Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Deb, multa otettiin tkssa vaan nuo peruslabrat (paastosokeri, tsh, t4v, pvk) ja papa. Ei siinä mitään, mutta aattelin että tosiaan sitten kun tulee se aika polille niin siinä samassa ois jo ohjeistusta ottaa jotain labroja ennen sitä käyntiä. Mutta tosiaan näin täällä pohjoisessa :shifty: Meillä on yritys alkanut 4/16, eli pikkusen reilu vuosi on nyt takana.

Frozen, mun tietääkseni esimerkiksi Oulussa Väestöliitossa pystyis teettään sen simppatutkimuksen ilman mitään muita jatkoja. Sitä ehdotin miehelle jo puoli vuotta sitten, silloin ei halunnut. Nyt mainitsin uudestaan siitä mahdollisuudesta ja se vaan hymähti. Eli tuskinpa vaan menee, ootetaan sitte sata vuotta kaikenmaailman tutkimuksia! :mad:

Toivon niin että ehtis vielä tärpätä ennen noita kaikenmaailman tutkimuksia, vaikka aika turhalta toiveelta se tällä hetkellä tuntuu.
 
Frozen, me varataan labrat mahd nopee, mun pitää käydä ennen kymmentä kun tsh ja t4v mukana joten ajanvarauksella saattaa mennä kahden viikon päähän helposti. Toki voi mennä aamulla jonottamallakin, mutta papaan joudun kuitenkin erikseen varata ajan.. sit mies käy kans pissatestin (klamydia tms pakolliset) ja vie simpat. Sinänsä ei oo tarkempaa aikataulua, mutta näiden jälkeen lääkäri antaa lähetteen TAYSin lapsettomuuskliniikalle lisätutkimuksiin/hoitojen alotukseen.
 
Sillä oletuksella siis että keskiviikkona ilmotetaan että testi on ollu nega
 
Villisilmä mäki asun pohjoisessa :wideyed: Mutta sä ilmeisesti pohjoisempana ja te ette mee Oysiin tutkimuksiin/hoitoihin vaan johonki muualle?
 
Täällä päin (kymenlaaksossa) simppatutkimuksia tekee ainoastaan yksityinen klinikka. Itse passitin miehen testeihin heti, kun olin itse käynyt terkkarilääkärin juttusilla lapsettomuudesta. Postista pärähti 3kk sitten kutsu sairaalalle, jolloin aloitetaan hoidot, Simpat valmiina siksi, ettei tarvitse odottaa enää siinä kohtaa 4-5 viikkoa tulesten valmistumisessa. Miehen simpat lähtivät nimittäin Viroon laivalla tutkittavaksi :D Kivasti ulkoistettua palvelua.

Cecilja: Tervetuloa mukaan :) Kannattaa mennä terveyskeskuslääkäriltä hakemaan lähete hoitoihin. Pääsette paljon halvemmalla. Mulla otettiin siinä samalla verikokeet, papa ja kyseltiin kaikki kiertoon liittyvät asiat.

Deb: Meillä yritystä takana 2/16 asti. 2 haamu viivaa olen saanut viime kesänä, mutta toisella tsekkaus kerralla haamut vaihtuneet negaan, eli kai kemiallinen.

ON: Itsellä suuri odotus nyt, että päästään sinne sairaalalle. Haluaisin aloittaa lääkityksen mahdollisimman pian ja toivoisin niin että siitä olisi jotain vastetta. Vuoto on ollut kahtena viime kiertona todella niukkaa, siirappia, mitä on itselläni tullut vuotoa. Ohut limakalvo? En juurikaan/en tunne ovulaatiota, mutta tikuilla olen sen varmistanut ja tullut aina vahva "plussa"
Hassuinta tässä on se, että ovulaatio ei silti välttämättä tapahdu vaikka tikkuun tulisikin viiva. Kaverillani oli tämä lapsettomuuden syy ja heillä auttoivat clomit lapsen saantiin.

Kaikille haleja <3
 
Kp25/23-28, pp13, dpo12. Täällä mä tärisen peittojen alla, kivut on vielä jokseenki kurissa eikä oo ees vuoto alkanu, mutta tää palelu on ihan älytöntä, ihanku ois korkea kuume mutta en usko että on.
 
