Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Triana, ai niin ku teillä ois toi Väestöliitto-mahdollisuus (sori, oot kertonu aiemminkin, mutten muistanu). Harmi, ettei miehesi tunnu tajuavan tuota mahdollisen endon vaikutusta. Voisitteko kuvitella menevänne selvittämään sitä endoa jollekin yksityislääkärille? (Ei tarvitse vastata, jos et halua ruotia taloudellista tilannetta tms.) Mitä nyt tällä palstalla oon endosta tietoa saanut, niin kyllähän se olis sun tapauksessa syytä ottaa vakavasti ja tutkia..! Mun mies käskee mua ottaa rauhassa, ei haluaisi kiirehtiä IVF:n kanssa, vaikka sanoikin että voi kuluihin osallistua, eli ei me nyt varsinaisesti täysin samoilla linjoilla olla. :grin Stressaa kyllä ne aikataulujen järkkäämiset; nyt on ollu vielä hieman helpompaa, kun on riittäny, että mä oon järkänny aikatauluni (mies oli mukana ainoastaan ekalla pakollisella parikäynnillä Fertinovassa), mutta IVF:ssä sitten vaaditaan tietty myös miehen käyntejä, ja hänen ei ole mikään helppo järkätä poissaoloja töistä (eipä sillä, että munkaan ois). Tuntuu niin väärältä, että toiset tulee raskaiksi ihan kotona keskellä perusarkea ilman että tarvii sen takia järjestellä mitään muuta kuin alushousujen pois ottamisen..! :sorry:
 
Muokattu viimeksi:
Frozen, joo oishan sen r-testin voinut tietysti ostaa mut koska ei oo yhtää tärppi olo niin sama oottaa menkkoja :rolleyes: jos tässä oireita ilmaantuu niin vois sitten testailla. Eipä tässä montaa päivää enää ole odottelua :) mukavaa että olette miehen kanssa suht samoilla linjoilla IVFn suhteen, tuntuu ettei miehillä koskaan oo mikään kiire näitten asioitten kans.. Ja onhan se aikataulujen järkkääminen stressaavaa, ja niin harmillista että ei kaikilla luonnollisesti tärppää :sad001

Triana, varmaan pitäis liiotella oireita ihan tosissaan että ottasivat endoepäilyn todesta! Se on kyllä kaikkinensa niin tympeä tauti, vaikea diagnosoida ja hoitaa ja tuskainen kaiken lisäksi! Harmi ettei sun mies ole suostuvainen lähtemään väestöliittoon, jospa sillä pian mieli muuttuis :) miten oot kipujen kanssa nyt pärjännyt?
 
Frozen eihän sitä kaikkee voi mitenkää muistaa :) Mä kävin viime heinäkuussa yksityisellä, joka laitto lähetteen Oysiin ison kystan vuoksi, joka oliki sit kadonnu ja kaikki kuulemma ok vaikka kipuja oli. Ja joulukuussa oman tk:n gyne totes ettei oo mitään leikattavaa. Eli mä luulen, ettei kukaan tee nyt mitään ku ei oo niitä kystia tullu enää :meh: Voisin mennä yksityiselle uudestaan, jos oisin varma että pääsisin siihen magneettikuvaan, mutta senki päättää lopullisesti Oysin naistenpoli. Ja siihen ei oo varaa yksityisellä, tai ainaki luulisin että se on tosi kallis? Huoh, miehet! :grin Mulla kans stressaa nyt tosi paljo aikataulut kun mies meni töihin, sillä on vaikeempi saada vapaata ku mulla. On tämä tosiaanki niin epäreilua :sad001

Elisenda joo täytyy nyt varmaan jokaisella mahdollisella käynnillä valittaa lisääntyneitä kipuja. Eilinen päivä oli hankala, mutta siedettävä. Yönki nukuin tosi hyvin. Näyttäs siltä ettei tarvi toiseksi päiväksi linnottautua kotiin vaan voi jo lähteä ihmisten ilmoille :) Mulla on pitkän aikaa ollu tosi hyvä tuuri, kun sattunu tosi monessa kierrossa pari vapaapäivää just menkkojen alkuun.
 
