Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Kiitos mauste <3 apua on todellakin. Tiedätkö niistä kierron muista kokeista? Sen muistan et aukkari tehdään kp8-10 :)
 
Eltsi, ai niin olet noin hoikka ja silti paljon pieniä rakkuloita! Ei siis sinänsä poikkeuksellista, ettei mullakaan 10 %:n painonpudotus oo auttanu... Jep, vaikea varmasti löytää oikeaa annostusta, ettei johtofolleja yhtäkkiä ole kymmentä. Kysyin muuten siitä estradiolista ja se kuulemma ei kuulu tämän klinikan määräämiin kokeisiin. Kiitos, toivottavasti saan sovitettua ultrarallin hyvin muihin menoihin ja selviän kolaroimatta Helsingin keskustassa! Ihanaa odotusta sinne! :)

Tttii, joo, sinänsä hyvä, että on selkeä syy, jota hoitaa. :) Oon vaan alkanu miettiä myös sitä, voiko olla niin, että esim. tän PCOS:n lisäksi olis joku muu ongelma, vaikkapa sukusolujen yhteensopivuusongelma. Kai se periaatteessa mahdollista on, mutta toivotaan, että me nyt selvittäis tällä yhdellä vialla. Tai no mulla itse asiassa pienenä häikkänä myös matalahko FSH-arvo, mutta toivon pistosten auttavan siihen. Toivotaan, että molempien pistelyt menee nyt putkeen eikä tulis ihan hirveän montaa ultrakäyntiä. :)

Villisilmä, hyvä, että ovis löytyi! :)

LaraS, voi sua. ♡ Uskon, että sen polikäynnin jäljiltä on ikävä olo. :( Ja just toi, että on jo tehny tosi paljon painonpudotuksen eteen eikä se oo auttanu hirveästi, syö kyllä varmasti ihmistä. ♡ Tosi paljon tsemppiä sinne ja toivotaan että ne normaalimmat kilppariarvot auttais painoa putoomaan!

Deb, haamulle vahvistumista! :)

Babe, hienoa, että teillä on nyt noin monta pientä siellä odottamassa! :) Uskon, ettei halua olla liian toiveikas, mutta onhan tää jo tosi paljon parempi tulos verrattuna edelliskertaan! Tulehan kertomaan kuulumisia alkuviikosta! ♡

Herukka, myös FSH ja LH otetaan kierron alussa, muistaakseni kp2-3. Mulle aukkarin tehnyt gyne sano, että aukkarin ajankohdalla ei oo muuten mitään väliä, kunhan vaan ovis ei oo ollu vielä. Itse kävin aukkarissa jotain kp20, koska Terolutit ei toiminu kuten piti, mutta koska olin tikuttanu jälleen kerran ovuloimattoman kierron (jonka gyne ultralla vahvisti), se pystyttiin tekemään noin "hassuun" aikaan.

ON: Kp6, kaksi Puregon-pistosta takana. Ihan ei vielä käy rutiinilla toi pistäminen, koska tänään en saanu ruiskun päähän tippaa, joka sinne pitäis ohjeen mukaan ilmestyä, jotta pistoksen voi laittaa. Jouduin "venkslaamaan" sen kynän kanssa ja sieltä purskahti hieman sitä ainetta harakoille. Toivottavasti ei haittaa. Ja jos jollain on vinkkejä siihen, miten sen tipan saa sinne päähän näppärästi, otan mieluusti vastaan. :)
 
Frozen: Kiitos. Soittelen maanantaina sinne ja kyselen mitä ne tekevät mulle :p

// Viestiä muokattu ylläpidon toimesta.
 
Last edited by a moderator:
Pikaisesti omaa napaa, kp19/23-28, dpo5. Eilen illalla (vai oliko se tänään aamulla :wideyed:) oli tosi häijyn tuntusia vihlasuja kohdussa(?). Muuten ei mitään kipuja tai oireita. Flunssa alkaa vihdoin helpottaa ja ehkä ylihuomenna viittii jo lähteä kunnolla ulkoilemaan :rolleyes:

// Viestiä muokattu ylläpidon toimesta.
 
Last edited by a moderator:
Voi vitsit. Jännään sun puolesta mitä tuleman pitää <3

// Viestiä muokattu ylläpidon toimesta.
 
