Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Moikka kaikille! Mä olen täällä taustalla seuraillut teidän keskusteluja, aamulla on pakko ensimmäisenä tulla kattomaan onko täällä joku plussannut. :D täällä ollaan vauvaa yritetty parisen vuotta, takana on 2xkkm ja ku. Nyt on menossa ensimmäinen yritys kerta kkm jälkeen ja piinapäivät alkaa olla kohta käsillä :nailbiting: eiköhän tänne vielä yksi kuumeilija mahdu mukaan :)

Lume: harvoin näen mitään haamuviivoja, mutta nyt näen! Varovaiset onnittelut, mahtava juttu! :happy:
 
Triana, huippua, että saitte sovittua riitanne! :) Ja muutenkin että sulla on tollanen positiivinen fiilis! Nuo tuntemukset on kyllä lupaavia! ♡

LaraS, mikä ihmeen kysymys tuo nyt oli siellä polilla?! Outoja juttuja ootte joutunu kaiken kaikkiaan kuulemaan! Ja joo, kiitos, oon itekin tyytyväinen, ettei paino oo noussu takas sinne missä se oli vielä syksyllä. Toisaalta taas masentaa, kun tää yli 10 %:n pudotus ei oo vaikuttanut mitenkään, vaikka sen pitäis auttaa jo aika paljon.

Hattivatti, tervetuloa mukaan! :) Oletteko jossain tutkimuksissa tai hoidoissa?

Mun mies ehdotti, että pidettäis kokonaan hetki taukoa kaikista hoidoista. Mä en kyllä millään haluais, koska ei me tästä ainakaan nuorruta... Se perusteli sitä näillä kaikilla kuoleman- ja sairastapauksilla, joita tässä on ollu; olis kuulemma parempi, että rauhottuisin ekana niiden osalta. Mutta jotenkin itsellä sellanen fiilis, että kun niin moni läheltä kuolee/sairastuu vakavasti, niin pitäis jonkun niitä uusiakin ihmisiä tehdä... Te, jotka olette Naikkarilla, kuinka kauan siellä kestää kesäsulut? Koska tää meidän yksityisklinikka ei oo ollu mielestäni kovin hyvä, julkinen alkaa houkutella (myös hinnan takia). Mietin, että jos nyt päästäis sinne jonoon, ehtiskö mitään tapahtua ennen kesäsulkua. Sitten taas alkusyksy on mun töiden kannalta tosi hankala, etenkin kun julkisella ei aikoja saa itse valita.
 
Frozen: ei olla missään hoidoissa, kaksi km on vielä huonoa tuuria, kolmannen jälkeen vasta pääsee julkiselle puolelle. Niin ja tota kohdunulkoista ei lasketa.. eikä kyllä sen paremmin ole mitään tutkittukkaa, rakenteellista vikaa ei ole.
 
Frozen, naikkarin "kesäsulku" ei vaikuttanut viime kesänä meihin mitenkään. Ja tänä kesänäkin ois pistokset jatkunut ihan samalla tavalla! Sinne vaan!! Lähetteen jälkeen saatiin kutsu ihan parissa viikossa, ja aika oli reilu kuukauden päähän. :)
 
Ensin haalee plussa eilen, tänään negaa negaa ja digiin "ei raskaana". Lääkäriaika pitää varata varmistaakseen ettei oo keskeytyny keskenmeno tai kohdun ulkoinen raskaus.

Luomuplussasta turha haaveilla enää ilmeisesti. Saas nähdä tuunko saamaan esikoista edes tällä vuosikymmenellä..

