Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Eltsi, hienoa, että nyt on alkuraskauden ultra varattu! :) Ei oo enää kauaa siihen! :) Kävin muuten sun kielloista huolimatta äsken ultrassa, ja onneks kävin (kirjotan loppuun).

Lume, mun mielestä hailuraa näkyy. :) Lisätestejä odotellessa.

Elisenda, upeaa että selvisit ajamisesta siellä ja sait auton hyvin parkkiin! :) Jospa kp1:stä ei tulisikaan...

LaraS, haleja sinne suuntaan! ♡ Saako kysyä, paljon teidän BMI:t on? Varmasti ihan paska fiilis, kun olitte ajatelleet, että nyt pääsette eteenpäin, mutta tuleekin lisää odotusta. :( Sanoko ne, paljon pitäis laihduttaa? Jos yhtään lohduttaa, niin tosi paskat fiilikset on täälläkin nyt.

ON: Kyllä nyt on taas sellanen fiilis, ettei me ikinä saada lasta. :( Olen siis kuumeen takia saikulla ja katsoin, että kotikaupunkimme yhdellä yksityisellä lääkärikeskuksella on gyneaikoja, ja varasin, koska mua epäilyttää follien kasvu, kun ovistestit edelleen vaan täyttä negaa, eli LH aivan nollassa, ja tänään ois pitäny pistää Ovitrelle. Tiistaina klinikan ultrassa oli siis 15 mm ja 13 mm rakkulat, mutta nyt kun kävin, ne ei ollu kasvanu juuri yhtään, ja toi 15 mm oli nyt soikea, eli ei kunnon rakkula, kuten itse epäilinkin. :( Soitin klinikalle äsken ja sieltä tuli tyly kommentti: "Ei hyvältä näytä, hoitokerta keskeytetään." Mua hoitava lääkäri on seuraavaks huomenna siellä töissä, ja hän soittaa mulle ja keskustellaan jatkosta. Vituttaa kyllä yli kaiken - ja ehkä eniten se, että vaikka kyseessä yksityinen puoli, niin itse saa olla vaatimassa vaikka mitä (se klinikan lääkärihän ei suostunu määräämään mulle edes sitä progekoetta!). Hän oli ihan varma, että molemmat rakkulat oli kunnon folleja (mä kyseenalaistin sen), mutta eipä toi soikea nyt ainakaan ollut, ja toinen ei siis kasva kuten pitäisi. Leuka rintaan vaan ja kohti uusia pettymyksiä...
 
Voi ei LaraS, olipa todella tylyä käytöstä lääkäriltä. Ymmärtäähän sen, että elintavat vaikuttaa, mutta syyllistäminen ei auta ketään :sorry: Kiva että kuitenkin munikset ja simpat kunnossa, ettei nyt ihan hirvee ollut koko käynti! Tsemppihaleja ja Frozenille myös :Heartred

Katoin tuossa kannasta sitä tk-lääkärin tekstiä ja mietin, että kuulostaa jotenkin ihan väärältä, kun siellä luki että alkoholia käyttää kerran viikossa. Toki itse sanoin lääkärille näin, mutta omaa alkonkäyttöä on vähän hankala pistää mihinkään muottiin, kun välillä tulee otettua kerran parissa kuussa ja välillä parikin kertaa viikossa. Yleensä annoskoko on se yksi siideri tai lonkero kertaan. Silti tuosta lääkärin tekstistä tulee jotenkin ihan alkkis olo :shy:

Villisilmä kp 17/27, dpo 5
 
Villisilmä, no onpa joo aika ihme teksti! Olis vaikka kirjottanu, että sillon tällön tms.! Ja just jos annoskokokin on yleensä noin pieni.
 