Last edited by a moderator:
Triana, oisko voinu olla kiinnittymistä? Toivotaan!

Frozen, eiköhän se pistäminen ala luonnistimaan sit pian :) toivotaan että tuottaa tulosta!

LaraS, tsemppiä paljon sulle, et varmasti oo ainoo joka on luovuttamista miettiny <3

Elisenda, onko rentouttavaa nyt kun et oo tikutellut ovista? Voisin kuvitella että on, aattelin ite et jos nyt ei oo tärppi käyny niin en tilaa enää ovistestejä :)

ON: Muutama tunti sitten oli sellasia menkkamaisia kramppeja, ja vähän viiltävääkin kipua kohdussa. Vähän ennen sitä tiputteli ruokalusikallisen verran, ja sit muuttu täysin valkoseks ja nestemäiseks valkovuodoks. Tän episodin jälkeen kipeyty rinnat oikein kunnolla, ja tänään on nälättäny ja väsyttäny ja juoksuttanu vessassa niin paljon, että voisin jopa vähän toivoo että toi ois ollu kiinnittymisestä johtuvaa! Luin jostain, että suurimmalla osalla naisista kiinnittyminen tapahtuu vasta dpo10-13, ja mulla oli tänään dpo13! Nyt sit jännätään :p

Dep kp29/31, dpo13. (Huominen on huomenna, vaikka oltais jo sen puolella :hilarious: )
 
Deb kyllähän se mahdollista ois, kun aikasintaan just dpo5 voi kiinnittyä, en vaan jotenki usko :shy: Aiotko tehä millon uutta testiä? Lupaavan kuulosia oireita :)
 
Babe, mahtavaa että noinkin monta alkiota selvisi :happy: toivon sydämestäni että jatkavat kehitystä, ja saisit huomena hakea yhden mukaan :Heartred

Deb, vahvistumista haamuille! Voi kun nyt viimein tarttuisi pikkuinen kunnolla kiinni :happy: hyvän kuuloiset oireet sulla kyllä! Mähän en oo tikuttanut ovista pitkään aikaan, olis kiva välillä tikuttaa mutta oon niin laiska ryhtymään siihen hommaan, ja sit se vaan stressaa kun pitää muistaa joka päivä tikuttaa :rolleyes: yleensä kuitenkin tiedän missä suunnilleen mennään.

Herukka, olipa ikävää etteivät vastanneet ollenkaan perjantaina puhelimeen! Mulle ei oo sanottu mitään tiettyjä päiviä mennä verikokeisiin, paitsi progesteronikokeeseen antoivat päivät milloin pitää mennä. Se hoitojen BMI-raja olis 35, mutta en tiedä mitä virkaa koko rajalla on, kun haluavat kuitenkin että on lähellä normaalipainoa.. Mä en vielä ihan hirveesti ole perehtynyt PCO:n ja PCOS:n, mutta toi PCO on monirakkulaiset munasarjat, ja PCOS on siitä syndrooma-muoto, jossa on muitakin oireita kun ne useat rakkulat. Mulla on ilmeisesti hyvin lievä PCO, kun muuten kierto normaali, mutta rakkuloita vaan enemmän kun normaalitilanteessa. Se monirakkulaisuus todetaan emättimen kautta tehtävällä ultraäänitutkimuksella.

Frozen, tsemppiä pistelyyn, jospa alkaisi alkuvaikeuksien jälkeen sujua :)

Triana, oispa ollut kiinnittymisestä johtuvia ne vihlaisut :happy:

ON: Äh, tuntuu ettei voi ollenkaan nauttia kesästä, kun odotan vaan syksyä, että päästäis alottaan hoidot :sad001 ja en tajua kuinka se lääkäri jaksaa olla niin optimistinen, kun ei oo kerrassaan mitään tapahtunut koko yritysaikana, niin vielä uskoo että raskautuisin luomusti ennen syksyä :shifty: Eniten ärsyttää että se piti sitä mun 18,9 progearvoa hyvänä.. Mut toisaalta taas hyvä että alotetaan vasta syksyllä, koska ainoat allergialääkkeet jotka mulle tehoaa, on kiellettyjä tai ainakin kyseenalaisia käyttää raskausaikana..
 
