Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Frozen, hienot ultrakuulumiset! Nyt vaan luotat lääkäriin, ja teet sen ohjeiden mukaan :) älä stressaa! Ajattele, että se edellinen kerta oli sattumaa ettei munasolu irronnut piikistä huolimatta. Viimeksihän sulla oli ovulaatio JA menkat tuli. Ehkä sun elimistö on nyt oppinut jujun!! Nyt vaan kivoja iltoja makkarin puolelle ;)

Ps. Äläkä varaa extraultra aikaa ensi viikolle!! xD

Lara, kyllä. Muistat oikein. Tuplien mahdollisuus on olemassa.. kävin tänään tarkistamassa omakannassa follien koot. Toisella puolella oli 13-14 mm ja toisella puolella 18 mm sekä 12-13 mm. Lääkäri oli mulle sanonut noi pienemmät tuon pienemmän arvon mukaan.. mut tuskin ne silti ehti mukaan, kun samana iltana oli irrotuspiikki.

Oispa Eltsi yllätys kun siellä olisi tuplat :P mä olen niin onnellinen sun puolesta <3
 
Kiitos Lume! :) toivottavasti sunkin viiva on huomenna vahvistunut!! (Oon seuraillut sun viivoja myös tuolta toisesta ketjusta.)
 
Herukka, joo parempi munkin mielestä toi, että käy teettää sperma-analyysin yksityisellä, kun se ei tuon enempää maksa, niin ei tarvii sitä sitten odotella. :) (Toki jos vaikka molemmat on työttömiä niin sitten 50 e on tosi paljon.) Oliko teillä siis niin, että sperma on OK? Sori oot varmaan kertonu aiemminkin. Vitsi mua ärsyttää teidän puolesta, että hoitaja naurahti, että voitte vielä odottaa, kun ei se enää tunnu missään.

Eltsi, heh, mietin, pitäiskö varata gyne loppuviikolle, että tietäis mitä tuolla tapahtuu. :D Mutta ehkä mä maltan mieleni, vaikka sitä progetestiä meinaan kyllä vielä pyytää, koska ei se ton enempää maksa, ja vaikka tiedän, että se taannoinen Clomi-kierto oli varmaan huonoa tuuria, niin kyllä se silti kummittelee mun mielessä. Vielä kun mulla tätä kystataipumusta on... Ootko jo soittanu Naistenklinikalle vai mikä ohjeistus siellä onkaan? Mulle tuli yllätyksenä tänään, että jos plussaan joskus, niin sit pitää ottaa yhteys tonne klinikalle. Luulin, että oman kaupungin neuvola/tk riittäis. Toisaalta mietin, onko toi rahastusta...

Lume, lisää testejä ja kuvia tänne vaan! :)
 
Mä oon niin poikki ja ärtyny just nyt etten jaksa vastailla, anteeks ootte kaikki ihania <3

Omanapailen vaan törkeesti: Tein vielä tänään pc:n ja meni täysin luottamus niihin testeihin ja oletan et eiliset haamutkin oli pelkkiä vikoja testeissä. Tänpäiväsessä testissä levis se punanen väri aivan oudosti siihen testiviivan kohdalle, ja mulla romahti kaikki viimeset toivonrippeet mahdollisesta raskaudesta.. huomiselle aamulle on apteekin testi kaapissa, viikon päähän toinen, mut melkein tekis mieli jättää nekin tekemättä.

Silmät punasena poraamisesta, miks ihmeessä on tollasia testejä jotka antaa turhaa haamua? Eikä pc:t oo edes herkkiä!! Sain pitkästä aikaa taas oikein kunnon paniikkikohtauksen, niin että jouduin rauhottavia ottamaan. Ihmetyttää vaan että oireet on vahvat, vaikka en todellakaan haamun jälkeen edes uskonu raskauteen. Ja vuoto oli liian niukkaa ja kesti 2pvää, mikä kertoo oikeestaan vaan siitä että limis oli ihan liian ohut.. Nyt on just sellanen romahdus päällä mitä mulla on tullu viimeks muutama vuosi sitte kun olin masentunu. En varmaan koskaan tuu saamaan lasta :sad010
 
Tässä vielä kuva siitä, en tiiä näkyykö siinä ees miten toi väri on levinny..

