Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
tttii, meilläkin eteni tosi ripeesti tutkimukset naistenklinikalla. Paitsi nyt kun pistivät meidät laihdutuskuurille :rolleyes: syksyllä seuraava käynti vasta. Onhan noi lääkkeet kyllä hinnakkaita, mutta onneks on se vuosittainen maksukatto sentään olemassa! Toivottavasti ekat piikit jo tois riittävästi vastetta :)

Deb, pahoittelut negasta :sad001 joko täti tuli kylään?

Babe, onnea hyvästä munasolusaaliista :happy: Toivottavasti siittiöistä löytyisi nyt tarpeeksi hyvälaatuisia! Toivottavasti onnistuisi tuoresiirto ja alkio tarttuisi tiukasti kiinni!:happy:

mauste, kiva että sait sopivan verikoeajan, ja tosi hyvä että voivat kerralla ottaa kaikki mitä tarvii! Pian se pari viikkoa vierähtää :)

Frozen, kiva että löysit vertaistukea! On kyllä hurja tilanne heillä, ja varmasti vaikea taival ollut epäonnistuneiden hoitojen kanssa. Tiedätkö mistä heillä lapsettomuus johtuu? Toivottavasti saavat adoption kautta lapsen, se on kyllä myös rankka polku.. Sun polikuulumisia odottelen :happy:

Herukka, kumpa oliskin raskausoireita nuo sun oireet :happy:

Villisilmä, höh :shifty: aiheuttaakohan ne royal geleet sulle oviksen venymistä, vieläkö syöt niitä? Mikä kp sulla siis aiemmin on ollut ovis?

ON: En edelleenkään tiedä minä päivänä ovis oli, mutta saattoi olla eilen, kun tänään ei ole limoja enää näkynyt. Eilen talleteltiin, enempiki ois voinu mut empähän pakottanu! :grin
 
Babe proge pitää olla alle 4 että tuoresiirto voidaan tehdä, ehkä saitkin jo vastauksen. Tsemppiä icsi-kiertoon!
 
Babe, hienoa, että tuli noin iso munasaalis! :) Peukut pystyssä, että huomenna tulee hyviä uutisia. Tulehan kertomaan sitten. :)

Tttii, mitä lääkettä sulle määrättiinkään nyt? Oot varmasti kertonut, mutten muista. Mun ekat pistoslääkkeet (Puregon) makso vain reilun 70 e, ihmettelin farmaseutillekin sitä!

Villisilmä, ootko aina ennen löytäny oviksen hyvin? Sori, oot varmasti kertonu, mutten muista.

Elisenda, sillä mun työkaverilla ja hänen miehellään on pientä häikkää kummassakin, naisella ainakin monirakkulaisuutta, muttei kuulemma riittävästi diagnoosiin asti. (Tosin ylipainoa on aika reippaasti, sen hän tiedostaa itsekin.) Lopullinen syy on selittämätön lapsettomuus. Jep, rankan polun ovat kulkeneet ja matka jatkuu... Hyvä, että olette kuitenkin saaneet talleteltua noinkin hyvänä päivänä! :)

ON: Kp5, klinikalla käyty 0-ultrassa, jossa ei näkynyt kystia (paitsi yksi munatorvikysta, joka on ollut kauan ja joka ei kuulemma haittaa). :) Mut ultras mulle uusi lääkäri, joka sanoi pieniä rakkuloita mulla olevan todella paljon, ainakin 60! En tiedä, mitä muilla PCOS-potilailla on, mutta kuulosti aika paljolta, vaikken ole edes kovin lihava nyt (BMI 27). No joka tapauksessa pääsin alottamaan pistelyt äsken. :) Puregonia nyt annoskoolla 50 seuraavien päivien ajan ja ultra keskiviikkona. Aloin itkeä niin paljon näiden aikataulusumplimisten kanssa, että kun odotin vuoroa käytävällä, parikin eri henkilökunnan tyyppiä tuli kysymään ja lohduttamaan. Oli hieman noloa, mutta tuntuivat ymmärtävän, kun sanoin, etten voi olla esim. kevätjuhlaharjoituksista tai luokkaretkeltä pois/mennä myöhässä. Ja esimiehelle kertominen ei ole vaihtoehto, koska se taas vaikuttaa luultavasti mun jatkoon, tuntimääriin ym. No sain nyt onneks tollasen ajan, joka pitäis jotenkin saada sumplittua (ja esimiehelle sanon vain, että pitää lähteä kokouksesta aiemmin pois lääkärikäynnin takia). :)
 