LaraS, onpas kurjaa että käynnillä meni noin! Onhan joo totta, että noihin voi ite vaikuttaa, mutta tuntuu aina pahalta kun joku sanoo vasten kasvoja rivien välistä että "oot ihan paska, et sä tolleen voi tehdä". Ja miehen tupakointi vaikuttaa miten, jos kerran simppatuloskin oli hyvä? :D Tuskin lievä ylipaino vaikuttaa lapsettomuuteen kauheesti.. Ihana oot <3

Eltsi, jälleen kerran hurjasti onnea!! <3

Frozen, tiedän tunteen ku tekee mieli ottaa jotain lääkettä (varsinkin Finrexiniä!) mutta ei viitti ettei vaikuta kiertoon.. koita pärjätä siellä <3

ON: Mua kiukuttaa, viimenen testi oli jotenkin viallinen ilmeisesti - siinä näky että se kosteus nousi, mutta kesti minuutti ennen ku se väri alko nousemaan testi-ikkunaan. Sit siihen jäi vaan kontrolliviiva mikä oli toisesta päästä paksumpi kun toisesta.. hieno homma, nyt mä rupeen tietenki miettimään että jospa se ei ollukaan viallinen vaan täysin oikee negatiivinen, kun enhän mä nyt voi olla raskaana..

Mua pelottaa tehdä noita testejä, ja varsinkaan digiä, koska joka toinen tuntuu näyttävän haaleeta positiivista ja joka toinen negaa :mad:

Tosin tonkin tein aamun ekasta pissasta (ja vaikutti kyllä vialliselta..), vaikka toka aamupissa on täällä todistettu parhaaks, ja musta tuntuu etten välttämättä osunu siihen edes kunnolla kun tein suoraan virtsasuihkusta..

Kiukuttaa.
 
Villisilmä, mulla luki että käyttää alkoholia kerran viikossa 6-10 annosta. Mulla tuli sellanen olo että oon alkoholisti, vaikka välillä tosiaan saatan olla parikin viikkoo etten juo mitään, ja välillä juon joku lauantai kunnolla, ja välillä taas juon yhden ruoan kanssa. Tekstistä sai sellasen kuvan että vetäisin joka viikonloppu kännit, mitä en kyllä todellakaan tee D:
 
Frozen en mä usko plussaan. Noi on aivan varmasti vaan viivanpaikkoja. Kyllä on paljaaseen silmään ilman tihrustamista nega rivistö. :(
 
Saanko kysellä onko täällä ollut tai onko ketään joilla on yhteensopimattomuus ongelma ?? Minua on todella alkanut pelottamaan että onko tämä meillä ongelmana lapsettomuuteen. Vaikka pcos on mulla ja miehen simpat muuten hyviä mutta liikkuvuus vähän matalampi.
 
Lara, pahoittelut ikävistä uutisista!! :/ onneksi sentään simpat oli kunnossa. Mites nyt meinaatte jatkaa?

Frozen, ei kyllä kuulosta hyvältä toi klinikan toiminta :/ kyseleppäs huomenna tosta gonal-f hoidoista. Joo, se hoito vaatii aktiiviset seurannat, ja voi viedä pco-potilailla pitkään ennenkuin sopiva annos löytyy. Kuitenkin toimivat lääkkeet, kun niitä käytetään myös ivf:ssä. Tsemppiä!!

Deb, pahoittelut negoista :(
 
Kiitos tsempeistä :Heartpink
Mun BMI oli siis just tolla polin vaa'alla hitusen yli sen 35, joka on hoitorajana. Omalla punnannut paria kiloa vähempää tulosta, joka antaa BMI 34. Ja oon pilkkireissuilla käynyt "salilla" 2-3 kertaa viikossa senkin takia ahkeraan, että tulee liikuntaa. Kairatessa kyllä pulssi nousee ja tulee lämmin!
Tuli vaan niin epäkelpo olo, kun on kuitenkin runsaasti yritystä painoasioiden suhteen ollut ja paino vaan ei tipu. Ratkaisevat kilot sitten olikin vaa'asta (tai tilanteesta) kiinni. Lääkäri ei uskonut, kun sanoin mitä paino on viime aikoina ollut. Toki sairaalassa vielä keskellä päivää, osin vaatteissa ja aamupalankin syöneenä punnittiin. Kotona tyhjä vatsa, alasti ja heti aamulla. Siinä se jo äkkiä pari kiloa tulee eroa.
Mut ei se auta parku markkinoilla :sorry: Miehen kanssa juteltiin, että luultavasti yksityiselle jatkossa. Ja onhan tässä ehkä jo pari kemiallista ollut, niin voihan se luomuplussakin yllättää :shy:

