Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda, Frozen: ehkei joo dpo 10 tai 11 vielä näy. Mulla ei oo koskaan menkka oireita eikä varsinkaan näitä tissituntemuksia. Oon ihan pihalla. Millä dpo:lla on ihmiset yleensä plussannu?
Tein testin päiväpissasta tänään, mutta negaa se kyllä näytti. Lämpö 37.2. Kurkku kipeä ja päätä särkee. Muuten olo ihan mainio.

Nyt kp 28/28-32
 
Moikka! Oon tässä jo aika kauan lueskellut teidän tarinoita ja päätin vihdoin kirjotella itsekkin. (Vaikken kauheen usein. ehdi kirjottamaan luen kaiken koko ajan) Anteeks huonon muistini, että en yhdistä välttämättä vielä nimiä ja tarinoita toisiinsa, tai osaa kaikkia lyhenteitä :D teistä on kuitenki ollu iso apu kaikkeen mitä itse kokee.

Meillä siis yritystä takana n. 3 vuotta,(kihloissa sen 3v.) mutta mulla välissä 2 selkäleikkausta. Omistan myös tän niin mukavan PCOS:n, enkä varmaan koko elämäni aikana ole ovuloinut ja leikkausten jälkiseurauksena BMI:kin on noin 27.5 joka ei ilmeisesti haittaa, kun ennen leikkausta ollut aina n. 24.5 ja tulee laskemaan.
Lääkärin kanssa sovittiin viime vuonna että toivun leikkauksesta ensin ja nyt vihdoin antoi vihreää valoa näille hormooni piikeille. Yhden kierron ehdin siis syömään letroja josta suoraan nyt tähän vaiheeseen. Eilen kävin jääkaappiin ostamassa Gonal-f kynän ja ovitrellen, pikkasen pelottaa se piikityksen alottaminen mut kyllä kai se siitä. Muistaakseni frozenilla tais olla sama prosessi menossa? Mulla kp1 tänään ja ihan mahtavaa kuulla sulta miten se siellä alkaa? Itsellä ainakin annos alkaa 50 IU ja ekat 6 päivää ja sitten kp10 uä.

Herukka sullakko se selkä vaivasi? Mä olen niin pahoillani, kokemuksesta se on jotain niin kamalaa. Itellä paino 2 pullistumaa hermoihin ennen leikkausta. Toisen leikkauksen jälkeen kaikki kivut oikeestaan kadonnut, ja heti alkoi kuukautisetkin itestään ekaa kertaa varmaan 4 vuoteen (: joten tsemppiä siihen
 
Herukka, ilmeisesti vaihtelee tosi paljon; jollain selkeä plussa jo dpo10, toisilla vasta dpo18! Testaile ihmeessä lähipäivinä uudelleen, kun on tollasia ennennäkemättömiä oireita. :)

Tttii, tervetuloa! :) Ihan liian pitkä yritys teillä jo takana... Harmi, että olet joutunut kärsimään myös selkäkivuista, mutta hyvä, että leikkaus autto! Toivottavasti piikittely tuo toivotun tuloksen! Ja siis joo, aika samoissa mennään, mulla kp4 tänään ja jos kaikki OK huomenna niin sit alotan piikittelyn. Meetkö sä käymään 0-ultrassa tsekkaamassa, ettei oo kystia? Ja missä ootte hoidoissa? :)
 
Frozen, joo, olishan se kiva kun kroppa toimis normaalisti :rolleyes:

Herukka, toivotaan että vielä plussaksi muuttuis :happy:

tttii, tervetuloa mukaan :) kiva että viimein pääsette jatkamaan vauvayriystä, toivotaan että nyt tärppää! tsemppiä pistelyyn, eiköhän se hyvin onnistu kun vaan alkuun sen opettelee :) paljonkon sulla maksoi tuo gonal-f?
 
Frozen, mä en oo ihan satavarma tosta 0-ultrasta, ei siitä ainakaan mun mielestä sanottu mitään, just ennen primolutia kävin yhessä ultrassa. Harmi kun tänään pyhänä alkoi kierto, huomenna pääsen vasta soittelee polille josta ne antaa tarkemmat neuvot mulle. Ja naistenklinikalla käydään julkisella kun vantaalaisia ollaan. Jotkut on valittanut julkisen puolen hitaudesta mutta meillä ainakin ollut tosi ripeää toimintaa ja todella mukavat lääkärit. Tosin mulla hidastanut menoa just ne leikkaukset.