Tältä näytti viivatestikin tänään:

IMG_20170504_213701.jpg
 
Tervetuloa hattivatti munkin puolesta, pikaista visiittiä :)

Lara, saanko kysyä että millä keinoin oot sitä painonpudotusta tavoitellut? Mietin vaan, kun muistelen jostain lukeneeni että ainakin karppaus voisi vaikuttaa suotuisasti pcosaan ja toki se on hyvä keino painonpudotukseenkin, kunhan ei vaan ihan naisena vedä ihan nollahiilareille, sitten stoppaa kyllä kaikki hormonit toimimasta :shy:

Deb pahoittelut negasta :sorry:
 
Villisilmä juurikin on "hiilaritietoinen" ruokavalio meillä ollut enimmäkseen. Esim. viime syksynä aika tiukka (herkut ja "runsaat hiilarit" vähissä ja alkon vähennys), täysjyvää proteiinien kanssa ja rutkasti salaattia & kasviksia. silti painossa ei näkynyt oikeestaan. Ketuttaa :confused:
 
Äh, toi on kyllä vaikeeta kun ei tuloksia näy vaikka kuinka yrittäis :sad001 Siinä menee pitemmän päälle motivaatio siihen muutokseen :shifty: Eihän oo rasvasta kiinni, muistat sitä syödä? Joillain myös tuo täysjyvä tai viljat yleensäkin pistää koneen tukkoon. Mutta sekin on kai tosi yksilöllistä. Vielä kun löytäis itelleen semmosen sopivan ruokavalion jota pystyis myös noudattaan niin hurraa :grin

Onko teillä nyt sitten tosiaan se tilanne, että oikeesti voitte päästä lääkärille seuraavan kerran puolen vuoden päästä? :eek:
 
Nyt vielä haamuilee kuitenkin, joten mä päätin että lopetan muutamaks päiväks testailun ja elelen vaan rennosti ja koitan ajatella kaikkee muuta. (Oon vähän hölmö näiden testien kans, mutta omituinen tilanne.. :shy: )

Pahoittelen siitä että oon törkeesti vaan napaillu, fiilis ollu vaan niin maassa etten oo selaillu tätä sen enempää.. Huomenna mulla on rento kotipäivä tiedossa, niin lueskelen sit teidän tilanteita ja vastailen, ootte kaikki ihania <3
 

Liitteet

  • IMG_20170505_020141.jpg
    IMG_20170505_020141.jpg
    413.5 KB · Katsottu: 122
Villisilmä sekä öljyä, pähkinöitä, että kovia rasvoja oli ruokavaliossa. Lisäksi riittävä ateriatiheys.
Aiemmin olin vastaavalla saanut -10kg pois ja nyt en paria kiloa enempää. Liekö ikä, lääkkeet (mieliala) vai hormonit taustalla. Paino vaan ei laskenut :/ nyt on lipsunut joo, mutta liikuntaa enemmän. Mutsilla lähtenyt mun kanssa pilkkihommissa 5kg pois, eikä oo kairaankaan koskenut. Mun asia siis ollut tuplareiät kovertaa. Ja mutsilla housut jääneet isoksi. Mun painoon ei mitään (tietty rasva on kevyempää kuin lihas, mutta BMI ei sitä erota).
Ja kyllä, lääkäri sanoi, että aikaisintaan 6kk kuluttua takas. Jos elämässä on saavutettu muutoksia.

Herukka se raja on BMI 35. Ja mun tänäisen kokemuksen mukaan ovat tarkkoja sen rajan kanssa.
Ymmärrän, että terveysasiat on tärkeitä, mutta pilkun viilausta se on (ja asiakasta ei painon suhteen uskota).
 
Kiitos Lara tuosta kuvauksesta uupumuksen suhteen. Itsekin olen masennuksen aiemmin jo kokenut, joten jonkin verran toki pystyn myötäelämään mieheni olotiloja ja se varmasti parisuhteen kannalta on iso juttu, sillä luulen että jollei tuota tilaa ymmärtäisi, ei siinä ehkä jaksaisi ihan jokainen myöskään rinnalla kulkea.

Tuo bmi raja on tosiaankin kaikkialla tuo 35, ja sinänsä todella raivostuttavaa tuo, että että kun se paino kuitenkin päivän aikana vaihtelee, ja jos Lara sullakin on noin hilkullaan ollut, että sen pitää olla sen rajan alle myös siellä lääkärin vaa'alla.... ja tuo painonpudottamisen vaikeus on vaan jotain niin tuskastuttavaa, että vaikka korjaat ruokavaliota ja liikut, niin tulokset on vain pikkiriikkisiä. Ja Lara sullakin tosiaan voinut tulla lihasta sen rasvan tilalle, ja eihän se vaaka sitä kerro ja bmin kannalta aivan yksi ja sama... mitähän lääkärit sanois bmistä esim sellaiselle urheilijalle, jolla lihasmassan takia bmi on "liika lihavan" tasoa?
 