Triana, joko sulla vuoto alkoi? Testasitko tänään enään? On kyllä sattunut hyvä tuuri kun on vapaapäivät osuneet just menkkojen alkuun!
 
Elisenda joo alkoi eilen päivällä, joten ei ollu enää tarvetta testata :sad001 Tässä odottelen just, että hoitaja soittas takas kun ne siellä taas säätää että saavat johonki väliin sen mun ultran. Joko sulla alkas olla oireita tädistä? Tai jostain muusta? :p
 
Triana, pahoittelut tädistä :sad001 mut kiva kuitenkin että inssilääkkeet auttoi edes kipuja pysymään poissa pidempään! Toivottavasti saavat ultran hyvään väliin järkättyä. :) Mulla ei juuri mitään oireita ole, tissit kipeet niinkun yleensäkin, vatsassa jotain lievää nippailua yms tuntuu mutta en osaa sanoa tuleeko suolistosta vai mistä. Ainakaan menkkajomotus ei ole vielä alkanut, mutta joskus alkaakin vasta samalla kun vuotokin.

ON: Näin taas ihan hassua unta, joku lääkäri käski mun päivittäin tehdä 74 sellasta ihan omituista jumppaliikettä, ja minä sille rähisin että en varmana tee ku en oo ennenkää jumpannu, ihan p*skaa tämmönen jumppaaminen :grin Ja taas kolasin sitä omakantaani läpi, huomasin nyt että nää ultranneet gynet oli todenneet että mun kohtu on eteenpäin kallistunut, vaikka kaikki papakokeiden tekijät yms lääkärit on tunnustelemalla todenneet sen taaksepäin kallistuneeksi :woot: mut taidanpa luottaa enempi tuohon ultraajien "diagnoosiin" vaikka eipä sillä suunnalla juuri väliä liene.
Mietin tässä testaisinko huomenna aamulla vai en :rolleyes: onkos muita testailijoita tälle viikkoa?

Elisenda kp 25/n.27, dpo n.11
 
Elisenda joo oon kyllä kiitollinen tuosta viikosta, siitä en tiedä että mistä johtu, ehkä Pregnylistä? Se oli ainoa uus juttu viime kierrossa. Mulla kans joskus aiemmin sanottu, että taaksepäin kallistunu mutta nykyään lukee aina että eteenpäin. Ei kai se siellä ittekseen voi asentoa muuttaa? :grin

Eipä se hoitaja ikinä soittanu takas.. Ärsyttävää. Pitää huomenna aamusta taas soitella. Kävin kirppiksellä ja siellähän aina sortuu hipelöimään niitä pienen pieniä vaatteita... Oli sitte ihan pakko ostaa yks söpö potkupuku :rolleyes: Sydäntä kyllä vihlasi ku tulihan siinä kuitenki mieleen, että pääseekö se puku ikinä käyttöön :sorry: Näihin inseminaatioihin on toivo menny kokonaan, oon nyt sillä ajatuksella että ne on pakollinen paha ennen ivf-hoitoja.
 
Pikanen omanapa: testitulos tuli, virtsasta siis tehtiin 25miu/ml liuskalla, oli siis melko turha käynti kun noita saa kaupasta ja apteekistakin ja oon niitä tehny. Negatiivinen se sano sen olleen, mutta nyt ihmettelen että tänään huomasin nännien selkeesti tummuneen.. mitä ihmettä? :eek:
 
Triana pahoittelut negasta:sad001 tuntuu jotenkin epäreilulta että "pakko" käydä läpi inssit, joutuu niissäkin käyttämään hormoneja ja polikäyntejä on paljon. Oon samaa mieltä kuin joku muu täällä aiemmin (vai itsekö kirjoitit) että endodiagnoosi pitäisi saada tai luotettavasti sulkea pois koska sehän etenee niin kauan kun et oo raskaana. Mä oon ymmärtänyt että monilla endolaisilla mennään suoraan ivf:aan..

Elsendan huomista testiä odotellessa:wink oliko teillä inssikierto vai muistanko nyt ihan höpöjä?

