Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda joo tuossa jo eilen ku womanlogia ja moonaa selasin, niin ihan yllätyin kuinka pitkä kivuton jakso on ollu :) Mä kuulin nyt ekaa kertaa antraalifollikkeleista, ja piti kans googlettaa, ne siis on niitä folleja joista joku kypsyy jossain myöhemmässä kierrossa jos oikein ymmärsin? Mutta eikö kuitenkin monirakkulaisuus (pco?) oo huono juttu? Kuulostaa ainaki mun päässä ristiriitaselta :wideyed:

Deb niin, monellahan on ihan alkuraskaudessa menkkamaisia tuntemuksia ja kipuja niin väkisin vähä miettii että jos.. Varsinki ku ne pahimmat kivut meni ohi, mutta alkaa tässä ajatukset jo siirtyä uuteen kiertoon ja aikataulujen järkkäilyyn ja stressailuun taas.
 
Deb
Mulla on vasta toka kevät kun reagoin siitepölykautena. Heinixiä naamariin vaikken tie onko siitä mitää iloa.

Eltsi
Onnea ihan hirveesti!
 
Triana, minustakin oli tosi epäselvästi sanottu.. mut sit mietin onko siitä monirakkulaisuudesta haittaa, jos johtofolli kuitenkin kypsyy.. no pitää vaan ootella seuraavaa polikäyntiä ja sit kysyä. Tsemppiä sulle ja iloisia ajatuksia :Heartred niin kauan on toivoa kun tätiä ei näy :happy:
 
Niksu, mulla toimii paremmin levosetiritsiini, löytyy ihan nimellä levocetiritsin ratiopharm. Vähän kehitetympi normi heinixistä, mikä ei tehoo mulla, ja lisäks heinix, eli perus setiritsiini pitkitti mulla oviksen tulemista (voi olla sellanen vaikutus), ja ilmeisesti ohens limakalvookin.
 
Pikainen turhautunut omanapa: päästään ensikäynnille naistenpolille kesäkuun lopussa, eli melkein kahden kuukauden päästä :shifty: Oon tosi turhautunut nyt tähän oottamiseen. Ja mitään tutkimuksia ei voi ottaa "valmiiksi" sille käynnille, edes spermatutkimusta, kun täällä kuulemma lääkäri erikseen päättää ensikäynnillä että tutkitaanko sitä edes o_O Ainoa valopilkku on nyt se, että sain aikaistettua sitä aikaa tuohon kesäkuulle, muuten ois mennyt heinäkuulle :wacky:

Villisilmä kp 21/26-27, dpo 9 ja sahaavat lämpötilat (tänään taas dippasi, varmaan keltarauhasessa jotain häikkää :shifty:)
 
Elisenda tosiaan jos sulla johtofolli kypsyy niin ehkä asiat on siltä osin ok :) Täytyy yrittää löytää iloa päiviin jostain, viikonlopustakin on tulossa taas astetta vaikeempi (varmasti meille kaikille) kun on äitienpäivä. Oliko teillä jo seuraavan käynnin ajankohta selvillä?

Villisilmä tosi outoa, simpat tietääkseni tutkitaan AINA? Ja täällä ei ensikäynnille edes huolita ennenku ne on tutkittu. Ihan aiheesta oot turhautunu!
 
Triana juu, olin ihan äimänä kun kuulin tästä! Minä en kyllä ainakaan mitään lääkkeitä ala syömään ennenkuin mieskin on tutkittu kunnolla! :mad:
 
Jaaha, alkaa tämä ryhmä olla minun paikka. Esikoista siis yritelty nyt semmonen 11kk, ei plussan plussaa eikä ees yritystä siihen suuntaan. Ikää mulla 27, mies 29.

Turhauttaa, ahdistaa, v*tuttaa.. Meillä perheessä nyt siis minut mukaan lukien kolmella neljästä sisaruksesta tahaton lapsettomuus ja vanhemmilla siskoilla ollut pitkä tie äidiksi. Ja näköjään itsellä ei myös käy maailman helpoiten tämä. Tähän kiertoon nyt varaan gynelle ajan, aiemmin ei oo mitään ultraamalla tms. löytynyt, mutta käydä nyt uudestaan. Ja jos sais pikkuhiljaa lähetettä jo lapsettomuustutkimuksiin.
 
Cecilja tänne vaan, täällä on paras vertaistuki mitä löytyy! Meillä sama, minä 27v ja mies 29v, puolentoista vuoden aikana ei minkäänlaista merkkiä edes haaleista haamuista. Toivottavasti pääsette nopeasti tutkimuksiin! Onko sisaruksillasi ollut selittämätön lapsettomuus diagnoosina vai onko löytynyt syy?
 
Toisella ei ollu ja toisella noh, oli ja ei ollu. Male factory oli yksi syistä heillä, mutta myöskään kiinnittyminen ei tapahtunut ym. Lisäksi oli hyytymistekijöitä ja muita juttuja.