IMG_20170502_162128~2.jpg


*Muoks* ja toi on siis kuivunu testi.
 
Onkohan täällä nyt joku häikkä kun ei kuvat näy ?

Todella kurjaa Deb :( mäkin sain viime kierrossa pc;hen kamalasti viivanpaikkoja. Ne oli ihan selviä. Joten en todellakaan tiedä onko siinä testissä jotain vikaa vai mitä. Toivon todella sinulle sitä plussaa <3 soititko sinne lääkäriin / verikoetta ?
 
Lume, kiitos <3 en soittanu vielä tänään, ajattelin että jos huomenna aamupissasta jotain jostain kumman syystä näyttää niin soitan.. tai jos ei näytä niin voisin soittaa muutenkin, koska se vuoto oli niin epämäärästä. Ihan vaan varmistaakseni ettei oo esim keskeytynyt keskenmeno, koska kuitenkin haamuili.. ja nimenomaan kun oli punasta haamua eikä harmaata viivanpaikkaa, se tässä eniten mietityttää..
 
Deb: Usko tai älä, täällä on niin sama fiilis kun sulla <3 Kurjaa kun joutuu odottamaan sellaista asiaa, mitä aikaisemmin luuli, että niitä lapsia siunaantuu samalla sekuntilla :( Niin se ei kuitenkaan mene. En ymmärrä minkä takia vielä nyky päivänäkin puhutaan, että ihmiset tulevat raskaaksi tosta noin, vaikka todellisuus on ihan toinen :(

Frozen: En itsesiassa ole, joten kiva kun kysyit. Sperma oli ok, liikkuvuudet ym määrät niinkun pitääkin. Hieman alentumaa oli, mutta sekin oli normaalin rajoissa. Mies naureskeli että oli niin inhottava tilanne kiireessä purkittaa niin ei saanut täyttä määrää tehtyä :D mutta siintä määrästä mitä oli niin ne oli ok :)
 
Herukka, ja mä kun koitin tsempata sua et älä menetä toivoos ni mä oon täällä nyt ite menettämässä omani :hilarious::sad001
 
Tsemppiä kaikille joita taas tilanne riepoo! ❤️

Frozen, jee hyvät kuulumiset, jospa saat vielä sen progetestin mieltäsi rauhoittamaan! Komppaan kyllä Eltsiä siinä, että jospa se sun kroppa ois nyt keksinyt mitä pitää tehdä :)

Omat ultrakuulumiset vielä nopsaan. Eli ovis ei ollut vielä ehtinyt mennä ohi, jee, vaan eilen kuvissa näkyi 30 mm (!!) folli ja hyvä ehjä limis kohdussa. Eilen siis sitten käskystä vielä se pregnyl-piikki ovista käynnistämään. Oli tosiaan taas eri lääkäri ja tämä oli kyl tosi mukava ja edellisestä poiketen ei sanonut suoraan, että kuusi kiertoa letroja on pakko, vaan sanoi että hän laittaa taas kuulumiset sille mun hoitosuunnitelman laatineelle lääkärille tiedoksi ja jos nyt ei tärppäis, niin se "omalääkäri" sit arvioi tilanteen mukaan, että jatketaanko vielä letroilla. Unohdin pyytää tota progekoetta itselleni ihan tyystin! Sitten hoksasin kotona illalla, että tää lääkäri kirjoitti nyt vahvempia lugeja mulle, kun ei edellistä määräystä löytänyt kannasta ja kysyi multa, että oliko ne 200mg? Minä sanoin että tais olla juu, mut muistin väärin siis, mulla vuorokausiannos ollut 200mg, kun tuota 100mg on kahdesti päivässä laitettu. Mutta, ei siitä varmaan haittaa ole, että annostus siis isompi?

Miehen kanssa saatiin sit vielä hirveät tappelut aikaan illalla, kun sillä tuntuu aina paskimmat päivät sattumaan samaan aikaan kun pitäis jaksaa talletella ja eilen melkoinen väsykiukku oli sillä päällä ja se tietty sit tarttui minuun kun näytti, että jää tallettelut tärkeimpänä päivänä tekemättä. Saatiin lopulta kumminki onneksi homma hoidettua, mutta kyllä sitä vaan miettii, että kauanko näinkään jaksaa...
 