Elisenda, Ostin suoraan 2x 450IU gonal-f kynää ja ne teki jotain 385e ja sitten se ovitrelle oli 50e, ostin valmiiksi 2 pakettia lugesteroniakin mut en muista niiden hintaa, ei ollu kalliita kyllä.. kauheestihan menee näihi rahaa, mutta on sen arvostakin :)

Ps. Miten te ton nimen tolleen paksuks saatte? :D
 
tttii, tervetuloa! Toivotaan että hoidot auttais ja visiitti jäis tällä puolella lyhyeks :)

Ei tainnut olla meidän vuoro tässä(kään) kierrossa, puhdas nega testattu tänäaamuna sekä aamun ekasta, että tokasta pissasta pc:llä. Tätiä rupeen odottelemaan, ja sit taukoilen hetken yrittämisestä ja varmaan tästä foorumistakin, kunnes päästään hoidot alottamaan. Plussapuoli tietenkin että saa nauttia terassikeleistä, vaikkakin se oma lapsi ois paljon ihanampi asia.

Dep kp27/31, dpo11

IMG_20170525_111823~2.jpg
 
Huomenna punktio! Viime kerralla menin sinne tosi positiivisin ja toiveikkain mielin. Tällä kertaa lähinnä pelottaa, jos ei taaskaan onnistu, niin miten ihmeessä siitä romahduksesta jälleen selviää. Viime kerralla ei päästy edes siirtoon saakka. Sillon tehtiin ivf nyt icsi, että siinä mielessä jaksan hieman toivoa että päästäisiin edes askel pidemmälle. Nyt jännätään myös päästäänkö mahdollisesti tuoresiirtoon vai pitääkö odottaa pakastesiirtoa. Sen kertoo progesteroni arvo, jonka saamme varmaan huomenna tietää. Osaako joku sanoa onko onnistumis prosentti suurempi tuoresiirrossa kuin pakastesiirtossa?
 
Huomenna punktio! Viime kerralla menin sinne tosi positiivisin ja toiveikkain mielin. Tällä kertaa lähinnä pelottaa, jos ei taaskaan onnistu, niin miten ihmeessä siitä romahduksesta jälleen selviää. Viime kerralla ei päästy edes siirtoon saakka. Sillon tehtiin ivf nyt icsi, että siinä mielessä jaksan hieman toivoa että päästäisiin edes askel pidemmälle. Nyt jännätään myös päästäänkö mahdollisesti tuoresiirtoon vai pitääkö odottaa pakastesiirtoa. Sen kertoo progesteroni arvo, jonka saamme varmaan huomenna tietää. Osaako joku sanoa onko onnistumis prosentti suurempi tuoresiirrossa kuin pakastesiirtossa?

No nyt oli progesteroni arvo tullut. Se oli 2,73. Mut nyt unohdin et miten se menikään, kun lääkäri puhui arvosta 4. Mut en millään muista et pitikö sen olla alle vai yli 4 jotta tuoresiirto voidaan tehdä. Tietääkö joku?
 
Tttii, nimen saa paksuksi, kun painaa tuota kirjotuskentän yläpuolella vasemmalla olevaa B-kirjainta. :) Söitkö siis vain yhden kerran Letroja ja sitten pääsit/pääset jo pistelemään? Aika hyvin julkisella puolella! Meillä klinikan lääkäri oli sitä mieltä, että Letroja vois vielä jatkaa (2 kiertoa niitä takana), mutta itse en usko mun ovuloineen kunnolla niiden kaa, koska kaikki limat ja nippailut puuttui. Omasta pyynnöstäni päästään siirtymään pistoshoitoihin, jos siis vaan huomenna kaikki OK. Kiva, että oot muutenkin ollu tyytyväinen julkiseen. :) Meilläkin Naistenklinikka ois se julkinen vaihtoehto, vaikka asutaankin aika kaukana Helsingistä. Nyt ollaan Helsingin Fertinovalla hoidoissa, jotta pystyy vaikuttaa kellonaikoihin paremmin. Ja munkaan ei ilmeisesti olisi pakko mennä 0-ultraan, mutta kun sattuu olemaan vapaapäivä huomenna, käyn hakemassa ohjeita ja saan kuulemma sen kynän samalla. Toivon, että ultraa myös, koska mulla on kystataipumusta.

Deb, pahoittelut negasta. ♡ Toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin.