Heippa,

eilen kirjoititn tänne teilel pitkän viestin mut se hävisi bittiavaruuteen. En ole teile tänne puolelle ehtinyt kirjoittaa mut olen seurannut ketjua alusta asti ja haluan toivottaa ihan tsempit tännekin jokaiselle! :joyful:

Laras:n lääkärtikäynti herätti muutamia ajatuksia ja ne ajattelin kertoa. Oon tosi pahoilani noin ärsyttävästä toiminnasta mitä saitte osaksenne :sad001
Kun me alotettiin yrittää 01/14 mun bmi oli jotain 37, kun 05/15 menin ensikäynnille meidän omaan tk:hon oli mulle sanottu että bmi pitää olla alle 35 mikäli mielii hoitoihin. tuolloin se oli n.36. Olin sillon et no pitääkö olla ensi käynnillä vai sit kun menee niihin hoitoihin, no sit kun menee hoitoihin.
Aukkari tehtiin 09/15 jolloin bmi oli 34,7, koska reteesti ajattelin että no se nyt riittää et on just alle. Lääkäri sano mulle et haluaa alottaa thyroxinin, tsh oli 3,8 mut ottaa viel kokeet. Hoitoja ei tehdä jos bmi ei ole alle 35 mutta nyt pitää kuitekin odotta vuosi ja kattoa mitä thyroxin tekee ja sit ois hyvö saada bmi 30 tietämille ( tällä hetkellä n.31). Mun lääkäri oli onneks tosi kannustava ja mukava.
Jotenkin suhtauduin tähän paino asiaan et ei sillä nyt oikeesti voi olla niin paljon tekemistä raskautumisen kanssa, kun lukee noita odottajaketjuta nin siellä tulee välillä vastaan et bmi40 ja ekasta kierrosta. Kun mun bmi oli korkeempi, niin kierto oli 31-38 pv, ja nyt laihduttuani se on ollut 27-29 pv, mut uskon et johtuu kun kilppari lääkitys on suht kohdilaan.
Mua ärsyttää se että yksityisellä hoidot maksaa sikana, liikaa myös kunnallisella. Kyllä nyt eka lapsi pitäs saada ilmaiseksi, eiköhän tuo raha jostain tule. Just yks tuttu kerto että sen tuttu oli tehny 5 (!!!!!) aborttia! Voi terve! Mut on varmasti syyt, vaikka se meistä paskalta tuntuu, et miksi sitä ei tehdä jos bmi on yli 35, pakkohan se raja jossain olla. Ja jos nyt yrittää tän asian yläpuolelle nousta niin onhan se turvallisempaakin olla raskaana kevyempänä. En usko et ne niuhottaa siitä et onko bmi 27 vai 25.

Mut joos, tää paino asia on aina tällänen ikuisuus juttu. Toivon paljon pikaisia plussia tähän ketjuun, varmasti ajan kanssa olisin ollut kaunopuheisempi mut halusin kerto mun kokemuksen, nyt pitää alkaa töihin :rolleyes:
 
LaraS, joo, on tosi turhauttavaa, että vaikka tekis muutoksia ruokavalioon ja liikkuis, niin silti paino ei vaan putoa. :( Ja tosiaankin tuntuu väärältä, että kun sun BMI oli polinkin vaa'an mukaan ihan siinä rajalla, niin olivat noin tiukkoja sen suhteen. Etenkin kun paino voi todellakin heitellä päivän aikana helposti parinkin kilon verran! Harkitsette siis vakavasti yksityistä nyt?

