Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Frozen mä vähä googlettelin, enkä löytäny muuta eroa ku että toisessa on gonadotropiini alfaa ja toisessa gonadotropiini betaa. Siitä en tiiä miten ne eroaa. Ja hinnassa oli parin kympin ero. Toivottavasti ultrassa kaikki ok ja pääset pistelemään! :)

Lara auttaiskohan sulla jos vaihtaisit tuota keltarauhasvalmistetta? Onko niissä siis eroja, jotenki oon aattellu vaan että on vahvempiakin, saatan toki höpöttää mitä sattuu :hilarious:

Dpo1 ja tallettelut hoidettu :wink Illalla vaan alko hiipimään flunssa, nyt on kurkku niinku ois raastimen nielly ja nenä vähä tukossa.. Pakko kyllä jotain lääkettä ottaa, Buranaa toki vältän viimeseen asti mutta voikohan Finrexiniä juoda? Panadolista ei tunnu olevan kauheesti apua.. Ja just ku tänään ajattelin alottaa pitkästä aikaa lenkkeilyn että jaksan sen 5km taas juosta :grin Ja vähä sais tuota mullekki näin hoikkana ihmisenä kertynyttä pömppömahaa pois :hilarious: Niin pitää nyt varmaan viikolla siirtää alotusta.

Triana kp15/23-28, dpo1
 
Tuun kertomaan teille heti omat kuulumiset. Ensimmäisessä ultrassa käyty. Ihan uskomatonta!! Siellä pieni makoili ja sydän sykki hirmuisesti. Oon niin onnellinen! 2,5 vuotta meillä meni tähän tilanteeseen pääsemisessä, eikä tätä oikein vielä osaa uskoa todeksi!

Eltsi 6+5
 
Eltsi ihanaa, hurjasti onnea hyvistä ultrakuulumisista :Heartpink

Triana kysyin silloin ensikäynnillä, et voiko vaihtaa primolutiin (Eltsi tainnut sen puolesta liputtaa), mutta eihän se tullut kuuloonkaan :shifty: kuulemma terolut ensisijainen tuon pco-homman kanssa. Sanoin kyllä, että nyt on alkanut menkat tulla ja mennä taas miten sattuu, mutta ei se lääkäri välittänyt siitäkään yhtään. Eli kokeilen, onko parempi olla ilman. Varmaan kierrot venyy, mut yleensä ei mitään välitippasuja ole niin ehkä kivempi niin.
 
Deb: mulla menossa nyt kp27/28-32.

Kiitos bambi: ei ole kun lievää aristusta painellessa.ei tulehduksia :)

Kyllä se nyt taitaa niin olla että flunssa tekee tuloaan. Hemmetti :(
 
Bambi, mä oon kans huomannut että tosi moni odottaa vauvaa! Oon vaivihkaa tuijotellut niitä mahoja, ja miettinyt et hitsi, siellä on oikeesti pieni ihminen sisässä :grin ja ajatellut samalla, että miltäköhän se tuntuis jos itselläkin joskus olis!

LaraS, tosi ikävää tuo tipulttelu ja että ei voitu polilla vaihtaa eri lääkkeeseen :shifty: jospahan ei kierrot venyis kovin paljoo ilman teroja!

Frozen, jee pääset alottaan piikit :happy: eihän tuo luteaalivaihe nyt hirmu pitkäksi sulla venynytkään.

Triana, tsemppiä flunssaan! Toivottavasti menee pian ohi! Kiva että saitte tallettelut hoidettua :)

Eltsi, ihanaa :Heartred minkä pituinen pikkuinen jo on?

Herukka, voihan flunssa! Tsemppiä, jospa ei kestäis kauaa! Ootko aatellu nyt tehdä r-testiä?

ON: Mulla on ollut niin kiireistä etten oo kerennyt kun hätäseen käydä täällä lukemassa! Lauantaina mies yllättäin ehdotti petipainia, ja minä vaan heti aloin laskea päiviä ovikseen :shy: jospa se vielä innostuis tässä parin päivän sisään, niin osuis lähemmäs ovista. Nippaillu on molemmilta puolilta, mä vaan toivon että ovis ois nyt vasemmalta niin siellä olis röörit ainakin auki! Luin tosta aukkarista vielä lisää, jossain oli maininta että jos toinen puoli on tosi hyvin auki ja toinen huonommin, niin ne kuplat saattaa kaikki mennä sinne avonaisemmalle puolelle. Ku ihmettelin sitä, niinkuin lääkärikin, että kun oikeen munasarjan luo meni kuitenki jostakin nestettä, vaikkakaan ei kuplia. No tiedä häntä. Ja en saanut ostettua viikonloppuna macaa enkä muutakaan, ku auto lasahti ja osiin meni taas sievoinen summa rahaa :wtf: no palkkapäivänä sitte!

