Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Huomiselle vielä cb+, mies osti Prismasta kun olivat ottaneet clearblue testit valikoimaan
 
Triana, kylläpä kuullostaa lupaavalle ettei normikipuja ole vieläkään! Voishan huomenna jo r-testissä jotain näkyä :nailbiting: varmemmin toki sit esim. keskiviikkna :) on kyllä ihan epistä jos ei plussa sulle tule!

Bambi, parempihan se on olla saikulla, niin kerkee paikat parantua varmasti :) jännityksellä odotan huomisia tuloksia alkioiden tilasta, kumpa ne olis elinvoimaisia :happy:

Frozen, tänään on jo dpo 8! Onneks toisesta paikasta sait sen progelähetteen, niin ei tarvi arvuutella sit sen kanssa :) Ja joo, luulis kyllä että jonkunlaiset limat pitäis olla että simpat pääsis oikeaan osoitteeseen :confused:

Villisilmä, joo voi tietysti olla ettei se muuta nähnyt tarpeellikseks siihen tekstiin laittaa.

Deb, tsemppiä kovasti :Heartred harmi ettei vieläkään näytä vahvempaa plussaa!

ON: Tänään ollu ihan paha mieli koko päivän, kaikki ottaa päähän :mad:
 
Frozen mullakin luomukierroissa monesti ollu turhan kuivaa just niihin aikoihin ku vahvoja viivoja tullu ovistesteihin, ja tosiaan ku just sen sopivan liman osuus koko hommassa on kai aika suuri :shifty:

Deb harmi ettei oo vielä vahvistunu, toivottavasti huomenna cb näyttäs jo jotain selkeää!

Elisenda itelläki toiveet noussu tänään paljo ku ei oo vieläkää alkanu ne tavanomaset menkkajomotukset tai hartiapistos :nailbiting:
Höh, noi kiukkupäivät on turhauttavia, mutta joskus sitä vaan ärsyyntyy ihan kaikesta. Ehkä aamulla on asiat toisin, parempaa viikon alkua sinne! :)
 
Deb, millon tädin pitäisi tulla, jos on tullakseen?

Elisenda, joo en mä usko, että ilman minkäänlaisia limoja on voinu mitään ovista olla! Mullakin on ollu tosi alakuloinen olo koko päivän, ei auta yhtään somen monet lapsikuvat ja äitikaverieni päivittelyt siitä, kuinka he ovat väsyneitä, kun lapsi/lapset valvottaa. Purskahtelen itkuun vähän väliä. Juttelin tänään pitkään siskoni kanssa; hän on yks harvoja, jotka tietää meidän tilanteesta ja on kyllä ihanaa, että hän tuntuu ymmärtävän, vaikkei omakohtaista kokemusta olekaan (on mua hieman nuorempi eikä mikään hinku aloittaa yrittämistä miehensä kanssa vielä). Pohdittiin yhdessä, että IVF voisi olla jo nyt potentiaalinen vaihtoehto, koska ei tää ultrissa ravaaminenkaan ilmaista ole. Toivottavasti meillä molemmilla on huomenna parempi päivä. ♡

Triana, joo mäki uskon että kunnon ovikseen kuuluisi myös kunnon limat (tai no, edes jonkinlaiset; kuiva kuin Sahara ei varmasti ole hyvä merkki). Laita kuvia sitten tänne, kun testailet. :)
 
Frozen, no kun mulla oli se 2pvän epämääräinen vuoto tossa viikko sitte, ja sen jälkeen haamuillu.. jos ois ollu ovis sillon vähän myöhemmin, ja ois tärpänny siitä ainoosta kerrasta kun sen o+ jälkeen (minkä jälkeen en tikuttanu enää) heiluteltiin peittoja, pitäis tulla menkat luultavasti viimestään huomenna. Joten vielä tietenkään ei oo mitään lukkoon lyöty, hyvin voi vielä plussa tulla jos raskaana satun nyt olemaan!
 