Mä en oikeen tiiä miten näiden lapsettomuushommien kanssa lähdetään etenemään? Ajattelin yksityiselle varata ajan gynekologille jos sieltä saisi lähetteen kunnalliselle puolelle, mutta onkohan tuolla yksityisellä jo järkevää samalla tehdä perus ultra jne, jotta etenisi tämä asia jotenkin? Lisäksi mietin esim. Clomeja (?) boostaamaan ovulaatioita, niitä kun ei joka kuukausi olen löytynyt. Määrääkö ne noita miten helposti?
 
Cecilja tervetuloa joukkoon. Minäkin varsin uusi täällä vaikka yritystä 4v takana. Aloitettiin juuri hoidot ja clomeilla. Eka kierto sitä takana nyt :)

Tuleeko kellään muulla itku kun tulee se äitienpäivä mainos MTV3-kanavalla ? Pakko myöntää kirpaisee
 
Villisilmä, täällä meillä määrättiin jo tk lääkärikäynnillä labrat, virtsatestit ja simppatutkimukset :o toki tampereella simppanäytettä tutkii vaan yksityiset, fimlabillakin maksaa.

Cecilja, tervetuloa tänne puolelle, harmi että näinkin monella tuppaa nykyään olemaan ongelmia lisääntymisen kanssa.. toivottavasti selviää syy nopeesti niin pääsee aloittamaan hoidot! Itsekin oon julkisen ja yksityisen välillä miettiny, et kumpaan menis. Yksityisellä sais nopeemmin, mutta maksaa, julkisella saattaa olla pitkätkin jonot..

Lume, itteeni kirpas yhtenä päivänä kun radiossa puhuttiin kuinka ihanaa raskaus ja synnytys ja sen lapsen syliin saaminen on, itku siinä tuli.

Yleinen kysymys kaikille, kuinka kauan kelläkin on yritystä takana? Puhelimella en nää noita allekirjotuksia..
 
Villisilmä, ompa ärsyttävää odottamista ja vielä kun ei mitään tutkita ennen sitä :shifty: tsemppiä sulle odotteluun!

Triana, tosiaan, nyt vasta tajusin aatella äitienpäivää sillä tavalla :sorry: mulle on aina tullut mieleen vaan oma äitini, kun oon kalenterissa nähnyt että on äitienpäivä :shy:
Mä varaan aukkariin ajan kun tulee kp1, eli hyvässä lykyssä jo perjaintaina pääsen soitteleen, tai viimestään ens maanantaina. Sit se aukkari varataan jollekin päivälle kp5 ja kp10 väliltä.

Cecilja, tervetuloa mukaan! Toivottavasti visiittisi tässä ketjussa jäisi lyhyeksi :) mä hakeuduin koventuneiden menkkakipujen takia lääkäriin alkuvuonna, ja se laittoi gynelle ultraan lähetteen, ja kun tuli sitä odotellessa se 12kk yritystä täyteen ja koska ultrassa ei mitään löytynyt, niin lääkäri laittoi lähetteen sitten lapsettomuustutkimuksiin.
Julkisella puolella ollaan tutkimuksissa, ja ollaan menty sillä aikataululla kun on "käsketty", ja vielä on tutkimukset kesken. Että ainakin julkisella saa varautua ootteluun.. nopeemmin pääsee julkisellekin jos yksityiseltä hakee lähetteen :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä en tiedä vaikuttaako meidän pieni paikkakunta hoitojen nopeaan etenemiseen mutta sain ajan viikon päähän jo soitosta ja tutkimukset ultrat ja kokeet. ( aikasemmin 2v sitten todettu jo pcos ). Nyt mies kävi samantien simppa tutkimuksissa. Ja mulla alotettiin tosiaan ne clomit. Syksyllä alkaa inssit jos clomeilla ei tärppää. Siitä en tiedä kuinka pitkät jonot sinne on.

Meillä siis yritystä 4v. Aloitettiin helmikuussa 2013. Sitten 2015 vuonna lähdin selvittämään missä vika ja pcos diagnoosi. Sen jälkeen aloitettiin hoidot mutta en henkisesti ja fyysisesti kestänyt niitä ja kokeiltiin vielä 2v luomuna. Ei mitään tapahtunut ja nyt hoidot aloitettu uudestaan. Miehen simpat on hieman normaalia hitaampia mutta silti niitä on paljon ja riittävästi ja lääkärin mukaan niin pieni liikkuvuuden alentuminen ei pitäisi vaikuttaa raskautumiseen. Niin ja minä olen 26 ja mies 38 ja hällä ennestään 2 lasta.

Tässä kuussa takana nyt kemiallinen plussat testeihin dpo11 ja dpo13 ja tänään dpo15 veri testi nega ja nyt odottelen vuotoa joka myöhässä.
 