Herukka, äkkiä kun tulis täti kylään niin pääsisit piinaamaan jo seuraavaa kiertoa :) ja joo jos ihan järjellä ajattelee niin näitä kyseisiä kovia lääkkeitä kun joutuu syömään niin pakkohan sen on kroppa pistää sekasin. Toivotaan että saisit jotain muuta apua kuten fysioterapiaa tai ihan leikkausta niin että loppuis noiden lääkkeiden kans lotraaminen :(

Elisenda, mullekkin ne tossa huomautti painosta mutta ymmärs hyvin kun ton selän ja leikkauksen kans ei aiemmin voinu oikeen liikkua ollenkaan. Nyt on onneks pari kiloa jo tippunutkin, tsemppiä pudotukseen teille, kyllä se onnistuu kun on näinki tärkeestä asiasta kyse :) niin ja mullahan taitaa tullakkin täyteen jo se lääkekatto, pitääkin tarkistaa..

Villisilmä, mä kans joskus aiemmin söin niitä royal geleitä hetken aikaa; ei mulle niin sopinut. Nyt syön ihan noita apteekin raskaus vitamiineja missä on foolihapot sun muut mukana, paljon parempi mun kropalle ja lääkäritkin suosittelee.

Frozen, joo mulle määrättiin gonal-f ja irrotukseen perus ovitrelle. Sen gonalin ei kyllä pitäis ihan älyttömästi olla kalliimpi, mutta sehän riippuu siitä minkä kokonen kynä ja mikä annostus että paljonko maksaa. Mulla siis 450IU kynä makso n.200e ja siitä riittää 9 päivän annos mulle.
Meillä muutes aika sama meininki muutenkin, melkein sama BMI ja pcos rakkuloita täälläkin aina super suuri määrä. Tsemppiä sinne isosti, kyllä se kaikki siitä järjestyy :)

Tosta selkeästä pcos:stä lääkäri muuten sanokin mulle että on ihan hyvä kun on selkeä syy mitä hoitaa, hankalampaa on sellaisille joilla on selittämätön "vaiva". :/
 
Elisenda, Frozen ja ttiii: syön niitä royal geleitä edelleen joo. Kysyin luontaistuotekaupan myyjältä että no mites kun mulla se pisti ekan kierron ihan sekaisin, ovis tuli päivää aiemmin ja menkat alkoi monta päivää etuajassa. Sanoi että jatkaa vielä kokeilua, että sen pitäisi kuitenkin tasapainottaa kiertoa eikä epäsäännöllistää sitä. No sitä se näyttää ainakin nyt vielä kuitenkin tekevän o_O Normaalisti ovisplussa tullut aina kp 12-13 ja mitä oon lämpöjä seuraillut niin ovis tullut plussasta seuraavana päivänä. Ainoastaan yhdessä kierrossa ovis tuli kai kp 16, en tiedä mikä se oli ja mietin että oisko tämäkin sellainen kierto. Ainakin eilen ja tänään ovistesti on ollu tummempi, melkein yhtä tumma kuin kontrolli..

..Paitsi että äsken tein vielä clearbluen ovistestin ja se täräytti näyttöön heti pysyvän hymynaaman, eli ovisplussa tänään! Huh että tämä helpotti heti oloa, ettei toivottavasti ollutkaan ovuloimaton kierto :shy: Mietin sen mahdollisuutta, että nää geleet jotenkin vaikuttais toiseen munikseen, jos se aiemmin ei ois toiminutkaan, se selittäis nämä "kaks eri ovispäivää" :bored:
 
Tttii: Mulla taisi tänään tulla kp1. Ainakin vuotaa verta ja KERRANKIN kunnolla jeeeee! Voiks olla innoissaan tätistä? :D Oli niin omituinen kierto, että meni vähän ihmetellessä.