Deb, ai niin kun sulla oli toi normaalia myöhäisemmän oviksen mahdollisuus! Toivotaan, että on tärpännyt siitä yhdestä kerrasta, eihän sitä enempää välttämättä vaaditakaan. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Frozenille vielä noista oireista tai niiden puutteesta kommentoin. Kun kasvattelu ja irrotus tehdään lääkkeillä, ei ne oireet välttä oo niin selvät. Ekassa ivfssa mulla oli ovisoireita varmaan viikon (voi sitä pupuilun määrää:wink) ja nyt tässä tokassa ei juuri mainittavia oireita limoja tai haluja yms. Ainut tuntemus paineentunne alavatsalla kun muniksissa yhden sijaan monta rakkulaa mikä kuuluu ivfaan. Ja silti folleja 8 ja irrotuspiikillä "ovuloituvia" soluja 6. Silloin ekalla kerralla sulla kun proge jäi matalaksi se folli oli ehkä vaan tyhjä, niin kuin mullakin aina osa noista folleista on ( eka kiekalla 16 follia mut 12 solua). Mut ehkä se oli vaan huonoa tuuria. Tän viestin on nyt tarkotus tsempata ettet vielä luovu toivosta ja nautit piinaviikoista koska uskon oikeesti että mahiksia on. Ja sit jos ei mitään tapahdu niin se ivf ei oo niin iso mörkö miltä aluksi tuntuu, oon sitten tarvittaessa siinä sun tukena. Käythän sä aika tiheesti noissa ultrissa ym nytkin eli ei varmaan kauheesti käynnit lisääntyis.. tsemppiä ja haleja:Heartred
 
Kiitos. Elisenda läkun vastasit puolestani LaraS:lle ja ihan oikein.❤

Tosiaan oon yrittäny pitää nyt hiljaiseloa joka suuntaan.
Syksyllä lähdetään eteneen asiassa.
Tsemppiä kaikille tulevaan viikonloppuun!
Aurinkoista kevättä kaikille. Tosin täälläkin ilmanlaadun takia nokka kutiaa
 
Voi vitsi miten jännään Trianan testi :nailbiting: Kaikki nuo oireet kuulostaa niin läheisesti tutuilta :woot: Mulla oli just täs viimeisimmäs raskaudes silleen, et siinä dpo 6-8 paikkeilla tuntu sellasta paineen tunnetta, et olin ihan varma et menkat alkaa, mut sit se menikin ohi eikä sen jälkeen tuntunut enää yhtikäs mitään oireita muuta kuin ne Madonna tissit :hilarious: Yleensä mullakin siis pms oireena ns. kovat tissit, mut ne Madonna boobsit on ihan eri tuntuset :grin Ja muutenkin yleensä ennen menkkoja tulee jo sellanen olo et ihan just koht alkaa vuoto, mut raskaudessa se jäi pois. Sen sijaan tuntu semmosta pistelyä kohdussa, niin kuin olis jollain sukkapuikolla tökkiny. Toivottavasti sielläkin ois nyt kyytiläinen matkassa :Heartred

ON: Täällä alkaa olla jo aika kosteeta alakerrassa, kun aloin taas popsimaan Royal geleetä. Aattelin, että se vähän nopeuttais tätä keskenmenokiertoa :p Vielä en ole testaillut, mutta ehkä tässä lähipäivinä vois alkaa jo testaamaan ovista. Jännä muuten, että tunnen hieman taas pistelyä vasemmassa muniksessa, vaikka tuo edellinen raskauskin tais alkaa vasemmalta irronneesta munasolusta. Onkohan mun oikea munis nukahtanut kokonaan :woot:
 
Kävin tänään verikokeessa ja tulos negatiivinen. Mutta missä mun vuoto ? Tänään dpo15 eikä näy eikä kuulu.
 
Oireet oli lupaavia eikä vieläkään oo kyllä tullu mitään tätiin viittaavia kipuja tai muutakaan.
Mutta testasin tuossa päivän kolmannesta pissasta (ehkä noin 1h pidätyksellä vaan, mutta en usko että on siitä kiinni) niin selkeät negat kahdella eri kiinan halpistestillä ettei jää enää arvailujen varaan. Jään odottelemaan tätiä ja teen vielä keskiviikkoaamuna varmistustestit. Saa nähdä, onko mahdollisuutta toiseen inssiin jo tässä kuussa vai miten käy.. :sorry:

IMG_4185.JPG
 
Triana, voi harmi nyt :/ toivottavasti keskiviikkona näyttäis!

Lume, pahoittelut negasta :(

Mä istun labran odotushuoneessa, ottavat virtsatestin ja kattovat siitä hcg:n, saan tietää kyllä vasta keskiviikkona.. hoitaja sano että hänellä haamuili 2vk ennen ku vahvistu viiva, että ei kannata hätäillä. Tokikin mulla pitäis tietää kun Concerta käytössä ADHD:hen, ja se on amfetamiinin johdannainen lääke :nailbiting:

Onko kellään kokemusta näkyykö kannasta mahdollisesti aiemmin ennen ku on toi soittoaika?
 
Pahoittelut negasta Triana. Ehkä kuitenkin jotain näkyisi keskiviikkona, joillain se raskaushormonitaso nousee hitaasti:shy: oireet niin hyvät...

Deb tsemppiä sinne, voihan siellä kannassa käydä kattoo jo aiemmin josko tulos tulisi aiemmin.

