Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Ja siis wau tosta painon pudottamisesta. Voikun itselläkin olisi jonkunlainen itsekuri. Ehkä tässä siksi ollaan niin jumissa:sad001
 
Herukka, mä oon viimeset 10 vuotta taistellut sokerinhimoa vastaan, enkä ole aiemmin kovin hääppösesti onnistunut. Viime kesän elin melkeimpä pelkästään kakuilla ja karkeilla, kun ei maistunut mikään muu :eek: mut sit viimeinen niitti oli se, kun hammaslääkäri sanoi tammikuussa että jos et muuta ruokavaliota niin lopputulos on tekarit :rolleyes: tulin ihan hysteeriseksi hampaitten suhteen, ja sokerikammoiseksi! Sitten mulla tavotteena ei ollutkaan muu kuin välttää sokeria, ja katsoa samalla miten paljon se auttaa painoa putoamaan. Oikeestaan se on aika simppeliä, kun aattelen niin että voin syödä mitä tahansa, miten paljon tahansa, kunhan siinä ei ole sokeria! :) Sitten tietysti kun joskus sokerin välttelykään ei enää pudota painoa, niin pitää alkaa tekemään muita muutoksia ruokavalioon. Mut mitään laihdutuskuureja en enää jaksa, niitä tullut yritettyä jo kymmeniä, ja aina kilot tullut korkojen kera takaisin :confused: Pahinta on se, jos repsahdan sokeriin, niin en millään meinaa saada sitä loppumaan. Tavallaan "unohdan" ettei sitä sokeria pitänyt syödä :shy: mutta kyllähän nuo pudotetut kilot luo toivoa, ehkäpä mä pääsen vielä lähemmäs normaalipainoa :happy:
 
Elisenda mahtava juttu, että painoa lähtenyt noin hyvin! Kurja, ettei silti antaneet mitään lääkitystä tms. :/
Sokeririippuvuus täälläkin :oops: Mulla pelkkä herkkujen jättäminen (makeat JA suolaiset) ei kyllä painoon vaikuttanut just ollenkaan. Silloin tuli viikonloppuisin muutama sokeriton namu aina syötyä, muutoin vähänlaisesti herkkuja. Ehkä 1-2 kg lähti useamman kuukauden "herkkupaaston" aikana. Nuorempana tilanne oli toinen. Mut ei paljon nyt lohduta :shifty: :grin
 
Pikaista omanapaa; tänään kp11 ultrassa näky taas vasemmalla johtofolli 19mm ja limis 9mm. Alan tikuttelee ovista tänään ja tallettelut alotettu jo eilen :) Lääkäri kirjasi että "mahdollisesti inaktiivinen ovario kohdun takapinnalla kiinni". Eli se oikee munis. Tietääkö joku mitä toi inaktiivinen tarkottaa? Oon nyt töissä niin pystyy vasta illalla taas miettii ja perehtyy näihin. Ja viime yön oon valvonu hartiapistoksen takia, lääkäri ei paljo sitä kommentoinu ja kirjasi että "pientä hartiapistosta ollut".. Eli eipä näitä kipuja kukaan tunnu ottavan tosissaan :shifty:
 
Elisenda: Mutta aivan todella hienoa, että tuollainen määrä kiloja on tippunut. Hampaathan ne ovat yleensä, mitkä tiukalle joutuvat makean kanssa. Onneksi itsellä ei ole makean kanssa ongelmia. Suolainen herkku menisi vaikka päivittäin kidasta alas :D Mulla paino ihan normaali, mutta koskapa sitä olisi itseensä tyytyväinen?

Triana: Inaktiivinen ovario meinaa munasarjaa, joka ei ole aktiivinen. Oon lueskellut noita termejä jonkun verran ja muistin jostain lukevinani tuon. Siinä mainittiin pco samassa yhteydessä, mutta en sano varmana mitään, kun en ole sata varma :( :)
 
Herukka, kiva, että limis olikin noin paksu! :) Ja hienoa, että pääsette eteenpäin! Painonpudotus on kyllä niiin hankalaa. Saako kysyä, mikä sun BMI nyt on?

Elisenda, oho, joo, noi Inofolicit (muistin nimenkin näemmä väärin :grin) on kalliita, kun katsoin apteekin hintoja äsken! Enpä ollut kuvitellutkaan, että ne maksais noin paljon. Ihan kiva siis, että sain niitä useita paketteja klinikalta mukaan. :) Tosi hyvin oot pystyny pidättäytymään sokerista. Mäkin olin parin kk:n ajan herkkulakossa (ei makeita eikä suolaisia herkkuja), mutta lopetin totaalikieltäytymisen helmikuussa. Nyt pyrin pitämään yhden herkkupäivän viikossa, mitä oon harjottanu jo monta vuotta, vaikka ennen lipsukin lauantain herkuttelut usein myös sunnuntaille etenkin krapulassa, nykyään oon tiukempi (enkä juokaan yhtä paljon ku ennen). Tosta metmorfiinista vielä, että jos sua se kiinnostaa, niin kysy ihmeessä lääkäriltä. Se on onneks aika edullistakin; 100 tablettia maksaa n. 10 e.