Herukka Olipa huolimattoman törkeä kommentti hoitajalta! :shifty: lisää vaan suolaa haavoihin :sad001
meillä tuli miehen kanssa vuosi joulu-tammikuussa ja sain vasta maaliskuussa "luvan" olla yhteydessä polille, verikokeiden ym. labralähetteitä varten. Lähetteen sain loppuvuodesta, kun kävin lääkärissä metformiinia pyytämässä pco hoidoksi. Terkkarilääkärin kautta siis oli valmiiksi papa, otti siinä samalla käynnillä.
Sen jälkeen on ollut vielä polilta nippu verikokeita, jotka pitää olla ensikäynnille. Myös alkukierron kokeet, jotka meinasi jäädä ottamatta kierron venymisen takia. Onneksi vaihtui, niin on nekin.
Mieheltä myöskin infektiokokeet, jotka tuli yllättävän nopeesti. Simpat sai viedä vasta niiden vastausten jälkeen ja nyt ootellaan, että päästään torstaina ensikäynnille kuulemaan kaikki vastaukset ja tekemään suunnitelmaa. Eli kaikkiaan meillä mennyt puolisen vuotta lähetteen teosta :/ oon kyllä saanut polilta jo hyvin ohjeita / tukea puhelimitse sekä terolutit; niitä napsinut nyt 5 kierrossa (kp15-24) kiertoa tasaamaan.
Mut tosiaan ei nämä asiat julkisella hirmu vauhdilla oo edenneet täälläkään. Ja täällä ei kantaan tule mitään vastauksia, ellei lääkäri niitä ole ensin katsonut ja hyväksynyt. Turha siis liene käydä ite niitä kurkkimassa ennakkoon :confused:
Käytänteet vaihtelee kauhean paljon kunnittain ja se on tosi mälsää :depressed:

Eltsi voi tosiaan olla, ettei pienemmät follit oo päässeet matkaan. Mutta teoreettinen mahdollisuus siis on :happy: kaksoset on niin söpöjä :love017 hoitajana ollessa sain useammankin kerran tuplia hoitaa :happy:

Lume joko tänään tehny testiä? :rolleyes:

Frozen jee, hienot ultrakuulumiset siellä! :happy: Nyt vaan sitten lempeä ja tuplaviivat parin viikon päästä!
ja kiva, että selvisit kotiin keskusta-ajelusta :)

Deb kyllä taas koetellaan :confused: ehkä se verikoe olis hyvä, niin saisi mielenrauhan. Tsemppiä!

Kissankulta vautsi, mikä muhkea folli!! Olisipa nyt tää se tärppi :happy:
Kyllä tässä kaikenlaisia tilanteita saa käydä läpi, niin kuluttavaa ja väsyttävää välillä. Toivon ja epätoivon jatkuvaa vuoristorataa :oops: tsemppiä sinnekin! Ja kyllä se lopputulos varmasti on kaiken arvoinen :Heartpink
 
Joo tein, yks meni pilalle. Ja toiseen ei tullut mitään. Tai siis mitään silmillä nähtävää ja jos ees jotain saan silmiin niin eipä ainakaan ole vahvistunut. kuvissa kyllä näkyy kun valotusta muuttaa ja negatiivissa myös mutta eiköhän nämä kaikki ole vaan viivanpaikkoja. Joten täti kurvaa maanantaina aivan varmasti. Ylin on ovis testi mallina ja toiseksi ylin tän aamun testi.
ImageUploadedByVau Foorumi1493789820.603158.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1493789796.986319.jpg
 
Täss vielä toi pilalle menny joka on ylin. Tosin en ole täysin varma kumpi on kumpi kun sekoitin tikut mutta onhan tää aika selvä kun tommonen väri leviäminen on tälle käyny.
ImageUploadedByVau Foorumi1493791770.045487.jpg
 
LaraS pikaisia paranemisia! :) Taas huomaa kuinka eri käytännöt on näiden asioiden etenemisessä, multa ei oo missään vaiheessa otettu papa-koetta.