Triana sulla oli eilen vielä aika aikanen dpo ja varmaan vähän laimea pissa. Kyllä se voi vielä plussaksi muuttua :) ainakin kaikki oireet sulla kuulostaa siltä :) <3
 
Deb ei niistä limiksen kasvattelun poppaskonsteista varmaan haittaa ole! Mä oon aina luullut että mulla varmaan ohut limis kun on niukat ja kivuttomat menkat mutta kerrasta toiseen kun on nyt hoitojen ja tutkimusten aikana ultrattu ni limis onkin ollut oikein hyvä ja normaali. Eli ei ole tuomio tuo niukat menkat (ja elämäkin helpompaa:wink) oliko teillä joku aika tulossa julkiselle lapsettomuustutkimuksiin?

Triana mulle teki pahaa jo viime vuonna äitienpäivä kun mietin että saanko itse sitä koskaan viettää. Oonkin ajatellut että jos joskus tuun raskaaksi ja oon raskaana äitienpäivänä niin vaadin kakut ja kahvit ja onnittelut ja aamiaset sänkyyn ja kukat ja kaikki jo sinä vuonna:hilarious:

Cecilija tervetuloa:hello olkoon visiittisi lyhyt! Täällä kyllä saa erinomaista vertaistukea ja vastauksia kysymyksiin.

Elisenda kerro sitten mitä ne polilla sanoo tosta antraalifollikkelimäärästä. Kuulostaa paljolta mutta toisaalta mulla niitä on liian vähän enkä tiedä paljonko on hyvä määrä..

Oli pohdittu eroa yksityisen ja julkisen välillä, jossain päin suomea tuntuu että julkisellekin pääsee nopeesti ja vähän tuuristakin kiinni mitä oon täältä foorumilta lukenut. Mun ajatus oli eka hakea lähete yksityiseltä tai tehdä alkututkimukset siellä mutta jäätiin sit sinne ihan hoitoihin kun oli hyvä luottamus siihen paikkaan. Reilu 6 kk sitten oli ensikäynti (eka käynti siis missään lääkärissä lapsettomuuteen liittyen) ja nyt kaikki tutkimukset tehtynä ja kaksi ivf hoitokiertoa takana eli nopeesti kyllä asiat etenee. Hinta on ainut miinuspuoli.

Niin ja meillä yritystä 1v 11kk eli kait voi sanoa jo että kaksi vuotta:sad001
 
Frozen, joo se aukkarikäynti on seuraava! Ehkä jopa ens viikolla :happy: Mulla ei juurikaan toisten lapset aiheuta pahaa mieltä, ainoastaan vastasyntyneet lievää kateutta. Mutta sen sijaan se että joku tuttu on raskaana :shifty: yritän ajatella sen niin, että se ei ole mun lapsettomuuden syy, että muut saa lapsia, eikä heidän onni ole minulta pois. Mulla vain on tämmönen polku tallattavana :rolleyes:

Triana, mä edelleen niin kovasti toivon, että sulla nyt vielä plussaksi muuttuis :Heartred ja sepä just, kun ei kukaan lääkäri voi sanoa, että 100% varmasti jollain hoidolla onnistuu :sad001 vaikkakin varmasti aniharva jää lopulta lapsettomaksi, kun on lahjasoluhoitojakin olemassa. Mut ilman toivoa ei ole toivoa, joten täytyy vain luottaa että joskus me kaikki saadaan viettää äitienpäivää iloisissa merkeissä :happy:

ON: Täällä ei mitään erityisiä tuntemuksia, ja ei ole taaskaan yhtään sellainen olo että olis tärpännyt. Tädin pitäis tulla pe tai la, toivon että pe aamuna viimeistään niin saan varata sen aukkariajan :) Täytyy sit tehdä lista kaikesta mitä pitää muistaa kysyä lääkäriltä! Koitin etsiä noista antraalifollikkeleista lisää tietoa, mut missään ei ollut että montako olis normi määrä. Ja vissiin niiden pitäis kadota loppukierrosta/oviksen jälkeen tms, ja jos ei katoa niin on pco tyyppiset munasarjat.. Jossain luki vaan, että niitä pitäis olla alkukierrossa yli 4, jotta siitä kierrosta olis mahdollisuus raskautua.