Dep kp30/31, dpo14:

IMG_20170528_115241~2.jpg


:Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Herukka, unohdin vastata tohon PCO(S)-hommaan, mutta onneksi Elisenda näemmä teki sen jo. Eli PCOS:ään kuuluu monirakkulaisuuden lisäksi esim. ylipainoa ja liikakarvoitusta. Täytyy tutustua, miten täällä saa laitettua yksityisviestejä, kun en oo koskaan sitä ennen tehny. :)

Triana, sopisi kyllä ajankohdan puolesta niin hyvin kiinnittymiseksi sulla!! :)

Deb, hyviä oireita! :) Millon seuraava testi? :)

Elisenda, joo tässä yritysaikana on tuntunu, ettei oikein voi nauttia elämästä täysillä... Vaikka siis toki tehny paljon kaikkia mukavia juttuja, niin silti koko ajan takaraivossa se tunne, että mitä jos tää ei onnistukaan ikinä ja jää loppuelämäksi lapsettomaks. Eri asia, jos joku voisi sanoa ja luvata, että esim. 2 vuoden päästä on oma lapsi, niin sitten vois nauttia tästäkin ajasta eri tavalla. Ja joo, muakin ärsyttäis tollanen hoitohenkilökunnalta tuleva kommentti luomuraskaudesta, kun ei koko yritysaikana oo tapahtunu kerrassaan mitään. Jossain TV-sarjassa oli just tapaus, jossa pariskunta oli yrittäny kauan ja kappas, heti kun ne lopetti yrittämisen, niin sitä oltiinkin raskaana! Mua ärsytti niin suunnattomasti; antaa aivan väärän kuvan tästä hommasta..! Toki joillakin toi toimii, mutta jos vaikkapa kohtu puuttuu tai siittiöitä on 0, niin ei tollasta voi tapahtua!
 
Last edited by a moderator:
Kiitos ihanat tsempeistä! Hirmuista vuoristoratakyytiä tää on kyllä.
Loppuviikon ahdistus ja epätoivo sai eilen kyytiä, kun oikealla kipuili / pisteli pitkin päivää ja epäilen oviksen siellä tapahtuvan. Tai ehkä olikin jo eilen. Mun kierto on nyt aivan sekaisin ja en todella tiiä, mikä kp on menossa. Parin viikon päästä pitäisi alkaa menkat, jos nyt on ovis. Siitä sitten toivottavasti taas kierrot selkenee.

Alkukierron labrat meillä otettiin kp3-5. En tiiä sitten, miten muualla - onko tuokin sairaanhoitopiireittäin tai labroittain vaihtelevaa.

Babe ihanalta kuulostaa tuo tämänhetkinen saalis <3 toivottavasti tulee sitkeä kyyyiläinen matkaan :)

Elisenda joo, tuntuu pitkältä aika sinne syksyyn :/ tosin äkkiä tuo kesäkin menee niin pitää yrittää nauttia lämmöstä ja auringosta :) tsemppiä sinne hurjasti!
Niin ja meilläkin lääkäri sanoi, että se alle BMI35 ei riitä, vaan pitää päästä lähemmäs normaalipainoa.. mutta kai ne jotain apuja voisi antaa jo sen 35 alle mentyä. Esim. clomit.

Frozen Kiva, että pistely on lähtenyt sujumaan. Ittensä tökkiminen neuloilla on aika haastavaa :rolleyes: Onko se sellainen yksikkökynä? Kannattaa pyöräyttää minimiyksikkö siihen ja sitten painaa, ettei menisi lääkettä hukkaan. Jos siitä pitää ilmakupla saada pois, niin auttaisiko naputtaa se ilma neulan tyveen, kynä ylös alaisin? Hankala selittää, kun ei voi näyttää samalla :shy:
 
Last edited by a moderator:
Kiitos teille kaikille ihanista tsemppi viesteistä :) Niiden avulla jaksan uskoa onnistumiseen. Tänään tuntuu kello matelevan ja halusin kovasti jo kuulla mitä meidän vauvan taimille kuuluu. Pelon sekaisin tuntein pitäisi jaksaa odottaa huomiseen aamupäivään että saan kuulla missä mennään. Ja sitten siirron jälkeenhän ne piinapäivät vasta alkaa :)
 
Joo mä muistin noi alkukierron labrakoepäivät väärin, sori! Mutta toivottavasti Herukka saat huomenna jonkun polilta kiinni, niin asia selkenee! :)

Deb, ehkä tuolla joku haamulainen näkyy, kun oikein siristelee... :) Sori, mun viivalasit on ilmeisesti huonontunu, ja mun mies sano, että se ei usko mun raskauteen ennen kuin on yhtä vahvat viivat. Mutta livenä varmasti erottaa paremmin! :) Vahvistumista haamulle!