Deb, tsemppiä! ♡

Hattivatti, toivottavasti lisäselvitykset olis turhia ja tärppäis ilman apuja siten, että saatte vauvan syliin asti! :)

ON: Olen varmuuden vuoksi vielä tämän päivän saikulla, kun eilen oli lämpöä (nyt ei enää ollu). Mutta parempi senkin suhteen, että kun klinikan lääkäri soittaa, niin pystyn vastaamaan (töissä se ei ole mahdollista kuin ihan muutamana hetkenä päivän aikana). Kysyn pistoshoidoista, vaikka se ultrissa ravaaminen hirvittää hinnan takia..! Toisaalta jos siirryttäis julkiselle, niin sit pitäis käydä Naikkarilla asti ultrissa, enkä tiedä, oisko sekään paljon halvempaa, koska matkojen ja töiden takia menis niin sumplimiseksi. Sillon, kun mua tehtiin pistosten avulla (äidilläni ei PCOS:ää, mutta ovulaatiohäikkää), äitini kävi kuulemma meidän kotikaupungin sairaalassa ultrissa, mutta nyt siis täällä ei ole enää k.o. palvelua, vaan se on keskitetty Helsinkiin. Harmittaa. Saa nyt nähdä, miten edetään vai edetäänkö mitenkään.
 
Hurjasti täällä taas tapahtunut! Ihan en loppuun asti ehtinyt lukemaan kun kohta on lähtö klinikalle mutta pikaisesti kommentoin ja päivitän oman tilanteen:)

Ihan ensiksi Eltsille mitä isoimmat onnittelut ja rutkasti tarrasukkia matkaan:Heartbigred

Lume ja Deb myös jännät paikat, viivoille toivottelen vahvistumista!

Triana koita jaksaa piinailla, se on yhtä tunteiden vuoristorataa! Toivottavasti piinailu nyt palkittaisiin kahdella viivalla:rolleyes: liityn ehkä kohta piinailukaveriksi

LaraS ja Frozen kovasti voimia molemmille, ihan kauheesti surettaa kun vaan vastoinkäymisiä tulee toisensa perään:sad001 Kissankullalle myös tsemppihali miehen kanssa pärjäämiseen:Heartred

On. IVF-punktio tänään! Kohta lähden kävelemään klinikalle. Vasen munis on laiskasti tuottanut folleja kait vaan kaksi mutta oikea puoli näytti reagoineen hoitoon ihan hyvin (oisko ollu 6-7). Toivottavasti nyt suurin osa sisältäisi munasolun, joka olisi kypsä ja kykenisi hedelmöityymään. Mua on vaan koko tän hoitokierton ajan vaivannut pessimismi, toivottavasti en mitään osaa ennustaa! Mutta nyt täytyy lähteä, iso neula alakertaan apuaaaa:nailbiting:
 
Tervetuloa Hattivatille! Rankkoja kokemuksia sinullakin takana. Toivottavasti seuraava tärppi tuo teille pikkuisen syliin asti ♥

Eltsille vielä kerran onnittelut! Olen varmaan jossain toisessa ryhmässä jo onnitellut, ehkä täälläkin, mutta on se vaan niin ihanaa kun pitkän taipaleen jälkeen vielä onni löytää perille :) ♥

Bambille tsemppiä punktioon!!

Täällä on vielä monella jännät piinapäivät kesken :) Trianan oireita seurailen kovasti. Mulla on aina raskauksissa ensimmäisenä oireillu rinnat :D Tässä viimeisimmässäkin epäilykset herätti ihmeellinen tötteröfiilis rinnoissa :D Oli ihan sellanen Madonna olo, haha. Debille ja Lumelle kans tsempit! Toivottavasti viiva vahvistuu.

En muista olenko tänne edes kirjoitellut, kun niin moneen paikkaan olen jo kertonut kohtalostani. Mutta juu, täällä odotellaan taas ovista lähi viikkoina saapuvaksi. Eilen tuli postissa kutsu hormonipoliklinikalle tutkimuksiin, eli päästään viimein julkiselle puolelle tutkimaan mistä nämä keskenmenot mahdollisesti johtuu. Aika on vasta elokuussa, mutta jännä nähdä mitä siellä tutkitaan ja selviääkö mitään :) Toistaiseksi siis mennään vaan tjot meiningillä.