Elisenda kp 24/n.27, dpo n.10
 
Herukka, täällä Oulussa on niin surkea tk systeemi et täällä ei voi varata lääkärille alkaa, vaan kaikki asiat hoidetaan ns. akuutti akuuttivastaanoton kautta eli sinne pitäis sit mennä jonottaa tai varata eka aika sairaanhoitajalle, joka sitten kutsuu tarvittaessa lääkärin paikalle. Joten en tiiä, onko se sitten kaiken vaivan arvoista, kun yksityiselle pääsee suoraan ja silloin kun omat työt antaa myöten.
 
Elisenda mä ku oon tuolla endometrioosin vertaisryhmissä facebookissa, niin siellä on aika useita lapsettomaksi jääneitä :sad001 Siksi just pelottaa, että tuhlataanko näillä insseillä aikaa ja se mahdollinen endo koko ajan leviää ja tuhoaa mahdollisuuksia. Pysyispä täti sulla kokonaan pois tai sitten tulis ajallaan että saat jo perjantaina varattua aukkariin ajan :)

Kyllä se on nega, kävin aamulla kuuden aikoihin pissalla ja kymmeneltä ku heräsin ja siitä tein samat testit ku eilen. Aamulla piti ottaa jo Panadolia ja Buranaa ku ei uskaltanu olla ilman, ku ei koskaan tiiä miten pahaksi kivut menee. Nyt vuotoa odotellessa, että saa alkaa soittelee taas follikkeliultraan aikaa. Luultavasti alkaa tänään, ja voi olla että ei voida tehä inssiä kun se osuu viikonlopulle.
 
Cecilja, aiemmin Oulussa asuneena täytyy kyllä kans sanoa, että se akuuttisysteemi on ihan pyllystä. Todellakin yksityisen kautta pääsee helpommin, voihan sieltä hakee vaikka vaan sen lähetteen oysiin :)

Triana, juu sen verran pohjoisemmassa ollaan, että tutkimukset on keskussairaalassa oysin sijaan. En tiedä sitten, jos tarvitsee jatkossa tehdä jotain vaativampia hedelmöityshoitoja, että siirtyykö niiden toteutus sitten oysiin vai tehdäänkö nekin täällä :bookworm:

Mulla alkaa olla se aika kuukaudesta kun en pysty nukkumaan sitten millään. Pyörin sängyssä monta tuntia ja uni ei vaan tuu. Aamulla sitten kyllä nukuttais kun pitäis nousta :grin Tässä kierrossa olen myös välillä haistanut pissan hajun vahvasti. Mutta sekä sitä että tuota unettomuutta on ollut aiemmissa negakierroissakin, joten eipä mitään uutta sinänsä :shifty:
 
Villisilmä meette varmaan LKS? Muistaakseni ainakin ivf tehdään Oysissa, insseistä en oo ihan varma. Muistelen siis kun joku joskus tällä foorumilla kertonut :) Ens yönä on muuten täysi kuu, valvottaako sulla se? Mulla joskus valvottaa, mutta nyt ei oo onneksi vaikuttanu.
 
Triana, LPKS meillä. No se täysikuuhan selittää paljon, se mulla yleensä valvottaa ja kovasti! Yks oire mikä on muuten taas tullu kuvioihin on tää inhottava kuvottava olo välillä. Sekään ei todennäköisesti kerro plussasta, kun aiemmissakin kierroissa ollut :shifty: En tiedä onko se tuo progesteroni mikä sen tekee, ilmeisesti aika harvinainen pms-oire kuitenkin :sour:
 
Villisilmä ainiin sielläki on sairaala :) Toivottavasti kuvotus kuitenkin enteilisi plussaa! Mulla on usein menkkojen eka päivinä huonoa oloa, johtuu varmaan kivuista. Mutta joo proge varmaan voi ennen menkkoja aiheuttaa huonovointisuutta.

Tässä nyt mietitään miehen kans, että mennäänkö heti niiden kahden jäljellä olevan inssin jälkeen yksityiselle, vai odotellaanko sinne tammikuulle asti ivf-hoitoja, kun aika varmasti sinne asti venyy Oysissa kun 6kk jono. Enkä ihan loppuvuodesta halua alottaa hoitoja, kun kalenterivuosittain on se maksukatto lääkkeissä.
 
