Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Deb mulla on tollanen apteekista ostettu lasten mittari, ainoa jossa oli kaksi desimaalia. Sillä mittailen tuolta alapäästä :grin

Alina, mua ei muuten huolestuttais tuo lämpöjen sahaaminen, mutta vertaan tuohon edellisen kierron chartiin, joka oli ihan erinnäköinen. Ovulaation jälkeisen lämmön nousun huomaa kyllä molemmista, mutta edellisessä kierrossa alkukierron lämpötilat oli matalammat, ovulaation jälkeinen lämpötilan nousu selkeämpi ja isompi ja luteaalivaiheen lämpötilat paljon tasaisemmat. Laskivat sitten reilusti lähelle alkukierron lämpötiloja menkkojen lähestyessä. Ehkä näiden takia tuntuu, että jokin ois nyt vialla, enkä keksi muuta syytä kuin tuon gelee royalen o_O

Elisenda, geleen kanssa tuli kyllä hyvät limat tässä kierrossa! Mielialavaihtelut sitten taas ei niin hyvät :shy: Ikävä kyllä nyt ärsyttää vielä enemmän kuin aamulla, ensimmäinen punainen tuhru bongattu. Vaikka tädin pitäis tulla vasta sunnuntaina. Mitähän pitäis tehdä että pääsis tästä tiputtelusta eroon :banghead:

Tää on taas niitä päiviä kun tuntuu siltä että en jaksa edes yrittää enää, me ei ikinä saada vauvaa :bag:
 
Villisilmä, okei :) mä haluisin kans tollasen kahden desimaalin mittarin! Sellanen on vissiin tän vuoden äitiyspakkauksessa :smiley-angry017

Jos mulla ei yleensä ovistesteissä ois o+ selkeesti kontrolliviivaa vahvempi testiviiva, niin voisin erehtyä luulemaan tätä plussaks:

IMG_20170511_151120.jpg


Ovis taitaa kolkuttaa ovella :angelic:
 
Repesin muuten täyteen nauruun, kun muistin yhtäkkiä yläasteella terveystiedon opettajan toistaneen moneen kertaan, että "varmoja päiviä ei ookaan". :laughing002

Varmoja päiviä tulla raskaaks vai varmoja päiviä millon ei ainakaan tuu raskaaks? Jälkimmäisiä mulla kuuluu vuoteen 365 näemmä :laughing002 naureskelen vaan koska se kaikki paasaus ehkäisyn tärkeydestä ettei vaan pamahda paksuks! :laughing005

(Ymmärrän toki mitä se tarkottaa, mutta oikeesti.. se sai raskautumisen kuulostamaan helpolta).
 
Repesin muuten täyteen nauruun, kun muistin yhtäkkiä yläasteella terveystiedon opettajan toistaneen moneen kertaan, että "varmoja päiviä ei ookaan". :laughing002

Varmoja päiviä tulla raskaaks vai varmoja päiviä millon ei ainakaan tuu raskaaks? Jälkimmäisiä mulla kuuluu vuoteen 365 näemmä :laughing002 naureskelen vaan koska se kaikki paasaus ehkäisyn tärkeydestä ettei vaan pamahda paksuks! :laughing005

(Ymmärrän toki mitä se tarkottaa, mutta oikeesti.. se sai raskautumisen kuulostamaan helpolta).

Mä naureskelin tätä yhtenäpäivänä kanssa kun yläasteella annettiin ymmärtää ettei tartte ku kerran käydä sisällä ja ulos ni on raskaana :D no ei täällä nähtävästi.
 
Aaaaapuaa, viikon pois foorumilta ja kamalasti tullut viestejä :excited001 mahtavaa, että meillä on näin aktiivinen ja tiivis porukka kasassa! :hug007

Cecilja tervetuloa mukaan!