Frozen mä just tänään mietin et kuinka epistä on et muut vaan tulee raskaaksi ja ite joutuu maksaa paljon ja säätää töiden kanssa ja käyttää ties mitä aineita ja silti ei takeita onnistumisesta.. mäkin oon maksannut meidän hoidoista enemmän kuin mies kun on isompi palkka.

On. Eipä ihmeitä, eka päivä töissä punktion jälkeen, meni ok. Syön primolutia 10 päivää yhteensä ja sen jälkeen pitäs alkaa menkat, nyt on puoliväli kuurista. Mietin meidän pakkasvauvaa, voi kunpa se selviäis:Heartblue
 
Triana, tuntuu kyllä tosiaankin pakolliselta pahalta ennen IVF:ää nuo inssit... Pääsettekö tässä kierrossa inssiin, niin ois taas yks inssikerta sitten ohi? Toki toivotaan, että siinä kävisi ihme! Ja kurjaa tuo, että magneettikuvaus on niin kallis itse maksettavaksi. Jotenkin vaan nuo sun menkkakivutkin mielestäni viittaa endoon. Itse joudun aniharvoin menkkojen aikaan ottamaan särkylääkettä. Ja jep, miehet... Ei ne tunnu miettivän näitä juttuja samoin kuin me naiset.

Elisenda, onpa outoja noi eri "diagnoosit" kohdusta..! Testaile ihmeessä pian! :)

Deb, pahoittelut negasta. ♡ Sulta ei siis otettu verikoetta?

Bambi, jotenkin tuntuu mahdottomalta, että kukaan pystyisi raskautumaan ilman tutkimuksia, lääkkeitä ja älytöntä aikataulusäätöä..! Toivon niin, että teidän pakkasvauva on nyt se, jonka saatte syliin asti. ♡
 
Frozen, ei jostain syystä suostunu ottaa verikoetta, en tajua mikä siinä on niin vaikeeta. Tilasin nyt vielä mamin puikon ja herkän liuskan, jos ne ei näytä mitään ni sit voin uskoo etten raskaana oo :D

Oviksesta ei mitään hajua, en oo tutkinu kehoo sen kannalta enkä oo tikuttanu, joten paha sanoo ees miten pitkä kierto tulossa tästä. Jos nyt menee yli 40pvää pitkäks niin sit taas testailen. Mutta ainaki on niin tjottailumeininkiä nyt, kun mietin ainoostaan mahdollista raskautta, eikä peittojen heiluttelussa tuu mieleenkään että tätä tehdään nyt sitä varten että saatais lapsi :hilarious:
 
Bambi joo vissiin aika harvalle endolaiselle inssejä tehdään. Mun kaveriki pääsee suoraan ivf-jonoon kun on diagnoosi. Voi että, oispa se teidän huurunenä se syliin asti tuleva tyyppi :Heartred

Frozen vähä vaikuttaa siltä, että inssi jää väliin tässä kierrossa.. :sad001 Just ku aattelin, että nyt nopeesti hoidetaan touko-kesäkuussa ne molemmat alta pois. Sain nimittäin ultra-ajan ens viikon perjantaille klo 13.30. Just siihen samaan aikaan loppuu soittoaika Oysiin, joten mitenpä sitten enää mitään inssiä voidaan sopia. Kaiken lisäksi miehen työ on nyt niin hektistä, että vasta sillon perjantaina iltapäivällä saa tietää maanantain työkohteet ja että onko ylipäänsä mahdollista saada vapaata. Nyt mietin, että perunko koko ultran ja pidetään taukokierto vai vedänkö letrot, käyn ultrassa ja yritetään kotikonstein. Tuntuu, että pää räjähtää ihan just tästä stressistä :banghead:

Juteltiin tuossa miehen kans äsken ja nyt sain hänetki sille väestöliiton ja ivf:n kannalle. Mutta että sinne mentäis kuitenki vasta aikasintaan elokuussa jos mennään. Eli voitas periaattessa vielä ainaki kesäkuussa kokeilla inssiä julkisella jos aikataulut saadaan täsmäämään. Oon nyt oikeesti tosi stressaantunu näitten hankalien aikataulujen ja välimatkojen takia niin ehkä yks kunnon taukokierto tekis hyvää :arghh:
 