Herukka, mulla myös mietityttää, oisko se lapsettomuuden syy jotain liittyen limakalvoon, kun viimeaikoina ollut niukempia menkkoja - tosin ennen kun sen kummemmin piinailin oli normaalit 5pvää :D Tai sit mun kohtu ei vaan tykkää siittiöistä ja alkoista :( onneks siihen on lääkkeitä jos on toi "hostal uterus".

Bambi, toivotaan kans ettei mullakaan sit ois sen limiksen kanssa ongelmia :) lue tuolta ylempää, kirjotin Frozenille miten tää etenee :D

Triana, voi harmi nyt että negailee.. kunpa kivut pysyis ainaki poissa, niin jotain positiivista löytyy sit :)

Onpas kumma tuo Oulun lääkärisysteemi :eek: Tampereella saa ajan kun soittaa neuvonta- ja ajanvarauspalveluun, tai kävelee aamusta aikasin tk:hon ja on tarpeeks hyvä syy niin saa akuuttiajan. Sillon ku tk ei oo auki, voi mennä acutaan (päivystys) jonottaa. Ja sit on vielä kasa yksityisiä, et ei oo siitä kiinni täällä, etteikö hoitoon pääsis.

ON: Mä oon aivan varma että kun ne huomenna soittaa, ne sanoo että negatiivinen se oli. Hassua nyt, koska mulla on niin vahva tunne välillä, että nyt mä oon raskaana :D Välillä taas ihan sellanen olo että miten MINÄ nyt voisin raskaana olla.

Ja sit ihanaa, mä pääsen nyt suunnittelemaan häitä, mitkä on vuoden päästä (päätetään päivämäärä kun juhlapaikka on selvillä), ja ai että kun voin sit vaan ostaa kasan häälehtiä ja suunnitella kaiken<3 Jaettiin hommat miehen kanssa niin, että mä suurimmkaks osaks suunnittelen ja hoidan käytännön asiat, se maksaa :D
 
Triana, pahoittelut negasta :sad001 ja ihan tyhmää että se endo tekee jotkut kokonaan lapsettomiksi :sad001 ilmeisesti sitten kaikilla ei edes laparoskopia auta raskautumaan.. Toivottavasti sulla olis niin lievä, että onnistuis raskaus kuitenkin, edes joillan hoidoilla jos ei muuten :Heartred ja toivottavasti sulla alettais tutkia sitä tarkemmin, ettei ainakaan leviä! Hyvä kuitenkin että sulla aukkari oli ok. Mä kans mietin tota IVF että jos mulla on torvet tukossa, niin mennään siihen vasta ens vuoden alussa. Just sen takia, että jos tarviikin useemman IVF kierron, niin tulee lääkkeet ainakin halvemmaks.

Villisilmä, mulla on pahoinvointi pms oire, ei joka kierrossa tule mutta ehkä joka toisessa. Ja joskus alkaa jo oviksen aikaan ja kestää menkkojen alkuun, mutta yleensä alkaa joitain päiviä ennen menkkoja. Mä sain onneks pahoinvointilääkkeet gyneltä tohon vaivaan, niin pärjään itseni kanssa :rolleyes:

Deb, hyvä työnjako teillä häiden suhteen :grin häiden suunnittelu on niin kivaa, siis nimenomaan omien häiden:happy: siihen saa kyllä hyvin ajan kulumaan ja ajatukset pois kaikesta muusta! :) jännää nähdä huomenna mikä se testin tulos on :nailbiting:

ON: Kävin taas omakannassa kattoon, niin ei oo labratuloksia. Mahtaako ne sinne tullakaan, kun ei siellä ole edelleenkään sitä AMH-tulostakaan, joka on kuitenkin ollut selvillä jo ainakin 3 viikkoa. No, ei auta kun odottaa :rolleyes:
Tänään kun kävelin kaupungilla, alkoi toista tissiä vihlomaan! Olin ihan että jee, nyt kyllä sittenkin haen raskaustestin. Kerkesin siinä varmaan viis askelta ottaa apteekkia kohti, kun vihlonta lakkasi, ja aattelin että pyh mitä suotta ja käännyin takasin kotiin päin. Kivat mielialanvaihtelut taas :grin Tulis ne menkat jo, en jaksa olla tällanen sekopää :wacky:
 
Frozen ainakin elokuuhun asti olisi tarkoitus jatkaa. En muista milloin sieltä polilta soittivat, että jatketaan puoli vuotta Letrozolilla ja sitten polille uusia suunnitelmia miettimään.. Taisi mennä syyskuulle, jos oikeesti sen kuusi kuukautta joutuu odottamaan..
 