LaraS, voi kunpa sun kilppariarvot ois pian normaalit, niin auttaa varmasti painonpudotuksessa! Toi on kyllä niin inhottavaa, ettei millään tunnu olevan vaikutusta. :banghead:

Triana, niin ärsyttävää, ettei sun hartiapistoksia oteta vakavasti!! Mutta hieno folli ja limiskin sulla. Onneksi ainakin toinen munasarja näemmä toimii kuten pitää. :)

ON: Kp28, dpo13 (?). Ei tullut täti siis vielä tänäänkään. Stressaan koko ajan sitä, miten pääsen mahdollisiin ultriin 1,5 viikon päästä, koska mä en käytännössä voi olla pois töistä sillon... Voi kun asuisi tai olisi töissä klinikan vieressä, niin olisi helpompaa! Ja mä en todellakaan halua kertoa esimiehelle tästä, sillä en oo saanu vielä kirjallista päätöstä mun ens vuoden jatkosta ja vaikkei tällainen saa olla este työsuhteelle, kyllä tämän paljastaminen käytännössä saattais estää mun palkkaamisen. No, ei voi mitään ja katsotaan milloin täti suvaitsee saapua.
 
Frozen: Toki saa kysyä. Mun BMI on 24 lievästi lihavuuden puolella, mutta todellakin normaalissa painossa, jos multa itseltä kysytään :)
 
Frozen: Toki saa kysyä. Mun BMI on 24 lievästi lihavuuden puolella, mutta todellakin normaalissa painossa, jos multa itseltä kysytään :)

Mulla vähän sama kans, tosin mulla taitaa olla 25. Mutta just toi, että ihan todellakin normaalin kokoinen olen, tietenki tottakai ylimääräistä rasvaa jonkun verran mistä haluan eroon..
 
Herukka ja Deb, teillähän on täysin normaalit BMI:t eli ei pitäisi olla siitä kiinni. :)

Tuhlasin yhden r-testin äsken, jospa se houkuttelis tädin paikalle...
 
LaraS, ompa sulla tiukassa kilot :sad001 varmasti just vaikuttaa kilppariarvot ym. Jospa arvot alkais pian tasottua, niin kilotkin lähtis helpommin :happy: Tsemppiä kovasti!

Triana, olipas hyvä folli ja limis :happy: mistähän se lääkäri ties sanoa että se piilossa oleva munasarja ei oo aktiivinen, jos sitä ei näe o_O ei oo tosikaan etteivät ota sun kipuja huomioon ollenkaa :mad: pitäs varmaan huutaa kivusta siellä vastaanotolla että ottasivat tosissaan :sorry:

Frozen, olipa kiva että antoivat sulle sitä Inofolicia mukaan niin reippaasti :) Tokihan tuo apteekista ostettava paketti riittäis kuukaudeksi, täytyy katsoa jos olis vara sijoittaa tohon :) Mun mies käyttää Metforemia diabetekseen, mietin että pitäiskö mun lainata siltä :grin no ei vaines, vähän joo ärsyttää etteivät ehdottaneet mitään lääkettä polilla. Johtuiko sit siitä että muuta pco:n viittaavaa ei ole kun ne useat rakkulat.. Mutta oon kyllä tullut siihen tulokseen nettiä kahlatessa, että ne useat munarakkulat voi silti vaikuttaa johtofolliin epäsuotuisasti. Tekis mieli käydä yksityisellä kyselemässä lääkkeitä, mut sit ärsyttää maksaa turhasta jos eivät anna :confused: Jospa se täti pian löytäisi sinne, toivotaan että pääsisit ultraan jossain sopivassa välissä :happy:

ON: Stressaa tämä kierto, kun aukkarin jälkeen vois olla paremmat mahkut tärppiin, mutta mies ei näytä olevan taas yhtään kiinnostunut talletteluista.. Tosin vielä tässä olis muutama päivä aikaa, ovis on kuitenkin vasta tuloillaan.. En vaan jaksa tajuta miten se voi olla niin vaikeeta :smiley-angry016:smiley-angry002
 
Elisenda, uskon vahvasti, että yksityiseltä saisit reseptin metmorfiiniin eikä olis turha käynti. Mutta joo on se sen verran kallista, että syytä harkita tarkasti. Voi harmi, ettei miehesi ole nyt innokas tallettelemaan, toivottavasti vielä suostuisi. Kyllä mä ihmettelen omien menkkojen viipymistä, Ovitrellen pistämisestä kun on jo 2 vko 1 päivä... Viimeksi alko tasan 2 vko pistämisestä. No, eipä tämä nyt vielä mikään suuri heitto ole... Ei auta kuin odotella.
 