Babe, olenkin miettinyt, mitä sinulle kuuluu. Harmi, että eka IVF-kerta meni noin. :( Eikö siis punktiosta saatu munasoluja kerättyä? En valitettavasti tiedä tuosta progearvosta. En tiedä valitettavasti myöskään tuore- ja pakastesiirron onnistumisprosenteista. Toivottavasti pääsette tuoresiirtoon, niin ei ainakaan tule odottelua! Tsemppiä punktioon! ♡
 
Tttii, nimen saa paksuksi, kun painaa tuota kirjotuskentän yläpuolella vasemmalla olevaa B-kirjainta. :) Söitkö siis vain yhden kerran Letroja ja sitten pääsit/pääset jo pistelemään? Aika hyvin julkisella puolella! Meillä klinikan lääkäri oli sitä mieltä, että Letroja vois vielä jatkaa (2 kiertoa niitä takana), mutta itse en usko mun ovuloineen kunnolla niiden kaa, koska kaikki limat ja nippailut puuttui. Omasta pyynnöstäni päästään siirtymään pistoshoitoihin, jos siis vaan huomenna kaikki OK. Kiva, että oot muutenkin ollu tyytyväinen julkiseen. :) Meilläkin Naistenklinikka ois se julkinen vaihtoehto, vaikka asutaankin aika kaukana Helsingistä. Nyt ollaan Helsingin Fertinovalla hoidoissa, jotta pystyy vaikuttaa kellonaikoihin paremmin. Ja munkaan ei ilmeisesti olisi pakko mennä 0-ultraan, mutta kun sattuu olemaan vapaapäivä huomenna, käyn hakemassa ohjeita ja saan kuulemma sen kynän samalla. Toivon, että ultraa myös, koska mulla on kystataipumusta.

Deb, pahoittelut negasta. ♡ Toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin.

Babe, olenkin miettinyt, mitä sinulle kuuluu. Harmi, että eka IVF-kerta meni noin. :( Eikö siis punktiosta saatu munasoluja kerättyä? En valitettavasti tiedä tuosta progearvosta. En tiedä valitettavasti myöskään tuore- ja pakastesiirron onnistumisprosenteista. Toivottavasti pääsette tuoresiirtoon, niin ei ainakaan tule odottelua! Tsemppiä punktioon! ♡

Kiitos! Ensimmäisessä IVF:ssä munasoluja kyllä saatiin ja ne olivat ihan hyvänlaatuisia mutta yksikään niistä ei vain hedelmöittynyt :( Se tieto veti kyllä mielen niin mustaksi etten tiedä kestänkö sitä enää ikinä uudestaan. Nyt kokeillaan ICSI:llä.
 
Deb: Eiiii. Hemmetti :( Hoidot kun alkaa niin pääsee "pikkasen" ees relaamaan <3

Tttii: Joo. Mä oon kärsinyt näistä selkä ongelmista nyt varmaan viimiset 20v, mutta nyt nää pullistumat tulleet kuvioihin. Menkat on tosissaan olleet ihan olemattomat tammikuusta lähtien. Ihan minimaalista siirappia tullut housuun. Verestä ei mitään tietoa. Lääkäri ihmetteli, että miten se on mahdollista etten vuoda, koska limakalvo on 11mm paksu kuitenkin ja pitäisi vuotaa normaalisti. Ärsyttävää :(

Frozen: Pitää joo testailla. Tänää aamulla tein testin ja jos nyt oikein tuijottamalla tuijotti niin olisi ehkä just ja just voinu nähdä jotain väriä, mutta en usko että oli. Samat oireet jatkuu ja lämmöt siellä 37 tienoilla.

ON: Äsken puuhailtiin miehen kanssa niin se sanoi, että mun tisseistä tuli jotain suolaista. TÄH!?! :D
 
Omaa napaa taas: Sain sovittua labra ajan itelleni ja varmistin vielä, että kaikki saadaan nyt tuon yhen kerran aikana otettua. Oli muuten aika työ löytää sopiva aika (olen muuttanut sitä aikaa varmaan kymmenen kertaa). Tilannetta on mutkistanu muuttunut työnkuva, mutta samalla viimein ennätän käydä labrassa. Enään alle pari viikkoa ensikäyntiin :D
 
Babe, en voi kuvitellakaan, miltä toi on tuntunut. ♡ Muistanko oikein, että teillä syynä on selkeä vika spermassa? ICSI varmasti nostaa mahdollisuuksia roimasti. :)

Herukka, raskausoireita voi ilmeisesti olla monenlaisia. ;) Sun seuraavaa testiä odotellessa. :)

Mauste, hyvä, että sait ajan sovittua ja että kaikki tarvittava saadaan kerralla. :) Tää aikataulujen venkslaaminen on kyllä niin syvältä!! Nostan sen tässä lapsettomuusasiassa stressilistan kärkeen.