Elisenda, joo eihän se multa pois oo, että muut saa lapsia... Että ei pitäisi olla näin katkera, mutta se ei vaan oo niin helppoa. No voi hitsi, olisit nyt käyny ostamassa sen r-testin..! Jos täti kuitenkin on tullakseen, niin toivottavasti tulee tosiaan niin, että pääset pian varailemaan sen aukkarin! :)

Triana, pahoittelut negasta ja koventuvista kivuista. ♡ Tiedätkö, olisko teidän mahdollista päästä IVF:ään aiemmin? Tosiaan jos sulla on endoa, niin sinänsä ei kannattais hirveesti aikailla, ettei se leviä pahasti...

Cecilja, tosiaankin omituinen tuo Oulun systeemi..!

Deb, häiden suunnittelu on kyllä tosi ihanaa, mukavia hetkiä sen parissa. :) Tule sitten kertomaan, mikä verikoetulos on. :)

Mievaan, uskon, että 6 Letro-kiertoa turhauttaa, jos ei tulosta tule. Muakin masentaa, ettei mun eka ovis reilun vuoden yritysaikana johtanu raskauteen, vaikka pitäis pitää jalat maassa sen suhteen, koska vaikka kaikki osuis kierrossa nappiin talletteluja myöten, niin silti raskauden alkamisen mahdollisuus on vain n. 20 %. Tsemppiä sinne ja toivotaan, että Letrot kuitenkin tuo toivotun tuloksen! ♡

ON: Kp18, dpo3 (?). Inhottavaa olla näin pessimistinen, mutta epäilyttää kyllä koko ovis Ovitrellesta huolimatta. Limoja ei siis ollu sillon lainkaan, mutta tänään on tullu jonkin verran valkovuotoa. Onneks on se progekoe perjantaina odottamassa. :) Oon keskustellu miehen kanssa IVF-maksuista, ja hän sanoi, että voi maksaa jotakin. Mä oon siis maksanu tähän mennessä kaikki tutkimukset ja hoidot, koska vika on mussa (ja mulla on vähän parempi palkka). Tää on varmaan monen mielestä outoa, koska yhteinen projektihan tää on, mutta kun simppatutkimusta lukuunottamatta kaikki lääkäri- ja verikoekäynnit on ollu mun käyntejä, niin minä ne oon kassalle aina menny maksamaankin.
 
Elisenda ei valitettavasti kaikilla leikkaus auta :sad001 En enää tiiä, että minne pitäs ottaa yhteyttä että tutkisivat kunnolla, kun ei valitteluista huolimatta kukaan oo kiinnostunu tutkimaan tarkemmin. Joo kaikista järkevintähän se on tammikuussa alottaa ivf niin voi ne kaikki 3 hoitoa (jos niin mont tarvii) saada samaan maksukattoon. Tsemppiä sulle siihen aukkariin että ois myös putket auki :)

Frozen Väestöliittoon ois mahdollisuus päästä vaikka heti, mutta miehelläpä ei tunnu olevan taas kiire näiden asioiden kanssa... Monta kertaa jo selittäny sille tätä hoitojen kulkua ja tänään se taas ihmetteli miksi ei voida jo mennä julkisen ivf-jonoon. Ja aika monesti oon sanonu, että noita inssejä tehään 3 ennenku pääsee jonottamaan :shifty:
Sepä se kun siitä endosta ei oo varmuutta ja mieskään ei tajua että miten se voi vaikuttaa tähän kaikkeen vaikka kuinka jankkaan näitä asioita, tosi turhauttavaa :arghh: Hyvä että te ilmeisesti ootte miehenne kans samoilla linjoilla hoidoista? :)
 
Takaisin
Top