Elisenda kp12/n.27
 
Triana finrexinissa on muistaakseni aspiriinia eli tulehduskipulääkettä eli vastaavaa kun burana, en joisi sitä!

LaraS mulla kanssa nyt ivf kierrossa menkat käynnistettiin primolutilla, alkoi 3 päivää kuurin jälkern niin kuin pitikin eli yhden kerran kokemuksella olin tyytyväinen
 
Lisään vielä, kantaan oli tullut nyt sen aukkarin tekstit, se lääkäri oli kyllä runoillut sinne ihan omiaan :wideyed: mm. että mulla on astma, (vaik oikeesti lapsena ollut rasitusastmaa) ja että mun luteaalivaihe on 2 päivää :eek: ja että me olimme halunneet niin, että syksyllä alotetaan inssit x3, välikierroilla :confused: huh huh :grin:grin oli vissiin kirjottanut muistiinpanot vähän sinne päin.

Sit tosta monirakkulaisuudesta oli maininta. Mietin vaan ku kävin sillon alkukeväästä siellä tk:n gynellä, ja siellä näky oikeella muutamia ylimääräisiä rakkuloita ja vasemmalla ei, että vissiin voi vaihdella se rakkulaisuus. Tai sit mulle puhkesi se PCO hiljattain :shifty:
 
Elisenda: Itseasiassa just äsken tein kun tultiin kaupasta. Ja negaa näytti. Nyt on kyl pakko sanoa et joku vaivaa, koska oksettaa, särkee päätä ja kurkku on kipeä. Miehen työpaikalla ollut noroa liikkeellä että kiva jos sellasen tähän vielä pukkaa. Nyt mulla dpo 10 menossa. Rinnat hieman aristaa mut johtuu varmaan tästä himputin flunssasta :(

Pysykää muut terveenä <3
 
Eltsi ihana kuulla että kaikki oli hyvin! :love017

Lara no jopa on taas sattunu lääkäri kun ei oo mistään mitään välittäny :mad: Välillä sitä tosissaan miettii, että miksi jotku on sen ammatin suurella vaivalla hankkinu itelleen kun ei selvästikkää ihmisten auttaminen oo lähellä sydäntä.

Joo kyllä se flunssa ihan kunnolla rantautu tännekki :arghh: Huomenna kuitenki töihin kun ei kuumetta oo.. Herukalle paranemisia, toivottavasti molemmat selätetään tämä pian! Niistäessä muuten tuntuu tosi häijylle munasarjan kohdilla, jospa siellä jotain tapahtus :shy:
 
Niimpä. Miä oon jo valmiiksi saikulla, ettei tää voi paremmaksi muuttua :blackeye:

Mitä siellä tapahtuu? *hymyilee* :)
 
Vähäsen tuun omanapailemaan, huomenna lueskelen tarkemmin teidän kuulumiset :)

Mä innostuin ajoissa testaamaan sit kuitenkin, ja no tänään (dpo9) näytti pc tältä:

IMG_20170523_152839~2.jpg

IMG_20170523_132331.jpg


Ihan ku jotain siinä ois, mutta no ylihuomenna tulee testiä postissa niin sit testailen seuraavan kerran :) En innostu mistään ennen ku tulee selkee viiva :hilarious:

Eka tehty iltapäivällä, toka aamulla.
 