Ilpuri kiva kuulla sustakin tällä puolella :happy: käy vaan oman fiiliksen ja aikataulun mukaan :)

Triana pahoittelut negoista ja tädin saapumisesta :sorry: täälläkin lapsettomien lauantaita vietetty jo useampana vuonna. Vaikka nyt vasta 1,5v ihan oikeesti yritystä ja "oikeeta" lapsettomuutta. Mut eipä se tyhjä syli ikää katso; aiemmin mun lapsettomuus oli elämänkumppanin kadoksissa olemisesta ja sitä tyhjän sylin kipua on ollut jo 13 vuotta siitä syystä johtuen.
Äitien päivä kuitenkin on omaa äitiä varten :Heartred

Bambi toivottavasti tämä teillä pakkaseen päässyt pienokainen on se syliin tuleva :Heartpink

Pahoittelut vielä muillekin negoista :sorry: Liikaa meille taas niitäkin kertynyt.
Ja kaikille voimia ja tsemppiä kaikkiin kierron ja erinäisten aikojen ym. odotuksen vaiheisiin!
 
Deb, joo erinäisiä syitä voi olla sille, miksi vanhemmat kohtelevat lapsiaan kuin kuninkaallisia eivätkä usko heistä yhtään mitään pahaa. Ehkä se sun niukahko vuoto tosiaan oli oikeasti menkat. Ilmeisesti vuodon määrä voi vaihdella suurestikin. Ovis sulla tosiaan näemmä nurkan takana. :) Miten te nyt etenettekään niiden tutkimusten suhteen? Oot varmasti kertonu jo, mutten muista... Ja niinpä, kovasti käsketään huolehtimaan ehkäisystä, itsekin oon itse asiassa sellasessa "työryhmässä" meidän koulussa nyt, ja yks meidän teema on ehkäisy. Tekis mieli sanoa niille teineille, että noin joka kuudennella teistä on/tulee olemaan ongelmia lapsensaannin suhteen, eli ei se ehkäisy teillä kaikilla oo niin justiinsa. :D

Triana, aloitko syödä Letroja nyt kuitenkin? Vai minä kiertopäivänä sun ois tarkoitus aloittaa? Hitsi, kun teillä tosiaan on niin pitkä matka, että tarviitte molemmat vapaapäivän lyhyenkin käynnin takia.

Villisilmä, mä en sori taaskaan osaa sanoa noista lämmöistä mitään, mutta luulisin Alinan tavoin, ettei suht pienet heitot merkkaa välttämättä mitään. Harmi, että on tuollainen fiilis. ♡

Lume, joko sulla alkoi uus kierto? Toivottavasti ei ois alkanu, vaan HCG vaan nousee hitaasti!

Elisenda, pahoittelut negasta. ♡

LaraS, oletteko miettineet tarkemmin sitä yksityistä vaihtoehtoa?

ON: Kp20, dpo5 (?). Huomisaamuna progekoe, niin saa sitten selvyyden, irtosko mitään munasolua. Varasin ajan yksityisen lääkäriaseman labrasta, voi kun vastausta ei tarttis odottaa kahta viikkoa kuten viimeks (sillon kävin Huslabissa).
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Alina, haha! Ai tuommoset ne Madonna-tissit on :hilarious: pitäsköhän munkin ottaa maca käyttöön jos auttais plussaamaan!

Deb, siellä aukkarissa sitten kaikkien tulosten pohjalta suunnitellaan jatko. Ihan riippuu tuloksista. Mutta tosi mälsää jos ei mitään hoitoja vielä aloteta.. Selvästikin jotain vikaa meillä jossain on, kun ei mitään merkkejä edes kemiallisesta ole koskaan tullut..

Villisilmä, harmi että geleet mielialan vaihteluitakin :shifty: kiva sentään että limat parani! Tiputtelu on kyllä ärsyttävää, mullakin on sitä monesti, eikä lääkäri oikeen ota mitään kantaa. sanoo vaan ettei se haittaa :sour:

Frozen, toivottavasti tulis nyt progetulos nopeemmin! Aiotko kysyä, milloin tulos on valmis?

LaraS, tervetuloa takaisin foorumitauolta :happy: missäs vaiheessa teillä nyt mennään?

ON: eipä taida täti ehtiä huomisaamuksi, ei mitään menkkatuntemuksia vieläkään, tissikipukaan ei oo hellittänyt. Yleensä alkaa päivää ennen tädin tuloa hellittää. No, maanantaina sitten polille soittamaan! Aloin kyllä tänään pelätä koko aukkaria, ja toivomaan että lauantaina tuliskin plussa :rolleyes:
 
Elisenda, ei aukkaria kannata pelätä, se on onneks tosi nopea toimenpide. :) Kunpa nyt pääsisitte pian eteenpäin tutkimuksissa ja hoidot aloitetaan, koska ootte niin kauan yrittäny ilman haamulaisen haamulaistakaan! Toivotaan nyt tottakai, että lauantaina tuleekin plussa! :) Joo mä kysyn, millon progetulos on valmis; toivottavasti ois pian! Tissit tuntuu aika raskailta, joten ehkä tässä on toivoa siitä, että ovis on tapahtunut..?
 