Frozen eikä! Onpa inhottava tilanne sielläkin! :sad001 Siinä sen taas näkee, et pitää kuunnella omaa fiilistä ja vaatia. Harmi, että tää ei ollutkaan teidän kierto :oops:

Deb kuulemma siihen siittiön päässä olevaan "kemiaan" tupakka vaikuttaa (arvioidaan, koska eihän sitä voi millään mitata), eli siittiön pää "kaivautuu" munasoluun ja voi tulla tupakoinnin tai alkoholin seurauksena ongelmia. Kummasti vaan tupakoivat ja alkoholia paljonkin kuluttavat sikiää...
Voi, saisitko sen hcg-labran huomiseksi, niin ei tarttis jäädä viikonlopuksi miettimään? Olis ihanaa, kun saisit tuhdin plussan, joka ei jätä mitään arvailun varaan :Heartpink

Lume en tiiä tosta epäsopivuushommasta valitettavasti. Luulis, että senkin tutkisivat pois, jos muuten mitään syytä ei lapsettomuudelle löydy.
 
Saanko vähän omanapailla tartten apua. Fr testi tehty. Mä vastailen teille kaikille illalla myöhemmin.

ImageUploadedByVau Foorumi1493897645.659135.jpg


ImageUploadedByVau Foorumi1493897683.332101.jpg


Ehkä ? Voisko olla ?
 
Voi ei LaraS ja Frozen, millaset lääkärikäynnit teillä onkaan olleet! :sorry: tosi kurja fiilis teidän puolesta!

Lume, ihan kuin siellä jotain näkyisi :nailbiting: voi jospa..!

Täälläkin on aika luovuttamisen partaalla olo. Meillä siis kolmas letrokierto (Frozen kun kysyit) ja aiemmissa kierroissa lääkärin ohjeen mukaan on onnistuttu tärkeimpinä päivinä talletukset hoitamaan, eli pregnyl pistopäivänä ja siitä seuraavana päivänä. Tosiaan miehelläni muutoinkin työuupumusta ja tämä kalenterin kanssa sekstailukin syönyt vielä vähiäkin himoja, niin hiukan työn takana välillä hommat olleet. Nyt sitten kauhean tappelun jälkeen pistopäivänä saatiin homma hoidettua, mutta eilen ei enää tullut mitään. En jaksanut samanlaista tappelua aloittaa uudestaan :dead: Voi olla, että meidän on vielä vihellettävä peli poikki kokonaan...

Sain eilen postissa sen ps. sairaanhoitajan ajan itselleni ja odotan sitä nyt "innolla" pari viikkoa. Vielä kun mieskin saisi haettua itselleen apua, se vain ei näytä hänen miehisyyteensä ihan helpolla istuvan :meh:
 
Se viiva on sen verran vahva et näkee kotelon läpi aivan selvästi. Ei tartte tihrustaa ! Mua vaan niin pelottaa jos se ei vahvistu <3 la tai su testaan uusiksi.
 
Deb, samaa mieltä kuin Lara, että ois hyvä saada se verikoe mahdollisimman pian, niin ei tarvii arvuutella! Tsemppiä! :)

Lume, jotain pientä hailuraa olen näkevinäni. :) Kyllä yhteensopimattomuuskin ilmeisesti voi olla lapsettomuuden taustalla, tosin se on kai tosi harvinaista. Jos nyt ei oo tärpännytkään, niin tiedustele ihmeessä siitä, jos kerran ootte usean oviksen aikaan olleet yhdynnässä. Mutta toivottavasti viiva nyt vahvistuu! ♡