Triana, tsemppiä sulle stressin kanssa, taukokierto varmasti tekee myös hyvää jos siihen päädyt :Heartred on kyllä niin hitsin hankalaa aina sumplia noita aikatauluja :sad001

Deb, no olipa outoa että eivät ota verikoetta :sad001 outoa kyllä että oireet jatkuu, jos ei raskautta :eek:

Bambi, voi teidän poloista huurunenää siellä pakastimessa :Heartred toivon niin, että sulatus ja siirto onnistuu hyvin ja tämä vauvanalku päätyy syliin asti! Ei ollu meillä inssiä, ihan luomuna mennään :) Aukkarissa (toivottavasti ens viikolla) suunnitellaan vasta hoidot.

Frozen, oonkin aina miettinyt miten ne tunnustelemalla tietää missä se kohtu on, kun on kaikkea muuta ja läskiä päällä :grin että kai se vaan on joku hatusta heitetty arvio, luulis että ultralla näkee missä se kohtu oikeesti on, kun ei se oikeen voi vaeltaakkaan eripaikkaan itekseen :rolleyes:

ON: Nyt on sitten pari pc testiä oottelemassa huomista :) tai toisen aattelin kyllä tehdä lauantaina jos ei täti kurvaa perjantaina. Vielä ainakin on tissit sen verran kipeänä, ettei huomiselle ole ainakaan täti odotettavissa. Huomenna vaan olis ollut mun parempi soittaa sinne polille ja varata aukkariin aikaa, perjantaina pitää sit töistä yrittää soittaa. Mun tuurilla vuoto alkaa perjantaina just ku soittoaika on menny umpeen :hilarious:
 
Deb, harmi ettet saanu verikoetta. Onpa omituista, jos sun kierto venyy noin pitkäksi, koska yleensähän sulla on normaalinpituiset kierrot, jos muistan oikein..!

Triana, tää stressi ja fiilis pään räjähtämisestä on jotain ihan infernaalista..! :( Teillä on vielä muistaakseni Ouluun paljon pidempi matka mitä meillä Helsinkiin (50 km), ja silti on sellaista taiteilua noiden aikataulujen suhteen. Mä en ite tiedä, oonko jopa enemmän stressaantunut välikiertojen aikaan, koska tietää, että silloin ei ainakaan tapahdu yhtään mitään edistystä, kun en ovuloi ainakaan ilman apuja. Toisaalta taas just toi, ettei tarvii järkätä aikatauluja ainakaan neljään viikkoon, on vapauttavaa. Mutta kyllä sitä koko ajan ajattelee, että tiimalasissa aika vaan vähenee... Hienoa, että nyt miehesikin alkaa kallistua Väestöliiton kannalle! Jos menisitte sinne aikaisintaan elokuussa, niin sitten kuulostaa kyllä järkevältä tuo, että yritätte saada niitä inssejä "pois alta", jos päädyttekin IVF-jonoon julkiselle. Niin onko se jono siellä n. 6 kk?

Elisenda, joo tuskin se "kohtuarvio" mitenkään hatusta heitetty on! Ja hitsi, kun menkat tuppaa usein alkamaan välillä perjantai-iltapäivä - sunnuntai-ilta (mullakin tosi usein), niin joutuu odottelemaan sitä, että pääsee soittamaan jatkosuunnitelmista.

ON: Kp19, dpo4 (?). Tänään on tissit tuntunu hieman herkiltä, jos oon esim. vahingossa "sohassu" kädellä niihin. Eilen (vai toissapäivänä?) tuntu pientä "neulanpistoa" oikealla, mutta en haluaisi nyt alkaa nostattaa mitään toiveita, koska toisaalta kystat voi aiheuttaa oman kokemuksen mukaan samanlaisia tuntemuksia. Ja kystia mulla on varmuudella ainakin yksi, joka on ollu oikeassa munatorvessa iät ja ajat.