On. Lääkäri soitti, yksi hyvä alkio saatiin ja se on nyt pakkasessa:) vähänhän tuo on mutta enemmän kuin nolla! Siirto voidaan tehdä jo ehkä seuraavaan kiertoon, käyn näytillä loppuviikosta jolloin päätetään. Eli silloin siirto olis varmaan touko-kesäkuun vaihteessa ja juhannuksena jo tietäisi miten kävi:nailbiting:
 
Bambi niin kävi mulla seki myöhemmin mielessä, että eihän kaikilla tosiaan näy dpo11 mitään vielä.. Ja en oo nyt enää varma, että tuliko edes tuo tunnin pidätysaika täyteen :woot: Pitiki mennä sähläämään. Aika pessimistinen kuitenki oon, tuntuu vaan niin vialliselta taas ja tekis mieli sanoo miehelle että eti joku jonka kanssa voi saada lapsia ku mun kans ei selkeesti onnistu..
Toivottavasti se teidän ainoa alkio on nyt se the yksilö, joka tarrautuu kunnolla kiinni ja päätyy syliin saakka :Heartred
 
Bambi, upeaa, että siellä on yksi hyvä alkio odottamassa! :) Toivottavasti pääsette siirtoon ens kiertoon! Tule kertomaan, kun olet käynyt näytillä. Ja kiitos hirmuisesti tsempeistä! :) Onhan sekin toki mahdollista, että viime irrotuspiikkikerralla molemmat rakkulat vaan oli tyhjiä. (Enemmän kyllä luulen, että toinen oli edelliskierron surkastunu rakkula ja toinen ei sisältäny vielä tarpeeks kypsää munasolua, kun se piikki määrättiin sen isomman mukaan, mutta mistä näistä koskaan tietää.) Ihanaa, että sieltä tulee tukea, jos IVF:ään päädytään. :) Kun tän PCOS:n kanssa niitä rakkuloita voi helposti tulla hirveesti niillä pistoksilla, ja pienet annokset taas vaatii useita ultrakertoja, niin IVF ois sinänsä varmempi vaihtoehto. Mutta joo piinailen tämän Letro-kerran nyt loppuun asti ensin. :)

Triana, pahoittelut negasta! ♡ Mutta toivotaan, että HCG vaan nousee sulla hitaasti! Niin hyviä oireitakin sulla..! Samanlaisia viallisen naisen tuntemuksia täälläkin. ♡

Lume, onpa outoa, ettei tätiä näy! Niin ja pahoittelut sullekin negasta. ♡ Mullahan alko menkat viime kierrossa vasta dpo15-16.

Deb, ehkä saattaa omakantaan tulla aiemmin, kannattaa kysyä. :)

Alina, tsemppiä sinne uuteen kiertoon! ♡ Olis jo teidän aika saada se lapsi syliin saakka. ♡
 
Triana, höh ettei mitään haamuakaan tullut :sad001 mut toisaalta jos oli laimea pissi, niin voi johtua siitäkin! Jospa keskiviikkona jotain näkyisi :Heartred

Frozen, kuullostaisi kyllä IVF ihan hyvältä vaihtoehdolta teille, siinä ainakin näkisi selvästi montako munasolua oikeasti tulee yms. Onhan se tietysti oma hommansa ravata ultrissa, ja punktiot ja kaikki, mutta pieneltä vaivalta se tuntuu loppujen lopuksi jos palkintona on vauva :happy:

Alina, jospa se ovis sieltä pian tulis :happy: kuullostaa hyvältä että royal geleet sulla tehoaa :)

Lume, pahoittelut negasta :sad001

Deb, hassua että pitää keskiviikkoon asti odottaa tulosta, luulisi että saisivat tuloksen selville jo paljon aiemmin. Saattaa näkyä omakannassa tulos jo aiemmin.

Bambi, onneksi selvisi edes se yksi pakkaseen, toivotaan oikein pitkää ikää hänelle! Jospa pääsisitte jo ens kierrosta siirtoon. :happy:

Niksulle mukavaa kevättä ja kesän odotusta :happy:

ON: Täällä tänään vähän eilistä parempi päivä. Mut väsyttää julmetusti.. Onneksi on huomenna vapaapäivä!

Mutta mitä te tarkotatte Madonna-tisseillä? :grin

Elisenda kp 23/n.27, dpo n. 9
 
Alko semmoset juilimiset tuossa iltapäivällä, että eiköhän täti kurvaa viimeistään huomenna paikalle. Turhauttaa nää koko hoidot nyt, tuntuu että inseminaatioilla raskautuu niin harva, että miksi niitä ees tehdään. Varsinki ku simpat on kunnossa ja epäily endometrioosista. Suututtaa.
 
