Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Mulla on jotenkin nyt niin turhautunut olo ollu vähän aikaa. Mua suututtaa olla hoidossa kunnallisella mutta ei meillä ole varaa yksityiseen, varsinkaan kun reilu 1h ajomatka lähimmälle klinikalle. Musta tuntuu et tuhlataan vaan aikaa näillä clomeilla. Mulla ei ole mitään odotuksia jatkoon tai tähän kiertoon ja on ihan hälläväliä olo tällä hetkellä. Musta tuntuu että jäädään ikuisesti kahdestaan. En tiedä johtuuko tää tulevasta äitienpäivästä vai mistä.

Kiitos kun sain purkaantua ja anteeksi
 
Täällä myös todella turhauttavat fiilikset.. kp 1 sieltä taas saapui. Jotenkin tän keskustelun myötä on tajunnu ettei ole ainut kenelle raskaaksi tulo on vaikeeta. sitä vuos takaperin aatteli että voisin olla raskaana tai olla jo äiti ja viettää äitienpäivää. Kuukauden päästä olis alkanu äitiysloma jos ei olis menny kesken.. mutta ei tää on yhtä pettymystä joka kuukaus ja vuos. Eiköhän saada nyt kunnon plussa aalto ja helmikuulle paljon vauvoja!
 
Elisenda, pahoittelut tädistä ja siitä, että se saapui just tolleen ärsyttävään aikaan. :( Kannattaa kysyä tosiaan maanantaina, jos hoitaja näkis ne tulokset ja vois kertoa sulle. :) Niin ja sinä taisit kysyä keltarauhasesta, jos munasolua ei oo follista irronnu; käsittääkseni keltarauhasta ei tällöin muodostu, koska niin kävi progen perusteella mulle sillon tokassa Clomi-kierrossa.

Alina, mulla ei oo kokemusta Macasta. Gele Royalia oon sen sijaan syöny joitakin kuukausia.

LaraS, tsemppiä herkkujen karsimiseen! On kyllä varmasti turhauttavaa, kun mitään tuloksia ei ole tullut, vaikka ootte tehny jo vaikka mitä. Toivotaan, että luomuplussa yllättää pikapuoliin! :)

Deb, niinpä olitkin kertonut, sori... Mutta siis millon meet niihin labroihin ja mies simppatestiin? :) Olitko miettiny sun labrat ens kierron alkuun, muistanko oikein? Toivottavasti tietysti mitään ens kiertoa ei tule. :)

Lume, käsittääkseni sillä ei oo suurtakaan merkitystä, minä päivänä alkaa syödä Clomeja; riippuu ilmeisesti tosi paljon lääkäristä, miten määrää. Voi itku, että on tuollaiset fiilikset nyt! ♡ Montako Clomi-kiertoa onkaan takana ja monta edessä ennen uusia suunnitelmia? (Oot varmaan kertonut, mutten muista, sori.) Paljon tsemppejä sinne! ♡

Hattivatti, jep, ei näiden ongelmien kanssa todellakaan ole yksin, vaan tämä koskettaa yllättävän monia. Vertaistuki on kyllä parasta. ♡

ON: Kp21, dpo6 (?). Kävin progekokeessa tänään yksityisen lääkärikeskuksen labrassa, makso yli 60 e (Huslabilla 30 e), mutta oli kyllä nopeaa palvelua, koska arvo oli jo äsken k.o. lääkäripuljun nettipalvelussa, ja se oli yli 32!! Tuon perusteella siis munasolu on irronnut, vaikka toinen folli oli oudonmuotoinen ja toinen suht hidaskasvuinen (ja yksi lapsettomuuslääkäri käski lopettamaan tän hoidon) eikä mulla ollu minkäänlaisia ovislimojakaan. Oi vitsi, pääsee oikeasti piinailemaan! :) Tärppiin en kyllä jaksa uskoa siitä syystä, että tallettelut jäi oikeastaan irrotuspiikkipäivään eli dpo-1:een (ja dpo-4:een sekä dpo2:een, mutta niillä tuskin on merkitystä), koska oltiin molemmat enemmän tai vähemmän flunssassa. Joka tapauksessa ilmeisesti oon nyt ovuloinu 2 kertaa 13 kk:n yritysaikana, sekin on jo jotain. :) Täytyy pitää mielessä se n. 20 %:n mahdollisuus, vaikka kaikki osuiskin nappiin.
 