Oon myös yhä enemmän alkanu miettiä sitä, että jos me joskus lapsi saadaan, tulisko musta sellanen äiti, joka ajattelee, että oma muksu on täydellinen eikä voi tehdä virheitä. Sellaisiin vanhempiin kun törmään työssäni koko ajan; lapselle opetetaan, että aina vika on jossakussa tai jossain muussa kuin omassa käytöksessä/omissa teoissa. Ja monet vanhemmat uskoo sokeasti kaiken, mitä oma mukula sanoo ja puolustaa tätä viimeiseen asti, vaikka kyseinen kullannuppu ois esim. huoritellu, kuristanu ja levittäny perättömiä huhuja luokkakaverista vain sen takia, että kaveri sattuu olemaan ylipainoinen tai sillä on väärää merkkiä oleva paita. Nyt on tietysti tullu pohdittua, monessako tapauksessa on taustalla mahdollisesti pitkä lapsentekoyritys. Silti toivon, ettei musta tuu samanlaista (jos nyt ikinä sitä lasta saadaan), vaan oppisin kasvattamaan reilun, epäitsekkään ja empaattisen lapsen ja muistaisin, että kaikki tekee virheitä eikä kukaan ole täydellinen - edes se oma lapsi.
 
Elisenda varmasti tulis tarpeeseen taukokierto jos vaan malttaa, tuntuuko se että aikaa menee vaan hukkaan ja stressaa sitten sitä :hilarious: Toivottavasti sulla täti tulee sopivaan aikaan (jos tulee!) että kerkeet vielä perjantaina soittaa :)

Frozen joo kun meillä on matkaa yli 200km yhteen suuntaan niin joutuu aina koko päivän järkkää vapaaksi. Oispa kätevää, jos pystysin kuljettaa miehen simpat mukanani ja mennä yksin, mutta kun ne pitää alle tunnissa saada polille niin ei onnistu mitenkää :meh: No sitä just mietin, että stressaanko sit taukokierrossa sitä ajan hukkaan heittämistä, että auttaako sekään sit mitään. Helmikuussa hoitaja sanoi sen hetkisen jonon olevan 6kk, en usko että on lyhentyny. Eli julkisella ivf ois ihan aikasintaan tammi-helmikuussa, jos oletetaan että heinä-elokuussa pääsis jonoon. Oli puhetta, että jos jaksetaan sinne asti odottaa niin käytetään veronpalautukset hoitoihin, niillä saatais ainaki 2 ivf-kierrosta rahotettua ellei jopa kolmaskin :) Hyviä ajatuksia tuosta, että pitääkö sitä omaa lastaan sitten jotenki täydellisenä ja pyhimyksenä, kun on vaikeasti saatu alulle. Ehkä jotku katsoo vähän sormienki läpi, vaikka tietäs jälkikasvunsa käyttäytyvän huonosti? Samaan yrittäisin pyrkiä kasvatuksessa kuin sinäkin.
 
Frozen, mä uskon että niillä jotka pitää omaa lastaan niin kullannuppuna, ettei hän mitään pahaa oo tehnyt, tulee yleensä sellasista perheistä joissa vanhemmilla ei oo aikaa ja kiinnostusta viettää aikaa omien lastensa kanssa, ja korvaa sen ostamalla niille niitä merkkivaatteita ja mopoautoja.. Lähinnä omasta kokemuksesta voin sanoo, että kun mua kiusattiin koulussa niin ne oli juurikin tällaisia tapauksia. Tai sit vastaavasti, että kotona on joku asia huonosti ja sitä pitää purkaa jollekin viattomalle kiusaamalla. Sit vanhemmat puolustelee lastaan koska eihän ne edes tiedä miten lapsi käyttäytyy missäkin tilanteessa jos ei oo tarpeeks kiinnostusta keskittyä ja tutustua lapseensa. Että julkisivu on tärkein.

Niin, ihmettelin kans, että ei verikoetta annettu. Varmaan kun oli se vuoto, ja jos ne laski sen menkoiks. Iteki jollain tapaa ajattelen, että ehkä tää nyt on vaan uus kierto sit. Ja joo, ei oo venyny koskaan 34pvää pidemmäks kierto, mutta jospa ne 2pvää sit ois ollu menkat? Ohut limis vaan tms.