Hei kääk! Mitäköhän nyt tapahtuu.. menkat alko? Tai joku vuoto? Tasan viikko sitten oli ovulaatio. Ei sen vuodon nyt pitäis alkaa :depressed::nailbiting:

Kp24/28-32
 
Herukka Oi, olisipa kiinnittymistä :smiley-angelic001 Jännäksi menee!! :nailbiting: teetkö testiä lähiaikoina :rolleyes:
täällä kanssa oli välivuotoa (vai menkka nro2? :confused: ) pari viikkoa sitten. Nyt loppui terolut-kuuri toissapv ja tuhruttelee... (Menkkojen tosin pitäisi alkaa ehkä huomenna :depressed: )
Jännäksi tekee se, että menkkakalenteri ennusti ovista viikko sitten, niin nyt voisi olla kiinnittymistä täälläkin, jos ennuste piti paikkansa :nailbiting: :nailbiting: :bag: en tehnyt ovistestejä, koska ei niissä ole ennenkään plussaa tullut :sorry: :facepalm:
Ei oo kyllä odotukset korkealla, koska parikäynnillä ei gyne sanonut mitään folleista :oops: silti joku toive elää... :shy: :bag:
 
LaraS: Aivan niin muuten. Empäs edes ajatellut asiaa :cat: Alkaako menkat siis yleensä heti kun terolutit lopettaa vai meneekö siinä aikaa? Itse tikuttelin tässä kierrossa ja sain viivat tikkuun. Sitten kun lääkäri vielä varmisti että ovulaatio on tapahtunut niin ihan ok fiilis on, mutta en silti tahdo uskoa, että tärppäisi. :hungover:
 
Herukka, kiinnittymisvuoto mullakin tuli mieleen! :) Minkälaista se vuoto on? Kuinka runsasta?

LaraS, voi oispa sullakin kiinnittymistä! :) Inhottavaa, että tuolla tavalla tulee vuotoja "vääriin" aikoihin, niin ei tiedä, mitkä on menkat ja mitkä ei. Mutta tosiaan toivotaan, että kiinnittymistä ois nyt tuo!
 
Frozen: Sellaista limamaista ruskeaa hailakkaa. Nyt en oo käyny vähää aikaa veskissä, mutta päivällä tuli ja aikasemmin illalla, mut nyt ei ainakaa tunnu et ois lorissu mitään.. hmmmh:confused:
 
Herukka mulla on alkanut terolut-kuurin jälkeen n. 3pv kuluttua menkat. Sikäli kiva, kun ilman niitä ei oo mitään säännöllisyyttä :confused:

Frozen joo, nyt on ollut enemmänkin viikoittaiset kuin kuukautiset :banghead: en tiiä, johtuuko sitten terolutista, kun kuulemma hormonitasot ja munasarjat oli ok, eli pco-viitteitä ei nyt näkynyt. tosi mulla on ne ennenkin vaihdellut (siks alun perin pco, ei pcos), yhden ultran ja labrojen jälkeen ei uskalla tuostakaan siis juhlia :facepalm:

*muoks* ei ne tuntunut siellä polillakaan perehtyneen mun ultriin / aiempiin labroihin. Oli fiilis, että pitivät ihan bullshittinä koko hommaa :mad: On siis varmaan ihan paperina vielä, kun tuosta pco-diagnoosista on aikaa jo lähes 15v, niin eivät varmaan oo niihin perehtyneet.
 
Herukka, miten tänään, onko tullut vuotoa? Sopis kyllä ajankohdan takia niin hyvin kiinnittymisvuodoks..! :)

LaraS, se, ettei kroppa toimi kuten oppikirjoissa sanotaan, on todella rasittavaa! Ja toi, ettei oteta vakavasti/perehdytä potilaan asioihin, on myös todella ikävää.

ON: Kp30, dpo15 (?). Ei merkkiäkään tädistä. Tää alkaa vahvistaa mun olettamusta siitä, etten Ovitrellesta (pistetty 5.5.) huolimatta ovuloinu. Toki vielä varmaan parin päivän sisään alkavat menkat menis normaalin rajoihin, joten katsotaan. Ajattelin huomenna soittaa klinikalle ja tehdä sitä ennen aamulla poissulkumenetelmällä raskaustestin, koska sitä kuitenkin kysytään (viimeksi eilen testattu).
 
Takaisin
Top