Frozen, kyllä alko uus kierto... luultavasti. Toissapäivänä alko kovat kivut illalla ja vuoto, no vuoto on vaan omituinen, niukka ja ei hyytymiä.. kun yleensä vuodan kuin seula ja tulee hyytymiä aika reippaasti. Tänään siis kp3 ja juuri vessassa käydessä mietin että jääköhän kuukautiset 4-5 päivään kun yleensä kestää 6-7 päivää. Hyvä että edes sidettä tarvii vaihtaa :o... taitaa niukat kk olla kuukauden juttu. Voisko clomit aiheuttaa tän ?

Toivottavasti frozen ovis olisi ollut ja pääset piinailemaan <3
 
Frozen, kiva tietää ettei se aukkari niin kamala olekaan :happy: vähän jänskättää onko johtimet auki, koska jos ei ole niin sit mennää suoraan IVF jonoon :nailbiting: kyllä sun kropassa jotain tapahtuu, kun tissituntemuksiakin on tullut :happy: satutko tietämään tuleeko johtofollista keltarauhasta ollenkaan, jos munasolu ei irtoa?

Lume, ompas sullakin hassut menkat. Mulla normaalisti on ihan kunnon vuoto 5pv, mutta viime kesänä oli yhdet menkat ihan onnetonta tuhrua 3pv. En tiedä mistä se johtui, mutta sen jälkeen on ollut taas ihan normaalit :)

ON: Yöllä oli hiukan jo menkkajomotuksia havaittavissa! Oon kyllä nyt asennoitunut, että pääsen varaan poliaikaa vasta maanantaina. Toivottavasti sen sais ens viikolle, en jaksa odottaa progevastaustani ja siittiöiden dna-vastauksia enää :p mietin kyllä että kun varaan aikaa, kysyn samalla jos se hoitaja näkis ne tulokset jo ja kertois mulle :rolleyes:

Elisenda kp 27/n.27 dpo n.13
 
Frozen Ei nyt enemmälti. Just aloitin työt ja miehellä kun vaihtuu duunipaikka, niin pitää katsella se talouspuolikin ensin kuntoon. Mutta mahdollisesti :)

Elisenda kiitos :happy: no meillä nyt on tämmönen tsemppausvaihe, että yritetään ruokavaliosta siistiä herkut taas minimiin ja saada vähän painoa alas. Eihän ne väärässä ole niiden komplikaatioiden ja muiden suhteen, jotka ylipainoon liittyy :confused: turhauttavaa oli silti, että ahkera liikunta ja pudonneet kilot ei merkinneet mitään. Juteltiin miehen kanssa, että eipä tuo puoli vuotta sikäli pitkä aika ole ja ehkä luomuplussakin yllättää sillä välin :shy:
Itsekseni pohdin, että jätän terolutitkin pois muutamaksi kuukaudeksi, kun vuotohäiriöitä on taas ollut. Ilman teroja menkat tulee miten sattuu, mutta moneen vuoteen ei oo tällasia välivuotoja ollut. Ainakaan näin tiheään.

Täällä siis elellään tilanteessa, että nyt kp19 ja kp14 alkoi uusi vuoto :confused: ja edelleen tuhruttelee. Aloitin kuitenkin polin hoitajan ohjeen mukaan terolutin (soitin päivän myöhässä eli kp16) ja ovista kalenteri povaa nyt viikonlopulle. Ultrassa kp11 ei tosin lääkäri maininnut mitään folleista, ja hoitajalta puhelimessa kysyin niin ei tekstissäkään mainintaa ollut :sorry: eli anovulatorinen kierto kai menossa :arghh: mulla on kuulemma hemorraginen kysta vasemmalla, joka kuulemma on täysin harmiton. Mutta en saanut selvää vastausta, että voiko tiputtelut/tuhrut johtua siitä.