Elisenda, tuu sit heti laittamaan kuvaa tänne testistä meiän tihrusteltavaks, tai no toivotaan ettei tarttis edes tihrustella :wink

Triana, mä voin suositella tota taukokiertoo, itellä onnistu tosi hyvin siihen asti kun vuoto kestikin vaan 2pvää. Mutta se stressi helpotti ja oli jotenkin vapauttavaakin ajatella ihan muita asioita :)

Bambi, mä pidän täällä peukkuja, että pakkasalkio selviäis, ja että siirto onnistuis ja pikkunen kiinnittyis <3

Tää on kyllä paras tukiverkosto mitä voi löytää, kun omalla tavallamme ollaan kaikki samassa veneessä! <3

ON: Mulla tää on nyt tällanen välikierto, koska en oo ees tietonen oviksesta, en oo tikuttanu enkä tikuta, en tiedä onko menny jo vai ei, en oo seurannu. Oon keskittyny siihen että mitä jos oonki raskaana. Todellista tjottailua, kun ei tiedä ollenkaan missä mennään :hilarious:

Dep kp13/??, Tai kp47/34. Veikkaisin tota ekaa kuitenkin :)
 
Pikainen omanapavalitus, kun tuntuu että nyt ei muuta päähän mahdu: ens kierrossa jätän kyllä nuo gelee royalet pois, lämmöt sahaa ihan hulluna! Ei yhtään niin selkeä ja hyvännäköinen käyrä kuin se edellinen. Laitanpa tähän jos jotakuta kiinnostaa. Ei kyllä mitään toivoa plussasta, lähinnä alan odotella jo (tuhru)vuotoa, kun menee lämmöt jo noin alas.. :shifty: Ärsyttää tällä hetkellä kaikki, eritoten tuo ukko, ihan sama mitä se tekee seuraavaks niin varmaan pimahdan sille :mad:
 

Liitteet

Villisilmä, kylläpä kummasti tosiaan lämmöt sahaa :confused: onko sulle ollut mitään hyötyä gelee royalesta? Tsemppiä ärsyttävään oloon, toivottavasti mieli paranee päivän mittaan!

ON: Testi tehty ja negahan se. Heitin sen jo roskiin kun en viitsinyt niin selvää negaa tänne kuvata :shy:

Elisenda kp 26/n.27 dpo n.12
 
Aapuva, olin pari päivää koulutuksessa, niin en oo ehtinyt käymään täällä ollenkaan! Hirmuisesti kommentteja tullut :nailbiting:
Koitan vastailla mahdollisimman monelle, mutta jos nimet menee väärin, niin pahoittelut jo etukäteen :hilarious:

Elisenda, Madonna tissit tuntuu sellasilta, että on nännit ihan pystyssä ja rinnat muutenkin jotenkin "ylhäällä" :woot: Tosi turvonneet ja herkät. Haha.

Deb, jospa se parin päivän vuoto tosiaan oli menkat. Mullakin on ehkä kerran tai kaks ollut sellasta vaikka normaalisti mulla kestää vuoto 5-6 päivää(laskettuna ensimmäisestä pisarasta viimeiseen pisaraan). Vuodon määrä ei varsinaisesti viittaa limakalvojen paksuuteen mitenkään. Hormonit siellä enemmänkin vaikuttaa paljon sitä vuotoa tulee. Esim. jos jollain on joskus ollut jotain tiputteluvuotoa kesken kierron, niin se voi hyvin johtua pelkästä hormonimuutoksesta (estrogeeni rysäys). Mulla Royal Gelee vaikuttaa ainakin ovislimoihin ja yleensä myös vuoto on näissä kierroissa runsaampaa. Royal Gelee sisältää ymmärtääkseni jotain estrogeeniin vaikuttavia ainesosia ja sillä voi olla myös piristäviä vaikutuksia, minkä ainakin itse olen huomannut. Myös Maca vaikuttaa hormoneihin ilmeisesti tasaavasti, eli jos on kauheesti heittelyä hormoneissa, niin maca tasoittaa niitä. En tiedä oliko sillä vaikutusta, mutta söin macaa juurikin tuossa edeltävässä kierrossa ennen kuin sain elämäni ensimmäisen luomuplussan. Pitäisköhän kokeilla uudestaan :p

Triana, voi hitsi mä olin jo niin varma, että siellä olis pikkuinen tarrannut kiinni. Pahoittelut tädistä :Heartred Taukokierto voi tehdä ihan hyvää, jos tuntuu, että stressaa liikaa.