ON: Juttelin yhden työkaverin kanssa tästä asiasta. Tiesin, että hänellä on miehensä kanssa lapsettomuustaustaa, koska on avoimesti puhunut adoption vaikeudesta. Yllätyksenä tuli se, että he ovat yrittäneet vuosikausia ja siihen on mahtunut aika monta epäonnistunutta IVF:ää ja ICSI:äkin. Nyt on ollu hoidot jo monta vuotta jäissä. Mua niin harmittaa heidän puolestaan. Sai kyllä tosi hyvää vertaistukea! Ja lohdutuksena hän sanoi, että heidän kaveripiirissään aika moni on kärsinyt lapsettomuudesta, mutta kaikki (paitsi he itse) ovat oman biologisen lapsen tai useammankin lopulta hoitojen avulla saaneet. Ihanaa, että hän pystyi mua niin kovasti lohduttamaan, vaikka oma tilanne on tollanen ja tosiaan jokainen heidän lähi-/kaveripiirin pariskunta on niin halutessaan lapsen viimeistään avustetusti saanut. Mä en ymmärrä, miten pystyy olemaan katkeroitumatta... Hän sanoi, että se ei enää vuosien jälkeen tunnu niin akuutilta kriisiltä.
 
Deb, pahoittelut negasta :(

Babe, peukkuja sinne isosti!

Frozen, niin mä tällä puhelimen appsilla kirjottelen niin en taida osata tällä :D ja joo söin vaan yhden kierron letroja ja lääkäri sano että ei niistä oo mulle minkäänlaista apua selvästikkään, siksi suoraan tähän piikitykseen. Toivotaan että nämä nyt toimis edes. Joo kyllä se riippuu varmaan enemmän lääkäristä eikä itse klinikasta että millaista hoitoa suunnitellaan. Hyvä että tekin eteenpäin pääsette tässä :) ja peukkuja!

Herukka, mulla ainakin kroppa "pysäytti" kuukautiset lopullisesti kun pahimmat kivut/kipulääkkeet tuli kuvioihin.(sitäkin ennen perus pcos kuukautiset) ja tosiaan alkoivat itsestään viikko leikkauksen ja kipulääke lopetuksen jälkeen :)

Mauste, jännittääkös jo? Onko siis ihan hormonipolille jo toi ensikäynti?

ON: tänään soitin uä ajan ja ohjeeksi että 29.5. Eka gonal piikki ja 4.6. Seitsemäs piikki, ma 5.6. Aamulla aikasin labran kautta UÄ jossa katsotaan edistyminen. Alkaa jänskättää jo että auttaako vielä ekat 7 piikkiä..
 
Kiitos! Joo meillä lapsettomuuden syy on tosiaan erittäin huonosti liikkuvat siittiöt. Nyt on punktio ohi ja 13 munasolua saatiin mikä on paljon enemmän kuin viimeksi. Tällä kertaa niille kaikille tehdään icsi. Nyt vaan lepoa ja nestettä ja huomenna aamulla odotetaan puhelua klinikalta.
 
ON: Katsotaan mitä tässä kierrossa vielä tapahtuu. Kp 30/28-32 menossa. Samat oireet edelleen, mutta testi negatiivinen. Aamupissa niin tummaa että veikkaisin että hanat aukeaa pian. Vatsa on kipeä ainakin, menkkamaisella tavalla. Kummallinen kierto. Koskaan ei ole tälläistä ollut :)

Tttii: mulla voisi olla sama juttu. Tammikuusta lähtien oon joutunut syödä noita kovempia särkylääkkeitä kivun takia :( Hemmetti.
 
Muokattu viimeksi:
Ei tuu kesää. Tai siis ovista. Jo kp 15 eikä vieläkään rehellistä o-plussaa eikä lämmönnousua. Lämmöt huitelee miten sattuu ja alkaa jo kohtapuoliin ärsyttää :mad: Chartti liitteenä. En tiedä yhtään, mitä mun kropassa tapahtuu :shifty:
 

Liitteet

Takaisin
Top