rinnat ei oo kipeytyny/aristanu ollenkaa oviksen jälkeen missään vaiheessa. Oiskohan tulossa vähän pidempi kierto, edellinenhän oli vaan 24 päivää ja luteaali 12, ei mulla vissiin sen pidempää oo koskaan ollukkaan.
 
Tulin hetki sitten töistä kotiin (menin aamulla ysiin, eli pitkä päivä takana) ja vielä pitäisi tehdä työjuttuja, joten kirjoitan vain nopeasti, että siis eilisessä ultrassa oli molemmilla puolilla yksi n. 7-millinen johtofolli. Ei kuulemma kasva annoskoolla 50 tarpeeksi, siksi nostettiin. Kiitos Eltsille lääkekattoinfosta ja tsempeistä! Tänään piikitetty opehuoneen vessassa toivoen, ettei sinne paukkaa kukaan. :D Ja joo voihan johtofollin laatu tosiaan muutenkin olla huono, on nää kyllä niin jänniä ja arvaamattomia hommia!

Deb, voi ei, jos meni kesken! :( Toivottavasti ei ois kuitenkaan mennyt! Tule kertomaan tilannettasi, kun ehdit ja jaksat. ♡
 
Tein testin sittenkin tänä aamuna jo, negahan se luonnollisesti oli. Menkkoja edeltävä rintojen arkuus ja kipu vieläki poissa.. En tiiä voisko olla, että on huono keltarauhanen ollu tässä kierrossa? Eiköhän se täti tuu viikonlopun aikana ja ens viikolla polille soittoa, että mitkä on kesän suunnitelmat ja lomat sekä niiden jälkeiset suunnitelmat.
 
Takaisin
Top