Tervetuloa Cecilja! Toivottavasti visiittisi on lyhyt :wink Mä kävin aikoinaan yksityisellä gynellä ihan vaan tarkistamassa, että kaikki kunnossa. Noh mitään estettä raskaudelle ei löytynyt, mutta kun yritystä alkoi olla takana jo vuosi, mulla ilmaantui ihan yhtäkkiä outoa tiputteluvuotoa kesken kierron. Kävin uudestaan gynellä ja sain terolutit loppukiertoon ja tulin ekasta tero-kierrosta raskaaksi. Valitettavasti se meni kesken. Meni muutama kuukausi ja sain terojen tilalle lugesteronia ja tulin uudestaan raskaaksi heti ekasta luge-kierrosta, mutta sekin meni kesken. Noh meni taas parisen kuukautta ja sain kokeilla clomeja(ei tarvittu spermatestejä, koska oli spontaaneja raskauksia takana), no niille ei löytynyt vastetta ollenkaan, mutta meni taas pari kuukautta ja tulin luomukierrosta raskaaksi. Noh se meni nyt ennen vappua kesken ja tässä vielä odotellaan keskenmenokierron loppua. Saatiin lähete julkiselle puolelle keskenmenotutkimuksiin, mutta aika on vasta elokuussa. Sitä odotellessa. Saa nähdä miten käy. Mutta tosiaan suosittelen alkuun yksityistä ja sitten jos rahat ei riitä, niin pyytää lähetettä julkiselle puolelle.

Villisilmä, Lämpöihin vaikuttaa niin moni asia, ettei niitä kannata liikaa stressata. Varsinkin jos heittely on alle 0,5 asteen. Normaalisti mulla tulii siinä noin dpo 6 paikkeilla sellainen lämpöjen pudotus, koska estrogeeni ryntää hetkellisesti paikalle. Tapahtuu lähes joka kierrossa mulla. Mutta yhessä kierrossa missä tulin raskaaksi, niin lämpötiladroppeja tulikin kaksi ja veikkaan toisen dropin viitanneen kiinnittymiseen :) Hyvin mahdollista sekin. Royal gelee voi tietty vähän vaikuttaa, koska se sisältää niitä estrogeenijuttuja(haha en tiedä tarkkaa termiä), mutta ei ainakaan mulla siitä ole ollut suurempaa haittaa lämpöjen mittailujen kanssa. Tosiaan pientä lämmön sahaamista en pitäis mitenkään merkittävänä.

Meillä tosiaan yritystä jo 2v 8 kk.
 
Villisilmä, millanen mittari sulla on? Tai siis kuinka tarkka ja mistä mittaa? Mä mietin ite tota lämpöjen mittaamista, ja kun pitäis muutenkin ostaa uus mittari..

Elisenda, pahoittelut negasta, taas kerran :( Toivotaan nyt et pääset varaa sen aukkarin pian. Miten homma sen jälkeen etenee teillä?

Alina, Voi olla, että ne oli menkat vaan. Pistää kyllä hämää tollanen, kun muuten on aina normaalit, kaks ekaa päivää runsaat, sit kaks päivää vähän niukempaa (mutta niin, että regular tamponi täyttyy muutamassa tunnissa) ja vika päivä pidän enää pikkuhousunsuojaa kun vuotaa enää loppuja pois hieman rusehtavana. Noissa 2pvän menkoissa ei siis kertaakaan edes regular tamponi täyttyny.

Ainakin siinä kierrossa oli toisin, että söin paljon allergialääkkeitä, ja mulla oli kortisonikuuri (tosin sitä käytetään joskus lapsettomuushoidoissa kiinnittymisen tukena, varsinkin ivf:ssä ja pas:ssa, joten siitä tuskin mitään haittaa ollu). Ovis meni tosi pitkälle mun mittakaavassa, mutta kuulemma normaali setiritsiini voi tehdä sellasta. Pitkittää ovista, tai jopa estää sen. Mutta LH-huippu tuli kuitenkin. Vaikka eihän sekään takaa että munasolu irtoo.
 
Takaisin
Top