Triana, harmi juilimisia ja menkkaoloa :sad001 Joo se on kyllä kumma kun niitä inssejä niin mielellän tehdään, sillon ymmärrän jos on huonot simpat niin saa sieltä seulottua ne parhaimmat apajille, mutta jos niissä ei oo mitään vikaa, niin pitäishän niiden ilman inssiäkin päästä mestoille :bored: Jos täti kurvaa, niin hyväähän tässä on ollut ainakin se, että oli pidempi väli ilman kipuja :Heartred

ON: Tutkin taas tota omakantaa, ja luin tarkemmin sen polin tekstin munarakkuloista. Niin se meni näin: "Oikea ovaario monirakkulainen, antraalifollikkeleita noin 20. Johtofollikkeli 16 mm. Vasen ovaario myös monirakkulainen, noin 15 - 20 antraalifollikkelia." Sit googletin mitä toi antraalifollikkeli meinaa, niin jäin siihen käsitykseen että se onkin hyvä asia että niitä on :confused: hitsi ku en jaksais millään oottaa seuraavaa polikäyntiä :wtf:
 
Elisenda, ois varmaan hirveen kiva jos noi selitettäis suomeks lääkärissä :D

Triana, harmi että tullu menkkaoloja, aina sitä tietenki toivoo että johtuis muusta kun tulevista menkoista :) ja niinku elisenda sanoi, niin ainakin on ollu pidempi kivuton kausi! Jos ei muuta..

Bambi, tosi hienoo että ees yks alkio saatiin! Jospa nyt tarrautuis sit kiinni kunhan siirto saadaan tehtyä :smiley-angelic001

Alina, oliko tuo royal geele semmonen, mikä jotenkin vahvistaa kohdun limakalvoo, vai mikä sen vaikutus onkaan? Mietin vaan kun mulla ilmeisesti limakalvo ei oo mitenkään kamalan paksu, niin mitähän apuja siihen sais..

Niksu, allergiat on inhottavia, mulla oli tossa kortisonikuuri pari viikkoo sitten, ja nyt on pysyny vieläkin oireet poissa. Tehokasta!

Frozen, ite oon kans miettiny että riippuen tietenki siitä, mikä lapsettomuuden syyks tulee, niin mua ei haittais ollenkaan lähtee suoraan 'rajumpiin' hoitoihin, ivf:ään tms.

ON: mietin tässä, että nyt kun keskiviikkona saan (mitä luultavimmin negatiivisen) tuloksen kun hoitaja soittaa, kysyn voisko esim verikokeen ottaa lisäks, ja et voisko ultrata ja kattoo ettei oo kkm ollu, kun haamuili niin pitkään. Ja jos kaikki negaa, niin voisko ultrata limiksen paksuuden ja munikset. En tiiä kyllä tekeekö tk-hoitaja tollasia..

Sit mietin kans, että jos en saa noita tk:sta, niin kun on labrat käyty niin tarkemmat tutkimukset voisin mieheltä kysyy maksaisko se niitä yksityisellä, olis ihan kiva tietää mikä on syy lapsettomuuteen. Nyt luultavasti toi ohut limis, viimeset 3 kiertoo ollu lyhyet menkat (3, 4 ja 2pvää, ei ollenkaan hyvä..). Oisko siihen jotain reseptivapaita apuja?

Päälle päin näyttää olevan kaikki ok, kierto 29-32pvää, ovuloin (viimeset 3 kiertoo tullu LH-huippu ku oon tikuttanu), ja luteaalivaihe kestää sen tasan 15pvää. Mitään välivuotoja ei oo ollu, ja yks km viikolla 5+ ja 4 kemiallista takana, niin, hedelmöittymisiäkin on tapahtunu. Eli miehen simpatki pitäis olla kunnossa.

Mun kohtu ei ilmeisesti vaan tykkää simpoista ja alkioista, tai sit se limis on se ongelma, mitä tässä muuta voi päätelläkään?
 
Deb, täällä päin ainakin vaan tk:n gyne ultrasi, mutta kysy ihmeessä jos pääset tarkempiin tutkimuksiin. Ja jos sulla on liian ohut limakalvo, niin eihän alkio pysty tarttumaan kiinni. Muistan lukeneeni että sinkki on limakalvoille hyväksi, oiskohan se royal geleekin.. kannattaa ihmeessä kokeilla "kotikonsteja" limiksen paksuntamiseen! :happy: Ja joo olis kyllä mukava jos lääkärit viitsisi kirjottaa ihan selkosuomella nuo tekstit omakantaan :shifty:
 
Takaisin
Top