Tuntuu, että nyt taas poljetaan paikallaan. Kilppariarvoistakaan en vielä oo saanut vastausta (eli lääkärin ohjetta lääkeannoksesta), kun kävin poli-aamuna verikokeessa ja meillä iiltapäiväaika vaihtui aamuaikaan :depressed: Toka työviikon jouduin olemaan töistä pois lenssun takia ja nyt poskiontelotulehdukseen lääkekuuri. Oli pakko aloittaa, kun ei avaavat ja hoitavat sumut tehonneet.
Mutta ei tässä auta luovuttaakaan! Usko siihen, että meille oma pienokainen vielä tulee, on vahva :Heartred
 
Lume, mulla oli kans niissä parissa clomikierrossa niukat menkat ja kun kerroin tästä gynelleni, hän totesi myös, että clomit ovat vaikuttaneet limakalvoihin ja koska vastettakaan ei juuri ollut, niin todettiin vaan, ettei clomit sovi meikäläiselle.

Onko muuten muut kokeillu tuota Macaa?
 
Frozen, oot joo kysyny aiemminki :D mutta siis labroissa kun on käyty ja miehen simppatutkimus tehty, niin saadaan lähete TAYSin lapsettomuuskliniikalle :)

Elisenda, jospa ne menkat ei sieltä tuliskaan ;)

Lume, tuntuu olevan niukka vuoto tän kuun juttu, kun mullakin oli :D

ON: Täällä vihdoin ja viimein tuntunu pitkästä aikaa siltä, että nyt ovuloin vasemmalta puolelta, kun yleensä on kipuilut oikeella! Eilen tunsin selvän vihlasun vasemmassa muniksessa, mietin et oisko mulla sit ovis tapahtunu muka jo :o no, pitää tikutella ja kattoo :) sovelluksen mukaan ovis ois laskennallisesti ollu eilen.
 
Lume, mulla oli kans niissä parissa clomikierrossa niukat menkat ja kun kerroin tästä gynelleni, hän totesi myös, että clomit ovat vaikuttaneet limakalvoihin ja koska vastettakaan ei juuri ollut, niin todettiin vaan, ettei clomit sovi meikäläiselle.

Onko muuten muut kokeillu tuota Macaa?

Mä mietin samaa tota limakalvo asiaa, mutta Voisko yhden kierron jälkeen niin olla.... mulle määrättiin 3-8kk clomeja mut just ton limiksen takia ajattelin pitää itsenäisesti välikuukausia. Ainakin vastetta on kun ovis tapahtuu ja todella voimakkaana...
 
Lume: en halua nyt sua millään tavalla pelotella. Kohdunulkoinen itellä anto kans haamuja ennen menkkoja. "Menkat" alko pari päivää myöhässä ja alkuun vuoto oli aika normaalia parin päivän ajan, sit muuttu ruskeeks tuhruvuodoks. Testit näytti koko aika haamuja. Suosittelen että teet vielä testin, koskaan kun ei tiedä.. mut todellakin toivon ettei sulla ole ku! :happy:
 
LaraS, voi hitsiläinen niitä vuotoja :sour: toivotaan että luomuplussa yllättäis ennen hoitoja :happy:

Deb, tikutitko jo tänään ovista?

Lume, eikös ne clomit muutenkin kerry elimistöön, että saattaa boostata ovista jos edellisessä kierrossa on käyttänyt clomeja? Vai oliko se joku toinen lääke..

ON: Tätihän se tänne tuli, kaksi tuntia myöhässä että olisin kerennyt tänään varata aukkariajan :shifty: toivottavasti maanantaina saa vielä ajan ens viikolle, kun se pitäis tehdä kp5-kp10! Mutta en oo ottanut mitään särkylääkettä :eek: ihan aavistuksen vaan välillä jomottaa! Vuoto on kyllä ihan normaalin runsasta. Niin kivaa kun ei satu!! Tuhlasimpa sen toisen r-testinkin pois kuleksimasta :grin

Elisenda kp1/n.27
 
Elisenda, tikutin, ja plussahan sieltä tuli! Ja vielä juuri sopivasti sen jälkeen kun oltiin just heiluteltu peittoja :grin
 
Takaisin
Top