Eltsi, joo, mua alkaa hiljalleen nyppiä ton klinikan toiminta. Etenkin tää tiistaina mut ultrannu lääkäri (eri kuin "omalääkäri") oli kyllä niin eri mieltä kaikesta, mitä mä sanoin ja kysyin. Ymmärrän, että lääkäreitä harmittaa, kun niiden osaaminen kyseenalaistetaan, koska usein se on varmasti turhaa, mutta meinaan kyllä kyseenalaistaa jatkossakin, koska nytkin mä pistelisin ilosesti Ovitrellen tänään enkä kävis progekokeessa ja tätä jatkettais monta kiertoa tuloksetta, kun mitään ovista ei oikeasti edes tapahdu! Kysyn joo huomenna noista pistoshoidoista. Se ultrissa ravaaminen toki kauhistuttaa, ja toivon todella, että se mitä ne on luvannu aiemmin, pitää paikkansa, eli mun ei tarvii mennä aina klinikalle asti vaan saisin käydä missä tahansa Terveystalossa. Kiitos tsempeistä. ♡

LaraS, jep, helposti voi olla jopa 3-4 kg:n ero samankin päivän sisällä painossa riippuen just niin monista eri tekijöistä. Tosi kurjaa, että siellä oltiin niin tiukkoja, vaikka BMI niiden mittauksella oli vain hitusen yli 35. :( Ja tää painonpudotus on tosi hankalaa PCOS:n kanssa! Mullakin jämähtäny paino nyt n. 78 kg:n paikkeille (ja BMI 27:n paikkeille), vaikka oon lopettanu alkoholin käytön lähes kokonaan ja roskaruokaa, karkkia ym. pyrin syömään vain yhtenä päivänä viikossa.

Kissankulta, voi ei, syvissä vesissä mennään täällä taas liian monen kohdalla. ♡ Toivottavasti teidän nyt ei tarttis peliä kokonaan viheltää poikki!! Vaikka luovuttaminen tässä itselläkin on käyny usein mielessä, just laitoin miehelle töihin viestiä, mitä lääkärissä sanottiin, ja lisäsin siihen, että ehkä sen kannattaa mennä etsimään oikeasti kunnolla toimiva nainen. Mietin kanssa psykologille tms. menoa, mutta kun ne ajat on tietty virka-aikaan ja se taas tuo mulle lisästressiä töissä järkkäilyn kanssa. Pistos- tai IVF-hoidot myös kauhistuttaa just ton töissä järkkäilyn takia. Kallistakin siitä tulee myös siinä suhteessa, että pitäis ottaa hitosti palkatonta. Tosiaan helpompi ois vaan luovuttaa...
 
Deb tänään on pp8 (dpo7). Hoitaja käski parin viikon päästä inssistä testata, Pregnyl näkyy luultavasti pp10 asti. Haluttas ehkä jo pp12 tai pp13 testata :grin Joo meni kyllä kaikki niin nappiin inssin suhteen ja kotitallettelutki, että tulee olee iso pettymys jos/kun nega tulee :sad001

Eltsi hyvä tietää, ei tarvi heti menettää kaikkea toivoa jos ei sitä vuotoa tuu :) Oi että, oispa tosiaan enneuni :love017 Mä varmaan just oon tuommonen et juoksen pitkin kämppää ja huudan jos saan plussan xD

LaraS voi ei mikä vastaanotto teillä :mad: Ei tuo lyttääminen ainakaa kannusta, varsinki kun varmasti parhaanne teette kokoajan! Munki mies tupakoi, ja siitä ei oo sanottu kertaakaan mitään. Kiva kuitenki kuulla että jotain hyvääkin oli :)

Frozen nyt kyllä ihan tosissaan suututtaa sinun puolesta! :arghh: Luulis yksityisellä olevan parempi ja yksilöllisempi hoito, kun mitä sinä oot nyt saanu. Toivottavasti pääset jo seuraavassa kierrossa pistelemään, vaika tuoki stressiä töiden järjestelyn kans.

Lume nyt näkyy minunki silmään ihan selkee haamu, varsinki tuossa kuvassa missä on kuivuneena niin näkyy selvä viiva :) Vahvistumisia!! Mikä dpo sulla olikaan nyt?

Kissankulta jaksamisia :Heartred Toivottavasti asiat järjestyy ja ei tarvi viheltää peliä poikki. Ja että pistopäivän tallettelut riittäisi ja toisi sen kauan odotetun plussan!