Triana, kiitos tiedosta, mäki vähän googlailin enkä löytäny Gonal F:n ja Puregonin välillä juuri eroja. Hinnasta en löytänyt mitään, joten kiitos tiedosta. :) Siihen oon varautunut, että paljon noi lääkkeet kuitenkin maksaa. Vastaus tulee nyt viiveellä, mutta joo Finrexiniä ei kannata juoda, on kiellettyjen listalla kuten esim. Buranakin. Toivottavasti flunssa helpottaa pian! :)

Eltsi, aivan mahtavaa!!!! :)

Elisenda, omituista, että on kirjoitettu ihme juttuja. Pitäisi kyllä hoitohenkilökunnan olla tarkkoja siinä, että kuuntelevat oikein ja tekevät muistiinpanot oikein! Ja joo kai se voi vaihdella, että välillä on monirakkulaisuutta ja välillä ei. Etenkin jos ei oo ihan selkeästi PCOS. Täällä myös autoihin menny ihan hirveästi rahaa, viime viikolla toisen auton huoltoon 500 e, toinen menee ens viikolla. Ärsyttävää, että tähän lapsettomuushommaankin on menny jo sievoinen summa, kun toisille tää on täysin ilmaista...

Deb, laita lisää kuvia, kun testailet! :)

Niksu, paljon paljon onnea! ♡

ON: Kp3, ylihuomenna siis klinikalle niin pääsen ehkä alottaa piikittelyt, jos kaikki OK. Onneks sattuu olee vapaapäivä se perjantai niin ei tarvitse sumplia töissä eikä ottaa palkatonta. Ja hoitaja puhu kontrollista kp8-9, toivottavasti saisin ilta-ajan tiistaille niin ei tarttis taaskaan sumplia töissä; esim. luokkaretkeltä on hieman vaikea olla pois...
 
Herukka, pahoittelut negasta :sorry: ja tsemppiä pöpön kanssa, jospa menis pian ohi!

Deb, ihankuin jotain näkyis :nailbiting: lisäkuvia odotan kun taas testailet :)

Niksu, oih, onnea :happy: :Heartred

Frozen, autoihin menee kyllä ihan törkeenä rahaa :shifty: oon koittanut katella duunia lähempää, et sais toisen auton myytyä pois.. ärsyttää kun joutuu pitämään kahta rahasyöppöä! Teillä on kyllä lapsettomuuden tutkiminen/hoitaminen vienyt rahaa jo melkoisesti, mutta siitä (toivottavasti!!) saa perheenlisäystä vastineeksi :happy: Joo pitäis kyllä lääkäreiden yms olla tarkkana että tulee kirjattua oikein tiedot, eihän siitä oo ku haittaa jos väärin kirjottavat! Saa jatkossa sitten selitellä aina että miten asiat oikeesti on. Minusta on outoa, että mulla se monirakkulaisuus on vaan lisääntyny vaikka oon laihtunu :confused: kun aina sanotaan että laihtuminen auttais siihen.. Onneks on sulla just vapaapäivä kun on seuraava aika klinikalle, toivon niin kovin että kaikki on kunnossa ja pääset alottaan piikittelyn :happy: toivotaan että saisit kontrollin varattua hyvään ajankohtaan! Luokkaretkeltä joo ei ihan taida pystyä jäämään pois :rolleyes:

ON: Hitsi kun en saanut aikaseks tikuttaa ovista, en osaa yhtään oloista sanoa menikö se jo vai onko tulossa :bored: on kyllä aamuisin ollut taas pahoinvointia koko tän viikon, voi olla oviksesta tai sit siitä että oon ihan törkeen väsynyt..
 
Elisenda: en tiedä mikä mulla on. Rinnat on niin kipeät että kosketus sattuu. Lämpö on ollut 37.2. :sour:
 
Herukka, onko sulla yleensä loppukierrosta rinnat kipeenä? entä ootko tehnyt uutta r-testiä? :) onpa kyllä oudot oireet jos et raskaana ole :confused:
 
Herukka, ehkä testasit vain liian aikaisin ja siksi vielä ei näy mitään..? :)

Elisenda, joo harmi, että kaks rahasyöppöä on pakko olla! Toisaalta mä käyn ihan mieluusti aika kaukana kotoa töissä, ettei tarvii törmätä oppilaisiin ja vanhempiin kauppareissulla. :grin Ja oltaishan me näissä hoidoissa ja tutkimuksissa toki halvemmalla päästy julkisella, mutta kun on malttamaton luonne... On outoa, että sulla monirakkulaisuus on lisääntyny laihtumisesta huolimatta, koska nimenomaan laihtumisen pitäis auttaa siihen. Mutta eipä mullakaan auttanu se 10 %:n painonpudotus, vaikka jo 5 %:n pitäis auttaa... Ei oo kovin tottelevaiset kropat meillä kummallakaan! o_O
 
Takaisin
Top