Ihanaa aurinkoista viikonlopun alkua kaikille!
 
LaraS, olipa ikävää että teidän ensikäynti oli tuollainen pettymys :sad001 ja niin epäreilua!!! Onneks munasarjat ja labrat ja simpat oli hyvät :happy: meidän käskettiin silti jatkaa laihduttamista, vaikka mulla on bmi 31 ja jotain, miehellä 34. Ja hoitaja sanoi, että lääkäri voi siirtää hoitojen alotusta, jos paino ei putoa (en kyllä tiedä miten paljon vielä pitäis).

Frozen, voi hitsi että pitää ollakin noin paljon vastoinkäymisiä :crybaby2 mikähän siinä nyt oli ettei kunnon vastetta tullut :sad001 onko sulla mahdollisuus vaihtaa toiselle yksityiselle klinikalle? Naikkarilla ei ole ollenkaan kesäsulkua, kesällä on vaan supistetumpaa toimintaa. Käsitin että ivf ja icsi hoitoja tehdään vähemmän, vissiin inssit onnistuu kyllä. Mut sinnepä ei toisaan voi mitään toiveita ajoista esittää :sorry: Harmi noita pitkiä välimatkojakin tutkimuksiin!

Kissankulta, tsemppiä teille vaikeisiin aikoihin! :Heartred Onhan se niinkin, että jonkunlainen tauko voisi tehdä parisuhteellekin hyvää, mutta toisaalta taas taukoilu vie lapsen saantia vaan pidemmälle :sad001 toki täytyy laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Toivottavasti miehesi saa ratkaisun työuupumukseen.

Triana, tuo nännituntemus kuulostaa kyllä tosi lupaavalta :happy: mä niin koko sydämestäni toivon, että plussa tulee :Heartred

Hattivatti, tervetuloa! :) tsemppiä piinapäiviin, kumpa siellä olisi nyt kyytiläinen joka tarraa tiukasti kiinni :Heartred

Deb, harmi ettei selvää viivaa vieläkään tullut ja digikin nega :sad001 tsemppiä :Heartred

Lume, jännittävää! Vahvistumisia haamulaiselle :happy:

Ilpuri, kylläpä olette saaneet pitkään odottaa thyroxinin tehoamista :eek: ja jännä tosiaan että se bmi raja on 35, mutta silti käytännössä lääkärit haluaa sen olevan lähempänä 25!

Bambi, isot tsempit punktioon! Toivottavasti tulee hyvä saalis :happy:

Alina, kiva että viimein pääsette tutkimuksiin, mut harmi että aika menee noin pitkälle! Kyllä siellä voidaan tutkia vaikka mitä, toivottavasti saatte sitten pian hoidot aloitettua!

ON: Kysyin eilen ku vein ne simpat, että miks ne edelliset tulokset ei näy omakannassa. Niin sieltä sanottiin, että ei ne heillä ikinä tule sinne näkyviin :eek: että lääkärin pitäis antaa ne paperilla! No täytyy sit aukkarissa pyytää et tulostaa kaiken :shifty: Tänään kävin verikokeissa eli mm. proge otettiin, aion ens viikolla kytätä omakantaa jos se tulis sinne näkyviin :grin Väsyttää ihan törkeenä, kun saanut nyt parina päivänä herätä aikaisin, ja sit vielä kauhee kiire töissä. Viikonlopullekin on vaikka mitä ohjelmaa, plääh! Täytyy vaan yrittää selviytyä.

Elisenda kp20/n.27, dpo n.6
 
Elisenda, joo siis meillä meni vuosi ennenkun tasot tulee, et nyt se on ollu sellasesta ok tilassa 4 kk, katotaan mitä käy.
Mun yks kaveri on ollu hoidoissa, vissiin ivf ja saanu 2 lasta sitä kautta. En oo kysyny mut luulen et bmi on 30 tai himpun enemmän ja hän sano et ikinä ei ole hoitojen yhteydessä hänelle painosta mitään sanottu
 
Takaisin
Top