Omaa napaa: Tänään ollu hyvä fiilis kun saatiin yöllä vihdoin riita sovittua. Oireita ei oikeen oo suuntaan eikä toiseen. Aamupissalla oli vähä menkkaisia tuntemuksia ja ne meni heti ohi. Rinnat taas turposi yön aikana yhen kuppikoon, mutta arat ne ei oo ollenkaa. Alamahaki näyttää vähä jotenki pömpöttävän, mutta niin se varmaan tekee aina tässä vaiheessa kiertoa. Yks outo juttu kyllä, heräsin yöllä siihen että toiseen nänniin sattu ihan hirveesti, niinku silleen pisti ja poltteli. Ja nyt äsken tuli samanlainen "kohtaus" :hilarious:
 
Mulla on nyt dpo11 ja se on luonnossa aivan selvä viiva haaleampi vain kuin kontrolli. Nyt vaan odottelen vahvistumista mitä pelkään. Testaan uudelleen joko la tai su. Mä en vaan voi uskoa et sieltä pärähtäisi vahvempi plussa. Tää on jotenkin tosi outoa :D maanantaina pitäis tädin tulla :)
 
Kissankulta työuupumuksen kokeneena tiiän, että sen tunnustaminen on kaikista vaikeinta. Sitten lähtee pohja omalta olemiselta, tulee pahimmat päivät, mutta se kyllä helpottaa kun oloa! Mullakin miehen työrupeamaa kauhulla seurannut ja nyt parin viikon "loman" (irtisanomisesta) jälkeen just sanoi, että nyt vasta huomaa oman väsymyksen. Lähes vuorokauden nukkui yksikin päivä, kun nyt saa levätä. Muistan myös ite sen tunteen, kun mikään määrä unta ei riittänyt virkistämään! Joten, jos miehen saa työterveyshuoltoon, niin sitä kautta vois alkaa tilannetta purkamaan. Mikäli on yrittäjä, niin se on vaikeampaa, muttei mahdotonta!
Mikäli tuntuu, että tarvitsee juttuapua tuota parin viikon odottelua aiemmin, niin saisitko polin kautta tai akuuttipuolelta?
Tsemppiä teille molemmille ja voimia!! :Heartpink

Lume oijoijoi!! Nyt vahvistumista :Heartpink kuvia lisää :rolleyes:

Frozen huippua, miten oot saanut painoa alas ja jaksanut pysyä ruokavaliossa! Myssyä ylös täältä! :angelic: mullakin oli väliin tosi niukkaa herkuttelu, juomista vähensin aika paljon (enkä mielestäni paljon juonut ennenkään) ja silti paino ei tippunut :/ tiukka ruokavalio stressaa myös, niin en tiiä kumpi parempi. Lääkärit uskoo BMI-lukemia.
 
Lume multa lääkäri kysyi mun viime kierron plussasta, että "oliko yhtä vahva kuin kontrolli?" Olin et mitvit, puhuuko se nyt o-testistä (olin kertonut, että o+ en oo saanut koskaan). Vaan ei, r-testistä! Sanoin, että lääkärit on sanoneet "plussa on plussa, jos toinen viiva näkyy". Niin jäin ihmettelemään :eek::eek:
 
Lume multa lääkäri kysyi mun viime kierron plussasta, että "oliko yhtä vahva kuin kontrolli?" Olin et mitvit, puhuuko se nyt o-testistä (olin kertonut, että o+ en oo saanut koskaan). Vaan ei, r-testistä! Sanoin, että lääkärit on sanoneet "plussa on plussa, jos toinen viiva näkyy". Niin jäin ihmettelemään :eek::eek:

Sama mulle sanottiin neuvolasta että ei siihen pitäisi mitään viivaa tulla jos ei ole raskaana. Tämä siis eilen kun kysyin verikoetta kun noihin liuskoihin tullu niit tosi tosi haaleita haamuja.
 
Lume sitäpä minäkin ihmettelin - tämä siis oli lääkärin kysymys lapsettomuuspolilla tänään :banghead::arghh: (kerroin siitä viime kierron plussasta :/)
 
Takaisin
Top