Muokattu viimeksi:
Joo no meille ei rahallisesti ole vaihtoehto itse hoitoihin mennä yksityiselle, mutta lähete tosiaan ajatus hakea. Ens viikon tiistaiksi varasin ajan. Toisaalta pelottaa hirveästi, toisaalta sitä odottaa kovasti.
 
Deb, kopsaan tähän ton mun allekirjoituksen, kun yritysaika meillä ton tauon takia on vähän hankala määrittää:
Esikoisen yritys aloitettu 8/2015
Taukoa yrityksessä kesä/syksy 2016
Yritys jatkuu 1/2017
Lähete tehty lapsettomuustutkimuksiin 3/2017
Ensikäynti Naistenklinikalla 4/2017
Lapsettomuustutkimukset jatkuu 5/2017
 
Deb, millä aikataululla olittekaan etenemässä tutkimusten suhteen? Limakalvon paksuntamiseen voi kokeilla juuri niitä Gele Royal -kapseleita, joista on ollu kirjotusta täälläkin, sekä greippiä/greippimehua. Toivotaan toki, että lisätutkimuksia ei tarvittais vaan se haamu vahvistuisi. :) Meillä yritystä 4/16 alkaen eli 1 v 1 kk nyt.

Elisenda, millon teillä onkaan seuraava polikäynti? Onko se se aukkarikäynti alkukierrosta? Toki toivotaan, ettei mitään seuraavaa kiertoa nyt tule. :) Hyvä, että on ollu parempi päivä, niin mullakin. Onneks töissä ei ehdi ajatella kummemmin näitä juttuja, ja töiden jälkeen näin yhtä kaveria, joka on niin anti-vauvaihminen kuin olla ja voi (kaiken lisäksi hän on myös sinkku). Jotenkin vaan pelottaa, kun näkee seurustelevia/naimisissa olevia kavereita, koska seuraava kertoo vauvauutisen. Oon ihan kamala, mutta onneks niitä uutisia on mun hyvät kaverit kertonu viime aikoina (ja ylipäänsä kaiken kaikkiaankin) suht vähän.

Lume ja Triana, joo kyllä toi lähestyvä äitienpäivä itkettää. Tiedän, miten hirveästi myös sekä minun että mieheni äidit haluaisivat mummoiksi (olisi molemmille eka kerta, ja käytännössä mieheni on ainoa, joka voi enää hänen äidistään mummon tehdä, koska sisarukset on suht vanhoja).

Villisilmä, kuulostaa tosi oudolta! Olisiko teillä mahdollisuutta käydä simppanäytteessä yksityisellä? En tiedä, missäpäin asutte, mutta Helsingin Dextrassa pystyi käymään vain simppatutkimuksessa ilman velvoitetta jatkaa siellä mitenkään, maksoi n. 80 e.

Cecilja, tervetuloa ja harmi, että te(kin) olette joutuneet tähän tilanteeseen. :( Yksityinen gyne voi laittaa lähetteen julkiselle puolelle. Onko sulla ihan säännölliset kierrot ilman suurempia kipuja ja/tai tiputteluja?
 
Frozen, kierto on about säännöllinen, 27-31pv eli pientä heittoa mutta ei pahasti. Välivuotoja ei ole, kipuja hieman mut ei mitään rajuja.
 
Deb meillä yritys alkanu 10/15 eli reilu puolitoista vuotta sitten, yk22 nyt menossa.

Elisenda viime vuonna ei vielä hirveen pahalta tuntunu, mutta nyt tulee olemaan kova paikka, kun kaikki kaverit ja tutut joilla lapsia, hehkuttaa facebookissa ja muualla äitiyttä ja kuinka ilman lapsia ei ois elämää jne. Ja kun itestä tuntuu just siltä, että elämällä ei tällä hetkellä oo muuta tarkotusta ja tavotetta kun se lapsen saaminen syliin saakka joskus, ja jos sitä ei tuu niin mitä jää. Tyhjää. Menipä synkäksi, vaikka piti yrittää löytää iloista ajateltavaa.. Alkaa teilläkin olla tositoimet lähellä, puhaltelen kuitenki plussatuulia vielä tähänkin kiertoon, eihän sitä koskaan tiedä! :rolleyes:

Frozen meidän perheissä myös olisi sekä minun että miehen vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, kovasti toivottu ja odotettu sellainen. Taidan viettää yksinäni sitten lapsettomien lauantaita, joka siis on juuri ennen äitienpäivää :sad010

Cecilja yksityinen gyne melko varmasti ultraa sillä käynnillä, ja voi varmaan olla apua sen lähetteen etenemisessä jos näkyy jotain ongelmia. Mulle määrättiin tutkimusten jälkeen heti Letrozolit vaikka erityistä syytä lapsettomuudelle ei löytynyt. Ilmeisesti kuitenki munasolun kypsymisessä ja irtoamisessa mahdollisesti häikkää.
 
Takaisin
Top