Muokattu viimeksi:
Frozen aivan mahtavat proge uutiset ! :)

Tää oli vasta ensimmäinen clomi kierto ja tiedän on varmasti aivan tyhmää heittää jo tässä vaiheessa pyyhe kehään mutta mulla on jotenkin todella vahva tunne siitä että pidemmälle täytyy hoidoissa mennä että edes voisi haaveilla. Voin tietysti olla väärässäkin mutta jotenkin vaan nyt turhauttaa ja pelottaa että aikaa menee vaan hukkaan. Se tyhjän sylin tunne on vaan aivan kamala. Syksyllä olis tarkoitus lähteä insseihin sitten.

On; varmistus testi oli tänään nega onneksi. Mutta illan aikana alkanut koskemaan oikeaan munasarjaan/mahaan ja hieman särkemään alaselkään, luoja mua alko nyt pelottaa että eihän siel munatorvessa vain ole mitään. Mut eihän se ole mahdollista jos verikoe oli maanantaina alle 1 ja testi negaa ? Kun ei tässä kohti kiertoa pitäisi vaan mitään kipuja tuolla alueella vielä olla.
 
Muokattu viimeksi:
Lume, voisitko päästä ultraan varmistamaan, että siellä ei ole mitään, jos kerran sattuu? Kommentoiko hoitava taho mitenkään sitä, kun kuitenkin sait n. viikko (?) sitten niitä haaleita viivoja testeihin? Sehän on ainakin näin maallikon näkökulmasta merkki siitä, että muna- ja siittiösolu on kohdannu! Älä masennu, että eka hoitokierto ei vielä tuonut tulosta, vaikka tiedän, että se on helpommin sanottu kuin tehty. Itselläkin pyörii ajatukset mahdollisessa IVF:ssä.

Hyvää lapsettomien lauantaita tänne kaikille. ♡ Me saadaan kestää lukuisia (monessa tapauksessa vieläpä kalliita) tutkimuksia ja hoitoja ilman tietoa siitä, onko niistä mitään hyötyä. Me saadaan kuulla ihmisten vihjailuja vauvanteosta. Me saadaan kuulla vinkkejä siitä, että seksiä kannattaa olla ovulaation aikaan ja että meidän kannattaa lopettaa stressaaminen, niin kyllä sitä sitten raskaaksi tulee. Me ollaan tosi vahvoja, kun kestetään kaikki tämä paska. Ootte kaikki tosi ihania. ♡
 
Lume: en olis huolissaan, jos kerta testi nega. Mulla ne haamut vahvistu mut kunnon plussaa ei tullu missää vaiheessa. Kivut alko vasta rv 6. Nytkin jos tulen raskaaksi ultra tehään vasta viikolla 7, että siihen mennessä ei pitäis minkään paikan revetä.
 
Frozen, mahtavat proget! Ja kiva että sait heti arvon tietoon! :happy: joo minä tuosta munasolun irtoamisesta kyselin, mut hyvä että siitä progearvosta tietää irtosiko :) Mä oon niin onnellinen kun ovis loppujen lopuksi kaikesta huolimatta sulla onnistui!! Onhan sentään se 20% todennäköisyys kun ilman ovista se olis 0% :joyful: Ihan tippa tuli linssiin tuosta tekstistäsi mitä me lapsettomat saadaan kokea :Heartred

Hyvää ja toivottavasti viimeistä lapsettomien lauantaita kaikille!
 
Lääkäri oli sitä mieltä että molemmat testit oli virheellisiä. Minä en kyllä allekirjoittaisi sitä. Viivat oli kuitenkin punaisia ja silmillä nähtävissä jopa käden päästä. Niitä ei tarvinnu pyöritellä tai katsoa eri valoissa ja mieskin ne näki aivan selvästi jopa hämärässä valossa kun tuli illalla töistä kotiin. Mutta en sitten tiedä.... kyllähän se vähän toivoa antaa että jospa kuitenkin olisi ollut kiinnittymis yritys.
 