Elisenda: Eipä olleet vissiin, kun nyt alkoi vuotamaan verta. Nou panik! Nyt pääsee siihen ensimmäiseen hoito kiertoon :) Mitä siis miksi laihutuskuurille? ja miksi käynti vasta syksyllä?

ON: Olo on edelleen todella omituinen. Päätä särkee ihan vietävästi. Vatsa krampit on juuri sellaisia, joita tuli silloin, kun mulla oli vielä normaalit menkat. Hirveä yskä ja lämpöä 37 :( Jännittää vähän että mitäköhän lääkityksiä minulle määrätään :)
 
Elisenda meillä siis sama "hoito" kesän yli. Ihmeellistä, vaikka eihän sulla / teillä oo edes paha BMI (muistanko oikein?) :wideyed:
Olisin toivonut teille jo kunnon apuja; tuokin ajoittainen monirakkulaisuus voi olla pco - ilman sitä syndroomaa, kuten mulla. Tsemppiä haasteeseen!

Mulla on aika luovutusolo monestakin syystä.. Luulen ettei meillä tämä lisääntymispuoli oo ensisijaisena millään tasolla. Ensikäynnin tuomion jälkeen iski itsesuojeluvaisto päälle "meille ei tule (vielä ainakaan) omaa pientä", ja en oo jaksanut edes yrittää, elämäntaparemontin suhteen. Kun ei aiemmallakaan tsempillä ole mitään saanut aikaan... Mun alavireisyyskin on nostanut duunin aloittamisen myötä päätään, niin en tiiä pystyisinkö raskautumisen aikana edes lääkitystä lopettamaan... Siinä on kuitenkin loppuraskaudessa isot riskit muksun osalta ja en haluu vaarantaa pientä millään lailla, mihin itse vaan voin vaikuttaa.
Ehkä tää tästä, ajan kanssa. Nyt menee näin, ehkä ens viikolla toisin..

Hirmuisesti tsemppiä kaikille hoidoissa ja luomuolosuhteissa oleville :Heartpink Luen ahkerasti, vaikken jaksa keskustella. Ootte tärkeitä mulle kaikki :Heartred
 
Babe proge pitää olla alle 4 että tuoresiirto voidaan tehdä, ehkä saitkin jo vastauksen. Tsemppiä icsi-kiertoon!

Kiitos! Juu sain vastauksen ja tuoresiirtoon mennään maanantaina jos huomenna tulee hyviä uutisia :)
 
Frozen, hienoa, että oot päässyt pistelemään! Mulla ei oo lääkäri koskaan sanonut rakkuloiden määrää, mutta todella moni lääkäri on ihmeissään sanonut, et rakkuloita oli toooosi paljon! Ja bmi on 18,5 ettei se paino kaikkea kerro. Useat rakkulat antoikin sen haasteen lääkitykselle, et kuinka saadaan se yksi kasvamaan eikä johtofolleja ole yhtäkkiä kymmentä! Tsemppiä ja voimia ultraralliin!

Tsemppiä kaikille! <3
 
Villisilmä, onnea ovisplussasta, ja tärppejä!

Herukka, saa olla innoissaan kyllä, välillä sitä nii kovasti toivoo että pääsis jo uuteen kiertoon ja yritykseen! :)

LaraS, jaksamista kovasti!
 
Frozen, kiva että pääset aloittaa piikityksen :happy: hyvä että sait kuitenkin jokseenkin sopivan ajan varattua! Mulla niitä pikkufollikkeleja on 15-20 per puoli.