LaraS, vitsi kun sun kiertokin vielä temppuilee tolleen. Oispa siellä nyt ollut ovis ja uus, normaali kierto alkais 2 viikon päästä! Tai mikä parempaa - olisitkin raskaana! :) Öö kai toi on yksikkökynä, jota käytän... :D Mulle noi termit on ihan vieraita. Oon yrittäny naputtaa ilmaa tyveen, mutta ei oo onnistunu. Yritän löytää tän illan pistoa varten vaikkapa YouTube-videon. Ovitrellen kanssa ei ollut ongelmaa, koska se oli kertakäyttöinen koko kynä, mutta kun tässä Puregon-kynässä vaihdan nyt piikkiä joka kerraksi, niin se vaikeuttaa sen pisaran saamista sinne päähän. Kiitos vinkeistä! :) Ja tsemppiä edelleen, on tää todellakin sellasta tunteiden vuoristorataa.

Babe, ajatuksia ei varmaan hirveän helposti saa nyt muualle. Kaikki peukut pystyssä sen puolesta, että huomenna tulee hyviä uutisia teille!! :)

Kissankulta, mikä tilanne siellä? :) Oltiin suunnilleen kiertokamuja, joten ootko sinäkin uudessa kierrossa? Toivottavasti et! :)
 
Frozen, näkyy joo, selkeesti ja punasena :p nyt odottelen vahvistumista! Ja joo mun mies sano samaa, että uskoo kun on vahvempi viiva, vaikka jotain tossakin näki :hilarious:

Munkaan on vaikee uskoo, 2v4kk yritetty, ja luomuplussaa meinaa pukata!
 
Muistuttelen että niin facebook kuin Whatsapp ryhmätkin on kiellettyjä. Sellaista ei siis saa perustaa tällä fooumilla tai kysellä sellaisen perään tai muutakaan sellaista. Poistin tai muokkasin useita viestejä tämän takia. Tämä sääntö on tullut Norjasta ylemmältä taholta ja on tehty siksi, ettei käyttäjät karkaisi täältä muualle puhumaan ja foorumi kuolisi sen takia. Lisätietoa täällä.
 
Kiitos ylläpidolle tiedosta, onhan toi sinänsä totta, että jos perustettais ryhmiä muille kanaville, tämä foorumi ehkä kuolisi. Jatketaan siis täällä. :)

Se mun hoidoista huolimatta lapsettomaks jäävä työkaveri muuten suositteli Simpukka ry:n toimintaa. :) Mä en ehkä vielä kuitenkaan sinne menisi mukaan, koska mun mielikuva on se, että sinne mennään/osallistutaan, jos on satavarma, ettei lasta voi saada. Voi toki olla, että oon väärässä ton suhteen, oon vaan lähinnä silmäilly heidän mainoksiaan lapsettomuusklinikan seinällä eli nää on vaan mun omia (hölmöjä?) olettamuksia. :)
 
Toivottavasti Elisenda keksit kesälle jotain mukavaa tekemistä ja pystyisit unohtamaan tuon syksyn odotuksen.

LaraS, tiedän täsmälleen millaista vuoristorataa tämä odotuksen odotus on henkisellä puolella. Ennätin käydä kaikenlaiset tunteet ja mielialat läpi ennenkuin meidän yritys alkoi.

Omaa: Eilen kävin antamassa näytteet ja nyt voikin jäädä odottamaan lähestyvää naikkarilla käyntiä. Toivottavasti pian myös omat allergia oireet helpottaa, että pääsee taas harrastamaan liikuntaa. Tällä hetkellä kävelyä kummempaa ei voi tehdä.
 
Takaisin
Top