Elisenda, kiitos, minäkin olen tyytyväinen tuohon progetulokseen, vaikka ilmeisesti se voisi olla korkeampikin; monilla ollut yli 70, kun selailin keskusteluja. Jep, toivottavasti tämä on viimeinen lapsettomien lauantai meille kaikille!! :)

Lume, no onpa outoa, koska ne kuvat, jotka tännekin laitoit, oli mielestäni selviä. Ja eikö sun progekin ollu tosi korkea?
 
Joo proge oli 77.5 ! Ajattelin että käyn tässä kuussa yksityisellä taas proge kokeessa niin saa vähän taas osviittaa että voisiko hedelmöitys olla mahdollinen. :)
 
Frozen, hienoo että pääset piinailemaan! Mun mielestä noi tallettelut on toisaalta ihan hyvät, varsinkin toi dpo-1, tosi tärkee! Vaikka nyt ei ihan sattunu siihen ovispäivälle, mutta ainakin siellä on simppoja innokkaasti tyrkyllä! :)

Ja joo, labrat ens kiertoon luultavasti :) lähetteethän meillä jo on, mutta jonot on tohon fimlabiin aika pitkät ennen kymmentä, kun pitää ottaa kilppariarvot ni pitää olla ennen 10 liikkeellä.

Lume, mäkin näin sun testeissä kyllä selvät haamut ainakin, ja värilliset sellaset. Kyllä varmasti oli ainakin kiinnittymisyritys.. oliko sulla menkat myöhässä? Mieti asiaa niin, että eka clomikierto meni noin, niin toivoo on! :)

ON: Eilen irtos vasemmalta munasolu, en oo koskaan tuntenu sen tapahtuvan, en noin voimakkaasti! Muutenkin oli nyt todella runsaasti limoja ja tuntuvat follinkasvukivut, mikä on vissiin hyvä merkki? Ja seki, että ovuloin pitkästä pitkästä pitkästä aikaa vasemmalta, mä oon vissiin sen keskenmenon jälkeen ovuloinu pelkästään oikeelta puolelta. Tallettelut oli dpo-3 ja dpo0 (tai no dpo-1 ja 0 välisenä yönä, lähempänä ovista kuitenkin), ja tänään koitan vielä saada varmistelut!

Hassuinta tässä on se, että ovis tapahtu saman päivän (myöhäis)iltana kun olin saanu ovisplussan tikkuun. Joskus näin! Tais nousta LH hyvinkin nopeesti ja tehokkaasti :p Toki edellisenä päivänä tuli lähes tasavahvat, joten oli jo valmiiks koholla.

Mutta mulla on tästä kierrosta tosi hyvä fiilis, jopa pikkusen toiveikas sen takia, että vihdoin sain ton oviksen tonne vasemmalle taas! Ja ne limat oli niin runsaat, ja tallettelut osu hyville päiville.. oispa kaikki tähdet kohdillaan ja tää ois mun (ja tietenkin teidän muidenkin!!) viimenen lapsettomuuden lauantai <3
 
Lume, huima oli toi sun progearvo! :) Eli Clomit sen perusteella sai sut ovuloimaan kunnolla, joten varmasti toivoa on, koska tää oli vasta eka kokeilu. :)

Deb, hienoa, että tallettelut on menny nappiin ja että tunsit oviksen kunnolla. :) Mä just ton takia epäilen "kunnon" oviksen tapahtumista itselläni, koska en tuntenu mitään, ja siis myös limat puuttu kokonaan.