Villisilmä, kiva että ovis viimein tuli! :happy:

Herukka, kiva siis että pääsit uuteen kiertoon ja hoidot alottaan :) Mulla on BMI reilu 31, ja lääkäri ei suostunut alottaan mitään hoitoja vielä sen takia. Pitää laihduttaa 5-10kg ja jos onnistuu niin syksyllä alotetaan hoidot..

LaraS, joo harmittaa että joudutaan edelleen vaan odottamaan.. voimia alakuloisuuteen, välillä on huonompia aikoja, jospa pian tulisi iloisempiakin päiviä :Heartred
 
Frozen, ei tullu. Sen sijaan tuli vähäsen tuhruvuotoo vaikka muutaman päivän päästä pitäis vasta alkaa, ja sit testasin ja haamuhan sieltä tuli!

IMG_20170527_095234.jpg


En tiedä miten kuvassa näkyy, mutta silmiin näky tosi selkeenä!
 
Muokattu viimeksi:
Viimein odotettu puhelu tuli. 13 solusta neljä oli epäkypsiä, yksi kuoli ja kahdeksalle tehtiin icsi. Kaikki kahdeksan hedelmöittyi, mutta kolme putosi pois. Eli tällähetkellä meillä on viisi pikkuista alkua klinikalla tarkan seurannan alla :) Voi kumpa kaikki pienet nyt selviytyisivät ja yhden saisin hakea maanantaina matkaan mukaan. Voi tätä tunteiden vuoristorataa...samalla helpottunut ja onnellinen mutta myös pelosta sekaisin jos vielä menetämme nuo pienet alut.
 
Joo onhan tämä jo hienoa näinkin pitkälle päästä. Ei vielä koskaan olla päästy tähän pisteeseen. Kaikki yksilöt kuulemma näyttää ihan hyviltä :) Tekisi mieli olla jo onnellinen tästä mutta en vielä uskalla, koska on niin monta mutkaa vielä matkassa.
 
Kivaa lauantaita kamut! <3

Yhdistä ristiäisistä saavuttu juuri kotiin. Vaikka ne lapset ei oo (vielä) omia niin on ne vaan niin mahdottoman suloisia. Tänään sain yhden kummin pestin lisää.

Olen jotenkin mietiskellyt omaa kiertoani nyt viime päivinä paljonkin. Just sitä miten voi olla elimistö ihan sekaisin. Päätä särkenyt vieläkin kovasti. Pitkään aikaan ei ole tullut kunnon menkkoja ja nyt lorisee niin että saavista kantais. Oon siintä jotenkin ollu super hyvällä fiiliksellä. Jätän nyt vauvan saamisen ammattilaisten käsiin ja kuuntelen mitä heillä on annettavaa meille :)

Niinku Tttii sanoi, tuo selkä voi olla kyllä yksi iso mutka matkassa. Katsotaan jos sieltäkin selviäisi jotain.

Onko muuten kellään tietoa mitä kokeita kierron alussa otetaan ja mitkä ne päivät on? Yritin soitella pe sairaalalle, mutta ei siellä kukaan vastannut koko päivässä.. jätin soittopyynnönkin :o Mulle vaan sanottiin että pitää soittaa kun menkat alkaa niin osaavat antaa oikeat päivät milloin pitää mennä sairaalalle.

Elisenda: Okei. Voi hitsi. Harmi kun asia junnaa. On tainut olla aijemmin jo puhetta, mutta mikä se raja on tuossa bmi:ssä ettei hoitoja aloiteta? Paljon tsemppiä <3 Niin ja oon ihan pihalla myös tosta pco:sta sekä pcos:ta? Mitä eroa niillä on ja miten ne todetaan?

Deb: Vahvistumista ootetaan kun kuuta nousevaa <3

LaraS: Voimaa sinulle kovasti <3

Frozen: <3

Kaikille hyvää fiilistä ja haleja <3
 
Herukka, netistä luin, että prolaktiini tulisi ottaa kierron 1-10 päivien välissä ja amh suositeltii otettavaksi kierron alussa (mikäli oikein ymmärsin). Toivottavasti näistä oli jotain hyötyä :)
 
Takaisin
Top