Frozen hyvältä kuulostaa! :joyful: Toivottavasti saat vielä sen progetestin niin tuo ehkä vähän mielenrauhaa ja vähentää stressiäkin. Mäkin varmaan tikuttelisin sinuna vielä ovista, ja oottasin että nouseeko lh. Just ettei liian aikasin irrottais munasolua. Kuinka nopeesti Ovitrelle irrottaa? Ja kypsyttääkö se vielä follia ja limistä niinku Pregnyl? En siis oo perehtyny, että onko se samaa tavaraa mut Pregnyl vaan sekotetaan ite ja Ovitrelle on valmis pistoskynä vai ihan eri juttu :grin

Kissankulta huh mikä folli, tosi hyvä vaste! Voitko vielä soittaa ja kysyä Lugejen annostuksesta? Ettei jää vaivaamaan :)

Lume nyt mä nään ihan selkeesti tuossa tän aamun r-testissä viivan :eek: Toivotaan että siellä ois oikeesti joku :Heartred Jos ei oo, niin on kyllä niin törkeitä viivanpaikkoja että menee täysin luotto noihin testeihin!

Me päästiin kyllä sitten tosi nopeasti ensikäynnille, kun lähetteestä reilu 5 viikon päästä oli aika. Mutta eka kerran kävin jo syyskuussa tk-lääkärillä, ja hän lupas vasta maaliskuussa lähetteen, eri lääkäri sit onneks laitto jo joulukuussa :)

Kp19/23-28, pp7 dpo6. Päässä ei pyöri mikään muu ku oireiden kyttääminen :hilarious: Aamulla heräsin kevyeen päänsärkyyn ja huonoon oloon, helpotti heti kun sai vähä syötyä. Illalla ja nyt aamulla muka tuntunu jotain outoa liikehdintää alavatsalla, yritän kovasti pistää vaan tulevien menkkojen piikkiin mutta ku en muista tän tuntusta ennen olleen :grin Kaiken lisäksi miehen kans oli eilen hirveä riita tai eipä sitä oo vieläkään sovittu... Pitää vaan tää päivä koittaa ottaa vielä rennosti ja sitte onki loppu viikko töitä ja saa vähän muuta ajateltavaa :p
 
LaraS pikaisia paranemisia! :) Taas huomaa kuinka eri käytännöt on näiden asioiden etenemisessä, multa ei oo missään vaiheessa otettu papa-koetta.

Frozen hyvältä kuulostaa! :joyful: Toivottavasti saat vielä sen progetestin niin tuo ehkä vähän mielenrauhaa ja vähentää stressiäkin. Mäkin varmaan tikuttelisin sinuna vielä ovista, ja oottasin että nouseeko lh. Just ettei liian aikasin irrottais munasolua. Kuinka nopeesti Ovitrelle irrottaa? Ja kypsyttääkö se vielä follia ja limistä niinku Pregnyl? En siis oo perehtyny, että onko se samaa tavaraa mut Pregnyl vaan sekotetaan ite ja Ovitrelle on valmis pistoskynä vai ihan eri juttu :grin

Kissankulta huh mikä folli, tosi hyvä vaste! Voitko vielä soittaa ja kysyä Lugejen annostuksesta? Ettei jää vaivaamaan :)

Lume nyt mä nään ihan selkeesti tuossa tän aamun r-testissä viivan :eek: Toivotaan että siellä ois oikeesti joku :Heartred Jos ei oo, niin on kyllä niin törkeitä viivanpaikkoja että menee täysin luotto noihin testeihin!