ON: Onhan toi mun dpo6 proge tosiaan siellä viitearvojen sisällä (32), mutta löysin yhden jenkkiklinikan sivuilta, että sen ois oltava yli 45, jotta lääkkeet ois auttanu kunnolla. En oikein tiedä, mitä "kunnon" ovulaatio meinaa; onko se sitä, että munasolu on tarpeeksi kypsä (eli että epäkypsäkin voi irrota etenkin piikin avulla, mutta se ei voi hedelmöittyä)... Ja totaalinen limojen puutos mietityttää myös. Mitään oireita ei ole; tissikipukin on vähentynyt (ehkä mun progetaso alkaa jo laskea?). Mua hoitava lääkäri sanoi, että jatketaan Letroilla, mutta meinaan soittaa ens viikolla klinikalle ja kysyä pistoshoidoista tai jopa IVF:stä. Huomasin kaiken lisäks, että mun FSH eli follikkelin kasvua stimuloiva hormoni on hieman viitearvojen alapuolella. Lääkärit on sanonu, että kaikki veriarvot on OK, mutta viitearvoja katsellessani huomasin, että toi FSH ei ole niiden sisällä. Se vois olla selitys sille, ettei mun follit kasva kunnolla...
 
Frozen mullahan kävi vielä aiemmin (silloin kun nuorempana se paino tippui helpommin) silleen, että 10kg pudotuksen jälkeen ne menkat vasta sekaisin menikin! Lääkäri vaan hymähti, kun polilla kerroin. Ei varmaan uskonut sitäkään :facepalm: :hilarious: että ei se painon pudotuskaan aina autuaaksi tee.

Sain postissa tsh-tuloksen ja olihan se hiukan laskenut. Thyroxin-annos kuitenkin piti tuplata, eli nyt menee 50mikrog. Jotenkin oon toiveikas, että tuokin auttaa raskautumisessa :happy: kerran hirmonitasotkin oli nyt vaihteeksi OK.
 
LaraS, mikä sulla oli lähtöarvo TSH:ssa, ja mikä oli nyt?
 
Okei, mulla lähtöarvo oli 4,7 ja lääkitys nyt sillee et kokonainen joka toinen päivä, ja puolikas joka toinen. Nyt on vissiin TSH joku 2,3 tms.
 
Heippa! Oon pitänyt hiljaista eloa tässä, oon ollu jotenkin tosi hajalla monta viikkoa ja itkeskellyt melkein jokapäivä enemmän ja vähemmän. nyt sit olin suunnitellut tekeväni r-tesrin huomenna, maanantaiksi ajattelin menkkojen alkavan. Mutta nepä alkoivat tänään, lapsettomien päivän kunniaksi. Kierto jäi 26 päivään ja yk 41 alkoi.
Kyllä vetää hiljaiseksi. Nyt tuntuu taas niin pahalta ja töissä on niin kiire et uskon että vetäydyn nyt foorumilta joksikin aikaa pois että voin olla ajattelematta asiaa .
Ihan uskomatonta minkälaista paskaa tämä on :(
kirjoitin tämän nyt tälle puolelle vaikka en varsinaisesti vielä tänne kunnolla tullutkaan mut monta samaa tyyppiä toistakin ketjua lukee joten käy varmaan näin.
Paljon plussia teille naiset ja voimia kohtamaan tämä pitkä kidutus.
 
Täältäkin hyvää lapsettomien lauantaita kanssatoverit, vahvat naiset :Heartred

Moni oli joutunut uuteen kiertoon, niin kävi myös täällä. Odotin alkavaksi vasta sunnuntaina ja sitä ennen korkeintaan tiputtelua, mutta jo eilettäin oli vuotoa joka vaikutti enemmän kevyeltä vuodolta kuin tiputtelulta, ja tänään heti aamusta kipujen kera runsastui myös vuoto. Eli tänään saattaisi olla jo kp 2. Ja edellinen kierto olisi jäänyt 24 päivän mittaiseksi, luteaalivaihe paria päivää lyhyemmäksi kuin koskaan ennen. Ilmeisesti nuo gelee royalet sekoittaa. Luontaistuotekaupan myyjä kehotti kuitenkin jatkamaan sen syöntiä vielä, kokeilemaan jospa se ajan kanssa tasoittuisi. Ostin siis lisää ja syön niitä vielä ainakin tämän kierron :wacky:
 
Takaisin
Top