Me päästiin kyllä sitten tosi nopeasti ensikäynnille, kun lähetteestä reilu 5 viikon päästä oli aika. Mutta eka kerran kävin jo syyskuussa tk-lääkärillä, ja hän lupas vasta maaliskuussa lähetteen, eri lääkäri sit onneks laitto jo joulukuussa :)

Kp19/23-28, pp7 dpo6. Päässä ei pyöri mikään muu ku oireiden kyttääminen :hilarious: Aamulla heräsin kevyeen päänsärkyyn ja huonoon oloon, helpotti heti kun sai vähä syötyä. Illalla ja nyt aamulla muka tuntunu jotain outoa liikehdintää alavatsalla, yritän kovasti pistää vaan tulevien menkkojen piikkiin mutta ku en muista tän tuntusta ennen olleen :grin Kaiken lisäksi miehen kans oli eilen hirveä riita tai eipä sitä oo vieläkään sovittu... Pitää vaan tää päivä koittaa ottaa vielä rennosti ja sitte onki loppu viikko töitä ja saa vähän muuta ajateltavaa :p

Katoithan triana oikeata tikkua. :D viimeisessä kuvassa on se pieleen mennyt, ovistikku ja sit tän aamun testi :)
 
Eltsi, on varmasti huikea tunne kun pitkän yrityksen jälkeen saa ne tuplaviivat testiin! :happy: Mä oon niin onnellinen sun puolesta!

LaraS, näköjään se sitten on joku luonnon laki että ensikäynnille mennään räkä valuen :hilarious::hilarious: toivottavasti sulla menis flunssa pian ohi! Tää on kyl tosi voimia vievää kun jatkuu ja jatkuu! Oliko teillä tällä viikolla?

Villisilmä, harmi että aikaa ei vieläkään ole tullut :sad001 näyttää joillain paikkakunnilla kestävän ja kestävän, ja sit toisissa paikoissa sujuu tosi nopeasti ajan saanti yms! Toivotaan että tärppi kävis, niin ei tarvis enää odotella aikoja yms :happy:

Frozen, hyvä että selvisit Hesassa ajelusta :) höh, kumma ettei suostunut progetestiin, eikai se siltä lääkäriltä olis pois ollut vaikka olsi laittanut lähetteen :wtf: mut hyvät follit ainakin, toivottavasti tämä lääkäri olis ollut pätevämpi, ja erottanut jos olis ollut kysta!

Kissankulta, oo mikä folli!! Tää pitkä yritysaika tuo kyllä kaikenlaisia mutkia parisuhteeseen :sad001 tsemppiä, ja hyvä että tallettelut kuitenkin onnistui!

Lume, harmi ettei vieläkään selvää viivaa tullut :sad001:sad001 kumpa se vielä tulis päivän parin päästä!!

Deb, tsemppiä vaikeisiin hetkiin :Heartred niitä väkisinkin mahtuu päiviin, kun yritystä on teilläkin jo niin pitkästi :sad001 toivottavasti pääsisit pian lääkärille tarkistuttaan tilanteen.

Herukka, olipa tosi ikävä hoitaja kun tuolleen naurahti :confused: tsemppiä odotteluun, toivottavasti aika menee nopsaan ja pääsette pian asioissa eteenpäin!

Triana, voi olispa siellä tarttumassa kyytiläinen matkaan :happy: hyvä että on töitä, niin saat muuta ajateltavaa, vapaapäivillä nää piinapäivät on melko tuskaisia :grin toivottavasti saatte riidan sovittua.

ON: Sain eilen soitettua sen simppojen vientiajan, onneksi onnistui että vien huomenna klo 8 simpat naikkarille! Mua vaan kauhistuttaa se Helsingissä ajaminen, ja vielä ruuhka-aikaan :eek::eek::eek: julkisilla en kerkee mitenkään tunnissa viemään, joten pakko lähtee autolla seikkaileen :bored: jospa se menis hyvin!
Mulla on onneks tää ja ens viikko tosi kiireiset, niin en ehdi paljoo oireita kuulostelemaan (siis keksimään):grin:grin oon kyl nähnyt taas niin villejä unia, että huhhuh :hilarious: viime yönä olin raskaana, mutta odotin koiranpentuja (potkivat samallailla kun pennut emän masussa), ja mietin että missähän välissä ne koiran alkiot on mulle siirretty, kun en muistanut sellasesta mitään :grin aattelin vaan että ompa hyvä että ihmiset voi synnyttää koiranpentuja, kun se on helpompaa ihmiselle kun koiralle :hilarious::hilarious::hilarious:

Elisenda kp 18/n.27 dpo n.4
 
Takaisin
Top